Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä neuvoksi

Anonyymi-ap

Ei varsinaisesti liity skitsofreniaan vaikka minulla diagnoosi sitä onkin. Eli tilanne on tämä että en uskalla tutustua ihmisiin enää kun välit menivät kavereiden kanssa poikki sattuneesta syystä. Tämä siis tapahtui 10 vuotta sitten ja olen nyt jo 30v. Olen nämä vuodet viettänyt yksin ja vanhempieni kanssa. Nyt minua pelottaa tulevaisuus kun en saa ja pysty luomaan uusi kontakteja. Kärsin myös pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä olen lähes mykkä jostain syystä. Olin ennen iloinen ja puhelias. Mikä tähän auttaisi että saisin rohkeutta ja itsetunto?

4

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Esität hyviä kysymyksiä. Vaikeaa surffailla ihmisten kanssa ilman myytävää. Pitäisi olla jotain kaupattavaa. Ihminen täällä Suomessa ystävystyy tavaraan, ja ihminen on hyötylaite. Useimmiten. Tämä ei tarjoa paljon motivaatiota olla hyvä ihminen. Niinpä vaikeaa olla sosiaalinen, jos on .

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­N­­y­­­m­­f­­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17894169Q

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ymmärrän hyvin. Luulen, että se on kaikille riippumatta mielenterveysongelmista vaikeampaa luoda uusia ystävyyssuhteita 30 kuin 20-vuotiaana. Kolmikymppisillä on useimmilla jo vakiintuneet kuvionsa ja ne 2-kymppisenä hankitut läheiset ystävät, jotka sinä menetit... En anna neuvoja, että mene mielenterveysyhdistykseen ja harrastuksiin, koska vaikka minäkin niihin menen, niin on eri asia ystävystyä tai edes kaverustua jonkun kanssa siellä niin, että alettais nähdä vaikka muuten vaan muulloinkin. Ystävän löytäminen on ihan sattuman kauppaa. Mutta tietenkin jos olet vaan yksin kotona, niin ainoa missä voit tavata jonkun on netti. Sille sattumalle voi antaa pienenpienen mahdollisuuden lähtemällä ulos maailmaan avoimin mielin ja ilman ennakko-odotuksia.

      Itse löysin hyvän kaverin viimeksi viime syksynä niin, että olin iltakävelyllä kotini lähellä sijaitsevan järven rannalla. Aloin kuulla laulua, vesihän kantaa äänen hyvin kauemmaksikin. Menin katsomaan, kuka siellä laulaa. Aloimme juttusille ja selvisi, että olimme molemmat teatteria rakastavia henkilöitä, joilla oli kokemusta traumoista/mielenterveysongelmista. Nyt on minusta taas alkanut tuntua, että eräs bussikuski ehkä haluaisi olla kaverini, kun olemme jutelleet muutaman kerran niin, että olen ollut ainoa matkustaja. Olemme samaa sukupuolta, mutta luultavasti molemmat muunsukupuolisia...

    • Anonyymi

      sinun tulisi syödä lääkkeesi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe