Suomessa tästä ei juurikaan löydy keskusteluja eikä tietoja. Piti oikein mennä englannin kielisille sivuille, joista sai enemmän tietoja.
Kaipaisin siis tietoja heiltä, joilla on tyypin 1 tai 2 diabetes ja sen lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö tai paljon siihen liittyviä oireita, mutta oireet on joko niin lieviä tai niitä ei ole tarpeeksi, että sairautta voitaisiin todeta.
Itselläni ollut viimeiset 4 vuotta eri pituisia masennus ja hypomanian kaltaisia jaksoja. Kun nukun yössä esim. 4-5 tuntia tarvitsen yhä ne päikkärit. Aina niitä ei tosin tarvita, vaikka nukkuisin sen 4-5 tuntia. Tämä on ollut yleisin syy miksi minulle ei vielä ole todettu bipoa, sillä minun pitäisi kuulemma diabeetikkonakin pärjätä pienillä unimäärillä. Jo diabetes yksistään voi olla uuvuttava sairaus ja sitä lääkäri yms. eivät ymmärrä. Itse sairastanut 1 tyypin diabetesta yli 20 vuotta ja masennus on stressi/trauma pohjaista.
Millaista elämänne on ja kauanko olette sairastaneet diabetesta sekä bipolaaria? Miten lääkitys on auttanut ja vaikuttanut terveyteenne? Miten olette pärjänneet vähällä unilla mania/hypomanian aikoina eli miten diabetes on sulautunut joukkoon?
Diabetes ja kaksisuuntainen mielialahäiriö
Anonyymi-ap
5
472
Vastaukset
- Anonyymi
Älä puhu höpöjä, jos sul on kakssuuntainen, ei sitä välttämättä muilla ole!
- Anonyymi
Diabeetikoiden mustamaalausta! Annetaanpa tutkintaan!
- Anonyymi
Susta mies, pitäis tejdä huoli-ilmoitus terveyden huoltoon! Taasen olet kiusannut koko aamun ihmisiä, typerillä jutuillas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423404- 362014
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301739- 161527
- 231508
- 91391
- 241387
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781145- 221102