Kuinka monta päivää koiranne tiineys on mennyt yli lasketun-ajan? Koiramme on nyt kantanut 65 vuorokautta ja minua alka epäilyttää saako se pentuja ollenkaan. Käyttäytyminen ei ole mitenkään muuttunut paitsi että ei ole viimeiseen viikkoon jaksanut enää niin pitkiä lenkkejä, mutta eikös se kuulu asiaan. Maha on kasvanut ja nisistä tulee maitoa, mutta ei oikein enää uskö riitä. Mitä luulette onko koira kantava vai onko se sittenkin valeraskas? Ultrassa emme ole koiraa käyttänyt koska eläinlääkäri suositteli että seuraamme koiraa ja jos se niitä pentuja tekee niin kyllä sen sitten näkee. Lämpöä on mitattu mutta mitään ihmeitä ei ole tapahtunut. Toivon pikaisia vastauksia!
tiineydestä?
8
3332
Vastaukset
röntgen olisi nyt paikallaan. Tuleeko koiralla jotain vuotoa emättimestä? Onko lihonnut muuten kuin syömisen puolesta?
- korpien.kulkija
Varsinaista vuotoa en ole huomannut mutta välillä sen takapuolessa (emättimessä) kiiltää/roikku vaaleahko tippa. Kopin lattialle maton päälle oli ilmestynyt märkäläntti liekkö vettä vai jotain muuta!? Ruokaa se ei älyttömästi ole saanut ja koska kupeet ovat alkaneet lommottaa (mutta ei niin että näyttäisi laihtuneen) ajattelimme että kohtu oli laskeentunut. Luin jostain että koira voin kantaa jopa 71 vrk. Onko totta? Tänään oli kaiken järjen mukaan viimeinen mahdollisuus tehdä pentuja. Toivotaan parasta.( en itse nyt ole kotona, joten en näe koiraa tänään)Toivotaan parasta.
korpien.kulkija kirjoitti:
Varsinaista vuotoa en ole huomannut mutta välillä sen takapuolessa (emättimessä) kiiltää/roikku vaaleahko tippa. Kopin lattialle maton päälle oli ilmestynyt märkäläntti liekkö vettä vai jotain muuta!? Ruokaa se ei älyttömästi ole saanut ja koska kupeet ovat alkaneet lommottaa (mutta ei niin että näyttäisi laihtuneen) ajattelimme että kohtu oli laskeentunut. Luin jostain että koira voin kantaa jopa 71 vrk. Onko totta? Tänään oli kaiken järjen mukaan viimeinen mahdollisuus tehdä pentuja. Toivotaan parasta.( en itse nyt ole kotona, joten en näe koiraa tänään)Toivotaan parasta.
yli sen 65 vuorokauden. Ellei mitään ongelmia ole niin voi odottaa, mutta kyllä siltikin menisin sen kanssa sinne kuvattavaksi. Samalla vähän näkee pentujen määrästä ja pentujen koosta missä mennään. Mitenkään en halua peloittaa, mutta kaikilla ei vaan yksinkertaisesti se synnytys "ala". Silloin on jonkinlainen hormonaalinen häiriö kyseessä.
Jos nartulta alkaa tulla vihertävää vuotoa tai ruskeaa niin sitten olisi jo kiire eläinlääkärille.- korpien.kulkija
umalehtinen kirjoitti:
yli sen 65 vuorokauden. Ellei mitään ongelmia ole niin voi odottaa, mutta kyllä siltikin menisin sen kanssa sinne kuvattavaksi. Samalla vähän näkee pentujen määrästä ja pentujen koosta missä mennään. Mitenkään en halua peloittaa, mutta kaikilla ei vaan yksinkertaisesti se synnytys "ala". Silloin on jonkinlainen hormonaalinen häiriö kyseessä.
Jos nartulta alkaa tulla vihertävää vuotoa tai ruskeaa niin sitten olisi jo kiire eläinlääkärille.No täytyy tässä muutama päivä katella. On sanottava sille papalle ett vie koirulin kuvaukseen jos mitään ei ala tapahtua. Mutta kiitos!
- kuule
huomenna soittaisitte sinne eläinlääkärille,jos ei vieläkään mitään kuulu.
Antaa kyllä ohjeet mitä sinä ja pappasi teette.Osaa varmaan sanoa onko syytä lähteä näytille.
Noilla ajokoirilla on onneksi suhteellisen helppo tuo penikoiminen yleensä.Ei onneksi kovinkaan usein tule ongelmia.Vaikuttaa siltä että se synnytys ei vain oo lähtenyt käyntiin.
Onko noi sen nartun ensimmäiset pennut?
Toivotaan nyt että se sun pikku otus sieltä pian tulee.
Oon odottanut sunnuntaista asti että koska laitat tänne viestin uusista "vauvoista".Joko oot päättänyt kumman otat,uroksen vai nartun?
Pidän peukkuja että pian tapahtuu!!!- korpien.kulkija
No täytyypä käskeä soittamaan. Pennnut ovat koiran ensimmäiset. Olen päättänyt että otan narttu pennun. Toivotaan että kohta alkaa tapahtua...
- tosi jännää
korpien.kulkija kirjoitti:
No täytyypä käskeä soittamaan. Pennnut ovat koiran ensimmäiset. Olen päättänyt että otan narttu pennun. Toivotaan että kohta alkaa tapahtua...
aikaa, meidän nartulle syntyi viime vuonna 10 pentua ja odottaminen oli tuskallista, mutta odotus palkittiin, kauniita ja terveitä "lapsia" tuli =D Pidän peukkuja!
- korpien.kulkija
Soitimme eläinlääkärille ja hän sanoin että koiramme on ilmeisesti valeraskas. Tänään torstaina 26.5. koiramme olisi kantanut 66 vrk. Eläinlääkäri sanoi ettei vastaanotolle tarvitse tulla kerran koiralla ei ole ilmennyt mitään. Mutta kertokaa te onko teidän mielestä mitään mahdollisuutta vielä vai onko toivo menetetty? Jos pentuja ei tule astutamme koiran uudestaan seuraavasta kiimasta. Ja sitten on kyllä vietävä se ultraukseen. Kertokaa miten itse tulkitsisitte tilannetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483