Puustelli

Kimmo

Miksi Puustelli on niin huono? Miksi kaikki morkkaa sitä? Kokemuksia? Meillä se on varteenotettava keittiön toimittaja!

41

14399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläkin

      Minun mielestäni Puustelli on hyvä valinta.Rakennusvaiheessa emme edes katselleet muita keittiövalmistajia.Laadukas keittiö kestää vuosienkin paineet ja siksi siis kannattaa miettiä tarkkaan mihin euronsa laittaa.

      • älkää valittako

        Hei

        Itse olen juuri äskettäin teettänyt Puustellilla keittiön. Työn jälki on erinomaista, materiaalit ykkösluokkaa ja kokonaisuus erittäin tyylikäs. Ei voi verratakaan mihinkään itse seinille heitettyihin "keittiötukun" kaapistoihin, tiedoksi kaikille niille, jotka väittävät, että "samaa tavaraa Puustellia on kuin kaikilla muillakin". Keittiö ostetaan jopa kymmeniksi vuosiksi, onko siis muutamalla tuhannella eurolla ostovaiheessa niin suurta merkitystä, jos rahoilleen saa vastinetta hienon ja laadukkaan keittiön muodossa? Varmasti en olisi muualta saanut yhtä hyvännäköistä ja laadukasta keittiötä!

        Puustelli ei ole turhaan markkinajohtaja alallaan. Jos jälki olisi huonoa tai hinta/laatu suhde ei kohdallaan, niin miksi ihmiset ylipäätään suostuisivat ostamaan sieltä keittiöitä? Puustelli on iso firma ja varmasti joukkoon mahtuu epäonnistumisiakin, mutta silloin voi miettiä mysö, kenessä on vika. Ja pienten virheiden syntyminen näinkin monimutkaisessa kaupassa on enemmän kuin todennäköistä oli kyseessä sitten kuka tahansa keittiöntoimittaja ja se pitää mielestäni sallia. Itselläni muutaman pienen tuotteen puuttuminen ei aiheuttanut ongelmia, vaan ne hankittiin viipymättä. Suunnittelutyö oli erinomaista ja palvelu samoin. Ehkä pientä painostusta oli myyjän puolelta havaittavissa ja olisin varmaan voinut tingata enemmänkin, mutta en sitä silloin ajatellut, mutta seuraavalla kerralla ollaan viisaampia.

        Tein kyllä ennen kaupan päättämistä hintavertailua, kyselin monesta eri paikasta hinta-arvioita. Arvio oli esim. Iskussa pelkille kaapistoille saman verran, kun maksoin Puustellille kaikesta, siis kaapeista, laatoista, asennuksista ja koneista. Laadusta saa maksaa yleensäkin vähän enemmän, mutta nostaahan se asunnon arvoakin, jos on tunnetun valmistajan tekemä laadukas keittiö.

        Miettikää ja suunnitelkaa rauhassa ja tingatkaa. Mutta voin kyllä suositella Puustellia ylipäätään.
        Eli siitä vaan Puustellikaupoille! Olette varmasti tyytyväisiä tulokseen.


      • RaakaRane
        älkää valittako kirjoitti:

        Hei

        Itse olen juuri äskettäin teettänyt Puustellilla keittiön. Työn jälki on erinomaista, materiaalit ykkösluokkaa ja kokonaisuus erittäin tyylikäs. Ei voi verratakaan mihinkään itse seinille heitettyihin "keittiötukun" kaapistoihin, tiedoksi kaikille niille, jotka väittävät, että "samaa tavaraa Puustellia on kuin kaikilla muillakin". Keittiö ostetaan jopa kymmeniksi vuosiksi, onko siis muutamalla tuhannella eurolla ostovaiheessa niin suurta merkitystä, jos rahoilleen saa vastinetta hienon ja laadukkaan keittiön muodossa? Varmasti en olisi muualta saanut yhtä hyvännäköistä ja laadukasta keittiötä!

        Puustelli ei ole turhaan markkinajohtaja alallaan. Jos jälki olisi huonoa tai hinta/laatu suhde ei kohdallaan, niin miksi ihmiset ylipäätään suostuisivat ostamaan sieltä keittiöitä? Puustelli on iso firma ja varmasti joukkoon mahtuu epäonnistumisiakin, mutta silloin voi miettiä mysö, kenessä on vika. Ja pienten virheiden syntyminen näinkin monimutkaisessa kaupassa on enemmän kuin todennäköistä oli kyseessä sitten kuka tahansa keittiöntoimittaja ja se pitää mielestäni sallia. Itselläni muutaman pienen tuotteen puuttuminen ei aiheuttanut ongelmia, vaan ne hankittiin viipymättä. Suunnittelutyö oli erinomaista ja palvelu samoin. Ehkä pientä painostusta oli myyjän puolelta havaittavissa ja olisin varmaan voinut tingata enemmänkin, mutta en sitä silloin ajatellut, mutta seuraavalla kerralla ollaan viisaampia.

        Tein kyllä ennen kaupan päättämistä hintavertailua, kyselin monesta eri paikasta hinta-arvioita. Arvio oli esim. Iskussa pelkille kaapistoille saman verran, kun maksoin Puustellille kaikesta, siis kaapeista, laatoista, asennuksista ja koneista. Laadusta saa maksaa yleensäkin vähän enemmän, mutta nostaahan se asunnon arvoakin, jos on tunnetun valmistajan tekemä laadukas keittiö.

        Miettikää ja suunnitelkaa rauhassa ja tingatkaa. Mutta voin kyllä suositella Puustellia ylipäätään.
        Eli siitä vaan Puustellikaupoille! Olette varmasti tyytyväisiä tulokseen.

        Otsikossa kaikki!


      • hiljaa siellä
        RaakaRane kirjoitti:

        Otsikossa kaikki!

        näin on:)


    • Jurri

      minunkin kokemukset hyvät... mutta kysymykseen miksi haukutaan niin paljon... 1) kateus (ei varaa Puustellikeittiöön) 2) tuttavan tuttavan serkun isä oli ostanut ja jotain oli pielessä...

      olettekohan immeiset huomanneet seikan että jos ostatte esim. Puustellikeittiön mikään ei saa mennä vikaan, tavarat ei voi tai saa kuljetuksessa rikkoontua tai jotain puuttua... ihmisten tekemiä virheitä...

      Mutta kun ostatte "halpis"keittiön ei ole väliä että jotain on rikki tai puuttuu onhan sitä sitten aikaa hakea tuolta myymälä/varastosta eikä siitä yleensä edes puhuta... sattuuhan sitä.

      Puustellinhan yksi ongelma on siinä ettei heillä ole myymälöissä varastoa eli jos jotain menee rikki kestää päivän kax että tavaran saa...

      • oma koti

        Pari viikkoa sitten uusi keittiömme valmistui ja se on parasta mitä keittiö valmistajilta voi saa!Kyllä sen jo käteen tuntee kun oven aukaisee!
        Kaikilla kateellisilla vain ei ole varaa,totuus on se!!!!!
        Laadusta kannataa maksaa ja mikä parasta Puustellissa tulevat kotiin suunnittelemaa eikä kaupassa piirrustusten perusteella niikuin muut tekevät!Silloi saa oikean kuvan suunnittelijakin koko hommasta!


      • Haloo
        oma koti kirjoitti:

        Pari viikkoa sitten uusi keittiömme valmistui ja se on parasta mitä keittiö valmistajilta voi saa!Kyllä sen jo käteen tuntee kun oven aukaisee!
        Kaikilla kateellisilla vain ei ole varaa,totuus on se!!!!!
        Laadusta kannataa maksaa ja mikä parasta Puustellissa tulevat kotiin suunnittelemaa eikä kaupassa piirrustusten perusteella niikuin muut tekevät!Silloi saa oikean kuvan suunnittelijakin koko hommasta!

        Vai tulevat kotiin suunnittelemaan, niin tuli puustelli myyjä meillekin, ja suuttui kun ei ostettu häneltä saman tien.
        Olen itsekin myyntialalla ja minua pisti jonkin verran hymyilyttämään , kun myyjä alkoi tiputtaa hintaa jos jonkinlaisilla verukkeilla, ensiksi soitto pomolle, joka lupasi soittaa kohta takaisin juteltuaan ensin myyntipäällikön kanssa. Sitten vielä hintaa alemmas sillä verukkeella, että pitävät meillä näyttelyn. Tarjous alunperin 9400 €, sitten loppujen lopuksi 6200 €, jos pystyy tekemään päätöksen samantien. Emme tehneet, vaan ostimme toiselta suurelta keittiömerkiltä ja hinta oli 6300 € ja olemme tyytyväisiä.
        Lopuksi kaikille, älkää olko jymäytettävissä näin alhaisilla konsteilla, joita Puustelli käyttää, ei heidän tuote ole oikeasti yhtään kalliimpi kuin muidenkaan, mutta myyjät ovat niin ahneita, että ryöstävät niitä, jotka ei tingi.


      • Anonyymi
        Haloo kirjoitti:

        Vai tulevat kotiin suunnittelemaan, niin tuli puustelli myyjä meillekin, ja suuttui kun ei ostettu häneltä saman tien.
        Olen itsekin myyntialalla ja minua pisti jonkin verran hymyilyttämään , kun myyjä alkoi tiputtaa hintaa jos jonkinlaisilla verukkeilla, ensiksi soitto pomolle, joka lupasi soittaa kohta takaisin juteltuaan ensin myyntipäällikön kanssa. Sitten vielä hintaa alemmas sillä verukkeella, että pitävät meillä näyttelyn. Tarjous alunperin 9400 €, sitten loppujen lopuksi 6200 €, jos pystyy tekemään päätöksen samantien. Emme tehneet, vaan ostimme toiselta suurelta keittiömerkiltä ja hinta oli 6300 € ja olemme tyytyväisiä.
        Lopuksi kaikille, älkää olko jymäytettävissä näin alhaisilla konsteilla, joita Puustelli käyttää, ei heidän tuote ole oikeasti yhtään kalliimpi kuin muidenkaan, mutta myyjät ovat niin ahneita, että ryöstävät niitä, jotka ei tingi.

        Kuulostaa puustellin toimintaa kotkassa. Niin paskaa myyntityötä en ole missään ja minkään tuoteen yhteydessä nähnyt kun puustellin myynti kotkassa.


    • insinööri

      Puustelli ole huono, päinvastoin, ylivoimainen markkinajohtaja suomessa keittiöissä, laatu tuotteita ja eron huomaa kun vetää lusikkalaatikon , liikkuu keveästi....

      • buhahaa

        Samat mekanismit niillä on, kuin millä tahansa "halppis" valmistajalle. Puustelli vain rahastaa vähän enemmän koska ovat ahneita, niin ja pitäähän se raha jostain tulla näihin teltta tapahtumiin. Puustellin laatu ei ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan valmistajien. Samoja alihankkijoita puustelli käyttää kuin muutkin valmistajat, joten tuskin se laatu on yhtään sen ihmeellisempää.
        Tyhmiä kaupunkilaisia vedätetään, kun eivät osaa hakea keittiötä muualta kuin siitä keskustan lähi myymälästä!!
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa....


      • Jurri
        buhahaa kirjoitti:

        Samat mekanismit niillä on, kuin millä tahansa "halppis" valmistajalle. Puustelli vain rahastaa vähän enemmän koska ovat ahneita, niin ja pitäähän se raha jostain tulla näihin teltta tapahtumiin. Puustellin laatu ei ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan valmistajien. Samoja alihankkijoita puustelli käyttää kuin muutkin valmistajat, joten tuskin se laatu on yhtään sen ihmeellisempää.
        Tyhmiä kaupunkilaisia vedätetään, kun eivät osaa hakea keittiötä muualta kuin siitä keskustan lähi myymälästä!!
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa....

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin ettei kaikilla ole samoja toimittajia... eli kyllä niitä mekanismeja tekee useampi kuin yksi valmistaja... joten eroja löytyy... buaaah


      • Jurri
        buhahaa kirjoitti:

        Samat mekanismit niillä on, kuin millä tahansa "halppis" valmistajalle. Puustelli vain rahastaa vähän enemmän koska ovat ahneita, niin ja pitäähän se raha jostain tulla näihin teltta tapahtumiin. Puustellin laatu ei ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan valmistajien. Samoja alihankkijoita puustelli käyttää kuin muutkin valmistajat, joten tuskin se laatu on yhtään sen ihmeellisempää.
        Tyhmiä kaupunkilaisia vedätetään, kun eivät osaa hakea keittiötä muualta kuin siitä keskustan lähi myymälästä!!
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa....

        laatikon mekanismit Puustelli ostaa suoraan tehtaalta eikä mistään alihankkijoilta joilta saattaa itse tavara olla toisinaan firman A ja toisinaan firman B... Laatua saa silloin kun ei käytä alihankkijoita...


      • hfuhdfud
        Jurri kirjoitti:

        laatikon mekanismit Puustelli ostaa suoraan tehtaalta eikä mistään alihankkijoilta joilta saattaa itse tavara olla toisinaan firman A ja toisinaan firman B... Laatua saa silloin kun ei käytä alihankkijoita...

        Taisi osua arkaan paikkaan...Heh heh
        Puustellin mekanismit on blumin valmistamia, joten mikä estää ettei joku muu valmistaja ei voisi käyttää niitä???
        Niin ja puustelli ostaa mekanismit välikäden kautta eli suomen maahantuojalta eikä tehtaalta Itävallasta... Et se siitä..
        Puustellin ovet tulevat pääsääntöisesti muutamalta isolta valmistajalta, aivan kuten pienen puusepänkin ovet, joten samaa tavaraa.
        Hinta vain on puustellilla päätä huimaava.


      • insinööri
        hfuhdfud kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan...Heh heh
        Puustellin mekanismit on blumin valmistamia, joten mikä estää ettei joku muu valmistaja ei voisi käyttää niitä???
        Niin ja puustelli ostaa mekanismit välikäden kautta eli suomen maahantuojalta eikä tehtaalta Itävallasta... Et se siitä..
        Puustellin ovet tulevat pääsääntöisesti muutamalta isolta valmistajalta, aivan kuten pienen puusepänkin ovet, joten samaa tavaraa.
        Hinta vain on puustellilla päätä huimaava.

        Harhavallassa itse, ostavat esim. MDF:n suoraan Tanskasta, eivät käytä suomessa alihankkijoita, samoin laminaatin suoraan tehtaalta (Puhos), tiedän kun olen käynyt itse viime kesänä Harjavallassa vieraana...


      • kauppias
        insinööri kirjoitti:

        Harhavallassa itse, ostavat esim. MDF:n suoraan Tanskasta, eivät käytä suomessa alihankkijoita, samoin laminaatin suoraan tehtaalta (Puhos), tiedän kun olen käynyt itse viime kesänä Harjavallassa vieraana...

        Mahtaakohan Puhos tehdä laminaattia ollenkaan. Melamiinia tekevät ja se on kyllä vissiin huonointa mitä Suomessa tehdään.


      • alalla 20v
        Jurri kirjoitti:

        Eiköhän nyt kuitenkin ole niin ettei kaikilla ole samoja toimittajia... eli kyllä niitä mekanismeja tekee useampi kuin yksi valmistaja... joten eroja löytyy... buaaah

        Puustellin laatikkomekanismit ovat aivan samoja kuin esim. Keittiö.netissä ja Jetissä. Hinta vain on eri. Jälkimmäisissä vain saa kaikki herkut, esim laatikoiden hidastuksen samaan vakiohintaan. Puustelli rahastaa niistä erikseen.


      • minulla
        hfuhdfud kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan...Heh heh
        Puustellin mekanismit on blumin valmistamia, joten mikä estää ettei joku muu valmistaja ei voisi käyttää niitä???
        Niin ja puustelli ostaa mekanismit välikäden kautta eli suomen maahantuojalta eikä tehtaalta Itävallasta... Et se siitä..
        Puustellin ovet tulevat pääsääntöisesti muutamalta isolta valmistajalta, aivan kuten pienen puusepänkin ovet, joten samaa tavaraa.
        Hinta vain on puustellilla päätä huimaava.

        Tiedänpä minäkin jotakin, nimittäin otin asioista selvää ennen kuin tein kauppoja.

        Puustelli on niin iso ostaja Blummille(laatikon osien tekijä Itävallassa), että se saa ostettua sieltä suoraan ilman maahantuojaa.

        Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas.

        Lisäksi Puustellin värirungot on tehty saksalaisesta levystä, johon sillä on yksinoikeus maahantuontiin. Yleensähän lastulevyn väripinnoite(melamiini) on vähän tammen tai pyökin tai pähkinäpuun tms. näköistä, mutta Puustellilla on värit todella lähellä oikeaa puun väriä syykuviota myöten. Vertailkaa, niin minäkin tein.

        Kun me teimme keittiökaupat, ensimmäisestä Puustellin tarjouksesta (n.8000€) hinta putosi n.700€.
        Kaupan kokonaishinnaksi jäi siis yli 7000 euroa. Yhtä monella ja samankokoisilla kaapeilla (suunnittelimme ensin keittiömme itse) Kalustetukulla olisi ollut selvästi halvempi, Petra ja Alacarte olisi suunnilleen samaa hintaluokkaa kuin Puustellikin.

        Meidän valintaamme vaikutti mielestämme erittäin hyvän näköiset ovet (harjattu ja väripetsattu mäntyovi) sekä laadukkaan oloiset kirsikan väriset kaappien rungot.

        Paikallinen Puustellimyyjä ei vaikuttanut yhtään sen hyökkäävämmältä myyjältä kuin muutkaan. (Ehkä hyökkäävin myyjä keittiökaupoissamme oli Petralla joka alkoi lähes heti ärsyttämään)

        Ainakin vielä olemme olleet Puustelliin tyytyväisiä. Ehkä nyt valitsisimme toisen väriset rungot, mutta me teimme silloin valinnan, Puustelli toimitti vain sen minkä tilasimme.


      • huhuh
        insinööri kirjoitti:

        Harhavallassa itse, ostavat esim. MDF:n suoraan Tanskasta, eivät käytä suomessa alihankkijoita, samoin laminaatin suoraan tehtaalta (Puhos), tiedän kun olen käynyt itse viime kesänä Harjavallassa vieraana...

        Älä puhu palturia. MDF-ovet puustelli teettää takuulla Suomessa kahdella suurella valmistajalla.
        Tästä asiasta on turha kinastella.
        Voit käydä siellä Harvallassa niin usein kun haluat, mut ei se kerro et mistä ovet tulevat.


      • soso
        minulla kirjoitti:

        Tiedänpä minäkin jotakin, nimittäin otin asioista selvää ennen kuin tein kauppoja.

        Puustelli on niin iso ostaja Blummille(laatikon osien tekijä Itävallassa), että se saa ostettua sieltä suoraan ilman maahantuojaa.

        Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas.

        Lisäksi Puustellin värirungot on tehty saksalaisesta levystä, johon sillä on yksinoikeus maahantuontiin. Yleensähän lastulevyn väripinnoite(melamiini) on vähän tammen tai pyökin tai pähkinäpuun tms. näköistä, mutta Puustellilla on värit todella lähellä oikeaa puun väriä syykuviota myöten. Vertailkaa, niin minäkin tein.

        Kun me teimme keittiökaupat, ensimmäisestä Puustellin tarjouksesta (n.8000€) hinta putosi n.700€.
        Kaupan kokonaishinnaksi jäi siis yli 7000 euroa. Yhtä monella ja samankokoisilla kaapeilla (suunnittelimme ensin keittiömme itse) Kalustetukulla olisi ollut selvästi halvempi, Petra ja Alacarte olisi suunnilleen samaa hintaluokkaa kuin Puustellikin.

        Meidän valintaamme vaikutti mielestämme erittäin hyvän näköiset ovet (harjattu ja väripetsattu mäntyovi) sekä laadukkaan oloiset kirsikan väriset kaappien rungot.

        Paikallinen Puustellimyyjä ei vaikuttanut yhtään sen hyökkäävämmältä myyjältä kuin muutkaan. (Ehkä hyökkäävin myyjä keittiökaupoissamme oli Petralla joka alkoi lähes heti ärsyttämään)

        Ainakin vielä olemme olleet Puustelliin tyytyväisiä. Ehkä nyt valitsisimme toisen väriset rungot, mutta me teimme silloin valinnan, Puustelli toimitti vain sen minkä tilasimme.

        Uskot kaiken mitä myyjä sinulle kertoo??
        Mitä etua asiakas siitä saa, vaikka Puustelli ostaa laatikon osat suoraan tehtaalta??
        Vastaus, ei mitään!!
        Puustelli vain saa suuremman voiton, vielä kun mekanismien ulos myynti hinta on kovempi kuin muilla. Hei haloo!!
        Jos ostaa suoraan tehtaalta, niin miksi hinta ei näy kuluttajalle???
        Yksin osto oikeus, Juu aivan varmasti. Heh heh
        Varmaan jokin sakemanni perustaa levy tehtaan pelkälle puustellille.
        Niin ja ne sakemanni tehtaat ovat rajan toisella puolella eli Puolassa. On Työ halvempaa kuin Saksassa.


      • taidat
        minulla kirjoitti:

        Tiedänpä minäkin jotakin, nimittäin otin asioista selvää ennen kuin tein kauppoja.

        Puustelli on niin iso ostaja Blummille(laatikon osien tekijä Itävallassa), että se saa ostettua sieltä suoraan ilman maahantuojaa.

        Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas.

        Lisäksi Puustellin värirungot on tehty saksalaisesta levystä, johon sillä on yksinoikeus maahantuontiin. Yleensähän lastulevyn väripinnoite(melamiini) on vähän tammen tai pyökin tai pähkinäpuun tms. näköistä, mutta Puustellilla on värit todella lähellä oikeaa puun väriä syykuviota myöten. Vertailkaa, niin minäkin tein.

        Kun me teimme keittiökaupat, ensimmäisestä Puustellin tarjouksesta (n.8000€) hinta putosi n.700€.
        Kaupan kokonaishinnaksi jäi siis yli 7000 euroa. Yhtä monella ja samankokoisilla kaapeilla (suunnittelimme ensin keittiömme itse) Kalustetukulla olisi ollut selvästi halvempi, Petra ja Alacarte olisi suunnilleen samaa hintaluokkaa kuin Puustellikin.

        Meidän valintaamme vaikutti mielestämme erittäin hyvän näköiset ovet (harjattu ja väripetsattu mäntyovi) sekä laadukkaan oloiset kirsikan väriset kaappien rungot.

        Paikallinen Puustellimyyjä ei vaikuttanut yhtään sen hyökkäävämmältä myyjältä kuin muutkaan. (Ehkä hyökkäävin myyjä keittiökaupoissamme oli Petralla joka alkoi lähes heti ärsyttämään)

        Ainakin vielä olemme olleet Puustelliin tyytyväisiä. Ehkä nyt valitsisimme toisen väriset rungot, mutta me teimme silloin valinnan, Puustelli toimitti vain sen minkä tilasimme.

        Taidat olla myyntitykin uhri :)

        "Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas. "

        Katsoppas Hahlen kuvastoa ja tule sitten kertomaan mitä puustelli tekee omalla tehtaallaan. Eli maksoit pelkistä mielikuvista. Kaikki mekanismit ja lastulevyt ovat tismalleen samoja, kuin muillakin valmistajilla. Onnea ylihintaiselle keittiöllesi ja pitkää ikää myös. hehheh.......... ps. Se saksalainen lastulevy tehdään tosiaan puolassa ja sisältää eniten epäpuhtauksia mm.hiekkaa ,kuin mikään muu lastulevy.


      • Jurri
        taidat kirjoitti:

        Taidat olla myyntitykin uhri :)

        "Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas. "

        Katsoppas Hahlen kuvastoa ja tule sitten kertomaan mitä puustelli tekee omalla tehtaallaan. Eli maksoit pelkistä mielikuvista. Kaikki mekanismit ja lastulevyt ovat tismalleen samoja, kuin muillakin valmistajilla. Onnea ylihintaiselle keittiöllesi ja pitkää ikää myös. hehheh.......... ps. Se saksalainen lastulevy tehdään tosiaan puolassa ja sisältää eniten epäpuhtauksia mm.hiekkaa ,kuin mikään muu lastulevy.

        Kannattaa ottaa selvää sillä Puustelli todellakin tekee itse puuovensa Harjavallassa... Puustelli myös tekee itse runkonsa Harjavallassa... Ja tavara niihin todellakin tulee suoraan... Ja muilla ei aivan samanlaisia ole... Mellilevyn paksuuskin on 16mm... mitkä ovat muiden? löytynee 12, 15 ja 16mm.
        Samoin kuin mekanismit tulevat suoraan tehtaalta. Toki Blummia käyttää muutkin mutteivat kaikki..


      • Jurri
        huhuh kirjoitti:

        Älä puhu palturia. MDF-ovet puustelli teettää takuulla Suomessa kahdella suurella valmistajalla.
        Tästä asiasta on turha kinastella.
        Voit käydä siellä Harvallassa niin usein kun haluat, mut ei se kerro et mistä ovet tulevat.

        Mdf-ovet muualla... Mutta onko muilla aivan samoja ovia???


      • minulla
        taidat kirjoitti:

        Taidat olla myyntitykin uhri :)

        "Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas. "

        Katsoppas Hahlen kuvastoa ja tule sitten kertomaan mitä puustelli tekee omalla tehtaallaan. Eli maksoit pelkistä mielikuvista. Kaikki mekanismit ja lastulevyt ovat tismalleen samoja, kuin muillakin valmistajilla. Onnea ylihintaiselle keittiöllesi ja pitkää ikää myös. hehheh.......... ps. Se saksalainen lastulevy tehdään tosiaan puolassa ja sisältää eniten epäpuhtauksia mm.hiekkaa ,kuin mikään muu lastulevy.

        Katsoin Hahlen kuvastoa, ei minulle sieltä selvinnyt mitenkä se vaikuttaa Puustellin tekemisiin.

        Niin en tiedä kuinka paljon maksoin mielikuvasta, mutta jos Petran vastaava keittiö olisi ollut saman hintainen ja AlaCarten jopa kalliimpi, niin oletan, etten vastaavia kalusteita olisi sen halvemmallakaan mistään saanut. Halppiskeittiöt ovat sitten asia erikseen.

        Meille kävi niin, että Puustellin mallit miellyttivät niin kuin tuolla jo kerroin. Tosin on sanottava, että hyvän näköinen keittiö olisi varmasti tullut myös Petralta tai AlaCartelta. Mutta Petran myyjä oli sitä mitä se oli, emme viitsineet asioida hänen kanssaan enempää, keittiö siis olisi ollut suunnilleen saman hintainen. Alacarte taas hinnoitteli itsensä pois kilpailusta, ei kovin paljoa olisi ollut kalliimpi, mutta kumminkin.

        Ja tosiaankin sain selville, että kukaan muu valmistaja ei käytä suomessa samoja värimelamiini-levyjä kuin Puustelli. Ne tulevat saksalaiselta isolta valmistajalta, nimeltään Egger.

        Ja lisäksi selvitin sen, niin kuin Jurri jo kirjoitti: Puustellin puuovitehdas sekä runkotehdas sijaitsevat Harjavallassa Porin lähettyvillä. Lisäksi siellä on laitteet jotka mahdollistavat lähes minkä mallisen pöydän kansien tai tasojen valmistamisen. Tätä mahdollisuutta ei muilla valmistajilla ollut.

        Epäilenkin nyt, että olet itse jonkin Puustellin kilpailijamyyjän puheiden höynäyttämä.


      • böö
        Jurri kirjoitti:

        Mdf-ovet muualla... Mutta onko muilla aivan samoja ovia???

        Ei välitä pienestä erosta. Ehkei aivan sama riippuen mallista, mut kuluttaja ei eroa huomaa. Tietyt mallit ovat aivan samoja. Toisissa ero on milli tai kaksi, ehkei sitäkään ns. puustelli oveen. Eikä kyse ole oven koosta vaan kuvion kohdasta / mallista.


      • tosiaan
        minulla kirjoitti:

        Katsoin Hahlen kuvastoa, ei minulle sieltä selvinnyt mitenkä se vaikuttaa Puustellin tekemisiin.

        Niin en tiedä kuinka paljon maksoin mielikuvasta, mutta jos Petran vastaava keittiö olisi ollut saman hintainen ja AlaCarten jopa kalliimpi, niin oletan, etten vastaavia kalusteita olisi sen halvemmallakaan mistään saanut. Halppiskeittiöt ovat sitten asia erikseen.

        Meille kävi niin, että Puustellin mallit miellyttivät niin kuin tuolla jo kerroin. Tosin on sanottava, että hyvän näköinen keittiö olisi varmasti tullut myös Petralta tai AlaCartelta. Mutta Petran myyjä oli sitä mitä se oli, emme viitsineet asioida hänen kanssaan enempää, keittiö siis olisi ollut suunnilleen saman hintainen. Alacarte taas hinnoitteli itsensä pois kilpailusta, ei kovin paljoa olisi ollut kalliimpi, mutta kumminkin.

        Ja tosiaankin sain selville, että kukaan muu valmistaja ei käytä suomessa samoja värimelamiini-levyjä kuin Puustelli. Ne tulevat saksalaiselta isolta valmistajalta, nimeltään Egger.

        Ja lisäksi selvitin sen, niin kuin Jurri jo kirjoitti: Puustellin puuovitehdas sekä runkotehdas sijaitsevat Harjavallassa Porin lähettyvillä. Lisäksi siellä on laitteet jotka mahdollistavat lähes minkä mallisen pöydän kansien tai tasojen valmistamisen. Tätä mahdollisuutta ei muilla valmistajilla ollut.

        Epäilenkin nyt, että olet itse jonkin Puustellin kilpailijamyyjän puheiden höynäyttämä.

        Taidat olla pettynyt Puustelli kauppoihisi ,kun pitää täällä palstalla yrittää vakuutella tuosta kyseenalaisesta laadusta ? Niele vaan ylpeytesi ja myönnä aikuisen lailla, että huonot kaupat teit ja otit opiksesi.


      • sepi
        buhahaa kirjoitti:

        Samat mekanismit niillä on, kuin millä tahansa "halppis" valmistajalle. Puustelli vain rahastaa vähän enemmän koska ovat ahneita, niin ja pitäähän se raha jostain tulla näihin teltta tapahtumiin. Puustellin laatu ei ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan valmistajien. Samoja alihankkijoita puustelli käyttää kuin muutkin valmistajat, joten tuskin se laatu on yhtään sen ihmeellisempää.
        Tyhmiä kaupunkilaisia vedätetään, kun eivät osaa hakea keittiötä muualta kuin siitä keskustan lähi myymälästä!!
        Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa....

        Nyt en oikein ymmärrä mistä telttatapahtumista
        puhuit?


      • sepi
        taidat kirjoitti:

        Taidat olla myyntitykin uhri :)

        "Päätuotteina ovissa Puustellilla on nimenomaan puuovet ja sillä on oma puuovitehdas. "

        Katsoppas Hahlen kuvastoa ja tule sitten kertomaan mitä puustelli tekee omalla tehtaallaan. Eli maksoit pelkistä mielikuvista. Kaikki mekanismit ja lastulevyt ovat tismalleen samoja, kuin muillakin valmistajilla. Onnea ylihintaiselle keittiöllesi ja pitkää ikää myös. hehheh.......... ps. Se saksalainen lastulevy tehdään tosiaan puolassa ja sisältää eniten epäpuhtauksia mm.hiekkaa ,kuin mikään muu lastulevy.

        Otappa kuule asiasta selvää ennen kuin alat paskaa kirjoittelemaan.


    • huonompi

      kuin muutkaan, mutta rahalle luulisi saavansa vastinetta. Meillä ensimmäisessä talossa on Puustellia kaikki talon kaapistot eikä toiseen enää tule. En ole valmis maksamaan nimestä, luulin todella että laatu vastaisi hintaa.

      • alalla ollut

        Markkinajohtajalla on aina hinnoissa ns. markkinajohtajalisää. Asiakas maksaa kun välttämättä haluaa ko tuotteen.


    • insinööri

      ylivoimainen markkinajohtaja alallaan ja näin huonoa laatua, nyt jokin mättää....taitaa olla kilpailijan kauppiaat asialla, ei taida halppis-keittiöt kelvata edes vaikka ilman antaisi...

      • keittiömyyjä

        vaan tyytymätön Puustellin käyttäjä. Mielikuvilla voi myydä paskaakin kauniissa paketissa, sehän on nähty ja jos kaverilla on Puustellia niin muille kans. Tähän halpaan mekin ekalla kertaa mentiin. Seuraava keittiö on keittiö.netistä tai Ikeasta.


    • Täti

      Saimme juuri valmiiksi Puustelli keittiön,itse kokosimme kaapit ja säästimme sievän summan rahaa!
      Kaikki toimi erittäin hyvin ja toimituksessa ei puuttunut yhtään osaa ja misään vaiheessa ei tullut mitään ongelmia ja laatu on kyllä huippua!

      • mari

        Rahalla saa ja hevosella pääsee


    • Puustelli rulaa

      Puustellin myyntityö perustuu agressiivisuuteen Jos kaikki menee hyvin, niin olet saanut keskiverron keittiön joko halvalla tai pirun kalliilla rahalla (Puustellille tyypillistä, että ensin tarjotaan hintaa esim. 20 000 euroa ja jos asiakas on perillä Puustellin toimintatavoista niin asiakas osaa tinkiä hinnan 6000 euroon -joku voi tietysti maksaa tuon 20 000 eur!). Toiseksi jos tulee vaikeuksia toimituksen suhteen, niin olet kusessa! Esim. puuttuvat osat (vaikka olisivatkin kuuluneet toimitukseen)joudut ostamaan. Tai jos asentaja tyrii asennuksen, niin korvausta et saa. Esimerkkinä yksi eläkeläispariskunta, joka osti keittiön Puustellista ja yksi ovi hajosi asennuksen yhteydessä, pyynnöistä huolimatta eivät saaneet uutta ehjää ovea tilalle, kun menivät liikkeeseen niin myyjä kaivoi takahuoneesta vanhan valkoisen kaapinoven (eri malli ja väri kuin mitä pariskuunan keittiö) ja sanoi vanhuksille että tuossa teille se ovi!!! Olisi minulla lisääkin esimerkkitapauksia (ei kuulopuhetta, vaan oikeasti tapahtuneita vaikka kuinka). Ihmiset varokaa mitä ostatte Puustellista ja vähentäkää saamastanne tarjoushinnasta ainakin 60%!!!

      • Puustelli

        Meiillä taas aivan erillainen kokemus,tilauksesta oli unohtunut yksi valaisi niin soitto myyjälle ja se tuli samana päivänä kotiovelle asti!


      • Jurri

        aikuisten oikeesti ;-)

        Eivät saaneet ilmaiseksi? Vai heille ei tilattu? Kuka asensi? Eikös asentajan olisi kuulunut maksaa ovi? Jos sen rikkoi? Mikä firma antaa oven jos se menee rikki asennuksessa?


      • oikeesti
        Jurri kirjoitti:

        aikuisten oikeesti ;-)

        Eivät saaneet ilmaiseksi? Vai heille ei tilattu? Kuka asensi? Eikös asentajan olisi kuulunut maksaa ovi? Jos sen rikkoi? Mikä firma antaa oven jos se menee rikki asennuksessa?

        puustellin oma asentaja asensi


      • knippe

        ettet vain olisi kuitenkin trolli :) ja vielä aika huono sellainen


      • Jurri
        oikeesti kirjoitti:

        puustellin oma asentaja asensi

        jep jep uskotaan uskotaan... ;--) tiedän kyllä että oven saa kyseisissä tapauksissa... veloituksetta...


    • Dooris

      Suurinosa keittiöfirmoista/ valmistajista ostaa mekanismit Hahlelta (on myös muita )
      Samat saranat, laatikostojen mekanismit, mondo-kulmamekanismit jne jne on muillakin kuin Puustelilla Markkinajohtaja= myyjät on kurssitettu erilaiseen taktiikkaan kuin muilla tarkoittaa hyökkäävämpää, aktiivisempaa jne Mikä ei tietenkään ole huono asia jos sillä systeemillä kauppaa syntyy Sillä siihenhän se perustuu Onhan asiakaan oma valinta mistä ostaa Jokainen tekee itse päätöksensä, mitä sitä arvostelemaan
      Tarvin itse ns. hauenleuka hyllynkannakkeita tässä jokin aika sitten Puustelilla 2x kalliimmat kuin muualla Mutta elämä on....

      • Puustelli-keittiötä

        ja tällä hetkellä yhdessä ovessa pieni naarmu ja muutama sarana puuttuu. Voin sitten kommentoida tähän oliko hyvä ellei täydellinen kauppa jos puuttuvat/korjattavat osat saadaan vaivatta.
        Tähän mennessä keittiö on upean näköinen, en usko että olisin vastaavaa ovimallia saanut muualta yhtään halvemmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe