Dingon kokoelmalevyt

Anonyymi-ap

Mitä mieltä olette Dingon kokoelmalevyistä? Niitä tältä bändiltä on julkaistu, jopa enemmän kuin varsinaisia albumeita.

Tässä ne listattuna:

Tuhkimotarina (1993)
Sinä & Minä (22. syyskuuta 1993)
Suomen parhaat (1994) (vain c-kasettina)
20 suosikkia - Autiotalo (1997)
Parhaat (7. heinäkuuta 1999) (2CD)
Dingomania (28. huhtikuuta 2004) (2CD)
Tähtisarja – 30 suosikkia (1. maaliskuuta 2006) (2CD)
Kunnian päivät 1983–1986 (8. marraskuuta 2006) (3CD+DVD)
Sound Pack 2CD+DVD (2010) (2CD+DVD)
Autiotalon aarteet (2017)

No, itse sanon ensimmäiseksi että näitä on julkaistu ihan liikaa. Mutta tässä lyhyt katsaus jokaiseen niihin. Otan arvioissa huomioon myös julkaisuajan ja sen, mitä kokoelmia/muita Dingon albumeita siihen aikaan on julkaistu:

Tuhkimotarina: Tämä oli eka kerta kun Dingon hitit koottiin yhdelle kokoelmalle. Kokoelman aloittaa uusi remix-versio Levottomasta tuhkimosta. Julkaisu aikanaan perusteltua ja tän kokoelman suosio osaltaan johti Dingon comebackiin samana vuonna.

Sinä & Minä: Toinen kokoelma saman vuoden aikana. Tällä on paluuhitti Perjantai ja monia muita aiemmin albumeilla julkaisemattomia biisejä. Ihan hyvä kattaus. Olisiko kuitenkin toiminut Tuhkimotarinan kanssa 2CD-julkaisuna?

Suomen parhaat: Tästä en osaa sanoa, tää oli ilmeisesti joku huoltamokasetti? En ole koskaan nähnyt tätä edes missään myynnissä. Kappalelistan perusteella ei tuo mitään uutta kahteen aiempaan kokoelmaan nähden.

20 suosikkia: Näitä tämän sarjan levyjä julkaistiin tuohon aikaan, joten miksei Dingoakin. Tällä on samat hitit kuin aiemmillakin kokoelmilla, poikkeuksena taitaa olla Juhannustanssit-sinkun B-puoli "Hullu Henri". Ihan mukava kattaus bändin kovimmista hiteistä silti, sopii aloittelevalle Dingo-fanille ekaksi kuunneltavaksi levyksi.

Parhaat: Julkaistiin promoamaan famous fiven comebackia. Tämä on aina ollut suosikkini Dingon kokoelmalevyistä. 2CD-kokoelma kokoaa hyvin koko bändin siihenastisen uran ja kaikki kovimmat hitit. Myös Via Finlandian kappaleita on hyvin otettu mukaan. Tämä oli aloittelevan Dingo-fanin mahtava aloituspaketti aikanaan.

Dingomania: Tämä julkaistiin promoamaan Dingon vuoden 2004 comebackia yhdessä DVD:n kanssa. Erilliset julkaisut kuitenkin. Eka cd on greatest hits-tyyppinen eikä tarjoa mitään uutta verrattuna aiempiin kokoelmiin. Toisella cd:llä on remixejä ja harvinaisuuksia kuten Dingon englanninkieliset levytykset. Oon kahden vaiheilla tän kanssa, aina pitänyt vähän turhana kokoelmana mutta noiden harvinaisuuksien takia ihan mielenkiintoinen ja siksi se aikanaan piti käydä ostamassa. Oli alelaareissa aika äkkiä.

Tähtisarja 30 suosikkia: Mielestäni turha kokoelma. Tämä on osa sitä Warnerin sarjaa, ja tottakai ne julkaisee Dingonkin levyn sitten. Verrattuna kahteen edelliseen kokoelmaan ei tuo mitään lisäarvoa mihinkään.

Kunnian päivät: Tätä on ehkä vaikea verrata muihin kokoelmiin, koska tämä on kunnon boxset, joka käsittää koko bändin 80-luvun levytyshistorian.

Sound Pack: En ymmärrä tätä, miksi edes on julkaistu. Levy-yhtiön yritys kai rahastaa vanhoilla hiteillä. Ei tarjoa mitään uutta, kaikki on aiemmin julkaistu "bonus-DVD:tä" myöten.

Autiotalon aarteet: Warner panosti Dingon comebackiin julkaisemalla uuden kokoelman vanhoista hiteistä. Rahastuskokoelma ja sisällöltään ei tarjoa mitään uutta. Sentään otettiin uudet kuvat levynkansiin. Miksei tällä kokoelmalla ole yhtään 2000-luvun levytystä mukana? Onhan tällä Via Finlandialtakin pari biisiä, vaikka ei sekään famous fiven ajoilta ollut.

6

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liikaa kokoelmia. Nyt Spotify -aikana levyjä ei enää edes myydä entiseen tapaan niin ei tuollaisia kannata edes julkaista enää.

    • Anonyymi

      Kokoelmalevyillä oli omat vuotensa ennen mp3-soittimien ja suoratoiston tuloa. 20 suosikkia-sarja oli minulle tärkeä tutustuminen yhtyeeseen. Neumannin ja Even saman sarjan levyt olivat myös kovassa kuuntelussa.
      Paras Dingon kokoelma on ehdottomasti Sinä ja Minä, siinä oli uusi hitti Perjantai ja julisteeksi avautuva kansilehti.

    • Anonyymi

      Hetkinen puuttuuko tästä kokoelmastasi sellainen joka sisältää dingo -harvinaisuuksia kuten kappaleet kuumaat kuninkaat jota ei koskaan julkaistu millekään studiolevylle , eikä singlelevyllekään tietääkseni koskaan julkaistu eikä EP levylle?? Nimittäin oon nähäny semmosen kokoelman joka sisältää dingo hittien lisäksi myös dingo-harvinaisuuksia kuten tuo kappale kuumat kuninkaat., Se kokoelmalevy pitää ostaa jonain päivänä koska rakastan yli kaiken tuota kuumat kuninkaat kappaletta ja jos sua alkoi kiinnostaa kyseinen kappale niin kyllä se kaiken järjen mukaan pitäisi löytyä youtubesta sillä ainakin minä kuuntelin sitä viimeksi 4 päivää sitten youtubesta.

      • Anonyymi

        Se on tuo Kunnian päivät-boksi.

        Kokoelmilla oli aikansa ja paikkansa. Etenkin kahden ekan kokoelman kohdalla moni Dingon kappale julkaistiin ensimmäistä kertaa cd-formaatissa.

        Nuo kaksi viimeisintä kokoelmaa taas on jo MP3:n ja suoratoiston aikakaudelta.

        Minulla oli Parhaat aikanaan kovassa kuuntelussa.

        Se oli yleistyvä formaatti 90-luvun alussa ja Dingon albumeista otettiin cd-painokset 1994.
        Kerjäläisten valtakunnasta otettiin alunperin jo 1985, se lienee harvinainen julkaisu nykyään ja silloin ei vielä paljon julkaistu CD-levyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuo Kunnian päivät-boksi.

        Kokoelmilla oli aikansa ja paikkansa. Etenkin kahden ekan kokoelman kohdalla moni Dingon kappale julkaistiin ensimmäistä kertaa cd-formaatissa.

        Nuo kaksi viimeisintä kokoelmaa taas on jo MP3:n ja suoratoiston aikakaudelta.

        Minulla oli Parhaat aikanaan kovassa kuuntelussa.

        Se oli yleistyvä formaatti 90-luvun alussa ja Dingon albumeista otettiin cd-painokset 1994.
        Kerjäläisten valtakunnasta otettiin alunperin jo 1985, se lienee harvinainen julkaisu nykyään ja silloin ei vielä paljon julkaistu CD-levyjä.

        Ai niinpäs olikin (katsos nolo unohdus hihhih ) eli iso kiitos tiedotuksesta ja oisin toki voinut itse googlettaa. Heh.

        Nostan ehkä tuon kunnian kentät kokoelman parhaaksi koska siinä on otettu huomioon käytännössä kokonaan siihen asti mennyt dingon taival eli vaiheineen eli löytyy demokappaleita kuten kuumat kuninkaat (suuri harvinaisuus levyllä) ja löytyy dingon tutut hitit ja muutamia yllätysvalintoja ja valittu hienosti erityylisiä dingo kappaleita eli esimerkiksi irlantilais säkkipilli laulu hämähäkkimies tai glam rock&new romantic henkinen poprock megaluokan hitti autiotalo ja löytyy myös sympaatinen poprock helmi levoton tuhkimo ja muistaakseni aino kappale löytyy myös .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinpäs olikin (katsos nolo unohdus hihhih ) eli iso kiitos tiedotuksesta ja oisin toki voinut itse googlettaa. Heh.

        Nostan ehkä tuon kunnian kentät kokoelman parhaaksi koska siinä on otettu huomioon käytännössä kokonaan siihen asti mennyt dingon taival eli vaiheineen eli löytyy demokappaleita kuten kuumat kuninkaat (suuri harvinaisuus levyllä) ja löytyy dingon tutut hitit ja muutamia yllätysvalintoja ja valittu hienosti erityylisiä dingo kappaleita eli esimerkiksi irlantilais säkkipilli laulu hämähäkkimies tai glam rock&new romantic henkinen poprock megaluokan hitti autiotalo ja löytyy myös sympaatinen poprock helmi levoton tuhkimo ja muistaakseni aino kappale löytyy myös .

        Sillä boksilla on kaikki Dingon 80-luvun levytykset ja mukana on myös ennenjulkaisemattomia harvinaisuuksia kuten niitä ekoja demoja. Harmi kun kaikista demobiiseistä ei ollut tallella julkaisukelpoisia nauhoja.

        Koko bändin uraa se ei kata. Toivottavasti sellainenkin boksi tulisi joskus, jossa on koko 90-luvun ja 2000-luvun tuotanto. Plussana demoja tai muuta erikoista noilta ajoilta.

        Sellainen boxset olisi mielestäni ainoa järkevä kokoelma tältä bändiltä. Hittejä on kierrätetty jo liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe