Mielialalääkkeet ja seksi

AnnikKiss

Aloitin kaksi kertaa masennuksen sairastettuani mielialalääkkeiden syönnin. Olen käyttänyt niitä nyt noin puolitoista kuukautta ja olen huomannut, että ne ovat vaikuttaneet seksihalukkuuteeni negatiivisesti ja orgasmin saanti vaikeutunut. RAkastan ( puolitoista vuotta oltu yhdessä) miestäni ja haluan seksiä, Mutta kun ei "seiso". En haluaisi kertoa miehelleni tästä. Toivon, että on vain ohimenevää tai psykologista.

9

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on seksi

      muutakin kuin syöksyä orgasmista toiseen, läheisyyttä, jakamista ja antamista puolin sun toisin.

    • kfkrirkfk

      Söin 2½ vuotta sitten masennuslääkettä ja se heikensi haluja.Kerroin tästä lääkärille ja annos pienennettiin ja se auttoi.

    • honey

      Joo valitettavasti noi lääkkeet tahtoo estää ..laukeemisen ja kunnon kiihotuksen..ja silti samalla ne lääkkeet pitää meistä toiset hengissä..

    • reija

      Söin vuoden, olin ilman orgasmia vuoden. Kun lopetin lääkkeet, niin libidokin palasi. Seksiä ei tehnyt mieli, koska ei ollut toivoakaan orgasmista. Mieheni ymmärsi hyvin, koska eihän sille asialle mitään voinut.

      Kerro nyt sille ukollesi, ettei tule sen takia ongelmia. Nimittäin tila ei mene välttämättä ohi, ennekuin lopetat lääkkeet kokonaan. Mulla pienennettiin annosta, mutta sekään ei auttanut. Ei ole psykologista, koska nuo lääkkeet lamauttaa aivoista sen "orgasmikeskuksen".

      • annikKiss

        niinhän siinä lääkeselosteessa lukee, että saattaa aiheuttaa tällaista. Enkä mä nyt mitään orgasmi-keskeistä seksiä hae, mutta tottahan se on että se on tosi tärkeä osa toimivaa suhdetta. Lääkäri mua siitä etukäteen varoitti ja sanoi, etä sit jos halut menee niin vaihdetaan lääkettä. En tiiä auttaako sekään. '
        Totta on että ukolle pitäis kertoo. Se on vaan sille aika arka aihe, kun edellinen vaimo jätti sen osaks siks, ettei sitä vaimoa enää seksuaalisesti kiinnostanu. Ero oli miehelleni ihan älyttömän suuri isku...


      • Reija
        annikKiss kirjoitti:

        niinhän siinä lääkeselosteessa lukee, että saattaa aiheuttaa tällaista. Enkä mä nyt mitään orgasmi-keskeistä seksiä hae, mutta tottahan se on että se on tosi tärkeä osa toimivaa suhdetta. Lääkäri mua siitä etukäteen varoitti ja sanoi, etä sit jos halut menee niin vaihdetaan lääkettä. En tiiä auttaako sekään. '
        Totta on että ukolle pitäis kertoo. Se on vaan sille aika arka aihe, kun edellinen vaimo jätti sen osaks siks, ettei sitä vaimoa enää seksuaalisesti kiinnostanu. Ero oli miehelleni ihan älyttömän suuri isku...

        Tällä asialla ja ukkos entisen naisen haluttomuudella ei ole mitään yhteistä. Tähän hommaan on selvä syy, lääkkeet, ja homma korjaantuu kun lääkitys loppuu. Todennäköisesti sen entisen kanssa oli tunteet sen verran väljähtynyt ettei tehnyt sen takia mieli. Sun kanssahan tätä ongelmaa ei ole. Kerro se sille ukolle, ja niin selvästi että se tajuaa. Haluttomuus johtuu tästä lääkkeestä, ei mistään muusta, eikä teidän suhde kaadu tähän; tämä on väliaikainen tila. Tuo se vaikka lukemaan tämän keskustelun kulku.


    • Debbie

      Söin Cipramilia siinä puolisen vuotta, ja alussa oli jokunen viikko ettei orgasmia tullut seksistä millään. Sain kyllä onanoimalla.

      Sitten kun muutama vuosi myöhemmin aloitin uuden masennuksen vuoksi uudelleen Cipramilin, ei orgasmia tullut millään ilveellä. Ei edes onanoimalla. Laskin annostakin, eikä mitään erityistä vaikutusta. Siirryin Sepramiin (hinnan vuoksi), mutta sehän on sama lääke ja ei muutosta.

      Kyllästyin ja lopetin koko lääkkeen. Johan alkoi orgasmeja tulla.

      Harmi vain että seksihalukkuus sinänsä oli parempi lääkkeiden syömisen aikana, kun itsetuntokin on enemmän ok. Tällä hetkellä olen taas ollut ihan down and under, ja olin pitkään haluton ennen kuin kuukautiset tulivat. Niihinkin kun tuppaa masennusta liittymään.

      En todellakaan oikein tiedä mitä tehdä, joten yritän sinnitellä ilman lääkkeitä... Onneksi on kohta kesä kukkeimmillaan, eikä mitään suuria probleemeja elämässä tällä hetkellä.

      • annikKiss

        PaSkoja juttuja.
        Mä olen ite edelleen hyvin halukas seksin suhteen, mutta on jotenkin jo ruvennut pelkäämään etukäteen, ettei orgasmia saa, tai että edes akti tuntuis jossain. Siksi yrittää vähän vältellä niitä tilanteita, että mies haluaa.
        Ihan hirveetä tää on. Sellainen oravanpyörä. Joko itket koko ajan ja kidutat koko perhettä hirveillä mielialan vaihteluilla ja kuitenkin seksielämä olis ihanteeelista,
        tai sit olet tasapainoinen, suht onnellinen, mutta seksielämä latistuu... hienoja valintoja. Toki ehkä lääkkeen vaihto saattaa auttaa. Ehkä se sullekin auttais. Ainakin lääkäri sanoi, että jokaiselle löytyy sopiva lääke, pitää vaan jaksaa yrittää löytää se.
        Tsemppiä! Aurinkoista kesää ja leveää hymyä!!!


      • Äitiliini 64
        annikKiss kirjoitti:

        PaSkoja juttuja.
        Mä olen ite edelleen hyvin halukas seksin suhteen, mutta on jotenkin jo ruvennut pelkäämään etukäteen, ettei orgasmia saa, tai että edes akti tuntuis jossain. Siksi yrittää vähän vältellä niitä tilanteita, että mies haluaa.
        Ihan hirveetä tää on. Sellainen oravanpyörä. Joko itket koko ajan ja kidutat koko perhettä hirveillä mielialan vaihteluilla ja kuitenkin seksielämä olis ihanteeelista,
        tai sit olet tasapainoinen, suht onnellinen, mutta seksielämä latistuu... hienoja valintoja. Toki ehkä lääkkeen vaihto saattaa auttaa. Ehkä se sullekin auttais. Ainakin lääkäri sanoi, että jokaiselle löytyy sopiva lääke, pitää vaan jaksaa yrittää löytää se.
        Tsemppiä! Aurinkoista kesää ja leveää hymyä!!!

        Olen syönyt citalopramia varmaan sen 10 vuotta masennukseen. Välillä olen ollut ilman lääkkeitä ja silloin huomaan että seksihaluni kasvaa heti. Olen opetellut sellaisen systeemin että kun oletan että huomenna on yhteinen ilta ja saunomme jätän lääkken ottamatta edellisenä iltana, syön muutenkin vain puolikasta 20 mg tablettia. Se ei tunnu olossa mitenkään ja auttaa seksiasioihin. Suurin ongelmani on limakalvojen suun ja emättimen muivuus. Rakastamme toisiamme ja haluan häntä usein lähelleni ja hellimään. Nuorempana olin hyvinkin aktiivinen seksin suhteen ja joskus kun en saanut sitä mieheltä olin tulla ihan kaheliksi halujeni takia. Minulla on vahva libido. Sen kanssa on osattava elää ettei sotke asioitaan. Olen toivonut että voisin jo luopua kokonaan lääkkeestäni ,kun elämänin on ollut vuosia tasaista eikä isompia ongelmia ole ilmaantunut. Erosin silloisesta moehstäni joka oli henkisesti sairas. Se vaikutti minuun niin vahvasti että masennuin kun oli kolme lastakin vielä hoidettavana.oli pakko jaksaa hymyillä ettei lapset huolestu suotta.välillä olen syönyt kokonaista tablettia ja seksi maistuu mutta en itse ole niin kiimainen.orgasmeja olen saanut yleensä useita peräkkäin ,ehkä pari kertaa koko lääkityksen aikana on jäänyt orgasmi väliin. Me ollaan niin erilaisia kaikki. Ja lääkkeet on erilaisia ja niistäkin on osa sellisia jotka ei haittaa sekiselämää.aina kannattaa vaihtaa jos itse kärsii siitä tunnottomuudesta. Seksi on ainakin mulle tärkeä osa elämää ja jokaisella on oikeus nauttia siitä ja hyvästäparisuhteesta. Se tuo suhteeseen syvyyttä ja pysyvyyttä ja uskollisuutta. Ja lähentää puolisoita. Seksittömyys voi turmella parisuhteen. Minä en ainakaan pystyisi elämään ilman seksiä. Se on osa minua , omaa vilkasta seksualisuuttani. Kävelisin itseni ylitse jos suostuisin sellaiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe