Vieläkö juhlamieltä?

Anonyymi-ap

Aattoon satsataan jouluna ja juhannuksena, mutta riittääkö paukkuja enää varsinaiseen juhlapäivään? Kaupat on tänäänkin auki, mitä eroa arkipäivään?

16

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä oli ihan kuin tavallinen viikonloppu. Aattona satoi kaatamalla. Nyt paistaa mutta joka paikka on ulkona niin märkää että viihdytään sisällä.
      Ajateltiin lähteä ajelemaan ja katselemaan ihmisiä, mutta taitaa laiskuus voittaa ruuan jälkeen.

    • Anonyymi

      Kaupatko on tänääki auki vaikka on JUHANNUSPÄIVÄ ,, ?

    • Anonyymi

      Kaikkea muuta kuin juhlaa taikka miten sen ottaa. Voi miettiä että on juhlaa kun pystyy vielä itse pesemään ikkunat ja siistimään kotinsa. Sattui päivä hyvin siihen puuhan sopimaan. Söin hyvin vaatimattomasti kasviksia ja raejuustoa. Nyt aion ottaa kahvia ja vähän tarjousvaniljajäätelöä. En tämän kummenpaa kaipaa, oikein sopiva olo.

    • Työmarkkinoiden tähdenhän joskus siirrettiin juhannus lähnpään viikonloppuun.
      Tänäjuhannuksena se osui kuitenkin oikeaan Jussin päivään,
      Ennenhän oli säädelty kaikkina juhlapäivinä ja aattoina kauppojen aukioloajat.
      Nykyään ne ovat kai vapaita.

      • Niin Eliaana, meidän uusi jumalamme, Markkinavoimat, määrää aika pitkälle elämämme kulkua, rikkoo luonnonjärjestyksen, sekoittaa arjen ja juhlan, jopa vuorokauden ajat. Meilläkin on yksi kauppa, joka on auki ympäri vuorokauden, YLE viihdyttää meitä kellon ympäri...))

        Onnekas olet siellä omillasi, rauhassa, luonnon keskellä. Sinne minäkin kaipaan ja pääsen taas kohta hetkeksi.
        Vaikka pidän oman pihani täällä pitkälti luonnonvaraisena, en ole täällä samalla tavalla osa luontoa kuin olen maalla, lapsuudenkodissani.
        Hyvää jatkoa sinne.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niin Eliaana, meidän uusi jumalamme, Markkinavoimat, määrää aika pitkälle elämämme kulkua, rikkoo luonnonjärjestyksen, sekoittaa arjen ja juhlan, jopa vuorokauden ajat. Meilläkin on yksi kauppa, joka on auki ympäri vuorokauden, YLE viihdyttää meitä kellon ympäri...))

        Onnekas olet siellä omillasi, rauhassa, luonnon keskellä. Sinne minäkin kaipaan ja pääsen taas kohta hetkeksi.
        Vaikka pidän oman pihani täällä pitkälti luonnonvaraisena, en ole täällä samalla tavalla osa luontoa kuin olen maalla, lapsuudenkodissani.
        Hyvää jatkoa sinne.

        Hyvä kun palaa arki.

        Markkinatalous määrittelee, että on oltava silliä, mansikoita, uusia perunoita ja kermaviiliä.
        Ja lohta. Juhannuksena.

        No, siinähän ne meni. Enpä olisi muuten ostanutkaan silliä.
        Paitsi että en tykkää sillistä. Syön ne kaksi purkkia loppuun kesän kuluessa, että ei mee haaskuun.
        Ensi juhannuksena en osta silliä.

        Parasta on kuitenkin, että luonto on kauneimmillaan.
        Aloitin kävelyretket nyt juhannuksena. Jo toinen päivä meneillään.
        Joka aamu on tarkoitus jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun palaa arki.

        Markkinatalous määrittelee, että on oltava silliä, mansikoita, uusia perunoita ja kermaviiliä.
        Ja lohta. Juhannuksena.

        No, siinähän ne meni. Enpä olisi muuten ostanutkaan silliä.
        Paitsi että en tykkää sillistä. Syön ne kaksi purkkia loppuun kesän kuluessa, että ei mee haaskuun.
        Ensi juhannuksena en osta silliä.

        Parasta on kuitenkin, että luonto on kauneimmillaan.
        Aloitin kävelyretket nyt juhannuksena. Jo toinen päivä meneillään.
        Joka aamu on tarkoitus jatkossa.

        Sillipurkki ei säily avattuna kovin kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillipurkki ei säily avattuna kovin kauan.

        Eikös se vähän riipu siitä missä liemessä ne sillinpalat uiskentelee? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se vähän riipu siitä missä liemessä ne sillinpalat uiskentelee? :)

        Luin juuri Ahti sipulisillin kyljestä, että säilyy avattuna jääkaapissa 7 -10 päivää. . Kyllä se on hyvin suolainen, etikkaa, sokeria, sipulia, pippuria ja korianteria mausteena . Mutta rasvainen tuote pilaantuu silti melko nopeasti. Ostan aina mahdollisimman pienen purkin, niin menee kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillipurkki ei säily avattuna kovin kauan.

        Säilyy se juhannuksesta jouluun jääkaapissa. Säilyyhän keitetty riisi kattilassa hellan kulmalla viikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilyy se juhannuksesta jouluun jääkaapissa. Säilyyhän keitetty riisi kattilassa hellan kulmalla viikon.

        Niin joulun kuvioihin kuuluu myös silli.
        Onpahan valmiina kaksi purkkia silliä ostettuna.

        Tai kun tulee tuttuja kesällä käymään.
        Syödään silliä, kermaviiliä ja uusia perunoita.
        Jonkun salaatin voi tekaista lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri Ahti sipulisillin kyljestä, että säilyy avattuna jääkaapissa 7 -10 päivää. . Kyllä se on hyvin suolainen, etikkaa, sokeria, sipulia, pippuria ja korianteria mausteena . Mutta rasvainen tuote pilaantuu silti melko nopeasti. Ostan aina mahdollisimman pienen purkin, niin menee kerralla.

        No niinpä näkyi mun "halpis" purkissakin olevan tuo 7-10 päivää.

        Olen avannut sen noin kuukausi sitten ja nyt maistoin. Ei ollut maku muuksi muuttunut.
        Saa sitten nähdä "hajoaako" masu" eli saapuuko kotiini varpusparvi. heheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä näkyi mun "halpis" purkissakin olevan tuo 7-10 päivää.

        Olen avannut sen noin kuukausi sitten ja nyt maistoin. Ei ollut maku muuksi muuttunut.
        Saa sitten nähdä "hajoaako" masu" eli saapuuko kotiini varpusparvi. heheh

        Kerronpa kivan uutisen!

        Oli juhlamieli vetämättömän puolella tuossa äskettäin.
        Laitoinpa tarmoa itelleni ja pakkasin pyykkikoneen täyteen ja pyörimään.
        Sitten keittiön tiskipöytä tyhjäksi (eli siirsin tiskit tiskipöydän alle), ja kas kas:
        yllätys!

        Olo piristyi yllättäen, tässä vielä hommailen monta juttua.
        Vai olisko ollut, että ilmanpaine muuttui? Niinhän sitä selitetään, kun ei oo vetoa?
        Männätiijjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa kivan uutisen!

        Oli juhlamieli vetämättömän puolella tuossa äskettäin.
        Laitoinpa tarmoa itelleni ja pakkasin pyykkikoneen täyteen ja pyörimään.
        Sitten keittiön tiskipöytä tyhjäksi (eli siirsin tiskit tiskipöydän alle), ja kas kas:
        yllätys!

        Olo piristyi yllättäen, tässä vielä hommailen monta juttua.
        Vai olisko ollut, että ilmanpaine muuttui? Niinhän sitä selitetään, kun ei oo vetoa?
        Männätiijjä.

        Ja minä täytin pyhinä kas`kas` . . Siitä se se vauhti hiljenee. Niin luulen.


    • Anonyymi

      Tuskinpa , tuli1.600 € mätkyt :(

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        En tiedä miten verottaja laskeskelee, mutta joka vuosi tulee palautusta yli 2000 juiria.
        En oo kysellyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      317
      10696
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2361
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2189
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1944
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      162
      1838
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1398
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      18
      1335
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1334
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1329
    Aihe