Kesämökki vieraat

Anonyymi-ap

Minulla ei ole kesämökkiä, serkulla on vaimon kesämökki ja tuttavalla kesämökki.
Naapurilla on kesämökki ja muutaman kerran olen siellä ollut, kun ovat kutsuneet.
Sekun kesämökillä olen pari kolme kertaa käynyt, ensimmäisen kerran serkun kesämökillä kävin, kun seurkku mökkiään esitteli, toisen kerran, kun siellä oli joku homma, johon apua tarvitsi ja kolmannen kerran, kun mustikoita serkku osti ja niitä keräsin.
Muuten en ole kutsumatta kenekään kesämökillä käynyt.
Yleensähän mitä on kesämökki vieraista kuullut, niin mökkiläiset ei tykkää yllätys vierailuista ja muutenkin mökkiläiset tuntuvat haluavan olla mökillään ihan keskenään.
Varmaankaan juhannuksena ei ole hyvä mennä kenenkään kesämökeille ainakaan kutsumatta.

Eli kohteliaampaa on olla menemättä kesämökille, vaikka kesämökkiläinen olisi kutsunut ystäviään kesämökille ja varanut sinne kaikenlaista syötävää.

4

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama juttu. Olen ollut paljon kutsuttuna mökillä. Lokkeillutkin tavallaan mutta aina ovat itse pyytäneet. Joskus olen voinut käydä omasta aloitteesta mutta aina kysynyt etukäteen sopiiko tulla.
      Ei kai se sitten mun vika ole jos häiritsen mökkirauhaa. Voi sanoa ettei sovi...

• Anonyymi

Puhelin on kasvanut käteen kiinni jokaiselle taaperosta vaariin ja mummiin. Miksi mökkivierailulle pitää mennä 1960-luvun tyyliin, aikana jossa puhelin nökötti kodin eteisen puhelinpöydällä. Ei ole kummoinen vaiva soittaa etukäteen sopiiko tulla kyläilemään. Eikä ole mitään välien rikkomista isäntäväen puolelta kertoa ettei nyt oikein sovi. Mieluummin kuin keksiä hädissään jotain kärräys- ja paskahuusin tyhjennysurakoita.

• Anonyymi

Eihän toisten kotiin eli kakkoskotiin siis mökille ole kiva mennä häiritsemään omistajien arkea, sillä mökillä on ihan samat asiat suoritettava kuin kaupunkikodissa. Eihän kaupunkikoteihinkaan tupata moneksi yöksi lokkeileen. Kummallista tämä suomalaisten ” mökkivieraille” kulttuuri, sen vois jo haudata ja antaa ihmisten viettää omalla tavallaan kesänsä, myös mökittömien. Kaikki ei halua olla mökillä, ainakaan toisten nurkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2298
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2073
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1434
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1381
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1065
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      964
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      111
      925
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe