Mikä neuvoksi

Anonyymi-ap

Ei varsinaisesti liity skitsofreniaan vaikka minulla diagnoosi sitä onkin. Eli tilanne on tämä että en uskalla tutustua ihmisiin enää kun välit menivät kavereiden kanssa poikki sattuneesta syystä. Tämä siis tapahtui 10 vuotta sitten ja olen nyt jo 30v. Olen nämä vuodet viettänyt yksin ja vanhempieni kanssa. Nyt minua pelottaa tulevaisuus kun en saa ja pysty luomaan uusi kontakteja. Kärsin myös pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä olen lähes mykkä jostain syystä. Olin ennen iloinen ja puhelias. Mikä tähän auttaisi että saisin rohkeutta ja itsetunto?

4

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Esität hyviä kysymyksiä. Vaikeaa surffailla ihmisten kanssa ilman myytävää. Pitäisi olla jotain kaupattavaa. Ihminen täällä Suomessa ystävystyy tavaraan, ja ihminen on hyötylaite. Useimmiten. Tämä ei tarjoa paljon motivaatiota olla hyvä ihminen. Niinpä vaikeaa olla sosiaalinen, jos on .

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🔞 ­­N­­y­­­m­­f­­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17894169Q

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Ymmärrän hyvin. Luulen, että se on kaikille riippumatta mielenterveysongelmista vaikeampaa luoda uusia ystävyyssuhteita 30 kuin 20-vuotiaana. Kolmikymppisillä on useimmilla jo vakiintuneet kuvionsa ja ne 2-kymppisenä hankitut läheiset ystävät, jotka sinä menetit... En anna neuvoja, että mene mielenterveysyhdistykseen ja harrastuksiin, koska vaikka minäkin niihin menen, niin on eri asia ystävystyä tai edes kaverustua jonkun kanssa siellä niin, että alettais nähdä vaikka muuten vaan muulloinkin. Ystävän löytäminen on ihan sattuman kauppaa. Mutta tietenkin jos olet vaan yksin kotona, niin ainoa missä voit tavata jonkun on netti. Sille sattumalle voi antaa pienenpienen mahdollisuuden lähtemällä ulos maailmaan avoimin mielin ja ilman ennakko-odotuksia.

Itse löysin hyvän kaverin viimeksi viime syksynä niin, että olin iltakävelyllä kotini lähellä sijaitsevan järven rannalla. Aloin kuulla laulua, vesihän kantaa äänen hyvin kauemmaksikin. Menin katsomaan, kuka siellä laulaa. Aloimme juttusille ja selvisi, että olimme molemmat teatteria rakastavia henkilöitä, joilla oli kokemusta traumoista/mielenterveysongelmista. Nyt on minusta taas alkanut tuntua, että eräs bussikuski ehkä haluaisi olla kaverini, kun olemme jutelleet muutaman kerran niin, että olen ollut ainoa matkustaja. Olemme samaa sukupuolta, mutta luultavasti molemmat muunsukupuolisia...

• Anonyymi

sinun tulisi syödä lääkkeesi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3841
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1432
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1138
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      78
      971
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      102
      904
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe