Purjeveneiden nopeuden kehitys

Anonyymi-ap

Kertokaapa purjeveneiden nopeuden kehityksestä ajalta 4000 vuotta ennen ajanlaskun alkua tähän päivään

-avotuuleen
-vastatuuleen

Milloin tapahtuivat suurimmat kehitysaskeleet? Silloinko, kun veneet saatiin plaaniin ja siipien päälle?

3

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

MyrkynVihreät on tehnyt lakialoitteen ; - Purjeveneilyä on rajoitettava Suomessa, että tuulta riittäisi myös TuuliVoimalohin !
      - kyl noi MyrkynVihreät hoksii kaikelaista ! - heeeeh heheheheh heeee

.

• Anonyymi

Määrittele suurin kehitysaskel. Mitataanko sitä solmuina venevauhdissa, solmuina VMG:ssä, prosentteina venevauhdissa, prosentteina VMG:ssä, vaiko jollain muulla mittarilla, ja jos viimeisin niin millä mittarilla?

Solmuina avotuulessa suurin parannus syntyi Paul Larsenin Sailrocket2:n ansiosta.
      Solmuina VMG:ssä suurin parannus tuli kantosiivillä, sekä myötäisessä että luovilla.
      Prosentteina kantosiivet tai sailrocket eivät pääse lähellekään suurinta parannusta suoritusarvoihin. Vastaisessa prosentteina suurin parannus tuli ihan viimeistään 400 vuotta sitten, kenties paljon aikaisemminkin.
      Myötäisessä prosentteina tuskin kukaan pystyy vastaamaan tiedolla, luuloilla vain koska tarkkaa historiallista tietoa aiheesta ei ole olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      148
      4141
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2846
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2065
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1811
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      40
      1707
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1571
    7. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      600
      1562
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      98
      1507
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1361
    10. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      40
      1335
    Aihe