Minulla ei ole kesämökkiä, serkulla on vaimon kesämökki ja tuttavalla kesämökki.
Naapurilla on kesämökki ja muutaman kerran olen siellä ollut, kun ovat kutsuneet.
Sekun kesämökillä olen pari kolme kertaa käynyt, ensimmäisen kerran serkun kesämökillä kävin, kun seurkku mökkiään esitteli, toisen kerran, kun siellä oli joku homma, johon apua tarvitsi ja kolmannen kerran, kun mustikoita serkku osti ja niitä keräsin.
Muuten en ole kutsumatta kenekään kesämökillä käynyt.
Yleensähän mitä on kesämökki vieraista kuullut, niin mökkiläiset ei tykkää yllätys vierailuista ja muutenkin mökkiläiset tuntuvat haluavan olla mökillään ihan keskenään.
Varmaankaan juhannuksena ei ole hyvä mennä kenenkään kesämökeille ainakaan kutsumatta.
Eli kohteliaampaa on olla menemättä kesämökille, vaikka kesämökkiläinen olisi kutsunut ystäviään kesämökille ja varanut sinne kaikenlaista syötävää.
Kesämökki vieraat
4
483
Vastaukset
- Anonyymi
Sama juttu. Olen ollut paljon kutsuttuna mökillä. Lokkeillutkin tavallaan mutta aina ovat itse pyytäneet. Joskus olen voinut käydä omasta aloitteesta mutta aina kysynyt etukäteen sopiiko tulla.
Ei kai se sitten mun vika ole jos häiritsen mökkirauhaa. Voi sanoa ettei sovi... - Anonyymi
Puhelin on kasvanut käteen kiinni jokaiselle taaperosta vaariin ja mummiin. Miksi mökkivierailulle pitää mennä 1960-luvun tyyliin, aikana jossa puhelin nökötti kodin eteisen puhelinpöydällä. Ei ole kummoinen vaiva soittaa etukäteen sopiiko tulla kyläilemään. Eikä ole mitään välien rikkomista isäntäväen puolelta kertoa ettei nyt oikein sovi. Mieluummin kuin keksiä hädissään jotain kärräys- ja paskahuusin tyhjennysurakoita.
- Anonyymi
Eihän toisten kotiin eli kakkoskotiin siis mökille ole kiva mennä häiritsemään omistajien arkea, sillä mökillä on ihan samat asiat suoritettava kuin kaupunkikodissa. Eihän kaupunkikoteihinkaan tupata moneksi yöksi lokkeileen. Kummallista tämä suomalaisten ” mökkivieraille” kulttuuri, sen vois jo haudata ja antaa ihmisten viettää omalla tavallaan kesänsä, myös mökittömien. Kaikki ei halua olla mökillä, ainakaan toisten nurkissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009