Tunneköyhyys

Anonyymi-ap

Narsistin lähellä ei saisi koskaan suuttua eikä tuntea. Tai saa, hänelle pitää aina hymyillä ja saa näyttää vain niitä tunteita mitkä miellyttää narsistia. Narsisti itse puolestaan saa suuttua ja ilmaista vihansa. Jos lopulta räjähdät narsulle, hän kostaa. Kosto on se miten reagoit. Kaikki on hyvin kun vain jaksat olla aina yhtä hymyä....

19

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsistihan kyllä jollakin tavalla nauttii toisen kärsimyksestä.

      • Anonyymi

        En pysty mitenkään nauttimaan muiden kärsimystä. Minua kyllästyttää tämän maailman kärsimys ja se mihin pahuuteen nytkin joku pystyy Ukrainassa.


    • Anonyymi

      Joidenkin asiantuntijoiden mukaan narsisti nauttii molemmista, sekä positiivisesta että negatiivisesta huomiosta. Silloinkin kun hän saa "kumppaninsa" menettämään hermonsa, hän saa siitä nautintoa. Olisikohan syy siihen, miksi ylipäänsä kiusaa uhriaan?

      Kaikkein paras olisi siis jättää narsistinen/toksinen ihminen kokonaan huomiotta.

    • Anonyymi

      Narsistin niskan päälle on mukava päästä.
      Kun saa narsistin alakynteen, siitä tulee hyvä fiilis.
      Vielä kun näkee, että hänestä tuntuu pahalta ja kokee asemansa heikentyneeksi.
      Narsistia on joskus jännää vähän kiusata, hän kun ei siitä tykkää yhtään.
      Narsisteillakin on kaikesta huolimatta myös tunteet, ja kun narsistisen ihmisen tuntee vähän paremmin, tietää mikä on se heikko kohta.
      Kiusa se on pienikin kiusa...

      • Anonyymi

        Elämässäni on ollut useampikin narsisti, mutta silti tunnen sääliä ja myötätuntoa heitä kohtaan ja toivon Psykologian/Psykiatrian kehittyvän niin pitkälle, että heitä voidaan auttaa tehokkaammin. Ei tulisi mieleenkään kiusata ketään jonkun syyn varjolla. Mutta voihan se olla, että Narsisti saattaisi joutua esimerkiksi Sosiopaatin kynsiin kiusattavaksi, mutta oikein se ei koskaan ole, henkinen tai Psykologinen väkivalta ihmisten kesken. Muista että sinun kiusa voi aiheuttaa domino efektin, jonka seuraukset yltää viattomiin. Noloa rehvastella sillä että kiusaa muita. Se ei ole mikään ylpeyden aihe.


      • Anonyymi

        Ei ole normaalia nauttia toisten niskanpäälle pääsemisestä tai muiden kiusaamisesta. Kiusaaminen ei ole normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole normaalia nauttia toisten niskanpäälle pääsemisestä tai muiden kiusaamisesta. Kiusaaminen ei ole normaalia.

        En todellakaan tarkoittanut oikeaa kiusaamista mainitessani kiusaamisen.
        Ehkä liian voimakas sana tähän kohtaan.
        Lähinnä tarkoitin, että narsistia on joskus hyvä vähän näpäyttää sanallisesti, niin saattaa itsekin tajuta oman käytöksensä.
        Ja tiedän, että heilläkin on tunteet siinä kuin muillakin.
        Yksi narsisti on minulle kerran " kurjuuttaan " itkenyt, huomasin, että sielläkin oli pinnan alla ihminen.
        Narsismi on sairaus, eikä se varmasti ole kantajalleenkaan mukavaa.
        Kiusaaminen ei ole koskaan oikein, ja olen koko ikäni yrittänyt välttää kiusaamasta ketään.
        Enhän haluaisi itsekään tulla kiusatuksi, miksi tekisin toisille niin? Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan tarkoittanut oikeaa kiusaamista mainitessani kiusaamisen.
        Ehkä liian voimakas sana tähän kohtaan.
        Lähinnä tarkoitin, että narsistia on joskus hyvä vähän näpäyttää sanallisesti, niin saattaa itsekin tajuta oman käytöksensä.
        Ja tiedän, että heilläkin on tunteet siinä kuin muillakin.
        Yksi narsisti on minulle kerran " kurjuuttaan " itkenyt, huomasin, että sielläkin oli pinnan alla ihminen.
        Narsismi on sairaus, eikä se varmasti ole kantajalleenkaan mukavaa.
        Kiusaaminen ei ole koskaan oikein, ja olen koko ikäni yrittänyt välttää kiusaamasta ketään.
        Enhän haluaisi itsekään tulla kiusatuksi, miksi tekisin toisille niin? Ei mitään järkeä.

        Myönnän, että olen itsekin sanonut narsistille aika kovasti. Sellaisessa tilanteessa missä oli rajoitettava narsistin toimintaa. Kutsuin häntä vajaaälyiseksi ja sairaaksi. Tosin oli sillä kyllä se vaikutus, että hän alkoi miettiä onko hänessä jotakin vialla. Jatkosta en tiedä menikö hoitoon. Olinko ensimmäinen ihminen, joka hänelle paukautti totuuden. Mutta kun se täydellinen tunteettomuus paljastui niin en voinut oikein vain antaa olla tietäen, että sotkee ihmisten elämiä. Sillätavalla olin "asiaton" narsistin mukaan. Minua pidetään kärsivällisenä ihmisenä, mutta jossakin menee joku raja ja sehän kääntyy narsistin päässä niin, että kun menet sanomaan, että nyt saa riittää ja joku raja niin "oletpa asiaton ja pitää olla asiallinen". En parhaalla mahdolisella tavalla sitä handlannut, mutta kun oli omien lasten henki ja elämä kyseessä niin mietin siinä ensin sitä ja vasta sitten sitä miten asian narsistille tuon esille. Olin niin järkyttynyt kuitenkin siitä, mitä kaikkea se oli ehtinyt puuhastella vuosikausia. Että kaipa se näpäytys oli aiheellista. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän, että olen itsekin sanonut narsistille aika kovasti. Sellaisessa tilanteessa missä oli rajoitettava narsistin toimintaa. Kutsuin häntä vajaaälyiseksi ja sairaaksi. Tosin oli sillä kyllä se vaikutus, että hän alkoi miettiä onko hänessä jotakin vialla. Jatkosta en tiedä menikö hoitoon. Olinko ensimmäinen ihminen, joka hänelle paukautti totuuden. Mutta kun se täydellinen tunteettomuus paljastui niin en voinut oikein vain antaa olla tietäen, että sotkee ihmisten elämiä. Sillätavalla olin "asiaton" narsistin mukaan. Minua pidetään kärsivällisenä ihmisenä, mutta jossakin menee joku raja ja sehän kääntyy narsistin päässä niin, että kun menet sanomaan, että nyt saa riittää ja joku raja niin "oletpa asiaton ja pitää olla asiallinen". En parhaalla mahdolisella tavalla sitä handlannut, mutta kun oli omien lasten henki ja elämä kyseessä niin mietin siinä ensin sitä ja vasta sitten sitä miten asian narsistille tuon esille. Olin niin järkyttynyt kuitenkin siitä, mitä kaikkea se oli ehtinyt puuhastella vuosikausia. Että kaipa se näpäytys oli aiheellista. -ap

        Narsistit eivät näpäytyksistä tykkää, ja siksi juuri onkin hyvä joskus näpäyttää.
        Osaavat he kuitenkin ajatella, ja heilläkin herää tunteita ja aatoksia, myös omasta itsestään.
        Kukaanhan ei saisi huomata narsistin toimintamallia, ei arvostella käytöstä, ei vähätellä, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistit eivät näpäytyksistä tykkää, ja siksi juuri onkin hyvä joskus näpäyttää.
        Osaavat he kuitenkin ajatella, ja heilläkin herää tunteita ja aatoksia, myös omasta itsestään.
        Kukaanhan ei saisi huomata narsistin toimintamallia, ei arvostella käytöstä, ei vähätellä, jne.

        Pidätkö itse arvostelusta ja vähättelystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö itse arvostelusta ja vähättelystä?

        Vähättely ei ole normaalia sekään. En oikein usko, että ihminen joka tietoisesti toimii vähätellen, näpäytellen ym on itsekkään normaali kun henkinen väkivalta ei ole normaalia, ei edes sairaita ihmisiä kohtaan. Ei tommosia psykologiseen väkivaltaan kehoittavia kannata totella. Empatiakykyinen ihminen ei pyri ratkaisemaan asioita rikkomalla rikottuja. Pelkästään tuo kuulostaa jopa kiusaamaan yllyttämiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistit eivät näpäytyksistä tykkää, ja siksi juuri onkin hyvä joskus näpäyttää.
        Osaavat he kuitenkin ajatella, ja heilläkin herää tunteita ja aatoksia, myös omasta itsestään.
        Kukaanhan ei saisi huomata narsistin toimintamallia, ei arvostella käytöstä, ei vähätellä, jne.

        En ala vähättelemään narsistia, koska se olisi kostamista siitä kun narsu vähätteli minua. Ymmärrän kostonhimon. Sekin lienee luonnollista, mutta silti ei kiinnosta tuhlata aikaa semmoiseen yhtään. Enkä siten "myy sieluani". Kun jos Narsu on jäänyt lapsen tasolle niin luultavasti se kääntyisi vain niin, että siinä vaikuttaa ulkopuolelle yhtä lapselliselta. Joten silloin se narsu voittaisi kun sai huomiota ja reaktioita. Yleensä neuvotaan kuitenkin olemaan mahdollisimman neutraalisti. Narsistin kanssa voisi joutua muuten vänkäämään loputtomiin . Jätän heidän hoitoonsa ammattilaisille. Minun oloa ei paranna kostaminen. Se riitti kun kerran sanoin ei hänelle ja olin kai ensimmäinen joka sanoi ei nyt et saa haluamaasi. Mutta nyt en kyllä anna siihenkään ihmiseen yhtään energiaa kun ei ne kuulemma välitä onko huomio negatiivista vai positiivista kunhan sitä on. Narsisti kun on ilkeästi arvosteleva, vähättelevä jne niin miksi tekisin samaa kuin hän. Kiltteys ja hyvyys on kuitenkin se oikea vastaus mun mielestä. Ei kannata muuttua itsekin ilkeäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö itse arvostelusta ja vähättelystä?

        Pakko myöntää, että en todellakaan pidä.
        Mutta sellaista ei ole mikään pakko kuunnellakaan. Jos tuntuu pahalta, voi lähteä pois sellaisen vaikutuksen alta.
        Jos, tai voi sanoa myös kun, minua on arvosteltu tai vähätelty, suhtaudun siihen aika neutraalisti, enkä myöskään niin sanotusti ota itseeni, eli en ala kantaa mitään syyllisyyden taakkaa itseäni kohtaan, tai ala miettiä, että oma vikani.
        Toisin sanoen, on turha esim. ahdistua jonkun toisen väittämistä, parempi olla välittämättä. Säästyy itse paljolta.
        Arvostelua ja vähättelyä on myös hyvä oppia ottamaan vastaan, sitä tulee eteen joka ikisen ihmisen elämässä tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala vähättelemään narsistia, koska se olisi kostamista siitä kun narsu vähätteli minua. Ymmärrän kostonhimon. Sekin lienee luonnollista, mutta silti ei kiinnosta tuhlata aikaa semmoiseen yhtään. Enkä siten "myy sieluani". Kun jos Narsu on jäänyt lapsen tasolle niin luultavasti se kääntyisi vain niin, että siinä vaikuttaa ulkopuolelle yhtä lapselliselta. Joten silloin se narsu voittaisi kun sai huomiota ja reaktioita. Yleensä neuvotaan kuitenkin olemaan mahdollisimman neutraalisti. Narsistin kanssa voisi joutua muuten vänkäämään loputtomiin . Jätän heidän hoitoonsa ammattilaisille. Minun oloa ei paranna kostaminen. Se riitti kun kerran sanoin ei hänelle ja olin kai ensimmäinen joka sanoi ei nyt et saa haluamaasi. Mutta nyt en kyllä anna siihenkään ihmiseen yhtään energiaa kun ei ne kuulemma välitä onko huomio negatiivista vai positiivista kunhan sitä on. Narsisti kun on ilkeästi arvosteleva, vähättelevä jne niin miksi tekisin samaa kuin hän. Kiltteys ja hyvyys on kuitenkin se oikea vastaus mun mielestä. Ei kannata muuttua itsekin ilkeäksi.

        Ei mitään tarvitse kostaa, mutta ei vähättelyäkään ole mikään pakko sietää.
        Toisaalta se, ettei kauheasti välitä, mitä toinen ehkä sanoo, on paras puolustus.
        Toista harmittaa, kun ei saa haluamaansa reaktiota toisessa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko myöntää, että en todellakaan pidä.
        Mutta sellaista ei ole mikään pakko kuunnellakaan. Jos tuntuu pahalta, voi lähteä pois sellaisen vaikutuksen alta.
        Jos, tai voi sanoa myös kun, minua on arvosteltu tai vähätelty, suhtaudun siihen aika neutraalisti, enkä myöskään niin sanotusti ota itseeni, eli en ala kantaa mitään syyllisyyden taakkaa itseäni kohtaan, tai ala miettiä, että oma vikani.
        Toisin sanoen, on turha esim. ahdistua jonkun toisen väittämistä, parempi olla välittämättä. Säästyy itse paljolta.
        Arvostelua ja vähättelyä on myös hyvä oppia ottamaan vastaan, sitä tulee eteen joka ikisen ihmisen elämässä tavalla tai toisella.

        Narsisti arvostelee ihmisiä ilkeämielisesti eikä oikeudenmukaisesti. Ne ei tunnu ymmärtävän mitä eroa on rakentavalla kritiikillä ja ylikritisoinnilla. Heillä se voi olla manipuloivaa, että se asia missä olet hyvä oikeasti hän yrittää väittää muuta. Teet hienon ruoka annoksen, narsu "ei sitä nyt noin hienosti olisi tarvinnut laittaa"....aina vain toisen ilo pitää viedä onnistumisesta Ja päinvastoin, asia missä pitäisi petrata hän saattaa kehua valheellisesti ihan vain saadakseen jotakin hyötyä.


    • Anonyymi

      Minä en tietääkseni ole narsisti, mutta en minäkään pidä siitä, jos joku näyttää minulle hapanta naamaa. Iloinen ilme on aina kauniimpi, kaikkialla.

      • Anonyymi

        No joo, mutta kun ei semmoinen iloinen tekopirteä naamiokaan ole tervettä kun ihmisillä on elämässä myös huonoja aikoja. Huonojakin päiviä saa olla, aina ei voi miellyttää muita. On vähän kärjistettyä sanoa, että aina olisi hapannaama jos näyttää muitakin tunteita kuin vain yhtä tunneta. Jos ei osaa olla myötäelävä niin ei tarvitse ainakaan vaatia, että olet jotenkin niin tärkeä että sulle täytyy olla Iloinen koko ajan. Ei se ole realismia, ei elämä ole koko ajan iloista. Toki jos joku alkaa olemaan ihan koko ajan huonotuulinen niin jokin syyhän siihen on ja se on oikeastaan parempi näyttää. Itse ainakin huimaan eron milloin se iloisuus on teennäistä ja ainoa sallittu tunne. Ei sekään nyt ihan tervettä ole. Meillä on monet tunteet ihan tarjotusta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, mutta kun ei semmoinen iloinen tekopirteä naamiokaan ole tervettä kun ihmisillä on elämässä myös huonoja aikoja. Huonojakin päiviä saa olla, aina ei voi miellyttää muita. On vähän kärjistettyä sanoa, että aina olisi hapannaama jos näyttää muitakin tunteita kuin vain yhtä tunneta. Jos ei osaa olla myötäelävä niin ei tarvitse ainakaan vaatia, että olet jotenkin niin tärkeä että sulle täytyy olla Iloinen koko ajan. Ei se ole realismia, ei elämä ole koko ajan iloista. Toki jos joku alkaa olemaan ihan koko ajan huonotuulinen niin jokin syyhän siihen on ja se on oikeastaan parempi näyttää. Itse ainakin huimaan eron milloin se iloisuus on teennäistä ja ainoa sallittu tunne. Ei sekään nyt ihan tervettä ole. Meillä on monet tunteet ihan tarjotusta varten.

        Kirjoitus virheet johtuu puhelimen ennakkoivasta syötöstä joka vaihtaa sanat huoh. Siis huomaan eron jos täytyy olla vain iloinen ja se on ainoa sallittu tunne niin meneekö kontrolloimisen puoleen. "Saat olla vain iloinen, minä päätän miten saat tuntea". Vaikka olisi talo kaatunut päältä niin saat olla vain iloinen? Toinen ääripää on tunteettomuus missä tunneköyhyys näkyy siten että kun tunteista puhutaan ihminen toteaa että "ei tämmöistä tunteilua". Ei oikein mitään tunteita voisi olla. Ne hyvätkin voidaan yrittää tukahduttaa.


    • Anonyymi

      Jos ihminen sanoo " ei tämmöstä tunteilua ", ei välttämättä tarkoita tunneköyhyyttä.
      Joidenkin ihmisten voi olla vaikeaa puhua tunteista, vaikka heillä tunteet olisikin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe