Tiedättekö mikä on natsi?

Anonyymi-ap

Natseista puhutaan nykyään paljon tietämättä edes mikä on natsi.

Saksassa perustettiin aikoinaan erään A. Hitlerin toimesta Kansallissosialistinen Työväenpuolue (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei), eli NSDAP.

Lyhennetysti tästä tuli puhekielessä natsipuolue, jonka sana natsi juontuu sanasta National (lausutaan; natzional) joka tarkoittaa kansallista.
Natsipuolue tarkoittaa siis kansallispuoluetta ja natseja oli vain saksan natsihallinnon hallinnoimilla alueilla.

Muissa maissa mm. italia, espanja, suomi, kreikka, jne., toimineita vastaavan ideologian ryhmittymiä on virheellisesti sanottu natseiksi, vaikka oikea nimitys olisi fascisti.

Suomessa ei ole nykyään kumpiakaan, vaan nyt pitäisi puhua kansallismielisistä, joiden ajatusmaailma on sentään kovin kaukana niin natseista kuin fascisteistakin.

Natsi-nimitys pitääkin nähdä lähinnä historiaa tuntemattomien politiikantekijöiden varsin hupaisena lyömäaseena jota ei voi mitenkään vakavasti ottaa jos asian taustoja tuntee.

17

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä ainakin puhun äärioikeistosta mitä Persut edustavat, en natseista

• Anonyymi

Politiikantutkija Hans-Gerd Jaschken mukaan sanalla "äärioikeisto" tarkoitetaan "niiden näkemysten, suhtautumistapojen ja toimien kokonaisuutta, organisoituja tai ei, jotka lähtevät rodullisesti tai etnisesti määritetystä ihmisten yhteiskunnallisesta epätasa-arvoisuudesta ja jotka kiistävät ihmisoikeuksien julistuksen tasa-arvopyrkimyksen, korostavat yhteisön ensisijaisuutta yksilöön nähden sekä kansalaisen alistumista valtiollisille päämäärille, ja kiistävät liberaalin demokratian arvopluralismin sekä haluavat muuttaa demokratisoitumiskehityksen suunnan taaksepäin."[5].

Perussuomalaiset eivät varmasti itsekään voisi kiistää täyttävänsä nämä kriteerit

• Anonyymi

Ei perussuomalaiset ole kenenkään ihmisarvoa kieltäneet, mutta pyrkimyksenä heillä kyllä on oman maan ja kansan suojaaminen, sekä se että suomalaisten verorahoja käytettäisiin oman maan asioiden kuntoon laittamiseen ja keskitytään ulkomaihin vasta sitten kun täällä on asiat kunnossa. Kukaan ei voi sanoa että nyt olisi.
        Perussuomalaiset toimivat täysin perustuslain mukaisesti, eiväthän he muuten voisi olla virallinen puolue.
        Mitä kannatukseen tulee, niin ei demokraattisissa vaaleissa toiseksi suurimmaksi puolueeksi kohonneen porukan parlamentaarisia oikeuksia voi mitätöidä opposition huutoäänestyksellä.
        Kuten sanottiin, natsi-nimitystä käytetään tässä opposition kostoiskussa nyt vasarana, jonka kaikki asiaa seuranneet kyllä hyvin selvästi näkevät.
        Luulen että tämä opposition poliittinen erikoisoperaatio päättyy yhtä nolosti kuin putininkin erikoisoperaatio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei perussuomalaiset ole kenenkään ihmisarvoa kieltäneet, mutta pyrkimyksenä heillä kyllä on oman maan ja kansan suojaaminen, sekä se että suomalaisten verorahoja käytettäisiin oman maan asioiden kuntoon laittamiseen ja keskitytään ulkomaihin vasta sitten kun täällä on asiat kunnossa. Kukaan ei voi sanoa että nyt olisi.
        Perussuomalaiset toimivat täysin perustuslain mukaisesti, eiväthän he muuten voisi olla virallinen puolue.
        Mitä kannatukseen tulee, niin ei demokraattisissa vaaleissa toiseksi suurimmaksi puolueeksi kohonneen porukan parlamentaarisia oikeuksia voi mitätöidä opposition huutoäänestyksellä.
        Kuten sanottiin, natsi-nimitystä käytetään tässä opposition kostoiskussa nyt vasarana, jonka kaikki asiaa seuranneet kyllä hyvin selvästi näkevät.
        Luulen että tämä opposition poliittinen erikoisoperaatio päättyy yhtä nolosti kuin putininkin erikoisoperaatio.

Perussuomalaiset ovat kieltäneet maahanmuuttajien ihmisarvon.

• Anonyymi00021
        Anonyymi kirjoitti:

Perussuomalaiset ovat kieltäneet maahanmuuttajien ihmisarvon.

Olen mummo mutta haluaisin liittyä natseihin.

• Anonyymi

Ålå puhu paskåå mulla on natsilippu ja koppalakki,nazisormus ja kaikki mulukussaki hakaristi enkä oo kyrvähtäny. Lugergi löytyy p-08 schmeisser 38 88 junkkers yms

• Anonyymi

Sie out kova natsi! Piäsöökö joskus junkersin kyitiin, käytäs vaikka joinsuun alkossa...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sie out kova natsi! Piäsöökö joskus junkersin kyitiin, käytäs vaikka joinsuun alkossa...?

Totta Mooses Heil Jude!

• Anonyymi

Heil työtön

• Anonyymi

"Fasismin synty johti äärioikeistolaisuuden syntymiseen. Idean isä Benito Mussolini oli alunperin sosialisti, mutta sosialisteille omituisten näkemystensä vuoksi ja siitä syystä riitauduttuaan sosialistipuolueen kanssa erosi. Tämä synnytti vihan entistä puoluetta kohtaan, jossa Mussolinin poliittinen ajattelu heilahti täysin vastakkaiseen laitaan. Jälki on nähtävissä historiasta, 1920-luvun Italiasta Kansallisen fasistipuolueen nostettua Mussolini diktaattoriksi. Perässä seurasi pieni itävaltalaiskorpraali, joka toteutti pitkälti saman ja reippaasti pidemmällekin 1930-luvun Saksassa. Ei ollut sosialismista hajuakaan näiden fasistien puuhissa."

• Anonyymi

Eihän pakko ole hyväksyä kansanvaihtoa maassamme, koska toisinkin voi ajatella.
        Saksalaiset olevinaan ei hyväksy natsisimia, vaikka se on heidän keksintönsä.
        Aika tekopyhää porukkaa ovat.

• Anonyymi

oon nussinu natsii paljaalla hakaristi pinppiin paljaalla

• Anonyymi

mieki oon nainå

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi00020

Haluaisin natsin puhelin numeron mutta en löydä mistään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1615
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1031
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      79
      680
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe