Miksi Kainuun keskussairaalassa ei kysytä potilaalta saako opiskelijat olla katsomassa potilaan vastaanotossa? Joskus aikaisemmin näin on toimittu että lääkäri tai hoitaja on kysynyt potilaalta saako opiskelijat tulla katsomaan tutkimus tilanteessa vaan opiskelijat voi olla jo tutkimushuoneessa valmiina. Nyt ei välttämättä edes kysytä.
On potilaita jotka ovat hyvinkin kiusaantuneita kun opiskelijoita on katsomassa heidän tutkimistaan. Koska näin on, potilas ei välttämättä kerro kaikkea lääkärillekään siinä tilanteessa riippuen tutkimuksesta. Missä on potilaan oikeudet ja kunnioitus?
On kunnioitettava potilasta ja hänen täyttyy voida kieltää opiskelijoiden tuleminen tutkimustilanteeseen.
Kainuun keskussairaala/ opetussairaala?
19
992
Vastaukset
- Anonyymi
Totta kai potilas saa kieltäytyä. Sanoo vaan rohkeasti, ettei halua opiskelijan olevan paikalla. Jokainen saa pitää yksityisyytensä.
- Anonyymi
Olet väärässä. Tai sinut on opetettu väärillä ohjeilla Kainuun keskussairaalassa.
- Anonyymi
Eihän hoitaja- tai lääkäriopiskelijoille pidä oikeaa potilasta näyttääkään, ennen kuin he ovat suorittaneet loppututkintonsa. Vain tällä tavalla voimme ylläpitää riittävän hoidon ja lääketieteen tason.
- Anonyymi
Kai ne voisi harjoitella ennen valmistumistaan piikittämistä, pesua ja vaipanvaihtoa vainajilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai ne voisi harjoitella ennen valmistumistaan piikittämistä, pesua ja vaipanvaihtoa vainajilla.
Jos vainaja hätkähtää tai ulvaisee, niin kannattaa yleensä harjoitella lisää.
- Anonyymi
Kyllähän se ainakin itselle oli hyvvää silminä ruokaa kun pari kymppinen tiukkaperse opiskelija tyttö seurasi erästä kivuliasta toimenpidettä.
- Anonyymi
Jos haluaa yksityisyyttä silloin pitää mennä potilaaksi yksityissairaalaan. Nämä keskussairaalat, ja terveyskeskukset ovat yhteiskunnan tukemia josta hoitopäivän hinnasta maksat vain kymmenysosan. Ehkä siksi on jotakin velvotteitakin. Pakkohan lääkärien on saada käytännön opetusta.
- Anonyymi
Avaatko hiukan tarkemmin ajatuksenjuoksuasi ja perustelujasi mihin säädöksiin niissä voit vedota.
- Anonyymi
Minua ei haitannut kun pari hyvännäköistä opiskelija hoitsutyttöä oli seuraamassa kun mun sisäisiä peräpukamia hirtettiin. Tuskin heistäkään näky oli kovin kiva.
- Anonyymi
Onhan se ihan järkyttävää että se opiskelija näkee vaikka paljaan ..seen tai peräti paljaan vanhan ..llun.
- Anonyymi
Sama koskee KASKia, jos potilas kokee ulkopuoliset ”töllistelijät” haitaksi, heidät voi pyytää poistumaan, kysy lääkäri lupaa tai ei. Se on potilaan etuoikeus kaikkialla.
Toinen asia on, onko hoitava lääkäri edes itse pätevä tekemään diagnoosin. Potilaan pitää osata valvoa ja kyseenalaistaa omat etunsa.
Kokemuksesta tiedän, ” ikävä potilas”. - Anonyymi
Enäämei lääkäri opiskelijoita päästetä Kainuuseen :D Kannattaa miettiä miksi ja mikä hoidon taso.
- Anonyymi
No eihän se oo Ylepolilla kummonen.
Lääkäri Googlettaa omalta koneeltaan, mitä voisi tehdä/sanoa tai mikä vaiva voisi olla?
Burana ei auta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän se oo Ylepolilla kummonen.
Lääkäri Googlettaa omalta koneeltaan, mitä voisi tehdä/sanoa tai mikä vaiva voisi olla?
Burana ei auta!Itse olen asiantuntevinta ja parasta palvelua saanut ylepolilla. Nopeasti pääsee hoitoon mukaville huippulääkäreille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen asiantuntevinta ja parasta palvelua saanut ylepolilla. Nopeasti pääsee hoitoon mukaville huippulääkäreille.
Provo. Pakko olla.
- Anonyymi
Aloituksessa yksi lukemattomista syistä miksi Kainuun ei sovellu opetussairaalaksi.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/liikaa-etahoitoa-oulun-yliopisto-ei-paasta-medisiinareita-harjoittelemaan-kainuun-terveysasemille/ - Anonyymi
Turha asiaa on täällä pohtia, eiköhän tarkempaa tietoutta ole alansa asiantuntijoilla.
- Anonyymi
Ei täällä ole yhtäännasiantuvaa....miksiköhän? Kainuu ei ole vetovoimainen. Jämät saadaan tänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872