Rankkaa vai ei?

Anonyymi-ap

Sosiaalisessa mediassa on sekä kiitelty että kritisoitu hallitusohjelmaan kirjattuja toimia, joilla eri etuuksia aiotaan muuttaa.

Kiittelijöiden mukaan ne ovat askel oikeaan suuntaan ja kannustavat työntekoon. Kritisoijat katsovat, että kyse on köyhien kyykyttämisestä ja uskomuksesta, että työttömyyttä aiheuttaa pelkkä laiskuus.

Ovatko aiotut toimet sitten rankkoja?

– En oikein osaa tällaisiin adjektiivikysymyksiin vastata. Itse puhun mieluummin euroista, Kelan tutkimuspäällikkö Signe Jauhiainen sanoo.

Hän kertoo laskeneensa, kuinka asumistuen uudistaminen vaikuttaisi helsinkiläiseen yksin asuvaan työttömään, jolla ei ole muita tuloja ja joka saa täyttä asumistukea.

– Hänellä tuki putoaa 70 euroa kuukaudessa. Siitä voi miettiä, onko se rankka vai ei. Kyllähän se on pienituloiselle merkittävä leikkaus tukeen.

Tämä kattaisi siis pelkästään asumistuen muutoksen.

Kun otetaan huomioon, että useissa tapauksissa sama henkilö saa sen lisäksi työttömyysturvaa, jota hallitus aikoo leikata, ja toimeentulotukea, jonka ehtoja hallitus haluaa tiukentaa, voisi kokonaisvaikutus käytettävissä olevaan rahaan olla vielä suurempi.

Todella törkeää, ihmisistä tehdään rutiköyhiä.

8

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja Psykiatrit kiittää.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

😋 ­­­N­y­­m­­­f­­­o­­­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17897139j

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Pummi istuu kadulla ja kiukuttelee kun ohikulkija antaa vain euron

• Anonyymi

Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.

Toisella kierroksella janoisella on hallussaan 0,15€:n arvoinen tyhjä tölkki, joten yksikin euro riittää seuraavaan juomaan.

• Anonyymi

Köyhä ei voi enää enempää köyhtyä. Riippumatta jääkö kuukaudessa käteen 300 vai 500€, aina on tili tyhjä ennen seuraavaa maksupäivää. Täytyy leikkurin iskiessä vain sopeutua.

Petaalastuuno

• Anonyymi

Henkinen köyhyys ei katoa, vaikka tilille siirrettäisiin kymppitonni. Ja vouti veisi senkin.

• Anonyymi

Pakolaisilta kaikki tuet pois. Saa moninkertaisesti enemmän kuin Suomalainen. Ajoneuvovero ja vakuutukset myös käyttöön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe