Mille vuorille kävellen

Anonyymi-ap

Mille korkeille Euroopan vuorille pääsee hyvällä kunnolla kävellen, ilman kiipeilytaitoa?

5

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä kukin vuorena pitää. Itse olen käynyt naapurin Kebnekaisella muutama vuosi sitten ja kokemus oli vastenmielinen; liikaa liikkujia. Isoja huippuja en ole vallannut, mutta vinkkinä sanottakoon, että parhaimmat huiputuskokemukset saat luultavasti, kun suunnistat ihan omassa rauhassa jonnekin vähemmän esillä olleelle tunturille... reittejä karttaen ja ihan yksin. Toki jos kaipaat ihmishälinää niin silloin ehdottomasti näille ruuhkareiteille, joita löytyy kuukkelin täydeltä.

• Anonyymi

Helsingin Roihuvuorelle ja Mustavuorelle olen muutaman kerran kiivennyt. Vilhonvuori on helpompi kun viereen pääsee ratikalla ja Punavuoreen ja Munkkivuoreen pääsee suoraan bussilla.

• Anonyymi

Elbrus eli Euroopan korkein vuori on pelkkää kävelyä. Tosin sielläkin kuolee väkeä lähinnä äkilliseen kylmyyteen, koska sään vaihtelut saattavat olla nopeita ja yllättäviä.

• Anonyymi

Onks reittien varrella toiletteja kaikilla mukavuuksilla,

• Anonyymi

Jos ei ole tarkoitus olla vuorikiipeilijä, esim. Italian Gardajärven rantamilla on niitä kohtuullisen korkeita paikkoja hienoilla näköaloilla sinne järvellekin siten, että niille voi nousta kävelemällä pikkuteitä tai polkuja sieltä "takakautta". Sellainen on esim. Malcesinen mt. Baldo jonne menee rannan puolelta myös hissi mutta jonne voi mennä myös jalkaisin juuri "takakautta".
      Itse Gardan kylän (kaupungin?) lähellä, olisiko siinä ihan eteläpuolella, on pieni "vuori" jonne voi ja kömpiä, siellä laella on laakea tasanne jossa voi vaikka lempiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun katsoit mua silmiin

Niin... Olin ihan rakastunut... Olisin halunnut kertoa sua rakastan.
      Ikävä
      97
      2167
    2. Räjäytän koko Parkanon Tk:n

Kannattaa varmaan hälyttää jo poliisit.
      Parkano
      18
      2003
    3. Purra vaatii koko itärajaa kiinni, vihervasemmisto haukkoo henkeään

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018060.html Upeaa, isänmaallista toimintaa Riikka Purralta. 70 vuotta vanhat ja
      Maailman menoa
      280
      1708
    4. Stefun tallilla helvetti irti

kertoo Seven. Sähkölasku maksamatta ja hevoset kituu tallissa kylmissään. Juoma-automaatit ei toimi yms. Martina samaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1506
    5. Koska olet viimeksi nähnyt

ihastuksesi? Siis ihan ollut samassa paikassa, ei mitään vilaukselta nopeasti ☺️ Ja kerro myös oletko mies vai nainen?
      Ikävä
      61
      1047
    6. Perusnatsi piti palopuheen Kiovassa

Kremlissä oltiin tästäkin oikeassa; Ukraina on natsien hallussa.
      Maailman menoa
      252
      1040
    7. Suomen varapääministeri Riikka Purra ei tajua olevansa Venäjän hyödyllinen idiootti.

Vai tajuaako? Purran blogiteksti, jossa haukutaan niin "ääliöliberaalit" kuin "trollaava lehdistö" on juuri sellaista k
      Maailman menoa
      349
      921
    8. Hyvää yötä halikaveri

Meenpäs sittenkin vaan nukkumaan. Tai tuskin uni tulee mutta jotain. Halitaan huomenna tai joskus. Ehkä. 💞 T. Itku-i
      Ikävä
      177
      915
    9. Surullinen tarina kulissien takaa

Palstallahan on kovasti lgbtq-agendoja puolusteltu ja vihalla vastattu kun on epäilty että lapsia ja nuoria houkutellaan
      Sinkut
      125
      915
    10. Sä oot mun toinen puolikas

Missä oot? Tuu jo..
      Ikävä
      43
      793
    Aihe