Eli perustele kumpaa lähtisit mielummin opiskelemaan.
Konetekniikan insinööri vai rakennusmestari?
3
300
Vastaukset
- Anonyymi
Konetekniikkaa. Kansainväliseen firmaan töihin ja suuntaat sopivan tilaisuuden tullen ulkomaille uraputkeen.
- Anonyymi
ovat aika laila eri alan juttuja. Kysymys siis kuuluu. Millaista elämäntapaa haluat viettää ja missä ympyröissä pyörit ja millaisten ihmisten. Tykkäätkö pölystä ja paukkeesta ja jytinästä. Rakennusmestarihommat ovat aika lähellä konkretiaa ja suoristusportaan ihmisten kanssa tekemistä. Katselmuksia tilaajan, urakoitsijoiden ja työn valvojan kanssa, Pidät lankoja käsissäsi. Pomotat raksatyöntekijöitä ja valvot rakennusprojektin etenemistä. Konttorisi on työmaaparakki rakennuspaikan eli mestan vieressä. Aluksi monttu, paalutuksia ja sitten muuri nousee ylöspäin kerros kerokselta. Kun talo valmistuu siiirryt seuraavaan rakennuskohteeseen. Valkoinen kypärä tulee tutuksi,
Kontekniikan insinööri on enempi toimistoihminen. Suunnittelija, myynti-insinööri tai tehtaan tuotantopäällikkö. Valinnnavara uralle on laajempi kuin rakennusmestarilla.
Työ vaatii laskemistaitoa ja 3D mallintamista ja dokumenttien laatimista. Olet joillain tavalla ylemmällä portaalla kuin rakennusmestari, Palkkataso on yleensä korkeampi kuin rakennusmestarilla riippuen toki valitusta työalueesta. Uranousu voi pätemisen haluisella koneinsinöörillä olla parempi kuin rakennusmestarilla. Rakennusmestari saavutaa muutamassa vuodessa uransa huipun. Koneinsinöörin uranousu eri vaiheinensa vie paljon kauemmin aikaa. Koneinsinöörin uranousu tosin stoppaa yleensä siihen kun isossa firmassa vaaditaan DI tutkinto ison päällikön vakanssille.
Ininööri harvemmin pitää kypärää mutta aika usein pukua ja kravattia.
Rakennusmestari on enempikin ammattiin suuntautunut tutkinto mutta kone(tekniikan) insinööri ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345