Suomessa tästä ei juurikaan löydy keskusteluja eikä tietoja. Piti oikein mennä englannin kielisille sivuille, joista sai enemmän tietoja.
Kaipaisin siis tietoja heiltä, joilla on tyypin 1 tai 2 diabetes ja sen lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö tai paljon siihen liittyviä oireita, mutta oireet on joko niin lieviä tai niitä ei ole tarpeeksi, että sairautta voitaisiin todeta.
Itselläni ollut viimeiset 4 vuotta eri pituisia masennus ja hypomanian kaltaisia jaksoja. Kun nukun yössä esim. 4-5 tuntia tarvitsen yhä ne päikkärit. Aina niitä ei tosin tarvita, vaikka nukkuisin sen 4-5 tuntia. Tämä on ollut yleisin syy miksi minulle ei vielä ole todettu bipoa, sillä minun pitäisi kuulemma diabeetikkonakin pärjätä pienillä unimäärillä. Jo diabetes yksistään voi olla uuvuttava sairaus ja sitä lääkäri yms. eivät ymmärrä. Itse sairastanut 1 tyypin diabetesta yli 20 vuotta ja masennus on stressi/trauma pohjaista.
Millaista elämänne on ja kauanko olette sairastaneet diabetesta sekä bipolaaria? Miten lääkitys on auttanut ja vaikuttanut terveyteenne? Miten olette pärjänneet vähällä unilla mania/hypomanian aikoina eli miten diabetes on sulautunut joukkoon?
Diabetes ja kaksisuuntainen mielialahäiriö
Anonyymi-ap
2
288
Vastaukset
Kannattaisi ehkä kysyä Facebookin diabetesryhmissä. Kakkonen lisää ainakin masennusta ja päinvastoin.
Unettomuus kyllä syö tehokkaasti tehoa elämästä, minulla auttaa triptyyli ja melatoniini.- Anonyymi
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö lienee myös melko yleinen diabeetikoilla, muistan lukeneeni jostain että jopa viidennes diabeetikoista kärsii siitä ja sen tyyppisistä pelko-ja stressi- ja pakko-oireisista häiriöistä. Taisi koskea insuliini diabeetikoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003174521- 162216
- 1882036
- 1071446
- 761332
- 74972
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57947IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2889Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119824Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59746