Mille korkeille Euroopan vuorille pääsee hyvällä kunnolla kävellen, ilman kiipeilytaitoa?
Mille vuorille kävellen
12
510
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kukin vuorena pitää. Itse olen käynyt naapurin Kebnekaisella muutama vuosi sitten ja kokemus oli vastenmielinen; liikaa liikkujia. Isoja huippuja en ole vallannut, mutta vinkkinä sanottakoon, että parhaimmat huiputuskokemukset saat luultavasti, kun suunnistat ihan omassa rauhassa jonnekin vähemmän esillä olleelle tunturille... reittejä karttaen ja ihan yksin. Toki jos kaipaat ihmishälinää niin silloin ehdottomasti näille ruuhkareiteille, joita löytyy kuukkelin täydeltä.
- Anonyymi
Helsingin Roihuvuorelle ja Mustavuorelle olen muutaman kerran kiivennyt. Vilhonvuori on helpompi kun viereen pääsee ratikalla ja Punavuoreen ja Munkkivuoreen pääsee suoraan bussilla.
- Anonyymi
Elbrus eli Euroopan korkein vuori on pelkkää kävelyä. Tosin sielläkin kuolee väkeä lähinnä äkilliseen kylmyyteen, koska sään vaihtelut saattavat olla nopeita ja yllättäviä.
- Anonyymi
Onks reittien varrella toiletteja kaikilla mukavuuksilla,
- Anonyymi
Jos ei ole tarkoitus olla vuorikiipeilijä, esim. Italian Gardajärven rantamilla on niitä kohtuullisen korkeita paikkoja hienoilla näköaloilla sinne järvellekin siten, että niille voi nousta kävelemällä pikkuteitä tai polkuja sieltä "takakautta". Sellainen on esim. Malcesinen mt. Baldo jonne menee rannan puolelta myös hissi mutta jonne voi mennä myös jalkaisin juuri "takakautta".
Itse Gardan kylän (kaupungin?) lähellä, olisiko siinä ihan eteläpuolella, on pieni "vuori" jonne voi ja kömpiä, siellä laella on laakea tasanne jossa voi vaikka lempiä... - Anonyymi
Täältä löytyy vaihtoehtoja: https://youtube.com/playlist?list=PLEOeqmrPKUCyFgUWH2hl-bgCf_vT6NMPv&si=Gt8B1F51kadsuedF
- Anonyymi
Kyöpelinvuorelle ei tarvita kiipeilytaitoa. Oikea sukupuoli ja luuta riittävät.
- Anonyymi
Alpeilla olisi monta ,vaikka breithorn.Yli 4000 metriä,polku ylös hissin yläasemalta.
- Anonyymi
Breithornille voi kyllä kävellä mutta sinne pitää mennä jäätikköä pitkin joten voi äkkinäistä vähän jänskättää railoja katsellessa.
Alppimaisemista voi hankkia hyviä reittikarttoja ja reitit loppuvat siihen mistä kiipeily alkaa, osa reiteistä menee huipuille asti - Anonyymi
Euroopassa ei juuri missään tarvita todellista kiipeilytaitoa. Liki jokaiselle huipulle vie helppo reitti.
- Anonyymi
No ei nyt sentään. Dolomiiteilla on sellaisia torneja että kiipeilytaitoa kyllä kysytään. Lähinnä siis kalliokiipeilyn puolelta, ei tarvitse hangessa telttailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379