Kohtalon on julma miekka

tiimalasin loppuu hiekka
oltukaan ei Luojan mieleen
luomistyönsä meni pieleen.

Räjähdyksen näämme pienen
laajenevan pilvisienen
hajaantuen maailmalle
tuhon tuo se planeetalle.

Säteily saa pahoinvoimaan
paineaalto korvat soimaan
hiiltyy oksat metsän puiden
polttaa lihat päältä luiden.

Se päivä saapuu vääjäämättä
auttavaa et löydä kättä
kuuman tuulen pyyhkiessä
ihmiskunnan nyyhkiessä.

Luoja jos vain hahmo tarun
lastenlelu päässä narun
syyttää voimme itseämme
hukkaan meni elämämme.

Riimit ei tuo lohdutusta
helpota ei ahdistusta
vaipunut oon alakuloon
alistunut lopun tuloon.

11

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno aloitus! Osaat kirjoittaa.

    • Uskon, että riimeistä on hyvinkin auttajaksi
      ahdistuksen helpottajaksi. Kiitos niistä.

      Jo vuosia sitten ennustit, että
      "murskaantuvat mannerlaatat,
      liekkimeren nuolemassa,
      planeetta on kuolemassa"

      Olemme saaneet lisäaikaa...

      • Anonyymi

        Eiköhän se lisäaika ole käymässä melko vähiin.
        Näyttää vain joka päivä maailman tilanne huononevan, kun ilmasto on sekaisin ja Ukrainan tilanne kiristyy kohta siihen,että pienestäkin kipinästä roihahtaa lopullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se lisäaika ole käymässä melko vähiin.
        Näyttää vain joka päivä maailman tilanne huononevan, kun ilmasto on sekaisin ja Ukrainan tilanne kiristyy kohta siihen,että pienestäkin kipinästä roihahtaa lopullisesti.

        No älä nyt.
        Ne pahat kriisithän kohtasivat vain Marinin hallitusta. Näin sanovat vasempaan korvaani.


    • Anonyymi

      Kuka muistaa kun oppikoulussa piti analysoida runoja äikän tunnilla. Siitäpä vanhaa taitoa (??) verestämään.
      laajenevan pilvisienen – Tarkoittaakohan runoilija sodan mahdollistamaa atomivoimalaräjähdystä vai ilmansaastumista ja sen myötä ilmanalan kuumentumista mahdottomaksi elää.
      tuhon tuo se planeetalle… auttavaa et käydä kättä - Kuka tietää, montako kertaa maapallo on jo tuhoutunut ja alkanut alusta. Apu on siinä. Todentuu parintuhannen vuoden raamatun ajanlasku ja maininta ”ekr”. Ehkä on aika tämän session loppua, ja muutamat vahvat jäävät eloon tai joku olio evoluution muokattavaksi tai toistuu raamatun alun luomiskertomus.
      Luoja jos vain hahmo tarun
      lastenlelu päässä narun – Toiselle Jumala, toiselle se lelu
      syyttää voimme itseämme
      hukkaan meni elämämme.– Älähän nyt ole noin pessimistinen. paljon on koettu, paljosta iloittu jos surtukin. Jos näin on tarkoitettu, Luojaan uskon minä, niin onko syytä itsesyytöksiin.
      Riimit ei tuo lohdutusta – Tavallaan tuo, on kiittäminen noin lahjakkaasta runoilijasta palstallamme. Ilo lukea.

    • Riimit tuovat lohdutusta, ainakin Menneisyyden miehen riimit ! Kiitos taas.
      Uhkakuvat ja pelot kesytetään näkemällä ja kuvaamalla ne, sanovat.

      • Anonyymi

        Taitavaa ilmaisua riimein.
        Minä olen jo odottanut runoa.
        Beng
        Kun Miki Liukkosen lähdöstä pois tuli tieto 5.7., tulivat mieleeni nämä runot.
        Semmoista tää.
        Kiitos.


    • Anonyymi

      Luulin sinun poistuneen kuvioista, mutta ilahduin suuresti, kun niin ei ollutkaan tapahtunut. Pariin vuoteen en ole törmännyt riimeihisi.
      Olet edelleen taitava sananikkari, mutta usein teoksesi ovat mustanpuhuvia.
      Älä vaivu synkkyyteen, kun kesäkin on kauneimmillaan.

      Musiikkia laitan jälleen, kuten tapanani on.

      https://www.youtube.com/watch?v=luTIwLjMbQk

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Keikun kanssasi samoilla aalloilla. Ahdistunut asenne on oma moka, jota voi helpottaa etsimällä omaan elämäänsä hyviä ja kauniita asioita.

        Kun ihminen on luomakunnan tyhmin eläin ja järjestää itse itsensä ja elintilansa tuhon tuomioon, niiin sille ei valitettavasti valaistunutkaan voi mitään. Dillet eivät kuuntele.


    • Anonyymi

      Kiitos!
      diggari

    • ...olet jälkeläinen ennustajan...
      niin mielelläni näkisin
      ...että valo täyttää mustan taivaan...

      eli jonkun positiivisen, valoisan ja tosi optimistisen riimityksen,
      luulen, että miehellä menneisyydest jossakin
      piileskelee myös iloiset värssyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe