Moi. Ostin asunnon vuosi sitten ja edelliseltä asukkaalta oli jäänyt sävytettyä Tikkurilan pikatehoa pari purkkia, joista toinen on hieman eri sävyissä vaakaan lautaan ja toinen eri sävyssä pystyyn lautaan. Tarpeena olisi maalata terassin laudoitusta, koska se on hieman kulahtanut. Tutkailin purkkeja ja ne on ostettu jo kesällä 2013, ja purkit on säilytetty ei-lämmitetyssä autotallissa, joten ne ovat todennäköisesti siis pakkasen armoilla olleita.
Avasin kuitenkin purkit ja sekoittelin hieman, toinen isommassa purkissa ollut oli aika löysää ja pienemmässä purkissa ollut aika tönkköä, jopa kumimaista. Hetken kun sekoittelin niin maalit tasaantuivat ja rakennekin oli hieman normaalimpi, mutta toinen oli toki vieläkin paljon löysempää kuin toinen.
Eli kyssäri: onko näillä tiedoilla mitään järkeä lähteä kokeilemaan maalausta, vai kannattaako vain suunnata rautakauppaan ostamaan uusi purkki urakka varten ja heivata nämä kierrätykseen? 🙂
Öljypitoisen akrylaattimaalin säilyvyys
6
419
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja siis hajussa ei ollut mitään erikoista, haisi ihan normaalille maalille kuin olisi uuden purkin avannut.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17894848K
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Minkälaiseen kierrätykseen? Meinaatko että joku käyttää niitä vielä?
- Anonyymi
Oon käyttänyt paljon vanhoja maaleja toissijaisissa kohteissa.
- Anonyymi
Just maalailin pihavajan 10 v vanhalla Tikkurilan Ultralla, eikä mitään ongelmaa.
- Anonyymi
En käyttäisi jäätyneitä maaleja ainakaan talon maalaukseen. Johonki pihavajaan voisin ehkä kokeilla, tai sitten en... Jäätyminen todennäköisesti pilaa vesiohenteisen maalin koostumuksen ja rakenteen. Liuotinohenteiset maalit eivät ilmeisesti säikähdä pakkasta... Olen ainakin käyttänyt ulkovajassa olleita liuotinmaaleja ongelmitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379