Miten pääsen takaisin kotiin

Anonyymi-ap

Mistäs sitä alottais. Oon 14v tyttö ja oon sijaisperheessä, mut huostaanotettiin joku puolivuot sitten. Asuin kotona äidin ja siskojen kanssa ja siihen asti mun elämä oli ollut semi normaalia. Yks ilta sossut vaan tuli ovelle ja haki meidät pois. Yritin rimpuilla etten ole lähdössä yhtään mihinkään mutta sitte polisiit ja sossut raahas mut jonnekki laitokseen ja oltiin siellä yks yö. Se tuntu kauheelta mutta ajattelin et aamulla me päästäis takas kotiin, no eipä päästy. Meidät sijotettiin sijaisperheeseen joka kohtelee mua ku paskaa enkä saa ees vaihtaa vaatteita tai käydä suihkussa ilman et mua kytättäis. Ja kyllä oon kertonut kaikista asioista sossuille mut eipä ketään oo kiinnostanu. En oo nähny äitiä koko puolen vuoden aikana ja oon tulossa hulluksi. Oon itsetuhoinen, oon yrittänyt tappaa itteni lukuisia kertoja, en enää jaksa mitään en kykene ees syömään en siivoomaan enkä pitämään mistään huolta. Mietin aina vaan että miten pääsen pois. Kotona kaikki oli hyvin mutta kukaan ei usko mua tai äitiä. Mulla on masennus ja ahdistuneisuushäiriö. En oo hymyilly kertaakaan koko puolenvuoden aikana, en myöskään nukkunut melkein yhtään. Mä vaan makaan sängyssä ja toivoisin etten olis täällä enää. Oon karannutkin monta kertaa mutta jääny aina kiinni. Nyt oon jo suunnitellu pakoreitin Espanjaan iskän luo asumaan mutta jos se menee pieleen niin en tiiä mitä teen. Mulla on paljon eri lääkkeitä millä yritän itsaria mut oon ottanu näköjään aina liian vähän niitä. Venaan et saan kohta uudet lääkkeet nii sit mul on niitä paljon ja saisin ehkä itteni hengiltä. En jaksa ees enää itkeä, mä vaan katon kuvia mun äidistä ja samaan aikaan mulla on joku lääkepulloa vieressä. En tiiä enää mitä teen. Haluan vaan kotiin.

16

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi kun tietäisi miten sua vois auttaa.

    • Anonyymi

      No jokin syyhän siihen huostaan ottamiseen täytyy olla , kerro mikä? Äei keltään lapsia oteta ilman painavaa syytä , jotain on siis tapahtunut kun olette sijaiskodissa .
      Älä viitsi edes ajatellakaan mitään itsemurhia, sillä äitisi olisi todella suruissaan sellaisesta, ei kukaan vanhempi haluaisi sellaista kohtaloa omalle lapselleen , ja sitten ne karkaillut, niillä vaan pitkitetty oloasi siellä , kun näytät että olet hyvin kasvatettu niin sekin jo auttaa, kaikki temppuilu laitetaan siihen syyksi ettei äitisi ole sinua pystynyt kasvattamaan , siksi olisi hyvä kun yrittäisit olla normaalista.
      Eikö ole järjestetty tapaamisia äidin kanssa Eikös sellaistakin ole, että äiti saa tulla tervehtimään lapsiaan, vaikka en tiedä varmana koska olen joskus vaan lukenut niin jostain . Mitä fiksummin käyttäydyt sitä parempi, silloin näytät että olet ymmärtänyt syyt huostaan ottoon

      • Anonyymi

        Perätön lausunto "tuomioistuinessa-
        hallinto-oikeudessa" lasten olosuhteista,
        ja "lastensuojelun viranomais mielenvikaisuus- ja narsismi vjranomaismenettelyssä, joka on Suomessa rikos. Kannattaa ottaa aluksi isään yhteyttä ja miettiä yhdessä miten pääset pois Suomesta esim. Viron tai Ruotsin kautta isäsi luokse..


      • Anonyymi

        Ei ole syitä huostaanottoon- ei ole esitetty mitään lainmukaisia perusteita. Koska sekopäiset "lastensuojelun" viranomaiset käyttäytyvät ja lopettavat sairaan valehtelunsa lasten olosuhteista eli sairaan mielenvikaisenkäyttäytymisensä?? Silloin näyttävät ja ymmärtävät ITSE tolmineensa väärin ja ovat tietenkin velvollisia suorittamaan mittavat vahingonkorvaukset perättömästä lausunnostaan syyllistyessään ITSE rikokseen..


      • Anonyymi

        No mulla ei enää riitä voimat edes voimat käyttäytymään hyvin, ei mihinkään. Makaan vaan sängyllä tekemättä mitään. Meillä tosiaan piti olla tapaamisia mutta sijaisvanhempani onnistui jotenkin perumaan ne. Tai en tiedä jotain sellasta mulle vaan ilmoitettiin että ei niitä tapaamisia ole tulossa. Tiiän että itsemurha ei ole hyvä vaihtoehto mutta mä en kestä tätä enkä jaksa enää. Hyvä jos jaksan edes silmiä pitää auki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perätön lausunto "tuomioistuinessa-
        hallinto-oikeudessa" lasten olosuhteista,
        ja "lastensuojelun viranomais mielenvikaisuus- ja narsismi vjranomaismenettelyssä, joka on Suomessa rikos. Kannattaa ottaa aluksi isään yhteyttä ja miettiä yhdessä miten pääset pois Suomesta esim. Viron tai Ruotsin kautta isäsi luokse..

        Tätä mietin kans, olis varmaan hyvä vaihtoehto. Isällä on kans Suomessa paljon ystäviä jotka todennäkösesti auttais meitä karkaamaan mutta ongelma on että oon vasta 14v joten se on ehkä vöhän vaikeeta. Passi on kans vanhentunut mutta uskon että sen saa helposti hoidettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä mietin kans, olis varmaan hyvä vaihtoehto. Isällä on kans Suomessa paljon ystäviä jotka todennäkösesti auttais meitä karkaamaan mutta ongelma on että oon vasta 14v joten se on ehkä vöhän vaikeeta. Passi on kans vanhentunut mutta uskon että sen saa helposti hoidettua.

        Isähän voisi aivan helposti hakea oman lapsensa. Ei se, että lapsi olisi huostaanotettu äidiltä, estäisi isän yhteyttä lapseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isähän voisi aivan helposti hakea oman lapsensa. Ei se, että lapsi olisi huostaanotettu äidiltä, estäisi isän yhteyttä lapseen.

        Älä valehtele Petri Kettula


    • Anonyymi

      Tämä tarina ei ole totta. Sellaista tilannetta, että lapsi vain vietäisiin perheestä ilman, että hänelle kerrottaisiin syytä tai että hän saisi pitää yhteyttä perheeseensä, ei ole. Lisäksi on hyvin epätodennäköistä, että teini sijoitettaisiin perheeseen. Se, että itsetuhoisella nuorella olisi toistuvasti ulottuvillaan vaarallisia lääkkeitä, on täysin mahdotonta. Sori, nyt ei toiminut.

      • Anonyymi

        Oletko ollut täällä katsomassa? Onko sulla jotain tietoa mun tilanteesta? Eipä ole. Kaikki mitä sanoin on totta, ja lääkkeitäkin voi saada aika helposti ihan vaan ostamalla netistä :))


    • Hei,

      On olemassa matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi jutella mielessä olevista huolista turvallisessa ympäristössä ja luotettavasti.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esim. SaapasChatit on suunnattu nuorille ja niissä on aina avoin teema. https://tukinet.net/teemat/saapaschat/ryhmachatit/ VETUROINTI-Chat puolestaan on tarkoitettu (n.13-26-v) nuorille, joita lastensuojelu koskettaa jollakin tavalla. https://tukinet.net/teemat/veturointi-chat/ryhmachatit/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Sun pitäis päästä salamatkustajaks sellaseen laivaan, joka seilaa nigeriaan, niin olisit sit isäs luona.

      • Anonyymi

        Onks sillä sijaisperheellä ees mitään pöllittävää, mitä voisit myydä et saat pakomassia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sillä sijaisperheellä ees mitään pöllittävää, mitä voisit myydä et saat pakomassia?

        Joo on sil sijaisperheen muijal jotain koruja, mut uskallanks mä viedä niit johonki kanikonttorii?


    • Anonyymi

      no mä asun kans sijaisperhees ja se on yhtä helvettii ja oon siis tosiaa asunu koht 10v tääl ja oon karannu joka kuu ainakii 5 kertaa aina kuitenkii poliisit löytäny oon kokeillu kaikkee et pääsisin takasin kotii tai ees laitoksee ettei tarvis tääl olla.

      • Anonyymi

        Lähde vetämään sieltä varmaan piiloon pois maasta, mä voin majoittaa...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe