Miksi käytetyistä maksetaan niin paljon

Anonyymi-ap

En voi ymmärtää, että vaikkapa 20 hv kokoluokassa normaali hintataso näyttää olevan tonni 80-luvun 2T, 20-vuotias 4T 2 tonnia ja 10-vuotias 3 tonnia. Uuden saa 4 tonnilla takuineen. Kyllähän nuo voi kestää pitkään, itsekin ajan 80-luvun koneella, mutta eihän noissa hinnoissa ole tolkun häivää mihinkään muuhun vastaavaan nähden.

29

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on markinatalous, mikä määrittelee hinnat.

      • Anonyymi

        Tietenkin on, mutta mikä saa ostajat maksamaan niin paljon. Perämoottorin käyttöikä ehkä on tuplat autoon nähden, mutta onhan joku 40 v 2T


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin on, mutta mikä saa ostajat maksamaan niin paljon. Perämoottorin käyttöikä ehkä on tuplat autoon nähden, mutta onhan joku 40 v 2T

        40 v 2T tai 20v 4T jo käyttöikänsä häntäpäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 v 2T tai 20v 4T jo käyttöikänsä häntäpäässä.

        Mulla 33vuotias kaksitahtinen omc, ja käytökseltään ja luotettavuudeltaan kuin uusi.
        Sitä ihmettelen, että puristuspaineet ontarkalleen 8 kg kummassakin pytyssä, eikä ole laakerivikoja, joten kyllä 2tahti öljyihin voi ainakin luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 v 2T tai 20v 4T jo käyttöikänsä häntäpäässä.

        Miksi mielestäsi 20 vuotias nelari on käyttöikänsä lopussa ? Varsinkaan kun et käyttötunneista sano mitään . Minulla on 15 hv nelari vm. 08 käyttötunnit n. 750 h . Toimii kuin uusi .


    • Anonyymi

      Jos se on myynnissä, sitä ei ole ostettu. Pyyntihinta ei ole sama kuin myyntihinta.

      • Anonyymi

        Aamen!


    • Anonyymi

      Kyllä vanhojen museo ikäisten 2 t hinnat ihan älyttömät, ei trimmejä harvassa edes sähkostarttia ja bensan kulutus kauhea ja sit tämä vesien saastutus päälle. Eikä niitä juuri kannata viedä mihinkään oikeaan korjaamoon huollettavaks tai korjattavaks kun lasku isompi kuin koneen arvo,jos ajelet muutaman tunnin vuoteen ja osaat itse huoltaa/korjata tai tunnet hyvän/halvan ns tee se itse miehen jolla huollat/korjaat museo romusi niin sitten mut muuten kannattais harkita 4 t.

      • Anonyymi

        Aika paljon pitää ajaa, että taloudellisesti olisi järkeä 4T-koneeseen vaihtaa. Jos uuteen pitää laittaa 3-4 tonnia väliin, sillä saa 2000 litraa polttoainetta, jolla ajaa 80-luvun 20 hv 2T-koneella kaasu pohjassa 200 tuntia. Tuohon menee kymmeniä vuosia ellei harrasta uistelua tai vene ole jatkuvassa yhteyskäytössä. Mulla menee ehkä 50 l vuodessa eli 40 v kestäisi tuo 2000 l.

        Ja vie se 4T 20 hv konekin 7 l/h eli tuo 2000 l ero vaatii n. 700 h kaasu pohjassa.


    • Anonyymi

      Hivenen yksinkertainen ajattelu tapa,koneen hinnaksi vois arvioida mitä saat siitä vaihdosa tai myydessä. Vanhan museo 2t oikea arvo on muutamia satasia ja 4 t jossa trimmi sähköstartti muutamia tuhansia. Täys kaasulla 2t uliseekin kuin sirkkeli ja kuka hullu muka ajelis täysillä .joku myös valmis maksaan mukavuuksista koneessa ja hiljaisuudesta mitä 4 t tarjoaa. Aivan idioottimaista tyhmyyttä maksaa museo ikäisistä ja romutus kuntoisista 2 t noita pyyntejä mitä nettivene tori ym myyntisaitit täynnä ja selvitä saako niihin edes varaosia. Mm vanhempiin 4 t Evinrude/Johnson Honda 6-15 ja ehkä isompiinkin koneisiin varaosat hakusessa,jakohihnat sähköboksit puolat ym alkavat olla lopussa maailmaltakin joten kannattaa kysyä varaosa tiskiltä miten saat osia. Etec/2 t hörhö taas siellä kitisee. . köyhyys ja tyhmyys ja mt ongelmat syyt tuohon itinään. .

      • Anonyymi

        Hyvää kesää ja vihellä papattimeesi ja lopeta se tärkeily kun me muutkin tiedetään moottoreista enemmän kun sinä


      • Anonyymi

        Ne ostaa joilla on pelimerkkejä ja köyhät kitisee.


    • Anonyymi

      On kai ihmisiä, joilla ei sitä 4 tonnia ole moottoriin laittaa. Ostaa sitten sen, mitä vaikkapa 2 tonnilla saa, vaikka sinusta kannattaisikin ennemmin ostaa se uusi.

    • Anonyymi

      Ei niistä maksetakaan.

      Pyydetään kyllä.
      Katso paljonko veneitä on Nettiveneessäkin tällä hetkellä myynnissä.
      Enemmän kuin koskaan koko palvelun olemassaolon aikana.

      Se, miksi tavara ei liiku johtuu useammastakin syystä:

      1) Epärealistiset hintapyynnöt
      2) Ihmisillä ei ole rahaa eikä kiinnostusta ottaa riesakseen minkään hintaista venettä
      3) Vanhemmasta päästä alkaa senioria pudota kahteen metriin kiihtyvällä nopeudella eikä heidän rakkaita veneitään kukaan halua. Millään hinnalla, eikä perikuntaa papan veneenriiska jaksa vähempää kiinnostaa. Sen romun kuvitellulla hinnalla kun ei pääse edes viikoksi Roomaan

      Usein on niin, että edes reipas hinnan pudottaminen ei auta, koska ostajia ei hyvillekään veneille ole.
      Ja usein myyjät ovat myyntilaidalla itsekin syystä, että asunto-, mökki-, sijoitusasunto-, auto- jne. lainat alkavat käydä mahdottomiksi hoitaa ja ensimmäisenä noista lähtee veneet ja sijoituskämpät ennen koko korttitalon romahtamista, kun kaikesta jää lopulta ainoastaan velkaa, josta menee vielä korko.

      Huonolla onnella tulee vielä kenkää töistä niin se loppuelämän loistava tulevaisuus olikin sitten kerralla paketissa.

      Näin tulee käymään yllättävän monelle ja se näkyy jo käytettyjen veneiden, kesämökkien ja pienten asuntojen markkinoilla.

      Media on tästä hiljaa, koska tiedetään että paskan tuulettimeen heittäjä ristiinnaulitaan julkisesti.
      Osuu se propelliin itsestäänkin, kunhan lomat on pidetty ja syksy saa, tullaan näkemään varsinainen rytinä.

      Ja niitä veneitä ei muuten kukaan osta. Ei syksyllä eikä keväällä. Ja sen talvisäilytys maksaa, eikä arvo suinkaan varastoimalla nouse.
      Pursiseura nostaa venepaikkahintoja taas vuodenvaihteessa välttääkseen konkurssin jne.
      Eli kuolemanspiraali kiihtyy kunnes paska lävähtää keskelle naamaa.

      • Anonyymi

        Taas tätä milleniaalien ruikitusta. jos ei ole rahaa niin voi voi, sitä putää varmaan sitten hankkia. Minulla on 35 jalkainen matkapursi ja teen sillä täältä Vaasasta matkoja Perämeren saaristoon, Högä Kustenille, Ahvenanmaalle ja Tukholman saaristoon. Vene on hyvässä kunnossa ja ei ole mitään tarvetta myydä sitä mihinkään hintaan, ja mitä järkeä sitä olisi vaihtaa huonompaan. Hyvät veneet vaihtaa omistajaa seuran puitteissa ja Nettiveneen halvimpia selaillessa pettymys on taattu.


    • Anonyymi

      Asiat pitkältikkin juurinäin kuten ylempi kirjoitus. Ne joilla oikeasti rahaa ja varaa ostavat uudehkon uudehkolla tekniikalla olevan veneen ja vanhat koneet ja veneet jäävät omistajilleen käsiin. Toinen asia on veneiden/koneiden vaatimat huollot/korjaukset huoltofirmat nostaneet hinnat pilviin ja jos et itse tai joku tuttu/kaveri tehdä huoltoja ym niin harvalla varaa maksaa laskuja. Käden taidot häviää ja ns tietotaito veneistä/koneista joten huonolle näyttää veneilyn tulevaisuus ja lisäksi kohoavat polttoaineen hinnat.

      • Anonyymi

        Onneksi meitä viisaita vielä on, kun emme osta kalastukseen sopimattomia isoilla koneilla olevia melkein sata litraa tunnissa hörppääviä, joilla saa tuhottua vesillä olemisen riemun, ja kun joutuu maksamaan talvisäilytyksestä eikä saa edes myytyä pois käsistään, vaan hankimme 15-30 hv kevyellä veneellä olevan paketin ja trailerin jonka päällä vene pärjää kotipihalla hyvin. On hyvä kalastella ja myötätuuleen jigitellä vaikka koko päivän ilman koneen käyttöä ja bensankulutus putoaa puoleen.


    • Anonyymi

      Kunnossa olevien kaksitahtisten arvostus tulee nousemaan, eikä pikkuvikaisetkaan halvalla lähde.
      Minunkin 33 vuotias Johnsson ei uutta häpeä. Pikkuhipaisulla käyntiin ja käy hyvin.

      • Anonyymi

        Mutta kiittääkö luonto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kiittääkö luonto?

        2 miehen painolla 7 tunnin kalastusreissulla 4, 1 litraa bensiininkulutus. Eikä kone edes savua, kun osaan virittää moottorini kuntoon.


    • Anonyymi

      Yksi mahdollinen syy on se, että uusia kaksitahtisia ei enää saa, ja ostaja haluaa kevyehkön, helposti käsiteltävän perämoottorin.

      • Anonyymi

        Maksaahan ne käytetyt 4T-koneetkin hurjasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaahan ne käytetyt 4T-koneetkin hurjasti.

        Niin itse kyllä hankkisin vanhaankin veneeseen mielummin uuden moottorin. Käytetyn hankinta on aina riski ja toimiva moottori on moottoriveneessä tärkeä asia. Uuden ja hyvän käytetyn välinen hintaero ei kuitenkaan ole niin suuri.


    • Anonyymi

      Kysynnän ja tarjonnan laki , sekä nykyaikaiset ovat ruiskuja .
      Kyllä vanhan romun pitäisi halvalla lähteä uuden tieltä , ihmiset on ahneita , mutta ahneella on paskainen loppu 🤣

      • Anonyymi

        Kauppa syntyy, kun molemmat saavat mielestään enemmän kuin mistä luopuvat.

        Jos joku tuntuu liian kalliilta, niin sitten oma raha on itselle arvokkaampi kuin se, mitä sillä saisi. Ei siinä ole mitään draamaa.


    • Anonyymi

      Vanhalla museo ikäisellä 2 t lähinnä ns käyttö arvo,eikä arvo lähelläkään nettivene tori ym saittien pyyntihintoja. Katsoppa vanhojen röpöttimien sähköjohtoja ym sähköosia miten murenevat ja aikamoneen röpöttimeen et saa enää varaosia. Tämä yli 30 v vanhan omc ihmekoneen hehkuttaja ihan mt tapaus,vuosia hehkuttanut röpötintään ETECKKIÄ ym 2 t röpöttimiä tuhansia 4 t vastustus dissaus spammiä postannut palsta häirikkö. Katos kun meillä pro tason veneiliöillä/kalastelioilla 4 t kone jossa sähköstartti trimmi ja muutkin herkut ja sähkömoottori jolla liikutaan kalastellessa tai sillä pidetään venettä paikoillaan. Päässä oikesti paha vika jos moista museo ikäistä 2 t röpötintä ym 2 t koneita hehkuttaa. LÄÄKKEET. . .LÄÄKKEET. . LÄÄKKEET. .

    • Anonyymi

      Pääsi röpöttää ja savuaa kun väärät LÄÄKKEET. Täysin kehityksestä ja muutenkin elämästä pudonneen tyhmän köyhän iriootin itinää postauksesi. Olet pilannut trollauksellasi tämän palstan täysin,sadat käyttäjät häipyneet asiattoman trollauksesi vuoksi. Mene röpöttimes kanssa museoon mut häivy palstalta vaikka hautaan.

    • Anonyymi

      Mistä päättelet, että maksetaan. Yleensä kun joku on jotain myymässä, niin hän hinnoittelee tavaran katsomalla, mitä muut pyytävät vastaavasta. Todennäköisesti kaupat eivät toteudu sillä hinnalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1487
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1158
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      931
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      82
      723
    Aihe