Mulla on kaikki mahdolliset oireet: kuumotus, punoitus, kovat yöhikoilut, unettomuus, kaikenkattava väsymys, nivelkivut, levottomat jalat, ummetus, turvotus, päänsärky, jatkuva alakulo ja lievä masennus, keskittymiskyvyttömyys, huonontunut muisti, limakalvojen kuivuus, ihon kuivuus, suun kuivuus, täydellinen seksuaalinen haluttomuus, ärtyisyys, itkuisuus, toivottomuus, rytmihäiriöt, mikään ei kiinnosta eikä innosta. Ensimmäiset oireet tulivat muutama vuosi sitten, sain apua homeopatiasta, mutta nyt n. puoli vuotta on ollut helvetti päällä.
En tiedä mikä on pahinta, ehkä henkiset oireet. Minusta on tullut myös mustasukkainen, en voi sietää, kun mieheni katsoo pitkään kauniita nuorempia naisia, viettää aikaa muiden naisten seurassa, jakelee heille sometykkäyksiä. Tästä tulee riitaa ja menee kyllä halu läheisyyteenkin. Välillä tuntuu, että inhoan miestäni ja mieleen nousee kaikki vanhat loukkaukset ja sitä miettii mielessään kaikkia menneitä ikäviä asioita. Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen, mieli on musta. Hirvittää ajatuskin, että parin viikon päästä taas töihin, miten ihmeessä jaksan. Ja miten kauan tämä paska kestää?! Äidilläni hikoilut ja unettomuus kesti loppuelämän. Muista oireista en tiedä, kun ei hän niistä puhunut, enkä tajunnut kysyä. Hormoneja en voi käyttää. Välillä ajattelen, että kumpa vain lakkaisin olemasta.
Miten vaihtareista voi selvitä hengissä???
8
1045
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hyvin on selvinnyt. Vain alussa oli hirvittävät kuumat aallot, mutta jäi pois kun hormonilääkitys aloitettiin. Ei oikein mitään muuta havaittavaa ole ollut.
- Anonyymi
Tätähän se on, aitä tuntee itsensä aika pieneksi kaiken keskellä. Itselläni oli kanssa muutama noista oireistaai ja esim nivelkipuja oli niin pahasti että luulin jääväni sellaiseksi lopuksi ikääni, vaan ohi meni eikä sen jälkeen ole kipuja ollut.
Mene lääkäriin ja ota laastari josta saat hieman hormooneita että pahin vaihe menee ohitse, se on monelle ollut hyvänä apuna jotka eivät halua syödä hormooni pillereitä,.ätuo mustasukkaisuus johtuu siitä omasta surkeuden tunteesta, samalla kun ajattelee että miksi miehelle on tärkeää olla muiden naisten kanssa kovasti chattailemassa .
Saat nähdä että nämä vaivat häipyvät ja sen jälkeen on olomtodella ihanaa ja vapaata.äsinä tiedostat itse kaiken ihan järkevästi .
Muista anoppiani joka aina sanoi ettei häneen ole koskaan vaihdevuodet båvaikuttaneet mitenkään, kun me muut ympärillä saatiin olla varpaillaan ettei hän saisi raivaria, oli todella kiukkuinen ja eniten juuri miehellensä . Niin että tämä riesa naisen elämässä ei ole mikään kiva vaihe.
Mutta kuten sanoin mene lääkäriin ja ota se laastari niin helpottaa. - Anonyymi
En voi kuin sanoa: Otan osaa. Itse selvisin vaihdevuosista käyttämällä lääkärin kirjoittamaa lääkettä. Huvittavinta oli, että yleislääkäri ei tunnistanut oireitani. Luulin ilman loppuvan. Sitten tuli se hikikohtaus ja kokemus meni ohi. Gynekologi tunnisti heti oireet ja kirjoitti hormoonilääkityksen. Söin sitä yhden täyden kuukauden. Alkoi hirvittää, kun kahdella tuttavallani oli syöpä. Toinen kuoli siihen. Kevensin itse hormoonihoitoa ottamalla joka toinen päivä tabletin. Asiantuntijoilta en saanut siihen tukea. He suosittelivat , että teen lääkärin ohjeiden mukaan. En tehnyt. Vaikka söin vain puolet annetusta ohjeesta, auttoivat nekin hormoonitabletit. Lisäksi sitten lääkäri kirjoitti Citaloprhamin. Sitä syön vieläkin. Siis olen jo 20 vuotta syönyt. Hormoonia otin kai vuoden.
- Anonyymi
Kiitos teille lohdutuksesta. Minkäänlaisia hormoneja en voi käyttää, ilman on pärjättävä. Ostin salvia-tabletteja, pari tuttua kehui, että saivat niistä apua hikoiluun ja yöhikoilun jäätyä pois, saivat paremmin nukuttuakin. Sekin olisi iso asia, ei varmaan olisi ihan niin itkuherkkä ja masentunut jatkuvasti. Ajattelin kuukauden kokeilla, josko apua tulisi.
Tuntuu vaan, että millään ei ole enää väliä. En jaksa siivota, ruuanlaitto on vastenmielistä, muutenkin teen vain pakolliset hommat. Pelottaa, onko loppuelämä tällaista, mikään entinen ei huvita: käsityöt, jumppa, pyöräily, kävelylenkit, lukeminen...Ei edes ystävien tapaaminen. Omien lasten kanssa on edelleen mukavaa, mutta heillekään en tahtoisi jaksaa kokata, leipoa. Mies ärsyttää koko ajan, miten se voikin olla niin typerä ja ymmärtämätön?? Puoli vuotta on ollut tätä paskaa ja nyt jo tuntuu, että järki lähtee. Miten voi kestää useammankin vuoden? Ja mitäs kun mies edelleen haluaa seksiä, itseä ei huvita yhtään? Tuleeko halut vielä takaisin? Välillä tuntuu, että ero kai tässä tulee, saa mies etsiä nuoremman naisen. - Anonyymi
Minä en tiedä, milloin ne vaihtarit oli. 46-vuotiaana asennettiin vielä ehkäisykierukka, kuukautiset kuivuivat siihen. Tyypillisiä vaihtarioireita ei tullut.
Kierukka poistettiin 52-vuotiaana. Kuukautiset eivät palanneet eikä vaihtarioireita tullut.
Avioelämä jatkui verkkaisena koko ajan. Enää ei halimista kummempia haluja ole kummallakaan. Ikää molemmilla 70 tienoilla. Pientä kosteutusta intiimialue kuintenkin vaatii joka päivä, ettei tule kutinaa.- Anonyymi
Tuli tippa silmään kun luin kertomustasi aloittaja. Samoja kokemuksia on itselläkin. Oon käyttänyt estrogeeniä pitkään ja silti osa oireistasi on minullakin. Kuumia aaltoja tosin vain vähän.
Minulla pahimpia oireita on mielialaoireet. Itken usein ja näen tulevaisuuden synkkänä. Minulla ei ole seksihalut kadonneet, kaipaan niin kovasti kosketusta ja hyvänäpitoa. Itsetunto on laskenut ukon torjuvan käytöksen myötä.
Laitan ruokaa, pidän kodin siistinä, en nalkuta.
Olen suorastaan mallivaimo. Mikään ei silti auta.
Olen yrittänyt keskustella, mutta mies ei halua puhua. Onko minulla kohtalotovereita, niitä joiden miehellä "särkee päätä"?
- Anonyymi
Jos vain olet luonnonoikku, kun sulla noin paljon oireita. Mustasukkaisuus ei johdu vaihdevuosista vaan huonosta luonteesta. Et ota vastuuta ja laitat kaiken vaihdevuosien piikkiin. Itsellä vaihdevuodet ovat kukoistuksen aikaa ja seksielämä on vain parantunut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973