Kokemuksia Eximian kursseista?

kiinnostunut_1

Aiemmissa viestiketjuissa jonkin verran juttua jo olikin. Pääsääntöisesti negatiivista eli materiaalit ovat myöhässä, vääriä tai puutteellisia. Onko jollakin kokemuksia varsinaisesta opetuksesta? Miten Eximian kurssit sijoittuvat suhteessa muihin? Vaikeahan näitä on tietty vertailla, koska aika harva taitaa käydä eri firmojen kursseilla (eiks näissä yleensä oo jotain etuja seuraavaa vuotta ajatellen, jos ei eka kerralla tärpää?)

46

15133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maikki

      Mulle soitettiin 6 päivää ennen kurssin alkua, että kurssi onkin peruttu! Eivät sitten aikaisemmin olleet viitsineet ilmoittaa...

      Ennakkomateriaalit ovat huonot eikä niitä kunnolla viitsi lukeakaan, kun ovat TÄYNNÄ kirjoitus- ja kielioppivirheitä (ja hyvin ala-astemaisia sellaisia). Onneksi sain kuitenkin puolet materiaaleista maksamistani rahoista takaisin (50e), joten jotain oikeudenmukaisuutta kuitenkin oli :)

      Opetuksen laadusta en osaa siis sanoa mitään.

      • Ällistynyt

        Peruivat kurssin, mutta eivät palauttaneet rahoja???!!! Mitä ihmeen toimintaa se sellainen on? Ymmärrän, että jos osallistuja itse peruuttaa osallistumisensa, niin siinä voi olla (ja yleensä onkin) jotain ehtoja, että saako rahoja takaisin ja kuinka paljon, mutta jos järjestäjä peruu kurssin niin kyllä silloin pitää palauttaa koko kurssimaksu! Jos on saanut jotain ennakkomatskua ja haluaa pitää sen, niin siitä voi mennä joku monistemaksu, mutta ei mitään puolta kurssin hinnasta, mikään paperipinkka ei ole sellaisen summan arvoinen. Se on ihan ok ja tavallista, että peruutustieto tulee aika myöhään. Yleensä kurssien pitäjät haluavat odottaa viimeiseen asti että tulisiko vielä joku ja kurssi voitaisiin sittenkin toteuttaa. Mutta se ettei palauteta rahoja, ei ole oikein. Nyt kyllä yhteys kuluttaja-asiamieheen ja nopeasti.


      • Nimetön
        Ällistynyt kirjoitti:

        Peruivat kurssin, mutta eivät palauttaneet rahoja???!!! Mitä ihmeen toimintaa se sellainen on? Ymmärrän, että jos osallistuja itse peruuttaa osallistumisensa, niin siinä voi olla (ja yleensä onkin) jotain ehtoja, että saako rahoja takaisin ja kuinka paljon, mutta jos järjestäjä peruu kurssin niin kyllä silloin pitää palauttaa koko kurssimaksu! Jos on saanut jotain ennakkomatskua ja haluaa pitää sen, niin siitä voi mennä joku monistemaksu, mutta ei mitään puolta kurssin hinnasta, mikään paperipinkka ei ole sellaisen summan arvoinen. Se on ihan ok ja tavallista, että peruutustieto tulee aika myöhään. Yleensä kurssien pitäjät haluavat odottaa viimeiseen asti että tulisiko vielä joku ja kurssi voitaisiin sittenkin toteuttaa. Mutta se ettei palauteta rahoja, ei ole oikein. Nyt kyllä yhteys kuluttaja-asiamieheen ja nopeasti.

        Siis en ollut maksanut koko kurssimaksua. Maksoin vain ennakkomateriaalimaksun, joka oli 100e. Koska kurssia ei ollut, loppulaskua ei tullut. Tarkoitin siis sitä, että sain tuosta ennakkomaksusta puolet takaisin, kun valitin, ettei materiaali ollut sadan euron arvoista. Anteeksi, jos selitin huonosti. :)

        -Maikki


      • Ällistynyt
        Nimetön kirjoitti:

        Siis en ollut maksanut koko kurssimaksua. Maksoin vain ennakkomateriaalimaksun, joka oli 100e. Koska kurssia ei ollut, loppulaskua ei tullut. Tarkoitin siis sitä, että sain tuosta ennakkomaksusta puolet takaisin, kun valitin, ettei materiaali ollut sadan euron arvoista. Anteeksi, jos selitin huonosti. :)

        -Maikki

        vaan ihan itse luin huolimattomasti, että kyse olisi ollut KURSSImaksusta kun kyse oli MATSKUmaksusta. Sori, en ehtinyt korjata, itse ehdit ensin, mutta samapa tuo sikäli että lopputulos sama :)

        Silti (ihan sivuhuomautuksena) 50 e monistepinosta tuntuu paljolta. Jos monisteista oli hyötyä, fine, ellei, ...???

        Joka tapauksessa tsemppiä elämään eteenpäin, toivottavasti pääsit opiskelemaan mitä halusit!


      • kokenut
        Ällistynyt kirjoitti:

        vaan ihan itse luin huolimattomasti, että kyse olisi ollut KURSSImaksusta kun kyse oli MATSKUmaksusta. Sori, en ehtinyt korjata, itse ehdit ensin, mutta samapa tuo sikäli että lopputulos sama :)

        Silti (ihan sivuhuomautuksena) 50 e monistepinosta tuntuu paljolta. Jos monisteista oli hyötyä, fine, ellei, ...???

        Joka tapauksessa tsemppiä elämään eteenpäin, toivottavasti pääsit opiskelemaan mitä halusit!

        Olin Tampereen kandikurssilla ja ei ollut todellakaan hintansa väärti. Oppimateriaali ei ollut kummoista ja opettajat (ei bilsan) olivat erittäin innottomia ja HUONOJA. Kannattaa tilata jostain hyvät materiaalit, ei noista kursseista kannata niin paljon maksaa


      • ____
        kokenut kirjoitti:

        Olin Tampereen kandikurssilla ja ei ollut todellakaan hintansa väärti. Oppimateriaali ei ollut kummoista ja opettajat (ei bilsan) olivat erittäin innottomia ja HUONOJA. Kannattaa tilata jostain hyvät materiaalit, ei noista kursseista kannata niin paljon maksaa

        Eiks opettajat viitsi panostaa tunteihin vai eivätkö he osaa opetettavaa asiaa kunnolla? Eiks opettajat muka tee mitään omia materiaaleja kurssille, esim. esimerkkejä ja harjoitustehtäviä? Aika ikävää olla valmennuskurssilla, jos kurssia vetää joku jota ei vois vähempää kiinnostaa:(


      • onnen tyttö
        kokenut kirjoitti:

        Olin Tampereen kandikurssilla ja ei ollut todellakaan hintansa väärti. Oppimateriaali ei ollut kummoista ja opettajat (ei bilsan) olivat erittäin innottomia ja HUONOJA. Kannattaa tilata jostain hyvät materiaalit, ei noista kursseista kannata niin paljon maksaa

        Myös minä osallistuin Tampereella lääkiksen kurssille ja se oli totaalinen pohjanoteeraus. Aineisto surkea ja opettajat keltanokkia. Täydellistä rahastusta. Suosittelen Valmennuskeskuksen itseopiskelu-pakettia. Sen avustamana pääsin sisälle. Mutta aina täytyy ITSE tehdä työ...


      • pitäisi valita kurssi...
        Ällistynyt kirjoitti:

        Peruivat kurssin, mutta eivät palauttaneet rahoja???!!! Mitä ihmeen toimintaa se sellainen on? Ymmärrän, että jos osallistuja itse peruuttaa osallistumisensa, niin siinä voi olla (ja yleensä onkin) jotain ehtoja, että saako rahoja takaisin ja kuinka paljon, mutta jos järjestäjä peruu kurssin niin kyllä silloin pitää palauttaa koko kurssimaksu! Jos on saanut jotain ennakkomatskua ja haluaa pitää sen, niin siitä voi mennä joku monistemaksu, mutta ei mitään puolta kurssin hinnasta, mikään paperipinkka ei ole sellaisen summan arvoinen. Se on ihan ok ja tavallista, että peruutustieto tulee aika myöhään. Yleensä kurssien pitäjät haluavat odottaa viimeiseen asti että tulisiko vielä joku ja kurssi voitaisiin sittenkin toteuttaa. Mutta se ettei palauteta rahoja, ei ole oikein. Nyt kyllä yhteys kuluttaja-asiamieheen ja nopeasti.

        hei,
        eximia mainostaa ainakin meidän lukion seinällä.
        onko kukaan tällä palstalla kellä olisi kokemusta ?


      • lääkikseen?
        kokenut kirjoitti:

        Olin Tampereen kandikurssilla ja ei ollut todellakaan hintansa väärti. Oppimateriaali ei ollut kummoista ja opettajat (ei bilsan) olivat erittäin innottomia ja HUONOJA. Kannattaa tilata jostain hyvät materiaalit, ei noista kursseista kannata niin paljon maksaa

        Itsekin olin Tampereen kandi kurssilla! Pääsitkö huonoksi kokemastasi kurssista huolimatta sisään?


    • henkka

      kauppakorkeakoulun kylteri kurssilla saatu oppimateriaali täynnä tyhmiä virheitä. Opettajista 2(/5) ollut tehottomia, koska heillä ei ollut kokemusta. Kurssipaikka on ala-asteen tiloissa, koita sitten istua kolmasluokkalaisten pulpeteissa kolme tuntia illassa putkeen.

      • mutta totta?

        Siis onko materiaaleissa kirjoitus- vai asiavirheitä vai molempia? Tarkoitatko tehottomuudella sitä, että viimeinen puoli tuntia on katseltu yhdessä kelloa vai onko juttua riittänyt asian vierestä? Valmennuskursseilla taitaa aika yleisestikin olla opettajina 3-4 vuoden opiskelijoita eli kokemusta ei kovin monelta juurikaan löydy. Valmistuneet jo töissä olevat tuskin jaksavat innostua lyhytaikaisista (ilta)töistä eli siinä varmaankin yksi syy opettajien kokemattomuuteen.


    • Räpätäti

      En suosittele Eximian kursseja, ainakaan maatalous-metsätieteellisen kansantaloudenkurssia, joista jäi todella "rahat pois" -fiilis.

      Muutenkin harkitkaa jos olette ajatelleet mennä jonkin ei niin suositun/pienemmän alan valmennuskurssille, joille yrityksen on vaikea saada hyviä pysyviä opettajia. Minun kursseillani kummatkin opettajat olivat vastavalmistuneita ensimmäistä vuotta yrityksessä toimivia.

      Luulisin että kannattaa suosia yrityksiä jotka panostavat vain muutaman alan koevalmennukseen, eivätkä pyri pätemään joka alalla kuten Eximia. Ainoa asia jonka Eximia suoritti hyvin oli asiakkaan laskutus! Ja kysykää yritykseltä ovatko opettajat olleet monia vuosia opettamassa kursseilla -tällä todella suuri vaikutus!!! Monta vuotta opettaneet ovat jo saaneet negatiivisen palautteen opetuksestaan ja ovat parantuneet ja kehittäneet opetustaan vuosi vuodelta.

      Näiden asioiden takia Eximian toiminta meni todella miinuksen puolelle:

      -asiakaspalvelun taso (täsmällisyys:OIKEAT materiaalit pitää lähettää heti postissa, eikä vasta neljän päin kuluttua asiakkaan karjuntasoitosta)

      -ylipäätään oikeiden materiaalejen lähettäminen on vähintä mitä voi odottaa alkuvaiheessa

      -opettajien opettajataitojen testaus: vastavalmistunut kansantaloutta opiskellut muuten pätevä nuori ei kuitenkaan takaa sitä että hänen opettajataidot olisivat edes kohtuullisella tavalla kohdallaan

      -opettajan keskittyminen kurssiin huono, monotoninen ääni, kalvoilta suoraan lukeminen, innostaminen, lauseet: "en osaa tätä nyt paremmin selittää, teidän pitää vaan lukea kirjasta", "mä todellakin unohdin tuoda ne pistarit, tiivistelmät, tuon ne ensi kerralla" jne.

      -opettajalla ei saa olla muuta työtä kurssilla opettamisen ohella -täysi panostus VASTUULLISEEN hommaan!

      -palkattujen opettajien työtehtävien tarkka määrittely:pistareita voisi tehdä itsekin eikä aina hankkia niitä jostain vanhoista arkistoista, KUNNOLLINEN valmistautuminen tunnille

      -KAIKILLE kurssilaisille tiedottaminen jos kertaustuntejen ajankohdat on muuttuneet, ettei kenenkään tarvitsisi turhaan raahautua Tampereelta Helsinkiin siinä toivossä että tänäänhän ne kertaustunnit pidettiin!
      jne.

      Kauheinta tilanne on niille, jotak ovat pidemmän matkan päästä vuokranneet kallilla itselleen Helsingin keskustasta kämpän valmennuskurssinkurssin takia, ja huomaavat että kurssihan on todellinen floppi!

      Olis panostuksen aihetta Eximialla, jos kansiksen 30 kurssilaista kaikki ovat jollain tavalla pettyneitä kurssiin, huono maine leviää suusta suuhun!

      *poistuu hampaat irvessä, valituskello vielä soiden...argh*

      • Sisäpiiriläinen

        Katsokaapa kuinka paljon henkilökuntaa on lähtenyt talosta pois ja vaihtunut... Näyttää siltä, ettei siellä kukaan edes halua olla töissä. Yhdelle ihmiselle aivan liikaa töitä ja omistajat käärii rahat hihaansa. Eipä taida Eximia enää pitkään porskutella eteenpäin...


      • tietoa?
        Sisäpiiriläinen kirjoitti:

        Katsokaapa kuinka paljon henkilökuntaa on lähtenyt talosta pois ja vaihtunut... Näyttää siltä, ettei siellä kukaan edes halua olla töissä. Yhdelle ihmiselle aivan liikaa töitä ja omistajat käärii rahat hihaansa. Eipä taida Eximia enää pitkään porskutella eteenpäin...

        Kuinkas läheltä ko. on firman touhuja päässyt näkemään. Ettei vaan olisi sisäpiiritiedot peräisin baaritiskiltä:) Jotenkin tuntuu, et kaikilla alan firmoilla menee yhtä hyvin/huonosti (eli hyvin huonosti).


      • Krista
        tietoa? kirjoitti:

        Kuinkas läheltä ko. on firman touhuja päässyt näkemään. Ettei vaan olisi sisäpiiritiedot peräisin baaritiskiltä:) Jotenkin tuntuu, et kaikilla alan firmoilla menee yhtä hyvin/huonosti (eli hyvin huonosti).

        Eximialla menee ihan yhtä hyvin kuin Valmennuskeskuksella. Huippuvalmennus on saanut keväällä 2005 törkeän huonoa palautetta kursseiltaan. Eximialla porukka on vaihtunut, koska omistajat ovat olleet päällepärmäreinä kaikissa asioissa. Asiat ovat toisin nyt, firmalla menee hyvin ja työntekijät viihtyvät. Tieto kulkee (kiitos hyvien toimistotyyppien) ja opettajat tekevät hyvää työtä.


      • Päivi

        Typerää yleistää yhden kurssin perusteella koko Eximian toimisto. Itse osallistuin tänä keväänä Turun Eximian oikeustieteellisen kurssille ja olen todella tyytyväinen. Perheestäni (3 isoveljeä) kaikki ovat käyneet Eximian kurssit aikaisempina vuosina ja ovat päässeet sisälle. Yksi huono opettaja jollain maa-ja metsätaloustieteellisen kursseilla ei tee koko firmasta huonoa. Ja jos opettaja on huono, ei se ole aina Eximian vika - vaan se opettajan, joka ei ota vastuuta työstään.


    • kjhsdjkg

      Olin vuosi sitten eximian valmennuskursilla. Mielestäni materiaali oli ihan hyodyllinen, varsinkin teoria-pläjäys.. opettaja ei kyllä saa kovin paljoa kiitosta.Hänen täytyi aina ottaa selvää "seuraavaksi tunniksi", kun joku kursilaisista kysyi vähänkin monimutkaisemman/kinkkisemmän kysymyksen. Sanoisin kuitenkin, että oli kurssista jotakin hyötyä minulle. Tutori ja keskusteluryhmät (vai mitä olivatkaan) olivat tosi hyviä. Muutenkin tuntui, että tutori osasi asiansa paremmin kuin se opettaja..

      • nimetön

        Eximian materiaalit oli huonot,mutta kurssin opettaja oli tosi hyvä,mistä olin yllättynyt. Ei ollut opiskelija,vaan ihan valmistunut jo muutama vuosi sitten. Opettajan materiaaleista oli paljon hyötyä. Kannatti mennä,oli paljo hyötyä! Eximian toiminta oli TODELLA huonoa, mutta opettaja pelasti paljon omalla aktiivisuudellaan ja tietotasollaan.


    • jepjep

      en tosiaankaan halua maksaa yli tuhatta euroa kurssista, joka onkin sitten täys paska :((
      tällainen palaute oli kyllä aika yllättävää.
      eli missä sitten kannattaisi valmentautua esim. kauppiksen pääsykokeisiin?

      • ....

        ne, jotka ovat tyytyväisiä valmennuskursseihin eivät vaivaudu osallistumaan näihin keskusteluihin. Heitäkin nimittäin varmasti on.. Pettyneet herkemmin etsivät foorumeita jakaa pettymyksensä. Jollakin tavalla taitaa kuitenkin olla tuurista kiinni, minkä firman kurssi sattuu minäkin vuonna olemaan hyvä tai huono.


      • turku
        .... kirjoitti:

        ne, jotka ovat tyytyväisiä valmennuskursseihin eivät vaivaudu osallistumaan näihin keskusteluihin. Heitäkin nimittäin varmasti on.. Pettyneet herkemmin etsivät foorumeita jakaa pettymyksensä. Jollakin tavalla taitaa kuitenkin olla tuurista kiinni, minkä firman kurssi sattuu minäkin vuonna olemaan hyvä tai huono.

        mä olen ihan tyytyväinen tän vuoden eximian valmennuskurssiin. :) opettaja osas tosi hyvin opettaa pikkutarkkojakin asioita ja teki kaikille todella hyvät muistiinpanot.. ei tietty ne muistiinpanot yksinään riitä, kirjaa täytyy lukea myös mut muistiinpanoista löytää ne kohdat mihin täytyy kiinnittää huomiota ja mitkä kannattaa opetella. :) ja se yleinen kokonaisuus tietenkin hahmottuu ja hahmuttoi mulle ainakin paremmin. Kukin tietty itse päättää haluaako osallistua tälläisiin juttuihin mut musta ei ainakaan mitää haittaa ole jos rahaa löytyy ja kiinnostusta. :)


      • Yo-opiskelija
        turku kirjoitti:

        mä olen ihan tyytyväinen tän vuoden eximian valmennuskurssiin. :) opettaja osas tosi hyvin opettaa pikkutarkkojakin asioita ja teki kaikille todella hyvät muistiinpanot.. ei tietty ne muistiinpanot yksinään riitä, kirjaa täytyy lukea myös mut muistiinpanoista löytää ne kohdat mihin täytyy kiinnittää huomiota ja mitkä kannattaa opetella. :) ja se yleinen kokonaisuus tietenkin hahmottuu ja hahmuttoi mulle ainakin paremmin. Kukin tietty itse päättää haluaako osallistua tälläisiin juttuihin mut musta ei ainakaan mitää haittaa ole jos rahaa löytyy ja kiinnostusta. :)

        Kyllä se,niin taitaa olla ettei meitä sisälle päässeitä paljoa enää kiinnosta puhua kursseista kuin korkeintaa pieni hetki,mutta silloinkin kiitetään ennen kaikkea itseä. Vinkiksi vain kaikille kurssit on yhdenlainen business,eikä niiltä ihmeitä kannata odottaa,vaikka helmiäkin mahtuu joukkkoon. Itse suosittelisin mahdollsesti ainejärjestöjen pitämiä kursseja silloin voi ajatella,että jos pääsee sisään niin ainakin osa siitä rahasta,mitä valmennuskursseista maksaa kanavoituu itselle takaisin esim bileinä, retkinä ja mitä kaikkea ainejärjestö toiminnassa sitten keksitäänkin tehdä...


      • Yo-opiskelija
        Yo-opiskelija kirjoitti:

        Kyllä se,niin taitaa olla ettei meitä sisälle päässeitä paljoa enää kiinnosta puhua kursseista kuin korkeintaa pieni hetki,mutta silloinkin kiitetään ennen kaikkea itseä. Vinkiksi vain kaikille kurssit on yhdenlainen business,eikä niiltä ihmeitä kannata odottaa,vaikka helmiäkin mahtuu joukkkoon. Itse suosittelisin mahdollsesti ainejärjestöjen pitämiä kursseja silloin voi ajatella,että jos pääsee sisään niin ainakin osa siitä rahasta,mitä valmennuskursseista maksaa kanavoituu itselle takaisin esim bileinä, retkinä ja mitä kaikkea ainejärjestö toiminnassa sitten keksitäänkin tehdä...

        Täytyy kyllä sanoa,että hurjalta tuntuu, jos kurssista maksaa esim. 1000€!! Toisaalta pieni rahahan se on, jos sillä maksaa yhtä suurta investointia,joka kohdistuu suoraan vain omaan itseensä. Ja vosihan sen huonomminkin käyttää....
        Kukaan toinen ei kurssia voi käydä puolestasi, tai ainakin itse Sinun on opiskeltava.
        Onnea jokaiselle hakijalle valmennuskursilla oleville -Ja muistakaan ilmankin niitä voi selvitä. Kurssit vain voivat parhaimillankin vain täydentää,eivät tehdä lopullista työtä teidän itsenne puolesta. Kaikki lähtee itsstä. Muistakaa,että haette itsellenne opiskelupaikkaa,ette kenellekään muulle. Kyse on teidän omasta tulevaisuudesta,mutta elämää on myös pääsykokeiden jälkeen mutta,sitä ehtii elää sitten kun pääsykokeet on ohi. Tsemppiä Hurjasti
        kaikille !!


      • ksdhgklaäk

        Timo Hentusen kursseilla, jos ei sen paahtamisen jälkeen pääse kouluun, on päässä vikaa.


      • Hentusen valmennuskurssilla...

        Kauppikseen jos pyrit, niin kuten alla ilmoitin, Hentusen kurssit on olleet hyviä. Hän siis tekee pelkkiä kauppiksen valmennuskursseja. Ehkä noin 20-30 tuttuani ja kylterikollegaa on kurssit käynyt. Olikin hassua nähdä aika monta kurssilaista syksyllä.

        Hentusen nettisivut löytyvät hieman hankalasta paikasta: http://www.supermaster.fi/ - löysin tämän etsimällä Googlesta hakusanalla "valmennuskurssit" ja "kauppakorkeaan".

        Tsemppiä lukuihin ja hakuihin, mikäli asia on vielä ajankohtaista !


    • Kati

      Pääsin itse tänä vuonna lukemaan farmasiaa Eximian kurssin ansiosta. Olen huippuonnellinen! Siskoni pääsi vastaavasti viime vuonna lääketieteelliseen - kiitos Eximian. Valmennuskeskus ja Huippuvalmennus ovat huomattavasti huonommassa maineessa kuin Eximia, enkä yhtään ihmettele miksi...

      • .....

        Miten sulla meni se kenraalikoe? Mulla meni se hyvin mutta se olikin helppo verrattuna itse pääsykokeeseen,ainakin minun mielestäni. en päässyt sisään :(


    • ja sisäänpäässyt

      olin keväällä ja pääsin tampereen yliopistoon, ope hyvä, helsingin päässä tökki.

    • Oik.yo vm-05

      Olen samaa mieltä suurimman osan kanssa eli rahastustahan se valmennuskurssi oli.

      Ihan jokainen materiaalinippu tuli vähintään 4 päivää luvattua myöhemmin, pahimmillaan 2-3 viikkoa myöhässä.

      Teoriatiivistelmät pääsykoekirjoista tuntuivat hyödyllisiltä, tosin toinen tiivistelmä oli tehty kirjan VANHASTA PAINOKSESTA! Siitä siis puuttui osa pääsykoekirjan artikkeleista ja artikkeleissa oli paljon asiavirheitä (paikoin suorastaan pelkkää skeidaa). Tiivistelmässä puhuttiin usein ohimennen "tulevasta lakimuutoksesta joka on nyt eduskunnan käsiteltävänä ja joka muuttanee tätäkin käytäntöä" kun taas pääsykoekirjassa puhuttiin uudesta laista ja selostettiin sitä monta sivua.

      Harjoitustehtävävihkonen oli tehty vain toisesta pääsykoekirjasta, toisesta ei ollut mitään muita tehtäviä kuin postissa silloin tällöin tulleet harjoitukset, joissa myös oli parantamisen varaa.

      Muutama tehtävä oli jo tehtävänannoltaan epäonnistuneita, osassa epäloogisuus tuli esiin vasta korjauksissa ja mallivastauksissa (siis esim "selitä seuraavat käsite" ja mallivastauksissa oli selitetty joku toinen käsite, joka sekin tosin hyvällä tuurilla sattui löytymään pääsykoekirjan samalta sivulta).

      "Kertauspäivä" (jonne matkustin yhteen suuntaan 400km) oli täysin onneton, se oli vain sen paikkakunnan valmennuskurssin viimeinen ilta, johon etäopiskelijat oli tyrkätty mukaan. Ei kannattanut toivoa että etäopiskelijoita olisi huomioitu mitenkään erityisesti, opettaja vain käsitteli harjoituspääsykoetta tyyliin "kuten viimeksi puhuimme...". Plussaksi täytyy sanoa, että opettajat vaikuttivat erittäin päteviltä (laiha lohtu kun en itse saanut osaani siitä pätevyydestä?).

      Kaikesta huolimatta (vai tämän kaiken ansiosta?), sisälle mentiin :)

    • Hentusen kursseilla ollut

      Hentusen kursseilla olleena voin ainakin häntä suositella. Hinta toki on kovempi kuin monella muulla kurssilla. Siis kauppakorkeaan pyrittäessä. Muita kuin kauppakorkean valmennuskursseja tai pääsykoekursseja, ihan miten vain hauluatte niitä kutsua, hän ei tietääkseni järjestäkään.

    • meku21

      Onkos jollakin tietoa tai kokemusta Eximian abi-itseopiskelukursseista tai Yo Kustannus Oy:n yo-valmennusoppaista? Kannattaako ostaa?

      • Pro Eximia oik.yo

        kannattaako kurssia syyttää ellei sisään pääse? Kurssista on apua, ei se mikään tae ole. Itse sain avun Eximian kurssista ja pääsin mihin halusinkin: Turun oikikseen. Suosittelen!


    • valmennusta vailla

      Kannattaa vertailla ja kilpailuttaa eri kurssijärjestäjiä. Itse olen luultavimmin menossa Fiduciuksen (www.fiducius.fi) kurssille oikikseen, koska se on halvin. Ilmeisesti kuitenkin uusi toimija alalla, mutta toisaalta monilla vanhemmilla on aika huono maine. Olisiko täällä kiinnostuneita? Niillä on kimppa-ale: kun kaksi ilmottautuu yhdessä, kummallekin -50 euroa hinnasta (eli 520 euroo ja 125 oppituntia).

      • kallekas

        Itsellä ei ole kokemusta Eximiasta muuta kuin abi-preppauskurssista (joka oli turhan helppo), mutta kaverit ovat kaikki haukkuneet sitä, jos ovat tämän kurssijärjestäjän kurssille eksyneet. Ollaankin nyt porukassa vähän vanhempina ihmetelty, että miksi jengi vieläkin käy Eximian järjestämillä kursseilla, kun laatu on kerran mitä nyt sattuu olemaan. Ilmeisesti valtava mainosbudjetti ja se, että oppilaat ovat nähneet kurssitarjoajan nimen aikaisemmin vaikuttaa tähän.

        Pitäisi saada jokin PUOLUEETON sivusto, joka kertoo erilaisista valmennuskursseista. www.valmennuskurssille.fi tai jokin vastaava oli tällainen, mutta se suljettiin heihin kohdistuneen painostuksen vuoksi. Kukin voi vain arvailla, mitkä isot firmat mahtoivat olla uhkailemassa...


      • jj

        Jahas taas kerran kurssijärjestäjä mainostaa itseään ;-)

        Ei näin läpinäkyvää kiitos.


      • hh
        kallekas kirjoitti:

        Itsellä ei ole kokemusta Eximiasta muuta kuin abi-preppauskurssista (joka oli turhan helppo), mutta kaverit ovat kaikki haukkuneet sitä, jos ovat tämän kurssijärjestäjän kurssille eksyneet. Ollaankin nyt porukassa vähän vanhempina ihmetelty, että miksi jengi vieläkin käy Eximian järjestämillä kursseilla, kun laatu on kerran mitä nyt sattuu olemaan. Ilmeisesti valtava mainosbudjetti ja se, että oppilaat ovat nähneet kurssitarjoajan nimen aikaisemmin vaikuttaa tähän.

        Pitäisi saada jokin PUOLUEETON sivusto, joka kertoo erilaisista valmennuskursseista. www.valmennuskurssille.fi tai jokin vastaava oli tällainen, mutta se suljettiin heihin kohdistuneen painostuksen vuoksi. Kukin voi vain arvailla, mitkä isot firmat mahtoivat olla uhkailemassa...

        sivusto suljettiin koska jo edes mennyt Virtua painosti sitä, koska oli jäänyt itse kiinni kommenttien lähettämisestä. Muistin virkistämiseksi kaikille... Virtuan kurssipäällikkö kehui kurssejaan www.valmennuskurssille.fi sivustolla, antaen ymmärtää että olisi ollut itse kurssilainen.

        Valheella on lyhyet jäljet. Virtua on kuollut ja kuopattu.


    • pääsykokeeseen taas

      onko Eximian laatu parantunut? Kannattaako kauppakorkeaan pyrkiä Eximian avulla?

      Kauppis kauppis...

      • tahtoo kauppikseen

        Kaverit oli viime vuonna Eximian Tampereen kurssilla ja aion mennä tänä vuonna ite. Kurssi lähtee varaukseen tänä viikonloppuna, kun kerta antavat -20% alennusta halloween koodilla.


    • Anna mennä vaan

      Eiköhän kauppikseen järjestä kursseja sellaisetkin firmat joilla ei ole joka vuosi täällä pettyneet asiakkaat kertomassa kauhutarinoitaan. Mutta omatpahan ovat rahasi, joten jos haluat kokeilla josko juuri tänä vuonna heillä olisikin hyvät kurssit niin siitä vain.

    • kolmenelonen

      Mää pääsin Suomenkieltä opiskeleen Eximialt. Oli hyvä opettaja Hesassa toi Makko nen viime keväällä.

    • opinahjo

      Minulla ei ole kokemusta Eximian kursseista. Toivottavasti viestistäni oli sinulle hyötyä, vaikka aloitusviestisi olikin melkein 7 vuoden takaa

      • kiinnostaa vaan...

        kiinnostaisi tietää onko nyt hyvät opet?


      • Osta sika säkissä
        kiinnostaa vaan... kirjoitti:

        kiinnostaisi tietää onko nyt hyvät opet?

        Mistäpä sen tietää, kun eivät kerro opettajista yhtään mitään www-sivuillaan. Tuskin kannattaakaan, kun Eximian opettajat ovat perinteisesti olleet opiskelijoita.


    • snow_angel

      Mä osallistuin viimne keväänä Eximian valmennuskurssille, ja meillä oli paras mahdollinen opettaja. Se ei todellakaan ollut mikään opiskelija. Meidän kurssilta pääs muutamaa lukuunottamatta kaikki sisään.

    • epä

      snow_angelin viestin luotettavuutta lisäisi se, että viestissä mainittaisiin mille kurssille on osallistunut ja kuka on toiminut opettajana.

      • sindy

        kellään kokemuksia taide etäkurssista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe