VW AG pahoissa ongelmissa

Anonyymi-ap

Onkohan varaosien saanti jatkossa turvattu, jos koko konserni tekee konkurssin?

”Yhtiön katto on jo tulessa” – Volkswagenin toimitusjohtaja kertoi alaisilleen, että on viimeinen tilaisuus herätä
Saksalaisten tiedotusvälineiden mukaan Volkswagenin tuotannolliset ja taloudelliset solmut saattavat olla arveltuakin tiukempia.

https://www.ksml.fi/teemat/6073920

38

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      toyotan tekniikka vw autoihin niin kaikki kunnossa ja kansa kiittää

      • Anonyymi

        On näitä helppoheijkkejä murjomassa vitsejä.


      • Anonyymi

        Tojotoissa on jo Peugeotin tekniikka


    • Anonyymi

      Ei tollasta päästetä konkkaan, eu-poliitikot pelastaa. Purra myös päättää eu-rahoista.

    • Anonyymi

      Tuo on ihan peruspuhetta kaikissa pörssiyhtiöissä, joitten pääasiallinen tehtävä on tuottaa massia osakkeenomistajilleen. Missään yhtiössä ei käsketä ylintä johtoa löysäämään tai huilaamaan.

    • Anonyymi

      On vain ajan kysymys kunnes VW ja Toyota menevät konkkaan.

      • Anonyymi

        VW parin vuoden päästä ja Toyota parin sadan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW parin vuoden päästä ja Toyota parin sadan.

        Kummallakin on elinaikaa jäljellä yhden käden sormilla laskettava määrä vuosia.

        Pian ovat kummatkin kiinalaisen valmistajan brändejä korkeintaan, samaan tapaan kuten nykyisin lähes kaikki kodinkoneet.


    • Anonyymi

      Murros käynnissä ja samojen ongelmien parissa painii myös Toyota, tosin on jäljessä kehityksessä, mutta on jo huutanut Japanin valtiota apuun kun kassa on kuiva.

      • Anonyymi

        Eipä tuo paljon lämmitä VW:n ahdingossa.


      • Anonyymi

        Missäs vw vetyauto?
        Ei ole ajassa mukana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs vw vetyauto?
        Ei ole ajassa mukana..

        Volkkarin polttokennoauto oli kenttäkokeissa jo 10-luvun alussa. Aika ei vaan ollut vielä kypsä tuotannolle, koska vetyinfra puuttui ja puuttuu vieläkin.


    • Anonyymi

      Aageellä on katto jo tulessa. Teroa naurattaa.

      • Anonyymi

        AG:n konkurssi tarkoittaa että Eu huudetaan koijaria pelastamaan ja me sen mukana torjuntavoittoa juhlimaan jos ei kovin montaa miljardia tarvita kuksmannin tukemiseen. Olishan tuo vasallivaltion oikeus?


    • Anonyymi

      Vaaditut kymmenen miljardin säästöt tarkoittavat käytännössä VW:n laadun pudottamista vielä nykyistäkin surkeammaksi.
      Ostaja varokoon.

      • Anonyymi

        Olisiko ostamatta jättäminen nyt laadun tae ja oman edun maksimointia kun vanha täyshybridi tuo mielenrauhaa?


      • Anonyymi

        Ei, vaan tuotannon sopeutusta ja kun sähköauton valmistus ei vaadi yhtä paljon työvoimaa ja kauppa on hiljaista maailman laajuisesti taloustilanteen takia, niin pitäähän asiasta kertoa dramaattisesti, että saadaan saksalainen ammattiyhdistys suopeaksi irtisanomisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan tuotannon sopeutusta ja kun sähköauton valmistus ei vaadi yhtä paljon työvoimaa ja kauppa on hiljaista maailman laajuisesti taloustilanteen takia, niin pitäähän asiasta kertoa dramaattisesti, että saadaan saksalainen ammattiyhdistys suopeaksi irtisanomisille.

        Tuotanto siirretään vähän kerrassaan halpamaihin ja myös tuotteesta tulee lähinnä kehitysmaihin suunnattu bulkki. Lähtölaskenta on alkanut.


    • Anonyymi

      Kaikki autonvalmistajat ovat nyt enemmän tai vähemmän pulassa kun maailman talous sakkaa ja kauppa ei käy ja silti kehitetään uutta kalliimpaa tekniikkaa ja osapulan ym. vaikuttaa moneen asiaan.
      Mutta mikä parasta, ei vaikuta autoilijan arkeen.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaikuttaa. Tuotantokehitys lopetetaan, hinnat nousevat, laatu sukeltaa ja varaosia ei saa.
        Volkswagenia ei kannata enää edes harkita.


      • Anonyymi

        Kaikki ovat pulassa... paitsi Tesla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaikuttaa. Tuotantokehitys lopetetaan, hinnat nousevat, laatu sukeltaa ja varaosia ei saa.
        Volkswagenia ei kannata enää edes harkita.

        Väärin, nyt pudotetaan hintoja jotta kauppa kävisi, Kiinassa on jo sähkäautojen hintoja painettu alas. Tottahan varaosia saa, niistä saa rahaa. Laatua ei tietenkään lasketa, se vaatisi muutoksia tuotannossa ja se maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, nyt pudotetaan hintoja jotta kauppa kävisi, Kiinassa on jo sähkäautojen hintoja painettu alas. Tottahan varaosia saa, niistä saa rahaa. Laatua ei tietenkään lasketa, se vaatisi muutoksia tuotannossa ja se maksaa.

        VW ei kykene hintasotaan, sillä seurauksena olisi pikainen konkurssi.
        Laatua pystyy pudottamaan helposti, kun valitsee halvimmat alihankkijat ja unohtaa laadunvalvonnan. Mitään muutoksia tuotannossa ei tarvitse tehdä, mutta halpuutus on varma tae myös myynnin romahtamisesta. Ostajat äänestävät lompakollaan.


    • Anonyymi

      Korealaiset vievät markkinat, muut jää rannalle ruikuttamaan, kuin Karjalan käet!🤬

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLL ! ! TROOOOLLL ! ! AAUTISTI NARSU KEEEHARI LAITOSHOIDOKKI SEKOPÄÄÄ TROLLIN KURAPASKOO ! ! ÄLÄ KOMMENTOI MOISELLE HULLULLE MITÄÄN. . KOSKAAN.

      • Anonyymi

        Jollekin VW:n tuleva konkurssi tekee todella kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollekin VW:n tuleva konkurssi tekee todella kipeää.

        Vedä itseni huomenna kiikkuun, tämän surullisen uutisen takia
        Wv fanatic.


    • Anonyymi

      Menossa on samanlainen uusjako, kuin 70-luvulla, jolloin brittiläiset automerkit katosivat. Folkkari on jo vahvasti panostanut sähköistämiseen, mutta kiinalaisten uhka on vakava. Folkkari selviää, jos se pystyy vastaamaan hintapaineeseen, tuotantoa heillä kyllä on. Toyotalla ei ole kumpaakaan sähköisellä puolella, vain vanhoja bensahybridekä ja muutama plugari. Sähköautojen tuotanto mitätöntä ja hinta pilvissä.

      • Anonyymi

        Kyse on kuitenkin myynnistä ei siitä mikä on tuotepaletti. VW ongelma on juuri nyt se että ne SÄHKÖAUTOT ei myy. Siksi VWn niihin satsaamat miljardit on taakkana taseessa.

        Ainakin toistaiseksi Toyota sentään myy niitä hybridejä mikä pitää taseen kunnossa (paremminkuin VW:llä).
        MUTTA on muitakin tehtaita kuin VW ja Toyota konsernit. Meneekö niillä (Ford, Stellantis, jne..) sen paremmin?


      • Anonyymi

        Tulevaisuus on Kiinan.
        Kiina saa ansiotonta kilpailuetua aivan liian halvasta venäläisestä kaasusta. Pitää ymmärtää, että ennen siitä hyötyi EU, mutta nykyisin USA myy kaasuansa EU-alueelle neljä kertaa kalliimmalla kuin mitä sitä myydään teollisuudelle USAssa.
        USA houkuttelee raskasta saksalaista teollisuutta luvaten halpaa energiaa ja verohelpotuksia.

        Saksa on Suomen tärkein vientimaa. Sen vuoksi Suomen teollisuudella menee heikosti kun Saksalla menee kurjasti.

        Saamme kiittää USAa siitä, että EUn kilpailukyky on menetetty. EU oli USAn kilpailija ja Joe Biden sanoi Englannissa pitämässä puheessaan EUn saavan ansiotonta kilpailuetua liian halvasta venäläisestä kaasusta ja se on uhka USAn talouden kilpailukyvylle.

        Ei ole enää. Eikä EU saa ansiotonta kilpailuetua. Eikä EU ole enää kilpailukykyinen. Kiina saa nyt ansiotonta kilpailuetua siitä halvasta venäläisestä kaasusta.

        Kylläpä meni somasti. Kiina jyrää EUn ja USAn ohi. Kiitos tästä kuuluu kyykyttäjällemme USAlle jonka edessä konttaamme perse pystyssä.


    • Anonyymi

      Kuten johtaja sanoo, VW:n ongelma on perisaksalainen ketteryyden puute ja patavanhoilisuus organisaatioioissa.

      Tesla tekee moninkertaisen voiton jokaisell myymällään autolla kuin mikään muu valmistaja. VW tekee jo tappiota sähköautoillaan joten niiden hinnan alennus pitäisi ottaa ja onkin otettu polttiksien katteista mitkä nekään eivät pärjää Teslalle.

      Oneglma ei ole tekniikassa vaan siinä että autot tehdään liian monimutkaisiksi valmistaa. Ne on toki hyviä korjata ja jopa kolarikorjaukset on suhteellisen halpoja kun osia on paljon ja kaiken voi vaihtaa erikseen.

      Teslassa komponentteja on vähemmän ja esmes akku on osa auton rakennetta.

      isoin ero kuitenkin taitaa olla siinä että Tesla tekee paljon enemmän itse kuin VW tai sen puoleen mikään muukaan massavalmistaja. Tesla tekee itse akut, moottorit, softan ja paljon paljon muuta. Perinteiset valmistajat teettävät alihankkijoilla.

      Tässä on silloin se ero että auton hinnasta suurin osaa jää teslalle kun taas volkkarin tapauksessa suurin osa rahasta menee alihankkijoille joilla myös on omat katteensa.
      Alihankkijata taas haluaavat tehdä komponentteja muillekin tehtaille joten komponentit on yleiskäyttöisiä periaatteeltaan eivät intgerroidu täysin muiden alijankkijoiden kilkkeidenkanssa. Se taas johtaa päällekkäisiin turhiin komponentteihin.
      Esimerkiksi lämmityvastukset kabiinille tai akulle. Teslassa ei ole sellaisia. Niitä ei tarvita koska lämpö tehdään ajomoottoreilla jotka on samassa yhteisessä nestekierrossa kuin moottorit, akku, lämpöpumppu ja kabiini. Jos lämpötä kovilla pakkasilla pitää tehdä vastuksilla (lämpöpumpun rahkeiden loppuessa). Tesla käyttää ajomoottoreita hiukan erilaisella ajoituksella ja se johtaa ajomoottorien hyötysuhteen romahtamiseen eli ne alkavat tuottaa lämpöä mikä siirretään neskierrolla akulle ja kabiiniin. Näin saadaan pienellä softakikkareella eliminoitua kabiinin ja akkujen lämmitysvastus.
      Tesla käyttää jopa lämmityslaitteen puhaltimen moottoria tarvittaessa huonolla hyötysuhteella niin että sekin tuotaa kabiiniin lämpöä.

      Nerokasta ja todellista edelläkävijän tekniikkaa.

      Muissa autoissa nuo kaikki ovat erillisiä järjestelmiä millä on omat ohjauksensa ja kaikki muukin. Kallista ja voisi jopa sanoa että vikaherkkää.

      • Anonyymi

        "Muissa autoissa nuo kaikki ovat erillisiä järjestelmiä millä on omat ohjauksensa ja kaikki muukin. Kallista ja voisi jopa sanoa että vikaherkkää."

        Ajatus on tietenkin kaunis mutta Teslan todellisuus on lämmityksen osalta se että se on vikaherkempi kuin perinteinen systeemi ja nähtävästi vaikea korjata.
        Kaverin Tesla meni täysin kylmäksi reilun vuoden ikäisenä ja kun sen vei pajalle niin se jäi sinne kahdeksi kuukaudeksi. Lämmityslaitteen takia!!!
        Ei näin Tesla.


    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖÖLLLL ! ! TROOOOOLLL! ! TROLLITEHTAAN AAAUUTISTI NARSUN MASSAPOSTAUSTA DISSAUSTA AVAUS ! ! LÄÄKKEET ! ! LÄÄKKEET ! ! PAREMMAT TEHOAVAT LÄÄKKEET JOTTA MASSAPOSTAUS JA DISSAUS LOPPUIS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI MASSAPOSTAUS TROLLILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. . ÄLÄ RUOKI NARSU AAAUUTISTI KEEEHARIN TROLLITEHDASTA ! !

    • Anonyymi

      Volkkarin kurkihirsi on kärynnyt jo vuodesta 2015 päästöhuijauksen myötä. Laatupuutteista johtuen varaosakauppa pitää puljun vielä jotenkin pystyssä. Merkki työllistää hyvin myös korjaamoalaa.

      • Anonyymi

        Nyt sekin katastrofi kerrottiin jo uutisissa, kuinka tulee lunta tupaan ja tehtaita aletaan sulkemaan. Huijauskin mainittiin yhdeksi syyksi ongelmaan? Oiskohan ihan juurisyy ja kaiken katastrofin äiti?


    • Anonyymi

      Kyllä Vollkareita tehdään vielä tulevaisuudessakin ja kunhan lama hellittää, niin ihmisillä on taas vara ostaa uusia vähän parempia autoja.

    • Anonyymi

      EUn kilpailukyvyn alasajon hoiti USA.
      Sitten me vielä palvomme kyykyttäjäämme aivan kuin hyötyisimme siitä jotenkin.
      Saksan teollisuuden alennustila on yhtä kuin Suomen teollisuuden alennustila. USA kosiskelee raskasta Saksan teollisuutta ja lupaa tulijoille halpaa energiaa sekä veronalennuksia. USAssa maakaasu maksaa vain neljänneksen siitä mitä Euroopassa. Ennen EU sai ansiotonta kilapiluetua liian halvasta venäläisestä kaasusta ja se oli uhka USAn talouden kilpailukyvylle sanoi Joe Biden Englannissa pitämässään puheessa.


      Muistetaan kiittää sitten kuorossa USAa kun konttaamme.

      • Anonyymi

        Oliko ihan pakko asentaa se huijausohjelma ja tuprutella todellisuudessa 40 kertaisesti? Oliko Usa:n vika? Mieti!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe