mersua ostamassa

Anonyymi-ap

nyt kun taas pääsin töihin ja vakituiseen semmoseen niiin tulee auton hankinta eteen. uuteen ei rahat riitä mitenkään joten käytetty olis se juttu. omaa silmää on miellyttänyt 204 korinen mersu. hintaluokka 5000-7000e. nyt olen käynyt kolmea yksilöä tutkimassa ja ajamassa. ensimmäinen oli yli 500tkm ajettu 200 cdi 2008. auto oli siisti niin sisältä kuin päältäkin. huoltoja oli tehty säännöllisesti ja siitä oli dokumenttejakin vino pino. testiajolla huomaan että alavääntöjä ei ole lähes ollenkaan. kaasua saa runtata tosissaan et vehje liikkuu. ajattelin et joku vika siinä on ja jätin sikseen. seuraava oli 220 cdi automaatti vm.09 avantgarde versio. todella nätti ja hyvin pidetty. tuontiauto niinku yleensäkin. muttamutta... ei ole tässäkään juuri mitään alavääntöä... vasta kun kierrokset saavuttaa 2500 rpm alkaa tapahtua. ajaminen on semmosta pumppaavaa ja todella epämukavaa. kolmas yksilö 310 tonnia ajettu sedan 200cdi. varmasti oli mittaria näpelöity kun kulumaa oli sisustassa reilusti ja kiveniskemiä paljon esim. konepellissä. muttamutta ei siinäkään ollut alavääntöä ja tuntui samalta kun kaksi aikaisempaa. auto on kuin roikkuisi kumilangan päässä... kaasun vaste todella hidas ja vaihteiston käytös todella pehmeää ja ikäänkuin luistavaa. onko todella niin että mersun dieselit on kierroskoneita ja siksi alavääntöjä ei vain yksinkertaisesti ole?

17

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän hankala tietää missä määrin tuo olisi normaalia ja missä määrin kyse olisi viallisesta koneesta, kun ei tiedä esim. mihin vertaat, millaiseen vääntöön olet tottunut, mikä sinusta tuntuu heikolta ja mikä ei jne.

      Mutta tuo 200cdi:hän kyllä taitaa olla Mersun laiskin dieseli, vääntöä luvataan papereissa 270 Nm kierrosluvuilla 1600-3000rpm. 220cdi pitäisi tuntua vähän pirteämmältä 400Nm väännöllään, mutta tosiaan se lähtee vasta 2000rpm kohdalla.

      • Anonyymi

        ...niin no tuota "Mersun laiskin dieseli" kohtaa rajaisin vielä niin että nythän oli puhe kuitenkin w204 mallista.


      • Anonyymi

        Hmm, no niin, jos aloittaja vertaa johonkin 600Nm vääntävään koneeseen niin toki nuo heikolta tuntuu. Mutta muuten kyllä kyllä minulla 200CDI:lläkin vetoa on jo selkeästi 1500 kierroksen kohdalla, oikeastaan jo aika pian kun neula pääsee 1000 kierroksen yläpuolelle. Toki pitää suhteuttaa siihen, että kyseessä nyt ei tosiaan ole mikään tehomylly vaan ihan perus 100kW pappakone, joka kyllä riittää rauhalliseen arkiajeluun, mutta ei sillä paljon kisailemaan kannata lähteä.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­­y­­m­­­f­­­o­­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17921155d

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Itsekin hankin vähän aikaa sitten W204 mallisen C200 CDI:n. Alavääntö tuntuu kohtuullisen hyvältä, ei mitenkään traktorimaisen vahva, mutta rauhalliseen kaupunkiajoon sopiva. Tämä tuntuma tällaiselta ikänsä aiemmin bensakoneella ajaneelta.

      Maantiellä kutosvaihteella en kyllä lähtisi alle 1500 rpm (alle 80 km/h) vauhdista isommin ohituskiihtyvyyttä hakemaan. Aluksi tuntui vähän hankalalta totutella ja hakea sopivia vaihtokohtia etenkin vähän reippaampiin kiihdytyksiin. Rauhallinen rullailu tuntui kyllä sujuvan kohtuu hyvin tuolla noin max 2000-2500 rpm alueella.

    • Minulla on nyt 220 CDIA aikaisemmin 200CDIA.
      Mihin Teillä on kiire?
      Kyllä 400Nm ja myös se 270 Suomen ajo-oloissa riittää. Näissä uudemmissa toki on erillinen sport-asento.
      Ei niitä km-lukuja kannata pelätä. Kaikkiin niihin on jo vähintään kertaalleen vaihdettu niveliä, iskunvaimennus, jarrut ja laturin laakerit ja vesipumppu.
      Ne eivät siis aivan heti tule eteen.
      Jos neuvoa saan, niin ota sellainen, jossa on luotettavaksi katsottu huoltohistoriikki, koska sellaisiakin on - kun hakee.

    • Anonyymi

      tiedän tunteen ku mersussa ei ole alavääntöjä juuri yhtään. kone toimii vain kierroksilla (2500 rpm). todella hankala ajettava. syytä ei kukaan tiedä ja vehollakin laittavat vaan uusia osia mutta kuntoon ei tule. ei voida samana päivänäkään ajatella vaikka volkkarin TDI konetta mikä ei mieti yhtään kun kaasua painaa. mersun CDI on vaan laiska...

    • Anonyymi

      Mersu kannattaa käyttää aina kuntotarkastuksessa, w204:ssä kori säilyy päällisin puolin hämäävän hyvässä kunnossa mutta alustassa voi muhia useamman tonnin remontti. Jotainhan kai sieltä menee takuuseenkin, ehkä, mutta kyllä se vähän jännää on että tuleeko lopulta ostettua kymppitonnin mersu vaikka viistonnia olisi ostohinta.

    • Anonyymi

      taka-akseleita vaihdetaan 204 korisiin takuuna vieläkin. tosin muualla euroopassa niistä on ollut takaisinkutsukin. veholla sanovat et pitää kuvata akseli ja kysyä tehtaalta mitä tehdään. 204 on hieno mese ei siinä mitään mut moottorin ominaisuudet ovat surkeat. vääntöä ei ole ja kone tosiaan toimii vaan kierroksilla. sama koskee niin om646 ja om 651 moottoreita. om642 tekee poikkeuksen. siinä on voimaa ja vääntöä mut menee sit ainettakin

    • Anonyymi

      on muuten todella ärsyttävää kun ahdin herää myöhään. painat kaasun pohjaan ja menee se 2-4 sekuntia ennen ku alkaa mitään tapahtua. tämä on tuttua mersun CDI koneessa. mersun dieseleissä ei ole minkäänmoista terävyyttä mitä muissa vastaavissa on.

    • Anonyymi

      Lagia noissa on, eikä tehoakaan vallan hurjasti.
      Hyvin pärjännee, jos ennakoi ohitustilanteissa, ja pitää realiteetit mielessä.

    • Anonyymi

      Ainakin näin entisenä bensakuskina (Peugeot 2.2) tuntuu 200 CDI:kin ihan hyvin vääntävältä alakierroksilla. Dieselin kierrättäminen vähän arveluttaa kyllä, kun tuntuu että veto rupeaa jo loppumaan siellä missä bensakone vasta heräilee. Toki tuon numerotkin jo kertoo.

      Peugeot 2.2 bensa: 220 Nm @4150 rpm, 120 kW @5875 rpm
      Mercedes 200 CDI: 270 Nm @1600-3000 rpm, 100 kW @3800 rpm

      Mutta eikös tuo 200CDI ole Mersulla ihan perus-arkiajo-kone, ja tehokkaampia vaihtoehtoja riittää kyllä runsaasti niille jotka sellaista kaipaa.

    • Anonyymi

      tuttu vika. monet vanhat mersun CDI koneet kärsii tästä samasta viasta. ahtojen nousu kestää ärsyttävän pitkään ja ajaminen on yhtä tuskaa esim. kaupungissa. omistin w211 220 cdi a 06 vuotisen joskus. kun auton ostin ni kulki se kuin salama. tehoa oli jo matalilla kierroksilla ihan kivasti. moottorin käytös oli sellaista terävää eikä mylly miettinyt yhtään. automaatti tarjoili vain isompia vaihteita vaikka ylämäkeen kiihdytti. sit vaan yhtenä aamuna töihin lähtiessäni huomasin että autossa ei ole voimaa samaan malliin. kaasun saa painaa yli puolenvälin et lähdetään edes liikkeelle. monella mersupajalla autoa tutkittiin mutta vikaa ei löytynyt. ei vikakoodeja mistään. automaatti muuttui löysäksi ja tuntui et jopa luistaa pienillä kierroksilla. tästäkään ei mitään koodeja. kaupunkikulutus nousi hurjiin lukemiin! 15-20L sadalla. hiukkasloukun poltot tihenivät merkittävästi. uusia ominaisuuksia alkoi moottoriin tulla jonkunajan päästä. nopeasti kaasua painettaessa moottori ikäänkuin stumppaa muutamaksi sekunniksi ja sit kierrokset lähtee taas nousemaan hitaasti. mitään vikatilaa ei ollut. no sitten alkoi osan vaihto.. uusi turbo.. ei vaikutusta. uudet suuttimet... ei vaikutusta. hiukkasloukku pestiin ja mitattiin mekaanisesti ettei ahdista. ei vaikutusta. antureita vaihdoin.. ei vaikutusta. ketjun aloittajalle haluan sano et mirti nyt vielä onko mersu sinun auto. tämä vika tulee ennenpitkään ja KUKAAN ei sitä kuntoon tule saamaan! ei edes merkkiliike

    • Anonyymi

      Jo on romuraudalla kova hinta. Unohda noi rippikouluikäiset loppuunajetut paskat joista ei kannata maksaa euroakaan ja osta auto johon sulla on oikeasti varaa.

    • Anonyymi

      600SEC

    • Anonyymi

      Varaa olisi Dacia Dusteriin, mutta mietin sen mallin ylävääntöä. Riittääkö ylävääntö rohkeisiin ohituksiin?

    • Anonyymi

      220cdi....pieniä muutoksia moottorin tuntumaan....Tuikun ohjelmaa Kajaanista....ja kyllä kulkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe