Kuoleeko tähän?

Anonyymi-ap

Hei oon ollu masentunut jo 5 vuotta ja oon siitä asti halunnut kuolla. Yrittänyt itsemurhaa useita kertoja mutta en ole onnistunut. Kuoleeko jos puukottaa itseään käsivarteen? Niin kuoleeko siihen? Ei ranteeseen vaan käsivarteen? Jos ei niin voisitteko antaa muita vinkkejä miten lopettaa elämä? Mulla on 2 päivää aikaa tehdä itsemurha. Joten kaipaisisin vinkkejä. Etten taas yritä turhaan ja epäonnistun.

5

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene ammatti auttajalle. Psykologit auttaa.

    • Anonyymi

      Mene lääkärin juttusille ja pyydä siltä resepti mielialalääkkeeseen ja lähete ammattiauttajalle........ Oon ite läpi käyny myös syvän masennuksen, joten ymmärrän kyllä, miltä susta nyt tuntuu - masennus on viheliäinen sairaus, mutta siitä voi aina silti parantua ja toipua, voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä........ 🙂🙂
      En suosittele vielä yrittämään itsemurhaa, ennenkuin olet käynyt lääkärillä ja hakenut apua........ Sun olo voi parantua ja koheta kummasti, kun aloitat masennuslääkityksen ja hakeudut terapiaan........😐😶
      Olin ite kans syvästi masentunu sillon 16-17-vuotiaana, hyppäämässä sillalta alas moottoritielle ja sit seuraavaks kävelemässä järveen hukuttautumaan ja osastolla, mutta sit 17-vuotiaana lääkäri aloitti mulla masennuslääkityksen - Citalopram Ratiopharm ja aikaa myöten mun olo parani sen ja terapian avulla, elämän halu palasi takaisin ja myöhemmin myös toimintakyky ynnä muut........
      Käytän edelleenki mielialalääkkeitä ja mieliala on iha hyvä.........
      Oon käyny läpi kovan koulun myös huonon itsetunnon kanssa, mua kiusattiin pahasti ylä-asteella ja vielä sen jälkeen ja mulla oli paskat välit mun äidin kanssa teininä, joten mä olin itsetuhoinen ylä-asteen jälkeen vielä 6 vuotta - viiltelyä, polttelua ja lääkkeiden yliannostuksia ja kiitos siitä kuuluu niille mun kiusaajille, voisivat hävetä,
      mutta ilman niitä mä en ois henkisesti nyt niin vahva, joten kiitos siitä kuuluu heille........ 😉🙂
      Masennuskin myös kasvattaa ja vahvistaa ihmistä....... 🙂😏
      Älä vielä luovuta, koska sun olo voi parantua vielä hyvin tuosta....... 😏

    • Anonyymi

      Hei,

      Oletko kokenut jotain järkyttävää, mistä tuo johtuu?

      Järkyttävän kokemuksen jälkeen on normaalia, että reagoit. Voimakkaita tunteita saattaa ikävien tapahtumien jälkeen ilmetä, ja niitä tulee kaikilla jossain vaiheessa elämää. Voi olla vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä mitä on tapahtunut. Tapahtuma käväisee aina uudestaan mielessäsi ja olo on levoton. Olo voi olla ahdistunut, masentunut tai apaattinen. Pelottaa että sama kauheus toistuu, että on tulossa "hulluksi". Tuntuu että tarvitsee ymmärtää mitä on tapahtunut, esimerkiksi tietää syy tai löytää syyllinen. Tunteet ovat ristiriitaisia ja pahoitat helposti mielesi tai saatat tulkita muita väärin.

      Epätavallisten tilanteiden aiheuttamat normaalit reaktiot lievittyvät ajan myötä. Joka kerta kun asia tulee mieleen, se menettää hiukan voimaansa, kunnes ennenpitkää katoaa kokonaan, aivan itsestään. Reagoimalla asiaan työstät kokemusta mielessäsi. Vähitellen toivut järkyttävästä kokemuksesta ja elämä jatkuu valoisampana.

      Kannattaa puhua muille kokemuksistasi, miltä tuntuu ja mitä ajattelet. On myös monia muita jotka ovat samanlaisessa tilanteessa, et ole ongelmasi kanssa yksin. Liikunta tekee hyvää koska se laukaisee jännitystä. Monet mielen tasapainotilat johtuvat kehoon "tallentuneista" jännityksistä. Kävelylenkki auttaa. Vältä liikaa alkoholia ja rauhoittavia aineita. Muista että reaktiosi ovat normaaleja ja kuuluvat asiaan. Joskus on helpompi ilmaista tunteitaan tekemällä kuin puhumalla. Piirrä, maalaa, kirjoita, soita tai liiku.

      Milloin tarvitset muiden apua?
      -Olet jatkuvasti jännittynyt, ahdistunut tai masentunut ja jännittynyt
      -Vaikea saada unta ja nukut rauhattomasti
      -Et pysty keskittymään
      -Työntekosi ei suju
      -Sinulla on fyysisiä oireita joita et ymmärrä
      -Sinulla ei ole ketään jolle puhua
      -Ihmissuhteet kärsivät, eristäydyt
      -Olet kadottanut elämänhalusi
      -Käytät liikaa lääkkeitä, alkoholia tai huumeita
      -Sinulla on itsemurha ajatuksia

      Etsi muiden apua jos tunnistat osankin näistä oireista.

      Apua tarjoavat terveyskeskukset ja sairaalat, kriisiryhmät, sosiaalitoimistot, mielenterveystoimistot, perheneuvolat, seurakunnat, kriisikeskukset ja järjestöt.

      Auttavat puhelimet:
      MIELI Suomen Mielenterveys RY:n kriisipuhelin 09 2525 0111
      Kirkon palveleva puhelin 0400 221 180
      Mannerheimin lastensuojeluliiton nuorten puhelin 116 111
      Rikosuhripäivystys 116 005
      Voit pyytää apua myös yleisestä hätänumerosta 112.

    • Anonyymi

      Maalaa koko sun iho. Tiputtaa ittes jostain katolta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe