Miten te yleensä menette autolla Lapin erämaihin? Nyt puhutaan siis syrjäisistä paikoista, joissa ei ole parkkipaikkoja lähellä (Tuntsa, Tsarmitunturi). Jätättekö auton vain metsätien varteen?
Mihin auto parkkiin Lapin erämaassa?
12
990
Vastaukset
- Anonyymi
Mul on vahva köysi ja vinssi , ja vinssaan auton puuhun ..
- Anonyymi
Ehkä on parempi ettet lähde autolla Lappiin.
- Anonyymi
Mulla on aina messissä kaveri puskutraktorin kera ja tuo tuuppaa melko nuoleesti sellaisen 600-neliöisen parkkialueen tien poskeen jos on tarvetta pysäköidä auto.
- Anonyymi
Kymmeniä kertoja olen Tuntsalla retkeillyt ja pari kertaa Tsarmitunturin suunnalla. Hyvin on auto säilynyt tienvarressa ja melko harvinaisiahan ne ilkivaltatapaukset taitavat eräalueiden reunoilla olla. Tuntsalla olen jättänyt auton usein Peuratunturin pohjoispuoliselle ajouralle ja Kuskoivan tyvelle menevän tien varteen.
Kiitoksia vastauksesta! Ilkivalta on toki yksi asia joka mietityttää, mutta enemmän ajattelin mahdollisten metsäkoneiden mahtumista. Nuo tiet ja ajourat ovat kuitenkin usein aika kapeita - parkkeeraatko sen viereen, vai ihan ajouralle?
- Anonyymi
Jos Itäkairaan mennä haluaa, niin Kemihaaran entisen vartioaseman vieressä on parkkipaikka.
Joo, ja Haukijärvenojan ja Hirvashaudan parkkipaikat ovat siinä lähellä myös - ne on aika hyvin merkattu Retkikarttaan. Mietin siis lähinnä niitä paikkoja, joissa ei ole pysäköintialueita.
- Anonyymi
Lapissa on kyllä tosiaan hankala löytää paikkaa autolle.
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
- Anonyymi
kakeioni kirjoitti:
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
Kun on paljon metsäautoteitä ja muitakin teitä niin lähes jokaiselta tiekilometriltä kyllä löytyy jonkinlainen auton jättöpaikka tien viereltä/ maastosta. Metsähallituksen tekemisistä voi olla montaa mieltä, mutta hyvin heidän jäljiltään autojättöpaikkoja löytyy. Jossain Pohjois-Norjassa ne hyvät autonjättöpaikat ovat sen sijaan harvassa; ovat ojittaneet, puomittaneet, jne. asiakseen sellaisiksi, että nk. reppureissailua/ telttailua ei tapahtuisi.
- Anonyymi
Eiköhän auto sovi tien varteen parkkiin. Ei tarvitse kaupungista kaikkia sääntöjä ja ongelmia tuoda mukanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818