Mitä hyvää on tänään tapahtunut?

Anonyymi-ap

Muistan kun aikoinaan oli Lasten Uutiset.

Siinä oli paljon hyviä uutisia ja hauskoja juttuja.
Toimitettiin myös kouluaikana jotain "sanomalehteä": pelkkiä hupijuttuja ja huumoria.

Mitäpä mukavaa on teille itsekullekin sattunut tänään?
Kertokaahan!

Siis vain hyviä ja mukavia tapahtumia!

283

3071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä hyvää itsellesi tänään tapahtui?

      Minä sain lapsenlapselta puhelun, aikoo tuoda sunnuntaina tyttöystävänsä näytille luokseni.

      • Anonyymi

        Matkustin junalla maalta kaupunkiin. Mukavaa.


    • Anonyymi

      Vaimoni kävi kesäteatterissa ja minä tantrahieronnassa.

      • Anonyymi

        Ai kun ihanaa!

        Keräsin itse kukkia, niin paljon kaunista niityllä!
        Laitan yöksi vaasiin yöpöydälle, näkee kuulemma kauniita unia.


    • Päivä on vasta alussa, mutta sain jo kukkaelämyksen aamukierroksella puutarhassani. Mustialanruusu kärsi sateista, muhkeat nuput harmaantuivat aukeamatta. Nyt taas aurinko ja kevyt kesätuuli on hellinyt monta päivää, joten sain ihailla täyteen kukkaan puhjenneita hennonvaaleanpunaisia, runsaasti kerrannaisia ja ihanasti hiukan sitruunalle tuoksuvia pensasruusuja. Laji on alunperin ’Minette’ Ranskasta, Mustialan maatalousopisto teki siitä tunnetun Suomessa .

    • Oli mukava herätä uuteen päivään.
      Eilen kävin terkkarilla ja tuli hyvää palutetta. Oireeni eivät olleet vaarallisia.
      Täällä on viileää 13-astetta lämmintä. Onneksi ei pakkasta :)
      Muualla suomessa on lämpimämpää.
      Nautin kesästä mökilläni kelistä huolimatta.
      Teen mitä milloinkin huvittaa. Olen sitä mieltä että näillä viimeisen neljänneksen loppupuolen kymmenillä pitää tehdä mieleisiään asioita eikä pakottaa itseään mihinkään.

      • Anonyymi

        Niin!
        Päivä alkoi minullakin hyvällä tuulella.
        Aurinkoista, mutta ei liian kuumaa.

        On pieni maapaikan tilkku ja kylvin siihen talvisalaattia.
        En ole ennen kokeillut. Voi varmaan kylvää parvekkeellekin.
        On paljon jauhosavikoita. Sen lehtiä voi käyttää salaateissa, en ole kokeillut.
        Voikukan lehtiä olen, siinä seassa menee.
        Ihan mukava harrastus villiyrttien keruu.
        Entisaikaan koulussa piti kerätä 100 kasvia harbamaarioon, siitä vissiin kiinnostus.
        Piti osata nimet vielä latinaksi!

        Jatkanpa päivää iloisesti, mitäpä turhia maailman murheita pohtia, kun ei kuitenkaan mahda niille mitään.

        Ihan oikea ajatus, että näin vanhana tarttee tehdä mieleisiä asioita.
        Niitä löytyy vaikka minkä verran!
        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja hymyä huuleen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin!
        Päivä alkoi minullakin hyvällä tuulella.
        Aurinkoista, mutta ei liian kuumaa.

        On pieni maapaikan tilkku ja kylvin siihen talvisalaattia.
        En ole ennen kokeillut. Voi varmaan kylvää parvekkeellekin.
        On paljon jauhosavikoita. Sen lehtiä voi käyttää salaateissa, en ole kokeillut.
        Voikukan lehtiä olen, siinä seassa menee.
        Ihan mukava harrastus villiyrttien keruu.
        Entisaikaan koulussa piti kerätä 100 kasvia harbamaarioon, siitä vissiin kiinnostus.
        Piti osata nimet vielä latinaksi!

        Jatkanpa päivää iloisesti, mitäpä turhia maailman murheita pohtia, kun ei kuitenkaan mahda niille mitään.

        Ihan oikea ajatus, että näin vanhana tarttee tehdä mieleisiä asioita.
        Niitä löytyy vaikka minkä verran!
        Hyvää päivänjatkoa kaikille ja hymyä huuleen!

        Vuohenputki on kuulemma syötävä kasvi, joku kehui hyvänmakuiseksi. Olen maistellut, vähän persiljaa muistuttaa mielestäni.
        Mutta tämä kasvi jos saa vallan niin kohta on koko tontti täynnä, vuohenputkea olisi syötäväksi ja kuivattavaksi ym.....
        Otin erään puretun talon tontilta hylätyn Pionin mökin kukkapenkkiin.
        En olisi ottanut jos olisin tiennyt, olen siitä asti joutunut taistelemaan Vuohenputkien kanssa että edes vähän jäisi tilaa muillekin kasveille. Jos jää pienikin juuren palnen maahan niin kohta rönsyilee voitonremuisena.


    • En tiedä miten tämä mielletään, mutta kerronpa. Vein toisen automme vuokraparkkikatokseen, auto oli seissys pari päivää pihallamme kun parkkikatospaikkoja pestiin.

      Noin 60-nainen seisoi meidän parkkikatokaessa naputellen puhelinta. Nousin autosta, hän huomautti, että opettele parkkeeraamaan. Olin hölmönä, kysyin onko tämä väärin parkkeerattu.
      Et nyt, mutta autosi on usein väärin parkkeerattu. Sanoin auton olleet parkissa kuukauden päivät eikä sillä ole ajettu lainkaan. Sitä paitsi meidän toinen autommekin käyttää tätä parkkikatosta.

      Asutko tässä talossa, nainen kysyi. En, mutta olen vuokrannut tämän paikan.

      Lähdin kävelemään ja sanoin, hei jatka päivystystä.

      Etkö siedä kritiikkiä huusi nainen perääni.

      • Anonyymi

        No joo, tulihan se pahanilmanlintu, vaikka pyysin, että kerrottaisi vain hyviä juttuja...

        Rupeen epäilemään tään "korppiksen" logiikkaa ja kykyä lukea.

        - Mutta ei välitetä!

        Minun päivä on ollut hyvä!
        Lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja voi sitä iloa!

        Hyvää ja mukavaa päivänjatkoa ja iloisia terveisiä!


      • Anonyymi

        hyi helvetti kaksi autoa ja leikkii vihreää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, tulihan se pahanilmanlintu, vaikka pyysin, että kerrottaisi vain hyviä juttuja...

        Rupeen epäilemään tään "korppiksen" logiikkaa ja kykyä lukea.

        - Mutta ei välitetä!

        Minun päivä on ollut hyvä!
        Lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja voi sitä iloa!

        Hyvää ja mukavaa päivänjatkoa ja iloisia terveisiä!

        Minun lapsenlapsi tuli aamulla kysyi jos saisi pihallani hoidella autonsa kuntoon , ja katselin rappusilla hänen aherrustaan auton kimpussa akku meni vaihtoon ja sen uuden ruuvasi paikoilleen , sitten oli jotain suodattimien vaihtoja , jarrupalkit vaihtoi , ja nyt vetelee jotain konetta auton pintaan ja sitten vahat päälle . On se nykyaikana hienoa kun tytötkin huoltavat autonsa itse, ei meikäläinen hänen iässään sellaisia osannut oikein muuta autoista kun ajaa sillä. Ne muut työt teki miehet silloin


      • Anonyymi

        Ai se poikaystävän auto on MEIDÄN toinen autoMME. Kuten se poikaystävän rivitalon pätkä on
        M EIDÄN kaupunkiasuntoMME. Eikö yhtään nolota omia palstaleuhkinnoissaan toisen omaisuutta ikäänkuin omistaisi siitä puolet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapsenlapsi tuli aamulla kysyi jos saisi pihallani hoidella autonsa kuntoon , ja katselin rappusilla hänen aherrustaan auton kimpussa akku meni vaihtoon ja sen uuden ruuvasi paikoilleen , sitten oli jotain suodattimien vaihtoja , jarrupalkit vaihtoi , ja nyt vetelee jotain konetta auton pintaan ja sitten vahat päälle . On se nykyaikana hienoa kun tytötkin huoltavat autonsa itse, ei meikäläinen hänen iässään sellaisia osannut oikein muuta autoista kun ajaa sillä. Ne muut työt teki miehet silloin

        Meidän lapsenlapsista yksi tyttö on käynyt Maanpuolustuskorkeakoulun, kyllä siis tytöt pärjäävät myös miehisinä pidetyillä aloilla. Muisteltiin miten olin hänen ukkinsa daamina Haminassa RUKin kurssijuhlassa ja siitä lähtien on yhdessä oltu 55 vuotta.Tosi ihania valokuviakin niistä juhlista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapsenlapsi tuli aamulla kysyi jos saisi pihallani hoidella autonsa kuntoon , ja katselin rappusilla hänen aherrustaan auton kimpussa akku meni vaihtoon ja sen uuden ruuvasi paikoilleen , sitten oli jotain suodattimien vaihtoja , jarrupalkit vaihtoi , ja nyt vetelee jotain konetta auton pintaan ja sitten vahat päälle . On se nykyaikana hienoa kun tytötkin huoltavat autonsa itse, ei meikäläinen hänen iässään sellaisia osannut oikein muuta autoista kun ajaa sillä. Ne muut työt teki miehet silloin

        Tahtoo vaan olla, että näitä uusia autoja ei tavallinen tallaaja enää korjaa. Ovat niin tietotekniikan varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän lapsenlapsista yksi tyttö on käynyt Maanpuolustuskorkeakoulun, kyllä siis tytöt pärjäävät myös miehisinä pidetyillä aloilla. Muisteltiin miten olin hänen ukkinsa daamina Haminassa RUKin kurssijuhlassa ja siitä lähtien on yhdessä oltu 55 vuotta.Tosi ihania valokuviakin niistä juhlista!

        Pitkä aika olla yhdessä ,sitä ei ole kaikille suotu . Silloin on löytänyt sen oikean


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahtoo vaan olla, että näitä uusia autoja ei tavallinen tallaaja enää korjaa. Ovat niin tietotekniikan varassa.

        Niinhän se on , kaikki on sähköistetty niin kovasti että mittarilla katselevat viat nykyisin harva itse pystyy mitään tekemään autolleen , muuta kun ajamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se poikaystävän auto on MEIDÄN toinen autoMME. Kuten se poikaystävän rivitalon pätkä on
        M EIDÄN kaupunkiasuntoMME. Eikö yhtään nolota omia palstaleuhkinnoissaan toisen omaisuutta ikäänkuin omistaisi siitä puolet?

        Ei kai ihmisten omistusasiat kuulu kellekään muulle mitenkään.
        Enkä nähnyt siinä mitään leuhkimista . Jokapäiväisiä asioita nuo autotkin , ja asunto on varmaan silläkin joka toisten asumista kritisöi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, tulihan se pahanilmanlintu, vaikka pyysin, että kerrottaisi vain hyviä juttuja...

        Rupeen epäilemään tään "korppiksen" logiikkaa ja kykyä lukea.

        - Mutta ei välitetä!

        Minun päivä on ollut hyvä!
        Lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja voi sitä iloa!

        Hyvää ja mukavaa päivänjatkoa ja iloisia terveisiä!

        No hänhän kertoi vaan asian mikä hänelle tapahtui tänäpäivänä ei kai siinä nyt mitään pahaa ollut. Onhan niitäkin juttuja joista sinä pidät .
        Miksi nimitellä toista pahanilman linnuksi , tavallinen tapaaminen kahden ihmisen välillä jossa toinen osapuoli oli kyttä. Olisin varmaan itesekkin laittanut sen pränttiin jos olisi minulle tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, tulihan se pahanilmanlintu, vaikka pyysin, että kerrottaisi vain hyviä juttuja...

        Rupeen epäilemään tään "korppiksen" logiikkaa ja kykyä lukea.

        - Mutta ei välitetä!

        Minun päivä on ollut hyvä!
        Lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja voi sitä iloa!

        Hyvää ja mukavaa päivänjatkoa ja iloisia terveisiä!

        Minusta juttu jonka kirjoitin oli hauska. Autokatos on näet kaupungin vuokratalojen yhteydessä. Eli naisen reaktio oli sama kuin sinun reaktiosi viestiini.

        "Opettele parkkeeraamaan"
        "tulihan se pahanilmanlintu"

        Voi sitä iloa kun pääsit livahtamaan pois velvotteistasi kertoaksesi palstalle, että olet lapsenvahti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ihmisten omistusasiat kuulu kellekään muulle mitenkään.
        Enkä nähnyt siinä mitään leuhkimista . Jokapäiväisiä asioita nuo autotkin , ja asunto on varmaan silläkin joka toisten asumista kritisöi .

        Niin sitä kai on vaikea joidenkin ymmärtää, että kumppanini ei ole "poikaystävä" ja, että omaisuudet voi olla erillään ja yhdessä sopuisasti yhteiskäytössä.
        Jos on ikänsä samoissa kuvioissa elänyt niin vaikeaa se on erilaisuutta hyväksyä.

        Eikös se ole rasismia.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Minusta juttu jonka kirjoitin oli hauska. Autokatos on näet kaupungin vuokratalojen yhteydessä. Eli naisen reaktio oli sama kuin sinun reaktiosi viestiini.

        "Opettele parkkeeraamaan"
        "tulihan se pahanilmanlintu"

        Voi sitä iloa kun pääsit livahtamaan pois velvotteistasi kertoaksesi palstalle, että olet lapsenvahti.

        Etkö tiedä, että pienet lapset nukkuvat päiväunia ja isommat leikkivät ja lukevat ilman että koko ajan ollaan vieressä vahtimassa? Normaali lapsi ei vaadi koko ajan vanhempiensa ja isovanhempiensa huomiota. Käythän itsekkin palstalla selostamassa, kun saat lapsesi vieraaksi.Tuhlaat kallisarvoista yhdessä olon aikaa hyppimällä palstalle rabortoimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä, että pienet lapset nukkuvat päiväunia ja isommat leikkivät ja lukevat ilman että koko ajan ollaan vieressä vahtimassa? Normaali lapsi ei vaadi koko ajan vanhempiensa ja isovanhempiensa huomiota. Käythän itsekkin palstalla selostamassa, kun saat lapsesi vieraaksi.Tuhlaat kallisarvoista yhdessä olon aikaa hyppimällä palstalle rabortoimaan.

        No, tämä oli pointti kommenttiini osallistumistani on usein pidetty läheisten laiminlyöntinä.

        No, sitä rabortointiahan sinäkin.

        Miltä tuntui saada vastine?


    • Anonyymi

      Tänään to on erinomainen nousupäivä
      pörssissä

      se johtuu inflaation katoamisesta USAssa
      Euroopassa jatkuu vielä jonkin aikaa
      mutta sitten vuollaan rahaa??

      ensi viikolla alkaa tuloskausi ja maanantaina on Nordean vuoro
      aloittaa

      Usa pelkää pankkeja minkä ei pitäisi vaikuttaa Nordeaan
      eli maanantaina vuolaasti rahaa??? mInulla on merkittävä ylipaino Nordeassa
      ja Nokiassa nyt jän jän nä nä tään

      • Anonyymi

        Joka päivä pitää olla jotain kivaa


    • Anonyymi

      Sain miesystävältä punaisen ämpärin. Poimin siihen mustikoita, en ihan täyteen mutta paljon kuitenkin. Nyt jomottaa selkää, mutta olo on muuten tyytyväinen.
      Pitäisi olla mustikanpoimintapäivinä mies täällä kotona. Koko ajan on tunne että punkit tekee pesää. Alkaa muka kutittamaan selässä juuri sellaista kohtaa jota ei näe peilistä vaikka kuinka itseään venyttää.

      • Anonyymi

        Valkosipulitabletit auttaa, että ei tuu punkkeja.
        Ensi viikolla meen minäkin metsään.
        Mustikankeruu on mukavaa ja saa liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkosipulitabletit auttaa, että ei tuu punkkeja.
        Ensi viikolla meen minäkin metsään.
        Mustikankeruu on mukavaa ja saa liikuntaa.

        Sukat housunlahkeen päälle ja kumpparit, pitkähihainen paita ja huivi.,Illalla punkkitarkastus oman ukon kanssa , joka paikka pitää tutkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukat housunlahkeen päälle ja kumpparit, pitkähihainen paita ja huivi.,Illalla punkkitarkastus oman ukon kanssa , joka paikka pitää tutkia.

        Ja huivi hatun reunan yli, että eivät niskasta kapua.

        Käyn aina nopeassa suihkussa marjareissun jälkeen.
        Ei tarvitse ukkoa siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huivi hatun reunan yli, että eivät niskasta kapua.

        Käyn aina nopeassa suihkussa marjareissun jälkeen.
        Ei tarvitse ukkoa siihen.

        Uimassa minäkin kävin vaan eipä ne punkkiin auta eikä hirvikärpäsiinkään. Edelleen kämpivät jos kämpivät. Viime kesänä reissun jälkeen pesin hiukset shamppoolla suihkussa ja silti illalla yksi hirvikärpänen löytyi niskahiuksista. Nyt on olo kuitenkin rauhoittunut, lähden uudelleen katsomaan toisen paikan.


    • Anonyymi

      Tänään heräsin vasta klo 8.15. Olipas hyvät yöunet.
      Uutisissa on hehkutettu Bidenin käyntiä Suomessa. Hyvä uutinen.

      Vähemmän hyvä on se kalabaliikki, jonka oppositio on nostanut rasismisyytöksistä. Hallitus ei pääse tehtäväänsä suorittamaan, kun vuosikausia vanhoja syntejä käsitellään päivästä toiseen ulkomaita nyöten.
      Kun persut kerran on hallitukseen päästetty, on nyt päästävä toteuttamaan hallitusneuvotteluissa päätettyjä toimia. Orpo veti palavereita viikkokausia. Mahtaa häntä pänniä, kun työhön ei päästä käsiksi.
      Toivottavasti tästäkin vielä saadaan hyviä uutisia.

      • Minusta hyvä uutinen on se että nyt tietyt poliitikot, jotka ovat saaneet ministerinsalkkuja ja puolue joka on saanut hallitusvastuuta ovat tarkassa syynissä ja heidän kelpoisuutensa näin suureen tehtävään on puntarissa.
        Persupoliitikot ja heidän kannattajansa ovat "kunnostautuneet" vuosien varrella ahkerina somen käyttäjinä ja aggressivisia väittelijöinä. Meidänkin tuppukylän sana on vapaa-foorumilla etnopopulistit ovat olleet suurimpia suunsoittajia ja aina valmiina lyömään sanan miekalla toisinajattelevia. Nyt kun kirves on osunut omaan nilkkaan, niin popcornit esiin ja sirkus jatkuu.
        Suurin ero ruotsidempkraatin ja persun välillä on että täkäläiset äärioikeistolaiset ovat oppineet siivoamaan (ainakin osittain) agendaansa ja ovat nykyisin kansan silmissä lähes sisäsiistejä. Persuilla vasta alussa tämä prosessi.
        Hyvä uutinen olisi jos valtionvarainministeri nöyrtyisi pyytämään anteeksi paitsi Suomen kansalta myös niiltä joita hän on eniten loukannut kirjoituksillaan: maahanmuuttajia, uskonnosta ja vaatetuksesta riippumatta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minusta hyvä uutinen on se että nyt tietyt poliitikot, jotka ovat saaneet ministerinsalkkuja ja puolue joka on saanut hallitusvastuuta ovat tarkassa syynissä ja heidän kelpoisuutensa näin suureen tehtävään on puntarissa.
        Persupoliitikot ja heidän kannattajansa ovat "kunnostautuneet" vuosien varrella ahkerina somen käyttäjinä ja aggressivisia väittelijöinä. Meidänkin tuppukylän sana on vapaa-foorumilla etnopopulistit ovat olleet suurimpia suunsoittajia ja aina valmiina lyömään sanan miekalla toisinajattelevia. Nyt kun kirves on osunut omaan nilkkaan, niin popcornit esiin ja sirkus jatkuu.
        Suurin ero ruotsidempkraatin ja persun välillä on että täkäläiset äärioikeistolaiset ovat oppineet siivoamaan (ainakin osittain) agendaansa ja ovat nykyisin kansan silmissä lähes sisäsiistejä. Persuilla vasta alussa tämä prosessi.
        Hyvä uutinen olisi jos valtionvarainministeri nöyrtyisi pyytämään anteeksi paitsi Suomen kansalta myös niiltä joita hän on eniten loukannut kirjoituksillaan: maahanmuuttajia, uskonnosta ja vaatetuksesta riippumatta.

        Mitä siinä persuilet, etkö tunne Suomen puolueiden nimityksiä?
        Sisäsiisteyteen voisit itsekin opetella, suollat vihapuhetta vähän väliä suomalaisia kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä persuilet, etkö tunne Suomen puolueiden nimityksiä?
        Sisäsiisteyteen voisit itsekin opetella, suollat vihapuhetta vähän väliä suomalaisia kohtaan.

        Miksi minä en saisi käyttää samaa "lempinimeä" perussuomalaisista kuin muutkin?
        Vihapuhetta ei edellisessä kommentissani ollut sanaakaan, epämukavia totuuksia ehkä vain muutama.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minusta hyvä uutinen on se että nyt tietyt poliitikot, jotka ovat saaneet ministerinsalkkuja ja puolue joka on saanut hallitusvastuuta ovat tarkassa syynissä ja heidän kelpoisuutensa näin suureen tehtävään on puntarissa.
        Persupoliitikot ja heidän kannattajansa ovat "kunnostautuneet" vuosien varrella ahkerina somen käyttäjinä ja aggressivisia väittelijöinä. Meidänkin tuppukylän sana on vapaa-foorumilla etnopopulistit ovat olleet suurimpia suunsoittajia ja aina valmiina lyömään sanan miekalla toisinajattelevia. Nyt kun kirves on osunut omaan nilkkaan, niin popcornit esiin ja sirkus jatkuu.
        Suurin ero ruotsidempkraatin ja persun välillä on että täkäläiset äärioikeistolaiset ovat oppineet siivoamaan (ainakin osittain) agendaansa ja ovat nykyisin kansan silmissä lähes sisäsiistejä. Persuilla vasta alussa tämä prosessi.
        Hyvä uutinen olisi jos valtionvarainministeri nöyrtyisi pyytämään anteeksi paitsi Suomen kansalta myös niiltä joita hän on eniten loukannut kirjoituksillaan: maahanmuuttajia, uskonnosta ja vaatetuksesta riippumatta.

        Kukas siellä Ruotsissa sitten hallaa tekee, jos sisäsiistejä ollaan.

        Mietin vain, kun tuo Natoon venyy ja venyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas siellä Ruotsissa sitten hallaa tekee, jos sisäsiistejä ollaan.

        Mietin vain, kun tuo Natoon venyy ja venyy.

        Ei täälläkään kaikki ole sisäsiistejä, mutta kaikkein pahimmat törkysuut on puolueen sisällä siirretty vähemmän näkyviin asemiin ja poliittisesti sliipatummat ja siistimmin itseään ilmaisevat ovat taas lähempänä valtaakäyttävää piiriä.
        Tuo Koraaninpolttaminen on hankala ja kaksipiippuinen juttu.
        Se ei ole sitten pätkääkään viisasta ajatellen Ruotsin Natoon pääsemistä, mutta Ruotsin lainsäädäntö ei oikein anna muuta mahdollisuutta kuin sallia ne.
        Minä olen taipuvainen ajattelemaan että kaikki nämä Koraaninpolttamiset ovat tarkoitettu nimenomaan estämään sitä. Islaminvastaisuus on vain se Troijan hevonen jota käytetään savuverhon tapaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei täälläkään kaikki ole sisäsiistejä, mutta kaikkein pahimmat törkysuut on puolueen sisällä siirretty vähemmän näkyviin asemiin ja poliittisesti sliipatummat ja siistimmin itseään ilmaisevat ovat taas lähempänä valtaakäyttävää piiriä.
        Tuo Koraaninpolttaminen on hankala ja kaksipiippuinen juttu.
        Se ei ole sitten pätkääkään viisasta ajatellen Ruotsin Natoon pääsemistä, mutta Ruotsin lainsäädäntö ei oikein anna muuta mahdollisuutta kuin sallia ne.
        Minä olen taipuvainen ajattelemaan että kaikki nämä Koraaninpolttamiset ovat tarkoitettu nimenomaan estämään sitä. Islaminvastaisuus on vain se Troijan hevonen jota käytetään savuverhon tapaan.

        Ai sinä olet taipuvainen vihdoin ajattelemaan sellaista, jonka muut ovat sanoneet ja tienneet kauan sitten. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä persuilet, etkö tunne Suomen puolueiden nimityksiä?
        Sisäsiisteyteen voisit itsekin opetella, suollat vihapuhetta vähän väliä suomalaisia kohtaan.

        . . . ja hyvä uutinen siis tässä on. . .?


    • Ja sitten siirrymmekin päivän hyviin uutisiin...
      saamme nauttia viileänvaaleasta kesäsäästä, lämpötila siinä 20 plussan kieppeillä. Kammottaa katsella kun ihmiset kahlaavat suihkulähteissä neljänkymmenen asteen kuumuudessa eteläisimmillä leveyksillä. Meillä kukkii ruusut ja orvokit, kasvimaalla alkavat sipulinvarret taittua ja kasvihuoneessa tomaatit punastella.
      Viime päivinä olen lähinnä keskittynyt Lumikeron Uutismiehen lukemiseen, perheen kanssa touhuamiseen ja pihatöihin. Rauhallista, harmoonista ja seesteistä arkea tässä pienessä kuplassani.
      Muualla maailmassa myrskyää . LaNIña nostattaa meriveden pintalämpöä päiväntasaajan korkeuksilla ja aiheuttaa paljon ilmastokatastrofeja lähellä ja kaukana.
      Ukrainassa sota jatkuu.
      Suomessa hallituskriisi käsilä.
      Täällä meillä taidettiin nuolaista ennen kuin tipahtaa Naton suhteen. Mutta toivoa ei ole vielä menetetty.

      Siinähän niitä Lasten uutisia tulikin, kaukaa ja läheltä.

      • Anonyymi

        Sanotaan, että on otettava lusikka kauniisen käteen.
        Iloinen uutinen oli, että saatiin hallitus kokoon. Edellistä hallitusta, on nyt iloisesti haukuttu ja myös pääministeriä, joka sentään luotsasi meidät läpi pandemian ja Nattoprosessin. Kumpikin yllätys kaikille. Voi vai kuvitella, miten epäkäytännölliset miehet olisivat pandemian kurimuksessa onnistuneet. Naisilla on enemmän kykyä keksiä menetelmiä pulmatilanteisiin,

        Nyt päästivät persut hallitukseen. Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että heillä oli ja on oma erikoinen asenteensa vierasmaalaisiin, heidän uskontoonsa, vaatetukseensa ja muuhun elämänmenoonsa.
        Purran asenteet olivat varsin hyvin tiedossa, ja tiedossa myös, että hän on nyt siivonnut puheestaan pois alatyyliset huomautukset ja nimittelyt, samoin kuin suurin osa koko puolueesta. Koulutus on mennyt perille. Kovapäisimpien kohdalla voi vielä yhteiskunnan sivallus osua.
        15 v. takaisia asioita ei ole syytä kaivaa uutisina enää esille. Miksi ei toimittu silloin?
        Nyt pitäisi päästä toteuttamaan päätöksiä, joita vatvottiin ennätyspitkä aika, kunnes hallitus saatiin kokoon.
        Eikö Suomen talouden kuntoon laittaminen olekaan enää yhteiskunnan tärkein tavoite?
        Mitä hyötyä oppositiolle on jarruttaa hallituksen työskentelyä vatkaamalla asioita, jotka eivät ole kenellekään uusia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan, että on otettava lusikka kauniisen käteen.
        Iloinen uutinen oli, että saatiin hallitus kokoon. Edellistä hallitusta, on nyt iloisesti haukuttu ja myös pääministeriä, joka sentään luotsasi meidät läpi pandemian ja Nattoprosessin. Kumpikin yllätys kaikille. Voi vai kuvitella, miten epäkäytännölliset miehet olisivat pandemian kurimuksessa onnistuneet. Naisilla on enemmän kykyä keksiä menetelmiä pulmatilanteisiin,

        Nyt päästivät persut hallitukseen. Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että heillä oli ja on oma erikoinen asenteensa vierasmaalaisiin, heidän uskontoonsa, vaatetukseensa ja muuhun elämänmenoonsa.
        Purran asenteet olivat varsin hyvin tiedossa, ja tiedossa myös, että hän on nyt siivonnut puheestaan pois alatyyliset huomautukset ja nimittelyt, samoin kuin suurin osa koko puolueesta. Koulutus on mennyt perille. Kovapäisimpien kohdalla voi vielä yhteiskunnan sivallus osua.
        15 v. takaisia asioita ei ole syytä kaivaa uutisina enää esille. Miksi ei toimittu silloin?
        Nyt pitäisi päästä toteuttamaan päätöksiä, joita vatvottiin ennätyspitkä aika, kunnes hallitus saatiin kokoon.
        Eikö Suomen talouden kuntoon laittaminen olekaan enää yhteiskunnan tärkein tavoite?
        Mitä hyötyä oppositiolle on jarruttaa hallituksen työskentelyä vatkaamalla asioita, jotka eivät ole kenellekään uusia!

        Puhutaan ja kirjoitellaan mainehaitasta ja miten pahimmassa tapauksessa, Suomen hyvän maineen tahriintuessa myös kaupalliset intressit kärsivät, suomalaisten yritysten menstys kansainvälisesti, ulkomaankauppa jne. puhumattakaan siitä että korkeastikoulutettua työperäistä maahanmuuttoa on turha edes toivoa koska Suomi, joka rinnastetaan kansainvälisesti eurooppalaiseksi B-valtioksi yhdessä Unkarin, Puolan ja joidenkin entisten itäblokkimaiden kanssa ei olisi enää kiinnostava kansainvälisillä työ-ja yritysmarkkinoilla. Puhumattkaan akateemisista aloista, korkeakouluista, yliopistoista, tutkimuksesta.
        Hinta on liian korkea epäkurrantin äärioikeistopuolueen päästämisestä määräävään asemaan hallitukseen.

        Henkilökohtaisesti asiahan ei minulle kuulu, mutta koska Suomi ja sen asiat ovat edelleen lähellä sydäntäni huolestun tästä negatiivisesta kehityksestä ja otan kantaa siten kuin asiat näen itse.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Puhutaan ja kirjoitellaan mainehaitasta ja miten pahimmassa tapauksessa, Suomen hyvän maineen tahriintuessa myös kaupalliset intressit kärsivät, suomalaisten yritysten menstys kansainvälisesti, ulkomaankauppa jne. puhumattakaan siitä että korkeastikoulutettua työperäistä maahanmuuttoa on turha edes toivoa koska Suomi, joka rinnastetaan kansainvälisesti eurooppalaiseksi B-valtioksi yhdessä Unkarin, Puolan ja joidenkin entisten itäblokkimaiden kanssa ei olisi enää kiinnostava kansainvälisillä työ-ja yritysmarkkinoilla. Puhumattkaan akateemisista aloista, korkeakouluista, yliopistoista, tutkimuksesta.
        Hinta on liian korkea epäkurrantin äärioikeistopuolueen päästämisestä määräävään asemaan hallitukseen.

        Henkilökohtaisesti asiahan ei minulle kuulu, mutta koska Suomi ja sen asiat ovat edelleen lähellä sydäntäni huolestun tästä negatiivisesta kehityksestä ja otan kantaa siten kuin asiat näen itse.

        Laittaisito faktaa tuosta "Puhutaan ja kirjoitellaan mainehaitasta".

        Missä on puhuttu ja missä on kirjoitettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisito faktaa tuosta "Puhutaan ja kirjoitellaan mainehaitasta".

        Missä on puhuttu ja missä on kirjoitettu?

        Ei minulla ole nyt juuri käsillä mitään minne linkittää. Tällaisia kananottoja olen lukenut viime päivinä suomalaisesta valtamediasta. Luen Helsingin Sanomia, YleUutisia, Iltasanomia ja nyt Iltalehteäkin, joskus. Satunnaisesti Maaseudun Tulevaisuutta Keskisuomalaista, Aaamulehteä jne.
        Mielipiteitä, kolumneja jne.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei minulla ole nyt juuri käsillä mitään minne linkittää. Tällaisia kananottoja olen lukenut viime päivinä suomalaisesta valtamediasta. Luen Helsingin Sanomia, YleUutisia, Iltasanomia ja nyt Iltalehteäkin, joskus. Satunnaisesti Maaseudun Tulevaisuutta Keskisuomalaista, Aaamulehteä jne.
        Mielipiteitä, kolumneja jne.

        Fé de errata:
        "kananotto" pitää lukea "kannanotto" :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei minulla ole nyt juuri käsillä mitään minne linkittää. Tällaisia kananottoja olen lukenut viime päivinä suomalaisesta valtamediasta. Luen Helsingin Sanomia, YleUutisia, Iltasanomia ja nyt Iltalehteäkin, joskus. Satunnaisesti Maaseudun Tulevaisuutta Keskisuomalaista, Aaamulehteä jne.
        Mielipiteitä, kolumneja jne.

        Luet monia lehtiä, mutta olet kaiketi tietoinen, ettei Suomi ole ainut maa, jossa määrätty joukko nostaa päätään.

        Kuuntelin eilen ulkomaalaista toimittajaa, miten hän näki Suomen tulevaisuuden ja se oli ihan toista, mitä sinä tuolla ylempänä kuvasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luet monia lehtiä, mutta olet kaiketi tietoinen, ettei Suomi ole ainut maa, jossa määrätty joukko nostaa päätään.

        Kuuntelin eilen ulkomaalaista toimittajaa, miten hän näki Suomen tulevaisuuden ja se oli ihan toista, mitä sinä tuolla ylempänä kuvasit.

        Olen toki tietoinen siitä ja se huolestuttaa myös, tulevaisuutta ajatellen ja pitkällä tähtäimellä. Saksassa on myös kirjoiteltu uusnatsismin noususta ja ovat huolestuneita, syystäkin. Saksa on kuitenkin se maa joka on eniten ottanut opikseen aikaisemmista virheistään ja reagoi voimakkaimmin juuri äärioikeiston ja kansallissosialistisia ja fasistisia tendenssejä omaavien puolueiden nousuun.

        Espanja on toinen maa, jota kannttaa seurata ja jolla on fasistinen historia ja nyt vahva, vaikka jakaantunut vasemmisto. Ei minua demokraattinen, maltillinen oikeisto, kuten kokoomus tai meidän moderaatit pelota, tiedän miten he ajavat asioitaan. Mutta ääriliikkeet, niin vasemmalla kuin oikealla, mutta nyt juuri etenkin äärinationalismi saattaa hyvinkin saada demokratianvastaisia piirteitä ja metodeja hallita ja määrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan, että on otettava lusikka kauniisen käteen.
        Iloinen uutinen oli, että saatiin hallitus kokoon. Edellistä hallitusta, on nyt iloisesti haukuttu ja myös pääministeriä, joka sentään luotsasi meidät läpi pandemian ja Nattoprosessin. Kumpikin yllätys kaikille. Voi vai kuvitella, miten epäkäytännölliset miehet olisivat pandemian kurimuksessa onnistuneet. Naisilla on enemmän kykyä keksiä menetelmiä pulmatilanteisiin,

        Nyt päästivät persut hallitukseen. Ei pitäisi olla kenellekään yllätys, että heillä oli ja on oma erikoinen asenteensa vierasmaalaisiin, heidän uskontoonsa, vaatetukseensa ja muuhun elämänmenoonsa.
        Purran asenteet olivat varsin hyvin tiedossa, ja tiedossa myös, että hän on nyt siivonnut puheestaan pois alatyyliset huomautukset ja nimittelyt, samoin kuin suurin osa koko puolueesta. Koulutus on mennyt perille. Kovapäisimpien kohdalla voi vielä yhteiskunnan sivallus osua.
        15 v. takaisia asioita ei ole syytä kaivaa uutisina enää esille. Miksi ei toimittu silloin?
        Nyt pitäisi päästä toteuttamaan päätöksiä, joita vatvottiin ennätyspitkä aika, kunnes hallitus saatiin kokoon.
        Eikö Suomen talouden kuntoon laittaminen olekaan enää yhteiskunnan tärkein tavoite?
        Mitä hyötyä oppositiolle on jarruttaa hallituksen työskentelyä vatkaamalla asioita, jotka eivät ole kenellekään uusia!

        Kaikki eivät suinkaan tienneet noista 15 vuotta vanhoista asioista,
        Ja onhan se toisaalta hyvä että tietää tarkalleen
        Millä tasolla ihminen on kirjoitellut, ja koska hän oli jo 30 vuotias silloin , Siis aikuinen , on se joka panee ihmiset ajattelemaan , sillä ei kai kukaan enää aikuisena muuttele ajatusmaailmaansa.
        Oli miten oli ei koske minua , ainoastaan huolestuttavaa lukemista miten kannattajat kiroilevat ja nimittelevät, Siis tätä meinaan onko sama taso ministerillä kun hänen klaanillaan ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet monia lehtiä, mutta olet kaiketi tietoinen, ettei Suomi ole ainut maa, jossa määrätty joukko nostaa päätään.

        Kuuntelin eilen ulkomaalaista toimittajaa, miten hän näki Suomen tulevaisuuden ja se oli ihan toista, mitä sinä tuolla ylempänä kuvasit.

        Paloma on oikeassa, älä intä vastaan. Pahansuopaiset lausumat ovat jääneet elämään ja haittaavat varmasti Purran poliittista uraa loppuun saakka.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että Suomen politiikassa ei yksittäisten persujen ala-arvoiset kirjoitukset saa olla päälimmäisenä tietona maamme politiikasta, ja siksi asia pitäisi nyt saada sivuutetuksi ja hallituksen päästä tositoimiin. Heillä oli viikkokausien palaverit hallituksen tavoitteista, ja nyt ollaan jääty kiinni 15 v. takaisiin blogikirjoituksiin.
        Oppositio haluaa eduskunnan koolle toteamaa, nauttiiko hallitus sen luottamusta. Pelkkää teatteria. koska oppositiolla on vähemmän ääniä kuin hallituspuolueilla, ja Orpo ei halua hallituksen kaatuvan ennen kuin se on päässyt työnsä alkuun.

        Jos Keskusta olisi lähtenyt mukaan hallitukseen, ei tätä kalabaliikkia olisi syntynyt. Jokainen tiesi, että persuilla on tämä huono maineensa. Vaaleissa asia kuitenkin unohdettiin, ja kansa antoi persuille kakkospaikan.
        Tullaan nyt toimeen tämän asian kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma on oikeassa, älä intä vastaan. Pahansuopaiset lausumat ovat jääneet elämään ja haittaavat varmasti Purran poliittista uraa loppuun saakka.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että Suomen politiikassa ei yksittäisten persujen ala-arvoiset kirjoitukset saa olla päälimmäisenä tietona maamme politiikasta, ja siksi asia pitäisi nyt saada sivuutetuksi ja hallituksen päästä tositoimiin. Heillä oli viikkokausien palaverit hallituksen tavoitteista, ja nyt ollaan jääty kiinni 15 v. takaisiin blogikirjoituksiin.
        Oppositio haluaa eduskunnan koolle toteamaa, nauttiiko hallitus sen luottamusta. Pelkkää teatteria. koska oppositiolla on vähemmän ääniä kuin hallituspuolueilla, ja Orpo ei halua hallituksen kaatuvan ennen kuin se on päässyt työnsä alkuun.

        Jos Keskusta olisi lähtenyt mukaan hallitukseen, ei tätä kalabaliikkia olisi syntynyt. Jokainen tiesi, että persuilla on tämä huono maineensa. Vaaleissa asia kuitenkin unohdettiin, ja kansa antoi persuille kakkospaikan.
        Tullaan nyt toimeen tämän asian kanssa!

        Missä minä olen inttänyt vastaan? Olen vain esittänyt hänelle pari kysymystä ja sekö on mielestäsi vastaan inttämistä?

        Eikö sinua kiinnostaa tietää se, missä on kerrottu, "Suomi, joka rinnastetaan kansainvälisesti eurooppalaiseksi B-valtioksi yhdessä Unkarin, Puolan ja joidenkin entisten itäblokkimaiden kanssa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittaisito faktaa tuosta "Puhutaan ja kirjoitellaan mainehaitasta".

        Missä on puhuttu ja missä on kirjoitettu?

        Ohikulkija ihmettelee. eikö kysyjä lue uutisia, vaan haluaa palstalaisten kertovan mitä niissä on sanottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohikulkija ihmettelee. eikö kysyjä lue uutisia, vaan haluaa palstalaisten kertovan mitä niissä on sanottu

        Miksi hän olisi moista pyytänyt? Palomahan kertoi, mitä oli ollut ja toinen pyysi faktaa, et missä näin on lukenut?

        Ehkä kaikki ei lue näitä ip- lehtiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät suinkaan tienneet noista 15 vuotta vanhoista asioista,
        Ja onhan se toisaalta hyvä että tietää tarkalleen
        Millä tasolla ihminen on kirjoitellut, ja koska hän oli jo 30 vuotias silloin , Siis aikuinen , on se joka panee ihmiset ajattelemaan , sillä ei kai kukaan enää aikuisena muuttele ajatusmaailmaansa.
        Oli miten oli ei koske minua , ainoastaan huolestuttavaa lukemista miten kannattajat kiroilevat ja nimittelevät, Siis tätä meinaan onko sama taso ministerillä kun hänen klaanillaan ,

        `Kauhea mielipide, ettei kukaan aikuinen ei muuttele ajatusmaailmaansa.

        Jos olet ollut väärässä,tai jos olet ollut huonossa seurassa, tai jos et ole ymmärtänyt oikein, tai jos olet vasta kolmekymppisenä oppinut uusia asioita, jos olet kiinnostunut vasta nyt jostakin asiasta, josta aikaisemmin et ole tiennyt mitään, niin et kuitenkaan aikuisena muuttele ajatusmaailmaasi, vaan pidät kiinni niistä vanhoista, Olisi pitänyt kuulla toisin nuorena, nyt on myöhäistä.

        Juuri tuo tuli mieleeni uutisesta, joka kertoo. että Venäjällä on laadittu laki, joka kieltää sukupuolen korjaukset, peruuttaa samaa sukupuolta olevien avioliitot ja kieltää hormonihoidot.
        Se on juuri sitä, että mikä kelpasi isille, kelvatkoon pojillekin hamaan maailman tappiin asti.

        K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        `Kauhea mielipide, ettei kukaan aikuinen ei muuttele ajatusmaailmaansa.

        Jos olet ollut väärässä,tai jos olet ollut huonossa seurassa, tai jos et ole ymmärtänyt oikein, tai jos olet vasta kolmekymppisenä oppinut uusia asioita, jos olet kiinnostunut vasta nyt jostakin asiasta, josta aikaisemmin et ole tiennyt mitään, niin et kuitenkaan aikuisena muuttele ajatusmaailmaasi, vaan pidät kiinni niistä vanhoista, Olisi pitänyt kuulla toisin nuorena, nyt on myöhäistä.

        Juuri tuo tuli mieleeni uutisesta, joka kertoo. että Venäjällä on laadittu laki, joka kieltää sukupuolen korjaukset, peruuttaa samaa sukupuolta olevien avioliitot ja kieltää hormonihoidot.
        Se on juuri sitä, että mikä kelpasi isille, kelvatkoon pojillekin hamaan maailman tappiin asti.

        K

        Kuuleppa jos kolmikymppisenä on persu niin ei se siitä enää miksikään muutu sitä meinasin onhan hänellä ollut ” ohjaaja” koko ajan.
        Poliittinen suuntaus on jo valittu siinä iässä ja sen tuomat aatteet. Kuten hänen kirjoituksissaan kävi ilmi kenen sivulla kirjoitteli.
        Niin että jos on jotenkin alikehittynyt niin silloin tietysti ottaa aikaa valita oma suuntansa , mutta näin normaali ihmisen elämässä poliittinen suuntaus on jo selvä siinä kolmenkymmenen iässä. Minun vanhempani tapasivat toisensa poliittisissa tehtävissä siin 20 ikäisinä , ja kumpikin piti oman ideologiansa kuolemaan asti. Joten tiedän mitä politiikon elämä on ja myöskin miten suhtaudutaan lehdistöön, ja sen että ei halveksinta ihmisiä vaan siksi että ovat muun värisinä , koska halveksia ei ole edes koskaan puhunut ihmisen kanssa jota halveksii.
        Itse en valinnut koskaan vanhempieni poliittista suuntausta , vaan ihan omani samalla kuitenkin kunnioitan heidän työtään omassa ympäristössään missä tekivät poliittista työtä .eivät koskaan puhuneet pahaa muista puolueista , niin oli ennen, nyt huudetaan suu vaahdossa ihmisten vaatteista ja ihonväristä joilla ei ole mitään merkitystä poliittisesti, tai ei pitäisi olla, ihmisiä me ollaan kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet monia lehtiä, mutta olet kaiketi tietoinen, ettei Suomi ole ainut maa, jossa määrätty joukko nostaa päätään.

        Kuuntelin eilen ulkomaalaista toimittajaa, miten hän näki Suomen tulevaisuuden ja se oli ihan toista, mitä sinä tuolla ylempänä kuvasit.

        Mielipiteitä on, ja kaikeksi onneksi jokaisella on mahdollisuus muodostaa ne itse.
        Ulkomaalainen toimittaja esittää omat näkemyksensä. Me saamme nähdä asiat omalta kantiltamme. Eräässä naapurivaltiossa johto määrää linnatuomion uhalla, millaisia mielipiteitä on omaksuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet monia lehtiä, mutta olet kaiketi tietoinen, ettei Suomi ole ainut maa, jossa määrätty joukko nostaa päätään.

        Kuuntelin eilen ulkomaalaista toimittajaa, miten hän näki Suomen tulevaisuuden ja se oli ihan toista, mitä sinä tuolla ylempänä kuvasit.

        Joten, väärässä!
        ULKOMAALAINEN näki hyväksi ilmoittaa mielipiteensä.
        Hiljentykäämme.
        Mkr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän olisi moista pyytänyt? Palomahan kertoi, mitä oli ollut ja toinen pyysi faktaa, et missä näin on lukenut?

        Ehkä kaikki ei lue näitä ip- lehtiä?

        No sitähän kysyjä justiin pyysi. "et missä näin on lukenut?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteitä on, ja kaikeksi onneksi jokaisella on mahdollisuus muodostaa ne itse.
        Ulkomaalainen toimittaja esittää omat näkemyksensä. Me saamme nähdä asiat omalta kantiltamme. Eräässä naapurivaltiossa johto määrää linnatuomion uhalla, millaisia mielipiteitä on omaksuttava.

        EU on sellainen psukopaTtien vallassa oleva diktatuuri ja se on se tarkoittamasi maa että kari vale juutalais kasari roistot vie rahasi,terveytesi,omaisuutesi ja tappa piikeillä ja sairaastamme jo vauvasta lähtien. Vaihtaa vain mediaa kaiket päivät siellä sinun totuutesi on.


    • Anonyymi

      Aloittaja toivoi vain mukavia ja hyviä tapahtumia. Mutta nämä kaksi taas ilmaantui jyräämään. Toinen riitelee autopaikasta, toinen haukkuu Suomen politiikkaa. Aloittakaa omat tympeys- ketjunne, saatte purkaa sappeanne ja muut saa rauhassa kertoa iloisia asioita..

      • Minulla on ollut ihanan laiska aamu. Nukuin kymmeneen asti, söin aamupalan ja luin uutisia netistä ja nyt siirryin tänne lukemaan iloisten ja onnellisten ihmisten arjesta.

        Sinulla ei taida mennä hyvin kun yrität väkisin riitaa haastaa.


      • Minä vastasin vain edelliseen kommenttiin joka koski juuri näitä Suomen sisäpoliittisia tapahtumia. En siis tuonut aihetta ketjuttuun, ainoastaan vastasin kommenttiin. Pieni ero.

        Sitten siirryin eteenpäin omalla kommentillani siitä miten upeaa on saada elää täällä Pohjolassa, missä kuumuus ei nouse hengenvaarallisille lukemille kuten Etelä-Euroopassa. Eikö se nyt sitten kuitenkin ole iloinen asia, meidän kannaltamme?


      • Anonyymi

        Koska asiallinen kirjoitus on sinulle riidan haastamista.
        Suomen asiat eivät ole oikein kohdallaan ja siitäkin voi keskustella
        Juu kiva asia päivälle on se että ulkona lämmittää. Sisällä viileää, vai saako sen viileän mainita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska asiallinen kirjoitus on sinulle riidan haastamista.
        Suomen asiat eivät ole oikein kohdallaan ja siitäkin voi keskustella
        Juu kiva asia päivälle on se että ulkona lämmittää. Sisällä viileää, vai saako sen viileän mainita

        Iloinen asia meille on, että vielä tässä iässäkin, yli 80 täyttäneinä, voimme keskustella maailman menosta ja tuoda erilaisia näkemyksiä esiin. Me seuraamme aikaamme.

        Jos ajatellaan lapsuuttamme, sallittiinko vanhuksille mielipiteen vapaus, vai joutuivatko he uunin loukkoon yksin ja unohdettuina? Vaivaistalot ja köyhäintalot sijaitsivat pitäjänmäellä, ja sinne meidän ikäisemme työnnettiin, jos vielä henki pihisi. Mielipiteet katsottiin kalkkeutuneen vanhuksen höpinöiksi.

        Nyt otetaan kantaa ja ja ollaan politiikan huipulla, kuten 80-vuotias Biden, joka pyrkii vielä seuraavallekin kaudelle.
        Bravoo, 80+ palsta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iloinen asia meille on, että vielä tässä iässäkin, yli 80 täyttäneinä, voimme keskustella maailman menosta ja tuoda erilaisia näkemyksiä esiin. Me seuraamme aikaamme.

        Jos ajatellaan lapsuuttamme, sallittiinko vanhuksille mielipiteen vapaus, vai joutuivatko he uunin loukkoon yksin ja unohdettuina? Vaivaistalot ja köyhäintalot sijaitsivat pitäjänmäellä, ja sinne meidän ikäisemme työnnettiin, jos vielä henki pihisi. Mielipiteet katsottiin kalkkeutuneen vanhuksen höpinöiksi.

        Nyt otetaan kantaa ja ja ollaan politiikan huipulla, kuten 80-vuotias Biden, joka pyrkii vielä seuraavallekin kaudelle.
        Bravoo, 80 palsta

        Kiitos positiivisesta viestistä, tosiaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta keskustelu sujuu antoisasti.
        Ennen maatiloilla vanhukset hoidettiin kotona omassa kammarissa tai oli oma pytinki pihapiirissä. Omat isovanhempani olivat hyvin srvostettuja loppuun asti, kysyttiin neuvoa tärkeissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta viestistä, tosiaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta keskustelu sujuu antoisasti.
        Ennen maatiloilla vanhukset hoidettiin kotona omassa kammarissa tai oli oma pytinki pihapiirissä. Omat isovanhempani olivat hyvin srvostettuja loppuun asti, kysyttiin neuvoa tärkeissä asioissa.

        Vähän vaihteli riippuen siitä millaiset lapset, miniät ja vävyt olivat ja oliko heitä. Kyllä meidänkin kotikulmilla pääosin hyvin hoidettiin vanhukset.
        Mutta meille lapsille sanottiin: Ensin minä ja Isoerkki, sitten vasta rutukarit. En ole traumoja sanonnasta saanut. Liekö sitten jokin yksittäsen isännän tai emännän tokaisu joka oli jäänyt kylälle vähän huumori-hoennaksi. Samoin kuin emännän tokaisu samalla kun jo oli kaatamassa kahvia vieraan kuppiin: ethän enää ota.
        Olin harjoittelijana kunnalliskodissa, kaikki olivat laihoja ja riisipuuroa annosteltiin lautaselle tosi vähän. Muistan kun puistatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän vaihteli riippuen siitä millaiset lapset, miniät ja vävyt olivat ja oliko heitä. Kyllä meidänkin kotikulmilla pääosin hyvin hoidettiin vanhukset.
        Mutta meille lapsille sanottiin: Ensin minä ja Isoerkki, sitten vasta rutukarit. En ole traumoja sanonnasta saanut. Liekö sitten jokin yksittäsen isännän tai emännän tokaisu joka oli jäänyt kylälle vähän huumori-hoennaksi. Samoin kuin emännän tokaisu samalla kun jo oli kaatamassa kahvia vieraan kuppiin: ethän enää ota.
        Olin harjoittelijana kunnalliskodissa, kaikki olivat laihoja ja riisipuuroa annosteltiin lautaselle tosi vähän. Muistan kun puistatti.

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80+ ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80 ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!

        Eihän niillä ole mitään iloista kerrottavaa. Purkavat vain omaa katkeruuttaan tänne.

        Kesälomallaan minullakin on ollut pieni koululainen hoidossa pari viikkoa. Ei sen ikäinen enää päiväunia nuku, mutta virtaa saa mummikin pienten seurasta, jos osaavat mehutkin välillä puristaa. Onneksi on tramboliini pihalla, saa purkaa energiaa. Opetin myös laivan upotusta ruutupaperilla, siinä mukavasti välillä rauhottuu.
        Kalakeittoa minäkin teen kerran viikossa, kaupan tiskistä kalan ostan. Isommasta fileestä saa paistaa ja lopusta keiton ja ruisleipä tietenkin kaverina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80 ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!

        Iloista pitää olla!
        Jätskiauto kävi. Ostin paketin, jossa on 15 puikkoa.
        Jollei tämä olisi iloisten asioiden ketju, sanoisin, että petyin jätskin makuun Laihis maku.
        Mutta ei hätäillä!
        Niitä on vain 15. Ja hei. yksi jo puuttuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta viestistä, tosiaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta keskustelu sujuu antoisasti.
        Ennen maatiloilla vanhukset hoidettiin kotona omassa kammarissa tai oli oma pytinki pihapiirissä. Omat isovanhempani olivat hyvin srvostettuja loppuun asti, kysyttiin neuvoa tärkeissä asioissa.

        Muutama vuosikymmen sitten elämän pituus oli lyhyempi. Riittikö omille vanhuksillenne ikää paljon yli 70 vuoden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta viestistä, tosiaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta keskustelu sujuu antoisasti.
        Ennen maatiloilla vanhukset hoidettiin kotona omassa kammarissa tai oli oma pytinki pihapiirissä. Omat isovanhempani olivat hyvin srvostettuja loppuun asti, kysyttiin neuvoa tärkeissä asioissa.

        Oli silloinkin ihmisiä jotka ” hoitivat” hyvin huonosti vanhukseksi, voin vaan kuvitella millaista esim miniöillä onnollut elämä miehensä vanhempia hoidellessa , kyllähän siinä on varmaan hammasta purtu hyväisesti monet kerrat.
        Ja kun otettiin itsestään selvyytenä se että vaikka ei kemiat olleet koskaan olleet hyvät miniän ja anopin välillä niin saattaa arvata millaista sekin hoitaminen on ollut. Sitten on todella niitäkin jotka ihan lähimmäisen rakkaudesta hoitivat vanhuksensa, ihan hyvin . Jokaisessa asiassa on kaksi puolta, siksi olisi hyvä että vanhusten hoito tänään olisi sitä luokkaa jossa ihminen saa pitää arvokkuutensa loppuun asti . Ja tuntea olevansa osa yhteiskuntaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80 ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!

        No hyviä uutisaiheita teikäläiset yleensä ovat vieroksuneet miten minä olen sen huomannut.Jos minä kirjoittaisin esim että jos joku on saavuttanut jotain ja on siitä mielissään , niin aletaan heti arvostelemaan ilkeästi , se kun tuettaisiin sitä että joku on onnistunut jossain .
        Jos joku kertoo jonkun tapauksen elämästään niin missä ne iloisten uutisten ihmiset silloin ovat jos ei netissä nokkimassa toista. Joten sanan helinää taas. Avaa ihan oma palsta itsellesi joka on yksityinen. Niin saatte siellä puhua iloisia asioita toistenne kanssa, Suomi24 on kaikille eikö siellä ole kenelläkään määräysvaltaa miten jonkun toisen pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Minulle sattui tosi iloinen tapahtuma, kun olin kasseineni tulossa ulos marketista. Täysin ventovieras ihminen toi minut autollaan kotiin, ihan vapaaehtoisesti! Olin varmaan murheellinen näky sateessa kahden kassin kanssa. Hän sanoi, että tässä nyt tulee tehdyksi päivän hyvä työ.
        No niin tuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80 ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!

        Siis sinä katsot oikeudeksesi käskeä jonkun menemään jollekkin muille palstoille , ei Paloman kirjoituksissa ole ollut yhtään sellaisia asioista jotka olisivat mitenkään olleet riitaa haastavia.
        Sinulla näyttää olevan ainoastaan vaivaa siitä että hän kommetoi jotain asiaa ihan omalla mielipiteellään joka on okay muille.
        Et kai sinä ole se joka määrää ketkä saavat kirjoittaa , palstat on kaikkien käytössä .
        Joten itse siinä riitaa haastat ehdottelemaan hänelle muita palstoja.
        Sinä se haluat vaan iloisia asioita, mutta elämä on täynnä niin iloisia kun surullisiakin asioita
        Ja sitten korppiksen auto juttu, näin siinä hienoista huumoria. Ja saatoin jopa nähdä tilanteen hieman hauskana tapahtumana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja:

        Minulla oli toivomus, että olisi yksi palsta, missä kerrottaisiin vain hyviä uutisia ja itsestämme.

        Sinä Paloma voisit kavereinesi mennä toiselle palstalle tai aloittaa (taas) uuden ketjun, ja jauhaa politiikkaa ja maailman tapahtumia ja persujasi siellä!
        Eikö teillä ole jo IHAN TARPEEKSI näitä haukkumis, negatiivisuus, politiikka ja kauheus, väittely, julkkisjuoru ym ym palstoja?

        Eikö saisi olla yhtä ainutta mukavaa ja elämänmyönteistä palstaa ja kertoa ihan omista iloisista asioista?

        Kiitos etukäteen, että häippäsette sinne!

        Minun hyvät uutiset tänään.

        Nuorin lapsenlapsi tuli päiväksi hoitoon ja on ollut hauskaa ja naurettu!
        Vasta nyt nukahti päiväunille (jo pitkälti iltapäivää) kun ei ole malttanut edes nukkua.
        Ja tulin netille lukemaan. Tänne tulin, ja huomaan että eivät osaa muutamat 80 ssalaiset elää omaa mukavaa ja onnellista elämää.
        Tulevat vieläpä pilaamaan toistenkin iloiset uutiset.

        Tein vanhanajan kunnon kalasoppaa ja söin Fazerin ruisleivän kanssa, lapsenlapsi nukkuu, ja itse vietän mukavan loppupäivän.

        Miettikäähän te muutamat ja olkaa kohteliaita muille, jotka haluavat kertoa mukavista päivän tapahtumistaan!

        Anteeksi, miten unohdinkin aloituksen otsikon. Tykkään itsekin että pysytään siinä asiassa mistä on aloitettu. Otsikossa on nimenomaan ´tänään´mitä rupesinkaan 10iä vuosia vanhoja kokemuksiani vääntämään.

        Tästä päivästä. Poimin puoli ampäriä mustikoita, kuumuus aiheutti sen että tuntui hikijumpalta, jollaisia joita en ole tehnyt vuosikausiin. Mitä sitä riuhtomaan. Hyvä että sentään pyörtymättä kestin, joskus on hyvä käydä äärirajalla. Uin päälle, nyt on sopiva ja itteensä tyytyväinen olo niinkuin olisi tehnyt isommankin saavutuksen.
        2023-07-14 14:59:16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli silloinkin ihmisiä jotka ” hoitivat” hyvin huonosti vanhukseksi, voin vaan kuvitella millaista esim miniöillä onnollut elämä miehensä vanhempia hoidellessa , kyllähän siinä on varmaan hammasta purtu hyväisesti monet kerrat.
        Ja kun otettiin itsestään selvyytenä se että vaikka ei kemiat olleet koskaan olleet hyvät miniän ja anopin välillä niin saattaa arvata millaista sekin hoitaminen on ollut. Sitten on todella niitäkin jotka ihan lähimmäisen rakkaudesta hoitivat vanhuksensa, ihan hyvin . Jokaisessa asiassa on kaksi puolta, siksi olisi hyvä että vanhusten hoito tänään olisi sitä luokkaa jossa ihminen saa pitää arvokkuutensa loppuun asti . Ja tuntea olevansa osa yhteiskuntaa

        Appeni lapsuuskodissa asui suurperhe, jossa oli vanhemmat ja perheelliset ja perheettömät lapset kaikki samoissa tiloissa, ja yhden miniän halvaantunut äitikin tuvan muurin kupeessa sijaitsevassa vuoteessa 9 vuotta! Osa lapsista lähti maailmalle jo nuorena, appeni mm. mutta useampi perheenjäsen eli ikänsä talossa, sillä perinnönjaoissa talo jaettiin useampaan osaan, ja sisarukset asuivat jokainen omalla puolellaan taloa.
        Kun nyt käyn tässä toista sataa vuotta vanhassa talossa, joka toimii yhden perheen kesäpaikkana, ajattelen usein, miten hirveää on tuollainen pakkautuminen ollut. Kesät asuttiin aitoissa, ja uskon, että niihin muutettiin moneksi kuukaudeksi joka vuosi.
        Mutta varmasti vanhukset ja sairaat hoidettiin siinä maanviljelyksen ja karjanhoidon ohella. Olihan vanhoista se hyöty, että he olivat kotimiehinä ja lapsenkaitsijoina käytettävissä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyviä uutisaiheita teikäläiset yleensä ovat vieroksuneet miten minä olen sen huomannut.Jos minä kirjoittaisin esim että jos joku on saavuttanut jotain ja on siitä mielissään , niin aletaan heti arvostelemaan ilkeästi , se kun tuettaisiin sitä että joku on onnistunut jossain .
        Jos joku kertoo jonkun tapauksen elämästään niin missä ne iloisten uutisten ihmiset silloin ovat jos ei netissä nokkimassa toista. Joten sanan helinää taas. Avaa ihan oma palsta itsellesi joka on yksityinen. Niin saatte siellä puhua iloisia asioita toistenne kanssa, Suomi24 on kaikille eikö siellä ole kenelläkään määräysvaltaa miten jonkun toisen pitäisi kirjoittaa.

        Aina kehotetaan avaamaan oma palsta, jossa puhuttaisiin vain aloittajan ehdottamasta asiasta. Niitähän nämä kaikki aloitukset tavoittelevat, mutta pian ketjun suunta kääntyy ja vastarannan kiisket ryntäävät.


    • Kirjoitin tuonne "Aman" ketjuun päiväni humputteluista. Rahaa toki paloi, mutta empä ole aikoihin vinguttanut pankkikorttiani.

      Eli riippumattoteline, kaksi mattoa 150x80 ja 200x80 saunakamariin. Vaaleanpunaiset kapri-caprihousut sekä vinkkupullo lähtivät mukaani.

      Söin äskeen kasviskääryleen salaatin kera. Nyt odotan auringon hieman laskevan, jotta voin istahtaa parvekkeelle nauttimaan lasillisesta kylmää valkoviiniä.

      Kyllä kivaa pitää olla.

      • Anonyymi

        🤮🤮🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤮🤮🤮

        Miksi minusta näyttää niin kuin joku olisi tukehtumassa omaan yrjöönsä? Pitäisköhän käydä optikolla tarkistuttamassa lukulasien teho?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miksi minusta näyttää niin kuin joku olisi tukehtumassa omaan yrjöönsä? Pitäisköhän käydä optikolla tarkistuttamassa lukulasien teho?

        Haha. En edes huomannut, että emojit olivat huonovointisia. Ajattelin, että syövät iloisina salaattia.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miksi minusta näyttää niin kuin joku olisi tukehtumassa omaan yrjöönsä? Pitäisköhän käydä optikolla tarkistuttamassa lukulasien teho?

        Riitaako kaipaat taas tuolla typerällä kommentillasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitaako kaipaat taas tuolla typerällä kommentillasi?

        Tärppää aina!
        Sinäkin ilahduit!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miksi minusta näyttää niin kuin joku olisi tukehtumassa omaan yrjöönsä? Pitäisköhän käydä optikolla tarkistuttamassa lukulasien teho?

        Hän ajattelee aina pahinta mahdollista muista ja tulkitsee kaiken tosi ikävästi ja syyttävästi, ja nytkin pelkkien emojikuvien perusteella. Korppis puhui kasviskääryleistä ja joku laittoi jatkoksi kuvan kolmesta vihreästä syötävästä., näyttää vähän kaalikääryleiltä.


    • Anonyymi

      Tänään on ilo lähteä kauppaostoksille keskustan markettiin. Pitää tarpoa bussipysäkille ja perillä marketin isoja portaita. Mutta kun ei omankylän kaupasta saa kaikkea.
      Ilon asiaan tuo, että pitkään aikaan ei tarvitse keikkaa uusia, kun nyt muistilista on mukana.

      • Anonyymi

        Niin. lauantai on hyvä päivä lähteä viikon ostoksille, totta on että on iloinen asia.
        Itse teen ostokseni lauantaina. Pitäis liikkua enemmän. Niinpä varaan heti kärkeen ostoskärryn, siitä saa tukea kävelyssä, eikä tarvitse kannella voi ja maitopaketteja ym.
        Mitä enemmän tutkii kaupan hyllyjä, niin sitä enemmän liikuntoa!

        Näkee ihmisiä ja voi seurata mitä kukin osteskelee.
        Jos känkkäränkkä on mukana, niin voi hyllystä heittää toisen ostoskoriin purkkeja.
        Jos huomaavat, niin "oho", kun ikää on jo näin paljon, niin "sattuuhan sitä, kun ei aina huomaa kenen kärri".

        Tänä aamuna olin jo kello 10 kauppakeskuksessa ja kolusin vaikka miten monta kauppaa ja vertailin hintoja ja tutkin mitä missäkin kaupassa on tarjolla.
        Iloisesti juttelen kanssaostajille, moni on yksinäinen ja ilahtuu kun saa juttuseuraa.
        Siinä on itsellenikin mukavaa ja saa vihjeitä kaikenlaisesta.

        Ostin parit pullat, jäätelöä ja pakastimeen erikoishinnalla lasangea, ja porkkanoita ja muuta terveellistä.

        Oli rauhallista aamulla kaupoissa ja ystävällisesti auttoivat, kun kyselin tarpeellista tietoa eri tuotteista.
        Oli minullakin muistilista mukana, ei muuten millään enää muistaisi kaikkea, mitä pitää hankkia yhden eläkeläisen talouteen.
        Virikeostoksia tuli joitain, onhan se kiva piristää itseään.
        Ostin myös vieraitten varalle keksejä ja sipsejä ja muuta sellaista.

        Ihan mukava päivä on ollut!


      • Anonyymi

        No nyt on kauppareissu tehty, ja siitä seurasi se iloinen uutinen, että eräs minulle täysin tuntematon ihminen heitti minut autollaan kotiovelle, koska matka bussipysäkille äkillisessä ukkossateessa olisi ollut karmea. Meillä päin kun asiakkaita ei juuri ole ajateltu, kun bussipysäkkien paikkoja on suunniteltu. Olisin ollut märkä kuin uitettu kissa koko kotimatkan. Kodin puolellakin on bussipysäkiltä kotiin yli 500 m.
        Tulipa päivän hyvä työ tehtyä, sanoi auttajani.
        No niin tuli.

        - Minä kummastelen, että puhelimen kautta tämä palsta on erilainen. Kirjoitin kyydityksestäni sen kautta pari tuntia sitten, mutta ei sitä täällä läppärilläni näy, eikä näy myöskään 3 oksentavaa emojia, joilla joku on suvainnut palstaamme ilahduttaa.
        En ymmärrä, mutta ei kai se niin tärkeää olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on kauppareissu tehty, ja siitä seurasi se iloinen uutinen, että eräs minulle täysin tuntematon ihminen heitti minut autollaan kotiovelle, koska matka bussipysäkille äkillisessä ukkossateessa olisi ollut karmea. Meillä päin kun asiakkaita ei juuri ole ajateltu, kun bussipysäkkien paikkoja on suunniteltu. Olisin ollut märkä kuin uitettu kissa koko kotimatkan. Kodin puolellakin on bussipysäkiltä kotiin yli 500 m.
        Tulipa päivän hyvä työ tehtyä, sanoi auttajani.
        No niin tuli.

        - Minä kummastelen, että puhelimen kautta tämä palsta on erilainen. Kirjoitin kyydityksestäni sen kautta pari tuntia sitten, mutta ei sitä täällä läppärilläni näy, eikä näy myöskään 3 oksentavaa emojia, joilla joku on suvainnut palstaamme ilahduttaa.
        En ymmärrä, mutta ei kai se niin tärkeää olekaan.

        Oletpa rohkea, kun tuntemattoman kyytiin uskaltauduit. Itse olen niin arkajalka, että pelkäisin vähintään ryöstöä.
        Hienoa, että on auttavaisia ihmisiä.
        Oletko päivittänyt läppärisi 80+sivun.
        Joskus itselläni ei sivu päivity vaikka poistuisin välillä.
        Osoitekentän vieressä on yleensä näppäin mistä saa sivun päivitettyä.
        Toivottavasti se auttaisi.


    • Aloittajalle:
      ihan turhaa vetää nimeäni esille palstanpilaajana (tarkoitit ehkä aloitustasi, et palstaa?)
      En aloittanut taaskaan negatiivisten asioiden kertomista, mutta koska minun taivaallani on sekä pilviä että aurinkoa, kerron molemmista.
      En ole kuitenkaan koskaan syyllistynyt kenenkään kommenttien päälle yrjöämiseen.

      • Tämä on iloisten asioden ketju. Kirjoitin iloisia kuulumisiani, ne kuitenkin aiheuttivat äkillisen pahoinvointikohtauksen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä on iloisten asioden ketju. Kirjoitin iloisia kuulumisiani, ne kuitenkin aiheuttivat äkillisen pahoinvointikohtauksen.

        Minusta on miellyttävämpi havaita ympärilläni myönteisiä asioita.
        Oloonsa aidosti tyytyväiset ihmiset säteilevät positiivista lämpöä.
        Olkoon kyse sitten tyytyväisyydestä omaan oloon tai kanssaihmisten olosta ja onnistumisesta.
        Tosin kanssaihmisten reaktiot ovat kahden sorttisia.
        Vastaanottajan myönteinen tulkinta vaatii usein jonkin asteista tuntemista.

        Kun havaitsen keskusteluissa jotain omaan elämääni liittyvää niin peilaan sitä omiin kokemuksiin perustuen enkä mitään sanomattomalla lässytyksellä "olisikivaajoseiolisikeljua" malliin.
        Tosiasioiden toteaminen ei ole kehumista eikä solvausta.
        Tosin jotkut pitävät harrastamaansa solvausta tosiasian toteamisena. Subjektiivisesta vinkkelistään katsoen.


      • Anonyymi

        Jospas et liiottelisi, ei tässä ole "yrjötty"sen enempää kuin muutkaan. Asiallinen huomautus.

        Sitäpaitsi yrjöäminen on myönteinen reaktio.
        Sitä on esimerkiksi tullut syötyä huonontunutta ruokaa, ja sitten oma luonto toimii viisaasti kun tupsauttaa ne ylimääräiset pois.
        Heti on parempi olo, ei tartte mennä lääkäriin (lääkärinkulut, pirssimaksut, odottelu vastaanotolla) - mikä aika menee.
        Saattaa olla että lääkäri määrää lääkkeitä, eikun marssit apteekkiin ja ostat, ja maksaahan ne.
        Sen jälkeen pitää muistaa vielä ottaa ne lääkkeet.

        Kun yrjöät, niin kaikki ym toimenpiteet fiksaantuu kerralla.

        Tiedätkös muuten mikä ero on "yrjöllä" ja "ysköksellä".

        Mietippä näkökantojani! Myönteisesti. Ihan ilmaisen neuvon oon antanut sitäpaitsi elämäsi raitille.


      • Anonyymi

        Tulet tänne ilkeilemään, vaikka sinua on pyydetty pysymään avaamisilla
        palstoillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet tänne ilkeilemään, vaikka sinua on pyydetty pysymään avaamisilla
        palstoillasi.

        Nyt menit liian pitkälle ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet tänne ilkeilemään, vaikka sinua on pyydetty pysymään avaamisilla
        palstoillasi.

        Ehkäpä pyyntö oli liian iloisesti muotoiltu.
        Ehkäpä me iloiset eläkeläiset emme tienneet, kenen piti lähteä.
        Meikäkin tässä vain toivottaa hyvät huomenet, vaikka se ei kiinnosta ketään.


    • Anonyymi

      Pasianssi meni läpi!

      • Anonyymi

        Paistoi tänään aurinko.

        Minähän en yleensä auringossa loikoile. Enkä rannalla makaile.
        Heinäpellolla se rusketus on kas saatava...

        Tänään tein poikkeuksen, ekä kertaa tänä kesänä.
        Kaivoin esille aurinkotuolin ja kokosin sen parvekkeelle, siihen kaksi pyyhkettä aluseksi, hölvasin auinkovoidetta, minkä olin ostanut, ja lekottelin siinä.

        Olipa rauhoittavaa.
        Siinä nukahdinkin.

        Nyt oon ottanut aurinkoa.

        Ei oo yhtään kade Etelä-Euroopan maita.
        Hyvä olla täällä Suomessa! Paras paikka!


    • Anonyymi

      Tuli äsken saunottua , ja pienet Carlsbergit :)


      Skånepåg

    • Hyvää huomenta aurinkoiselta grilliterassilta. Söin juuri kahviaamiaista. Nukuin pitkään yhteensä noin 11 tuntia. Kumppanini sukulaisvierailut imevät energiaani joten piiloudun tänne luonnon helmaan lepäämään.

      Nyt pitäisi alkaa kokoamaan riippumaton telinettä, saa nähdä onnistunko.

      Kaunista sunnuntaipäivää kaikille.

    • Istutin aprikoosinvärisen ruusun etupihalle ja hortensian kahden muun hortensian kaveriksi talon eteläseinustalle. Mies kaivoi lapiolla montut, yhdessä istutettiin kukat ja täytettiin mullalla. Minä kastelin hyvin. Tänään sataa ja luonto nauttii viielämmästä jaksosta.

      • Onnistuin hyvin riippumattotelineen kokoamisessä. Nyt makoilen siinä. Ihanaa 😊


      • Anonyymi

        Minä istutin, yhdessä istutettiin....mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä istutin, yhdessä istutettiin....mielenkiintoista.

        Kuka sitä niin tarkkaan eilisiä juttuja enää muistaa, kumpi kaivoi ja istutti ja multaa mätti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä niin tarkkaan eilisiä juttuja enää muistaa, kumpi kaivoi ja istutti ja multaa mätti..

        Mut mites tän ketjun otsikko?


      • Sain Ison Hortensian äitienpäivänä toissa vuonna.
        Yritin pitää hengissä mutta alkoi kuolla pois.
        Huomasin ihan tyvessä pienen vihreän alun, oli tosi pieni.
        Otin sen talteen ja juurta mukaan. Istutin ruukkuun, alkoi kasvaa hitaasti mutta varmasti.
        Ei ole kovin iso vieläkään, mutta nätti kukka on latvassa.
        Tykkään pelastaa kituvia kasveja, kun onnistun niin tulee hyvä olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä istutin, yhdessä istutettiin....mielenkiintoista.

        Mielenkiintoista, KAKSI kasvia !
        Voimme yhdessä taivastella. Toiseen tarvittiin puolison apua.
        Oo o.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, KAKSI kasvia !
        Voimme yhdessä taivastella. Toiseen tarvittiin puolison apua.
        Oo o.

        Oi miten sinua kaivaa toisen kukkien istuttaminen , eikös se ollut niitä iloisia uutisia kun avio pari ynnä ja yhdessä tekevät asioita .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä istutin, yhdessä istutettiin....mielenkiintoista.

        Kyllähän sinulla on vaiva aina etsiä jotain Paloman kirjoituksesta. Sulle sen pitäis olla yks ja sama miten toiset tekee . Lopeta se nokkiminen


    • Anonyymi

      Hyvä antaa vielä odottaa itseään.
      Tietenkin hyvänä voisin pitää sitä, että palatessani kotiin marketin kautta muistin ostaa sinapit, kahta laatua, omenat ja valkoviinietikan.
      Kehnoa ovat reidet. Maastavetoja ykkösinä 5 x 3 toistoa 1,4 x oma paino ja koivet ovat tönkköinä.
      Aortan läppävuoto haittaa pahasti tekemisen lisäksi myös palautumista.
      Onneksi kaikki testamentit ja viimeiset tahdot on tehty jo yli 20 vuotta sitten.
      Niin lähestyypi maa.

      • Anonyymi

        Pontevassa kunnossahan sinä olet tokkiinsa.
        Jos totta puhutaan, niin itse en ole koskaan jaksanut nostaa yhtään mitään, paitsi lapsiani, joita riepotin kainalossani hissittömässä talossa 3. kerrokseen vuosikausia.
        Mietin testamenttia, mitä siihen pitäisi merkitä, kun on mies kuollut ja perillisiä ei ole kuin kaksi. Panevat puoliksi sen minkä löytävät.
        Suositteletko jotain inventaariota esim, tauluista ja muista arvokkaammista?
        Jos haluaisin, että asunto jää toiselle ja kesämökki toiselle, niin eikö se ole vähän hassua, jos eivät itse niin ajattelisi, vaan haluaisivat myydä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pontevassa kunnossahan sinä olet tokkiinsa.
        Jos totta puhutaan, niin itse en ole koskaan jaksanut nostaa yhtään mitään, paitsi lapsiani, joita riepotin kainalossani hissittömässä talossa 3. kerrokseen vuosikausia.
        Mietin testamenttia, mitä siihen pitäisi merkitä, kun on mies kuollut ja perillisiä ei ole kuin kaksi. Panevat puoliksi sen minkä löytävät.
        Suositteletko jotain inventaariota esim, tauluista ja muista arvokkaammista?
        Jos haluaisin, että asunto jää toiselle ja kesämökki toiselle, niin eikö se ole vähän hassua, jos eivät itse niin ajattelisi, vaan haluaisivat myydä pois?

        Nostelen kykyjeni mukaan yrittäen pitää itseni parempikuntoisena puoliskona.
        Vaimoni ennuste oli 23 vuotta sitten kovin lohduton jonka vuoksi teimme kaikki testamentit ja tahdot. Elinikäennuste 3v -12v. Hoitanut, kokenut hematologi sanoi 10 vuotta olevan toiveiden täyttymys.
        Laboratoriovirheen vuoksi minun PSA lukemani enteili syöpää mutta koepalat todistivat toisin. Oli muuten paskamoinen vuosi.

        Testamenteissa suljimme pois lastemme puolisot ja toisen tenavan kohdalla se osoittautui tarpeelliseksi.
        Ok:sta kerrostaloon muuton yhteydessä kävivät lapsemme pyynnöstämme tullaamassa itselleen haluamansa.
        Sijoitusasuntomme olimme ehtineet lahjoittamaan lastemme yhteisomistukseen ja kokiessamme sen vuokraamisen (pidimme itse vuokratulot) hankalaksi niin lapsemme myivät sen ja jakoivat rahat.
        Tämä nykyinen asuntomme on yhteisomistuksessa vaimoni kanssa mutta Espanjan asunto jäi ostaessamme 1986 minun nimiini johtuen vaimoni ihastuksesta retonkeihin.
        Se on testamentattu paikallisessa dokumentilla lapsillemme.

        Olen yrittänyt saneerata 26m2:n autotallia mutta köyhyydessä kasvaneena on vaikea heittää pois mitään.

        Irtaimistossamme ei ole mitään oikeasti arvokasta. Isäni syntymävuotena 1911 hänen kotiinsa ostettu kauniskaappinen seinällä heiluriaan huitova kellon on alkuperäisessä toimintakunnossa elinkaarensa aikana tehtyjen kahden perushuollon ansiosta.

        Lapsemme tietävät pankin ja tallelokeron jossa on arvokkaampi kama osassa tulevien omistajien merkinnät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostelen kykyjeni mukaan yrittäen pitää itseni parempikuntoisena puoliskona.
        Vaimoni ennuste oli 23 vuotta sitten kovin lohduton jonka vuoksi teimme kaikki testamentit ja tahdot. Elinikäennuste 3v -12v. Hoitanut, kokenut hematologi sanoi 10 vuotta olevan toiveiden täyttymys.
        Laboratoriovirheen vuoksi minun PSA lukemani enteili syöpää mutta koepalat todistivat toisin. Oli muuten paskamoinen vuosi.

        Testamenteissa suljimme pois lastemme puolisot ja toisen tenavan kohdalla se osoittautui tarpeelliseksi.
        Ok:sta kerrostaloon muuton yhteydessä kävivät lapsemme pyynnöstämme tullaamassa itselleen haluamansa.
        Sijoitusasuntomme olimme ehtineet lahjoittamaan lastemme yhteisomistukseen ja kokiessamme sen vuokraamisen (pidimme itse vuokratulot) hankalaksi niin lapsemme myivät sen ja jakoivat rahat.
        Tämä nykyinen asuntomme on yhteisomistuksessa vaimoni kanssa mutta Espanjan asunto jäi ostaessamme 1986 minun nimiini johtuen vaimoni ihastuksesta retonkeihin.
        Se on testamentattu paikallisessa dokumentilla lapsillemme.

        Olen yrittänyt saneerata 26m2:n autotallia mutta köyhyydessä kasvaneena on vaikea heittää pois mitään.

        Irtaimistossamme ei ole mitään oikeasti arvokasta. Isäni syntymävuotena 1911 hänen kotiinsa ostettu kauniskaappinen seinällä heiluriaan huitova kellon on alkuperäisessä toimintakunnossa elinkaarensa aikana tehtyjen kahden perushuollon ansiosta.

        Lapsemme tietävät pankin ja tallelokeron jossa on arvokkaampi kama osassa tulevien omistajien merkinnät.

        Hyvin olet hoitanut. Pistää miettimään.
        Onneksi 😀 ei ole Espanjan asuntoa! Nämä kotimaisetkin nyt mietityttävät.


    • Päivä on kulunut enmmäkseen ulkona virkkaamassa ja äänkirjaa kuunnellessa. On liian kuuma rehkiä, laitoin mukavan tuolin varjoon ja toisen tuolin jalkoja varten, tyynyt vielä molempiin tuoleihin niin ei väsy jalat eikä selkä.
      Löysin You Tubesta uuden kesäkurpitsareseptin. Viipaleiden annetaan hikoilla suolan avulla enin neste pois. Sitten kuivasin ja kastelin maustetussa kananmunassa ja kierittelin korppujauhoissa. Voita reilusti pannulle ja kauniin ruskeaksi. Oli yllättävän hyvää.
      Välillä ei ruoka maistunut, nyt maistuu todella hyvin, sokeria yritän välttää.

    • Anonyymi

      En tiedä, mutta joku huuhkaja käy huutamassa 70 plussassa useita pitkiä
      sekopäisiä kommenttejaan joka päivä. Huutaisi omalla palstallaan.

      • Anonyymi

        Se on persujen innokas kannattaja.


      • Anonyymi

        Täälläkin on väärän ikäisiä trolleja nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin on väärän ikäisiä trolleja nähty.

        Ja sinä se sitten olet ihan oikean ikäinen


    • Anonyymi

      Aivan ihana päivä ollut meilläpäin. Aamulla ajettiin nurmikot ja syötiin itseongittuja ahvenia kera sipulikastikkeen ja perunoiden. Aurinkoista ja lämmintä etelätuulta on puhallellut.
      Olo kuin paratiisissa. Ihan sit vaan lueskeltu ja mies katsellut urheilua ja lukenut hänkin

      • Anonyymi

        Mitäpä luitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä luitte?

        Ostin rapuvoileivän, maistui mahtavalle.
        Itsekin voisi tehdä: leipä, salaatti, kananmuna, najoneesia, rapuja ja sitruunan siivu.
        Toinen löytö oli Pommac.

        Sunnuntai on aina rauhallinen päivä.
        Vaikka on eläkkeellä, niin arkena on muka paljon tekemistä.


    • Anonyymi

      Nyt en lukenut kirjaa, mutta utelias kun olen , niin tulee tulee luettua paljon lehtiä. Sieltä sit hypättyä johonkin kiinnostavaan artikkeliin jne. On niin valtavan paljon mielenkiintoisia asioita maailmassa. Ikävillä asioilla en päätäni vaivaa, joille ei pieni. ihminen voi mitään.
      Iltaisin tulee kuuneltua kirjoja, viimeisimpinä Miki Lukkosen kirja ja Hernesniemen kirja jne jne.
      Olen sellainen ns multitaskaaja, kun ei kuulemma pitäis olla,mutta ,kun niin monet asiat kiinnostaa. Lääketiede,,, tutkimukset Suomeessa jamaailmalla ect.

      • Anonyymi

        Miltä Miki Liukkosen kirja kuulosti ?


    • Anonyymi

      Alcaraz voitti Wimbletonin ja valtikka vaihtui, hyvä juttu.

    • Anonyymi

      Koko päiväksi riitti tekemistä ja jaksoin. On ollut tiiviimpi tekemisen jakso n 4vk. Eilen olin väsynyt koska yöunta ei tarpeeksi ja mitään ei jaksanut,silmät ristissä ja oli särkyjä,huono päivä.
      MUTTA parempi Päivä tänään alkoi 6.30 jälkeen pyykinpesua aamupäivällä ja mikä hieno aurinko sää ja tuuli kuivattaa vaatteita.
      Sitten ruokaa pannulla kukkakaalia, kurpitsaa, sipulia, tomaattia,kermaa hieman,mausteita ja aiemmin paistettua naudan suikaleita. Välillä luin kännykästä juttuja. Ja nyt illalla vasta nettiä tabletilla. Pyykit ehti kuivua ennen tuulenpuuskia ja sadetta. Aika lämmin päivä ja kasvoja kuumotti mutta en hikoillut.

    • Paloma ja Liekko kertovat hortensioista. Ne ovat pian ajankohtaisia, kun monet muut pensaat ovat jo kukkineet. Meillä puutarhassa köynnöshortensiat ovat nyt vielä kukassa ja pörriäisten rakastamia, pallohortensia isoilla nupuilla ja syyslajikkeetkin näyttävät selvinneen talvesta, nuppusarjoja näkyy. Varsinkin Japaninhortensian uhkeat kukat säilyvät hyvin kuivattuina.

      Liekolla on monia sympaattisia piirteitä, tuo kasvien pelastaminen sopii kuvaan myös. Olen yrittänyt talvettaa keväällä lahjaksi saamiani ruukuissa kasvavia punervia tai sinerviä jalohortensioita istuttamalla sopivan happamaan maahan, mutta ei ole onnistunut. Onko vinkkejä?

      Päivän iloinen asia on kutsu huomenna alkavan naistenviikon Johannan nimppareille. .

      • Anonyymi

        Olen ite huono kukkien kasvattaja.
        Tämän päivän iloinen uutinen on että kehäkukka kukkii.
        On viime kesältä.

        Olen istutellut joka toisentai kolmannen kehäkukkarivin ja väliin salaattia, pinaattia ym.
        Kehäkukka estää kuulemma joittenkin hyönteisten salattien syömisen.

        Kehäkukka on muutenkin terveellinen.
        Kerään terälehdet, kuivaan ja käytän aamujugurtissa, niitä voi mursia pienemmiksi, jauhoiksi.

        Omassa penkissä on luonnonkukkia.
        Männyntaimi rupesi kasvamaan nurmikolla ja kaksi pikku katajaa. Linnut vissiin kuljettaneet siemenet. Saavat kasvaa. Ajattelin käydä hakemassa pikku kuusen metsästä kasvamaan.

        Olishan se mukava olla oma joulukuusi!


    • Anonyymi

      Eli aivopesu aloitettiin jo lapsena

      • Anonyymi

        Aamulla heräsin pirteänä kuin peipponen tai mikä muu tahansa virkeä lintu.
        Heräsin kylläkin harakan rätkätykseen ja suljin ikkunan.
        Aattelin, että hyvä oli kun herätti kuitenkin, mitäpä sitä koko päivää makaamaan.

        Nyt puuhastelen sitä sun tätä, ja kuuntelen samalla juttua läppäristä.
        Pian lähdenkin ulkosalle reippailemaan.
        Nyt kun on kesä, eikä tartte laittaa toppatakkia päälle.

        Vois lähteä uimaan.


    • Kävin hakemassa korillisen kesäkurpitsoja (keltaisia ja vihreitä) ja pari kasvihuonekurkkua ja laiton kadunvarteen vapaaseen jakoon. Laitoin ensi kuvan niistä ja ilmoituksen että saa tulla hakemaan, ja osoitteen paikalliseen FB-ryhmään. Meitä on n. 33 aktiivia postaajaa ryhmässä, mutta kaikenkaikkiaan 455 jäsentä. Nyt tunti myöhemmällä olen saanut jo parikymmentä tykkäystä, joten oletan että ne siitä häviää. Lisää on tulossa pilvin pimein ja halloweenkurpitsa ja jättikurpitsa ovat myös kehittämässä hedelmää pitkien rönsyjen varteen
      Mietin tässä miten kesäkurpitsaa voisi säilöä pakkasessa, kun senkoostumus menee rikki, mutta sain vinkin tehdä kesäkurpitsalettuja ja pihvejä ja pakastaa siinä muodossa. Elikkä päivän ohjelma tiedossa taas: hihat ylös ja keittiöön!

    • Minun päivän iloinen uutinen oli kun P.n tytär ilmoitti ottavansa P.n auton kun hänen opiskelunsa päättyy vuoden lopussa.

      Olimme eilen käynnistäneet myyntikyselyt autosta. Yksi ystäväni oli kiinnostunut hyvin pidetystä kaunottaresta. Tänään kiersin muutamassa autokaupassa.

      No, se myyntityö on nyt ohi.

      • Anonyymi

        Hyvin pidetty kaunotar🤣🤣🤣, siis auto!!!!
        Taisi olla pitkät opinnot liki 90-vuotiaan lapsellla. Normaalisti sen ikäisten lapset alkaa jäädä eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pidetty kaunotar🤣🤣🤣, siis auto!!!!
        Taisi olla pitkät opinnot liki 90-vuotiaan lapsellla. Normaalisti sen ikäisten lapset alkaa jäädä eläkkeelle.

        Noin ajattelee ihminen, jonka lapset nostaa eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ajattelee ihminen, jonka lapset nostaa eläkettä.

        Olen 86 ja vanhin lapseni 65 ja jäi juuri eläkkeelle. Hän ehti olla yli 40 v työelämässä. 90 v täyttäneiden lapset ovat yleensä 60 v täyttäneitä ja jo eläkkeellä tai pian pääsemässä eläkkeelle pitkän työuran jälkeen. Mikseivät he nostaisi työeläkettään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 86 ja vanhin lapseni 65 ja jäi juuri eläkkeelle. Hän ehti olla yli 40 v työelämässä. 90 v täyttäneiden lapset ovat yleensä 60 v täyttäneitä ja jo eläkkeellä tai pian pääsemässä eläkkeelle pitkän työuran jälkeen. Mikseivät he nostaisi työeläkettään?

        Moni mies tulee isäksi yli 60-vuotiaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni mies tulee isäksi yli 60-vuotiaina.

        Isoisän iässä isäksi tuleva on liian vanha, ei ehkä näe lastaan aikuisena eikä ymmärrä sen sukupolven asioita. Varsinkin murrosikäisen kanssa tulee vaikeuksia ja vauvojen kanssa valvominen on vanhalle rankkaa. Ahneet naiset ankkuroi itseensä lapsella päästäkseen nauttimaan vanhan miehen rahoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoisän iässä isäksi tuleva on liian vanha, ei ehkä näe lastaan aikuisena eikä ymmärrä sen sukupolven asioita. Varsinkin murrosikäisen kanssa tulee vaikeuksia ja vauvojen kanssa valvominen on vanhalle rankkaa. Ahneet naiset ankkuroi itseensä lapsella päästäkseen nauttimaan vanhan miehen rahoista.

        Ahneelta tosiaan vaikuttaa. Ahneuksissaan tekee lapsenkin, millainenkohan ahnehtija siitäkin tulee. Äiti ja lapsi ahnehtimassa kaikkea ikämiehen omaisuutta. Törkeitä ovat naiset. Varmaan se lapsikin on tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneelta tosiaan vaikuttaa. Ahneuksissaan tekee lapsenkin, millainenkohan ahnehtija siitäkin tulee. Äiti ja lapsi ahnehtimassa kaikkea ikämiehen omaisuutta. Törkeitä ovat naiset. Varmaan se lapsikin on tyttö.

        Mistä sinäkään reppana tiedät noiden miesten taloudellisen tilanteen?


    • Anonyymi

      Minun päiväni on kanssa ollut hyvä, poika tuli leikkaamaan ruohokentän , ajeli tunnin verran pienellä ruohonleikkuu traktorilla , ja nyt on tontilla niin kuin pitääkin.
      Juotiin kahvit sen jälkeen korvapuustiin kanssa, kiva hetki nuorimmaisen kanssa

    • Hyvä oli minunkin päiväni, ikävästä suruviestistä huolimatta. Niiltähän ei voi tässä iässä välttyä.
      Vanhempi poika oli lomalla, joten minulla oli kuski käytössä. Siinähän sain hoidetuksi kirjastoasiat, punkkirokotuksen ja Kela-asioinnin ja ihmettelin sitä rentoa ilmapiiriä mikä tuntui vallitsevan joka luukulla. Heinäkuuko sen tekee ? Kun ihmiset ovat lomalla ja rentoutuneita.
      Pari reipasta sadekuuroa sattui matkalle, mutta niistähän sopii olla tyytyväinen. Eilen kun käväisin mustikkametsässäni, marjoja kyllä oli, mutta kovin pieniä. Jospa sade saa ne kasvamaan. Niin kävi muutama vuosi sitten. Alkukesän kuivuus vaikutti niin, että varsinainen sato valmistui vasta loppukesästä.
      Piha, kukat ja sato ovat olleet puheenaiheina. Minäkin kierrän "tilukseni" joka aamu, tervehdin kukkia ja yrttejäni. Eihän niitä paljon ole, mutta kiva seurata silti.

      Olen viettänyt "ruutuaikaani" tuolla 70+:lla kun keskustelu uuden hallituksen tilanteesta käy kuumana. Minäkin sorruin ottamaan kantaa, vaikka silloin kun jätin aktiivisen osallistumisen politiikkaan, päätin, että se oli sitten siinä minun osaltani. Tuttuja 70+:llakin vielä on ja ellei muuta niin voi seurata heidän kannanottojaan.

      Myös tämä kesäinen elämämeno kysyy voimia: pienet matkat, merkkipäivät, omien ja vieraiden tapaamiset. Välillä melkein kaipaa vähäisempää tapahtumista...

      • Anonyymi

        Minä jouduin eilen keskustelemaan virastojen neuvojien kanssa verosotkua selvittäessäni.
        Ihan sama kokemus kuin Demeterillä. neuvojat olivat hyväntuulisia ja ystävällisiä.
        Auttaa varmaan myös, että kun olen antanut sos.turvatunnukseni, neuvoja näkee, että ikäeromme on 60 v, ja asennoituvat sen mukaan. Ystävällisesti ja huolellisesti tulee neuvot.
        Olen oppinut jo kauan sitten sanomaan, että tietokonetaitoni eivät ole parhaat mahdolliset, joten joskus joudumme minun töppäilyni takia tekemään asioihin korjauksia.
        Aina ovat asiat kuitenkin selvinneet. Jos tulee sellainen hetki, että olen onnistunut sotkemaan asiat lopullisesti, heitän läppärillä vesilintua.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Ihan hyviä kommentteja esitit, järkeviä siihen sekametelisoppaan, mikä siellä on vallalla.

      • Ai kiitos, Ano 21.52. Keskustelu kävi tosiaan kiivaana, eikä arkijärki ole siellä kovin korkeata valuuttaa..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ai kiitos, Ano 21.52. Keskustelu kävi tosiaan kiivaana, eikä arkijärki ole siellä kovin korkeata valuuttaa..))

        No, annetaan heidän siellä riehua.
        Jotain jännitystä saavat elämäänsä, ja purettua omia agressioitaan, - suotakoon se heille!

        Oma päiväni on alkanut mukavasti.
        Tänään fiksaan rästityöt ihan rauhalliseen tahtiin.
        Välilllä käyn huilimassa piikkimatolla, auttaa selkään.

        Omasta maasta poimin salaatit.
        Laitoin pihalle linnunpelättimen, - nimeltään Kalle.
        Kalle hoitaa hommansa ja pelottelee harakat pois, ei ole harakoilla ollut asiaa tontilleni sen jälkeen kun Kalle otti pestin.


    • Anonyymi

      Hyvin onnistui kauppareissu vaikka enemmän oli ostettavaa. Lapsenlapsi tulee huomenna. Liikkuvainen nuori on kiitollinen ruokittava. Liikuttaa sitten minua päiväristeilyllä ja mitä kaikkea keksitäänkään.
      Miellyttävä päivä, ei sada eikä hellettä. Jaksan puuhastella kotihommat.
      Mukava tuo Kalle :)

      • Anonyymi

        Eikös olekkin mukava laittaa ruokaa, kun lapselle/nuorelle maistuu ja saa kehut ja halit kiitokseksi👍🤗.
        Meidän tyttärenpoika 14 v harrastaa jalkapalloa, ruuan menekki on kova, lihaa, kalaa, munia , juustoa, maitoa mutta myös vhannejsua, hedelmiä ja marjoja paljon.Lettukestit pidetään huomenna, hänen kavereitaankin tulee mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekkin mukava laittaa ruokaa, kun lapselle/nuorelle maistuu ja saa kehut ja halit kiitokseksi👍🤗.
        Meidän tyttärenpoika 14 v harrastaa jalkapalloa, ruuan menekki on kova, lihaa, kalaa, munia , juustoa, maitoa mutta myös vhannejsua, hedelmiä ja marjoja paljon.Lettukestit pidetään huomenna, hänen kavereitaankin tulee mukaan.

        Kyllä vain on ilo laittaa ruokaa, kun syöjälle maistuu. Nykynuoret, ketkä tunnen, ovat hyvinkin ravintotietoisia. Ja pitää tietysti ollakin, kun harrastavat ja vielä pituuttakin kasvavat.
        Lettukestit täälläkin pidetään jonain päivänä lomansa aikana, ne kuuluu asiaan 😊


    • Minulta meni puhti, mutta sain puhdasta aikaseksi ja se ilahduttaa. Nyt makoilen ja kerään voimia jatkoon. Imuroin ylä- ja alakerran, kierreportaissa P. auttoi. Vielä pyyhkäisen kostealla lattiat. Miksikö siivoan, saamme Belgiasta vieraan ja siivoojamme on kesälomalla. No, onneksi ei tarvitse kiirehtiä tätä luppoaikaa kun riittää.

      Miten sitä on ennen jaksanutkin riekkasta, no vanhuus hiljentää tahtia.

    • Koin ihanan yllätyksen, ovikello soi, soittaja oli kukkakaupan lähetti.
      Hän toi kauniin kolme oksaisen orkidean.

      Olin hämmentynyt, keneltä. Avasin kirjekuoren.
      Ystävättäreltäni, hän kirjoitti. En muista vuotta, en päivää, mutta muistan, että olet kesän lapsi.
      Onnea.

      Ihana nuoruuden ystäväni joka oli kateissa yli kaksikymmentä vuotta ja jonka esikoiseni jäljitti erään taidenäyttelyn avajaisten artikkelista.

      Olemme tavanneet ja tulemme pian taas tapaamaan. Ihana ihminen.

      • Anonyymi

        Miksi poistatit viestin, jossa kerroin nuoruuden rakkauteni yllätyksestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi poistatit viestin, jossa kerroin nuoruuden rakkauteni yllätyksestä?

        En pysty viestejä poistamaan. Enkä poistaisi mitään jos saisin valtuudet.

        Eilen luin arkistosta ketjun jossa olin päähenkilö, minua haukuttiin ja leimattiin puskista kirjoittajaksi.

        Eräältä ihaillulta vakiolta oli kovaa syytetekstiä. Hyvä, että ne säilyy, ymmärtää paremmin mitä kunkin nikin takana oikeesti on.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        En pysty viestejä poistamaan. Enkä poistaisi mitään jos saisin valtuudet.

        Eilen luin arkistosta ketjun jossa olin päähenkilö, minua haukuttiin ja leimattiin puskista kirjoittajaksi.

        Eräältä ihaillulta vakiolta oli kovaa syytetekstiä. Hyvä, että ne säilyy, ymmärtää paremmin mitä kunkin nikin takana oikeesti on.

        Kysymys olikin, miksi poistatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin, miksi poistatit.

        Ok.

        Annetaan olla sen ikävän aiheen, ja jatketaan mukavilla kuulumisilla.
        Tai "käännetään sivua", kuten sanonta kuuluu.
        Ei kannata surra "menneen talven lumia".

        Tänään löysin jemmasta lakritsipussin, ja arvaahan miten siinä kävi.

        Tiedän kyllä, että lakritsi ei oo terveellistä, mutta enpä viitsinyt pusiia heittääkään.
        Joskus on kiva herkutella (kaikki ei tosin tykkää laksritsista).

        Ennen kun ei ollu vielä nää suklaalevyt niin muodissa, sitä kaadettiin kuppiin kermaa. Siihen sitten kaakaojauhetta ja sokeria, ja hämmennettiin.
        Ei lisäaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.

        Annetaan olla sen ikävän aiheen, ja jatketaan mukavilla kuulumisilla.
        Tai "käännetään sivua", kuten sanonta kuuluu.
        Ei kannata surra "menneen talven lumia".

        Tänään löysin jemmasta lakritsipussin, ja arvaahan miten siinä kävi.

        Tiedän kyllä, että lakritsi ei oo terveellistä, mutta enpä viitsinyt pusiia heittääkään.
        Joskus on kiva herkutella (kaikki ei tosin tykkää laksritsista).

        Ennen kun ei ollu vielä nää suklaalevyt niin muodissa, sitä kaadettiin kuppiin kermaa. Siihen sitten kaakaojauhetta ja sokeria, ja hämmennettiin.
        Ei lisäaineita.

        Olen tänään onnellinen.
        Kaikki hyvin.


    • Anonyymi

      Lapsenlapsi kävi kylässä :)

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Olen kerännyt tänään 5 litraa mustikoita.
        Ei ollut yhtä paljon mustikoita kuin ennen.
        Otti koville liikkuminen, mutta hyvää treeniä.
        Monta kertaa piti istua kannon tai kiven päällä.
        Raikasta ilmaa ja metsää.

        Teen illalla mustikkapiirakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kerännyt tänään 5 litraa mustikoita.
        Ei ollut yhtä paljon mustikoita kuin ennen.
        Otti koville liikkuminen, mutta hyvää treeniä.
        Monta kertaa piti istua kannon tai kiven päällä.
        Raikasta ilmaa ja metsää.

        Teen illalla mustikkapiirakkaa.

        Hyvä sinä👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinä👍

        Eilen yritin avata erään tietokoneohjelman, mutta se oli kadonnut koneelta. Siinä oli vuosien työn tulokset, ja vaikka olin ottanut tiedot tikulle, ei ollut jälellä ohjelmaa, jolla sen avaisin.

        Tänään sain avun tietokoneen taitajalta, joka jaksoi näpyttää konetta ja etsiä ratkaisua, vaikka näytti aivan mahdottomalta. Koneelta oli poistettu muutamia turhia ohjelmia, ja tämä minulle tärkeä oli ollut jollakin lailla niihin kytköksissä ja siksi se oli poistunut muiden mukana. Vihdoin palautus onnistui.
        Nyt asia on kunnossa. Kivi vierähti sydämeltä.
        Hyvää viikon alkua.


    • Anonyymi

      Kävin sotessa. Kaikki pelasi kuin rasvattu. Näppäisin laitteeseen hymyilevimmän hymiön.

      • Anonyymi

        Kävin jalkahoidossa. Mukava nyt katsoa telsua kintut jalkatyynyllä ja nauttia nätisti lakatuista varpaankynsistä. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin jalkahoidossa. Mukava nyt katsoa telsua kintut jalkatyynyllä ja nauttia nätisti lakatuista varpaankynsistä. 😉

        Minunkin jalkahoitaja lakkaa lopuksi kynnet, kesällä punaisella.


    • Viikko vaihtui sateet alkavat hellittää.
      Päivän hyvä kokemus selkä/hartia/käsi/niskahieronta.
      Sopivasti käsivoimat kuntoon ja kaislikon laitaan mato-ongelle.

      Mitä muuta kivaa tiedossa, huomenna selviää ; ))

      Nyt hyvää yötä😴

    • Anonyymi

      Mainosuutisissa kerrotaan tänään kuvan kanssa, että venäläisen jääkiekkoilijan (?) tyttöystävä Anna on paljastanut valokuvassa alushousunsa.
      Hyvä tietää, että Venäjällä yhä menee niin hyvin, että ihmisillä on varaa ostaa alusvaatteita.

      • Anonyymi

        5 litraa lisää mustikoita olen kerännyt, aikaa meni kyllä kolme tuntia, kun joka kannon ja kiven päällä piti huilata. Tuli kuntoiltua ja onhan eläkeläisellä aikaa.

        Olen näköjään päässyt taas vauhtiin.
        Joka heinäkuu-aamu jos ei sada, olen lähtenyt metsään.
        On tuossa ihan vieressä, tien toisella puolella.
        Sieltä oon kerännyt koivun, mustikan, vaapukan lehtiä ja kuusen kerkkiä ja puolukat.
        Parasta liikuntoa, vaikka usein kaadunkin.
        Otan silloin levon kannalta ja katselen taivaan pilviä ja puiden latvoja siinä varvukossa maatessani. Ottaa lujille päästä ylös, mutta olen onnistunut tähän asti.

        Kyllä tulee hyvälle mielelle kun on ulkona raittiissa ilmassa, ja on kesä!
        Hyvää kesää, pian on elokuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 litraa lisää mustikoita olen kerännyt, aikaa meni kyllä kolme tuntia, kun joka kannon ja kiven päällä piti huilata. Tuli kuntoiltua ja onhan eläkeläisellä aikaa.

        Olen näköjään päässyt taas vauhtiin.
        Joka heinäkuu-aamu jos ei sada, olen lähtenyt metsään.
        On tuossa ihan vieressä, tien toisella puolella.
        Sieltä oon kerännyt koivun, mustikan, vaapukan lehtiä ja kuusen kerkkiä ja puolukat.
        Parasta liikuntoa, vaikka usein kaadunkin.
        Otan silloin levon kannalta ja katselen taivaan pilviä ja puiden latvoja siinä varvukossa maatessani. Ottaa lujille päästä ylös, mutta olen onnistunut tähän asti.

        Kyllä tulee hyvälle mielelle kun on ulkona raittiissa ilmassa, ja on kesä!
        Hyvää kesää, pian on elokuu!

        Minä en uskalla syödä mitään tollasta tuli se lintuinfluenssa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en uskalla syödä mitään tollasta tuli se lintuinfluenssa..

        Ei se marjoihin tartu. Mutta pysyttele eristyksissä kuitenkin niin kauan kun oireita on.
        Anna tietosi tutkijoille, koska olet ensimmäinen suomalainen taudin saanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        5 litraa lisää mustikoita olen kerännyt, aikaa meni kyllä kolme tuntia, kun joka kannon ja kiven päällä piti huilata. Tuli kuntoiltua ja onhan eläkeläisellä aikaa.

        Olen näköjään päässyt taas vauhtiin.
        Joka heinäkuu-aamu jos ei sada, olen lähtenyt metsään.
        On tuossa ihan vieressä, tien toisella puolella.
        Sieltä oon kerännyt koivun, mustikan, vaapukan lehtiä ja kuusen kerkkiä ja puolukat.
        Parasta liikuntoa, vaikka usein kaadunkin.
        Otan silloin levon kannalta ja katselen taivaan pilviä ja puiden latvoja siinä varvukossa maatessani. Ottaa lujille päästä ylös, mutta olen onnistunut tähän asti.

        Kyllä tulee hyvälle mielelle kun on ulkona raittiissa ilmassa, ja on kesä!
        Hyvää kesää, pian on elokuu!

        Samoissa puuhissa olen minäkin ollut kuin Ano 13.07. Kun aloitin maanantaina, poimin kolmessa tunnissa (käsin) vajaan litran. Tänään tuli samassa ajassa kolme litraa, koneella tosin.
        Minulla on marjapaikalle matkaa pari kilometria, joten tuleepa samalla käveltyäkin. Maasto on vähän vaikeakulkuista, suonlaitaa, mutta toistaiseksi olen pysynyt pystyssä, tai en,
        kerran kaaduin jo pyllylleni kun käänsin varomattomasti päätäni, mutta pääsin kyllä ylös.

        Vain kerran sattui toinen poimija samaan paikkaan. Hänellä oli varrellinen poimuri, kertoi, ettei selkänsä kestä kumartelua. Minäkin huomasin, että käsin poimiminen käy selän päälle ja niskakin jännittyy tarpeettomasti.

        Kyllä nämä sessiot ovat minullekin yhtä juhlaa, onhan metsä ollut minulle elintärkeä lapsesta saakka: hiljentymisen, rauhoittumisen ja virkistymisen paikka.
        Huomenna taas, jos sää sallii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en uskalla syödä mitään tollasta tuli se lintuinfluenssa..

        Syöminen on yksi vaarallisimmista asioista, joihin ihminen syyllistyy.
        Rasvaa, kolesteroolia, karsinogeenejä, bakteereita. viiruksia, pandemiaa . . . Entisen miehen hevonenkin opetettiin olemaan ilman ruokaa, mutta voi! Juuri kun se oli oppinut, kuoli pois.
        Molempi pahempi.


      • demeter1 kirjoitti:

        Samoissa puuhissa olen minäkin ollut kuin Ano 13.07. Kun aloitin maanantaina, poimin kolmessa tunnissa (käsin) vajaan litran. Tänään tuli samassa ajassa kolme litraa, koneella tosin.
        Minulla on marjapaikalle matkaa pari kilometria, joten tuleepa samalla käveltyäkin. Maasto on vähän vaikeakulkuista, suonlaitaa, mutta toistaiseksi olen pysynyt pystyssä, tai en,
        kerran kaaduin jo pyllylleni kun käänsin varomattomasti päätäni, mutta pääsin kyllä ylös.

        Vain kerran sattui toinen poimija samaan paikkaan. Hänellä oli varrellinen poimuri, kertoi, ettei selkänsä kestä kumartelua. Minäkin huomasin, että käsin poimiminen käy selän päälle ja niskakin jännittyy tarpeettomasti.

        Kyllä nämä sessiot ovat minullekin yhtä juhlaa, onhan metsä ollut minulle elintärkeä lapsesta saakka: hiljentymisen, rauhoittumisen ja virkistymisen paikka.
        Huomenna taas, jos sää sallii...

        Samanlainen metsäläinen olen minäkin, ikiaikaiset suomalaiset vaistot tallella metsän kunnioittamisessa ja jopa pyhyyden kokemuksessa. Omat salaiset marikkoni ovat mökkimaisemissa Pirkanmaalla, helppokulkuisissa paikoissa pärjään hyvin , mutta paarmojen ja hirvikärpästen armoille en lähde. Piirakkamustikat olen jo poiminut, kasvavat vielä kokoa sateiden ansiosta. Ensimmäiset kanttarellit on herkuteltu… siunattu sade!

        Havunneulasten joustavaksi pehmustama polku on nivelystävällinen ja havupuiden tuoksun raikkaus kirkastaa ajatukset. Kouralliset marjoja suoraan varvuista ravitsevat koko ihmisolentoa väreillään ja vitamiineillaan.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Samanlainen metsäläinen olen minäkin, ikiaikaiset suomalaiset vaistot tallella metsän kunnioittamisessa ja jopa pyhyyden kokemuksessa. Omat salaiset marikkoni ovat mökkimaisemissa Pirkanmaalla, helppokulkuisissa paikoissa pärjään hyvin , mutta paarmojen ja hirvikärpästen armoille en lähde. Piirakkamustikat olen jo poiminut, kasvavat vielä kokoa sateiden ansiosta. Ensimmäiset kanttarellit on herkuteltu… siunattu sade!

        Havunneulasten joustavaksi pehmustama polku on nivelystävällinen ja havupuiden tuoksun raikkaus kirkastaa ajatukset. Kouralliset marjoja suoraan varvuista ravitsevat koko ihmisolentoa väreillään ja vitamiineillaan.

        Tänään ehdin aamulla kerätä kolme litraa, ennen kuin sade yllätti.
        Ihan mukava oli kastua sateessa ja tulla läpimärkänä kotiin. Lämmin suihku ja vähäksi aikaa pehkuihin, kuppi kahvia ja perjantai.

        Pääasia mustikankeruussa on, että saan liikuntoa!
        Vaikeaa on kulku, mutta mustikoiden takia sitä jaksaa vaan,
        Kantojen päällä huilaan ja sitten taas kompuroimisiksi.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Samanlainen metsäläinen olen minäkin, ikiaikaiset suomalaiset vaistot tallella metsän kunnioittamisessa ja jopa pyhyyden kokemuksessa. Omat salaiset marikkoni ovat mökkimaisemissa Pirkanmaalla, helppokulkuisissa paikoissa pärjään hyvin , mutta paarmojen ja hirvikärpästen armoille en lähde. Piirakkamustikat olen jo poiminut, kasvavat vielä kokoa sateiden ansiosta. Ensimmäiset kanttarellit on herkuteltu… siunattu sade!

        Havunneulasten joustavaksi pehmustama polku on nivelystävällinen ja havupuiden tuoksun raikkaus kirkastaa ajatukset. Kouralliset marjoja suoraan varvuista ravitsevat koko ihmisolentoa väreillään ja vitamiineillaan.

        Metsä on tuttu meille suomalaisille. Ihmettelin jo pienenä, miksi jotkut pelkäsivät metsässä. Mitä ihmeen pelkäämistä siellä olisi!
        Varmaan johtui siitä, että polku tieltä kotiin kulki metsän läpi. Pienestä pitäen olin sitä kulkenut, säkkipimeälläkin. Puissa asusteli viirupöllöjä ja niiden huhuile oli minusta kotoisa ääni.
        Mökkivieraani kysyvät, enkö pelkää, että tulisi karhu tai hirvi vastaan, jos menisimme liian syvälle sienimetsään. Sanoin ja sanon kaikille muillekin, että ihminen on niin outo olento metsässä, että metsän asukkaat väistävät suosiolla ihmistä.
        Tuttavani joutui silmäkkäin karhun kanssa kerran vatukossa. Vattupuska vain erotti heidät toisistaan, ja kumpikin peruutti taaksepäin varovasti ja kääntyi omaan suuntaansa. Tuttava ei edes menettänyt malttiaan. eikä karhukaan. Vatukko sai olla kummaltakin rauhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Metsä on tuttu meille suomalaisille. Ihmettelin jo pienenä, miksi jotkut pelkäsivät metsässä. Mitä ihmeen pelkäämistä siellä olisi!
        Varmaan johtui siitä, että polku tieltä kotiin kulki metsän läpi. Pienestä pitäen olin sitä kulkenut, säkkipimeälläkin. Puissa asusteli viirupöllöjä ja niiden huhuile oli minusta kotoisa ääni.
        Mökkivieraani kysyvät, enkö pelkää, että tulisi karhu tai hirvi vastaan, jos menisimme liian syvälle sienimetsään. Sanoin ja sanon kaikille muillekin, että ihminen on niin outo olento metsässä, että metsän asukkaat väistävät suosiolla ihmistä.
        Tuttavani joutui silmäkkäin karhun kanssa kerran vatukossa. Vattupuska vain erotti heidät toisistaan, ja kumpikin peruutti taaksepäin varovasti ja kääntyi omaan suuntaansa. Tuttava ei edes menettänyt malttiaan. eikä karhukaan. Vatukko sai olla kummaltakin rauhassa.

        Pitäisköhän minunkin antaa päivän marjaraportti ? ..)) Aamusta lähdin liikkeelle kun oli sadekuuroja ennustettu iltapäivälle.
        Foreca on kyllä hyvä sään ennustaja, ennustavat kellonajankin, koska sadekuuro tulee. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan.
        Kuljin hiukan keskemmälle suota ja marjaa löytyi, haasteeksi tuli kyllä pystyssä pysyminen, mutta pehmythän se alusta oli..))
        Olin poiminut pari litraa kun mieleeni tuli tuo Ramoonan listaus näistä metsänhäiriköistä: paarmat, hyttyset, hirvikärpäset. Saatoin ilolla todeta, että tässä uudessa marjapaikassani ei ollut mitään niistä. Mutta kun astelin reippaanlaisesti tiheän kasvuston keskellä, astuin vahingossa maamehiläispesään. Sain kimppuuni kokonaisen parven niitä. Pakko pistää juoksuksi ja huitoa hyökkääjiä pois. Yksi pääsi pistämään sormeeni ja kyllä tuntui ilkeältä, tuntuu vieläkin. Lisäksi sormi turposi. Pahoitin mieleni - ...)) - ja päätin jättää marjastuksen tältä päivältä. Selkäkin tuntui särkyiseltä.
        Huomiseksi onkin luvattu sadekuuroja. Toinen poika tuli yökylään ja arveli, että saattaisi lähteä mustikankeruuseen hänkin. Katsotaan miltä huominen näyttää.

        Metsäihmisiä on täälläkin ja olin aika hämmästynyt kun tapasin kotimatkalla arfikkalaisperheen, jonka äiti kertoi, että hänkin tykkää kulkea metsässä, pienten lasten kanssa se ei vain oikein suju häneltä. Juteltiin tovi.
        Kun tuo rasismikeskustelu nyt käy kuumana, huomasin, että asetin itseni erityistarkkailuun luontevan kanssakäymisen sijasta..)) En arvannut kysellä oikeastaan muuta kuin miten viihtyvät omalla asuinalueellaan. Hyvin viihtyvät kuulemma vaikka tämä uusi asuinalue on vielä infraltaan hyvinkin keskeneräinen.

        Hups, tulipa taas pitkä jaaritus ! Taitaa olla meidän yksineläjien helmasynti, itseni ainakin saan siitä monesti kiinni...
        Leppoisia kesäpäiviä marjastajille ja tietysi muillekin.
        demeter1


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Pitäisköhän minunkin antaa päivän marjaraportti ? ..)) Aamusta lähdin liikkeelle kun oli sadekuuroja ennustettu iltapäivälle.
        Foreca on kyllä hyvä sään ennustaja, ennustavat kellonajankin, koska sadekuuro tulee. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan.
        Kuljin hiukan keskemmälle suota ja marjaa löytyi, haasteeksi tuli kyllä pystyssä pysyminen, mutta pehmythän se alusta oli..))
        Olin poiminut pari litraa kun mieleeni tuli tuo Ramoonan listaus näistä metsänhäiriköistä: paarmat, hyttyset, hirvikärpäset. Saatoin ilolla todeta, että tässä uudessa marjapaikassani ei ollut mitään niistä. Mutta kun astelin reippaanlaisesti tiheän kasvuston keskellä, astuin vahingossa maamehiläispesään. Sain kimppuuni kokonaisen parven niitä. Pakko pistää juoksuksi ja huitoa hyökkääjiä pois. Yksi pääsi pistämään sormeeni ja kyllä tuntui ilkeältä, tuntuu vieläkin. Lisäksi sormi turposi. Pahoitin mieleni - ...)) - ja päätin jättää marjastuksen tältä päivältä. Selkäkin tuntui särkyiseltä.
        Huomiseksi onkin luvattu sadekuuroja. Toinen poika tuli yökylään ja arveli, että saattaisi lähteä mustikankeruuseen hänkin. Katsotaan miltä huominen näyttää.

        Metsäihmisiä on täälläkin ja olin aika hämmästynyt kun tapasin kotimatkalla arfikkalaisperheen, jonka äiti kertoi, että hänkin tykkää kulkea metsässä, pienten lasten kanssa se ei vain oikein suju häneltä. Juteltiin tovi.
        Kun tuo rasismikeskustelu nyt käy kuumana, huomasin, että asetin itseni erityistarkkailuun luontevan kanssakäymisen sijasta..)) En arvannut kysellä oikeastaan muuta kuin miten viihtyvät omalla asuinalueellaan. Hyvin viihtyvät kuulemma vaikka tämä uusi asuinalue on vielä infraltaan hyvinkin keskeneräinen.

        Hups, tulipa taas pitkä jaaritus ! Taitaa olla meidän yksineläjien helmasynti, itseni ainakin saan siitä monesti kiinni...
        Leppoisia kesäpäiviä marjastajille ja tietysi muillekin.
        demeter1

        Minulle on hyödyllistä käydä mustikassa, liikuntaa ja kuntoilua, ja mustikoita.

        Mutta sen jälkeen oon ihan poikki ja kanttuvei.
        On sateinen ilma ja viileetä.
        Laitoin lämpöpatterin päälle ja painun kohta peiton alle lämpimään.
        Piikkimatto selälle.

        Aion jatkaa metsäreissuja joka toinen päivä. On pakko saada kuntoa ja vetreyttä jaloille.
        Ei oo enää pakko saada mustikoita, on jo jemmassa tarpeeksi + edellisvuosien mustikat pakastimessa. Olen jakanut tutuille. Toissa kesänä keräsin jotain 150 litraa mustikoita + puolukat. Uskoo ken uskoo. Nyt ei oo niin paljon mustikoita metsässä.

        Täällä metsässä ei oo hyttysiä, eikä paarmoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on hyödyllistä käydä mustikassa, liikuntaa ja kuntoilua, ja mustikoita.

        Mutta sen jälkeen oon ihan poikki ja kanttuvei.
        On sateinen ilma ja viileetä.
        Laitoin lämpöpatterin päälle ja painun kohta peiton alle lämpimään.
        Piikkimatto selälle.

        Aion jatkaa metsäreissuja joka toinen päivä. On pakko saada kuntoa ja vetreyttä jaloille.
        Ei oo enää pakko saada mustikoita, on jo jemmassa tarpeeksi edellisvuosien mustikat pakastimessa. Olen jakanut tutuille. Toissa kesänä keräsin jotain 150 litraa mustikoita puolukat. Uskoo ken uskoo. Nyt ei oo niin paljon mustikoita metsässä.

        Täällä metsässä ei oo hyttysiä, eikä paarmoja.

        Oletpas sinä ollut ahkera, Ano 21.54. Itse en ole koskaan yltänyt tuollaisiin lukemiin. Pari vuotta sitten pystyin kuitenkin jakamaan omastani minäkin. Nyt taidan pitää saaliini itsekkäästi itse.
        Kyllä tuo marjastus ja sienestys kuuluu minullakin niin kiinteästi vuodenkiertoon, että
        metsään täytyy päästä vaikka raihnaisenakin. Viittaan parin vuoden takaiseen tilaani, kun köpitin metsään kyynärsauvani kanssa sienien perässä. Nyt kun lonkkanivel uusittiin niin johan kelpaa kulkea.
        Ihan samalla tavalla käy minullekin: neljän tunnin sessio päivässä ja siinä on sitten päivän työt. Piikkimatto minullakin on, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi, että sitä voi käyttää kuntoutusvälineenä.
        Minulle on ollut mukava yllätys sekin, että samassa marjapaikassa näyttää olevan myös puolukkaa kypsymässä. Kyllä Luonto antaa meille hyvän kauttauksen, arvokasta ravinnonlisää ja lisäksi vielä tuota terveysliikuntaa ja mielen virkistystä.
        Marjastellaan..))


    • Mahdollisesti sama syy, miksi Ruotsin Suunnistusliiton valmentaja kertoi televisiossa, että heidän harmikseen ulkomaalaissyntyiset eivät harrasta sitä urheilua juuri lainkaan.
      Minä olen sitä mieltä, että monet maahanmuuttajat pelkäävät metsää. He pelkäävät eksyvänsä, villieläimiä, hukkuvansa suonsilmään...metsä ei ole heille kotoinen, tuttu elementti kuten meille, jotka olemme syntyneet ja kasvaneet metsän keskellä. Ulkomaalaiset marjanpomijatkit kulkevat sankoin parvin ja poimivat lähellä toisiaan.

      • Anonyymi

        Muualla maailmassa on metsät poltettu, se onkin yksi syy ilmasto ongelmiin ja maaperän kuivumiseen. Sitten tullaan elintasopakolaisina metsäisiin maihin muka pelkäämään metsää. He tulevat väkivaltaisista maista, joissa ihmiset tappaa toisiaan.


      • Anonyymi

        Olen kuullut samaa.
        Kun kerroin iranilais- ja libanonilaissyntyisille naistuttaville, että pilkkopimeällä kuutamon loisteessa kuljin metsän halki ja että marjastelen yksin metsässä, niin olivat aivan kauhuissaan!
        Eivät uskaltaisi edes päivän paisteella mennä metsään.

        Kerran olen eksynyt metsässä, olihan sekin erikoinen kokemus.
        No löysin sitten takaisin. Opin siitä että kannattaa seurata reittejään.
        Jonkinlainen suuntavaisto on.
        Oletteko kuulleet sen Karin jutun, että "jos seurueessa vain yhdellä on suuntavaisto" ja eksytään?

        Suuntavaisto on tosihyödyllinen ominaisuus.
        On pelastanut minut monta kertaa reissatessani maailmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut samaa.
        Kun kerroin iranilais- ja libanonilaissyntyisille naistuttaville, että pilkkopimeällä kuutamon loisteessa kuljin metsän halki ja että marjastelen yksin metsässä, niin olivat aivan kauhuissaan!
        Eivät uskaltaisi edes päivän paisteella mennä metsään.

        Kerran olen eksynyt metsässä, olihan sekin erikoinen kokemus.
        No löysin sitten takaisin. Opin siitä että kannattaa seurata reittejään.
        Jonkinlainen suuntavaisto on.
        Oletteko kuulleet sen Karin jutun, että "jos seurueessa vain yhdellä on suuntavaisto" ja eksytään?

        Suuntavaisto on tosihyödyllinen ominaisuus.
        On pelastanut minut monta kertaa reissatessani maailmalla.

        Piikkimatto on muuten tosi hyvä!

        Voi käyttää, jos vaikka toisessa kyljessä on häikkää. Voi myös tiskatessa seisoa sen päällä, sukat voi olla jalassa.
        Usein aamut aloitan niin että piikkimatolla makaan jonkin aikaa.
        Siinä samalla voi tehdä voimisteluliikkeitä ja funtsailla, että mitäs kivaa sitä tänään.
        Selkä on ollut huonona, piikkimatto auttaa. Suosittelen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut samaa.
        Kun kerroin iranilais- ja libanonilaissyntyisille naistuttaville, että pilkkopimeällä kuutamon loisteessa kuljin metsän halki ja että marjastelen yksin metsässä, niin olivat aivan kauhuissaan!
        Eivät uskaltaisi edes päivän paisteella mennä metsään.

        Kerran olen eksynyt metsässä, olihan sekin erikoinen kokemus.
        No löysin sitten takaisin. Opin siitä että kannattaa seurata reittejään.
        Jonkinlainen suuntavaisto on.
        Oletteko kuulleet sen Karin jutun, että "jos seurueessa vain yhdellä on suuntavaisto" ja eksytään?

        Suuntavaisto on tosihyödyllinen ominaisuus.
        On pelastanut minut monta kertaa reissatessani maailmalla.

        Kerran olen minäkin eksynyt metsässä. Tai eksynyt ja eksynyt. Tiesin kyllä reitin, mitä kautta pääsisin kotiin, mutta oikotie oli hukassa.
        Vaikka en oikein erota vasenta ja oikeaa - johtuneeko siitä, että olen molempikätinen -
        isommassa kuvassa suuntavaistoni ei yleensä petä.

        Olen miettinyt monesti tuota, että jollekin meistä metsä on uhkaava paikka, toiset taas kokevat sen turvallisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piikkimatto on muuten tosi hyvä!

        Voi käyttää, jos vaikka toisessa kyljessä on häikkää. Voi myös tiskatessa seisoa sen päällä, sukat voi olla jalassa.
        Usein aamut aloitan niin että piikkimatolla makaan jonkin aikaa.
        Siinä samalla voi tehdä voimisteluliikkeitä ja funtsailla, että mitäs kivaa sitä tänään.
        Selkä on ollut huonona, piikkimatto auttaa. Suosittelen!

        Kiitos vinkistä, Ano 17.25. Viimeksi minäkin sain marjastaessa kylkeni kipeäksi, mutta se meni kyllä itsestään ohi.
        Tuttu, jolla on nivelrikkoa vähän joka puolella kroppaa, käyttää piikkimattoa nukkuessakin kun ei tykkää syödä kipulääkkeitä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, Ano 17.25. Viimeksi minäkin sain marjastaessa kylkeni kipeäksi, mutta se meni kyllä itsestään ohi.
        Tuttu, jolla on nivelrikkoa vähän joka puolella kroppaa, käyttää piikkimattoa nukkuessakin kun ei tykkää syödä kipulääkkeitä.

        Olipa hyvä päivä!

        Aurinkoista.

        Pesin villavaatteita, päiväpeittoja ym ja sai nopeasti kuivaksi.
        Sitten nukahdin aurinkotuoliin, aurinkovoiteet päällä.

        On ihan kuin toinen ihminen, ei huolia lain!

        Tulossa kuulemma sade viikko, tulkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muualla maailmassa on metsät poltettu, se onkin yksi syy ilmasto ongelmiin ja maaperän kuivumiseen. Sitten tullaan elintasopakolaisina metsäisiin maihin muka pelkäämään metsää. He tulevat väkivaltaisista maista, joissa ihmiset tappaa toisiaan.

        No jaa jaa jaa. Marjametsät ovat takuulla heillä mielessä, kun tänne taivaltavat. Mene ihmeessä nyt metsään ja poimi marjat talteen!
        Luuletko, että etelän maista tulevat edes tuntevat mustikkaa?
        Mutta kyllä siitäkin asiasta saa nostetuksia äläkän.


    • Anonyymi

      Lapsi täyttää 60 v.

      • Anonyymi

        Onnittelut!

        Sama syntymäpäivä kuin äidilläni.
        Olisi täyttänyt 95 vuotta.


      • Anonyymi

        Minun esikoinen on jo 64- vuotias monen isoisä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut!

        Sama syntymäpäivä kuin äidilläni.
        Olisi täyttänyt 95 vuotta.

        Minua 5 vuotta vanhempi.


    • Anonyymi

      Hyvin nukuttu yö, aurinkoinen päivä, ei särkyjä, ei velkoja, ruokaa kaapissa,
      jokunen ystävä ja paljon muisteltavaa.

      • Anonyymi

        Hyvä kun sataa, niin saa tehdyksi hommia.

        Aurinkoisella säällä ei viitsi, mutta sateella kuluu mukavasti aika.
        Ja ilma on raikas. Yöllä on ikkuna auki, nukkuu paremmin.
        Ei viitti lähteä kaupoille, säästyy rahnaa.

        Ei valittamista.


    • Kaunotar meni laulain katsastuksesta.

      Nyt P.n kaunotar näytti taas kerran, että vanhassa vara parempi.

      • Anonyymi

        Miten vanha sinun kaunotar on, mitä vuosimallia?


      • Anonyymi

        Hyvä että sillä P:lläkin on jotain kaunista katsottavaa, siis vanha auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että sillä P:lläkin on jotain kaunista katsottavaa, siis vanha auto.

        Et tainut ymmärtää kysymystäni Korppikselle.
        Kysyin että mitä vuosimallia hänen autonsa on.
        En siis kysynyt sinulta mitään.

        En oikein ymmärrä tuota peukutusta...

        Minusta on hienoa, että vanha auto menee läpi katsastuksessa!
        Se on sen merkki, että omistaja on pitänyt huolen.


    • Valokuvasin pilviä avomerellä ja bongasin aivan sydämenmuotoisen valkean pullean pilven vasten huikean sinistä taivasta. Mantereen ylle oli kertynyt jo synkemmät sadetta enteilevät pilvet. Kun tulin kotipihaan, toisella puolella taloa satoi ja toisella puolella paistoi, Sateenkaarta en kuitenkaan onnistunut näkemään.

    • Poimimme kipollisen punaisia karviaisia ja mustia viinimarjoja takapihan nuorista puskista, eivät tee mitään suurta satoa, mutta makeita ja aromaattisia. Laitan aamupuuron päälle, jugurttiin, teen smoothieita tai laitan hedelmäsalaattiin. Kaikki tulee syötyä tuoreeltaan, kun pensaat ovat vielä pieniä. Vitamiinitkin vielä tallessa.

      • Anonyymi

        Keuhkojani mittiltiin tänään, puhaltelin ohjeitten mukaan ja sitten ulos tunnin verran.
        Ei ollut hätää. Mutta ei minusta laulajaksi olisi, ei jaksaisi hengittää säkeitä loppuun.
        Hyvä kuitenkin, että ovat jotenkuten kunnossa. Lopettelin sauhuttelun 38 vuotta sitten.

        On yksi karviaispehko minullakin, mikä ei tykännyt kun siirsin sen paikkaa, tuli vähemmän karviaisia. Mustaviinipehkokin kituu, tarttee istuttaa uusi keväällä. Ystävätär lupasi kirsikkapuun taimenen.
        Kotona aikoinaan oli omenapuita, kirsikkapuu, karvias-, must- ja viinimarjapehkoja, syreenejä, perunamaa ja vanhan ajan kaivo, mistä sangolla nostettiin vettä. Pääskyillä oli pesä liiterissä ja pienet pääskynpojat tekivät lentonäytöksiä.

        Muutenkin oli loistopäivä, lapsenlapsi kävi kylässä ja naurettiin yhdessä ja oli hauskaa.

        Nyt on edessä viikonloppu, kiva kun sataa, ei tartte kastella maita ja sienet kypsyy metsässä!


    • Anonyymi

      Kävin hammaslääkärissä , tervetutoa helmikuussa :)

      Per-kel

      • Anonyymi

        Miten hyvä, että on hammaslääkäreitä, jotka korjaavat hampaita.
        Kun ajattelee, että muualla maailmassa saavat kärsiä kipuineen.
        Tottakai toisilla etnisillä ryhmillä voi olla parempi hammaskalusto, ja he eivät syö niin paljon makeita. On terveellistä purra porkkanaa ja juureksia.

        Itselläni on harvat ja pienet hampaat, mutta hyvin olen pärjännyt.
        On sellaiset pula-ajan hampaat.
        Joskus on kyllä kade, kun toisilla on hieno hammasrivi.
        Tasan ei käy onnen lahjat.

        Oletteko muuten panneet merkille, että monissa filmeissä käytetään tehokeinona sitä, että pesevät hampaitaan? Se on olevinaan "rentoa".

        Olkaamme kiitollisia hammaslääkäreistä!
        Ja harjataanpa hampaat iltaisin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvä, että on hammaslääkäreitä, jotka korjaavat hampaita.
        Kun ajattelee, että muualla maailmassa saavat kärsiä kipuineen.
        Tottakai toisilla etnisillä ryhmillä voi olla parempi hammaskalusto, ja he eivät syö niin paljon makeita. On terveellistä purra porkkanaa ja juureksia.

        Itselläni on harvat ja pienet hampaat, mutta hyvin olen pärjännyt.
        On sellaiset pula-ajan hampaat.
        Joskus on kyllä kade, kun toisilla on hieno hammasrivi.
        Tasan ei käy onnen lahjat.

        Oletteko muuten panneet merkille, että monissa filmeissä käytetään tehokeinona sitä, että pesevät hampaitaan? Se on olevinaan "rentoa".

        Olkaamme kiitollisia hammaslääkäreistä!
        Ja harjataanpa hampaat iltaisin!

        Tänään on täälläpäin aurinkoista, haa!

        Pesen tässä talvivillavaatteitä, saa nopeasti kuivaksi.
        Parit matotkin menee vauhdilla.
        Sitten meen aurinkotuoliin löhöömään ja nautin vaan elosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvä, että on hammaslääkäreitä, jotka korjaavat hampaita.
        Kun ajattelee, että muualla maailmassa saavat kärsiä kipuineen.
        Tottakai toisilla etnisillä ryhmillä voi olla parempi hammaskalusto, ja he eivät syö niin paljon makeita. On terveellistä purra porkkanaa ja juureksia.

        Itselläni on harvat ja pienet hampaat, mutta hyvin olen pärjännyt.
        On sellaiset pula-ajan hampaat.
        Joskus on kyllä kade, kun toisilla on hieno hammasrivi.
        Tasan ei käy onnen lahjat.

        Oletteko muuten panneet merkille, että monissa filmeissä käytetään tehokeinona sitä, että pesevät hampaitaan? Se on olevinaan "rentoa".

        Olkaamme kiitollisia hammaslääkäreistä!
        Ja harjataanpa hampaat iltaisin!

        Pitää harjata hampaat aamullakin! Yönkin aikanamuhii suussa bakteereita.
        Minulla on sähköharja, pehmeät harjakset pyörii tehokkaasti ja hellävaroen.
        Nuo vanhusten valkeat tasaiset hammasrivit on tekareita tai kuorikkoja.


    • Anonyymi

      Verottaja lähetti ja posti kantoi perille veronpalautusilmoituksen.

      • Anonyymi

        Parasta tänään on, että kun laitoin patterin päälle makuuhuoneessa niin tuli lämmintä.
        Muuten on koleaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta tänään on, että kun laitoin patterin päälle makuuhuoneessa niin tuli lämmintä.
        Muuten on koleaa.

        Nyt on vielä kesä eli liian aikaista panna lämmitys päälle. Lisää vaatekertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on vielä kesä eli liian aikaista panna lämmitys päälle. Lisää vaatekertaa.

        Minusta taas oli tavallistakin lämpimämpää tänään. Ulko-ovi oli auki koko päivän.
        Harmi vaan, että sisään tunkee pieniä hyönteisiä, harmaita, muistuttavat koita, jonkinmoisia korentoja. Ovessa on muoviverhosuikaleet. mutta hilpaisevat niiden lomasta, mokomat.
        Eikä myrsky iskenyt, ei edes satanut koko päivänä.
        Hyvää yötä.
        mkr.


    • Anonyymi

      Nukuin ruhtinaallisesti yli 5 h putkeen.
      Aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Puitten latvat keinuvat vienosti, ei aggressiivisesti eikä niin syvään kumartaen kuin eilen.
      Kauppapäivä.

    • Anonyymi

      Näin unta, että olin rakastunut afroamerikkalaiseen taiteilijaan, joka tuli tapaamaan minua salaisille treffeille. Onnettomuudekseni juuri silloin tulivat naapurit kylään, sukulaiset soittivat ja huoltomies halusi tulle tarkistamaan lämpöpatterit. Romantiikasta ei hajuakaan.
      Ei flaksi käynyt, Huoh.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Älä jätä unen tasolle! Löydät varmaan ihan oikean afromiehen turvapaikanhakijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jätä unen tasolle! Löydät varmaan ihan oikean afromiehen turvapaikanhakijoista.

        Ei kuule enää onnistu näillä vuosikymmenillä. Ja johan jo laulussakin sanotaan; "Vain haaveissa sä oot mun!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule enää onnistu näillä vuosikymmenillä. Ja johan jo laulussakin sanotaan; "Vain haaveissa sä oot mun!"

        . . . sanoo siis hajamielinen Mkr.


      • Anonyymi

        Oi miten eksoottinen uni ja tapahtumarikas uni.
        En useinkaan muista uniani ja jos muistan, niin olen ollut jossain kiipelissä. Roikkumassa parvekkeen kaiteella ja just kun en enää jaksa pitää kiinni, putoan ja herään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi miten eksoottinen uni ja tapahtumarikas uni.
        En useinkaan muista uniani ja jos muistan, niin olen ollut jossain kiipelissä. Roikkumassa parvekkeen kaiteella ja just kun en enää jaksa pitää kiinni, putoan ja herään.

        No oli! - Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . sanoo siis hajamielinen Mkr.

        Älä aseta etukäteen esteitä romanssille, ei rakkaus ikää katso. Kypsän naisen charmi tepsii moneen nuorempaankin mieheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä aseta etukäteen esteitä romanssille, ei rakkaus ikää katso. Kypsän naisen charmi tepsii moneen nuorempaankin mieheen.

        Kiitos kannustuksesta. Hienosti ajateltu, ettei koskaan pidä toivoaan menettää. Ehkä näin enneunen. Vaikeuksien kautta onneen. :)
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta. Hienosti ajateltu, ettei koskaan pidä toivoaan menettää. Ehkä näin enneunen. Vaikeuksien kautta onneen. :)
        Mkr.

        Jee, jäämme odottelemaan palstalle uutta vävyä. Jos vaikka jouluna jo kihlat :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee, jäämme odottelemaan palstalle uutta vävyä. Jos vaikka jouluna jo kihlat :)

        Wanhoja laulun sanoja edelleen muistaen: "Kell` onni on, se onnen kätkeköön!"
        Mutta ehkä en malttaisi kuitenkaan.
        Kuka tietää.


    • Sateen ja rajuilmojen välissä pieni tauko, aurinko pilkistelee ja vaikka ulkona on tosi koleaa 13 astetta mittarissa, tein penen kiekan pihalla ja kasvimaalla ja katselin mitä tuhoja siellä on tapahtunut, mutta kaikki onneksi hyvin.
      Uutta perunaa olemme nostaneet nyt parin viikon ajan, suurta puhdasta ja hyvänmakuista columbaa, siemenperunat toime tammikuussa siskolta. He viljelevät eläkepäiviensä iloksi luomuperunaa Länsi-Suomessa.
      Ainakin kolme hyvänkokoista halloweenkurpitsaa on tulossa, kesäkurpitsasato on ollut suuri ja olen antanut naapureille ja pakastanut raasteena. Muutama kesäkurpitsa on tehnyt pallomaisia keltaisia hedelmiä, oletan että ne on ristipölyttyneet japamim jättikurpitsan tai halloweenkurpitsan kanssa. Mielenkiintoista!
      "Valkohaikaran" viimeistä oikoluettua versiota odottelen tällä viikolla ja sitten se lähteekin painotaloon. Ottaisin uuntuoreen kirjani mielelläni mukaan Turkuun syksyllä.
      Kantarellit ovat meidän nurkilla vasta heräilemässä ja todennäköisesti viikonlopun tienoilla metsä vilisee sienestäjiä; lähimetsämme taitaa olla vähän kaikkien tiedossa. Jonainkesinä on välillä näkynyt puoli tusinaa autoja parkissa metsän reunassa.
      Pahin myrsky on tainnut jäädä Etelä ja Länsi-Ruotsiin vaikka myös pohjoisemmassa, kuten Åressa on ollut pahoja tuhoja. Meidän kohdalla pahin ukkosmyrsky oli toissa yönä ja edellisenä iltana joku trombin tapainen joka taivutti ikivanhat porttikoivumme melkein kaksikerroin mutta eivät onneksi mennet poikki.
      Että tällainen tilannetiedoitus Dala-.joen alajuoksulta, jossa pilvet taas kerääntyvät uhkaavast pohjoisrannan puolella.

      • Anonyymi

        Jaksaa sataa.
        Ei se mitään. Panin lämmön päälle, mitäpä kylmässä värjöttelemään.
        Lisäksi on parit villapuserot päällä ja töppöset.
        Olis sellaiset huopatossut, mutta pohjassa on reikä.
        Tietääkö joku mitä tehdä? Korjaako suutari sisähuopatossuja?
        Pitänee hankkia uudet.

        Ulkona kävin sen verran, että hakemassa isoja sinisiä kissankelloja vaasiin.
        Niitä onkin näillä nurkilla vaikka minkä verran.
        On myös harakankelloja ja joku muu kukka samaa rotua, mutta en tiedä sen nimeä.

        En kehu omilla istutuksillani, vähän on salaattia, ruohosipulia ja maa-artisokkaa.

        Tiedätteko muuten, mistä erottaa rikkaruohon ja muut taimet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaa sataa.
        Ei se mitään. Panin lämmön päälle, mitäpä kylmässä värjöttelemään.
        Lisäksi on parit villapuserot päällä ja töppöset.
        Olis sellaiset huopatossut, mutta pohjassa on reikä.
        Tietääkö joku mitä tehdä? Korjaako suutari sisähuopatossuja?
        Pitänee hankkia uudet.

        Ulkona kävin sen verran, että hakemassa isoja sinisiä kissankelloja vaasiin.
        Niitä onkin näillä nurkilla vaikka minkä verran.
        On myös harakankelloja ja joku muu kukka samaa rotua, mutta en tiedä sen nimeä.

        En kehu omilla istutuksillani, vähän on salaattia, ruohosipulia ja maa-artisokkaa.

        Tiedätteko muuten, mistä erottaa rikkaruohon ja muut taimet?

        Vai ihan maa artisokkaa, wauuu! Rikkaruohot ei kasva rivissä, siitä erottaa.
        Ei kannata paikkuuttaa juopatossuja tulis varmaan kalliiksikin. Osta kumipohjaiset reinot tai ainot, ovat turvallisemmatkin,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ihan maa artisokkaa, wauuu! Rikkaruohot ei kasva rivissä, siitä erottaa.
        Ei kannata paikkuuttaa juopatossuja tulis varmaan kalliiksikin. Osta kumipohjaiset reinot tai ainot, ovat turvallisemmatkin,

        Meillä oli tosi paljon maa-artisokkaa kasvamassa kasvimaan reunassa kun ostimme tämän talon 10 vuotta sitten. Ensimmäisinä kesinä kaivelimme niitä juuria ja laitoin ruokaa niistä, tosi hyviä, mutta niin pieniä ja nystytäisiä että revitytin kaikki ylös ja laitoimme kompostin ja kurpitsapenkin tilalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaa sataa.
        Ei se mitään. Panin lämmön päälle, mitäpä kylmässä värjöttelemään.
        Lisäksi on parit villapuserot päällä ja töppöset.
        Olis sellaiset huopatossut, mutta pohjassa on reikä.
        Tietääkö joku mitä tehdä? Korjaako suutari sisähuopatossuja?
        Pitänee hankkia uudet.

        Ulkona kävin sen verran, että hakemassa isoja sinisiä kissankelloja vaasiin.
        Niitä onkin näillä nurkilla vaikka minkä verran.
        On myös harakankelloja ja joku muu kukka samaa rotua, mutta en tiedä sen nimeä.

        En kehu omilla istutuksillani, vähän on salaattia, ruohosipulia ja maa-artisokkaa.

        Tiedätteko muuten, mistä erottaa rikkaruohon ja muut taimet?

        Minä olen antamassa periksi rikkaruohojen suhteen. Kurkkujen rönsyt aivan rikkaruohojen peitossa, kevätsipuli tukehtui elämänlankaan ja vesiheinään. Porkkana ja punajuuri, sipulit penkissä ei huolta, ne olemme pystyneet pitämään kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ihan maa artisokkaa, wauuu! Rikkaruohot ei kasva rivissä, siitä erottaa.
        Ei kannata paikkuuttaa juopatossuja tulis varmaan kalliiksikin. Osta kumipohjaiset reinot tai ainot, ovat turvallisemmatkin,

        Maa-artisokkakeitto on ihanaa.
        Ja pyre. Muuhun en osaa sitä käyttää.
        Olen huono kokki muutenkin. Ja keittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maa-artisokkakeitto on ihanaa.
        Ja pyre. Muuhun en osaa sitä käyttää.
        Olen huono kokki muutenkin. Ja keittäjä.

        Tästä erottaa:

        Kylvä maahan siemenet.
        Ja kun ne nousevat taimenelle, niin nypi kaikki pois.

        Ne jotka nousevat uudellen, ovat rikkaruohoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä erottaa:

        Kylvä maahan siemenet.
        Ja kun ne nousevat taimenelle, niin nypi kaikki pois.

        Ne jotka nousevat uudellen, ovat rikkaruohoja.

        Taimenelle? Siis kalalle? Tarkoitat varmaan taimelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaa sataa.
        Ei se mitään. Panin lämmön päälle, mitäpä kylmässä värjöttelemään.
        Lisäksi on parit villapuserot päällä ja töppöset.
        Olis sellaiset huopatossut, mutta pohjassa on reikä.
        Tietääkö joku mitä tehdä? Korjaako suutari sisähuopatossuja?
        Pitänee hankkia uudet.

        Ulkona kävin sen verran, että hakemassa isoja sinisiä kissankelloja vaasiin.
        Niitä onkin näillä nurkilla vaikka minkä verran.
        On myös harakankelloja ja joku muu kukka samaa rotua, mutta en tiedä sen nimeä.

        En kehu omilla istutuksillani, vähän on salaattia, ruohosipulia ja maa-artisokkaa.

        Tiedätteko muuten, mistä erottaa rikkaruohon ja muut taimet?

        Liimaa tukevat, luistamattomat pohjalliset pohjiin, ne toimivat hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liimaa tukevat, luistamattomat pohjalliset pohjiin, ne toimivat hyvin.

        Hyvä idea, kiitti!


      • Anonyymi

        Myös Västernorrlandissa oli tuulista yöllä , mereltä kuului ukkonen, vaan ei tullut meille asti.
        Omenapuu joka on vanha ja leviää vuosi vuodelta heitteli terassille tuulen voimalla omenia , kova kolina kuului? Sain soittaa yhden ystävän sahaamaan puusta oksia jotka olivat kasvaneet melkein olohuoneen ikkunaan asti ja pelkäsin kovasti että ikkuna menee rikki jos tuuli heittelee omenoita siihen

        Päivällinen syöty ja jälkiruokana mansikkakiisseliä ihan itse tehtyä . Joten vatsa täynnä ja sohva kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Västernorrlandissa oli tuulista yöllä , mereltä kuului ukkonen, vaan ei tullut meille asti.
        Omenapuu joka on vanha ja leviää vuosi vuodelta heitteli terassille tuulen voimalla omenia , kova kolina kuului? Sain soittaa yhden ystävän sahaamaan puusta oksia jotka olivat kasvaneet melkein olohuoneen ikkunaan asti ja pelkäsin kovasti että ikkuna menee rikki jos tuuli heittelee omenoita siihen

        Päivällinen syöty ja jälkiruokana mansikkakiisseliä ihan itse tehtyä . Joten vatsa täynnä ja sohva kutsuu.

        Löysin polviin asti ulottuvat teko-mitä lie-tekstiiliä-villanvastiketta- sisältä flanellia-sukat.
        Sen lisäksi lätkäsin vielä säärtenlämmittimet, niin että polvillekin tuli tuntuvasti lisälämmikettä. Nyt ei kolota eikä kylmä.

        Iloja ne on pienetkin ilot!


    • Anonyymi

      K Ruoka kuljetus päivä ja kaapit täynnä.
      Eilen kun yritin muokata jo tekemääni ruoka tilausta ja en pystynyt kirjautumaan palveluun tililleni. Kirjudu valikko ei auennut. Toisella tabletilla pystyin. Siinä oli tallennettu k ruoka osoite data osiossa. Tunniste tieto katosi kun kävin läpi asetuksia ko laitteella hiljattain
      Verkkopankki kirjautumis sivusto ei tullut esiin aiemmin ja etsin syytä. Osoitteessa tuli aika ylimääräinen merkki väliin. Sen sain korjattua.
      Muissa laitteissa K tilille pääsee.
      Asetukset ovat vaikea semmoisia eikä tarkoituksesta saa in selvää. Tahallaan tehty sekavaksi. Kuyen muutkin asiat maailmassa.

    • Anonyymi

      Tämä 'kirjoituskoneeni' on taas kunnossa. Se on ilon aiheeni.
      Nukuin viime yönä n. 7 h. Miten kunnon yöunet vaikuttaakin toimintakykyyn. Hyvässä yhteistyössä koneiden kanssa on pyykit ja astiat pesty.
      Vielä vähän vetelen pitkävartisella luutulla lattioita ja vaihdan lakanat.
      Sataa, se tietää syksymmällä suppilovahveroita.
      Valtakunnalliset ilonaiheeni ovat huvenneet, joten pyörin oman napani ympärillä tänään.

      • Anonyymi

        Minäkin nukuin heräämättä koko yönä pitkästä aikaa. On virkeä!

        Tänään on paljon hommaa. On vielä entinen 50-luvun rutiini päällä, että lauantaina tehdään iltapäivään asti hommia. Sitten vasta alkaa viikonloppu. Sununtaina ei tehdä.
        Pitkä lista mitä toimittaa tämän päivän aikana.

        Joskus tuskailen, että on liian paljon hommaa.
        Olen vielä itsekin osittain työhommissa. Hyvä ottaa mallia Seela Sellasta!


    • Anonyymi

      Eilisen ilon aihe kun en jaksanut enää illalla tulla palstoille.
      Oli katsomassa kun Seela Sella esitti Näin unta kesästä kerran. Kyllä on virtaa 86-vuotiaalla. Miten hän muistaa pitkät letkat ulkoa Eino Leinon ja muita runoja. Kyyneleet jo tulivat lopuksi kun hän lauloin sopraanon mukana. Voi että oli ilo.

      • Anonyymi

        Wau. Seela Sella on aina upea!


    • Anonyymi

      Tein lämpimiä voileipiä.
      Ah, mitä herkkua. Ollut unohduksissa vuosikymmen ellei enempi.
      Tortillat, nachot sun muut hyväkkäät painoivat tuon retroherkun unohduksiin.

    • Anonyymi

      Normaali "mielihyvän" lauantaipäivä.

      • Anonyymi

        Lauantaisauna, nainti saunapuhtsina ja yksi olut sen jälkeen. Illemmalla pitsat ja viiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauantaisauna, nainti saunapuhtsina ja yksi olut sen jälkeen. Illemmalla pitsat ja viiniä.

        Minulla on ollut hepokatti-kaveri useamman vuoden ajan. Ystävyytemme syntyi, kun pelastin sen kerran kolkosta keskuksen autotallista (olen kertonut tämän aikaisemmin).
        Joka kesä se on käynyt minua morjenstamassa. Kerran ihan keittiössä asti (miten kummassa se pääsi keittiöön?).

        Tänään oli terassin ulkoseinällä, ja kävin tervehtimässä ja otin kuvan.

        Tämä oli päivän kohokohta ja paras uutinen!
        Huom. En ole mitenkään "tärähtänyt", minulla on vain tällainen yhteys luonnon pikkuotuksiin.
        Kertokaa omista kokemuksistanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut hepokatti-kaveri useamman vuoden ajan. Ystävyytemme syntyi, kun pelastin sen kerran kolkosta keskuksen autotallista (olen kertonut tämän aikaisemmin).
        Joka kesä se on käynyt minua morjenstamassa. Kerran ihan keittiössä asti (miten kummassa se pääsi keittiöön?).

        Tänään oli terassin ulkoseinällä, ja kävin tervehtimässä ja otin kuvan.

        Tämä oli päivän kohokohta ja paras uutinen!
        Huom. En ole mitenkään "tärähtänyt", minulla on vain tällainen yhteys luonnon pikkuotuksiin.
        Kertokaa omista kokemuksistanne!

        Minun isälläni oli ystävänä rupisammakko. Isä istui kesäisin ulkoportailla illan hämärtyessä ja polttl sikaarin. Rupisammakko asusti portaan alla ja lonti aina esiin tervehtimään isää.
        Kun sikaari oli poltettu, kumikin lähti suuntaansa. :)


    • Anonyymi

      Söin äsken sushi-annoksen, tosi herkullista. Jälkkärinä rahka pensasmustikoilla ja kahvi. Hyvä ruoka, parempi mieli, näin se vaan on!
      Niin, ja ulkoilulenkillä pääsin tervehtimään tuttua, kilttiä koiraa :)

    • Anonyymi

      Äsken saunasta :)

      Per-kel

      • Anonyymi

        Tapasin lapsenlapset.

        Saman satukirjan luin 2-vuotiaalle monta kertaa.
        Oli aina yhtä jännittävää etsiä se piiloon mennyt koiranpentu kirjassa!

        Se on sitä elämän aitoa eliksiiriä.
        Muuten ihmiset vain huokailee, mutta lasten kanssa on elo niin aitoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapasin lapsenlapset.

        Saman satukirjan luin 2-vuotiaalle monta kertaa.
        Oli aina yhtä jännittävää etsiä se piiloon mennyt koiranpentu kirjassa!

        Se on sitä elämän aitoa eliksiiriä.
        Muuten ihmiset vain huokailee, mutta lasten kanssa on elo niin aitoa!

        Sinulla on pienet lapsenlapset. Minulla on jo alakouluikäisiä lastenlastenlapsia. Aivan ihania ovat🩷


    • Anonyymi

      Samoin alakouluikäiset, nyt yökylässä. Kävin katsomassa miten nukkuvat, toinen minun sängyssäni, toinen sohvalla. Mitään enää nukkuneet, kännykkäänsä räpläsivat, olivat hiipineet olohuoneeseen. Hymyilivät salaperäisesti kun huomasivat että mummu tuli yllätetyksi. Kotona on digiaikarajoitus. Pitää mennä värkkäämään aamupalaa ja lopettaa tämä oma digiaika.

      • Anonyymi

        Sain eilen ison pussin omenoita.
        Tänään keitän niistä sosetta ja laitan pakastimeen.
        Ei kuulemma tarvitse laittaa ees sokeria, säilyvät ilmankin.
        Vai olisko jollain hyvä resepti?

        Ovat myös keltaiset luumut kypsymässä, villinä kasvaa täälläpäin, niistä saa myös hyvää hilloa, laittaa eri mausteita mukaan.

        Sitten ruusunmarjat, puolukat ja pihlajanmarjat. Sienet.
        Kuivattelen myös kehäkukan terälehdet ja otan jemmaan siemeniä.
        Riittää touhua, ei jouda istuskelemaan päiviään.
        Matonpesut, villavaatteiden pesut ennen talvea ym ym.
        Kuoro alkaa ja olis hyvä mennä kuntoryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain eilen ison pussin omenoita.
        Tänään keitän niistä sosetta ja laitan pakastimeen.
        Ei kuulemma tarvitse laittaa ees sokeria, säilyvät ilmankin.
        Vai olisko jollain hyvä resepti?

        Ovat myös keltaiset luumut kypsymässä, villinä kasvaa täälläpäin, niistä saa myös hyvää hilloa, laittaa eri mausteita mukaan.

        Sitten ruusunmarjat, puolukat ja pihlajanmarjat. Sienet.
        Kuivattelen myös kehäkukan terälehdet ja otan jemmaan siemeniä.
        Riittää touhua, ei jouda istuskelemaan päiviään.
        Matonpesut, villavaatteiden pesut ennen talvea ym ym.
        Kuoro alkaa ja olis hyvä mennä kuntoryhmään.

        Miten laitat ruusunmarjat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten laitat ruusunmarjat?

        Kuivatan ja jauhan.
        Onhan siinä näpertelemistä. Samalla kun katson nettisarjaa tms, näpertelen.
        Samoin näpertelen ruccolan siementen kanssa ja kuivattujen yrttien.

        Ruusunmarjajauhetta voi käyttää muslissa tai tehdä soppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivatan ja jauhan.
        Onhan siinä näpertelemistä. Samalla kun katson nettisarjaa tms, näpertelen.
        Samoin näpertelen ruccolan siementen kanssa ja kuivattujen yrttien.

        Ruusunmarjajauhetta voi käyttää muslissa tai tehdä soppaa.

        Olen ajattelut jos kuivaisi siemenineen päivineen ja sitten hienontaisi tehokkaalla myllyllä, joka minulla on. Luulen että menisi jauheeksi. Mitä luulet mitä siitä tulisi.
        Haittaako jos menee vähän aihessaa "hyvän kokeminen" ohi näin tietopuolelle.
        Pitkin syksyä syön punaisen pinnan suoraan pensaista kävelylenkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajattelut jos kuivaisi siemenineen päivineen ja sitten hienontaisi tehokkaalla myllyllä, joka minulla on. Luulen että menisi jauheeksi. Mitä luulet mitä siitä tulisi.
        Haittaako jos menee vähän aihessaa "hyvän kokeminen" ohi näin tietopuolelle.
        Pitkin syksyä syön punaisen pinnan suoraan pensaista kävelylenkillä.

        Ei haittaa ohi aiheen meneminen ainakaan minua.
        Minä sain "hyvän kokemisen" lukiessani.
        Toinen hyvä on kaunis sää. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, aivan tyyntä.
        Viikolla käyskentelin meren rannalla. Oli syksyn tuntua aaltojen paiskautuessa rantakiviin ja tummien pilvien maalatessa meren mustaksi.
        Pidän kyllä syksystäkin, nyt tämä kesäinen sää tuntuu bonukselta.
        Aion mennä etsimään sieniä.


    • Anonyymi

      Vielä hengissä , ja nyt yöpuulle !

      :)

      • Anonyymi

        Vielä hengissä, ja uusi aamu ja päivä täynnä lupauksia,


      • Anonyymi

        Joittenkin työvuorojen jälkeen olo on juuri tuollainen; jestas, selvisin hengissä.


    • Anonyymi

      Tulipa saunottua ;)

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Istuin aamukahvilla ikkunan ääressä. Taustalla vain kello tikitti. Hiljaisuuden rauha. Vaahteran lehdet jo punertavat. Yht'äkkiä alkaa voimistuva humina. Pian ryöpsähtää taivaalta vettä kuin saavista kaataen. Syksy on saapumassa.
      Mukavaa oli huomiointini siitä, että tänä aamuna kuuloaisti oli herkin, vaikka on kuulon alenemaa. Yleensä reagoin maailmaan näköaisti edellä, kaihista huolimatta.

    • Anonyymi

      Salamoi ja sataa pystysuoraan alaspäin. Ei haittaa kun mieli on virkeä ja odottava. On ihmisten ilmoille tälle päivälle pari menoa, joista valita, uskonnollinen tilaisuus tai uimahalli. Kävellen, joten sateenvarjo on tarpeen.

      • Anonyymi

        Sinulla on mielen ja kropan virkistystä.
        Minä halajaisin mennä hirkkoon hiljentymään ja keräämään mielenrauhaa.
        Viimeksi kirkosta poistuessani ja omiin ajatuksiin vaipuneena säpsähdin ja säikähdin rahallisen avun pyytäjiä kirkon sisäänkäynnillä. Mielenrauha hävisi ja nyt en ole kirkkoon tohtinut mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on mielen ja kropan virkistystä.
        Minä halajaisin mennä hirkkoon hiljentymään ja keräämään mielenrauhaa.
        Viimeksi kirkosta poistuessani ja omiin ajatuksiin vaipuneena säpsähdin ja säikähdin rahallisen avun pyytäjiä kirkon sisäänkäynnillä. Mielenrauha hävisi ja nyt en ole kirkkoon tohtinut mennä.

        Ainahan kirkossa on kolehtia kerätty. Ei ole pakko antaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan kirkossa on kolehtia kerätty. Ei ole pakko antaa mitään.

        Minä pidän kolikoita taskussa, jotta voin antaa pyytäjille.
        Pyytäjä saa hyvän mielen pienestäkin avusta ja kiitoksilla palkitsee antajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan kirkossa on kolehtia kerätty. Ei ole pakko antaa mitään.

        Ei tämä ollut kolehtikeräys. Siihen osallistuin. Kolehti kerättiin kirkon sisällä kolehtihaavilla.
        Tämä yllättävä lähestyminen tapahtui kirkon ovelle. Olin ulos menossa, enkä kiinnittänyt alkuun huomiota kahteen mieheen, jotka pyysivät rahaa. Myös muilta poistujilta. Tilanne oli outo ja yllättävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä ollut kolehtikeräys. Siihen osallistuin. Kolehti kerättiin kirkon sisällä kolehtihaavilla.
        Tämä yllättävä lähestyminen tapahtui kirkon ovelle. Olin ulos menossa, enkä kiinnittänyt alkuun huomiota kahteen mieheen, jotka pyysivät rahaa. Myös muilta poistujilta. Tilanne oli outo ja yllättävä.

        Suomessa ei juuri almuja jaella. Luulen, että ne Romaniastakin tulleet kerjäläiset ovat sen oppineet. Yhteiskuntamme on järjestäytynyt, apua annetaan asetusten mukaan, heitteille ei ketään hyljätä. Siksi saattaa tuntua pelottavalta, jos joku pyytää avustusta äkkiarvaamatta kadulla.
        Mahtaako edes kannattaa?


    • Anonyymi

      Tämän kuukauden laskut tuli maksettua !

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Kohtasin mehtässä unkarilaisen naisen koirineen kun lenkillä kävin :D

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Estin päiväkodin matkassa olevaa pientä poikaa livahtamasta omille teilleen ! :D

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        👍Hieno teko!


    • Anonyymi

      Erisorttiset pähkinät olivat tarjouksessa ja ostin ison pussin. Ovat kuulemma terveellisiä. Hampaat eivät tosin kestä mutta sitä varten on möyhentäjä työpöydällä.
      Tulossa hyvää, kun menen illalla yhteislauluiltaan. Varmasti kivaa, aion laulaa sydämeni pohjasta.

    • Anonyymi

      Sain kuin sainkin pitkän itseni kanssa kamppailun jälkeen menemään uimahalliin vesijuoksemaan. Nyt jo takaisin kotona, lonkka voi paremmin ja ruoka maistui.

    • Anonyymi

      Onneks poimin eilen illalla viimeiset omenat 10 kaljalaatikkoa :) Nyt alkoi sadekausi !

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Herkkuani on omenahyve vai sanotaanko sitä omenakaurapaistokseksi?
        Ennen koronaa naapurustossa oli useammankin portin pielessä laatikollinen omenoita. Saa ottaa -lappu vieressä.


    • Anonyymi

      Tuli äsken saunottua myöhään ku sähkö halvempi :)

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Ok, Gubbe 74

        Tiedetään sun kaljottelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, Gubbe 74

        Tiedetään sun kaljottelut.

        Kaikki mukavasti!
        Ei huolen häivää, vietän iloista syntymäpäivää!

        Onnittelen samantien kaikkia muitakin synttärisankareita, olipa sitten saattunut syntymään minä päivänä, minä kuukautena tai vuotena tahansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mukavasti!
        Ei huolen häivää, vietän iloista syntymäpäivää!

        Onnittelen samantien kaikkia muitakin synttärisankareita, olipa sitten saattunut syntymään minä päivänä, minä kuukautena tai vuotena tahansa!

        Hyvää syntymäpäivää sinulle!
        Kaunis aurinkoinen päivä oli.
        Tein retken veden äärelle.
        Voimaannuin niin, että otin yhteyttä terveydenhuoltoon. Pyörät lähti pyörimään.
        Hyvä päivä, kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää syntymäpäivää sinulle!
        Kaunis aurinkoinen päivä oli.
        Tein retken veden äärelle.
        Voimaannuin niin, että otin yhteyttä terveydenhuoltoon. Pyörät lähti pyörimään.
        Hyvä päivä, kiitos siitä.

        Niin oli aurinkoinen päivä!

        Lojuin aurinkotuolissa ja nukahdin hetkosen.
        Tarttee nauttia kesän viimeisistä lämpimistä päivistä.
        Hei, se on jo syyskuu!
        Rupee pian uho puhaltamaan, myrsky mylvimään, sadetta piisaa ja eikös ne lumikinoksetkin oo odotettavissa?

        Minunkin pitäisi ottaa yhteyttä fysioterapeuttiin ja saada vauhtia liikkumiseen ja ryhdin kohentamiseen. Onhan niitä ohjeita netti tulvillaan, mutta ei aina yksin jaksa.
        Mutta jos joku höykyttää, niin saa tarmoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli aurinkoinen päivä!

        Lojuin aurinkotuolissa ja nukahdin hetkosen.
        Tarttee nauttia kesän viimeisistä lämpimistä päivistä.
        Hei, se on jo syyskuu!
        Rupee pian uho puhaltamaan, myrsky mylvimään, sadetta piisaa ja eikös ne lumikinoksetkin oo odotettavissa?

        Minunkin pitäisi ottaa yhteyttä fysioterapeuttiin ja saada vauhtia liikkumiseen ja ryhdin kohentamiseen. Onhan niitä ohjeita netti tulvillaan, mutta ei aina yksin jaksa.
        Mutta jos joku höykyttää, niin saa tarmoa.

        Joinpahan tuossa kupposen jääkaapissa yön yli ollutta kahvia.
        Tykkään eniten kylmästä kahvista.
        Hyvin on päivä alkanut ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joinpahan tuossa kupposen jääkaapissa yön yli ollutta kahvia.
        Tykkään eniten kylmästä kahvista.
        Hyvin on päivä alkanut ainakin.

        Minäkin pidän kylmästä kahvista, mutten sentään jääkaappiin ole huomannut laittaa. Ihan vain keittimessa on ollut seuraavaan päivään. Kokeilen.


    • Anonyymi

      Vaimo osti ICA:lta paalin vessapaperia (64rullaa) 120 kr. :D

      Skånepåg

    • Anonyymi

      Poika kävi kylässä :)

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Minä kävin meressä.

      🤓

    • Anonyymi

      Justiin saunasta :)

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Mulla oli niiin hikinen työvuoro, että ihan kuin olisi ollut saunassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli niiin hikinen työvuoro, että ihan kuin olisi ollut saunassa.

        On enää vain yhden rivin tiedonantoja.
        Tylsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On enää vain yhden rivin tiedonantoja.
        Tylsää.

        Jotenkin en ukso, että työvuoroni sen enempää ketään jaksavat kiinnostaa. Aika mielenkiintoisen esitelmän niistä kyllä voisi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin en ukso, että työvuoroni sen enempää ketään jaksavat kiinnostaa. Aika mielenkiintoisen esitelmän niistä kyllä voisi saada.

        Kerro toki!
        Tää palsta on nykyisin pelkkää "nojatuolia".
        Olisi kiva tietää että on muutakin kuin vain "nojatuolia".
        Ite olen vielä tiukasti kiinni työelämässä, vaikka virallisesti olen ollut eläkkeellä pitkään.
        Virkistävää kuulla, mitä kaikkea voi tehdä.


      • Anonyymi

        Minäkin tulin just saunasta. Kohta pehkuihin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki!
        Tää palsta on nykyisin pelkkää "nojatuolia".
        Olisi kiva tietää että on muutakin kuin vain "nojatuolia".
        Ite olen vielä tiukasti kiinni työelämässä, vaikka virallisesti olen ollut eläkkeellä pitkään.
        Virkistävää kuulla, mitä kaikkea voi tehdä.

        Huom.
        Ei millään pahalla nojatuolia, mutta äksöni vanhalla iällä pitää pirteänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki!
        Tää palsta on nykyisin pelkkää "nojatuolia".
        Olisi kiva tietää että on muutakin kuin vain "nojatuolia".
        Ite olen vielä tiukasti kiinni työelämässä, vaikka virallisesti olen ollut eläkkeellä pitkään.
        Virkistävää kuulla, mitä kaikkea voi tehdä.

        Enpä taida. Olettaisin, että ikäsaitilla kertomukseni koettaisiin ikävinä juttuina, kun se omakin avun tarvesuurenee ja lähenee lähenemistään. Siitä muistutukset eivät ole mukavia.


    • Anonyymi

      Henki vielä pihisee!

    • Anonyymi

      Mitähän tässä keksis ku vielä 10 päivää kesäleskenä ? :D

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Katsoin jo taannoin tulleen Anna Puun Vain elämää-päivän. Ensimmäistä lehdetön puu, en ollut kuullut koskaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=T4LRUm3VGMs

      Oli niin hyviä sanoituksia että kyyneleet väkisinkin virtasi lähes koko ajan. Miten sitä osaa noin koskettavasti sanoja peräkkäin laittaa ja vielä riimin muotoon. Voi mikä lahjakkuus. Tuli sellainen olo että on elänyt nuo kappaleiden tarinat kaikki läpi jossain muodossa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      243
      8109
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      14
      2641
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      47
      1975
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1778
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1741
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1714
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1681
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1649
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      153
      1621
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      348
      1323
    Aihe