Partner ruohonleikkuri

Leikkaaja

Mitä mieltä olette? Ajattelin hankkia Partner PRO 5553 BIO ruohonleikkurin, Hondan 5,5 hv moottori, vetävä, keräävä/silppuava/sivulleheittävä.
Olisiko tämä hyvä ostos? Ainakin näissä meidän kaupoissa tuo oli ehdottomasti hinta/laatusuhteeltaan parhaimman oloinen kone. Ihme että tasan sama kone mutta Husqvarnan merkillä varustettuna oli yli sata euroa kalliimpi. Olen leikannut nurmea jo 25 kesänä kaikenmaailman Brigg & Strattonin moottoreilla varustetuilla koneilla ja nyt alkaa ne kommervenkit kyllästyttää niin että haluan koneen joka käy ja kukkuu silloin kun minä haluan eikä silloin kun konetta huvittaa.

12

40970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondaa

Tuosta Pertnerin leikkurista en osaa sanoa mutta
      itse olen kyllä mieltynyt noihin Hondan GCV-moottoreihin. Ainut B&S:n sivuventtiilikoneiden olemassaolon edellytys taitaa olla halpa valmistuskustannus. Nuo Hondan koneet on hiljaisia, käy kröhimättä ja käynnistyy aina laakista. Ehkä tärkeintä on kuitenkin minusta se, että Hondan kanssa ei tarvitse haistella öljyisen pakokaasun käryä!!

Tietty kansiventtiilikoneen kulutuskin on paljon pienempi mutta sillä ei ehkä normaali kotileikkaajalla ole kovin suurta merkitystä (paitsi periaatteelisessa mielessä)

• Biggs Statton

Olen ajanut pari kesää Parter 4045 PD-mallilla, kerran viikossa, pari tuntia kerralla. Leikkurissa on muovirunko, josta aiheutuu tärinöitä koko laitteeseen. Nyt on koneesta hävinnyt veto. Avasin sen ja ongelma johtuu siitä, että pääakselilla oleva hihnapyörä on irronnut, koska sitä paikallaan pitävä kiila on irronnut ja hävinnyt. Hihnapyörä on vahingoittunut. Uskon, että laite on aivan liian hepponen ja siitä aiheutvat tärinät ovat irrottaneet hihnapyörän. Harmittaa, kun panin edellisen jo kymmenen vuotta vanhan teräsrunkoisen koneen kierrätykseen, tämä partneri sinne olisi kuulunut.

• Leikkaaja

Kyl kannattaa satsata hiukan enemmän että saa metallirunkoisen mallin.
        Tämän parnerin runko on valuterästä...

• Osku Kettu
        Leikkaaja kirjoitti:

Kyl kannattaa satsata hiukan enemmän että saa metallirunkoisen mallin.
        Tämän parnerin runko on valuterästä...

Kyllä muovirunkoinen on parempi. Pohja ei ruostu ja leikkusilpun saa putsattua pohjasta helpommin pois tehoja viemästä.

• takaveto

Varmaan toi hondan kone toimii, vaan miten toi vetävä kun on kuulemma etuvetoinen ?

• parempi

etuvetoinen ruohonleikkuri on parempi koska vetokahvasta ei tarvii irroittaa käänöksissä tai pahoissa ahtaissa paikoissa riittää kun painaa aisalla vetävät pyörät hetkeksi ylös nurmikolta

• Leikkaamaan

Hei
      Vieläkö löytyy kunnollista etuvetoista?Mikä
      tuo mainittu ominaisuus on todella kätevä.
      Ainoa haittapuoli lienee että keruusäkin täyttyessä
      etupyörien pito heikkenee.

• tomppa564

tietää kukaan miten semmoise päältä ajettavan parner pro:on ruohon kerääjä toimii??

• Ihan OK on
      • MetsäErkki

En minä noista ruohonleikkureistä tiedä mutta Partnerin moottorisahat ovat ainankin toimivia.

• metsänakka
        MetsäErkki kirjoitti:

En minä noista ruohonleikkureistä tiedä mutta Partnerin moottorisahat ovat ainankin toimivia.

En mä niistä moottorisahoistakaan menis takuuseen...

• P.ARTNER

VIISTOISTA VUOTTA OON JUOSSU MUOVI-PARTNERIN PERÄSSÄ JA LEIKATTAVAA ON N. 1000 M2.PAREMPAA KONETTA SAA KYLLÄ HAKEA, B & S LÄHTI HETI EKALLA KÄYNTIIN TALVEN JÄLKEEN : LISÄSIN ÖLJYÄ, LAITOIN BENSAA JA MENOKSI.EI NÄY MUOVIKUORESSA RUOSTETTA JA HELPPO PUTSATA.
      TV. P. ARTNER

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66