KHO ei puuttunut TE-toimiston mielivaltaan

Anonyymi-ap

Pasilan TE-toimiston väärennys- ja kiusaamistapaukseen vuosilta 2018–2019 on nyt saatu ratkaisu korkeimmasta hallinto-oikeudesta. Juttua on täälläkin vatvottu. Asiakas veti vesiperän.

KHO:n päätöksestä voi tulkita, että vakuutusoikeudessa on tapahtunut korkeintaan vähäinen (epäolennainen) menettelyvirhe.

Valitettavasti tällainen päätös antaa työvoimavirkailijoille luvan valehdella asiointitilanteissa ja menetellä mielivaltaisesti. Luvassa kylmää kyytiä.

http://tinyurl.com/3heuzhx2
http://tinyurl.com/bzzapxmk
http://tinyurl.com/yc8fmfvd
http://tinyurl.com/yjy5atu9

Koska ylimääräisessä muutoksenhaussa oli käytettävä lakimiestä ja hävisin jutun, maksettavaa tuli lähes 2900 €. Harmittaa — mutta todennäköisesti olisi harmittanut yhtä lailla, jos asian olisi jättänyt sillensä. Ainakin yritin.

97

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärsinkö oikein; sinulla on ollut osa-aikainen työ ja silti sinut on määrätty johonkin pakkopuuhasteluun, jossa sinua kohdellaan ikään kuin et olisi työkykyinen? Se on kuin raitis ihminen määrättäisiin johonkin AA-kerhoon satuilemaan 'juopottelustaan. Tai mensalainen passitettaisiin kehitysvammaisten päiväkerhoon. Ja se on 'yhdessä sovittu päätös', tai muuten...

      Olen itse samantapasisessa tilanteessa. Lain mukaan olen oikeutettu lähes täyteen työmarkkinatukeen osa-aikaisen työn ohessa. Pian tulee eteen toinen tapaaminen sossun ja työttömyysmuijan kanssa - en viitsi muistella, mitä termejä he itsestään käyttävät. Ensimmäinen tapaaminen oli manipuloivan inhottava. En aio mennä siihen nöyryytykseen enää. Siksi he luultavasti katkaisevat tukeni. Ensin pitäisi olla varoitus ym, mutta olen kuullut, ettei lakia siinäkään totella, vaan katkaistaan tuki heti. Onnekseni palkkani riittää elämiseen, juuri ja juuri. Ehkä olisi liikaa vaadittu, että siihen päälle saisin vielä viissatasen työmarkkinatukea. Irvokkainta on se, että he luultavasti saivat bonuksen, koska sain työpaikan sen ensimmäisen kyykytystilaisuuden jälkeen. Heistä ei ole ollut mitään apua, mutta heitä luultavasti palkitaan minun työllistymisestäni. Minua taas rangaistaan. Aion itsekin tehdä valituksia sitten aikanaan, mutta luulen, että minunkin valitukseni heitetään roskakoriin, kuten sinun. Hienoa, että jaksoit valittaa. Tuohan se ainakin esiin systeemin mädännäisyyden. Toitko valituksessasi riittäväsati esille osaamistasi, eli syitä, miksi et ole 'vammainen' tai pakkopalvelujen tarpeessa?

      Aiotko pysyä toimeentulotuella vai aiotko nöyrtyä pahoinvointialueen mammojen toimenpiteiden kohteeksi? Toivon, että tulet palkallasi toimeen. Toisen ihmisen omanarvontunnon vahingoittamisyrityksen pitäisi olla rikos. Eipä taida Suomessa olla.

      • Anonyymi

        Kiusaamisen kulttuuri.


      • Anonyymi

        Kerrataan lyhyesti tapahtumien tausta. Pienestä väärennöksestä paisui järjetön byrokratiapainajainen, koska viranomaisten oli erittäin, erittäin vaikea myöntää saati korjata virheitään.

        (1) Pasilan TE-toimiston asiantuntija ”E. T.” väärensi työllistymissuunnitelmiani vuonna 2018. Tämä paljastui, kun vaadittiin selvittämään, kuinka olin ”toteuttanut” työllistymissuunnitelmaa, jonka olemassaolosta ja sisällöstä en ollut tietoinen.

        Asiantuntija oli siis väärentänyt työsuoritteita kasvattaakseen henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaansa (lyh. HESPERPO).

        Kyseinen asiantuntija on syntynyt vuonna 1967, eikä hänellä ole muuta koulutusta kuin ylioppilastutkinto vuodelta 1986.

        (2) Kantelin virkailijan menettelystä toimistolle. Kostoksi hän yritti aiheuttaa minulle työttömyysetuuden menettämisen lähettämällä kirjeen, johon oli vastattava samana päivänä tai menettää työmarkkinatuen.

        (3) Tuo oli niin ruma temppu, että tein ”E. T:stä” rikosilmoituksen, mutta se ei johtanut mihinkään, koska ”E. T:n” esimies valehteli poliisille ja väitti, ettei suunnitelmia olisi väärennetty. (Vasta myöhemmin toimistonjohtaja ”J. U.” myönsi, että suunnitelmia oli väärennetty.)

        (4) Kostoksi rikosilmoituksesta minut haluttiin ohjata työvoiman palvelukeskukseen, vaikka siihen ei ollut mitään laillista syytä. ”Typpiin” ohjataan seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia
        – asiakas laiminlyö aktiivisen työnhaun.

        Työvoimavirkailijat esittivät, että minulla olisi mielenterveysongelmia; todellinen syy oli tietenkin se, että rikosilmoitus haluttiin kostaa asiakkaalle. Osa-aikaista työntekoani ei haluttu ottaa huomioon: vedottiin vain siihen, että työmarkkinatukea on maksettu yli 300 päivältä, eikä piitattu siitä, että tukea on maksettu soviteltuna useilta kuukausilta.

        Lisäksi virkailijat valehtelivat asiointitilanteissa ja puhuivat ristiin oman itsensä kanssa. He totesivat seuraavat seikat:

        – olen työhaluinen
        – olen kykenevä töissä olemaan
        – olen ahkerasti hakenut töitä, todella paljon
        – minulla ei ole työ- eikä toiminta­kyvyn rajoitteita
        – minulla ei ole elämänhallinnan rajoitteita.

        ”E. T:n” esimies ”L. L.” sanoi: ”Koska eihän me haluta sua mihinkään sellaseen laittaa mitä sä et niinku halua tai mikä ei sulle tarve... tarpeellinen on.”

        Toinen esimies ”T. M.” sanoi: ”Ei oo työttömyyden kesto peruste siihen [että ohjataan työvoiman palvelukeskukseen].”

        Jälkikäteen, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi päässyt vähemmällä, jos olisi vain allekirjoittanut kyseisen suunnitelman, mennyt kiltisti ”typpiin” ja selittänyt, mistä on kysymys (rikosilmoitus ja kosto).

        Suunnitelmassa kuitenkin luki: ”Olemme laatineet tämän suunnitelman yhteistyössä”, ja kun yhteistyötä ei ollut (vaan pakottamista ja painostamista), en rehellisenä ihmisenä voinut allekirjoittaa asiakirjaa — asiointikeskustelu äänitettiin, ja kuvittelin että voisin sen avulla jotenkin pelastautua. (Hah hah!)

        Minulla on aiemmin ja myöhemmin ollut pitempiäkin työttömyysjaksoja, mutta tällöin ei ole yritetty ohjata työvoiman palvelukeskukseen. Vuosien 2018–2019 tapahtumissa oli siksi kyse yksinomaan rikosilmoituksesta ja sen kostamisesta asiakkaalle — työttömyyden kestolla ei ollut merkitystä.

        (5) Kun rikosilmoitus ei johtanut mihinkään, kantelin TE-toimistosta työ- ja elinkeinoministeriöön. Siellä asiaa märehdittiin yli vuosi ja lopulta todettiin, ettei TE-toimisto ollut menetellyt täysin asianmukaisesti:

        – asiakastietojärjestelmään tehtävien merkintöjen osalta tulee noudattaa erityistä huolellisuutta
        – määräaikojen on oltava riittävän pitkiä
        – postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon
        – palkkatuen myöntämisen edellytykset tulisi kertoa asiakkaille selkeästi
        – monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisen tarve ja peruste tulisi kertoa asiakkaalle mahdollisimman selvästi.

        Ministeriön vastauksesta huolimatta sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakunta, vakuutusoikeus ja korkein hallinto-oikeus eivät nähneet TE-toimiston menettelyssä mitään ongelmia.

        Yksi juttuun liittyvä sivuhaara on vielä menossa vakuutusoikeuteen ja valtiokonttorissa on vireillä yksi vahingonkorvaushakemus. Eipä näitä juuri voi voittaa, mutta työllistetään juristeja ja katsotaan kaikki vaiheet loppuun asti.

        Tällä hetkellä olen töissä, mutta määräaikainen työ päättyy syksyllä, ja jos ei kokoaikatyötä löydy, pitää taas ilmoittautua TE-toimistoon (kuntakokeiluun).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrataan lyhyesti tapahtumien tausta. Pienestä väärennöksestä paisui järjetön byrokratiapainajainen, koska viranomaisten oli erittäin, erittäin vaikea myöntää saati korjata virheitään.

        (1) Pasilan TE-toimiston asiantuntija ”E. T.” väärensi työllistymissuunnitelmiani vuonna 2018. Tämä paljastui, kun vaadittiin selvittämään, kuinka olin ”toteuttanut” työllistymissuunnitelmaa, jonka olemassaolosta ja sisällöstä en ollut tietoinen.

        Asiantuntija oli siis väärentänyt työsuoritteita kasvattaakseen henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaansa (lyh. HESPERPO).

        Kyseinen asiantuntija on syntynyt vuonna 1967, eikä hänellä ole muuta koulutusta kuin ylioppilastutkinto vuodelta 1986.

        (2) Kantelin virkailijan menettelystä toimistolle. Kostoksi hän yritti aiheuttaa minulle työttömyysetuuden menettämisen lähettämällä kirjeen, johon oli vastattava samana päivänä tai menettää työmarkkinatuen.

        (3) Tuo oli niin ruma temppu, että tein ”E. T:stä” rikosilmoituksen, mutta se ei johtanut mihinkään, koska ”E. T:n” esimies valehteli poliisille ja väitti, ettei suunnitelmia olisi väärennetty. (Vasta myöhemmin toimistonjohtaja ”J. U.” myönsi, että suunnitelmia oli väärennetty.)

        (4) Kostoksi rikosilmoituksesta minut haluttiin ohjata työvoiman palvelukeskukseen, vaikka siihen ei ollut mitään laillista syytä. ”Typpiin” ohjataan seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia
        – asiakas laiminlyö aktiivisen työnhaun.

        Työvoimavirkailijat esittivät, että minulla olisi mielenterveysongelmia; todellinen syy oli tietenkin se, että rikosilmoitus haluttiin kostaa asiakkaalle. Osa-aikaista työntekoani ei haluttu ottaa huomioon: vedottiin vain siihen, että työmarkkinatukea on maksettu yli 300 päivältä, eikä piitattu siitä, että tukea on maksettu soviteltuna useilta kuukausilta.

        Lisäksi virkailijat valehtelivat asiointitilanteissa ja puhuivat ristiin oman itsensä kanssa. He totesivat seuraavat seikat:

        – olen työhaluinen
        – olen kykenevä töissä olemaan
        – olen ahkerasti hakenut töitä, todella paljon
        – minulla ei ole työ- eikä toiminta­kyvyn rajoitteita
        – minulla ei ole elämänhallinnan rajoitteita.

        ”E. T:n” esimies ”L. L.” sanoi: ”Koska eihän me haluta sua mihinkään sellaseen laittaa mitä sä et niinku halua tai mikä ei sulle tarve... tarpeellinen on.”

        Toinen esimies ”T. M.” sanoi: ”Ei oo työttömyyden kesto peruste siihen [että ohjataan työvoiman palvelukeskukseen].”

        Jälkikäteen, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi päässyt vähemmällä, jos olisi vain allekirjoittanut kyseisen suunnitelman, mennyt kiltisti ”typpiin” ja selittänyt, mistä on kysymys (rikosilmoitus ja kosto).

        Suunnitelmassa kuitenkin luki: ”Olemme laatineet tämän suunnitelman yhteistyössä”, ja kun yhteistyötä ei ollut (vaan pakottamista ja painostamista), en rehellisenä ihmisenä voinut allekirjoittaa asiakirjaa — asiointikeskustelu äänitettiin, ja kuvittelin että voisin sen avulla jotenkin pelastautua. (Hah hah!)

        Minulla on aiemmin ja myöhemmin ollut pitempiäkin työttömyysjaksoja, mutta tällöin ei ole yritetty ohjata työvoiman palvelukeskukseen. Vuosien 2018–2019 tapahtumissa oli siksi kyse yksinomaan rikosilmoituksesta ja sen kostamisesta asiakkaalle — työttömyyden kestolla ei ollut merkitystä.

        (5) Kun rikosilmoitus ei johtanut mihinkään, kantelin TE-toimistosta työ- ja elinkeinoministeriöön. Siellä asiaa märehdittiin yli vuosi ja lopulta todettiin, ettei TE-toimisto ollut menetellyt täysin asianmukaisesti:

        – asiakastietojärjestelmään tehtävien merkintöjen osalta tulee noudattaa erityistä huolellisuutta
        – määräaikojen on oltava riittävän pitkiä
        – postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon
        – palkkatuen myöntämisen edellytykset tulisi kertoa asiakkaille selkeästi
        – monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisen tarve ja peruste tulisi kertoa asiakkaalle mahdollisimman selvästi.

        Ministeriön vastauksesta huolimatta sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakunta, vakuutusoikeus ja korkein hallinto-oikeus eivät nähneet TE-toimiston menettelyssä mitään ongelmia.

        Yksi juttuun liittyvä sivuhaara on vielä menossa vakuutusoikeuteen ja valtiokonttorissa on vireillä yksi vahingonkorvaushakemus. Eipä näitä juuri voi voittaa, mutta työllistetään juristeja ja katsotaan kaikki vaiheet loppuun asti.

        Tällä hetkellä olen töissä, mutta määräaikainen työ päättyy syksyllä, ja jos ei kokoaikatyötä löydy, pitää taas ilmoittautua TE-toimistoon (kuntakokeiluun).

        Jo tekstin alusta tuli heti huomio:

        Työllistymissuunnitelma on virallinen asiakirja, joka myös vahvistetaan työnhakijan toimesta esim. käyttäen pankkitunnuksia.

        Jos viranomainen alkaa omalla päätöksellään vääristelemään työllistymissuunnitelmaa, silloin kyse on asiakirjaväärennöksestä, ja asiakirjan väärentäminen viranomaistoimin ei voi olla mikään pikku rikos, se on rikoslainkin mukaan rangaistusasteikolla jopa 2 vuotta vankeutta tuomittava juttu.

        Suomessa näyttää olevan melko paljon tällaista täysin peffalleen vietyä viranomaistoimintaa, on varmasti ihan aikakin sille että tähän toimintaan annetaan riittävän voimakkaita vastauksia, ne tapahtuu mm. kanteluteitse oikeuslaitoksen kautta, joka ei voi ummistaa silmiään tapauksilta ihan noin vain koska kanteluun reagoimattomuus voi johtaa sen tiedon siirtymisen myös Euroopan Unionille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrataan lyhyesti tapahtumien tausta. Pienestä väärennöksestä paisui järjetön byrokratiapainajainen, koska viranomaisten oli erittäin, erittäin vaikea myöntää saati korjata virheitään.

        (1) Pasilan TE-toimiston asiantuntija ”E. T.” väärensi työllistymissuunnitelmiani vuonna 2018. Tämä paljastui, kun vaadittiin selvittämään, kuinka olin ”toteuttanut” työllistymissuunnitelmaa, jonka olemassaolosta ja sisällöstä en ollut tietoinen.

        Asiantuntija oli siis väärentänyt työsuoritteita kasvattaakseen henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaansa (lyh. HESPERPO).

        Kyseinen asiantuntija on syntynyt vuonna 1967, eikä hänellä ole muuta koulutusta kuin ylioppilastutkinto vuodelta 1986.

        (2) Kantelin virkailijan menettelystä toimistolle. Kostoksi hän yritti aiheuttaa minulle työttömyysetuuden menettämisen lähettämällä kirjeen, johon oli vastattava samana päivänä tai menettää työmarkkinatuen.

        (3) Tuo oli niin ruma temppu, että tein ”E. T:stä” rikosilmoituksen, mutta se ei johtanut mihinkään, koska ”E. T:n” esimies valehteli poliisille ja väitti, ettei suunnitelmia olisi väärennetty. (Vasta myöhemmin toimistonjohtaja ”J. U.” myönsi, että suunnitelmia oli väärennetty.)

        (4) Kostoksi rikosilmoituksesta minut haluttiin ohjata työvoiman palvelukeskukseen, vaikka siihen ei ollut mitään laillista syytä. ”Typpiin” ohjataan seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia
        – asiakas laiminlyö aktiivisen työnhaun.

        Työvoimavirkailijat esittivät, että minulla olisi mielenterveysongelmia; todellinen syy oli tietenkin se, että rikosilmoitus haluttiin kostaa asiakkaalle. Osa-aikaista työntekoani ei haluttu ottaa huomioon: vedottiin vain siihen, että työmarkkinatukea on maksettu yli 300 päivältä, eikä piitattu siitä, että tukea on maksettu soviteltuna useilta kuukausilta.

        Lisäksi virkailijat valehtelivat asiointitilanteissa ja puhuivat ristiin oman itsensä kanssa. He totesivat seuraavat seikat:

        – olen työhaluinen
        – olen kykenevä töissä olemaan
        – olen ahkerasti hakenut töitä, todella paljon
        – minulla ei ole työ- eikä toiminta­kyvyn rajoitteita
        – minulla ei ole elämänhallinnan rajoitteita.

        ”E. T:n” esimies ”L. L.” sanoi: ”Koska eihän me haluta sua mihinkään sellaseen laittaa mitä sä et niinku halua tai mikä ei sulle tarve... tarpeellinen on.”

        Toinen esimies ”T. M.” sanoi: ”Ei oo työttömyyden kesto peruste siihen [että ohjataan työvoiman palvelukeskukseen].”

        Jälkikäteen, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi päässyt vähemmällä, jos olisi vain allekirjoittanut kyseisen suunnitelman, mennyt kiltisti ”typpiin” ja selittänyt, mistä on kysymys (rikosilmoitus ja kosto).

        Suunnitelmassa kuitenkin luki: ”Olemme laatineet tämän suunnitelman yhteistyössä”, ja kun yhteistyötä ei ollut (vaan pakottamista ja painostamista), en rehellisenä ihmisenä voinut allekirjoittaa asiakirjaa — asiointikeskustelu äänitettiin, ja kuvittelin että voisin sen avulla jotenkin pelastautua. (Hah hah!)

        Minulla on aiemmin ja myöhemmin ollut pitempiäkin työttömyysjaksoja, mutta tällöin ei ole yritetty ohjata työvoiman palvelukeskukseen. Vuosien 2018–2019 tapahtumissa oli siksi kyse yksinomaan rikosilmoituksesta ja sen kostamisesta asiakkaalle — työttömyyden kestolla ei ollut merkitystä.

        (5) Kun rikosilmoitus ei johtanut mihinkään, kantelin TE-toimistosta työ- ja elinkeinoministeriöön. Siellä asiaa märehdittiin yli vuosi ja lopulta todettiin, ettei TE-toimisto ollut menetellyt täysin asianmukaisesti:

        – asiakastietojärjestelmään tehtävien merkintöjen osalta tulee noudattaa erityistä huolellisuutta
        – määräaikojen on oltava riittävän pitkiä
        – postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon
        – palkkatuen myöntämisen edellytykset tulisi kertoa asiakkaille selkeästi
        – monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisen tarve ja peruste tulisi kertoa asiakkaalle mahdollisimman selvästi.

        Ministeriön vastauksesta huolimatta sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakunta, vakuutusoikeus ja korkein hallinto-oikeus eivät nähneet TE-toimiston menettelyssä mitään ongelmia.

        Yksi juttuun liittyvä sivuhaara on vielä menossa vakuutusoikeuteen ja valtiokonttorissa on vireillä yksi vahingonkorvaushakemus. Eipä näitä juuri voi voittaa, mutta työllistetään juristeja ja katsotaan kaikki vaiheet loppuun asti.

        Tällä hetkellä olen töissä, mutta määräaikainen työ päättyy syksyllä, ja jos ei kokoaikatyötä löydy, pitää taas ilmoittautua TE-toimistoon (kuntakokeiluun).

        Kohdassa 5, työ- ja elinkeinoministeriön vastauksesta paistaa läpi sen oma tiedottomuus tai haluttomuus toimia lain mukaisesti.

        Suomessa lain mukaan on kaikilla edelleenkin oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa tai elinkeinonsa, ja ministeriö palvelujen toteuttajana on velvollinen toimimaan siten, että em. oikeus kansalaisille tunnustetaan. Ministeriön on toimitettava palvelunsa siten, että em. oikeutta ei loukata, eli jos te-toimisto systemaattisesti yrittää kierrellä ja kaarrella ja keksii koko ajan uusia valheita, kiertääkseen työttömän lakiin perustuvan oikeuden vapaasti valita työnsä, se toiminta ON JO SILLOIN LAINVASTAISTA.

        Ehdottomasti pitäkää kiinni oikeuksistanne vapaaseen valintaan, kun työstä, ammatista ja elinkeinosta on kyse, niitä valintoja ei voida viranomaispäätöksillä tai viranomaistyöllä tai -palveluilla ohittaa, koska laki käytännössä nimenomaan kieltää sen että työttömien oikeutta valita vapaasti ohitettaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrataan lyhyesti tapahtumien tausta. Pienestä väärennöksestä paisui järjetön byrokratiapainajainen, koska viranomaisten oli erittäin, erittäin vaikea myöntää saati korjata virheitään.

        (1) Pasilan TE-toimiston asiantuntija ”E. T.” väärensi työllistymissuunnitelmiani vuonna 2018. Tämä paljastui, kun vaadittiin selvittämään, kuinka olin ”toteuttanut” työllistymissuunnitelmaa, jonka olemassaolosta ja sisällöstä en ollut tietoinen.

        Asiantuntija oli siis väärentänyt työsuoritteita kasvattaakseen henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaansa (lyh. HESPERPO).

        Kyseinen asiantuntija on syntynyt vuonna 1967, eikä hänellä ole muuta koulutusta kuin ylioppilastutkinto vuodelta 1986.

        (2) Kantelin virkailijan menettelystä toimistolle. Kostoksi hän yritti aiheuttaa minulle työttömyysetuuden menettämisen lähettämällä kirjeen, johon oli vastattava samana päivänä tai menettää työmarkkinatuen.

        (3) Tuo oli niin ruma temppu, että tein ”E. T:stä” rikosilmoituksen, mutta se ei johtanut mihinkään, koska ”E. T:n” esimies valehteli poliisille ja väitti, ettei suunnitelmia olisi väärennetty. (Vasta myöhemmin toimistonjohtaja ”J. U.” myönsi, että suunnitelmia oli väärennetty.)

        (4) Kostoksi rikosilmoituksesta minut haluttiin ohjata työvoiman palvelukeskukseen, vaikka siihen ei ollut mitään laillista syytä. ”Typpiin” ohjataan seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia
        – asiakas laiminlyö aktiivisen työnhaun.

        Työvoimavirkailijat esittivät, että minulla olisi mielenterveysongelmia; todellinen syy oli tietenkin se, että rikosilmoitus haluttiin kostaa asiakkaalle. Osa-aikaista työntekoani ei haluttu ottaa huomioon: vedottiin vain siihen, että työmarkkinatukea on maksettu yli 300 päivältä, eikä piitattu siitä, että tukea on maksettu soviteltuna useilta kuukausilta.

        Lisäksi virkailijat valehtelivat asiointitilanteissa ja puhuivat ristiin oman itsensä kanssa. He totesivat seuraavat seikat:

        – olen työhaluinen
        – olen kykenevä töissä olemaan
        – olen ahkerasti hakenut töitä, todella paljon
        – minulla ei ole työ- eikä toiminta­kyvyn rajoitteita
        – minulla ei ole elämänhallinnan rajoitteita.

        ”E. T:n” esimies ”L. L.” sanoi: ”Koska eihän me haluta sua mihinkään sellaseen laittaa mitä sä et niinku halua tai mikä ei sulle tarve... tarpeellinen on.”

        Toinen esimies ”T. M.” sanoi: ”Ei oo työttömyyden kesto peruste siihen [että ohjataan työvoiman palvelukeskukseen].”

        Jälkikäteen, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi päässyt vähemmällä, jos olisi vain allekirjoittanut kyseisen suunnitelman, mennyt kiltisti ”typpiin” ja selittänyt, mistä on kysymys (rikosilmoitus ja kosto).

        Suunnitelmassa kuitenkin luki: ”Olemme laatineet tämän suunnitelman yhteistyössä”, ja kun yhteistyötä ei ollut (vaan pakottamista ja painostamista), en rehellisenä ihmisenä voinut allekirjoittaa asiakirjaa — asiointikeskustelu äänitettiin, ja kuvittelin että voisin sen avulla jotenkin pelastautua. (Hah hah!)

        Minulla on aiemmin ja myöhemmin ollut pitempiäkin työttömyysjaksoja, mutta tällöin ei ole yritetty ohjata työvoiman palvelukeskukseen. Vuosien 2018–2019 tapahtumissa oli siksi kyse yksinomaan rikosilmoituksesta ja sen kostamisesta asiakkaalle — työttömyyden kestolla ei ollut merkitystä.

        (5) Kun rikosilmoitus ei johtanut mihinkään, kantelin TE-toimistosta työ- ja elinkeinoministeriöön. Siellä asiaa märehdittiin yli vuosi ja lopulta todettiin, ettei TE-toimisto ollut menetellyt täysin asianmukaisesti:

        – asiakastietojärjestelmään tehtävien merkintöjen osalta tulee noudattaa erityistä huolellisuutta
        – määräaikojen on oltava riittävän pitkiä
        – postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon
        – palkkatuen myöntämisen edellytykset tulisi kertoa asiakkaille selkeästi
        – monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisen tarve ja peruste tulisi kertoa asiakkaalle mahdollisimman selvästi.

        Ministeriön vastauksesta huolimatta sosiaaliturva-asioiden muutoksenhakulautakunta, vakuutusoikeus ja korkein hallinto-oikeus eivät nähneet TE-toimiston menettelyssä mitään ongelmia.

        Yksi juttuun liittyvä sivuhaara on vielä menossa vakuutusoikeuteen ja valtiokonttorissa on vireillä yksi vahingonkorvaushakemus. Eipä näitä juuri voi voittaa, mutta työllistetään juristeja ja katsotaan kaikki vaiheet loppuun asti.

        Tällä hetkellä olen töissä, mutta määräaikainen työ päättyy syksyllä, ja jos ei kokoaikatyötä löydy, pitää taas ilmoittautua TE-toimistoon (kuntakokeiluun).

        "– postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon"

        Posti saapuu perille hetkessä. Pitäkää huolta, että oikeutenne toteutuvat:

        "Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta edellyttää, että viranomaisen on tarjottava jokaiselle mahdollisuus toimittaa asiointitarpeeseensa liittyvät sähköiset viestit ja asiakirjat käyttäen digitaalisia palveluita tai muita sähköisiä tiedonsiirtomenetelmiä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "– postinkulkuun kuluva aika on otettava huomioon"

        Posti saapuu perille hetkessä. Pitäkää huolta, että oikeutenne toteutuvat:

        "Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta edellyttää, että viranomaisen on tarjottava jokaiselle mahdollisuus toimittaa asiointitarpeeseensa liittyvät sähköiset viestit ja asiakirjat käyttäen digitaalisia palveluita tai muita sähköisiä tiedonsiirtomenetelmiä."

        ..vai että hetkessä... huhtikuun alussa tuli kirje : vuosittainen selvityspyyntö Eläketurvakeskukselta ; vieläkö joutuvat maksamaan eläkettä , tuo kurjahan on ollut ihan ulkomailla töissä ja saa eläkettä sieltäkin.. vastaus lähti maaliskuun kuudes postilaatikkoon ja yllätys yllätys , kesäkuussa ei eläkettä maksettukaan , ei kuulemma selvitys tullutkaan perille . Kyseltyäni asiaa tuli tieto: kyllä , kyllä se oli tullut mutta vasta 30.5 , tieto ei kulkenut byrokratian rattaissa joten jouti mokoma odottamaan , kyllähän sitä on joku aika tuollaisen pärjättävä omillaan , vuosia jo saanut jopa kolmatta sataa joka viikolle... ja mitä niihin "sähköisiin tiedonsiirtomenetelmiin" tulee , perukassa ei enää toimi kaikistellen edes puhelin kun langat pois kerättiin , kai ne radioaallot tuulen mukana kulkevat jos kulkevat ..vaan kun se vihuri vaikuttaa kulkevan enimmän aikaa vikasuuntaan ...


    • Anonyymi

      TE-sadistit joutuvat vastuuseen.

      • Anonyymi

        Ehkä vasta viimeisellä tuomiolla, vietettyään tuhat vuotta helvetissä. Paikassa, jonne meistä jokainen kuuluu, ellemme ota vastaan Jeesuksen veren sovitusta. Pian, uskon kaikesta päätellen, että jo tänä vuonna, uskovat kristityt temmataan pois alkavan ahdistuksen ajan alta. Paras keino pelastaa itsensä kiusaamiselta olisi auttaa virkakiusaajia pelastumaan. He eivät enää käyttäytyisi noin kuin nyt. Ja mekin pelastuimme armosta. Emme ole yhtään (tai ainakaan kovin paljon) parempia kuin nuo rääkkääjämme ja häpäisijämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä vasta viimeisellä tuomiolla, vietettyään tuhat vuotta helvetissä. Paikassa, jonne meistä jokainen kuuluu, ellemme ota vastaan Jeesuksen veren sovitusta. Pian, uskon kaikesta päätellen, että jo tänä vuonna, uskovat kristityt temmataan pois alkavan ahdistuksen ajan alta. Paras keino pelastaa itsensä kiusaamiselta olisi auttaa virkakiusaajia pelastumaan. He eivät enää käyttäytyisi noin kuin nyt. Ja mekin pelastuimme armosta. Emme ole yhtään (tai ainakaan kovin paljon) parempia kuin nuo rääkkääjämme ja häpäisijämme.

        Nuo TE-sadistit ovat sellaista sakkia että ihme jos edes helvettiin kelpaavat, voi piruparkakin lähteä karkuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä vasta viimeisellä tuomiolla, vietettyään tuhat vuotta helvetissä. Paikassa, jonne meistä jokainen kuuluu, ellemme ota vastaan Jeesuksen veren sovitusta. Pian, uskon kaikesta päätellen, että jo tänä vuonna, uskovat kristityt temmataan pois alkavan ahdistuksen ajan alta. Paras keino pelastaa itsensä kiusaamiselta olisi auttaa virkakiusaajia pelastumaan. He eivät enää käyttäytyisi noin kuin nyt. Ja mekin pelastuimme armosta. Emme ole yhtään (tai ainakaan kovin paljon) parempia kuin nuo rääkkääjämme ja häpäisijämme.

        Tämä on jo se suuri ahdistus kun tavallista ihmistä vainotaan ja vaanitaan byrokratian ja diktatuurin toimesta kaikilla elämän osa-alueilla.

        Jos joku ei näe joka päiväistä pahuutta ja vainoa ympärillään niin hän on sopusoinnussa ja liitossa maailman pahuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä vasta viimeisellä tuomiolla, vietettyään tuhat vuotta helvetissä. Paikassa, jonne meistä jokainen kuuluu, ellemme ota vastaan Jeesuksen veren sovitusta. Pian, uskon kaikesta päätellen, että jo tänä vuonna, uskovat kristityt temmataan pois alkavan ahdistuksen ajan alta. Paras keino pelastaa itsensä kiusaamiselta olisi auttaa virkakiusaajia pelastumaan. He eivät enää käyttäytyisi noin kuin nyt. Ja mekin pelastuimme armosta. Emme ole yhtään (tai ainakaan kovin paljon) parempia kuin nuo rääkkääjämme ja häpäisijämme.

        Kyllä, tuossa on perää. Jos rukoilee Jumalalta armahdusta noille pahuuden orjille niin asia ja ongelma voi kääntyä hyväksi päätökseksi.

        Jo pelastuneen tehtävä on olla nöyrä. Ne jotka eivät jumalattomina ikinä nöyrry , saavat hirveän ikuisen kitumistuomion ylpeydestään ja pahuudestaan.
        Eli nöyryys voittaa ja pahuuden orjat ovat säälittävämpiä kuin ne joita he kiduttaa.


    • Anonyymi

      Pääsispä kairaamaan orpoa perseeseen

      t naapurin masa

    • Anonyymi

      Olennaista asiassa on edelleenkin se, että KIISTÄT olevasi millään tavoin sosiaaliongelmainen, jota tuo TE-toimiston toiminta esim. aktivointisuunnitelmien väkisin käynnistelyssä indikoi. Joka kerta, kun te-toimisto käynnistää jotakin sellaista suunnitelmaa, jonka perusteet eivät edes pidä paikkaansa.

      Huolehdi aina siitä että olet erimielinen, vaadi te-toimistolta selvitystä asiasta miksi ovat tehneet sellaisia päätelmiä ja 2) käytä aina lakiin perustuvaa oikeuttasi TARKISTAA ELI KORJATA suunnitelma takaisin sellaiseksi kuin se kuuluu olla, eli olet ihan tavallinen ihminen ilman ongelmia ja tarvitset edelleenkin työpaikan, ja työn valitset lain mukaisesti vapaasti itse, ilman että te-toimisto yrittää millään tavoin estää tuota lakiin perustuvaa vapaata valintaasi.

      Te-toimisto on jo ottanut todella pitkin askelein toimensa täysin lainvastaisiksi, se että se pakottaminen yritetään piilotella tällaisen eriskummallisen laista toiseen (esim. työvoimapalveluista sosiaalipuolelle) ei poista sitä tosiasiaa, että valtio laiminlyö silloin omaa lakiin perustuvaa velvollisuuttaan tunnustaa kansalaiselleen oikeus vapaasti valita oma työ, ammatti tai elinkeino.

      Viranomaisella on velvollisuus toimia lain mukaan, ja jos esim. te-toimiston usein esittämät lakipykälät on ristiriidassa esim. Perustuslain kanssa, silloin noudatetaan perustuslakia. Te-toimisto toimiessaan siten, että yritetään pakottaa työtön tekemään rangaistuksen uhalla vapaan valinnan vastaisia ratkaisuja, on jo itsessään lainvastaista toimintaa.

      Pykälät josta voi työtä jatkaa:

      Perustuslain pykälä 18

      ja vielä perustuslain pykälä 18 lisäksi vieläkin olennaisempi Suomen oikeusjärjestelmään ratifioitus sopimus, jossa selkeästi mainitaan myös valtion velvollisuuksista työttömille toimitettavien palveluiden laadusta:

      TSS-sopimus, 6 artikla, kohdat 1 ja 2, etenkin kohta 2 jossa mainitaan selvästi se että toimien on oltava sellaisia että edellisissä laeissa mainittu oikeus vapaaseen valintaan on toteuduttava täydellisesti.

    • Anonyymi

      Monista työttömien valituksista seuraavissa päätöksissä paistaa usein läpi se puute, että asiaa tutkinut lakimies tai tuomari tms. ei ole nähnyt ns. "metsää puilta", eli on keskitytty paljolti johonkin yksityiskohtaan mikä tapahtuu sen JÄLKEEN, kun se varsinainen rötös on jo tehty.

      Et tietenkään hyväksy mitään sellaista toimintaa että sinut joko 1) leimattaisiin työ- tai toimintakyvyttömäksi tai miksikään, millään tavalla ja 2) et myöskään hyväksy sitä, että sinun lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan kumottaisiin esim. te-toimiston suunnitelmilla palveluilla menettelytavoilla tai millään, koska sellainen toiminta on yksinkertaisesti lainvastaista.

      Suunnitelman allekirjoituksesta ei kannata koskaan kieltäytyä, vaan suunnitelma pitää aina korjata eli tarkistaa, niin kauan, kunnes suunnitelmasta saadaan lopulta aikaan yhteisesti hyväksytty versio. Viranomainen toimii väärin, jos ei suostu siihen että tarkistat suunnitelman.

      Te-toimiston kanssa toimittaessa on nykyisin käynyt selvästi myös ilmi, että jokaikinen kirjallinen asiointi kannattaa ottaa talteen (ruutukaappaukset yms) ja samoin kaikki tapaamiset kannatta aina nauhoittaa, joka helpottaa paljon sitä, kun pitää myöhemmin osoittaa todeksi se että te-toimisto yrittää toimia väkisin lainvastaisesti, vastoin niitä oikeuksia, joita sinulla työttömänä on.

      • Anonyymi

        Asianajajat vaikuttavat laiskoilta ja tyhmiltä jos eivät näe varsinaista rikosta eli asiakirjan väärennöstä vaan selittävät jotain mitätöntä.
        Tämä on rikollisen suojelua eli satanismia joka hallitsee koko valtiota.
        Siksi on jo sen suuren ahdistuksen aika jos valtiot pitää omia kansalaisiaan vihollisinaan ja orjina kuten hitler teki.


    • Anonyymi

      Mainittakoon tässä nyt vielä sanavalinnoista sen verran, että te-toimiston usein mainitsema sana OHJAAMINEN ei ole mitään muuta kuin suosittelemiseen rinnastettava sana, ja millään suosittelulla tai ohjaamisella ei voida ohittaa kansalaiselle kuuluvaa päätösvaltaa.

      Pidä huoli aina siitä, että te-toimisto voi aina antaa suosituksiaan mutta pidä huoli myös siitä että hekin tietävät sen, että sinä kontrolloit päätöksiäsi koska ainoastaan sinulla on toimivaltaa omiin päätöksiisi, ja te-toimistolla ei ole toimivaltaa.

      Suomessa tämä väärin toiminta on saatu todella massiivisiin mittasuhteisiin, asiasta saa aikaan melko mittavan kohun heti kun joku osaa kirjoittaa riittävän kattavan kantelun tilanteesta oikeuslaitokselle ja varmistaa vielä sen että kantelu voidaan viedä lisäksi myös euroopan unionille jonka tehtäviin kuuluu myös valvoa jäsenvaltioidensa oikeudellista toimintaa kansalaisiaan kohtaan.

      • Anonyymi

        "Suomessa tämä väärin toiminta on saatu todella massiivisiin mittasuhteisiin,"

        Se johtuu siitä että köyhä nöyrä kansa pelkää ruokansa menetystä. Jos diktaattori ei anna rahaa niin ihminen pelkää kuokevansa nälkään.
        Tässä pelossa pidetään miljoonaa suomalaista joka päivä kun tilastot kertoivat tämän määrän olevan köyhiä.
        Viranomaiset ovat huomanneet tämän vallan ja nauttivat siitä himosta.


      • Anonyymi

        > Mainittakoon tässä nyt vielä sanavalinnoista
        > sen verran, että te-toimiston usein mainitsema
        > sana OHJAAMINEN ei ole mitään muuta kuin
        > suosittelemiseen rinnastettava sana

        Tässä tapauksessa on kuitenkin KHO:ta myöten nyt vahvistettu, että toimistolla on oikeus pakottaa asiakas mielivaltaisesti mihin palveluun hyvänsä, vaikka mitään palvelutarvetta ei edes ole todettu.

        Virkailija saa siis käyttää toimivaltaansa epämieluisan asiakkaan kiusaamiseen — ei tarvitse pelätä seuraamuksia. Tässä tapauksessa ”herrojen Eeva” oli todistettavasti väärentänyt työllistymissuunnitelmia ja asiakas joutui tekemään ensin kantelun ja sitten rikosilmoituksen, kun virkailija ryhtyi kärjistämään tilannetta (yritti aiheuttaa työmarkkinatuen menettämisen) ja valehteli asiointitilanteessa vasten kasvoja.

        Virkailijat väärensivät ja valehtelivat, rangaistus kohdistettiin asiakkaseen.


    • Anonyymi

      Tätä Suomen työvoimapolitiikkaa ja te-toimiston toimintamalleja jo jonkin aikaa seuranneena, voi vain sanoa, että leikin aika on jo ohi, nyt on Suomi ottanut jo ihan selkeät askeleet ohitse kansalaisten oikeusturvan, ja siis jopa KHO ei tunnu ymmärtävän sitä että te-toimistoon on jalkautettu poliittisilla perusteilla juuri niitä samoja toimintamalleja joita on harjoitettu myös natsisaksassa aikoinaan.

      Valitettavasti, suurin osa - jollei jopa kaikki - tästä toiminnasta on täysin järjestelmällisesti suorastaan törkeän lainvastaista, edellä mainitut Perustuslaki ja TSS-sopimus on syytä jokaisen lukea.

      • Anonyymi

        Sitten joku vielä jaksaa ihmetellä kun puhun laajasta hitlerismistä suomessa.

        Mutta voimme rukoilla lopullista tuhoa te-toimistoille ja kaikille satanismia harrastaville tahoille.
        Sehän on luvattu Raamatussa, joten siihen tulee päätös varmasti.


    • Anonyymi

      KHO:n toiminta perustuu silkkaan mielivaltaan.

    • Anonyymi

      Eipä se laki usein valitettavasti suojaa köyhää tai työtöntä. Jokainen joka valittaa antsaitsee minulta suuren kunniotuksen. Itselläni ei riitä voimavarat siihen ainakaan nyt.

      Täysin mielivaltista on tuo touhu, kun toisella ei mitään valtaa tai oikeuksia. Toimeentulotuelta, et sitten enää pääse ikinä pois, jos et suostu noihin puuhasteluihin.

      Nyt siten ilmeisesti kohta joutuu puuhastelamaan jo täyden toimeentulotuen eteen, jos hallitus saa tahtonsa läpi. Tsemppiä kaikille, jotka joutuvat tämän paskan kanssa kamppailemaan päivittäin.

      • Anonyymi

        "Toimeentulotuelta, et sitten enää pääse ikinä pois, jos et suostu noihin puuhasteluihin."


        Olet ymmärtänyt asian hieman väärin. Toimeentulotueltahan ei nimenomaan pääse enää koskaan pois, jos menee hyväksymään nuo paikkansapitämättömät väitteet työ- tai toimintakyvyttömyyksistä ja menee hyväksymään harjoittelut, kokeilut, tutustumiset, kuntouttavat työtoiminnat ja muun roskan, kaiken ilman palkkaa ja ilman oikeutta vapaasti valita työnsä - koska työ em. tapauksissa on tietenkin muuttunut jo toiselle nimelle, eli harjoittelu, kokeilu, tutustuminen, kuntoutus ja mitä vielä muuta.

        Kun menet tuommoiseen pyörittelyyn mukaan, siitä jääkin sellaiset merkinnät hallinnolle että et tule enää koskaan pääsemään mihinkään palkkatyöpaikkaan vaan tulet pysymään niissä pipipäätouhuissa eläkeikään asti, jollei jo sitten ennen sitä väännetä väkisin eläkkeelle.


        Toimeentulotuelta voi päästä pois vain saamalla aikaan itselle riittävä tulonlähde, olipa kyse sitten työstä tai yritystoiminnasta, mutta se onkin asia, joka tehdään Suomessa jopa tahallisesti ja tarkoituksellisesti mahdollisimman vaikeaksi. Näin käy, kun jotkin hyvätuloiset saavat Suomessa liikaa valtaa, ja haluavat varmistaa että heidän apajilleen ei muut pääse, heidän "apajat" on lisäksi suurelta osin veronmaksajan kukkarossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toimeentulotuelta, et sitten enää pääse ikinä pois, jos et suostu noihin puuhasteluihin."


        Olet ymmärtänyt asian hieman väärin. Toimeentulotueltahan ei nimenomaan pääse enää koskaan pois, jos menee hyväksymään nuo paikkansapitämättömät väitteet työ- tai toimintakyvyttömyyksistä ja menee hyväksymään harjoittelut, kokeilut, tutustumiset, kuntouttavat työtoiminnat ja muun roskan, kaiken ilman palkkaa ja ilman oikeutta vapaasti valita työnsä - koska työ em. tapauksissa on tietenkin muuttunut jo toiselle nimelle, eli harjoittelu, kokeilu, tutustuminen, kuntoutus ja mitä vielä muuta.

        Kun menet tuommoiseen pyörittelyyn mukaan, siitä jääkin sellaiset merkinnät hallinnolle että et tule enää koskaan pääsemään mihinkään palkkatyöpaikkaan vaan tulet pysymään niissä pipipäätouhuissa eläkeikään asti, jollei jo sitten ennen sitä väännetä väkisin eläkkeelle.


        Toimeentulotuelta voi päästä pois vain saamalla aikaan itselle riittävä tulonlähde, olipa kyse sitten työstä tai yritystoiminnasta, mutta se onkin asia, joka tehdään Suomessa jopa tahallisesti ja tarkoituksellisesti mahdollisimman vaikeaksi. Näin käy, kun jotkin hyvätuloiset saavat Suomessa liikaa valtaa, ja haluavat varmistaa että heidän apajilleen ei muut pääse, heidän "apajat" on lisäksi suurelta osin veronmaksajan kukkarossa.

        Jos saa työpaikan, jossa on 0-17 tuntia viikossa, eli työssäoloehto ei täyty, sama kiusaaminen jatkuu, jos työ myöhemmin päättyy. Työttömyystoimisto sulkee silmänsä työltäsi ja kohtelee sinua ikäänkuin työtä edeltänyt työttömyytesi jatkuisi ilman keskeytystä. Olet edelleen pitkäaikaistyötön. Nuo iljettävät 'vammauttamiskeinot' otetaan käyttöön heti, kun palaat heidän kynsiinsä. Eli he eivät oikeasti pyri auttamaan sinua työhön. He pyrkivät etsimään sinusta kaiken 'viallisen', onpa sitä sinussa tai ei, ja sitten he laittavat sinut karenssin uhalla masiinaan virkamammojen raaka-aineeksi. Täytyy olla psykopaatti, että haluaa kapoksi työkkäriin tai noihin muihin pahoinvointialueen hommiin.


    • Anonyymi

      Mielestäni sinun ongelmasi on jo heti kohdassa 1, eli miksi olet kieltäytynyt allekirjoittamasta suunnitelmaa, ja tietysti voi heti kysyä, että yrititkö tehdä suunnitelmaa mutta te-toimiston virkailija ei suostunut tekemään muunlaista suunnitelmaa kuin vain sellaisen mitä virkailija haluaa (johon olisi tietenkin tullut työtä ilman palkkaa rangaistuksen uhalla).

      Tietenkin suunnitelma pitää voida tarkistaa, se perustuu myös lakiin, eli jos et ole vaatinut saada käyttää suunnitelman tarkistamisoikeuttasi, silloin on vähän hankala perustella suunnitelman allekirjoittamatta jättämistäkään.

      Yleensäkin ottaen, suunnitelma tehdään YHTEISTYÖSSÄ, ja tuo on se asia minkä te-toimisto yrittää kaikin keinoin, täysin systemaattisesti sivuuttaa varsinkin silloin kun kysymys on siitä että sinusta halutaan tehdä ilmaistyötä tekevä orja, ja jos se halutaan muuttaa, sitten pitää varmistaa että on kaikki nuo lailliset kohdat omalta kohdaltaan hoitanut, ja lisäksi olisi parasta myös se, että todella nauhoitat tällaiset tapaamiset ja muutoinkin kaikki mahdollinen asiointi te-toimiston kanssa talteen kopioina ja tallenteina.

      Tämä siksi, että te-toimisto yrittää kaikin keinoin muussa tapauksessa vääristellä tulkintaansa suunnitelmantekotilaisuuden kulusta siten että virkailija ei olisi tehnyt mitään väärin ja että sinä mukamas kieltäydyit, vaikka olet nimenomaisesti mennyt paikalle suunnitelmaa tekemään, mukanasi ehkä jopa luonnos omasta suunnitelmastasi. Itse tehdystä luonnoksestakin saattaa hyvä tehdä päivätty kopio, jotta asia käy paremmin ilmi että nimenomaan viranomaisen vastahakoisuudesta yhteistyöhön on ollut kysymys.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Periaatteessa olet oikeassa. Tässä tuli pitkä ja kallis oppitunti.

        Vastedes täytyy allekirjoittaa työllistymissuunnitelma ja vaatia sitten sen tarkistamista. Virkailijathan haluavat aina sanella oman suunnitelmansa, kuten ”E. T.” asiointitilanteessa totesi:

        ”Eli siinä tapaukses me tulkitaan tää tilanne niin et sä et alle­kirjota tätä meidän, meidän suunnitelmaa niin siinä vai... siinä tapaukses mä joudun tekemään sen, sen selvitys­pyynnön että olet kieltäytyny allekirjoittamasta tätä suunnitelmaa ja sen ratkasee sit tosiaan toi Uudenmaan työttömyys­turva­yksikkö.”

        Kyseessä oli siis ”tämä meidän, meidän [kahden virkailijan] suunnitelma”, joka heillä oli valmiina jo tilaisuuden alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa olet oikeassa. Tässä tuli pitkä ja kallis oppitunti.

        Vastedes täytyy allekirjoittaa työllistymissuunnitelma ja vaatia sitten sen tarkistamista. Virkailijathan haluavat aina sanella oman suunnitelmansa, kuten ”E. T.” asiointitilanteessa totesi:

        ”Eli siinä tapaukses me tulkitaan tää tilanne niin et sä et alle­kirjota tätä meidän, meidän suunnitelmaa niin siinä vai... siinä tapaukses mä joudun tekemään sen, sen selvitys­pyynnön että olet kieltäytyny allekirjoittamasta tätä suunnitelmaa ja sen ratkasee sit tosiaan toi Uudenmaan työttömyys­turva­yksikkö.”

        Kyseessä oli siis ”tämä meidän, meidän [kahden virkailijan] suunnitelma”, joka heillä oli valmiina jo tilaisuuden alussa.

        Niin eli viranomainen puhui HEIDÄN suunnitelmasta.

        Vaikka laissa vaaditaan suunnitelman tekemistä YHTEISTYÖSSÄ.

        Tietenkin, ilman muuta suunnitelma PITÄÄ EHDOTTOMASTI tehdä yhteistyössä, koska muutoin viranomaiselle on annettu oikeus ohittaa mm. Perustuslain pykälä 18, yksinkertaisesti tekemällä sinun lakiin perustuvan oikeutesi vapaan valinnan (työ, ammatti, elinkeino) vastainen suunnitelma, ja rankaista sen jälkeen siitä, että olet valinnut toisin kuin viranomaisen suunnitelmassa sanotaan.

        Itse pidän aina huolen siitä, että nimenomaan suunnitelman sisältö on tarkalleen juuri niin kuin itse PL 18 mukaisesti vapaasti valitsen tai aion valita. Kyse ei ole valinnan toteutumisesta, vaan siitä, että oikeus vapaaseen valintaan toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli viranomainen puhui HEIDÄN suunnitelmasta.

        Vaikka laissa vaaditaan suunnitelman tekemistä YHTEISTYÖSSÄ.

        Tietenkin, ilman muuta suunnitelma PITÄÄ EHDOTTOMASTI tehdä yhteistyössä, koska muutoin viranomaiselle on annettu oikeus ohittaa mm. Perustuslain pykälä 18, yksinkertaisesti tekemällä sinun lakiin perustuvan oikeutesi vapaan valinnan (työ, ammatti, elinkeino) vastainen suunnitelma, ja rankaista sen jälkeen siitä, että olet valinnut toisin kuin viranomaisen suunnitelmassa sanotaan.

        Itse pidän aina huolen siitä, että nimenomaan suunnitelman sisältö on tarkalleen juuri niin kuin itse PL 18 mukaisesti vapaasti valitsen tai aion valita. Kyse ei ole valinnan toteutumisesta, vaan siitä, että oikeus vapaaseen valintaan toteutuu.

        Itse uskon näin, että tilanne te-toimiston kanssa oikaistaan vasta sitten, kun joku tekee riittävän kattavan ja yksityiskohtaisen kantelun esimerkkeineen oikeuslaitokselle, ja pitää myös huolen siitä, että kantelu voidaan sen jälkeen siirtää niille tahoille jotka valvoo Suomen kv-sopimusten toteutumista.

        Ei mikään tule muuttumaan niin kauan kun riittävän suurta painetta muutokselle ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa olet oikeassa. Tässä tuli pitkä ja kallis oppitunti.

        Vastedes täytyy allekirjoittaa työllistymissuunnitelma ja vaatia sitten sen tarkistamista. Virkailijathan haluavat aina sanella oman suunnitelmansa, kuten ”E. T.” asiointitilanteessa totesi:

        ”Eli siinä tapaukses me tulkitaan tää tilanne niin et sä et alle­kirjota tätä meidän, meidän suunnitelmaa niin siinä vai... siinä tapaukses mä joudun tekemään sen, sen selvitys­pyynnön että olet kieltäytyny allekirjoittamasta tätä suunnitelmaa ja sen ratkasee sit tosiaan toi Uudenmaan työttömyys­turva­yksikkö.”

        Kyseessä oli siis ”tämä meidän, meidän [kahden virkailijan] suunnitelma”, joka heillä oli valmiina jo tilaisuuden alussa.

        Kannattaa sellainen asia vielä sinunkin huomata, että sanat työllistymissuunnitelma ja aktivointisuunnitelma ovat kokonaan eri asioita.

        Toinen näistä liittyy sosiaalipalveluihin, jolla taas ei ole yhtään mitään tekemistä sinun työpaikan tai työllistymisesi kanssa, vaan siinä on kysymys siitä että viranomainen on ajatellut sinun olevan esim. sosiaaliongelmainen, elämänhallintaongelmainen yms.

        En ole koskaan tehnyt aktivointisuunnitelmaa missään muodossaan juuri yo. syystä, aina pyydän perusteet te-toimistolta onko heillä jokin dokumentti väitetyistä ongelmista jotta voisin tutustua, ja jos ei löydy perusteita, sitten tehdään työlistymissuunnitelma, joka tehdään myös aivan kuten PL18 takaa oikeuksia valita vapaasti työnsä.

        Minusta aika paksua valhetta tämä Suomen systeemi, jo siksikin että se on jo lakien tarkoitustenkin mukaisesti lainvastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan tapauksen koko tarina on dokumentoitu täällä:

        https://web.archive.org/web/20220506083747/https://keskustelu.suomi24.fi/t/15831177/te-toimistossa-valehdellaan-jarjestelmallisesti

        {Uudenmaan TE-toimisto on saanut tuon poistetuksi täältä ja tuo on nyt siksi useassa paikassa tallessa.)

        Otin antamastasi linkistä lainauksen:

        "Lain mukaan työvoiman palvelukeskukseen voidaan ohjata seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia."


        Huomio kannattaa kiinnittää sanaan "ohjata".

        Te-toimisto haluaa käyttää sanaa ohjaaminen tilanteissa, jossa sillä ei ole asiakkaan päätöksiin toimivaltaa. Ohjaaminen on suosittelemiseen rinnastettava sana.

        Samanlainen juttu löytyy myös Kelan puolelta, eli Kela yrittää joskus "ohjata" asiakastaan, kun Kelalla ei kuitenkaan ole mitään toimivaltaa oman asiakkaansa päätöksiin.

        Tämä on tietenkin tuottanut lopputuloksenaan sen, että viranomaiset yrittävät järjestelmällisesti harhaanjohtaa omia asiakkaitaan tekemän itselleen huonoja päätöksiä, ja tämä on jo viranomaistoiminnan luotettavuudenkin kannalta erittäin huono asia. Jos asiaan liittyy vielä minkäänlainen rankaiseminenkin - kun suosituksia ei noudateta, vaan käytetään itselle kuuluvaa päätösvaltaa - niin kyllähän on pahassa tilassa Suomessa nämä viranomaistulkinnat.


      • Anonyymi

        Millaisessa valtiossa julkinen valta sanelee ulkoapäin kansalaisille velvoittavat elämänsuunnitelmat rangaistuksen uhalla?

        Miten jumalauta joku on voinut edes saada matoiseen päähänsä tuollaisen idean?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisessa valtiossa julkinen valta sanelee ulkoapäin kansalaisille velvoittavat elämänsuunnitelmat rangaistuksen uhalla?

        Miten jumalauta joku on voinut edes saada matoiseen päähänsä tuollaisen idean?

        Millaisessa maassa julkinen valta velvoittaa kansalaiset tekemään itselleen elämänsuunntelmia?


      • Anonyymi

        Vain rikollinen valtio puuttuu yksityisten kansalaisten elämään.

        Oikeusvaltiossa yksityisten kansalaisten elämään voidaan puuttua julkisen vallan taholta vain painavin perustein, kuten silloin kun on kyse rikollisesta toiminnasta.

        Valtio on olemassa luodakseen kansalaisille olosuhteet joissa kansalaiset pystyvät elämään itsenäisesti haluamansa elämän. Kansalaiset eivät ole valtiota/julkisen vallan toimijoita varten olemassa. Valtio/julkisen vallan toimijat on kansalaisia varten olemassa. Valtion funktio on suojella kansalaisten oikeuksia, ei suinkaan sanella kansalaisille velvollisuuksia.

        Kansalaisten vevollisuuksien kuuluu ainoastaan taata se etteivät yksityiset kansalaiset rajoita toisten yksityisten kansalaisten vapauksia ja oikeuksia.

        Suomi on valtio joka määrää yksityisille kansalaisille velvoittavat elämänsuunnitelmat - ja puuttuu jopa arkipäivien sisältöön aktivointisuunnitelmien muodossa - taloudellisen rangaistuksen uhalla. Suomi suhtautuu työttömyyteen kuin rikokseen, ja työttömiin ihmisiin kuin lainsuojattomiin rikollisiin.

        Köyhyys - eli rahan puute - puolestaan on Suomessa luokiteltu älyllisen kehityksen heikkoudeksi ja kehitysvammaksi, josta kärsivä on velvoitettu sosiaalihuollon holhouksen alaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa sellainen asia vielä sinunkin huomata, että sanat työllistymissuunnitelma ja aktivointisuunnitelma ovat kokonaan eri asioita.

        Toinen näistä liittyy sosiaalipalveluihin, jolla taas ei ole yhtään mitään tekemistä sinun työpaikan tai työllistymisesi kanssa, vaan siinä on kysymys siitä että viranomainen on ajatellut sinun olevan esim. sosiaaliongelmainen, elämänhallintaongelmainen yms.

        En ole koskaan tehnyt aktivointisuunnitelmaa missään muodossaan juuri yo. syystä, aina pyydän perusteet te-toimistolta onko heillä jokin dokumentti väitetyistä ongelmista jotta voisin tutustua, ja jos ei löydy perusteita, sitten tehdään työlistymissuunnitelma, joka tehdään myös aivan kuten PL18 takaa oikeuksia valita vapaasti työnsä.

        Minusta aika paksua valhetta tämä Suomen systeemi, jo siksikin että se on jo lakien tarkoitustenkin mukaisesti lainvastainen.

        Luuletko että työllistymissuunnitelmalla on jotain tekemistä työllistymisesi kanssa?

        Työtöntä velvoittavat työllistymissuunnitelmat työllistävät ainoastaan työvoimavirkailijoita keinotekoisesti, koska heille pitää keinotekoisesti väkisin keksiä jotakin tekemistä työpäiviensä sisällöksi. Että voidaan sanoa että he "tekevät töitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin antamastasi linkistä lainauksen:

        "Lain mukaan työvoiman palvelukeskukseen voidaan ohjata seuraavissa tilanteissa:

        – asiakas on vapautumassa vankilasta
        – asiakkaalla on sairauksia tai vammoja
        – asiakkaalla on mielenterveysongelmia
        – asiakkaalla on päihdeongelmia
        – asiakkaalla on elämänhallinnan ongelmia
        – asiakkaalla on työ- tai toimintakyvyn ongelmia."


        Huomio kannattaa kiinnittää sanaan "ohjata".

        Te-toimisto haluaa käyttää sanaa ohjaaminen tilanteissa, jossa sillä ei ole asiakkaan päätöksiin toimivaltaa. Ohjaaminen on suosittelemiseen rinnastettava sana.

        Samanlainen juttu löytyy myös Kelan puolelta, eli Kela yrittää joskus "ohjata" asiakastaan, kun Kelalla ei kuitenkaan ole mitään toimivaltaa oman asiakkaansa päätöksiin.

        Tämä on tietenkin tuottanut lopputuloksenaan sen, että viranomaiset yrittävät järjestelmällisesti harhaanjohtaa omia asiakkaitaan tekemän itselleen huonoja päätöksiä, ja tämä on jo viranomaistoiminnan luotettavuudenkin kannalta erittäin huono asia. Jos asiaan liittyy vielä minkäänlainen rankaiseminenkin - kun suosituksia ei noudateta, vaan käytetään itselle kuuluvaa päätösvaltaa - niin kyllähän on pahassa tilassa Suomessa nämä viranomaistulkinnat.

        Kuka tahansa voi ohjata kenet tahansa vaikka menemään Ruisrokkiin ihan ilman lainsäädäntöäkin. Siitä ei seuraa että sen jota joku idiootti yrittää ohjata kohti Ruisrokkia on pakko Ruisrokkiin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskon näin, että tilanne te-toimiston kanssa oikaistaan vasta sitten, kun joku tekee riittävän kattavan ja yksityiskohtaisen kantelun esimerkkeineen oikeuslaitokselle, ja pitää myös huolen siitä, että kantelu voidaan sen jälkeen siirtää niille tahoille jotka valvoo Suomen kv-sopimusten toteutumista.

        Ei mikään tule muuttumaan niin kauan kun riittävän suurta painetta muutokselle ei ole.

        Suomen oikeuslaitos ja itse lainsäätäjä on niin mätä ettei auta muu kuin kantelu Suomen ulkopuoliselle taholle. Euroopan Perusoiekusvirasto tms. sitten taas ohjeistaa Suomea ja nuhtelee... vaan mikään ei tule muuttumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että työllistymissuunnitelmalla on jotain tekemistä työllistymisesi kanssa?

        Työtöntä velvoittavat työllistymissuunnitelmat työllistävät ainoastaan työvoimavirkailijoita keinotekoisesti, koska heille pitää keinotekoisesti väkisin keksiä jotakin tekemistä työpäiviensä sisällöksi. Että voidaan sanoa että he "tekevät töitä".

        "Työtöntä velvoittavat työllistymissuunnitelmat työllistävät ainoastaan työvoimavirkailijoita keinotekoisesti"


        Lakien tarkoituksen näkökulmasta se ei ole ihan keinotekoinen asia, vaikkakin siltä osin olet oikeassa että Suomessa tämä systeemi tehty jopa tahallisesti päin p***että.

        Laissa ja kansainvälisissä sopimuksissa siis edellytetään sitä, että työttömille on toimitettava palveluita joilla on työllistymiseen johtava vaikutus, ja siis alnakin alkuperäisten lakien tarkoitus sinällään on aivan oikea. On työttömien oikeus saada esim. koulutusta, jos työtä ei muutoin saa.

        Toki Suomessahan nämä toimet on käännetty täysin nurinkurisiksi, kun poliitikot pääsee vääntelemään sanavalintoja ja saavat ne väännellyt sanavalinnat jopa lakikirjoihin asti.

        Ainakin alkuperäisten lain tarkoitusten mukaisesti toimittaessa on mielestäni ihan perusteltua se, että työvoimaviranomaisella on jonkinlaista työn näkökulmasta tarpeellista tietoa työttömästä, esim. osaaminen, koulutus, mahdolliset tutkinnot ja lupapaperit yms. jotta sellaiseen osaamiseen sopivaa työtä voitaisiin välittää.

        Tokihan Suomessa systeemi ei edes välitä enää työtä, vaan systeemiä yritetään muuttaa kaikinkeinoin jonkinlaiseksi valvonta-, kyttäämis- ja rankaisemiskoneistoksi, joka jo itsessään on täydellisesti jotakin ihan muuta, kuin mitä niillä työttömille lakiin perustuvilla palveluilla ja suunnitelmilla on alunperin ajateltu saatavan aikaan.


    • Anonyymi

      Kohta voimme olla tilanteessa, jossa kaikki, jotka eivät pysty elämään -40% toimeentulotuella puuhastelevat. Kovaksi on mennyt peli. PS lietsoi köyhät äänestämään oikeistoa ja pettyneet nukkuvat eivät ymmärtäneet mitä tapahtuu, kun oikeisto pääsee yksinään päättämään heidän kohtalostaa,

      • Anonyymi

        Saattaa olla näinkin, mutta jokaisen kannattaisi ennen tuota tilannetta myös lukea tarkoin omat lailliset oikeutensa, joiden mukaisesti Suomessa jokaikisellä työttömällä on lakiin perustuva oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa ja elinkeinonsa.

        Tuota oikeutta ei voida te-toimiston toimintatavoilla, suunnitelmilla, palveluilla, menettelyillä eikä millään muullakaan tavalla ohittaa - ellei työnhakija itse anna siihen jotakin suostumustaan (esim. allekirjoittamalla itselleen epäedullisen suunnitelman, jättäen käyttämättä lakiin perustuvan tarkistamisoikeuden)

        Kannattaa uskoa suosiolla, Suomi on jo lainvastaisilla teillä näiden työvoima"palveluidensa" kanssa, ja mitä pikemmin asiasta kannellaan, sitä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla näinkin, mutta jokaisen kannattaisi ennen tuota tilannetta myös lukea tarkoin omat lailliset oikeutensa, joiden mukaisesti Suomessa jokaikisellä työttömällä on lakiin perustuva oikeus vapaasti valita työnsä, ammattinsa ja elinkeinonsa.

        Tuota oikeutta ei voida te-toimiston toimintatavoilla, suunnitelmilla, palveluilla, menettelyillä eikä millään muullakaan tavalla ohittaa - ellei työnhakija itse anna siihen jotakin suostumustaan (esim. allekirjoittamalla itselleen epäedullisen suunnitelman, jättäen käyttämättä lakiin perustuvan tarkistamisoikeuden)

        Kannattaa uskoa suosiolla, Suomi on jo lainvastaisilla teillä näiden työvoima"palveluidensa" kanssa, ja mitä pikemmin asiasta kannellaan, sitä parempi.

        Asiaan liittyvät lainkohdat, lukekaa erittäin tarkoin:

        PL 18

        Suomen ratifioima TSS-sopimus, artikla 6, osat 1 ja 2.

        Kunhan luettu on ymmärretty, avautuu silmät kunnolla, ja Suomessa harjoitettu fasismi tulee julki. Suorastaan törkeän luokan kansalaisten oikeuksien pahoinpitelyä harjoitettu jo pitkään, valtavat vahingot kymmenille tai sadoille tuhansille suomalaisille.


    • Anonyymi

      Voi voi näitä on varmaan lukemattomia tapauksia joista ei edes valiteta. Työvoimavirkailijalla on diktaattorin valta tehdä mitä huvittaa ja kenellä tukiorjalla on resursseja alkaa taistelemaan kun edes sitä kautta ei saa oikeutta.

      ITsellekin langetettiin 5 vuoden karenssi, eli 12 viikon työssäolovelvoite virkaintoisen te jantterin toimesta joka soitteli työnantajien perään nuuskien olenko hakenut heiltä töitä.

      Työtön on suomessa lainsuojaton rikollinen ja työttömyys kohta varmaan laissa määritelty rikokseksi josta päästään vankilaan.

    • Anonyymi

      Minulla alkoi aloittajan kanssa TYP-ohjauksen kannalta samanlainen prosessi lokakuussa 2021.

      SAMU hylkäsi valitukseni syyskuussa 2022 laiminlyöden täysin 90 - 100 sivua asiaan kuuluvia toimitamiani liitteitä (kaikki SAMU:n asiakirjat vievät yhteensä 152 sivua enkä nyt jaksa tarkistaa tarkkaa lukua).

      En tehnyt valitusta vakuutusoikeuteen, koska SAMU:n esittelijän ja jäsenten toiminnassa on mielestäni kyse rikoksista.

      • Anonyymi

        Kun kyse on laillisuusasioista, silloin kantelu lainvalvojalle.

        Valittamiset Kelalle, Samuun, vakuutusoikeuteen jne, he eivät valvo lain toteutumista.

        Jos olet varma että prosessi on tehty lainvastaisesti ja kykenet sen kirjoittamaan auki ja dokumentoimaan, sitten lainvalvojalle kantelu.

        Samalla voi pyytää lainvalvojaa myös käynnistämään hallinnolliset kurinpitotoimet, tai jos kyse on mielestäsi rikollisesta toiminnasta, pyytää lainvalvojaa tutkimaan asia ja tekemään rikosilmoitus asiasta.

        Itse älä tee rikosilmoituksia, anna viranomaistoimintaa valvovan oikeuslaitoksen toimijoiden hoitaa homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kyse on laillisuusasioista, silloin kantelu lainvalvojalle.

        Valittamiset Kelalle, Samuun, vakuutusoikeuteen jne, he eivät valvo lain toteutumista.

        Jos olet varma että prosessi on tehty lainvastaisesti ja kykenet sen kirjoittamaan auki ja dokumentoimaan, sitten lainvalvojalle kantelu.

        Samalla voi pyytää lainvalvojaa myös käynnistämään hallinnolliset kurinpitotoimet, tai jos kyse on mielestäsi rikollisesta toiminnasta, pyytää lainvalvojaa tutkimaan asia ja tekemään rikosilmoitus asiasta.

        Itse älä tee rikosilmoituksia, anna viranomaistoimintaa valvovan oikeuslaitoksen toimijoiden hoitaa homma.

        "Itse älä tee rikosilmoituksia, anna viranomaistoimintaa valvovan oikeuslaitoksen toimijoiden hoitaa homma."

        Rikosilmoitus tarvitaan, jotta voi itse nostaa syytteen virkamiehiä vastaan. Aiemmin tämä oli mahdollista ilman rikosilmoitusta, mutta nykyään tuota ensisijaista syyteoikeutta ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse älä tee rikosilmoituksia, anna viranomaistoimintaa valvovan oikeuslaitoksen toimijoiden hoitaa homma."

        Rikosilmoitus tarvitaan, jotta voi itse nostaa syytteen virkamiehiä vastaan. Aiemmin tämä oli mahdollista ilman rikosilmoitusta, mutta nykyään tuota ensisijaista syyteoikeutta ei enää ole.

        Lähtökohtaisesti, ylimmällä lainvalvojalla on velvollisuus valvoa viranomaisten toimintaa ja lainmukaisuutta.

        Asian tutkittavaksi saattaminen ei ole tärkeää pelkästään oman henkilökohtaisen tilanteen kannalta, vaan kantelun vaikutukset ulottuvat TUHANSIIN muihinkin työttömiin. Eli jos onnistut kantelemaan asiasta siten että viranomaisstoimintaa todella muutetaan, monet muutkin työttömät hyötyvät siitä että joku yksittäinen työtön on onnistunut kantelunsa viemään riittävän pitkälle eteenpäin.

        Tässä asiassa ei todellakaan kannata erehtyä, sillä nuo samaiset ongelmat joista yksittäiset työttömät valittaa, kohtaavat kymmeniä tai satoja tuhansia muitakin työttömiä, ja olisi meidän kaikkien etu että väärät toimintatavat Suomessa poistetaan. Siksi tarvitaan te-toimiston toimintatapojen varsin tarkkaa selvittämistä ja kanteluita oikeuslaitokselle.


    • Anonyymi

      Miinusta tehtiin typissä työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallintaa. Tein typin virkailijasta rikosilmoituksen. Se väitti että juon paljon alkoholia myös vaikka en juo juuri ollenkaan. Typi halusi minut kuntouttavaan ja en suostunut koska minun ei pitänyt olla edes typissä koskaan. Sitäkin käsiteltiin oikeudessa ja voitin jutun. Sain 2500 euroa korvauksia. Minulla ei ole ollut elämänhallinta ongelmia. Olen urheillut myös 35 vuotta ainakin ja olen täysin terve ja työkykyinen. Typissä ne väitti täysin päinvastaista ja sen takia hermostuin ja haastoin oikeuteen. Ne myös väärensi lausuntoja. Kaiken teki yksi sama nais virkailija koska ei saanut minua kuntouttavaan pakotettua.

      • Anonyymi

        Työttömät työllistävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät työllistävät.

        Niin juuri. Jos ei viranomainen saa vainottua riittävästi uhreja niin viranomaiselta itseltään loppuu työt.
        Tämä toimii kaikessa, vaikka lastensuojelussa.

        Firmat sanoo irti työntekijöitä jotta saadaan lisää työttömiä osakkeenomistajien hyväksi.
        Osakkeenomistajat vaatii kokoomusta kiristämään työttömiä joita itse tuottivat, jotta voitoista ei menisi veroa kurjien hoitoon.

        Vallassa olijat kierrättää etujaan eliitin hyväksi. Näin toimii heidän itsensä rakentama koneisto kuin ikiliikkuja.

        Mutta loppu tulee ja rikkaus katoaa kaikilta.


      • Anonyymi

        Sun alkoholinkäyttösi ei kuulu kenellekään. Olet tilivelvollinen muille asioistasi ainoastaan siltä osin miten paljon oma toimintasi rajoittaa toisten ihmisten vapauksia esimerkiksi häiritsee toisten elämää. Siinäkään tilanteessa, jos syy häiriökäytökselle johtuisi päohteiden käytöstä, et ole päihteiden käytöstäsi tilivelvollinen. Olet tilivelvollinen ainoastaan aiheuttamastasi häiriöstä. Häiriötä voivat aiheuttaa myös raittiit ja kaikki päihteien käyttäjät eivät aiheuta häiriöitä.

        Saati että joku julkisen vallan toimija virkailija on oikeuttanut itse itsensä tukemaan nokkansa elämäntapoihisi sillä verukkeella että olet työtön ja sosiaaliturvasta riippuvainen. Edes moniongelmaisen ihmisen elämäntavat eivät kuulu muille.


      • Anonyymi

        Tässä on vain yksi esimerkki yhdestä tapauksesta, miten Suomessa käytetään lakiin perustuvia viranomaispalveluita käytännössä työttömän kansanosan sortotoimintaan.

        Huonoa palvelua ja huonoja kannanottoja täysin järjestelmällisesti mistään piittaamatta, on suorastaan kestämättömän lainvastaisessa tilassa viranomaistoiminta jos se alkaa levittelemään valheita työttömistä, tai yleensäkään ottaen tunkee työttömien päätösvaltaan kuuluviin asioihin ilman että sellaista "apua" on edes pyydetty.


    • Anonyymi

      No kohta tulee tt-tuesta vastikkeellista. Nämä murheet ovat silloin turhanpäiväisiä. Yleistuki kahden vuoden päästä, jolloin haet työtä 8h/päivä tai menetät kaikki tukesi.

      • Anonyymi

        Betaalast?


      • Anonyymi

        Tukien nimiä voi vaihdella ihan niin paljon kuin haluaa, mutta se jatkuva nimien vaihtaminen ja muu temppuilu ei anna valtiolle oikeutta olla tunnustamatta kansansa oikeutta työhön, eikä myöskään kansan oikeutta työn vapaaseen valintaan.

        Sosiaaliturvan nimi voi muuttua, mutta rahan maksaminen tukien saajille jatkuu, koska laki velvoittaa valtiota tekemään niin.

        Rahamääristä sen sijaan voi hyvinkin tulla riitaa, jos tukia aletaan käytännössä leikkaamaan, ja alempi tuen määrä ei enää riitäkään siihen mihin se tuki on tarkoitettu.


      • Anonyymi

        Toimeentulotuki on vastikkeellista koko ajan.

        Jos et suostu perusoikeuksiasi rikkoviin velvoitteisiin on työvoimavirkailijalla valta ketjuttaa 40% perusosasi leikkausta loputtomiin.

        Myöskään leikattu toimeentulotuki ei ole vastikkeetonta.

        Vastikkeeksi toimeentulotuelle on köyhän alistuttava säännölliseen intimiteetin rikkomiseen ja yksityiselämänsä läpivalaisuun ja kartoitukseen. Toimeentulotuen vastikkeeksi on köyhän luovuttava säännöllisesti sellaisista yksityisyyden piiriin kuuluvista intiimeistä asioistaan jotka normaalille ihmiselle ovat itsestäänselvyyksiä.

        Harva työssäkäyvä tajuaa millaista on joka ikinen kuukausi joutua yksityiselämän läpivalaisun kohteeksi sekä työvoimavirkailijan että Kelan etuuskäsittelijän, ja mahdollisesti myös sosiaalisetän tai sosiaaliätin tyaholta, jotta saa kerjättyä sen almumäärän jolla hikisesti hädin tuskin pysyy Suomen olosuhteissa hengissä. Toimeentulotuki ei ole sama kuin eläke, tai muu etuun joka vain maksetaan tilille automaattisesti.

        Toimeentullotuki pitää kerjätä joka ikinen kuukausi erikseen. Sen vastikkeeksi pitää joutua sosialiraiskaamisen kohteeksi säännöllisin väliajoin.

        Kuinka moni 30- vuotta työpaikalla notkunut vastikkeetonta palkkaa nauttinut tyhjäntoimittaja työpaikkakiusaaja osaa edes kuvitella tilannetta että pitäisi joka kuukausi antaa omat tiliotteet jonkun kasvottoman kiilusilmäisen virkailijan syynättäväksi? Joka kuukausi vaihtuvat virkailijat ja sosiaalitättähäärät kyttäävät muna pystyssä pilu märkänä suurennuslasilla montako kertaa olet käynyt alkossa ja mitä sieltä ostanut, oletko tilannut kaalimato.fi:stä mitä tuotteita ja oletko ostanut ruokakaupasta makkaraa vai vihanneksia?

        Työpaikalla tylisistytään ja notkutaan, elellään mukavasti turvallista elämää eläen, vastikkeetonta palkkaa nauttien, omaa yksityistä elämää rakentaen. Ja siinä ohessa kehdataan vittuilla sosiaaliturvakerjäläisille kuinka ihanaa ja helppoa on Kelalomailijoiden elämä.

        Jokainen voi kokeilla itse kuinka ihanaa on nostella "vastikkeetonta" toimeentulotukea.


      • Anonyymi

        "Yleistuki kahden vuoden päästä, jolloin haet työtä 8h/päivä tai menetät kaikki tukesi."

        Antaisitko tähän väitteseen vielä lihaa luiden päälle? Missä on tämä 8 tunnin päivittäinen työnhakuvelvoiteidea mustaa valkosiella? Koska ethän sinä omasta hatustasi varmaan mitään vetele?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on vastikkeellista koko ajan.

        Jos et suostu perusoikeuksiasi rikkoviin velvoitteisiin on työvoimavirkailijalla valta ketjuttaa 40% perusosasi leikkausta loputtomiin.

        Myöskään leikattu toimeentulotuki ei ole vastikkeetonta.

        Vastikkeeksi toimeentulotuelle on köyhän alistuttava säännölliseen intimiteetin rikkomiseen ja yksityiselämänsä läpivalaisuun ja kartoitukseen. Toimeentulotuen vastikkeeksi on köyhän luovuttava säännöllisesti sellaisista yksityisyyden piiriin kuuluvista intiimeistä asioistaan jotka normaalille ihmiselle ovat itsestäänselvyyksiä.

        Harva työssäkäyvä tajuaa millaista on joka ikinen kuukausi joutua yksityiselämän läpivalaisun kohteeksi sekä työvoimavirkailijan että Kelan etuuskäsittelijän, ja mahdollisesti myös sosiaalisetän tai sosiaaliätin tyaholta, jotta saa kerjättyä sen almumäärän jolla hikisesti hädin tuskin pysyy Suomen olosuhteissa hengissä. Toimeentulotuki ei ole sama kuin eläke, tai muu etuun joka vain maksetaan tilille automaattisesti.

        Toimeentullotuki pitää kerjätä joka ikinen kuukausi erikseen. Sen vastikkeeksi pitää joutua sosialiraiskaamisen kohteeksi säännöllisin väliajoin.

        Kuinka moni 30- vuotta työpaikalla notkunut vastikkeetonta palkkaa nauttinut tyhjäntoimittaja työpaikkakiusaaja osaa edes kuvitella tilannetta että pitäisi joka kuukausi antaa omat tiliotteet jonkun kasvottoman kiilusilmäisen virkailijan syynättäväksi? Joka kuukausi vaihtuvat virkailijat ja sosiaalitättähäärät kyttäävät muna pystyssä pilu märkänä suurennuslasilla montako kertaa olet käynyt alkossa ja mitä sieltä ostanut, oletko tilannut kaalimato.fi:stä mitä tuotteita ja oletko ostanut ruokakaupasta makkaraa vai vihanneksia?

        Työpaikalla tylisistytään ja notkutaan, elellään mukavasti turvallista elämää eläen, vastikkeetonta palkkaa nauttien, omaa yksityistä elämää rakentaen. Ja siinä ohessa kehdataan vittuilla sosiaaliturvakerjäläisille kuinka ihanaa ja helppoa on Kelalomailijoiden elämä.

        Jokainen voi kokeilla itse kuinka ihanaa on nostella "vastikkeetonta" toimeentulotukea.

        Suomessa julkinen valta toimii yhteiskunnan pohjasakka- asteen ihmisiksi luokiteltujen sosiaaliturvaorjien kohdalla kuten tämä loinen etanan sisällä:

        https://www.youtube.com/watch?v=fkiL-v4X8w8

        Julkinen valta ujuttautuu elävän olennon yksityisyyteen iholle ja ihon alle asti huomaamatta. Se deletoi elävän olennon oman tahdon ja autonomian. Se syö sen sisältä kuoliaaksi ja pakottaa hänet toimimaan omien etujensa vastaisesti.

        Fun fact: joskus nämä infektoituneet zombiet elävät jopa pidempään kuin infektoitumattomat. Mm siksi heidän on helppo ajatella olevan parasiitille jostakin suorastaan kiitollisuudenveloissa. Julkinen valta on parasiitti vaikutusvaltaa omaamattoman köyhän ihmisen elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleistuki kahden vuoden päästä, jolloin haet työtä 8h/päivä tai menetät kaikki tukesi."

        Antaisitko tähän väitteseen vielä lihaa luiden päälle? Missä on tämä 8 tunnin päivittäinen työnhakuvelvoiteidea mustaa valkosiella? Koska ethän sinä omasta hatustasi varmaan mitään vetele?

        Eihän tuosta yleistuesta ole mitään tietoa olemassa, mutta nimen perusteella viittaa Britti-malliin, joka ei siis vielä edes käytössä siellä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleistuki

        https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/145407/URN_ISBN_978-952-343-943-6.pdf?sequence=1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuosta yleistuesta ole mitään tietoa olemassa, mutta nimen perusteella viittaa Britti-malliin, joka ei siis vielä edes käytössä siellä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleistuki

        https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/145407/URN_ISBN_978-952-343-943-6.pdf?sequence=1

        Lontoon kielinen nimi: Universal Credit.

        https://www.tyj.fi/blog/miten-universal-credit-yleistuki-muuttaisi-suomalaista-sosiaaliturvaa/

        https://www.gov.uk/government/news/universal-credit-introduced


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lontoon kielinen nimi: Universal Credit.

        https://www.tyj.fi/blog/miten-universal-credit-yleistuki-muuttaisi-suomalaista-sosiaaliturvaa/

        https://www.gov.uk/government/news/universal-credit-introduced

        Ero 3: Yleistuki on vastikkeellista

        Yleistuki on vastikkeellinen etuus, joka edellyttää esimerkiksi, että henkilö ottaa vastaan työtä tai koulutusta. Britanniassa etuuden voi menettää laiminlyönnin seurauksena enintään kolmeksi vuodeksi. OECD:n malli ei ota kantaa siihen, mikä seuraus velvoitteiden laiminlyönnistä seuraisi.

        Suomessa työttömyysturva on vastikkeellinen etuus, jonka voi menettää määräajaksi tai toistaiseksi, jos henkilö ei edistä työllistymismahdollisuuksiaan tai kieltäytyy tai irtisanoutuu työstä. Toimeentulotuki on osin vastikkeellinen ja sitä voidaan leikata samankaltaisin perustein, kuin työttömyysturva evätään. Asumistuki ja kotihoidon tuki sen sijaan ovat vastikkeettomia etuuksia.

        Toimeentulotuen, asumistuen ja kotihoidontuen myötä yleistuki voisi kasvattaa sosiaaliturvan vastikkeellisuutta merkittävästi. Muutoksen vaikutus riippuisi tosin siitä, seuraisiko velvoitteiden laiminlyönnistä leikkaus vai etuuden menetys. Koska Suomessa taataan perustuslaissakin oikeus välttämättömään toimeentuloon, voisi ajatella, että etuuden menetys ei tulisi kyseeseen. Vastikkeellisuuden kasvattaminen ei muuttaisi nykyjärjestelmää merkittävästi, jos laiminlyönnin seurauksena olisi leikkaus, joka vastaa vaikutukseltaan nykyistä työttömyysturvan menetystä ja toimeentulotuen leikkausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero 3: Yleistuki on vastikkeellista

        Yleistuki on vastikkeellinen etuus, joka edellyttää esimerkiksi, että henkilö ottaa vastaan työtä tai koulutusta. Britanniassa etuuden voi menettää laiminlyönnin seurauksena enintään kolmeksi vuodeksi. OECD:n malli ei ota kantaa siihen, mikä seuraus velvoitteiden laiminlyönnistä seuraisi.

        Suomessa työttömyysturva on vastikkeellinen etuus, jonka voi menettää määräajaksi tai toistaiseksi, jos henkilö ei edistä työllistymismahdollisuuksiaan tai kieltäytyy tai irtisanoutuu työstä. Toimeentulotuki on osin vastikkeellinen ja sitä voidaan leikata samankaltaisin perustein, kuin työttömyysturva evätään. Asumistuki ja kotihoidon tuki sen sijaan ovat vastikkeettomia etuuksia.

        Toimeentulotuen, asumistuen ja kotihoidontuen myötä yleistuki voisi kasvattaa sosiaaliturvan vastikkeellisuutta merkittävästi. Muutoksen vaikutus riippuisi tosin siitä, seuraisiko velvoitteiden laiminlyönnistä leikkaus vai etuuden menetys. Koska Suomessa taataan perustuslaissakin oikeus välttämättömään toimeentuloon, voisi ajatella, että etuuden menetys ei tulisi kyseeseen. Vastikkeellisuuden kasvattaminen ei muuttaisi nykyjärjestelmää merkittävästi, jos laiminlyönnin seurauksena olisi leikkaus, joka vastaa vaikutukseltaan nykyistä työttömyysturvan menetystä ja toimeentulotuen leikkausta.

        Veikkaisin, että kylmää kyytiä on luvassa. Teet työtä sosiaaliturvalla tai osittain sosiaaliturvalla.

        Demaritkin tätä tukemassa.

        Persu-äänedtäjät taisivat äänestää itselleen aika huonon diilin. Tätä on populismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin, että kylmää kyytiä on luvassa. Teet työtä sosiaaliturvalla tai osittain sosiaaliturvalla.

        Demaritkin tätä tukemassa.

        Persu-äänedtäjät taisivat äänestää itselleen aika huonon diilin. Tätä on populismi.

        Tuossa Demareitten malli: Yleisturva

        https://www.slideshare.net/demarit/sdp-yleisturva

        Ilmeisesti tuossa joku takuu osa, jonka saa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero 3: Yleistuki on vastikkeellista

        Yleistuki on vastikkeellinen etuus, joka edellyttää esimerkiksi, että henkilö ottaa vastaan työtä tai koulutusta. Britanniassa etuuden voi menettää laiminlyönnin seurauksena enintään kolmeksi vuodeksi. OECD:n malli ei ota kantaa siihen, mikä seuraus velvoitteiden laiminlyönnistä seuraisi.

        Suomessa työttömyysturva on vastikkeellinen etuus, jonka voi menettää määräajaksi tai toistaiseksi, jos henkilö ei edistä työllistymismahdollisuuksiaan tai kieltäytyy tai irtisanoutuu työstä. Toimeentulotuki on osin vastikkeellinen ja sitä voidaan leikata samankaltaisin perustein, kuin työttömyysturva evätään. Asumistuki ja kotihoidon tuki sen sijaan ovat vastikkeettomia etuuksia.

        Toimeentulotuen, asumistuen ja kotihoidontuen myötä yleistuki voisi kasvattaa sosiaaliturvan vastikkeellisuutta merkittävästi. Muutoksen vaikutus riippuisi tosin siitä, seuraisiko velvoitteiden laiminlyönnistä leikkaus vai etuuden menetys. Koska Suomessa taataan perustuslaissakin oikeus välttämättömään toimeentuloon, voisi ajatella, että etuuden menetys ei tulisi kyseeseen. Vastikkeellisuuden kasvattaminen ei muuttaisi nykyjärjestelmää merkittävästi, jos laiminlyönnin seurauksena olisi leikkaus, joka vastaa vaikutukseltaan nykyistä työttömyysturvan menetystä ja toimeentulotuen leikkausta.

        "Ero 3: Yleistuki on vastikkeellista"


        Työ on vastikkeellista.

        Ei tuen vastike voi olla työ, koska työn vastike on palkka. Palkasta neuvotellaan ja palkasta sovitaan jos valinta osuu puolin ja toisin yhteen.

        Älytöntä temppuilua koko ajan näiden sanavalintojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuki on vastikkeellista koko ajan.

        Jos et suostu perusoikeuksiasi rikkoviin velvoitteisiin on työvoimavirkailijalla valta ketjuttaa 40% perusosasi leikkausta loputtomiin.

        Myöskään leikattu toimeentulotuki ei ole vastikkeetonta.

        Vastikkeeksi toimeentulotuelle on köyhän alistuttava säännölliseen intimiteetin rikkomiseen ja yksityiselämänsä läpivalaisuun ja kartoitukseen. Toimeentulotuen vastikkeeksi on köyhän luovuttava säännöllisesti sellaisista yksityisyyden piiriin kuuluvista intiimeistä asioistaan jotka normaalille ihmiselle ovat itsestäänselvyyksiä.

        Harva työssäkäyvä tajuaa millaista on joka ikinen kuukausi joutua yksityiselämän läpivalaisun kohteeksi sekä työvoimavirkailijan että Kelan etuuskäsittelijän, ja mahdollisesti myös sosiaalisetän tai sosiaaliätin tyaholta, jotta saa kerjättyä sen almumäärän jolla hikisesti hädin tuskin pysyy Suomen olosuhteissa hengissä. Toimeentulotuki ei ole sama kuin eläke, tai muu etuun joka vain maksetaan tilille automaattisesti.

        Toimeentullotuki pitää kerjätä joka ikinen kuukausi erikseen. Sen vastikkeeksi pitää joutua sosialiraiskaamisen kohteeksi säännöllisin väliajoin.

        Kuinka moni 30- vuotta työpaikalla notkunut vastikkeetonta palkkaa nauttinut tyhjäntoimittaja työpaikkakiusaaja osaa edes kuvitella tilannetta että pitäisi joka kuukausi antaa omat tiliotteet jonkun kasvottoman kiilusilmäisen virkailijan syynättäväksi? Joka kuukausi vaihtuvat virkailijat ja sosiaalitättähäärät kyttäävät muna pystyssä pilu märkänä suurennuslasilla montako kertaa olet käynyt alkossa ja mitä sieltä ostanut, oletko tilannut kaalimato.fi:stä mitä tuotteita ja oletko ostanut ruokakaupasta makkaraa vai vihanneksia?

        Työpaikalla tylisistytään ja notkutaan, elellään mukavasti turvallista elämää eläen, vastikkeetonta palkkaa nauttien, omaa yksityistä elämää rakentaen. Ja siinä ohessa kehdataan vittuilla sosiaaliturvakerjäläisille kuinka ihanaa ja helppoa on Kelalomailijoiden elämä.

        Jokainen voi kokeilla itse kuinka ihanaa on nostella "vastikkeetonta" toimeentulotukea.

        Ihan hyvä että listasit toimeentulotuesta joitakin asioita.


        Mutta se mitä et ehkä huomannut, on se, että lain mukaan Suomessakin on työttömille toimitettavat palvelut ja toimenpiteet hoidettava siten, että työttömillekin kuuluva lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan (työ, ammatti, elinkeino) tunnustetaan, ja toimet on hoidettava siten että em. oikeus toteutuu täydellisesti.

        Eli muista aina pitää huoli siitä, että kaikissa vaiheissa palveluprosessia pidät aina kiinni oikeudestasi vapaaseen valintaan, jo heti ensimmäisestä työkkäritapaamisesta alkaen, mukaanlukien kaikki suunnitelmat ja palvelut ja muutkin asiat mitä siellä tehdään.

        Työttömiä yritetään jatkuvasti ja järjestelmällisesti "johdatella" pois tilanteesta jossa heille kuuluva lakiin perustuva oikeus pitäisi toteutua, jotta voidaan alkaa toimimaan sen lain vastaisesti (esim. työttömän annettua allekirjoitus johonkin)


    • Anonyymi

      kansalais palkka olisi helpoin ratkaisu ,samalla pydokratia vähenisi,

      • Anonyymi

        Se olisi ainut inhimillinen tarkaisu, koska palkkatyötä ei ole tarjolla ja tilanne ei tule paranemaan, päinvastoin.

        Silloin ei vaan enää pysty käyttämään orjatyövoimaa hyväkseen ja tästä ei suomessa haluta luopua ainakaan vielä.

        Työttömiä on myös kätevää syyttää taloudellisista ongelmista ja tällä saa myös hyvin ääniä vaaleissa. Suomalaiset nimittäin inhoavat "lusmuilevia" työttömiä, ihan kaikissa tuloluokissa.


      • Anonyymi

        samalla rahaasäästyisi hallinnosta,


    • Anonyymi

      Oliko muuten sosiaaliturvan uudistaminen vaaleissa esillä. Tästä varmaan olisi moni halunnut äänestää. Tekeekö uudistuksen oikeisto vai vasemmisto.

    • Anonyymi

      Ei keretty aiheesta puhumaan, kun oli niin kova velka-hysteria päällä.

    • Anonyymi

      Suomessa sosiaaliturvaa käytetään järjestelmällisesti kiristysvälineenä siihen, että työttömät saataisiin pakotettua heidän tahtonsa vastaisiin valintoihin.

      Sama meininki jatkuu hallituksesta toiseen, ei ole väliä onko KOK tai SDP asialla, koska molemmat haluavat em. kiristysvälinettä käyttää.

      Ikävä juttu vain, että mm. valtion työttömille toimittamien toimien on oltava lain mukaan sellaisia, että mm. Perustuslain 18 pykälässä taattu oikeus vapaaseen valintaan (työ, ammatti, elinkeino) on tunnustettava, ja myös työttömille toimitettavat toimet on oltava sellaisia että tuo oikeus toteutuu.

      Ei asiassa mitään epäselvää ole, kannelkaa oikeuslaitokselle jos oikeuksianne yritetään rikkoa, tämä on oikein ison luokan lainvastaista toimintaa.

      Orpon hallitus ei tilannetta muuta mitenkään, sieltä tuo sama kiristysmekanismi tulee, riippumatta siitä millä nimellä sosiaaliturvan tekevät ja miten se sosiaaliturva koostuu, sieltä löytyy aina em. kiristäminen.

      Kiristämällä ei valitettavasti synny yhtäkään työpaikkaa eikä yritystoimintaa, on jo lähtökohtaisestikin aivan periaatteellinen kysymys, että uhittelun kohteena ei tuollaisia päätöksiä tehdä lainkaan.

      • Anonyymi

        Laitellaan kaikessa rauhassa jäitä hattuun, ja odotellaan että se laissa taattu vapaus palautetaan takaisin.

        Uhitteluja ja kiristämistä ja muuta vahingontekoa, niin aina vain mahdottomammaksi menee sopia yhtään mistään yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Aktiivi- ja aktivointipolitiikan täydellinen epäonnistuminen, joka johtaa täyteen passiivisuuteen.

      Mitä enemmän aktivoidaan, sitä enemmän kaikki muuttuu passiiviseksi.

      Aktivoinnin mukana tulee rankaisemistoiminta, eli rankaistaan kansalaista siitä, jos hän ei tee vastoin omaa oikeuttansa vapaaseen valintaan, ja on tietenkin jokaikisen kansalaisen kansalaisvelvollisuuskin varmistaa se, että mitään sopimuksia ei sellaisessa tilanteessa edistetä yhtään millään tavoin.

    • Anonyymi

      Kommenttien joukosta (ja hallitusten päätöksistä) joitakin huomioita:


      Velvoitteet rangaistuksen uhalla tyn hakemiseen esim. jonkin numeromäärän (hakemukset, palkkaukset tai muut ehdot) on lainvastaista toimintaa, ainakin mikäli itse et sellaista mene omalla allekirjoituksellasi hyväksymään.

      Miksi?

      Koska työn valintaan on lakiin perustuva vapaus, ja sitä ei voida millään velvoitteilla ohittaa, joka voisi vaarantaa em. työn vapaan valinnan. Jos hakemusmääräksi asetetaan nyt vaikka 4 hakemusta, se on vain testi, huomaako kukaan että se on lainvastainen vaatimus, ja seuraavaksi laitetaan hakemusmääräksi 20 tai 50 tai 300.

      Mitään rajoitteita tai esteitä ei työn vapaaseen valintaan saa valtion puolelta tulla.

      Syy tälle on aivan selkeä, Suomi on kansanvaltainen maa, jossa kansa tekee päätökset ja valtio sopeutuu kansan tekemiin päätöksiin. Ei toisinpäin.

      Valtiolla ei ole mitään oikeutta vaatia resursseja ja panoksia työmarkkinoihin liittyen kansalaisilta, ei varsinkaan silloin jos he ovat sen resurssoinnin jo hoitaneet, mutta valtio laiminlyönyt täydellisesti tehtävänsä palkkatyöpaikkojen luomisesta.

      Jos tämä systeemi menisi tällaisenaan läpi, se tarkoittaisi sitä, että vallassa olevat, kansan laskuun elävät vapaamatkustajat saavat siis lain perusteella siirtää kaikki työmarkkinoilla tarvittavat vaatimukset ja riskien kantamiset muiden kansalaisten vastuulle, ilman että em. valtaporukoilla itsellään olisi yhtään mitään rajoitteita sen valtapaikan hyväksikäytölle. Tätä tehdään Suomessa jo nyt, ja se johtaa täysin järjestelmällisesti massatyöttömyyteen, alkaen ensin varsinkin sellaisilta aloilta jossa sitä osaamista tarvitaan paljon, mutta joilla aloilla mm. kilpailuriski on selvästi kovempi kuin missään valtion maksamissa tehtävissä esim. julkinen sektori tai yksityiseltä puolelta vaikkapa asumisen tai energian hinnasta rahastavalla väellä.

      Selkeä ja todella paha moraalikato em. systeemi.

      • Anonyymi

        Nuo kaavaillut toimet ja jo aiemmin toimeenpannut on täysin laittomia toimia joilla syyllistetään kansalaiset työttömyydestä ja rajoitetaan heidän perusoikeuksiaan, koskien yksilövapauteen. Valtiohallinnon laittomuuksia joita pitäisi niitä kaavailleet ja toimeen panneet panna syytteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kaavaillut toimet ja jo aiemmin toimeenpannut on täysin laittomia toimia joilla syyllistetään kansalaiset työttömyydestä ja rajoitetaan heidän perusoikeuksiaan, koskien yksilövapauteen. Valtiohallinnon laittomuuksia joita pitäisi niitä kaavailleet ja toimeen panneet panna syytteeseen.

        Asiaa on seurailtu jo jonkin aikaa, kyse on useiden vuosien aikana tapahtuneesta hallinnon toimien muuttamisesta askel askeleelta lainvastaisiksi.

        Suomessa on aiemmin vapaasti voinut valita työnsä, jota ei te-toimiston suunnitelmillakaan ihan noin vain ohiteta, mutta viimeistään Sipilän hallituksen aikana myös suunnitelmat alettiin toteuttamaan pakolla.

        Tämä tarkoittaa sitä, että nimenomaan Juha Sipilän hallitus käynnisti Suomessa pakkotyön, koska palveluprosessista poistettiin viimeinenkin työttömän kontrollissa oleva asia jolla varmistaa se, että työn lakiin perustuva vapaa valinta suojataan.

        Juha Sipilän hallitus oli selvästi sillä asialla että työttömäthän ei enää Suomessa vapaita valintoja tee, ja se tarkoittaa sitä että Suomi alkoi toimimaan täysin järjestelmällisesti lainvastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa on seurailtu jo jonkin aikaa, kyse on useiden vuosien aikana tapahtuneesta hallinnon toimien muuttamisesta askel askeleelta lainvastaisiksi.

        Suomessa on aiemmin vapaasti voinut valita työnsä, jota ei te-toimiston suunnitelmillakaan ihan noin vain ohiteta, mutta viimeistään Sipilän hallituksen aikana myös suunnitelmat alettiin toteuttamaan pakolla.

        Tämä tarkoittaa sitä, että nimenomaan Juha Sipilän hallitus käynnisti Suomessa pakkotyön, koska palveluprosessista poistettiin viimeinenkin työttömän kontrollissa oleva asia jolla varmistaa se, että työn lakiin perustuva vapaa valinta suojataan.

        Juha Sipilän hallitus oli selvästi sillä asialla että työttömäthän ei enää Suomessa vapaita valintoja tee, ja se tarkoittaa sitä että Suomi alkoi toimimaan täysin järjestelmällisesti lainvastaisesti.

        Itse tein aikoinaan tutkintapyynnön noita työllisyys toimista. Asiaa haudottiin 2 vuotta ja poliisi ilmoitti tutkijan vaihtuneen ja papereiden hävinneen.

        Kun on kyse politiikoita ,kuten tässä taannoin kun eräs sai kokakolaa syliin asia eteni vinhaa vauhtia ,kuten myös julkisuutta saanut politiikon tönäisy liikenen valoissa. Siinä sitä nähdään kuinka lakiin suhtaudutaan ja kuinka tasavertaisesti asioita hoidetaan.

        Jos olisivat suhtautuneet asiaani kuten olisi tullut lain rikkomisista olisi tullut seurauksia .Kokemukseen pohjautuen olen tullut siihen tulokseen ,että oikeusjärjestelmä ei toimi , vaan työvoimatoimien suhteen virkamiesten laittomuuksia suojellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tein aikoinaan tutkintapyynnön noita työllisyys toimista. Asiaa haudottiin 2 vuotta ja poliisi ilmoitti tutkijan vaihtuneen ja papereiden hävinneen.

        Kun on kyse politiikoita ,kuten tässä taannoin kun eräs sai kokakolaa syliin asia eteni vinhaa vauhtia ,kuten myös julkisuutta saanut politiikon tönäisy liikenen valoissa. Siinä sitä nähdään kuinka lakiin suhtaudutaan ja kuinka tasavertaisesti asioita hoidetaan.

        Jos olisivat suhtautuneet asiaani kuten olisi tullut lain rikkomisista olisi tullut seurauksia .Kokemukseen pohjautuen olen tullut siihen tulokseen ,että oikeusjärjestelmä ei toimi , vaan työvoimatoimien suhteen virkamiesten laittomuuksia suojellaan.

        Tuo paska leviä vielä noiden persläpien silmille. Kun lain rikkomisesta ei tule seurauksia niin noita seurauksia alkaa järjestää jokin yksityinen taho ja sitten noita seurauksia ei löydy rikoslaista. Jo nyt voisi joistain tilastoista löytyä selitys sille miksi mustelmat, ruhjeet ja luunmurtumat ovat joissain ammattiryhmissä keksimääräistä yleisempiä vaikka itse työ ei niihin altista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo paska leviä vielä noiden persläpien silmille. Kun lain rikkomisesta ei tule seurauksia niin noita seurauksia alkaa järjestää jokin yksityinen taho ja sitten noita seurauksia ei löydy rikoslaista. Jo nyt voisi joistain tilastoista löytyä selitys sille miksi mustelmat, ruhjeet ja luunmurtumat ovat joissain ammattiryhmissä keksimääräistä yleisempiä vaikka itse työ ei niihin altista.

        Laittomien lakien rikkominen ei ole moraalisesti paheksuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomien lakien rikkominen ei ole moraalisesti paheksuttavaa.

        Laiton peruutuslaki


    • Anonyymi

      Ei korppi korpin silmää noki.

      • Anonyymi

        Tuo voi johtaa siihen että jatkossa tuo "nokkija" on sitten yksityinen taho eikä se tyydy pelkästään koputtelemaan.


    • Anonyymi

      moni työtön ei haje työttömyys rahaa, nuonon kuluttaja suojan vuoksi,jossa työtön on automaatisesti alta vastaaja,

      • Anonyymi

        Et sinä tupauuno mitään tajua


      • Anonyymi

        Meitä on jo noin monia kymmeniä tuhansia, jotka eletään systeemin ulkopuolella.

        37 000 tulotonta kotitaloutta. Valtaosa, eli 70 prosenttia, tulottomista kotitalouksista koostui yksin asuvista. Heistä 71 prosenttia oli miehiä. Kela 28.5.2021

        Suomessa on yli 140 000 työikäistä henkilöä, jotka eivät ole töissä, työttöminä tai opiskelemassa. Yle 27.2.2023

        Suurimmasta osasta ei tiedetä, mitä he tekevät elääkseen. – Rekistereistä ei löydy juurikaan jälkiä heidän toimistaan ainakaan taloudellisessa mielessä. Suurin osa ei saa mitään tukia.

        Tervetuloa joukkoon. Meitä on enemmän kuin pitkäaikaistyöttömiä.


    • Anonyymi

      Eikös aloittajan kannattaisi valittaa EIT:hen, eihän täällä saa oikeutta.

      • Anonyymi

        laskevat siihen toimet että harva jaksaa tuossa asemassa taitella ja jos jaksaa yritetään latistaa ihminen kaikin tavoin, koko virkakoneiston voimalla.

        Suomessa pidetään kovaa meteliä ihmisoikeuksien toteutumisesta siellä sun täällä, mutta omien kanssa tuo unohtuu top tykkänään.


    • Anonyymi

      Jo pelkästään Te-palveluun työnhakijaksi ilmoittauminen on tehty mahdottomaksi, sillä asiakaspalvelusivut eivät anna valittavaksi kuin väärältä tuntuvia valintoja. Asiakas määritellän siis jo ilmoittautessa vajaakuntoiseksi ja avun tarpeessa olevaksi, muuten et voi työnhakijaksi ryhtyä. Kyse on kuitenkin vain työnhausta jonka moni kokee nykyaikanakin velvollisuudekseen. Oli ammattitaito tai työkyky mitä vaan.

      Viimeisin minulle outo asia ja huonoa lain toteuttamista on heidän muistutuksensa, joissa ei ole sanktion syytä eikä muistutuksen antajan allekirjoitusta. Muistutuksen voi saa esimerkiksi siitä ettei halua oman lapsensa ikäisen henkilön opettavan itselle työnhakua tai CV:n kirjoittamista. Luulisi jokaisen tajuavan, että keski-ikäinen ymmärtää omasta työnhaustaan enemmän kuin 25-ikäinen yo-merkonomi, joka ei itse ole oikeisiin töihin vielä päätynyt. Muistuksen voi saada automaattisestikin, jos on tehnyt jonkin virheen työnhakusuunnitelmansa toteuttamisen kirjaamisessa.

      Kummallisinta tässä on se, että Oikeusministeriö (Oikeusasiamies ), THL ja TEM eivät välitä korjata lakejaan tai suhtautumistaan. Erikoisin on THL, jonka nettisivuilla työttömälle opetetaan kuinka hänen oman elämänhallintaansa parannetaan, sillä että joku tuntematon uhkailee perustoimeentulon menettämisellä. THL on tietoinen aktivointisuunnitelman pakollisuudesta!THL:n ei tarvitsisi kuin korjata asiantuntijana ohjeistustaan ja muistuttaa etteivät hyvinvointipalvelut ole koskaan pakollisia. Ministeriön virkamiehet ilmeisesti vain pelkäävät toinen toisiaan.

      En osaa sanoa, miten nykyinen tilanne kehittyy ja korjaantuu.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kommentti.


      • Anonyymi

        Poliittisesti ohjattua ja lainsäätäjien toiveiden mukaista. Asennekysymys.

        Lait säätää Suomessa eduskunta.


    • Anonyymi

      Tiesittekö että Te-toimisto palvelee saatanaa, siksi ne ottaa 3 kk välein yhteyttä häiritäkseen ja vainotakseen, joka perustuu saatanalliseen rituaaliin. 33 on heidän lempinumeronsa esim. vapaamuurareilla. Sitten on näitä hive mind tyyppejä jotka palvelee satanisteja myös, ottaen osaa vainoon ja lisäävät sitä 3kk välein vähän kovemmin, koska se perustuu myös saatanalliseen rituaaliin. Mutta me voimme pelastua Jeesuksen Kristuksen kautta, tehdään parannus synneistä ja uskotaan häneen, otetaan vastaan pelastus hänessä. Amen!

      • Anonyymi

        "Tiesittekö että Te-toimisto palvelee saatanaa"

        Työttömät ovat saatana! Amen!


      • Anonyymi

        Voimme rukoilla, että satanisteistakin joku pelastuisi. Jeesus hakee pian omansa pois turvaan antikristuksen ajan tieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimme rukoilla, että satanisteistakin joku pelastuisi. Jeesus hakee pian omansa pois turvaan antikristuksen ajan tieltä.

        "Jeesus hakee pian omansa pois turvaan antikristuksen ajan tieltä."

        Ei Jeesus voi kenekään paikkakuntaa vaihtaa!


    • Anonyymi

      Amen todellakin rukoillaan näiden saatananpalvojien puolesta että kääntyisivät Herran puoleen ja pelastuisivat, myös kaikki virkarikolliset tehkää parannus! Tule Herra Jeesus!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe