Yksinäisyys masentaa

Anonyymi-ap

Olen tottunut olemaan vahva ja pärjäämään, ehkä siksi minusta ajatellaan etten tarvitse ketään? Mutta kyllä tarvitsen. Nämä juhlapyhät on pahimpia kun toivon että minulla olisi joku jonka kanssa viettää ne. Tai joku joka kutsuu viettämään juhlaa kanssaan. Mutta ei ole. Tuttuja ja ystäviäkin on mutta ei ketään joka oikeasti välittäisi siitä ettei tarvitse olla yksin.
Välillä nautinnon yksinäisyydestä, varsinkin jos on ollut jostain syystä aktiivinen päivä. Mutta on eri asia kärsiä yksinolosta, jo "yksin" sanakin saa alakuloiseksi. Yritänkin sanoa että olen itsekseni ei yksin....
Aikuisten lasten kanssa yritän pitää yhteyttä mutta hekin ovat siinä iässä että kaverit ja omat tekemiset on tärkeämpiä kuin äidin seura.
Sisarusten kanssa välit on ihan hyvät mutta nähdään todella vähän.
En tiedä kuinka oppisin nauttimaan siitä että voin tehdä mitä haluan ja mennä minne haluan, ei tarvitse kysellä kenenkään lupia. Muutaman kerran on jonkun kaverin kanssa sovittu matkasta ja onkin halunnut perua syystä tai toisesta, olenkin todennut että on parempi sopia vaan itsekseen niin ei tarvitse pettyä. Mutta on tänä masentavaa...

21

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksin vietän minäkin yleensä juhlapäivät, kuten nyt taas juhannuksenkin. Pienestä eläkkeestä ei ole varaa lähteä edes tansseihin mihinkään kun pitäisi yöpyäkin jossain ja majoitukset näin sesonkiaikana kalliimpia. Autottomana ei muuten pääse mihinkään tansseihin kun ei kuljetuksia. Kaupungilla kai joku pubi auki, mutta kun en niissä tykkää istua niinpä kökötän yksin kotona. Käyn lenkillä ja näpertelen käsitöitä, illalla vähän telkkarista katson jotain. Ei ole ketään kenen kanssa edes puhelimessa höpöttelisi kun kaikilla tutuilla ne omat menonsa ja touhunsa joihin ei yksin elävä mahdu sekaan. Näin on mennyt jo useampi juhannus sen jälkeen kun tanssikuljetukset aikoinaan loppui. Yhdelle kauempana olevalle lavalle vielä olisi kuljetus, mutta aika pitkä kävely ensin bussin lähtöpaikalle ja myös yöllä takaisin eikä bändit houkuta niin en viitsi lähteä yli 40€ mokomasta ilosta maksamaan, säästän nekin rahat päivätansseihin joihin menen sitten juhannuksen jälkeisillä viikoilla. Tylsää mutta tähän olen jo niin tottunut.

      Hyvää juhannusta Sinullekin kaikesta huolimatta. t. mummo 68v

      • Anonyymi

        Hyvää juhannusta ☀️


    • Anonyymi

      Sitähän se on se yksin olo , entiset tutut ei enää käske kylään sen jälkeen kun mies kuolin, sitä ennen kyllä paljon heidän kanssaan pareittain.
      Lapset isojakaan omien perheittensä kanssa viettävät aikaansa omilla tavoillaan .
      Eikä kenenkään luokse viitsi tuppaantua väkisin.äniin että yksin on yksinäinen.

      Pitäisi ehkä keksiä jotain mukavaa tekemistä mutta nekin ajatuskin on jotenkin jonkin asteen pakkoa jollain lailla .
      Sitä pitää vaan ehkä ymmärtää että silloin kun mies häipyy elämästä niin jää todella yksin sanan varsinaisessa tarkoituksessa, ja tulee ajatus että siedettiinkö minua aikaisemmin vaan mieheni tähden .hyvää Jussia

    • Anonyymi

      Yksinäisyys on sitä, että ei todellakaan ole puolisoa, lapsia, sisaruksia ja heidän perheitään, kummilapsia, ei yhtään ystävää eikä läheistä ihmistä tai sukulaista. Ei siis ketään, johon voisi edes hätätilanteessa ottaa yhteyttä (paitsi viralliset tahot ja terveydenhoito). Ei voi puhua viikonloppuina tai juhlapyhien aikaan kenenkään kanssa, vain työpaikalla on työtoverien seura. Toisaalta tähän tottuu, ja oikeastaan en pidä ihmisistä.

      • Anonyymi

        Näin on minullakin, ei sukua. Eikä edes sitä työpaikkaakaan missä tapaisi toisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Aloittaja toivoo, että joku kutsuu viettämään jotain juhlia, tms.
      Tuttaviakin on.
      Voisiko sitä vaikka itse kutsua niitä tuttavia kyläilemään? Josko se auttaisi siihen yksinäisyyteen.
      Ihan aina kaverit ja tutut eivät tule kotoa hakemaan tai pyytämään joka paikkaan, itsekin voi olla aloitteen tekijä.

    • Anonyymi

      Täällä yksinäinen nainen. Kysyin naapurissa asuvalta naiselta ,lähtisikö hän jonain päivänä kanssani kävelemään,käytäis vaikka kirpparilla, ei lähtenyt koska kaikki on niin kallista, sanoin että ei mitään tarvii ostaa jos ei tarvii mitään. Pyh,hän vastasi. Eikä häntä kuulemma kiinnosta kävellä muutenkaan mun kanssani. Oli siis tosi törkeä vastaus. Muita tuttuja ei ole keneltä voisin kysyä kävelyseuraa. Silloin vielä kun olin työelämässä, saman osaston Naisten kanssa oli juttua että mennään kirppareille tai kahville, mutta pariin kertaan se jäi,ei heistä kenestäkään ollu lähtijäksi,vaikka lupasivat lähteä. Kun mä jäin töistä pois,niin yhteydenpito loppui, yritin pitää kaveruutta yllä, ja soitin tai tekstasin, mutta lopetin kun huomasin että en saanut vastakaikua. Olen nähnyt muutaman heidän istuvan yhdessä kahviossa, ja kun olen moikannut,päät kääntyvätkin yhtäkkiä toiseen suuntaan. Eli se siitä ja loput kirjeessä,olkoot. En mä heitä kaipaa !!!

      Mulla on tytär,ennen käytiin kävelylenkeillä,pyöräiltiin . Mutta ei hän enää ehdi, kun hän tulee ,hän on pari tuntia ja lähtee taas. Hänellä on omat kiireet.
      Tytär on joskus ollut yötä,ja kysyinkin yhtenä päivänä koska tulisi taas. En tiedä hän vastasi. En uskalla kysyä enää ,kun hän on niin tiuskiva joskus. No mulla on kirjoja joita lukea,katella telkkaa, ja käydä sit vaan yksin kävelemässä. Kyllä mä yksinkin viihdyn,ehkä vaan sitten oonkin sellainen yksinäinen susi.

      • Anonyymi

        En tiedä, missä asut, mutta monilla paikkakunnilla löytyy varmaan jotain yhteisöllistä tekemistä.
        Kesäaikaan voi tietysti olla vähemmän.
        Onhan sitä kaikkea jumppakerhoa, liikuntaharrastusta, on olemassa joitain yhdistyksiä, joissa porukka voi käydä, jne.
        Jos alkaa selvittää, mitä omalta paikkakunnalta voisi löytyä, niin luultavasti jotain löytyykin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, missä asut, mutta monilla paikkakunnilla löytyy varmaan jotain yhteisöllistä tekemistä.
        Kesäaikaan voi tietysti olla vähemmän.
        Onhan sitä kaikkea jumppakerhoa, liikuntaharrastusta, on olemassa joitain yhdistyksiä, joissa porukka voi käydä, jne.
        Jos alkaa selvittää, mitä omalta paikkakunnalta voisi löytyä, niin luultavasti jotain löytyykin.

        Lähtisin mielelläni sinun kanssa kirpputorille, mutta asun kaukana.
        Sama täällä. Yksin.
        Työelämässä ei ollut työkavereita, koko ajan tein töitä yksin.
        Sukulaiset asuu kaukana.
        On kyllä lapsuudenaikaisia kavereita vieläkin, pidämme yhteyttä netin kautta ja kerran kesässä tapaamme.
        Mutta muuten yksin.


      • Anonyymi

        Kyllä saa ison rastin vetää seinään jos kävelyseuraa vanhemmalla iällä saa. Itse yritin muutaman kerran facebookissa paikallisissa ryhmissä etsiä kävelyseuraa asuinalueeltani, mutta en saanut ainuttakaan yhteydenottoa. Ilmeisesti täällä ei sitten ole eläkkeellä olevia yksinäisiä muita kuin minä.


    • Anonyymi

      voihan perse!liiallinen yksinäisyys... olet ulkona koko pelistä ......kyllä vituttaa kaikki tämä paska,kun lopetin kaman käytön.sitä ennen kaikki loisti !

    • Anonyymi

      mummolaan kun pyöräilemme pilven hattaraa ei näy

    • Anonyymi

      Tiedän millaista on olla täysin yksin. Ei ole sisaruksia, ei ystäviä, suku on pieni eikä muutenkaan koskaan kokoonnu. Kaikki viettävät aikaa vain oman perheensä kanssa.
      Tähän asti en ole kokenut useinkaan yksinäisyyttä, sillä onhan minulla yksi aikuinen lapsi ja lapsenlapsikin, mutta nyt heillä on oman perheensä menot ja kiireet ja en yhtäkkiä mahdukkaan enää mukaan. Soittamisenkin lopettivat kokonaan. Viestiin ja soittoon ei vastata. Olen yrittänyt pyytää anteeksi jos olen loukannut, mutta ei vastausta. Jäin siis ihan yksin. Terveys on alkanut tästä syystä rakoilla. Välillä toivon, että tulisi äkkilähtö, jolloin ei enää tarvitsisi kokea tuskaa ja yksinäisyyttä.

      • Anonyymi

        Sama minulla, et ole yksin ongelman kanssa.

        Totesin, että olen läheisriippuvainen ja yritän päästä siitä oireesta eroon.
        Pitää oppia olemaan riippumaton toisten tykkäyksistä.

        Tänään lähdin kauppaan, kun tuntui että ei jaksa olla yksin. Auttoi ihan selvään.
        Samaa suosittelen sinullekin, mene vaikka kauppaan.
        Ostin itselleni leivoksen, miksi en voisi herkutella itsekseni.
        Tee samoin, ostele itsellesi jotain mukavaa ja helli itseäsi!

        Ei sinun missään nimessä kannata tuhota terveyttäsi yhden itsekkään lapsen takia.
        Voisit lukea tämän artikkelin:
        https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/miksi-aikuinen-lapsi-kiukuttelee-vanhemmille-kuin-teini-psykologi-hannele-torronen-selittaa-mista-on-kyse?utm_source=emaileri&utm_medium=email&utm_campaign=Miksi aikuinen kiukuttelee vanhemmilleen kuin teini? Psykologi selittaa* mista on kyse - Annan uutiskirje 15*7*2019&utm_term=Miksi aikuinen kiukuttelee vanhemmilleen kuin teini? Psykologi selittaa* mista on kyse&utm_content=u-3185597-59722317-1869369-0

        "Miksi aikuinen lapsi kiukettelee vanhemmille".

        Kirjoittele!


    • Anonyymi

      Jokainen yksinäinen voi mennä selaa Punaisen ristin sivuja.Löytää sietä otsikon kenenkään ei tarvitse olla yksin tai vastaava.Ilmasiksi punanen ristikuin kirkomme diakoni järjestää ystävän yksinäiselle ikään sukupuoleen katsomatta.Molemat tahot myös kursseja ryhdy ystäväksi ITSE yksinäiselle.nekin on ilmaset kurssit.

    • Anonyymi

      Se on olennainen ilmiö esim jos joku jää leskeksi tai eroaa, entiset ystävät ( parit)eivät kutsu illanviettoon . Joten moni tuntee olevansa hyljätty.
      Yksi ystäväni sanoi että hänen entinen ystävätär oli sanonut hänelle että hän hakisi yksinäisiä ystäviä seurakseen , nyt kun on jäänyt leskeksi , joten aika ilkeästi sanottu sinänsä että oikein huomauttaa että toinen on yksinäinen.siis entinen ystävä hänelle nykyisin kun huomasi ettei ilman miestään ole kylään käskeminen arvoinen edes .äjoten pelkääkö ne entiset ystävät yksinäistä naista jotenkin kun lopettavat kanssakäymisen kun toinen jää yksin.
      Itse kutsun niin pareja kun yksinäisiäkin silloin harvoin kun vaivaudun laittamaan jotain ruokaa tarjottavaksi, kahvilla kyllä käyvät useammin.
      Niin että mistähän tälläiset asiat johtuu, onko ne ystävät koskaan olleet aitoja ystäviä edes

    • Anonyymi

      Minulla aikuiset lapset viestiä laittaa. Muuten aika yksinäistä. Sisko jonkun verran tekemisissä. Äiti kuoli,isä dementoitunut. Semmosta elämä on .

      • Anonyymi

        Osataankohan me eläkeläiset katkaista napanuoraa koskaan , kaipaus omien lasten kanssa olemisesta on meillä monella . Koska itse kävimme säännöllisesti katsomassa vanhempiamme ja luulemme että meidänkin lapset tekevät niin.
        Onhan niillä omat työnsä jokaisella perheet ja omat harrastuksensa . Tulevat silloin kun tulevat ,
        Joten vanhoissakin on erilaisia ihmisiä eikä se ole päivän selvä asia että löytää ikäiseltään ystävää. . Jokaisella on elämä muovannut omanlaisekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osataankohan me eläkeläiset katkaista napanuoraa koskaan , kaipaus omien lasten kanssa olemisesta on meillä monella . Koska itse kävimme säännöllisesti katsomassa vanhempiamme ja luulemme että meidänkin lapset tekevät niin.
        Onhan niillä omat työnsä jokaisella perheet ja omat harrastuksensa . Tulevat silloin kun tulevat ,
        Joten vanhoissakin on erilaisia ihmisiä eikä se ole päivän selvä asia että löytää ikäiseltään ystävää. . Jokaisella on elämä muovannut omanlaisekseen.

        Minä asun sen takia lapseni lähellä että olen tukena arjessa kun apua tarvitsevat esim lasten hoidossa. ja välillä ihan järjestän vanhemmille lapsivapaata ottamalla lapset luokseni viikonlopuksi.
        Itselläni sellaista tukea ei ollut vaan aina jouduin kysymään lastenhoitoapua naapurista jossa oli samanikäinen lapsi ja rouva kotona.
        Olin jo pois työelämästä kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi niin on ollut hyvin aikaa auttaa tarvittaessa.


    • Anonyymi

      "Yksinäisyys lyö sanomatta nimeään"

      Mitä jos kuitenkin pysähtyisit tähän tunteeseen ja miettisit kuka olet sekä pohtisit arvoja. Itse koetin joskus ystävystyä vääränlaisten ihmisten kanssa ja tänä päivänä ymmärrän sen. En edes koeta pyytää ihmisiä kahville, vaikka haaveilen uudestaan laajasta tuttavapiiristä ja toisaalta en.

      Olen sinua todennäköisesti nuorempi, mutta ainakin äitiäni seuratessa, olen huomannut hänen viihtyvän itsensä kaltaisten seurassa. Siskoaan ei kuulemma siedä...Hän tekee niitä asioita, joista pitää.

    • Anonyymi

      Parisuhteessa olin todella yksin kun lapset muutti kotoa ja koira kuoli. Puoliso oli jo vuosia pitänyt salaista suhdetta. Erosin lopulta sillä se hylätyksi tuntema oli nujertava, tuli myös väkivaltaa joka kohdistui minuun. Eron jälkeen hain nopeasti uuden suhteen, en kestänyt yksin oloa. Kunnes huomasin et oli päihdeongelmainen ja vuoden katsoin sitä taas erosin. Eipä se siihen jääny, jälleen ahdisti yksin olo ja uutta suhdetta hain, oli taas päihdeongelmainen. Nyt elän yksin mutta yksinäisyyttä en koe, olen viimeinkin itseni paras ystävä. Elämä opettaa ja pidän kyllä ihmisistä mutta itseäni en enää hylkää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      324
      3016
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2243
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      86
      1674
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      193
      1583
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1375
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe