Kaikkein yleisin virhe on vaipua epätoivoon ja luovuttaa. Itse otin masennuksen haasteena ja halusin selvitä ilman lääkkeitä ja muiden apua joten tässä ollaan, masennus ei ole täysin poistunut mutta lähdössä kuitenkin. Masennus on kusinen juttu mutta kun selviätte siitä yli niin vahvistutte henkisesti ja muiden pilkanhuudot on hädintuskin edes hyttysen ininää. Henkinen vahvuus on ruumiillista vahvuutta parempi sillä jos olet henkisesti vahva niin selviät mistä tahansa. Pysykää vahvoina ja ÄLKÄÄ luovuttako.
Masentuneille.
6
1005
Vastaukset
Pidän itseäni ehkä hieman masentuneena. Tai pidin ja syynä oli elämän vastoinkäymiset.
Lääkkeitä en halunnut ja purin murheeni veljelleni tai jonnekkin päin nettiä. Myös pelien pelaaminen ja elokuvien kattominen auttoi. Katoin 6 elokuvaa kahden päivän aikana.
Nyt tuntuu jo paljon paremmalta, kun on kesälomakin alkamassa ja kaikkea. Menneet vaivat ovat enään pieniä murheita, joita sitten murehditaan iltaisin, jos siihen on aikaa.- masis
Ottakaamme sitten huomioon, että tätä masennusta on niin monenlaista. Hyvä kun jotkut selviää "pelkällä säikähdyksellä". Ja erottaisin vielä tässä yhteydessä aidon masennuksen tuosta mielialan laskusta
Onhan pieni mielialan laskukin masennusta. Parisuhdeongelmat masentaa toisia paljon ja toista vähemmän. Itseäni se ei ihan mahottomasti masentanut, mutta käytökseen, syömiseen ja nukkumiseen se vaikutti. Jotkut tappaa ittensä tommosen takia. Lehdessäkin oli kerran yksi tapaus.
- nuo mainitsemat
lammas-jr kirjoitti:
Onhan pieni mielialan laskukin masennusta. Parisuhdeongelmat masentaa toisia paljon ja toista vähemmän. Itseäni se ei ihan mahottomasti masentanut, mutta käytökseen, syömiseen ja nukkumiseen se vaikutti. Jotkut tappaa ittensä tommosen takia. Lehdessäkin oli kerran yksi tapaus.
Luetaan kriisitapauksiin, ei niinkään masennuksen piikkiin. Masennushan on "usein" sellaista, jolle ei löydy selitystä. Elämän kriisivaiheet siis eivät käsittääkseni ole masennusta.
- Voi Parantua?
Toihan se on se yleisin itsekusetus masennuksessa ja ja yleensä huomataan vahinko liian myöhään että siihen enään henkilökohtasesti voisi vaikuttaa.
- -KP-
Samat ajatukset. Itse sinnittelin liian kauan ilman apua! Tulokset olisi voineet olla erittäin pahat, jos en olisi rohkaissut mieltäni ja lähtenyt juttelemaan ammattilaisille. Pikkuhiljaa sain lisää vihreää valoa omille päätöksille, jotka syntyivät hitasti mutta varmasti. Ammattilainenhan ei saa puuttua suoraan asiakkaan elämään. Hän vain avustaa keskustelun välityksellä asiakasta näkemään itse asiat eri tavoin. Ovat myöskin ymmärtäväisiä.
Lisänä oli lääkitys, joka oli hyvä lisuke selviämiselle. Sitä ei vain pidä heittää liian aikaisin pois, ettei masennus iske uudelleen. Minulla se on purkamiskokeilussa, keskustelujakaan en enää tarvitse. Olen vahvempi ja näen asiat toisin kuin vuosi sitten..
Paljon rohkeutta ja tsemppiä, koska me kaikki voimme selvitä.. Apu ei ole häpeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242463
- 951546
- 1201314
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa271030Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa256883- 52882
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo21881MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209860- 34795