Elämätön elämä

Anonyymi-ap

Minulla tuli tämä aihe mieleen pari vk sitten ja löysin tänään aiheesta jo aloitetun ketjun.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/6330511/elamaton-elama
Ketjussa on jo sanottu mitä sillä voi tarkoittaa. Voi käydä lukemassa v.2008 alkaen viimeisin 2019 n 30 viestiä. Jos joillain on jotain sanottavaa ja mielipiteitä aiheesta. Miten itsellä on mennyt?
Kun tämä 70v palsta on täynnä politiikkaa koko ajan. Jotain muuta ajateltavaa. Asiat tulee menemään niin kuin on tarkoitettu. Koettakaa löytää hyviä asioita omassa elämässänne. Ulkoiku kannatta aina. Jatkuva txt poliitikasta ei ole hyväksi terveydelle.
Olen seurannut viime aikoina 60-80v palstoja.

40

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet lääkäri vai ?

      • Anonyymi

        Miksi niin luulet? En ole. Seuraaminen tarkoitti että jos näen jotain kiinnostavia aiheita voin kirjoittaa jotain jos on aikaa. Olen jopa aloittanut ketjuja. Kirjoittaminen on kivaa. Minulla on paljon muita kiinnostuksen kohteita. Olen lukenut kirjoja jo ihan tarpeeksi nuorempana ja silmät väsyy ja tv on vähän ohjelmia mitä katson..En viitsi kinastella politiikkaa tms. aihe ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niin luulet? En ole. Seuraaminen tarkoitti että jos näen jotain kiinnostavia aiheita voin kirjoittaa jotain jos on aikaa. Olen jopa aloittanut ketjuja. Kirjoittaminen on kivaa. Minulla on paljon muita kiinnostuksen kohteita. Olen lukenut kirjoja jo ihan tarpeeksi nuorempana ja silmät väsyy ja tv on vähän ohjelmia mitä katson..En viitsi kinastella politiikkaa tms. aihe ei kiinnosta.

        Aattelin vaan kun kirjoitit: "Jatkuva txt poliitikasta ei ole hyväksi terveydelle."


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­­­N­­y­­­m­­f­o­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17915190w

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Otsikko ei oikein vastaa aloitusta tai kirjoitustasi.
      Ihan moittimisketju.
      Olisit itse aloittanut jostain muusta aiheesta.

      • Anonyymi

        Sinulla on ymmärtämiä vaikeuksia tai olet van muuten kiusaan ja ilkeä.


      • Anonyymi

        Mikä sinä olet arvostelemaan. Tulkitset väärin. Vääntelet kaikkea. En minä moiti ketään vaan totean ja neuvon ettei kannata vouhottaa. On parempaakin tekemistä. Ja minusta ihan sama mitä ajattelet se on sinun ongelmasi. Karkotat toisia palstoilta ja teitähän on täällä joka ketjussa joka tuo jonkun muun asian kun ei riitä rahkeet muuhun.
        Linkki on sen takia että en toista alouksessa samoja juttuja. Taitaa ne 40+ plus olla v 2008 fiksumpia ja asiallisempia kirjoittajia kuin te täällä nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet arvostelemaan. Tulkitset väärin. Vääntelet kaikkea. En minä moiti ketään vaan totean ja neuvon ettei kannata vouhottaa. On parempaakin tekemistä. Ja minusta ihan sama mitä ajattelet se on sinun ongelmasi. Karkotat toisia palstoilta ja teitähän on täällä joka ketjussa joka tuo jonkun muun asian kun ei riitä rahkeet muuhun.
        Linkki on sen takia että en toista alouksessa samoja juttuja. Taitaa ne 40 plus olla v 2008 fiksumpia ja asiallisempia kirjoittajia kuin te täällä nyt.

        Eikö olisi sitten viisaampaa mennä takaisin sinne fiksumpien palstalle ja osallistua siellä toisten fiksujen kanssa tuohon kyseiseen ketjuun.


      • Anonyymi

        Ei ollut mikään moittimis aloitus ihan vaan puhdas mielipide asioista .
        Saahan vääntelijät siitä tuulta purjeisiin,
        Itse aiheesta, on todella monen kohdalla ollut tunne juuri siitä elämättömästä elämästä , sanovat sitä tyhjäkäynnillä olemiseksi .
        Monet vanhukset sanovat että katuvat jotain asiaa elämässään joka ei ole antanut heille mitään, toiset taas tyytyväisiä siihen mitä ovat saaneet aikaan elämän varrella. Ja tuntevat todella että ovat eläneet rikasta elämää, usein kreatiivisia ihmisiä joilla on ollut monenlaisia harrastuksia , ovat eniten tyytyväisiä elämäänsä .


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö olisi sitten viisaampaa mennä takaisin sinne fiksumpien palstalle ja osallistua siellä toisten fiksujen kanssa tuohon kyseiseen ketjuun.

        Poistu itse häitiköimästä muita. Juttusi evvk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet arvostelemaan. Tulkitset väärin. Vääntelet kaikkea. En minä moiti ketään vaan totean ja neuvon ettei kannata vouhottaa. On parempaakin tekemistä. Ja minusta ihan sama mitä ajattelet se on sinun ongelmasi. Karkotat toisia palstoilta ja teitähän on täällä joka ketjussa joka tuo jonkun muun asian kun ei riitä rahkeet muuhun.
        Linkki on sen takia että en toista alouksessa samoja juttuja. Taitaa ne 40 plus olla v 2008 fiksumpia ja asiallisempia kirjoittajia kuin te täällä nyt.

        3:00
        Luepas tämä tekstisi uudestaan.
        Mitä muuta se on kuin moittimista!
        Beng


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö olisi sitten viisaampaa mennä takaisin sinne fiksumpien palstalle ja osallistua siellä toisten fiksujen kanssa tuohon kyseiseen ketjuun.

        Ei 70v mene nuorten ts keski ikäisten palstoille. Tuli esiin haussa ja luin ketjun alkupuolen ja siinä oli niitä asioita ja hyviä vastuksia mitä liittyy aiheeseen. Ei tarvinnut itse toistaa onneksi. Se on kattava mitä ja selittää mitä sillä voi tarkoittaa. Sanonnan olen kuullut joskus kuten moni muukin.
        Jos joku aihe ei kiinosta ei siihen tarvitse vastata.
        Ihminen on vapaa valitsemaan mitä mitä lukee ja tekee.
        Jotkut vain haluavat kontroloida muita ja kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mikään moittimis aloitus ihan vaan puhdas mielipide asioista .
        Saahan vääntelijät siitä tuulta purjeisiin,
        Itse aiheesta, on todella monen kohdalla ollut tunne juuri siitä elämättömästä elämästä , sanovat sitä tyhjäkäynnillä olemiseksi .
        Monet vanhukset sanovat että katuvat jotain asiaa elämässään joka ei ole antanut heille mitään, toiset taas tyytyväisiä siihen mitä ovat saaneet aikaan elämän varrella. Ja tuntevat todella että ovat eläneet rikasta elämää, usein kreatiivisia ihmisiä joilla on ollut monenlaisia harrastuksia , ovat eniten tyytyväisiä elämäänsä .

        Ihan niin ihan normaali aloitus asioista mitä ajatellaan En nähnyt siinä mitään moittimista ainoastaan aloituksen asiasta miten hän sen näkee . Siis antaa olla soimaamasta


    • Kerron, mitä tuosta sanaparista tulee mieleen
      noita pitkiä ketjuja en viitsi lueskella. Sorry vaan.
      Elämämättömästä elämästä voi vain ihminen itse puhua,
      silloin kun kuolinvuoteellaan miettiin mennyttä elämänsä ,
      ja toteaa lopulta, että olisi sittenkin pitänyt jotain tehdä toisin.

      Jos tänään miettisin,
      että pahus jäipä tuo eilinenkin elämättä,
      niin se kuulostaa hölmöltä ajatukselta.
      Koska elävä ihminen aina sen elämänsä elää,
      voihan tietysti olla, ettei joka hetkeään tiedosta
      vaan antaa sen vain valua ohi.
      Niinkin voi elämänsä elää.

      Katuminen on turhaa ja rasittavaa ajan hukkaaa,
      se on yleensä tekemättömien töiden märehtimistä,
      tai tekemistensä harmittelemista tai mokailua.

      Ajattelen elämää lahjana, eli se on saatu, mikä on annettu.
      Mitä sitten sillä lahjalla tekee on jokaisen omalla vastuulla.

      • Anonyymi

        Olen myös ihmetellyt ahkeruutta, jolla jotkut kirjoittava pitkiä tällaiselle pskapalstalle jossa joka aiheesta syntyy keksittyä väärlnkäsitystä ja sönköttäjät tunkevat ideoitaan, jotka juuri on loogisesti kumottu yläpuolella

        Ja päälle pari natsittajaprovoa yrittää parantaa oloaan kopioimalla talisanomia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt ahkeruutta, jolla jotkut kirjoittava pitkiä tällaiselle pskapalstalle jossa joka aiheesta syntyy keksittyä väärlnkäsitystä ja sönköttäjät tunkevat ideoitaan, jotka juuri on loogisesti kumottu yläpuolella

        Ja päälle pari natsittajaprovoa yrittää parantaa oloaan kopioimalla talisanomia

        Palstan hyvä puoli on ,
        että ei kiinnostavat aloitukset voi unohtaa
        Olen viime aikoina olen tullut erittäin valikoivaksi,.
        Onneksi sönköttäjät ovat niin huonoja kirjoittajia,
        että heti näkee aiheen ilmapiirin.
        voi ohittaa ja antaa heidän sönköttää keskenään.
        Riidat eivät kiinnosta.

        Yleisellä tasolla yksilön elämää koskevat aloitukset
        saavat tarttumaan aiheeseen.
        Riittää kun pari hyvää aloitusta löytyy,
        muun voi lakaista jätteitten sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt ahkeruutta, jolla jotkut kirjoittava pitkiä tällaiselle pskapalstalle jossa joka aiheesta syntyy keksittyä väärlnkäsitystä ja sönköttäjät tunkevat ideoitaan, jotka juuri on loogisesti kumottu yläpuolella

        Ja päälle pari natsittajaprovoa yrittää parantaa oloaan kopioimalla talisanomia

        4:07
        Voisit ilmaisussasi yrittää uusiutua.
        Sama turaus joka kerta.
        Beng
        Minä nukuin tuohon aikaan yöstä.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Palstan hyvä puoli on ,
        että ei kiinnostavat aloitukset voi unohtaa
        Olen viime aikoina olen tullut erittäin valikoivaksi,.
        Onneksi sönköttäjät ovat niin huonoja kirjoittajia,
        että heti näkee aiheen ilmapiirin.
        voi ohittaa ja antaa heidän sönköttää keskenään.
        Riidat eivät kiinnosta.

        Yleisellä tasolla yksilön elämää koskevat aloitukset
        saavat tarttumaan aiheeseen.
        Riittää kun pari hyvää aloitusta löytyy,
        muun voi lakaista jätteitten sekaan.

        8:40
        Kandeeko heittäytyä palstan ylijumalaksi.
        Oikeastaan ketä kiinnostaa, mikä toista kiinnostaa?
        Turhaa luuloa.
        Turhaa luuloa omasta ylivertaisuudesta.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        8:40
        Kandeeko heittäytyä palstan ylijumalaksi.
        Oikeastaan ketä kiinnostaa, mikä toista kiinnostaa?
        Turhaa luuloa.
        Turhaa luuloa omasta ylivertaisuudesta.
        Beng

        Jokaisen oma asia,
        mihin kandee osallistua,
        mitä lukea tai mitä kirjoittaa.
        Kaikki on vapaaehtoista.
        Mihin sitten sijoittuu
        laatimillasi jumala- tai vertailulistoilla,
        sillä lienee merkitystä vain sinun luuloillesi.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Jokaisen oma asia,
        mihin kandee osallistua,
        mitä lukea tai mitä kirjoittaa.
        Kaikki on vapaaehtoista.
        Mihin sitten sijoittuu
        laatimillasi jumala- tai vertailulistoilla,
        sillä lienee merkitystä vain sinun luuloillesi.

        9:43
        Ihan hassua päättelyä.


    • Anonyymi

      Tämä 70 v ketju on erittäin negatiivinen ilmapiiri Mistä johtuu? Olette toisten kimpussa. Keksitte syitä hyökätä ja mollata. Eikö omat aloitukset onnistu?
      Ei se teidän paha olo mene pois loukkaamalla toisia. Karma palaa teihin takaisin.

      • Anonyymi

        ""Mistä johtuu? Olette toisten kimpussa. Keksitte syitä hyökätä ja""

        Ei olla. Väittely on sivan eri asia kuin kaksi palstalle pesiytyttä törkyturpaista natsittajaa jotka talisanomien avulla pyörittävät itsehoitoaan kun ei ole mitään tekemistä ja itseä viluttaa eikä kukä kukaan kuuntele eikä ... ja kierre pyörii hullun lailla


      • Anonyymi

        00:28
        Mikä ihmeen paha olo.
        Kyse on mielipiteistä.
        Tämä ei ole mikään harmonisesti laulava kuoro.
        Enemmin sekakuoro ja kukin laulaa äänellään.
        Beng
        Elämätön elämä. Sanapari jostain?
        Tässähän sitä eletään kaiken aikaa. Välillä ihminen on aktiivisempi, välillä luppoa.
        Tasapaino on tärkeintä ja tyytyväisyys omiin elämäntyylin valintoihin.
        Jonkun elämä on verkkaista, kun taas toinen touhuttua aamusta iltaan.
        Elämiä ei voi verrata eikä kandee.
        Siis kirjoittaisin moton: arvosta omaa elämääsi ja anna toivoa toisellekin.


    • Anonyymi

      Minkälainen sitten olisi "oikein eletty elämä"?
      Paljon tapahtumia, olisi joka päivä eletty "kuin viimeistä päivää"?

      Hyvin eletty elämä on sellainen, että ihminen itse on siihen jotakuinkin tyytyväinen.

      Itse uskon kuoleman jälkeiseen elämään ja pidän sitä elämää ja siihen valmistautumista tätä elämää tärkeämpänä, koska siinä on kyseessä, ei vain n. 95 vuotinen, vaan iankaikkinen elämä. Sen elämän tulevaan laatuun on Jeesuksen oppien mukaan kannattanut pyrkiä satsaamaan.

      Nämä iankaikkisuusasiat eivät yleensä selviä nk. yhdellä istumalla, kyllä tähän etsimiseen, väärien teiden hylkäämiseen ja uusien tiedonjyvien ja kokemisten löytämiseen on saanut yhden kokonaisen ihmiselämän hyvinkin kulumaan.

      Tässä mielessä on oma elämäni ollut varsin värikästä.

      Kun nyt tuli hengellisyyksistä puhe, niin laitanpa tähän linkin netti-Raamattuun, Johanneksen evankeliumiin:
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+1:1&rnd=1688342818192

      Mitä sitten tulee tämän, nk. maallisen elämäni laatuun, eli: kuinka maallisesti katsoen "onnistuin" elämässäni? No... Miten sen nyt ottaa. Olen nähnyt ja kokenut paljon sekä hyvää että pahaa. Ehkä sille pahallekin voi näin elämän loppusuoralla antaa jonkinlaisen kokemuksellisuuden arvon, mutta ei kyllä tuolloin, kun kaikki, erilainen paha tapahtui, ei totisesti! Olen kävellyt läpi Helvetin tulien.

      Mutta elossa vielä. Onhan tämäkin sentään jotain.

      Kadun joitain asioita ja ratkaisuja, mutta tuolloin, kun niiden mukaan toimin, en osannut muuta. Katumus siis muutoin on hyödytön tunne, paitsi että se henkilökohtaisessa ripissä eli synnintunnustuksessa, Jumalan edessä, osoittaa edes jossain määrin itsensä rehellistä pyrkimystä mielenmuutokseen, eli parannukseen. Ilahduttavaa, jos tällaista itsessään havaitsee.

      Entä kaikki se vähä hyvä? Ehkä voisi kutsua niitä hetkiä kirkkaan, puhtaan valkoisiksi helmiksi. Armonsateeksi Taivaasta.

    • Anonyymi

      Ateistina mikä on taivasten valtakunta, aika jota elämme on aika raadollista.

    • Anonyymi

      Tässä kun on plus 70v. Yksin asuvana vuokralla. Niin todella on työnteosta vihdoin eläke. Ei siis kelan .Itse maksettu työnteolla omat eläkemaksut.Olen antanut itselleni luvan sanoa ei! Ei Sana on kova sana.Ihmiset ei tykää sitä.Kun koko aikuisiän autanut muita,elännyt muiden tahdon avun tarpeiden mukaan.Niin ei tykätä pidänkin puoliani vihdoin eläkeläisenä.Politikasta en koskaan pitänyt. Vähiten nyt eläkkellä.Olenhan pois menevä.Mielipiteeni ei vaikuta enää yhtään mihinkään.Moni kuoli korona vuodet ystävistäni,kuin sukulaisita. Joten ihmissuhteet loppui.Kavntuneet minimi. Kun sit jos uusia tapaa.Juovat viini,kalja ja jotkut tupakoivat. Niin ei minun juttu. Vaikka olen yksin en yksinäinen.Ulkoilen paljon osaan sen yksinkin.tuo hyvät unen lahjat.En jää kotiin istuu sade päivät tai pakkaspäivät.Ulkoilen kaikkina vuoden aikoina,Olen myös lopetanut kahvin ymm.tarjoilun pieni vuokra asunto.Sanon tavataan kahvilat,on minullekin virkistys.Siihen jää uusien ystävyys suhteiden orastava alku. No koti osaan olla yksinkin tällä Itä-Helsinki.

    • Anonyymi

      Selailin linkin kirjoituksia. En ole itse vielä tuolloin edes tiennyt koko tästä osiosta, eikä kotona ole ollut nettiä. Töissä ei saanut omia hommiaan värkätä.
      Omalla kohdalla olen sitä mieltä että avioliitossani oli joitakin lyhyitä aikoja etten ollut varma elänkö vai olenko vain olemassa. Myös lapsuuden korpikylässä muistan miettineeni että tämä paikka ei ole minua varten.
      Mutta konkretiaan. En tiedä onko muiden mutta meidän kunnassa eläkeläiset saavat junaan alennuslippuja. Lähdemme kaukaisimpaan paikkaan jonne lipulla pääsee, kiertelemme siellä, vilkaisin netistä nähtävyykisä ja käymme josskin kahvibaarissa leivoskahveilla. Olen päättänyt elää, jos en ihan täysillä eli ranttaliksi en pistä, mutta ainakin mahdollisimman monipuolisesti loppuelämän. On Viron matka vetämässä ja lippua teatteriin tilattu, sellaista pientä pöhellystä.

    • Anonyymi

      Muutama hyvä kirjoitus edellä. Jokaisella on vapaa valinta kirjoittaa kokemuksiaan ja elämästään. Jotkut eivät näköjään ymmärrä tätä. Kaikilla on ollut joskus vaikeuksia elämässä ja niistä selvinneet löytävät keinoja nauttia elämästä. On paljon yksinäisiä yksin asuvia jotka voivat jakaa kokemuksiaan ja joskus se antaa muille uusia näkökulmia.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys on lisääntynyt kolminkertaisesti etenkin nuorten keskuudessa.

    • Anonyymi

      Kyllä, ulkoilu on yksi parhaimmista ja halvimmista piristyskeinoista. Juuri viimeinen kuppi aamukahvia menossa ja sitten reippailemaan.

      On ikävää, jos kuluttaa vuosiaan menneitä murehtien; tiedän ihmisiä, joiden elämän sisältö oli viimeisinä vuosinaan voivotella asioita, jotka olisi voinut tehdä toisin ja toisaalta voivotella , miten häntä on monta kertaa kohdeltu väärin. Tällaiset ajatukset myrkyttävät sisimmän ja kun niille nyt kertakaikkiaan ei voi mitään, miksi haaskata aikaa tuollaiseen kun elämästä voisi nauttia ja iloita pienistä asioista.

      Itsekin tekisin monta asiaa toisin mutta kun mennyttä ei takaisin saa. Olen opetellut nauttimaan ihan tavallisista asioista kuten tämä pitkä aamukahvittelu tai käveleskely kaupungilla tai luonnossa. Kesämökilla aamu-uinnit ovat luksusta, samoin kiireettömät illat ja esim. rauhallisen iltakävelyt talvisin katulamppujen valossa; vähän romanttistakin.

      • Anonyymi

        Ihan varmasti tulee ja on tullutkin mutta voivottelua en tavakseni ota enkä märsyä omassa onnettomuudessani; se on valinta, minkä elämänasenteen ottaa.

        Vaikka olenkin kiitollinen, iloinen ja onnellinen, se ei tarkoita sitä, etteikö elämääni olisi kuulunut vastoinkäymisiä. On kuulunut ja paljon mutta sellaista elämä on; toiset jumittuu, toiset ei.

        Nautin yhä ja aina mainitsemistani iltakävelyistä vaikka sekä polvet että lonkat huutavat välillä hoosiannaa, silloin istahtetaan penkille ja levätään hetki.

        Ei minun hyvä mieleni ole sinulta pois!


    • Anonyymi

      Joopa joo, terveenä on helpompi nauttia elämästä. Ajatukset eivät jumitu
      sillä lailla kun ne jumittuvat, kun elämä tulee yksitoikkoisemmaksi, kun terveys rajoittaa.

      • Anonyymi

        Totta, elämä on taistelua kun on terveys vaivoja. Minulla on ollut vuosia jatkuvia kipuja selässä,lonkissa ja polvissa. Lääkkeistä ei ole apua niisrä oli haittaa. Kaatumisia kadulla ja polkupyörällä joku vuosi sitten niin pahasti etten enää aja asioille kauppoihin ym. Taluttamalla pyörää voin tehdä lyhyitä matkoja ja sauvakävellen. Taksimatka ei ole pitkä. Ruuan saan kotiin kuljetuksella ja verkkokaupasta kotipakettina tavaroita joita ei myydä omissa kunnassa.
        En ole liikkunut luonnossa metsässä moneen vuoteen. Näen asunnostani joka ei ole alakerroksessa ja parvekkeleta metsää,puita yms. kulkuteitä ja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, elämä on taistelua kun on terveys vaivoja. Minulla on ollut vuosia jatkuvia kipuja selässä,lonkissa ja polvissa. Lääkkeistä ei ole apua niisrä oli haittaa. Kaatumisia kadulla ja polkupyörällä joku vuosi sitten niin pahasti etten enää aja asioille kauppoihin ym. Taluttamalla pyörää voin tehdä lyhyitä matkoja ja sauvakävellen. Taksimatka ei ole pitkä. Ruuan saan kotiin kuljetuksella ja verkkokaupasta kotipakettina tavaroita joita ei myydä omissa kunnassa.
        En ole liikkunut luonnossa metsässä moneen vuoteen. Näen asunnostani joka ei ole alakerroksessa ja parvekkeleta metsää,puita yms. kulkuteitä ja ihmisiä.

        15:38
        Kirjoitit totuudellisesti ja konstailemattomasti.
        Pidän rehellisyydestä.
        Beng
        Onneksi voit käydä sauvakävelemässä.
        Onko kunnassasi vapaaehtoisia läheispalvelussa. Voisi olla joku yhteyshenkilö, jonka kautta saisit 'lajitoverin', jolla olisi auto. (L.toveri = ymmärtää kuntosi tason)
        Pääsisit puistoon, metsän reunaan.
        Kannattaa ottaa selvää.


    • Anonyymi

      70v. palstan kirjoittelijoilla koko elämä ollut politiikkaa kun edellen kaikki on siitä lässytystä.

    • Anonyymi

      Olen myös ihmetellyt ahkeruutta, jolla jotkut kirjoittava pitkiä tällaiselle pskapalstalle jossa joka aiheesta syntyy keksittyä väärlnkäsitystä ja sönköttäjät tunkevat ideoitaan, jotka juuri on loogisesti kumottu yläpuolella

      Ja päälle pari natsittajaprovoa yrittää parantaa oloaan kopioimalla talisanomia

      • Anonyymi

        22:47
        Et ole vielä ymmärtänyt, että on olemassa eri mielipiteitä.
        Ja voi olla, ettet kerkeä oivaltamaan.
        Sinunkin kirjoituksesi ovat enimmäkseen muiden haukkumista.
        Omia ahåjatuksia sinulla on todella, todella vähän. Onko ollenkaan?
        Beng


      • Anonyymi

        22:47
        Tyylisi on aina samaa, taatusti.
        Beng


    • Anonyymi

      Miten niin ” tarkoitettu” ?
      Asiat menevät niin mitenkä ne hoidetaan. Osuus epäonnistumisia , toisinaan onnellista, siis kuten sää tiesostuksessa sanotaan vaihtelevaa

    • Anonyymi

      Avaukseen liittyvä kiinnostava artikkeli. Useinkin ihmiset katuvat sitä mitä _eivät olleet tehneet_ kuin mitä olivat tehneet.

      Eri syistä johtuen Itsensä näköisen elämän elämättömyys.

      "Näitä ihmiset katuvat kuolinvuoteella"

      "Parantumattomasti sairaita hoitanut Bronnie Ware tietää, mitä ihmiset katuvat kuolinvuoteellaan."

      - https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2011101714584465

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe