Kesämökki vieraat

Anonyymi-ap

Minulla ei ole kesämökkiä, serkulla on vaimon kesämökki ja tuttavalla kesämökki.
Naapurilla on kesämökki ja muutaman kerran olen siellä ollut, kun ovat kutsuneet.
Sekun kesämökillä olen pari kolme kertaa käynyt, ensimmäisen kerran serkun kesämökillä kävin, kun seurkku mökkiään esitteli, toisen kerran, kun siellä oli joku homma, johon apua tarvitsi ja kolmannen kerran, kun mustikoita serkku osti ja niitä keräsin.
Muuten en ole kutsumatta kenekään kesämökillä käynyt.
Yleensähän mitä on kesämökki vieraista kuullut, niin mökkiläiset ei tykkää yllätys vierailuista ja muutenkin mökkiläiset tuntuvat haluavan olla mökillään ihan keskenään.
Varmaankaan juhannuksena ei ole hyvä mennä kenenkään kesämökeille ainakaan kutsumatta.

Eli kohteliaampaa on olla menemättä kesämökille, vaikka kesämökkiläinen olisi kutsunut ystäviään kesämökille ja varanut sinne kaikenlaista syötävää.

4

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama juttu. Olen ollut paljon kutsuttuna mökillä. Lokkeillutkin tavallaan mutta aina ovat itse pyytäneet. Joskus olen voinut käydä omasta aloitteesta mutta aina kysynyt etukäteen sopiiko tulla.
      Ei kai se sitten mun vika ole jos häiritsen mökkirauhaa. Voi sanoa ettei sovi...

• Anonyymi

Puhelin on kasvanut käteen kiinni jokaiselle taaperosta vaariin ja mummiin. Miksi mökkivierailulle pitää mennä 1960-luvun tyyliin, aikana jossa puhelin nökötti kodin eteisen puhelinpöydällä. Ei ole kummoinen vaiva soittaa etukäteen sopiiko tulla kyläilemään. Eikä ole mitään välien rikkomista isäntäväen puolelta kertoa ettei nyt oikein sovi. Mieluummin kuin keksiä hädissään jotain kärräys- ja paskahuusin tyhjennysurakoita.

• Anonyymi

Eihän toisten kotiin eli kakkoskotiin siis mökille ole kiva mennä häiritsemään omistajien arkea, sillä mökillä on ihan samat asiat suoritettava kuin kaupunkikodissa. Eihän kaupunkikoteihinkaan tupata moneksi yöksi lokkeileen. Kummallista tämä suomalaisten ” mökkivieraille” kulttuuri, sen vois jo haudata ja antaa ihmisten viettää omalla tavallaan kesänsä, myös mökittömien. Kaikki ei halua olla mökillä, ainakaan toisten nurkissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1693
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      135
      1679
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      256
      1212
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe