Rankkaa vai ei?

Anonyymi-ap

Sosiaalisessa mediassa on sekä kiitelty että kritisoitu hallitusohjelmaan kirjattuja toimia, joilla eri etuuksia aiotaan muuttaa.

Kiittelijöiden mukaan ne ovat askel oikeaan suuntaan ja kannustavat työntekoon. Kritisoijat katsovat, että kyse on köyhien kyykyttämisestä ja uskomuksesta, että työttömyyttä aiheuttaa pelkkä laiskuus.

Ovatko aiotut toimet sitten rankkoja?

– En oikein osaa tällaisiin adjektiivikysymyksiin vastata. Itse puhun mieluummin euroista, Kelan tutkimuspäällikkö Signe Jauhiainen sanoo.

Hän kertoo laskeneensa, kuinka asumistuen uudistaminen vaikuttaisi helsinkiläiseen yksin asuvaan työttömään, jolla ei ole muita tuloja ja joka saa täyttä asumistukea.

– Hänellä tuki putoaa 70 euroa kuukaudessa. Siitä voi miettiä, onko se rankka vai ei. Kyllähän se on pienituloiselle merkittävä leikkaus tukeen.

Tämä kattaisi siis pelkästään asumistuen muutoksen.

Kun otetaan huomioon, että useissa tapauksissa sama henkilö saa sen lisäksi työttömyysturvaa, jota hallitus aikoo leikata, ja toimeentulotukea, jonka ehtoja hallitus haluaa tiukentaa, voisi kokonaisvaikutus käytettävissä olevaan rahaan olla vielä suurempi.

Todella törkeää, ihmisistä tehdään rutiköyhiä.

7

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja Psykiatrit kiittää.

    • Anonyymi

      Pummi istuu kadulla ja kiukuttelee kun ohikulkija antaa vain euron

      • Anonyymi

        Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.

        Toisella kierroksella janoisella on hallussaan 0,15€:n arvoinen tyhjä tölkki, joten yksikin euro riittää seuraavaan juomaan.


    • Anonyymi

      Köyhä ei voi enää enempää köyhtyä. Riippumatta jääkö kuukaudessa käteen 300 vai 500€, aina on tili tyhjä ennen seuraavaa maksupäivää. Täytyy leikkurin iskiessä vain sopeutua.

      Petaalastuuno

      • Anonyymi

        Henkinen köyhyys ei katoa, vaikka tilille siirrettäisiin kymppitonni. Ja vouti veisi senkin.


    • Anonyymi

      Pakolaisilta kaikki tuet pois. Saa moninkertaisesti enemmän kuin Suomalainen. Ajoneuvovero ja vakuutukset myös käyttöön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe