Pyykkäritietoutta kehiin

Anonyymi-ap

Tykkään valkoisista karvalankamatoista ja heti tuli ongelma. Mäntysuopa kellastuttaa valkoista, joten en voi pestä sillä mattojani. Mikä pesuaine sitten olisi oikea, joka tehoaa myös matonpesupaikkojen kylmässä vedessä. Onko kokemusta?

21

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse pesen tiskipeauaineella omat valkoiset matot ja viruttelen hieman etikkaa vedessä .
      Joskus pesen Vanish aineella se ottaa lian pois parhaiten , ja puhdasta tulee.

      • Anonyymi

        Kiitos! Mietin miten tavallinen valkopyykkipesuaine toimisi. Pestäänhän sillä 30 asteessa pyykkiä, vaikka matonpesupaikkavesi on vielä kylmempää. Tehoaisiko.
        Vanishta kirkopyykille kyllä on kaapissa ja Fairya. Pistän harkintaan. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Mietin miten tavallinen valkopyykkipesuaine toimisi. Pestäänhän sillä 30 asteessa pyykkiä, vaikka matonpesupaikkavesi on vielä kylmempää. Tehoaisiko.
        Vanishta kirkopyykille kyllä on kaapissa ja Fairya. Pistän harkintaan. Aloittaja

        Mulla on aina vanishta molemmat purkit kaapissa, vakopyykkiin laita aina viittä valkoisesta purkista ja likaisiin siitä Rosan värisestä ja puhdasta tulee kun on niitäkinvaatteita mitkä pitää pestä 30 asteessa .


      • Anonyymi

        Sama asia tiskiaine vähän ja etkikka. Laitoin pois ajat sitten kierrätyskeskus valkoiset paimentolaismatot. Makuu huone vuoteen molemmin puolin on valoiset puuvillaa matot.Makuuhuone kun pieni ja vuode yksin asuvalla 120cm/ 200m. Valoiset matot tuo valoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Mietin miten tavallinen valkopyykkipesuaine toimisi. Pestäänhän sillä 30 asteessa pyykkiä, vaikka matonpesupaikkavesi on vielä kylmempää. Tehoaisiko.
        Vanishta kirkopyykille kyllä on kaapissa ja Fairya. Pistän harkintaan. Aloittaja

        PYYKINPESUAINELLA pesen aina. Erisanin hajuton herkälle iholle dopii kaikkeen pesuun. Ei vaahtoa liikaa. Pikkumattoja vain pesen ja isot pinavammat pesetän pesulassa näin ollut kymmenet vuodet. Löydän puuvilla räsymattoja jotka kudottu pohjanmaalla. Hyvä imuroida ontelo puuvillaa. Villamamaton itämaisen vien myös kemialliseen pesuun pesulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PYYKINPESUAINELLA pesen aina. Erisanin hajuton herkälle iholle dopii kaikkeen pesuun. Ei vaahtoa liikaa. Pikkumattoja vain pesen ja isot pinavammat pesetän pesulassa näin ollut kymmenet vuodet. Löydän puuvilla räsymattoja jotka kudottu pohjanmaalla. Hyvä imuroida ontelo puuvillaa. Villamamaton itämaisen vien myös kemialliseen pesuun pesulaan.

        En väheksy Mäntysuopaa pesuaineena se on hyvä suomal luonnontuote tuote kunhan ei käytä liikaa koska haju voi olla liian voimakas. Käytän herkälle iholle sopivia kotimaisia tuotteita pyykinpesussa,siivouksessa. En suuryhtiöiden merkkejä.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­N­y­­m­­­f­­o­m­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#179035558

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Itse en enää käytä karvalanka mattoja, mutta vaalean kankaisen sohvakalustoni pyyhin sillöin tällöin siihen tekstiilien puhdistukseen tarkoitetulla nestemäisellä ZIP käsipesushampoolla.

    • Anonyymi

      Ota ensin selvää mitä pesuaineita matonpesupaikalla on luvallista käyttää.

    • Anonyymi

      Pesula auttaa. Ei mitään ylimääräisiä pesuaineita noilla pesupaikoilla saa edes käyttää.

    • Anonyymi

      ihan tavallinen saippuakin käy , olen pessyt ja varsin hyvin sain puhdasta.

      • Anonyymi

        Mikä tavallinen? Mäntysuopa on jo kellastuttanut yhden maton, jonka pinta on keinoturkiksen näköistä, sellaista pörröä, ei siis karvalankaa. Siksi tämän uuden hienon karvalankamaton kanssa olen asiaaan perehtyvämpi. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tavallinen? Mäntysuopa on jo kellastuttanut yhden maton, jonka pinta on keinoturkiksen näköistä, sellaista pörröä, ei siis karvalankaa. Siksi tämän uuden hienon karvalankamaton kanssa olen asiaaan perehtyvämpi. Aloittaja

        Mutta,mutta, onko se karvalankamattosi oikeastaan likainen, jos se on vaan pölyä täynnä ?


    • Anonyymi

      Eipä ole koskaan valkoiset matot keltaisiksi jääneet mäntysupapesun jälkeen, johtuen varmaan siitä kun olen huuhdellut ne tarpeeksi hyvin.

    • Anonyymi

      Tilkka etikkaa ja ruokasuolaa tehoaa.

      • Anonyymi

        On koko matosta kyse, sen pesusta, 80x220 cm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On koko matosta kyse, sen pesusta, 80x220 cm.

        tuliko puhtaaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuliko puhtaaksi?

        En ole vielä pessyt, olen perehtynyt. Vielä on kesää jäljella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä pessyt, olen perehtynyt. Vielä on kesää jäljella.

        kerro sitten.


    • Anonyymi

      Nyt kävin pesemässä ja päädyin sappisaippuaan. Valkoista, nimenomaan lumivalkoista tuli. Pyysin kerran Eurokankaan myyjältä lumivalkoista silkkiä. Hän kysyi, tarkoitatko Helsingin vai Lapin lumivalkoista.

    • Anonyymi

      Minulla oli aikoinaan vaaleat karvalankamatot ja käytin ne pesulassa, en uskaltanut itse pestä. Nyt meillä on vaaleat villamatot ja ne vasta käytänkin pesulassa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe