Miten te yleensä menette autolla Lapin erämaihin? Nyt puhutaan siis syrjäisistä paikoista, joissa ei ole parkkipaikkoja lähellä (Tuntsa, Tsarmitunturi). Jätättekö auton vain metsätien varteen?
Mihin auto parkkiin Lapin erämaassa?
12
941
Vastaukset
- Anonyymi
Mul on vahva köysi ja vinssi , ja vinssaan auton puuhun ..
- Anonyymi
Ehkä on parempi ettet lähde autolla Lappiin.
- Anonyymi
Mulla on aina messissä kaveri puskutraktorin kera ja tuo tuuppaa melko nuoleesti sellaisen 600-neliöisen parkkialueen tien poskeen jos on tarvetta pysäköidä auto.
- Anonyymi
Kymmeniä kertoja olen Tuntsalla retkeillyt ja pari kertaa Tsarmitunturin suunnalla. Hyvin on auto säilynyt tienvarressa ja melko harvinaisiahan ne ilkivaltatapaukset taitavat eräalueiden reunoilla olla. Tuntsalla olen jättänyt auton usein Peuratunturin pohjoispuoliselle ajouralle ja Kuskoivan tyvelle menevän tien varteen.
Kiitoksia vastauksesta! Ilkivalta on toki yksi asia joka mietityttää, mutta enemmän ajattelin mahdollisten metsäkoneiden mahtumista. Nuo tiet ja ajourat ovat kuitenkin usein aika kapeita - parkkeeraatko sen viereen, vai ihan ajouralle?
- Anonyymi
Jos Itäkairaan mennä haluaa, niin Kemihaaran entisen vartioaseman vieressä on parkkipaikka.
Joo, ja Haukijärvenojan ja Hirvashaudan parkkipaikat ovat siinä lähellä myös - ne on aika hyvin merkattu Retkikarttaan. Mietin siis lähinnä niitä paikkoja, joissa ei ole pysäköintialueita.
- Anonyymi
Lapissa on kyllä tosiaan hankala löytää paikkaa autolle.
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
- Anonyymi
kakeioni kirjoitti:
Lähinnä siis mietin, että miten auto kuuluu parkkeerata kapealle ajouralle niin, että siitä mahtuu ohitse esim. metsäkoneella. Vai parkkeeraatko maastoon?
Kun on paljon metsäautoteitä ja muitakin teitä niin lähes jokaiselta tiekilometriltä kyllä löytyy jonkinlainen auton jättöpaikka tien viereltä/ maastosta. Metsähallituksen tekemisistä voi olla montaa mieltä, mutta hyvin heidän jäljiltään autojättöpaikkoja löytyy. Jossain Pohjois-Norjassa ne hyvät autonjättöpaikat ovat sen sijaan harvassa; ovat ojittaneet, puomittaneet, jne. asiakseen sellaisiksi, että nk. reppureissailua/ telttailua ei tapahtuisi.
- Anonyymi
Eiköhän auto sovi tien varteen parkkiin. Ei tarvitse kaupungista kaikkia sääntöjä ja ongelmia tuoda mukanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2455937Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304354Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212500Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3112279Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1741364Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611339Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331257- 351034
- 172986