Opintovapaan myöntäminen

Anonyymi-ap

Onko työnantajalla oikeus myöntää opintovapaata vain osalle hakemastani ajasta? Työnantaja aikoo myöntää minulle opintovapaata vain vuoden, vaikka olen hakenut kaksi vuotta. Asia on erityisen tärkeä nyt mikäli aikuiskoulutustuki lakkautetaan, joten haluan päätöksen heti koko opiskelujen ajalle. En ole ollut koskaan aiemmin opintovapaalla.

4

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos sinulla on vakituinen työpaikka niin ei ole. Lue opintovapaalaki ja asetus. Tarvittaessa yhteys liittoon.

• Anonyymi

Perustellusta syystä on.

• Anonyymi

Mun näkemys on, että työnantaja saa siirtää opintovapaaan alkua, jos opintovapaan myöntäminen hakemuksessa tarkoitettuna aikana tuottaisi tuntuvaa haittaa työnantajan harjoittamalle toiminnalle, mutta ei saa lyhentää sitä, jos koko haettu aika tosiasiallisesti käytetään opintovapaalaissa tarkoitettuihin opintoihin.

• Anonyymi

Onko opintoja myös ensi kesänä? Jos ei ole, niin et tarvitse opintovapaata kesäkuukausiksi, vaan teet töitä ja pidät ansaitut lomapäivät ja jatkat opintovapaata taas syksyllä, elikkä haet opintovapaan kahdessa osassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25