Ruplan talo, superkulma, säästöaitta

Anonyymi-ap

Muistelen, että sillä talon kulmalla oli vielä jokin muu nimi. Siis sillä ulko-ovien edessä olleella "terassilla" jossa nuorisoa iltaisin hengaili. Muistaako joku?

6

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nimet eivät pysy juurikaan mielessä, Superkulma on jäänyt mieleen..

      Terassilla tapasin elämäni ensimmäisen tyttökaverin, taisin olla jotain 15-16 vuotias. Hengailimme varmaan puolisen vuotta tiiviisti yhdessä, upea ihminen oli hän. Mutta tiemme erkanivat kuitenkin, kaikki tuli koettua hänen kanssaan kuitenkin...

      Nykyään asun Tampereella jonne muutin ammattikoulun jälkeen, onnellisesti naimisissa ja kolme aikuista lasta ja nelinkertainen ukki olen ja eläkkeellä. Outokummussa en ole käynyt vanhempieni kuoleman jälkeen käynyt, mukavaa olisi käydä katselemassa ja muistelemassa nuoruuttaan.
      Paljon siellä lie muutoksia tullut noin 30 vuodessa, Jotakin valokuvia ja videonpätkiä olen kuitenkin nähnyt.

      Kuka ties vaikka saisi lähdettyä maisemiin, hotelli taitaa vielä toimia...

    • Anonyymi

      Superkulman jälken paikka tunnettiin pitkään säästöaitan talona ja säästöaitan parkkina.
      Ruplan tontti on ainakin itselleni kovin vieras nimi, vaikka se on se vanhempi nimi.

      • Anonyymi

        Ylös


    • Anonyymi

      Työväin talo eli rupla alkujaan... Sit siinä oli alakerrassa Metsälän leipomo jossa kuuluisa Metsälä leipä.. Hyvä ruisleipä.
      Sit superkulma ja säädtöaitta viimeisenä. Sit purettiin pois siihen piti tulla T kaupan tavaratalo tukkumanni omisti tontin.
      Ei rakentaa vaan möi kaupunkille.
      Siinä lähellä oli puutalo jossa oli kengäkauppa hetken ja sit musta pörssi.
      Siinä ns.teranssi ja oven edessä pimenossa nurkkaus jossa jotain mukavaa tekivät tein itsekkin erään Seija kanssa elokuun pimeellä yöllä ja toisen kerran joku Marjaleena☺️
      Muista nurkan lempinimen mut ei viitsi sanua🤭

    • Anonyymi

      Ruplan aukea olisi hyvä voitonparaatin tapahtumapaikka siellä lännessä!

    • Anonyymi

      Ylös

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe