juhannus Suunnitelmia =D

Minulla ei ole, ainakaan vielä. Kaipa se menee ihan kuin muutkin yksinäiset viikonloput.

42

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mitään suunnitelmia: Yksin varmaankin menee tämäkin juhannus eikä edes tansseihin pääse kun ei enää ole kyydityksiä kuin yhteen paikkaan jonne matka kestäisi bussissa 1,5 tuntia istuen ja sitä ennen vajaan tunnin kävely tilausajolaituriin, sama sitten tanssien jälkeen kotiinpäin joten en enää viitsi sinne asti lähteäkään kun orkesteritkaan ei houkuta.

      • Kivaa juhannuksen aikaa Sinulle =)


      • Anonyymi
        MinttiMaria kirjoitti:

        Kivaa juhannuksen aikaa Sinulle =)

        Kiitos, kuin myös Sinulle ;)


    • Anonyymi

      Onon jo, mökillä ollaan niin kuin aina. Nyt sillä kivalla poikkeuksella, että saadaan osa aikuisista lapsistamme vieraaksi, ainakin aattona tulevat saunomaan ja syömään.

      Tehdään saunavastat, kerätään luonnonkukkia, saunotaan, uidaan ja grillataan; siinäpä se, ihana Juhannus!

      • Perhe juhannus, ihanaa ❣


    • Anonyymi

      Niin se juhannus menee; yksin yksiössä silliä ja perunaa syöden. Siinä sitä on juhannusta ihan riittämiin.

      • Silliä ja Pottua, kyllä kelpaa =))
        Mukavaa juhannuksen aikaa!


    • Anonyymi

      -ei taida jaksaa mitään muuta ku nauttia ilmoista.
      äijä-

      • Äijälle mukavia Juhannus ilmoja =))


    • Anonyymi

      Olen mökillä ja parikin mökkinaapuria on kutsunut seuraansa grillailemaan ja saunomaan, mutta en tiedä viitsinkö. Leivon tänään viemisiksi pienen kakun jos vaikka menenkin kyläilemään, jos en, niin syön sen sitten itsekseni.

    • Anonyymi

      Ei suurempia suunnitelmia, huomenna kotiseutumuseolle katsomaan kansantanhuja ja nauttimaan kahvilan antimista, illalla tässä iässä ei enää tapahdu paljoakaan.
      Luvattu lämmintä ja kaunista säätä tänne missä asun koko juhannuksen ajaksi, joten voi mennä hyvän kirjan ja vesipullon kanssa istuskelemaan vaikka puun alle varjoon.
      Täällä on niin kuivaa ettei saa edes grillata ulkona, ei edes omalla pihallaan.

      • Anonyymi

        Tosissaanko joku menee katsomaan kansantanhuja?
        Rukoilen, etten koskaan mene niin huonoon kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosissaanko joku menee katsomaan kansantanhuja?
        Rukoilen, etten koskaan mene niin huonoon kuntoon.

        Eikös kansantanhut ole sitä todellista kansanperinnettä juhannuksena? Samalla näkee myös aivan mahtavaa ompelutaidetta puvuissa.
        Illemmalla voi sitten käydä katsomassa niitä örveltäviä juoppoja ja narkkareita, jos haluaa, tuolla puistossa. Harmi vaan kun ei enää uskalla mennä sinne puistoon pienten lastenlasten kanssa silloin kun tuo jengi siellä koossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kansantanhut ole sitä todellista kansanperinnettä juhannuksena? Samalla näkee myös aivan mahtavaa ompelutaidetta puvuissa.
        Illemmalla voi sitten käydä katsomassa niitä örveltäviä juoppoja ja narkkareita, jos haluaa, tuolla puistossa. Harmi vaan kun ei enää uskalla mennä sinne puistoon pienten lastenlasten kanssa silloin kun tuo jengi siellä koossa.

        Enpä ole ikinä 66 ikävuoteen mennessä törmännyt tällaiseen perinteeseen.
        Asunut eri puolilla Suomea, kaupungeissa kylläkin.


      • Kiitos kommentistasi =) Hauskaa Juhannusta =))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole ikinä 66 ikävuoteen mennessä törmännyt tällaiseen perinteeseen.
        Asunut eri puolilla Suomea, kaupungeissa kylläkin.

        Et ole sitten koskaan viettänyt Juhannusiltaa Seurasaaressa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten koskaan viettänyt Juhannusiltaa Seurasaaressa?

        Ei ole tullu miele vierenkään. Veneillen saarissa tai mökillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole ikinä 66 ikävuoteen mennessä törmännyt tällaiseen perinteeseen.
        Asunut eri puolilla Suomea, kaupungeissa kylläkin.

        Tämä perinne on täällä Länsi-Ruotsissa, vaan kylläpä siellä oli väkeä vauvasta vaariin ainakin 1000 päinen porukka. Joillakin oli omat piknik eväät mukana, mutta väkeviä juomia sinne ei saanut tuoda. Sää oli loistava, aurinko ei paahtanut täydeltä teholta ja tuulenhenkäys virkisti somasti.
        Lapset ja nuoret koristelivat juhannussalon ja sinä aikana pelimannit soittivat kerrassaan hienoja kappaleita, osasivatpa soittaa tulipunaruusutkin, siinä oli mukava itsekseen hyräillä mukana kun en muista enää sanoja. Kun salko asetettiin paikoilleen niin alkoivat piirileikit sen ympärillä.
        Sen jälkeen tulivat pelimannit takaisin lavalle ja kansantanhuajat alkoivat esityksensä.
        Ketterästi heillä jalat tanhusivat ja kuviot tulivat ulkomuistista. Tanssivat yhteen pötköön kolme varttia vaikka heidän keski-ikä oli varmaankin 70 vuotta.
        Siellä oli aika paljon uusruotsalaisiakin, ehkä juuri sen takia kun oli kyseessä perhejuhla.
        Kolme tuntia siellä vierähti aivan tuosta vaan.
        Hyvää juhannusta teille kaikille ympäri maailman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä perinne on täällä Länsi-Ruotsissa, vaan kylläpä siellä oli väkeä vauvasta vaariin ainakin 1000 päinen porukka. Joillakin oli omat piknik eväät mukana, mutta väkeviä juomia sinne ei saanut tuoda. Sää oli loistava, aurinko ei paahtanut täydeltä teholta ja tuulenhenkäys virkisti somasti.
        Lapset ja nuoret koristelivat juhannussalon ja sinä aikana pelimannit soittivat kerrassaan hienoja kappaleita, osasivatpa soittaa tulipunaruusutkin, siinä oli mukava itsekseen hyräillä mukana kun en muista enää sanoja. Kun salko asetettiin paikoilleen niin alkoivat piirileikit sen ympärillä.
        Sen jälkeen tulivat pelimannit takaisin lavalle ja kansantanhuajat alkoivat esityksensä.
        Ketterästi heillä jalat tanhusivat ja kuviot tulivat ulkomuistista. Tanssivat yhteen pötköön kolme varttia vaikka heidän keski-ikä oli varmaankin 70 vuotta.
        Siellä oli aika paljon uusruotsalaisiakin, ehkä juuri sen takia kun oli kyseessä perhejuhla.
        Kolme tuntia siellä vierähti aivan tuosta vaan.
        Hyvää juhannusta teille kaikille ympäri maailman.

        Hienoa =) Upeeta juhannusta sinnekin =))


    • Anonyymi

      Jumalan kiitos ettei Putin ole vielä tänne hyökännyt !

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Hyvää Juhannusta kaikille. Nuorempana olen Seurasaaressa kerran ollut Juhannus aattona ja perinteisin silloin kuului nähdä tai katoa siellä kansan tanssia. Olen myös nuorempana ollut Koko risteily . Lähtö oli Helsinki Kauppatorin ranta. Mukavia muistoja.Aikoinaan Mustikkamaalla järjestettiin mahtavia juhannusjuhlia.Jonkun urheilu seuran vapaaehtoisena työssä, olin lippujen tarkistajana,kuin kassien ettei omia juomia alue tuotu..Seurat sai sitä rahaa seuralle/ihmisiä vapaaehtoistyö, eri urheilu seuroille..Koskaan en mökki Juhannuksia viettänyt.Kun ei ole mökkiä, ei perikunnan .Joten ihan Juhannus kuluu Itä Helsinki.Yksin asuvana vuokra talossa. Kuumutta pakoon ulos varjoisaan paikaan.Kirja mukaan,vesi pullo ja panaani.Ei sen kummempaa.Normali viikon loppu,normaalit päivät.Kuten niin monella.

      • Anonyymi

        Hyvää juhannusta!


      • Kivatjussit =)


    • Anonyymi

      Pienkerrostalo jossa 10 asuntoa ja kaikki naapurit muualla juhannuksen, minä yksin kotona. Harvinaisen rauhallista ainakin 3 päivää. Voisin vaikka bileet pitää ja kukaan ei valittaisi, Harmi vaan kun oon jo yli-ikäinen akka pitämään bileitä eikä kaupungissa sellaisia kavereitakaan ketkä tulis pieneen yksiööni hillumaan :D

      • Anonyymi

        Kerrostalossa täälläkin, ei huvita lähteä pitemmälle, seurana 2 valkoviini pl. missä läänissä asustelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrostalossa täälläkin, ei huvita lähteä pitemmälle, seurana 2 valkoviini pl. missä läänissä asustelet?

        entisessä Keski-Suomen.......nykyään kuuluu Länsi- Suomen lääniin..........mulla ei oo valkkariakaan seurana mutta illalla saatan yhden kirkkaan tömpsyn ottaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entisessä Keski-Suomen.......nykyään kuuluu Länsi- Suomen lääniin..........mulla ei oo valkkariakaan seurana mutta illalla saatan yhden kirkkaan tömpsyn ottaa :D

        Ok, mä Pohjois-Savosta, hyvää jussia tömpsyn kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, mä Pohjois-Savosta, hyvää jussia tömpsyn kanssa!

        Sinulle myös hyvää jussia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entisessä Keski-Suomen.......nykyään kuuluu Länsi- Suomen lääniin..........mulla ei oo valkkariakaan seurana mutta illalla saatan yhden kirkkaan tömpsyn ottaa :D

        Niin se jäi tömpsykin ottamatta kun innostuin sitten pitkästä aikaa leipomaan pullaa .....mukavasti hurahti illansuu :D


    • Anonyymi

      Seurasaaresta joku jutteli. Siellä niitä örveltäjiä kyllä löytyy myös.

    • Anonyymi

      Radiosta tulee puhelin langat laulaa, teeveestä Juicea.
      Varhaisperunoita, kivikylää ja tonkka viiniä.
      Siinä se.

    • Anonyymi

      alottajalle :

      tässähän tuo juhannus menee
      koneella pää pökkyrässä
      sekavia kirjoitellessa,

      kaikkien iloksi
      tai murheeksi,

      toivottavasti iloksi,

      onhan se virtuaali kaveriki sentään jonkinlainen kaveri,,,

      pusi pusi, ja hyvää juhannusta,,

    • Minä kuuntelen nyt Puhelinlangat laulaa ohjelmaa, RadioSuomest =))
      Menee se näinkin =) virtuaali tukee tätä =) muutakin.

      • Anonyymi

        Radio on hieno keksintö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Radio on hieno keksintö.

        Sanopppas muuta =) Todella upee, keksintö!


    • Anonyymi

      Tuu tänne, mä oon yksin vaikka on eukko ja lapset :D
      Tultiin mökille niin muksut makaa aitassa ja tuijottaa kännykkää, eukko makaa mökissä ja tuijottaa kännykkää.

      Minä tehny vaikka mitä. Kävin tekemässä vastan, lämmitin saunan, tein tulet grillikatoksen tulisijaan ja tein safkat, käyny kaks kertaa veneilemässä ja kalassa, tehny motin polttopuuta ja pinonnu ne, perannu kalat ja paistanu ne, jutellu mökkinaapureiden kanssa ja nyt istun yksin tulilla.
      Edelliset henkilöt samoilla sijoillaan kännykkä kädessä. Hyvää juhannusta mulle!

      • Anonyymi

        Älä katsele ja palvele sellaisia henkilöitä, mene vaikka kylään toiselle mökkiläiselle ja takaisin tullessasi kerrot tunteesi perheellesi. Siis puhut rauhallisesti etkä reuhaa.
        Laittakaa myös ne puhelimet lukkojen taakse muutamaksi tunniksi ja pelatkaa vaikka korttia yhdessä.


      • Mukavaa Juhannuspäivää, kaikista ja kaikesta huolimatta =)


    • Anonyymi

      Helteet väistyi ja se säästi hukkumisia, kai.

    • Anonyymi

      Ja ei muutaku suunnittelemaan seuraavaa juhannusta, se on piakkoin, sillä jouluhan on vain kerran vuodessa, mut juhannus on joka vuosi....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe