Onkohan varaosien saanti jatkossa turvattu, jos koko konserni tekee konkurssin?
”Yhtiön katto on jo tulessa” – Volkswagenin toimitusjohtaja kertoi alaisilleen, että on viimeinen tilaisuus herätä
Saksalaisten tiedotusvälineiden mukaan Volkswagenin tuotannolliset ja taloudelliset solmut saattavat olla arveltuakin tiukempia.
https://www.ksml.fi/teemat/6073920
VW AG pahoissa ongelmissa
32
665
Vastaukset
- Anonyymi
toyotan tekniikka vw autoihin niin kaikki kunnossa ja kansa kiittää
- Anonyymi
On näitä helppoheijkkejä murjomassa vitsejä.
- Anonyymi
Ei tollasta päästetä konkkaan, eu-poliitikot pelastaa. Purra myös päättää eu-rahoista.
- Anonyymi
Tuo on ihan peruspuhetta kaikissa pörssiyhtiöissä, joitten pääasiallinen tehtävä on tuottaa massia osakkeenomistajilleen. Missään yhtiössä ei käsketä ylintä johtoa löysäämään tai huilaamaan.
- Anonyymi
On vain ajan kysymys kunnes VW ja Toyota menevät konkkaan.
- Anonyymi
VW parin vuoden päästä ja Toyota parin sadan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW parin vuoden päästä ja Toyota parin sadan.
Kummallakin on elinaikaa jäljellä yhden käden sormilla laskettava määrä vuosia.
Pian ovat kummatkin kiinalaisen valmistajan brändejä korkeintaan, samaan tapaan kuten nykyisin lähes kaikki kodinkoneet.
- Anonyymi
Murros käynnissä ja samojen ongelmien parissa painii myös Toyota, tosin on jäljessä kehityksessä, mutta on jo huutanut Japanin valtiota apuun kun kassa on kuiva.
- Anonyymi
Eipä tuo paljon lämmitä VW:n ahdingossa.
- Anonyymi
Missäs vw vetyauto?
Ei ole ajassa mukana.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs vw vetyauto?
Ei ole ajassa mukana..Volkkarin polttokennoauto oli kenttäkokeissa jo 10-luvun alussa. Aika ei vaan ollut vielä kypsä tuotannolle, koska vetyinfra puuttui ja puuttuu vieläkin.
- Anonyymi
Aageellä on katto jo tulessa. Teroa naurattaa.
- Anonyymi
AG:n konkurssi tarkoittaa että Eu huudetaan koijaria pelastamaan ja me sen mukana torjuntavoittoa juhlimaan jos ei kovin montaa miljardia tarvita kuksmannin tukemiseen. Olishan tuo vasallivaltion oikeus?
- Anonyymi
Vaaditut kymmenen miljardin säästöt tarkoittavat käytännössä VW:n laadun pudottamista vielä nykyistäkin surkeammaksi.
Ostaja varokoon.- Anonyymi
Olisiko ostamatta jättäminen nyt laadun tae ja oman edun maksimointia kun vanha täyshybridi tuo mielenrauhaa?
- Anonyymi
Ei, vaan tuotannon sopeutusta ja kun sähköauton valmistus ei vaadi yhtä paljon työvoimaa ja kauppa on hiljaista maailman laajuisesti taloustilanteen takia, niin pitäähän asiasta kertoa dramaattisesti, että saadaan saksalainen ammattiyhdistys suopeaksi irtisanomisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan tuotannon sopeutusta ja kun sähköauton valmistus ei vaadi yhtä paljon työvoimaa ja kauppa on hiljaista maailman laajuisesti taloustilanteen takia, niin pitäähän asiasta kertoa dramaattisesti, että saadaan saksalainen ammattiyhdistys suopeaksi irtisanomisille.
Tuotanto siirretään vähän kerrassaan halpamaihin ja myös tuotteesta tulee lähinnä kehitysmaihin suunnattu bulkki. Lähtölaskenta on alkanut.
- Anonyymi
Kaikki autonvalmistajat ovat nyt enemmän tai vähemmän pulassa kun maailman talous sakkaa ja kauppa ei käy ja silti kehitetään uutta kalliimpaa tekniikkaa ja osapulan ym. vaikuttaa moneen asiaan.
Mutta mikä parasta, ei vaikuta autoilijan arkeen.- Anonyymi
Kyllä se vaikuttaa. Tuotantokehitys lopetetaan, hinnat nousevat, laatu sukeltaa ja varaosia ei saa.
Volkswagenia ei kannata enää edes harkita. - Anonyymi
Kaikki ovat pulassa... paitsi Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaikuttaa. Tuotantokehitys lopetetaan, hinnat nousevat, laatu sukeltaa ja varaosia ei saa.
Volkswagenia ei kannata enää edes harkita.Väärin, nyt pudotetaan hintoja jotta kauppa kävisi, Kiinassa on jo sähkäautojen hintoja painettu alas. Tottahan varaosia saa, niistä saa rahaa. Laatua ei tietenkään lasketa, se vaatisi muutoksia tuotannossa ja se maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, nyt pudotetaan hintoja jotta kauppa kävisi, Kiinassa on jo sähkäautojen hintoja painettu alas. Tottahan varaosia saa, niistä saa rahaa. Laatua ei tietenkään lasketa, se vaatisi muutoksia tuotannossa ja se maksaa.
VW ei kykene hintasotaan, sillä seurauksena olisi pikainen konkurssi.
Laatua pystyy pudottamaan helposti, kun valitsee halvimmat alihankkijat ja unohtaa laadunvalvonnan. Mitään muutoksia tuotannossa ei tarvitse tehdä, mutta halpuutus on varma tae myös myynnin romahtamisesta. Ostajat äänestävät lompakollaan.
- Anonyymi
Korealaiset vievät markkinat, muut jää rannalle ruikuttamaan, kuin Karjalan käet!🤬
- Anonyymi
TRÖÖÖÖLL ! ! TROOOOLLL ! ! AAUTISTI NARSU KEEEHARI LAITOSHOIDOKKI SEKOPÄÄÄ TROLLIN KURAPASKOO ! ! ÄLÄ KOMMENTOI MOISELLE HULLULLE MITÄÄN. . KOSKAAN.
- Anonyymi
Jollekin VW:n tuleva konkurssi tekee todella kipeää.
- Anonyymi
Menossa on samanlainen uusjako, kuin 70-luvulla, jolloin brittiläiset automerkit katosivat. Folkkari on jo vahvasti panostanut sähköistämiseen, mutta kiinalaisten uhka on vakava. Folkkari selviää, jos se pystyy vastaamaan hintapaineeseen, tuotantoa heillä kyllä on. Toyotalla ei ole kumpaakaan sähköisellä puolella, vain vanhoja bensahybridekä ja muutama plugari. Sähköautojen tuotanto mitätöntä ja hinta pilvissä.
- Anonyymi
Kyse on kuitenkin myynnistä ei siitä mikä on tuotepaletti. VW ongelma on juuri nyt se että ne SÄHKÖAUTOT ei myy. Siksi VWn niihin satsaamat miljardit on taakkana taseessa.
Ainakin toistaiseksi Toyota sentään myy niitä hybridejä mikä pitää taseen kunnossa (paremminkuin VW:llä).
MUTTA on muitakin tehtaita kuin VW ja Toyota konsernit. Meneekö niillä (Ford, Stellantis, jne..) sen paremmin?
- Anonyymi
Kuten johtaja sanoo, VW:n ongelma on perisaksalainen ketteryyden puute ja patavanhoilisuus organisaatioioissa.
Tesla tekee moninkertaisen voiton jokaisell myymällään autolla kuin mikään muu valmistaja. VW tekee jo tappiota sähköautoillaan joten niiden hinnan alennus pitäisi ottaa ja onkin otettu polttiksien katteista mitkä nekään eivät pärjää Teslalle.
Oneglma ei ole tekniikassa vaan siinä että autot tehdään liian monimutkaisiksi valmistaa. Ne on toki hyviä korjata ja jopa kolarikorjaukset on suhteellisen halpoja kun osia on paljon ja kaiken voi vaihtaa erikseen.
Teslassa komponentteja on vähemmän ja esmes akku on osa auton rakennetta.
isoin ero kuitenkin taitaa olla siinä että Tesla tekee paljon enemmän itse kuin VW tai sen puoleen mikään muukaan massavalmistaja. Tesla tekee itse akut, moottorit, softan ja paljon paljon muuta. Perinteiset valmistajat teettävät alihankkijoilla.
Tässä on silloin se ero että auton hinnasta suurin osaa jää teslalle kun taas volkkarin tapauksessa suurin osa rahasta menee alihankkijoille joilla myös on omat katteensa.
Alihankkijata taas haluaavat tehdä komponentteja muillekin tehtaille joten komponentit on yleiskäyttöisiä periaatteeltaan eivät intgerroidu täysin muiden alijankkijoiden kilkkeidenkanssa. Se taas johtaa päällekkäisiin turhiin komponentteihin.
Esimerkiksi lämmityvastukset kabiinille tai akulle. Teslassa ei ole sellaisia. Niitä ei tarvita koska lämpö tehdään ajomoottoreilla jotka on samassa yhteisessä nestekierrossa kuin moottorit, akku, lämpöpumppu ja kabiini. Jos lämpötä kovilla pakkasilla pitää tehdä vastuksilla (lämpöpumpun rahkeiden loppuessa). Tesla käyttää ajomoottoreita hiukan erilaisella ajoituksella ja se johtaa ajomoottorien hyötysuhteen romahtamiseen eli ne alkavat tuottaa lämpöä mikä siirretään neskierrolla akulle ja kabiiniin. Näin saadaan pienellä softakikkareella eliminoitua kabiinin ja akkujen lämmitysvastus.
Tesla käyttää jopa lämmityslaitteen puhaltimen moottoria tarvittaessa huonolla hyötysuhteella niin että sekin tuotaa kabiiniin lämpöä.
Nerokasta ja todellista edelläkävijän tekniikkaa.
Muissa autoissa nuo kaikki ovat erillisiä järjestelmiä millä on omat ohjauksensa ja kaikki muukin. Kallista ja voisi jopa sanoa että vikaherkkää.- Anonyymi
"Muissa autoissa nuo kaikki ovat erillisiä järjestelmiä millä on omat ohjauksensa ja kaikki muukin. Kallista ja voisi jopa sanoa että vikaherkkää."
Ajatus on tietenkin kaunis mutta Teslan todellisuus on lämmityksen osalta se että se on vikaherkempi kuin perinteinen systeemi ja nähtävästi vaikea korjata.
Kaverin Tesla meni täysin kylmäksi reilun vuoden ikäisenä ja kun sen vei pajalle niin se jäi sinne kahdeksi kuukaudeksi. Lämmityslaitteen takia!!!
Ei näin Tesla.
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖLLLL ! ! TROOOOOLLL! ! TROLLITEHTAAN AAAUUTISTI NARSUN MASSAPOSTAUSTA DISSAUSTA AVAUS ! ! LÄÄKKEET ! ! LÄÄKKEET ! ! PAREMMAT TEHOAVAT LÄÄKKEET JOTTA MASSAPOSTAUS JA DISSAUS LOPPUIS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI MASSAPOSTAUS TROLLILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. . ÄLÄ RUOKI NARSU AAAUUTISTI KEEEHARIN TROLLITEHDASTA ! !
- Anonyymi
Volkkarin kurkihirsi on kärynnyt jo vuodesta 2015 päästöhuijauksen myötä. Laatupuutteista johtuen varaosakauppa pitää puljun vielä jotenkin pystyssä. Merkki työllistää hyvin myös korjaamoalaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta842190- 491906
Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt231828Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu71157050+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin101568- 771472
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo221379Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61342- 721301
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121294