Miksi raumalla on lappi niminen kylä?

Anonyymi-ap

Miksi raumalla on lappi niminen kylä? Mistä se on saanut nimensä?


Jotenkin hämäävä nimi. Ulkopaikkakuntalaiset luulevat, että se on jossain pohjoisessa.

Lappiin on juuri avattu frisbeegolfrata ja juttelin muualla suomea olevan serkkuni kanssa puhelmessa joka pelaa myös frisbeegolffia.

Sanoin, että tule joskus lappiin pelaan frisbeegolffia joskus. Se sano, että en minä mihkään pohjosieen asti lähde. Sitten sanoin, että eikun rauman lappiiin. Sitten se oli, että aijaa joo voin mä sinne joskus tulla.

9

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin empä tiiä, mistä nimi on tullut. Yllensä kuitenkin käytetään nimitystä "Rauman lappi" "Rauman lapissa" ettei sekoiteta sitä mihinkään pohjoiseen.

    • Anonyymi

      Olisiko joskus kuulunut osaksi Laitilaa, mistä katsottuna nykyinen Rauman Lappi oli Pohjois-Suomen Lapin suunnassa? Kodisjoki ainakin kuului ilmeisesti aikoinaan Laitilaan mutta tämän Rauman Lapin suhteen en ole varma kuuluiko vai ei.

    • Anonyymi

      Lapin nimi on ollut ennen Lappi TL eli Turun ja Porin lääni. Lääniä ei enää ole ja TL jäi siksi pois. Jokunen vuosi tässä Lappi liitettiin Raumaan.

    • Anonyymi

      Kas kun ei serkku sanonut, ettei hän halua Ruotsiin ja Venjälle lähteä, koska myös Ruotsissa ja Venäjällä on Lappi. Se kun ei rajoitu vain Suomen pohjoisosaan. 😁

      Suomen Lappi on maakunta, kun taas Lappi TL on entinen kunta, joka nykyään on osa Raumaa.

    • Anonyymi

      TL siis viittasi Turun ja Porin lääniin. Nykyään, kun ei läänejä enää ole, kannattaa täsmentää, mitä Lappia tarkoittaa ja puhua Rauman Lapista.

    • Anonyymi

      >> Jotenkin hämäävä nimi <<

      Suomessa on jonkun verran hämääviä nimiä. Samannimisiä on eri puolililla Suomea ja ulkomaidenkin nimiä meiltä löytyy kartalta. Savossa on esim. Öljymäki, kuten Jerusalemissakin. Ja Jerusalem löytyy myös Uudessakaupungista. Jne.

      • Anonyymi

        Samalla on myös monta Pyhäjärvi-nimistä paikkaa Suomessa, ainakin Lounais-Suomen suurin järvi on Pyhäjärvi ja myös Pohjois-Pohjanmaalla on Pyhäjärvi-niminen kaupunki.


      • Anonyymi

        Samon aikanaan - ei enää - oli Koski Hl ja Koski Tl, vastaavasti kuin Lappi Tl ja Lappi Hl.


    • Anonyymi

      Siellä asusteli ennen muinoin Louhi Pohjolan emäntä. Nyt en muista kansantarua ihan tarkkaan. Kukas se oli joka kävi ostamassa Lapijoelta sukset? Ilmarinen takoi Sammon. Väinämöinen asusteli nyt jo kuivatun Valkojärven rannoilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe