Miten te yleensä menette autolla Lapin erämaihin? Nyt puhutaan siis syrjäisistä paikoista, joissa ei ole parkkipaikkoja lähellä (Tuntsa, Tsarmitunturi). Jätättekö auton vain metsätien varteen?
Mihin auto parkkiin Lapin erämaassa?
12
862
Vastaukset
- Anonyymi
Mul on vahva köysi ja vinssi , ja vinssaan auton puuhun ..
- Anonyymi
Ehkä on parempi ettet lähde autolla Lappiin.
- Anonyymi
Mulla on aina messissä kaveri puskutraktorin kera ja tuo tuuppaa melko nuoleesti sellaisen 600-neliöisen parkkialueen tien poskeen jos on tarvetta pysäköidä auto.
- Anonyymi
Kymmeniä kertoja olen Tuntsalla retkeillyt ja pari kertaa Tsarmitunturin suunnalla. Hyvin on auto säilynyt tienvarressa ja melko harvinaisiahan ne ilkivaltatapaukset taitavat eräalueiden reunoilla olla. Tuntsalla olen jättänyt auton usein Peuratunturin pohjoispuoliselle ajouralle ja Kuskoivan tyvelle menevän tien varteen.
Kiitoksia vastauksesta! Ilkivalta on toki yksi asia joka mietityttää, mutta enemmän ajattelin mahdollisten metsäkoneiden mahtumista. Nuo tiet ja ajourat ovat kuitenkin usein aika kapeita - parkkeeraatko sen viereen, vai ihan ajouralle?
- Anonyymi
Jos Itäkairaan mennä haluaa, niin Kemihaaran entisen vartioaseman vieressä on parkkipaikka.
Joo, ja Haukijärvenojan ja Hirvashaudan parkkipaikat ovat siinä lähellä myös - ne on aika hyvin merkattu Retkikarttaan. Mietin siis lähinnä niitä paikkoja, joissa ei ole pysäköintialueita.
- Anonyymi
Lapissa on kyllä tosiaan hankala löytää paikkaa autolle.
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
- Anonyymi
kakeioni kirjoitti:
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
Kun on paljon metsäautoteitä ja muitakin teitä niin lähes jokaiselta tiekilometriltä kyllä löytyy jonkinlainen auton jättöpaikka tien viereltä/ maastosta. Metsähallituksen tekemisistä voi olla montaa mieltä, mutta hyvin heidän jäljiltään autojättöpaikkoja löytyy. Jossain Pohjois-Norjassa ne hyvät autonjättöpaikat ovat sen sijaan harvassa; ovat ojittaneet, puomittaneet, jne. asiakseen sellaisiksi, että nk. reppureissailua/ telttailua ei tapahtuisi.
- Anonyymi
Eiköhän auto sovi tien varteen parkkiin. Ei tarvitse kaupungista kaikkia sääntöjä ja ongelmia tuoda mukanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926