Hei
Tänään tehdään kuntouttavaa työttömän hernekeittoa.
Ota iso kattila ja siihen n 5 litraa vettä
Lisää veteen 10-12 hernettä
Lisää ripaus suolaa, jos on
Keitä vähintään 3 tuntia
Hernekeitto on valmis nautittavaksi ja sitä riittää hyvin 3-5 työttömälle! Kyytipojaksi vettä tai juoksupirkat.
Terveisin Börje täti
Torstai Lieksassa, hernekeittopäivä
208
1893
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tämä varmasti lihota työtöntä? Pitää jaksaa myös tehdä työtä.🧐
- Anonyymi
TE toimisto on laskenut tarkasti kalorit ja todennut, että kyseistä hernaria syömällä ei tule karenssia.
- Anonyymi
Saako sekaan laittaa sika-nauta säilykettä, eli nödee? Minulla on kaapissa vuonna 1987 ostettu tölkki, olin silloin kuntouttavassa työssä.
- Anonyymi
ei saa pitää olla naudan jauhelihaa ja amerikan pekonia, sinappia dijon rahat ei riitä sossupummilla koska joi rahat tinurissa jeikki rikasta
- Anonyymi
kolme purkkia tokmannillahernerokkaa 10 euroa työttömällä kuntoutujalla ooku 9€. ei älyä kun pyörittelee rahoja,ettei riitä-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kolme purkkia tokmannillahernerokkaa 10 euroa työttömällä kuntoutujalla ooku 9€. ei älyä kun pyörittelee rahoja,ettei riitä-
Hernepussi, sipuli ja paketti jauhelihaa maksaa yhteensä n. 4,50€, vettä tulee hanasta.
Näistä saat 2,5 litraa, eli viikoksi hyvää hernesoppaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hernepussi, sipuli ja paketti jauhelihaa maksaa yhteensä n. 4,50€, vettä tulee hanasta.
Näistä saat 2,5 litraa, eli viikoksi hyvää hernesoppaa.armoton ripuli jo tiistaina työttömällä, loputkin herneet valuvat reunatien pönttöön ja ei tule kuituja ei vitamiineja.ei pysty kuntouttavaan työtoimintaan taas karenssi paukkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
armoton ripuli jo tiistaina työttömällä, loputkin herneet valuvat reunatien pönttöön ja ei tule kuituja ei vitamiineja.ei pysty kuntouttavaan työtoimintaan taas karenssi paukkuu.
Juomalla 49 tölkkiä Pirkkaa päivässä saa suositusten mukaisen määrän B vitamiineja 😇🚬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juomalla 49 tölkkiä Pirkkaa päivässä saa suositusten mukaisen määrän B vitamiineja 😇🚬
Monolaan kun työtön soutaa pianoa viemään tarvitsee kuntoutuja rautaiannoksen pirkkaolutta ainali 50 pulloa pirkkaa.Vastatuuli on kova mönninselällä ja vene vuotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monolaan kun työtön soutaa pianoa viemään tarvitsee kuntoutuja rautaiannoksen pirkkaolutta ainali 50 pulloa pirkkaa.Vastatuuli on kova mönninselällä ja vene vuotaa.
Työtön uppoo kuin ponsset sossu ja orpo taputtaa yksi sossuelätti vähemmän kukaan ei itke
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön uppoo kuin ponsset sossu ja orpo taputtaa yksi sossuelätti vähemmän kukaan ei itke
Työtön nostetaan ylös mutalikosta ja balsamoidaan. Kulttuurikeskukseen työttömän toverit rakentavat kuntoutujan mauseloumin jossa työtön irvistää iloisesti pirkkaolut nousussa. Mauseleumiin on pääsymaksu 9€.
- Anonyymi
Ely keskus määritellyt työtön ei lihaa hernekeittoon tarvi
- Anonyymi
Itkettää 😭
- Anonyymi
Hyysäyksen tulos kun lihaa vaaditaan tässä on tarkkaan lasketut kalorimäärät joilla jaksaa tehdä päivän metsätöitä ja risusavottaa.
- Anonyymi
Risusavottaa 5 herneen voimin 9e päivä 160 hehtaaria päivässä työtön brutaalissa kunnossa
- Anonyymi
5 hernettä työttömällä kukallisella lautasella siihen lämmintä vettä kuntoutujan kesäkeitto.sama kuin laihialaisilla, mutta lixa työtön maksaa tästä 9 euroa koska ei tajua rahan arvoa.
- Anonyymi
Vedin herneet nenään työtöntä haukutaan itkettää 😭
- Anonyymi
Vähennetään hernekeitosta herneet jotka vedit nenään.🧐
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähennetään hernekeitosta herneet jotka vedit nenään.🧐
Ei jää kun suolavesi työttömälle voimat pakenee ropasta karenssia tulee
- Anonyymi
Mitä Jeesus söisi? 🙄
- Anonyymi
5 Pirkka olutta ja 2 xtraa. 🍻
- Anonyymi
Torstaina kun on kerran työtön näin hyvin syönyt niin perjantaina voi ihan hyvin vaikka paastota.🧛
- Anonyymi
Hyvin ripuli lentää hernekeiton ja x-tra oluen jölkeen invavessaan kirjastossa sitten kuntoutumaan ponilla ponppien pupukorvat päässä
- Anonyymi
Invavessa täysin ripulissa mutta kunhan vähän aikaa saa kuntoutua lattialla pomppii jo työtön iloisesti kirjaston ovesta ulos juomaan lisää xtraa🐴
- Anonyymi
Ponilla ponppii urheilukat 5 keppiponilla eikä kuuke kun valkoinen sähköAudi suhisee kohti ja jää alle.Valtava ripuliläntti uuden Audin maalipinnassa kauttaaltaan.9€ ei riitä pesuun poni katkeaa keskeltä kun juppi Audikuski viskoo työttömän kamat kuntouttavan työtoiminnan ikkunasta sisään. Varma karenssi tulossa
- Anonyymi
voi sitä muutakin syödä ostaa uusia perunoita alle 2 euroa/kilo sen päälle silliä + kelan maksamat oluet työtä vieroksuville. istui aamulla yhteiskunnan ihmisroskat Cittarin penkillä mitä ne kyttäävät oikein kyttäävät päivät pitkät
- Anonyymi
Onko Urheilukadulla 5 kuntouttavaa työtoimintaa onko annettu lomaoikeus. lomailevat cittarin penkillä näköjään useamassa kunnassa on siivottu ihmisroskat pois näkyvistä Joensuun torikin on viihtyisä paikka kun häädettiin pois ryyppyporukat talvella niitä makailee Joensuun pysäköintitalolla näyttää olevan syrjäytyneitä haisevat saatana pahalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Urheilukadulla 5 kuntouttavaa työtoimintaa onko annettu lomaoikeus. lomailevat cittarin penkillä näköjään useamassa kunnassa on siivottu ihmisroskat pois näkyvistä Joensuun torikin on viihtyisä paikka kun häädettiin pois ryyppyporukat talvella niitä makailee Joensuun pysäköintitalolla näyttää olevan syrjäytyneitä haisevat saatana pahalle
Joensuun torilla ei myydä työttömille uusia perunoita, koska haju tarttuu koko vihannes asetelmaan.uudet sipulitja tillitkin lakastuvat,ravut sätkivät toreissaan kun työtön yrittää ostaa yhden ravun 9€ kpl.lokit tippuvat taivaalta hajun takia.
- Anonyymi
ei ole enää uusia pottuja työttömälle.ituperunoita multaisia kuntoutujalle, juppi ylioppilaat söivät kaikki uudet perunat tillin ja voin kera,
- Anonyymi
herneitä pussilinen työttömille saavat nyppiä palkoloista herneitä yksi kerrallaan ja tehdä täyä hernesoppaa. on terveellistä x-tra oluen kanssa ja auttaa vapinaan herneen nyppiminen.
- Anonyymi
työttömiltä kielletään x-tra ja pirkkaoluen juonti tunti auringonlaskun jälkeen koska oluen tunnistus voi olla hämärässä vaikeaa 1 .8 alkaa suositus
- Anonyymi
sama tuntia ennen auringon nousua
- Anonyymi
Pahoinvointininisteriö tehny asetuksen 1.8 alkaen
- Anonyymi
Eilisestä hernekeitosta jäi 3 hernettä yli, syön ne tänään 🥳
- Anonyymi
Mulle kans oon työtön.
- Anonyymi
Ei yhtään hernettä mulle annettu sanottiin vaan että syö leikattua nurmea puistossa satokausi on parhaimmillaan.🥺
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään hernettä mulle annettu sanottiin vaan että syö leikattua nurmea puistossa satokausi on parhaimmillaan.🥺
Kesätyö tekijä ajaa jyryyttää leikkurilla ja työttömät norkoilee vesi kielellä tappelu tuli ruohotuposta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesätyö tekijä ajaa jyryyttää leikkurilla ja työttömät norkoilee vesi kielellä tappelu tuli ruohotuposta
Nurmikko naposteltu työttömien puolesta. City jänikset vidduutuu ja muuttaa Nurmekseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmikko naposteltu työttömien puolesta. City jänikset vidduutuu ja muuttaa Nurmekseen
Pupukorvat heiluu kun syön sitijäniksen heinät ja ponpin urheilukadulle kuntoutumaan x-tra oluen kanssa iloisesti ponus-sätkälle haisen
- Anonyymi
Popsin kontillani nurmea ja sain heinän seassa muhkean, ruskean sattuman 💩 Kyllä täytti vatsan mukavasti. Olen työtön.
- Anonyymi
Saitko TE-toimistosta matolääkitystä vai ihan x.tra olut riittää?
- Anonyymi
Kunpa minäkin löytäisin sattuman niin olisin ikionnellinen.😭
- Anonyymi
Kannan moiset sattumat toisten pihoihin työttömänä
- Anonyymi
mä paskon toisten pihoille ripulia työttömänä roboleikkuri jää revittämään kuntoutujan paskaan ylämäessä.
- Anonyymi
Kävin keräämässä sattumia, hyvä saalis pistin pakastimeen pian saadaan tuhtia soppaa. Sattumissa kaikki vitamiinit ja kuitua
- Anonyymi
Onko protskuja, olen työtön ja rakennan kehoa pitää saada paljon protskuja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko protskuja, olen työtön ja rakennan kehoa pitää saada paljon protskuja!
On, mutta hiilareita ei juuri ole, ne on kuluneet pois sattumista. Löysä sattuma on sellaisenaan valmista protskupirtelöä!
- Anonyymi
oon pannu pirtelö persiissä, ja syön salaattii x-tra
- Anonyymi
homoaidsmällityötön syö ruohosipulia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
homoaidsmällityötön syö ruohosipulia
ruohosipuliin ei työttömällä ole varaa, syödään ihan tuota kesäheinää mitä tienvarsilla on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ruohosipuliin ei työttömällä ole varaa, syödään ihan tuota kesäheinää mitä tienvarsilla on
sitte suolaheinää rikkaiden sykirakit lannoittaa perigree naksuilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitte suolaheinää rikkaiden sykirakit lannoittaa perigree naksuilla
kusipuudeli räksyttää pulille kun työtön vetelee rakin ureasta vitzkuja ja kuituja, ettei karenssi kosahda.Rikkaat sossutädit nauraa kun tulevat puustelliteltasta rinsessapuvuissaan 1600 luvulta
- Anonyymi
barokkiperuukki lentää raahen päästä ja paljastuu muli työtön 9€ palkkaa narripuvussa häpeillen puli juo x-tra olutta puustellin pulipenkillä karenssia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kusipuudeli räksyttää pulille kun työtön vetelee rakin ureasta vitzkuja ja kuituja, ettei karenssi kosahda.Rikkaat sossutädit nauraa kun tulevat puustelliteltasta rinsessapuvuissaan 1600 luvulta
Työtön etsii roskiksesta tyhjää olut tölkkiä räyhäävä kusipuudeli tarraa kiinni ja repii työttömältä lahkeet sossutäti huitoo sateen varjolla työtöntä eläin rääkkääjää ootas hunsvotti kun soitan te toimistoon niin karenssi pamahtaa työtön etsii kirpparilta käytettyjä housuja koiran repimän tilalle llöytää vain ruskeat kalsarit 9!euroo menee ruskea raita jää kalsareista te toimiston penkkiin pesu lasku menee ulos ottoon ei enää Pirkka olutta kymmeneen vuoteen ehkä xtraa saa vähän pummattua kaverilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön etsii roskiksesta tyhjää olut tölkkiä räyhäävä kusipuudeli tarraa kiinni ja repii työttömältä lahkeet sossutäti huitoo sateen varjolla työtöntä eläin rääkkääjää ootas hunsvotti kun soitan te toimistoon niin karenssi pamahtaa työtön etsii kirpparilta käytettyjä housuja koiran repimän tilalle llöytää vain ruskeat kalsarit 9!euroo menee ruskea raita jää kalsareista te toimiston penkkiin pesu lasku menee ulos ottoon ei enää Pirkka olutta kymmeneen vuoteen ehkä xtraa saa vähän pummattua kaverilta
Tän runoilijan ulosannit pitäisi laittaa kirjaksi, melkosta tajunnanvirtaa! 🙋♀️👋
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tän runoilijan ulosannit pitäisi laittaa kirjaksi, melkosta tajunnanvirtaa! 🙋♀️👋
hienoa riimittelyä lixan työvoimasta. ruskeat oloasut ja asiset kulkkarit mahtavaa. ruuneperintorttu lieksan 50 vuotta työtöntortukxi x-tra olutta
- Anonyymi
panin hernekeittoo uuniin paljaalla ilman patalappuu
- Anonyymi
Hyi miten rietasta! T sossutäti🧓
- Anonyymi
Mäkin nain
- Anonyymi
sain persettä ku söin hernerokkaa Rokka ampu sarjan--- ----
- Anonyymi
työttömänä ripuloin äsken reunatien pöntön tukkoon hernaria, nyt oon karussa muskotin vessassa ja sonta pursuu. lupasivat roskiksesta herneitä että saan kuituja. ajattelin ottaa juoksupirkat ja ponustupakat. ei saa käräyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömänä ripuloin äsken reunatien pöntön tukkoon hernaria, nyt oon karussa muskotin vessassa ja sonta pursuu. lupasivat roskiksesta herneitä että saan kuituja. ajattelin ottaa juoksupirkat ja ponustupakat. ei saa käräyttää.
Juoksu pirkka maistuu paremmalta kuin perinteinen pirkka, se on tosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuituja ei työtön saa ituperunoista toritantta ei myy uusia pottuja työttömille.linnun varastama hernepalko saa kelvata
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juoksu pirkka maistuu paremmalta kuin perinteinen pirkka, se on tosi.
totta turiset. ikinä oo maksanu kaljasta.kapakassaki varastan pöyvistä
- Anonyymi
mäki panen vieraita työttömiä ja syön hernettä pinpissä
- Anonyymi
yleensä syön hernaria pimun pinpistå
- Anonyymi
niin paljo työtön hernerokkaa mälliki vihereetä pinpissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin paljo työtön hernerokkaa mälliki vihereetä pinpissä
kikulista tulee b-vitamiinia ja kuitua pinppiin työttömänä
- Anonyymi
Olen nälkääni syönyt muutaman työttömän. Paljon niissä ei lihaa ollut.
Olen furry 🦍- Anonyymi
Työtön hernekeittoon makua antamaan luut antaa dynaamisen maun hernekeittoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön hernekeittoon makua antamaan luut antaa dynaamisen maun hernekeittoon.
Saako työttömiä cittarin lihatiskiltä 9e kappale?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako työttömiä cittarin lihatiskiltä 9e kappale?
9€ työtön kuntoutuja/kilo. oon ostanu ja pannu työttömänä pippuria pöllin cittarissa enkä maksanu pirkkaoluuta oon humalassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9€ työtön kuntoutuja/kilo. oon ostanu ja pannu työttömänä pippuria pöllin cittarissa enkä maksanu pirkkaoluuta oon humalassa
Söin kuntoutujan sisäelimiä pinppiä litorista ja muita tulin humalaan oli varmaan k-nenukaljan kyllästämää pakko oli alkaa ryyppää x-tra olutta 9 eurolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin kuntoutujan sisäelimiä pinppiä litorista ja muita tulin humalaan oli varmaan k-nenukaljan kyllästämää pakko oli alkaa ryyppää x-tra olutta 9 eurolla
hernekeittoa ja pirkkaolutta ei kannata syödä paljon,että pysyy kännissä kustaki vain ruikkimalla
- Anonyymi
Ei työttömästä kyllä pekonia saa... 🤢
- Anonyymi
työtön ei saasyödä Amerikan pekonia näkyy tiliotteessa ja tulee karenssia 4 kuukautta putkeen m enee joluraha ei saa hernekeittoa tokmannista koska ei ole punalappua ei k-menukaljaa rahaa 4h- pennut räkyttää isin selän takana juoppotyötön
- Anonyymi
TE-toimisto: välitön karenssi työttömälle 5 kuukautta ilman valitusoikeutta hirttoköysi tulee postissa lunastus 9 euroa kelasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TE-toimisto: välitön karenssi työttömälle 5 kuukautta ilman valitusoikeutta hirttoköysi tulee postissa lunastus 9 euroa kelasta
Kusi valuu työttömän jamesvarkkuihi jotka sai kirpparilta sossun tuella.ei ponpi ponill iloisesti kuntoutumaan työttömänä. karenssia tulee koska eiponpi kusi housussa,juo k-menu kaljaa ja rakko vaan paisuu ja kusee lisää työttömän kusta myös ripuloi kiljupaskan farkkuihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusi valuu työttömän jamesvarkkuihi jotka sai kirpparilta sossun tuella.ei ponpi ponill iloisesti kuntoutumaan työttömänä. karenssia tulee koska eiponpi kusi housussa,juo k-menu kaljaa ja rakko vaan paisuu ja kusee lisää työttömän kusta myös ripuloi kiljupaskan farkkuihin
Työtön ei saa lisääntyä. joutuu runkulle ja karenssiin.ei saa panna paljaalla eikä suki-suki kortsulla koska vaara uusista työttömistä on valtava. nussitaa joka päivä ja målli pursuaa toisen työläisen jola ruumiin aukosta.näkki juomukondomi on suunnatty kuntoutujille kiihotusnystyröineen ,mutta paneminen kielletty sakon uhalla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön ei saa lisääntyä. joutuu runkulle ja karenssiin.ei saa panna paljaalla eikä suki-suki kortsulla koska vaara uusista työttömistä on valtava. nussitaa joka päivä ja målli pursuaa toisen työläisen jola ruumiin aukosta.näkki juomukondomi on suunnatty kuntoutujille kiihotusnystyröineen ,mutta paneminen kielletty sakon uhalla,
Te toimisto seuraa tarkasti Carl Zeiss kiikareilla kiihottumisesta joutuu karenssiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te toimisto seuraa tarkasti Carl Zeiss kiikareilla kiihottumisesta joutuu karenssiin
Carl Zeiss kiikarit huurtuu TE toimisto virkailijalla ja linssit menee huoltoon 3000€ linssi ja työton joutuu maksamaan huollo 9 eurolla loppuelämänsä ajan kuntouttavassa työtoiminnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Carl Zeiss kiikarit huurtuu TE toimisto virkailijalla ja linssit menee huoltoon 3000€ linssi ja työton joutuu maksamaan huollo 9 eurolla loppuelämänsä ajan kuntouttavassa työtoiminnassa.
Lieksassa on 9700 työtöntä kuntouttavassa työtoiminnassa urheilukadulla on ruuhkaa. Torikadulla liikenne kaaos Los Lopos miljoonatili roskaruuasta kun kaupunki maksaa työttömien ruuat ja tupsupipot pakkastalveensekä kassin missä voi kuljettaa pirkkaolutta ja bonustupakkaa sätkän muodossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieksassa on 9700 työtöntä kuntouttavassa työtoiminnassa urheilukadulla on ruuhkaa. Torikadulla liikenne kaaos Los Lopos miljoonatili roskaruuasta kun kaupunki maksaa työttömien ruuat ja tupsupipot pakkastalveensekä kassin missä voi kuljettaa pirkkaolutta ja bonustupakkaa sätkän muodossa
Ostin työttömänä tokmannista Panox-pillereitä ja nyt panettaa pirusti.Onko pimuja märkinä haluaisin työntyä kuntouttavana pinppiin paljaalla
- Anonyymi
Hei
Se on taas rokkapäivä
Tänään tehdään taas kuntouttavaa työttömän hernekeittoa. Resepti on entisensä mutta herneiden määrä on hieman vähenette, ettei työttömät ala lihoamaan!
Ota iso kattila ja siihen n 5 litraa vettä
Lisää veteen 7-9 hernettä
Lisää ripaus suolaa, jos on
Keitä vähintään 3 tuntia
Hernekeitto on valmis nautittavaksi ja sitä riittää hyvin 3-5 työttömälle! Kyytipojaksi vettä tai juoksu k-menut
Terveisin Börje täti 👩🏽🦳 - Anonyymi
Vaalien alla kokoomus tarjosi tosi hyvää ja lihaista hernekeittoa, oli jopa maltettu keittää kypsäksi asti. Siksi äänestin kokoomusta ja piereksin hernesoppapieruja.
- Anonyymi
Työttömällä jokapäiva hernekeittopäivä. Herneet vain vähenee.
- Anonyymi
Voiko veden korvata pisulla ei ole varaa veteen... 😵💫😭
- Anonyymi
Kusta ja mälliä vaan vähä sekoittaen.Ulostetta vou kaivella kokkareina myös.
- Anonyymi
Olen päästänyt fart baljaalla pezzeellä hernarin jälkeen!
- Anonyymi
SKP kojulla oli keväällä hyvää s-xtra makkaraa rillattina, en äänestäny ketään söin joka kojulla ja join k-menu olutta
- Anonyymi
Vieläkin ähky kun eilen söin börje tädin hernaria!
- Anonyymi
Hei
Tänään teemme taas hernekeittoa, mutta täysin uudella tavalla.
Resepti on muuten entinen, mutta lisäämme sekaan yhden porkkanan!
Hyvää ruokahalua!
T Börje täti- Anonyymi
No nyt tuli kiire varastamaan porkkana 🏃♂️🚴♀️
- Anonyymi
Hei
Se on taas torstai. Temme hernekeittoa.
Kiristyneen taloudellisen tilanteen takia vähennämme herneiden määrän kolmeen (3)
Muuten teemme entisellä reseptillä mutta porkkana täytyy jättää pois.
Terveisin
Börje täti - Anonyymi
Jos ei ole varaa herneisiin, voiko ne varastaa? Vettä minulla sentään on. Olen 48v työtön ja itkettää 😭
- Anonyymi
Mistäs sinä sen veden varastit?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs sinä sen veden varastit?!
Cittarist!
- Anonyymi
Soppatykissä ei ikinä porissut hernerokka, jotakin paskaa liha nötköttii?😐
- Anonyymi
Hei
On taas aika laittaa hernekeittoa. Nyt täysin uusi resepti, koska Orpo laskee verotusta ja kaljan hintaa.
Laitetaan 5 litraa vettä kattilaan
Sekaan peräti 20 hernettä
Helluntailaisen jakamaa lihaa reilu köntti
keitä 5 tuntia ja keitto on valmis! Tästä tulee upea päivä!
T Börje täti- Anonyymi
Hienoa! Kyllä taas lieksassa ahnukset laulaa ja paukkuu...
- Anonyymi
Reunatiellä pörisee ehtiikö edes posliinille? 🤔🥶
- Anonyymi
Hajusta päätellen ei ehdi...
- Anonyymi
Olen håissut brutaalisti reunatiellä....
- Anonyymi
Brutaalia!
- Anonyymi
Homoaidsmälli keittoon paljaalla
- Anonyymi
Pprrööööööött...!!! Ihan hernesoppapierun aromi leijuu nyt täällä kaupan tummelihyllyllä....
- Anonyymi
Hei
On taas aika tehdä hernesoppaa. Tänään käytämme mielikuvituspekonia!
Laitetaan 6 hernettä 10 litraan vettä
Lisätään mielikuvituspekonia 500g
Keitetään 2-3 tuntia
Nautittaan kuvitellen, että keitossa on pekonia, vaikka eihän sitä tietysti ole.
Lopuksi nautitaan 1 k-menu tai vaihtoehtoisesti urinal juoma, röyhtäistään ja pieraistaan.
Terkuin Börje täti - Anonyymi
panen hernerokkaa paljaalla pataan
- Anonyymi
oon pannu herneitä munaan paljaalla pirkkahumalassa
- Anonyymi
Hernekeitto valuu heti persiistä k-menu rapulassa ulos, aina nälkä työttömänä reunatiellä.Taas pöllittävä pirkkakaljaa muskotista humalassa
- Anonyymi
Voiko kuvitella nötkötin keittoon jos ei oo varaa kuvitella pekonia? 🥺
- Anonyymi
Ei voi, kysy lisätietoja kelasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi, kysy lisätietoja kelasta.
voi kun menee K-menu humalassa te-toimintoon. selvänä tulee karenssia 2 viikkoo 9 €
- Anonyymi
Hei
Tänään tehdään taas hernekeittoa!
Ohjeet kuten ennen, mutta herneiden määrää on vähennetty ja niitä laitetaan 2 hernettä 10 litraan vettä.
Neutitaan raikaan Urinal juoman kanssa.
T Börje täti - Anonyymi
Vähiin käy herneet... kohta tehdään hernekeittoa missä ei ole laisinkaan herneitä.. itkettää 😭
- Anonyymi
årtsåppå med Pirkkäbårre
- Anonyymi
Sitten keitetään pelkkää vettä ruuaksi!
- Anonyymi
Hei kaikki!
Tästä tuleekin iloinen Torstai!
Tokmannilla on säilyke hernekeitot edullisissa hinnoissa.
Poikeamme ohjeesta vain niin, että lisäämme 10 litraa vettä ja sinne yksi tölkki hernaria. Tämä keitto riittää jo 10 työttömälle!
Hernaria voi maustaa turauksella sinappia.
Terveisin
Börje täti - Anonyymi
Tästä tulee upea Tostai!
- Anonyymi
uuh ihanaa!
- Anonyymi
homopaska herne nenässä ,hämärähernekeitto porisee työttömille
- Anonyymi
saako perjantasina SYLÖSSDÄ HERNEGEITTO A ON KOVAAA NÄLKFFGSGÄ?
- Anonyymi
Jahah Reunatiellä aletaan heräilemään viikonlopun viettoon 😁
- Anonyymi
Hei kaikki!
On taas aika tehdä hernekeittoa, kokeilemme aivan uudella tekniikalla.
7 hernettä
3 pihlajanmarjaa
tälläkertaa korvaamme veden urinal juomalla, sitä tulee laittaa 5 litraa
keitellään pikkuliekillä 3-5 tuntia
Keitto on valmis ja siitä riittää 7 työttömälle!
Syysterveisin Börje Täti - Anonyymi
On taas aika tehdä hernekeittoa, kokeilemme aivan uudella tekniikalla.
7 hernettä
3 pihlajanmarjaa
tälläkertaa korvaamme veden urinal juomalla, sitä tulee laittaa 5 litraa
keitellään pikkuliekillä 3-5 tuntia
Keitto on valmis ja siitä riittää 7 työttömälle!
Syysterveisin Börje Täti - Anonyymi
paska pörisee reunatien ghetossa taas valluu pitkin raittiaripuli
- Anonyymi
En saanut tiristettyä kuin 1 litran urinal juomaa ulos 🥺Mutta ei hätää, työttömät kaverini tuli jeesaamaan, ensin juotiin nopeasti jokainen 8 tölkkiä pirkkaa (jokke tosin joi x-traa) ja hetken kuluttua olikin iso sankollinen urinaalia tuotettu. Ylimääräinen juotiin pois, koska siinä varmasti oli vielä hieman alkoholia! 💪
- Anonyymi
Hienoa toimintaa, kaveria ei jätetä pulaan! 👍
- Anonyymi
Energistä ja dynaamista keitontekoo 💃🍝
- Anonyymi
Hei
Tänään teemme taas hernekeittoa.
Laita 10 litraan vettä yksi (1) herne.
Keitä hernettä 5 tuntia.
Terkuin Börje täti - Anonyymi
Homoherne.
- Anonyymi
Hei
On taas torstai, teemme hernekeittoa.
Otetaan 7 hernettä ja 10 kiloa sipuliteemakkaraa.
Lisätään ainekset runsaaseen veteen ja keitetään 6 tuntia.
Nautitaan k-menu oluen kanssa.
Terveisin Börje täti- Anonyymi
Mahtaa pierettää ton setin jälkeen 🤣
- Anonyymi
Siellä se herne ehtii kaveriaan........
- Anonyymi
Tulee tuhti soppa kun 10 kiloa sipuliteemakkaraa!
- Anonyymi
Hei
Tänään teemme hernekeiton, mutta herneitä ei laiteta
Laita kattilaan 15 litraa k-menua ja 6-9kg sipuliteemakkaraa.
Keitä n 5 tuntia, lisää sekaan ketsuppia, sinappia ja lihapiirakka sattumaksi!
Terveisin Börje Täti- Anonyymi
Tuli muuten todella hyvä soppa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli muuten todella hyvä soppa!
1,5 tuntia liian pitkään porissu vitux männy. Kait k-menuhöyryt inppasit, kallis keitto.
- Anonyymi
Hei
On taas torstai, ja tänään emme tee hernekeittoa, vaan syömme sipuliteemakkaraa kera k-menun.
T Börje täti- Anonyymi
Mie halluun hernesoppoooo... 😭
- Anonyymi
Brutaalia 🥺
- Anonyymi
Moi
Tänään tehdään tuhtia hernaria, kuningas Karles lahjoitti lieksalle herneitä. Nyt laitamme soppaan mykistävät 20 hernettä! Ja juomaksi kuninkaalinen Pirkka 🤴
Mä lähden nyt hiihtää!
T Börje täti - Anonyymi
Venäjältä syyrialaisten mukana tulleen reseptin mukaan hernekeiton lihan voi korvata pakolaisten polkupyörien sisusrenkailla.
- Anonyymi
Hei
Tänään emme tee hernekeittoa, olen masentunut. Tänään vain ryyppäämme kelan kuparia kun sitä vielä saa.
T Börje täti- Anonyymi
No nyt itkettää, ei hernesoppaa... 😭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt itkettää, ei hernesoppaa... 😭
Ota x-traa!
- Anonyymi
Hei
Tänään teemme hernekeittoa ja maistamme pinppiä.
T Börje täti - Anonyymi
Mie lähen metälle vaikka on joulurauha pakko suaha hernerokkaan sattumia jänön paskaa
- Anonyymi
Moi
Se on taas torstai ja tänään teemme hernerokkajunan!
T Börje täti- Anonyymi
Miten hernesoppajuna eroaa zuklaajunasta? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten hernesoppajuna eroaa zuklaajunasta? 🤔
No hernarijunassa päästellään pieruja ja rupsautellaan ribulia! 🥴
- Anonyymi
Tänään tehdään hernesoppaa!
Haistakaa kaikki baska senkin vätkylät!
T Börje täti- Anonyymi
Kiitos, no nyt tuli todella kiire haistamaan baskaa 🏃♀️🚴♀️
- Anonyymi
Eilen 500 g huuhdottuja herneitä likoamaan 2,5 litraan vettä.
Tänään kattila helalle ja herneitä keitin tunnin.
Vaahto pitää kuoria pinnalta pois keittämisen aikana.
Lisäsin pari hienonnettua sipulia, 400 g porsaan palapaistia, muutama kokonainen maustepippuri ja pari teelusikallista suolaa.
Sitten keitän ihan hiljalleen 2-3 tuntia välillä sekoittaen.
Jälkiruoaksi paistan lettuja, joita syödään omatekoisen mansikkahillon kanssa.
Pöytään piimää, näkkäriä ja ruisleipää.
Muistaa pitää että hernekeitto ja karjalanpaisti ei ole mitään pikaruokia, vaan niiden tekemiseen pitää olla aikaa jos hyvää haluaa.
Ja eläkeläisellähän sitä aikaa on sen verran ettei hosua tarvitse.
Lopuksi nöyrimmät anteeksipyyntöni liian asiapitoisesta kirjoituksesta, tiedostan täysin ettei tämä ole sopivaa tällä palstalla.
Kiitos ja anteeksi.- Anonyymi
Piimää, ruisleipää ja hernesoppaa, mahtaa kohta pakoputki paukkua! 😂
- Anonyymi
reunatiellä k-menu kusta keitetään höyryt inpataan pinpin kautta. päihtyy nopsaan sitte pöllimään pirkkaa Muskottiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
reunatiellä k-menu kusta keitetään höyryt inpataan pinpin kautta. päihtyy nopsaan sitte pöllimään pirkkaa Muskottiin.
paljaalla pinppiiin
- Anonyymi
Tänään haetaan k-menu tölkki eines hernaria, se syödään kylmänä pulipenkillä ja päälle pirkkaa.
T Börje täti - Anonyymi
Lakon vuoksi emme tänään tee hernekeittoa koska olen lakkovahtina ja humalassa.
T Börje täti - Anonyymi
Hernekeittoa ja sitten kakat kaivoon
- Anonyymi
Hei kaikki vätkylät
Tänään syödään pirkka olutta!
T Börje Täti - Anonyymi
Hei
Tänään syömme hernekeittoa. Korkkaa k-menu olut. Tämän jälkeen nauti vielä 12 k-menu olutta. Sitten avaa hernaritölkki ja nauti suoraan purkista kylmänä. Jälkiruuaksi pirkka olutta *24
Tästä tulee upea torstai
T Börje täti - Anonyymi
Olen kieltänyt bemaripojilta hernekeiton syönnin koska se saa ahnuksen rublattamaan.
Toivoo: Jatkis- Anonyymi
Amatööri, märät pierut antaa hyvän luiston. Luomua. Ei tarvi mitään tummelia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amatööri, märät pierut antaa hyvän luiston. Luomua. Ei tarvi mitään tummelia!
Nythän sinä! Sanotko jatkista amatööriksi?! Jatkishan on tunnettu ja johtava ahnus-asiantuntija aina lahtea myöten ja hänen maineensa tunnetaan jopa 500 km päässä.
Nyt pyydä nöyrästi anteeksi, mutta älä kumarra liian syvään jos jatkis on selän puolella...
- Anonyymi
MUISTAKAA HUILATA LEVÄTÄ HYVIN SYÖNNIN JÄLKEEN KERÄTKÄÄ VOIMIA KUNTOA TYÖSTÄ VAPAUTETUT KESÄ ON RANKKAA AIKAA ISTUA PULIPENKEILLÄ NAUTTIEN TUOTTEISTA KATELLEN TÖIHIN KIIRUHTAVIA. JOKO KUNTOUTTAVA EU RAHOTTAMA RYHMÄTYÖT NE PULIPENKIT TEKEILLÄ NIITÄ TARVITAAN KYLLÄ KEVÄTNIEMI LAHJOTTAA HYVÄÄN TARKOTUKSEEN MATERIAALIN PAINEKYLLÄSTTETYY LANKKU KESTÄÄ PENKIT 40 VUOTTA.
- Anonyymi
Työttömien pershiki syövyttää haponkestävän teräksenkin vuodessa, puu ei kestä kuin viikon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömien pershiki syövyttää haponkestävän teräksenkin vuodessa, puu ei kestä kuin viikon!
JÖSSES!
- Anonyymi
oon kussu k-menukusta kyllästysainetta pulipenkille.
- Anonyymi
Kusi ja mälli lentää 2,3 sekunnissa!
- Anonyymi
homokusiaidsmälli
- Anonyymi
Söin lounaaksi töissä 3 lautasellista hernekeittoa. Onhan se niin pirun hyvää, mutta tiesin, ettei minun olisi kannattanut kolmea lautasellista syödä. Kun ajoin illalla kotiin, aviomieheni oli kovin innoissaan minua vastassa ovella. ”Rakkaani, minulla on sinulle yllätysillallinen tiedossa!”
Mieheni laittoi minulle siteen silmille ja ohjasi minut tuoliini ruokapöydän ääreen. Juuri kun hän oli ottamassa sidettä pois silmiltäni, puhelin soi ja mieheni meni vastaamaan. ”Odota hetki, mutta älä ota sidettä pois silmiltäsi”, hän komensi.
Lounaaksi syömäni hernekeitto oli ehtinyt vaikuttamaan ja paine suolistossani oli valtava. Käytin tilanteen hyväkseni, sillä mieheni oli puhumassa puhelimeen toisessa huoneessa. Nojasin hieman vasemmalle ja päästin ison pierun. Se ei ollut pelkästään kovaääninen, mutta jäätävän pahan hajuinen. Aivan kuin tuoretta lantaa olisi levitetty pellolle, jonka vieressä olisi ollut kaatopaikka.
Mieheni oli asettanut syliini lautasliinan, jonka avulla heiluttelin pahaa hajua pois ympäriltäni. Tunsin edelleen kamalaa painetta suolistossani ja nojasin hieman toiselle puolelle ja päästin KOLME yhtä isoa kemialliseksi aseeksi luokiteltua pommia. Tuoksu muistutti keitetyn kaalin ja hapansilakan yhdistelmää, johon on sekoitettu vanhaksi mennyttä maitoa.
Kuuntelin tarkkaan kun mieheni oli vielä puhelimessa hetken ja päästelin ainakin 4-5 samanlaista sinappikaasuksi luokiteltavaa pommia. Suolistosta vapautuvan paineen tunne oli jumalaisen ihana. Pian kuulin, että mieheni oli jo sanomassa heippoja puhelussaan, joten nopeasti heiluttelin vielä lautasliinalla pahanhajuisia kaasuja pois ympäriltäni.
Laitoin lautasliinan takaisin syliini ja asettelin käteni tuolin taakse. Mieheni palasi ja pahoitteli, kun kesti hieman pitkään. Hän kysyi, että enhän vain kurkistellut siteiden takaa hänen yllätystään. Vakuutin hänelle, etten ollut.
Tässä kohtaa hän otti pois siteen silmiltäni ja kymmenen illallisvierasta jotka istuivat ruokapöydässämme ympärilläni, pitelivät kiinni nenistään ja huusivat yhteen ääneen ”Hyvää syntymäpäivää!” - Anonyymi
Hei
Tänään maistelemme pinppiä sinapilla.
T Börje täti - Anonyymi
Onko tänään herneskeittoa?
- Anonyymi
Mälliä hernekeittoon sinappia x-tra olutta sekaan.
- Anonyymi
Hei
Tänään tehdään käsitöitä!
T Börje täti - Anonyymi
Pääsiäisestä jäi kimpale savulammaspaistia, paloittelin ja laitoin hernekeittoon, oli muuten hyvvee! Päälle piimää ja ruisleipää, jälkkäriksi lettuja mansikkahillolla.
Eiköhän yöllä taas ilma sakene... - Anonyymi
Hei
Tänään tehdään RUSKEAA kastiketta. Ponnista ja rentouta ahnus. Anna kastikkeen suihkuta kattilaan. Keitä brutaalilla lämmöllä 10 min ja nauti urinal juoman kanssa.
T Börje täti- Anonyymi
Nam, tuli hyvää, seassa oli vielä kiinteitä sattumia. Lämmin urinal juoma aateloi makuelämyksen 🥰
- Anonyymi
Dynaaminen makuelämys!
- Anonyymi
Moi
Tänään tehdään timppa keittoa
otetaan kilo koiranpaskaa
parilitraa urinalia
y lannoitetta
Sekoitetaan hyvin ja Vornanen on valmis!- Anonyymi
Tuliko hyvää?
- Anonyymi
Hei!
Tänään teemme taas Vornaskeittoa. Siihen ei oikeastaan tarvita kuin pazkaa ja Vornaskeitto on valmis.
Hyvää ruokahalua!
T Börje täti - Anonyymi
Hei
Tänään puhkomme keväisiä immenkålvoja!
T Börje - Anonyymi
Hernesoppa na nam hyvää nam hernesoppaa nam nam
- Anonyymi
Kohta taas ahnus laulaa, masu täynnä hernarii! Päälle muutama pircca!
- Anonyymi
Sisältöä elämään!
- Anonyymi
Inpi pinppejä kylällä kaarisillalla paljaalla herne pinpissä mårkånå
- Anonyymi
Öööööörrrhhhgöööö... Pilluuu... Läääääähh...!!!
- Anonyymi
Tänään syömme hernekeittoa uudella tapaa. kela on leikannut tukia niin rajusti, että keitto on käynyt kovin ohueksi ja sen voi jo imeä pillillä!
Syysterveisin Börje täti- Anonyymi
Onko kela vienyt jo herneetkin hernesopasta? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kela vienyt jo herneetkin hernesopasta? 🤔
Laitoin soppaan puolikkaan herneen, toisen puoliskon säästän ensi torstaiksi.
- Anonyymi
SYÖKÄÄ HAUTUNUTTA PAPUSOPPAA KUNNOLLA TULEE UPEITA TUHNUJA PALKO PIERUJA JA KYYTIPOIKAA MUSKOTISTA JOPA TULEE TÄYTELÄISET AROMIT PÖTSISTÄ JA KOKKI KIITTÄÄ.
- Anonyymi
dsdsf dfdsff
- Anonyymi
Hei
Tänään töhrimme kelan ja sossun hernekeitolla.
T Börje täti- Anonyymi
No nyt tuli kiire tåhrimåån 🏃➡️🚴
- Anonyymi
Keväällä on taas vaalit, saadaan ilmaista hernekeittoa...
- Anonyymi
Tänään syömme hernekeittoa, kas näin!
https://aijaa.com/lkkZEW- Anonyymi
Taas tuo entiteetti ja kissa! 🙀
- Anonyymi
Olen koulutukseltani soppatykistön alikersantti.
- Anonyymi
Tänään laitoin viime torstailta säästyneen puolikkaan herneen soppaan. Siitä tulee ihan ravitsevaa kun silppuaa sekaan kilon siankylkeä ja puoli kiloa sipulia.
- Anonyymi
Tänään istutamme herneet, keiton syömme ilman herneitä koska herneitä ei nyt ole.
- Anonyymi
Tänaan juomme hernekeittoa!
T Pörje täti
Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162178Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842118- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101296Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841207Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 78869
- 63854