Sosiaalisessa mediassa on sekä kiitelty että kritisoitu hallitusohjelmaan kirjattuja toimia, joilla eri etuuksia aiotaan muuttaa.
Kiittelijöiden mukaan ne ovat askel oikeaan suuntaan ja kannustavat työntekoon. Kritisoijat katsovat, että kyse on köyhien kyykyttämisestä ja uskomuksesta, että työttömyyttä aiheuttaa pelkkä laiskuus.
Ovatko aiotut toimet sitten rankkoja?
– En oikein osaa tällaisiin adjektiivikysymyksiin vastata. Itse puhun mieluummin euroista, Kelan tutkimuspäällikkö Signe Jauhiainen sanoo.
Hän kertoo laskeneensa, kuinka asumistuen uudistaminen vaikuttaisi helsinkiläiseen yksin asuvaan työttömään, jolla ei ole muita tuloja ja joka saa täyttä asumistukea.
– Hänellä tuki putoaa 70 euroa kuukaudessa. Siitä voi miettiä, onko se rankka vai ei. Kyllähän se on pienituloiselle merkittävä leikkaus tukeen.
Tämä kattaisi siis pelkästään asumistuen muutoksen.
Kun otetaan huomioon, että useissa tapauksissa sama henkilö saa sen lisäksi työttömyysturvaa, jota hallitus aikoo leikata, ja toimeentulotukea, jonka ehtoja hallitus haluaa tiukentaa, voisi kokonaisvaikutus käytettävissä olevaan rahaan olla vielä suurempi.
Todella törkeää, ihmisistä tehdään rutiköyhiä.
Rankkaa vai ei?
8
303
Vastaukset
- Anonyymi
Ja Psykiatrit kiittää.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17897139j
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Pummi istuu kadulla ja kiukuttelee kun ohikulkija antaa vain euron
- Anonyymi
Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eurolla ei saa edes rainbow lageria, puuttuu 10c tölkistä. Miksi moista kitupiikkiä pitäisi kiittää jos vain eurosta raaskii luopua.
Toisella kierroksella janoisella on hallussaan 0,15€:n arvoinen tyhjä tölkki, joten yksikin euro riittää seuraavaan juomaan.
- Anonyymi
Köyhä ei voi enää enempää köyhtyä. Riippumatta jääkö kuukaudessa käteen 300 vai 500€, aina on tili tyhjä ennen seuraavaa maksupäivää. Täytyy leikkurin iskiessä vain sopeutua.
Petaalastuuno- Anonyymi
Henkinen köyhyys ei katoa, vaikka tilille siirrettäisiin kymppitonni. Ja vouti veisi senkin.
- Anonyymi
Pakolaisilta kaikki tuet pois. Saa moninkertaisesti enemmän kuin Suomalainen. Ajoneuvovero ja vakuutukset myös käyttöön
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569