Hesarissa hyvä juttu:
Ei uskon asia
Milla Heinonen kasvoi konservatiivisessa uskonnollisessa yhteisössä ja rukoili itsestään pois ”homouden henkeä”. Nyt hän haluaa puhua eheyttämisen vahingollisuudesta ja olla pelkäämättä lesboutta.
Kun Milla Heinonen, 25, oli pieni, hänen suurin pelkonsa oli se, että hänestä tulee lesbo. ”Pelkäsin lesboutta ja tyyliin sitä, että mun mummo kuolee.”
Heinonen kasvoi Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen eli Sleyn jäsenenä Pirkanmaalla Akaan Viialassa. Heinosen omien sanojen mukaan kyse on ”erittäin tiukasta konservatiivikristillisestä herätysliikkeestä”. Heinosen vanhemmat työskentelivät yhdistyksessä jo hänen ollessaan lapsi ja nuori.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009703135.html
Eheytyminen puhuttaa edelleen
443
4739
Vastaukset
- Anonyymi
Juttu maksumuurin alla, mutta mitähän vanhempansa tykkäävät, kun mainitsee heidän seurakuntansa ja samalla työpaikkansa tällaisessa yhteydessä? Oliko se välttämätöntä?
Mitä väliä sillä on mitä vanhemmat tykkäävät kun kyse on aivan selvästä henkisestä pahoinpitelystä....
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä vanhemmat tykkäävät kun kyse on aivan selvästä henkisestä pahoinpitelystä....
Mikä HS:n jutussa ilmentää sellaista?
Asianomainen on kokenut omalla tavallaan asiat
ja hän olisi toivonut eläneensä toisenlaisessa ympäristössä. - Anonyymi
Miten se tapahtui? Opettamalla, että kristinuskon mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen ja jos ei avioidu, toinen vaihtoehto on elää sinkkuna selibaatissa?
- Anonyymi
Totuus asiasta on tärkeää ja Hesarin juttu ei sitä kerro. Toimittajien taso surkea
Anonyymi kirjoitti:
Totuus asiasta on tärkeää ja Hesarin juttu ei sitä kerro. Toimittajien taso surkea
Niin mikä sinusta totuus on tässä asiassa?
- Anonyymi
”Aivan selvästä” et taida tuntea taustoja tuskin edes sley tä. Huutelu on helppoa ja myös tyhmää, kun ei tiedä muuta kuin junttiasenteen tai pullossa kasvaneen aivopestyn asenteen.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Paitsi välttämätöntä, myös hyödyllistä.
Jutun otsikkoa en ymmärtänyt. Eihän tuossa kerrottu lopulta edes olleen kyse ns. eheytyksestä, jossa olisi kurssitettu tms. muuttamaan sukupuoli-identiteettiä. Joku ystävä oli kerran rukoillut asiaan liittyen vapaamuotoisesti, mutta muuta sitten ei kerrottukaan. Toki kasvuympäristö on ollut aatteellisesti erilainen kuin millaista maailmankatsomusta tuotiin sitten henkilön aatteena esiin, mutta se on aika lailla eri asia kuin eheytys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutun otsikkoa en ymmärtänyt. Eihän tuossa kerrottu lopulta edes olleen kyse ns. eheytyksestä, jossa olisi kurssitettu tms. muuttamaan sukupuoli-identiteettiä. Joku ystävä oli kerran rukoillut asiaan liittyen vapaamuotoisesti, mutta muuta sitten ei kerrottukaan. Toki kasvuympäristö on ollut aatteellisesti erilainen kuin millaista maailmankatsomusta tuotiin sitten henkilön aatteena esiin, mutta se on aika lailla eri asia kuin eheytys.
Aloitus oli harhaanjohtava ja leimaava. Koska artikkeli on maksumuurin takana olisi ollut parempi, jos aloittaja olisi jaksanut kopioida sieltä kaikki hänen mielipidettään tukevat kohdat, mutta ehkä artikkelissa ei ollut niitä. Monella liberaalilla on nämä samat ongelmat. Tekevät huonoja aloituksia, eivät perustele, esittävät kärjistyksiä jne. Siitä huomaa heidän ajattelunsa tason, joka on keskimääräistä alempi.
- Anonyymi
Ei ainakaan aloituksen tekstin perusteella.
- Anonyymi
Hänellä on tolkulliset, hyvät vanhemmat,
eikä hän ole suoranaisesti heitä haukkunutkaan.
Ovat vain uskovia konservatiiveja ja kasvattaneet kristillisten arvojen mukaan.
Hän on päättänyt elää homoseksuaalisen elämäntavan mukaisesti ja on katkera,
että hänelle on opetettu sellaisesta elämäntavasta toisin kuin sittemmin on alkanut itse ajatella.
Hän haluaisi, että opetus homouden/homoseksuaalisten tekojen synnistä kiellettäisiin.. mutta se on vaikeasti toteutettavissa uskonnonvapauden näkökulmasta.
- Anonyymi
Hesarin mainos. Ei käy heti ilmi, että artikkeli on vain tilaajien luettavissa.
- Anonyymi
Sleyn vastine jutun tullessa julki HS:ssa:
https://www.sley.fi/emme-syrji-tai-tyonna-sivuun/
” Sleyn opetus seksuaalisuudesta ei ole muuttumassa, vaikka yleinen ilmapiiri niin kirkossa kuin yhteiskunnassa on muuttunut.
– Nykyisestä asenneilmapiiristä tai eduskunnan säätämistä laista huolimatta, kristityillä on painavampi sana, joka neuvoo ja ohjaa elämää: kristillinen opetus uskon ja elämän perusasioista, myös avioliitosta, nousee Raamatusta. Pidämme sitä Jumalan sanana, siis Jumalan puheena ihmisille. Siellä Jumala kertoo tahtonsa ja ennen kaikkea sen mitä Hän on tehnyt, jotta ihmiset pelastuisivat. Jotkut ajattelevat, että ollakseen uskottava, kirkon tulisi seurata ajan virtauksia. Kirkon perusta on kuitenkin muuttumaton Raamatun sana ja elävän Jumalan armollisuus jokaista syntistä katuvaa kohtaan. Tämä on valtavan suurta ja myös uskottava perusta kristillisen kirkon olemassaololle, ei niinkään ihmisten mielipiteiden tai ajan virtausten mukaan mielipidettään etsivä kirkko”
” Oli ihminen seksuaaliselta suuntautumiseltaan mikä tahansa, toivotamme hänet tervetulleeksi. Emme eheytä eikä tehtävämme ole muuttaa tai mestaroida toista ihmistä. Olennaisinta ei ole henkilön seksuaalinen suuntautuminen, vaan oleminen ja eläminen kristittynä, Jumalan tahtoa etsien ja siinä kilvoitellen. Jokaisen, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, on voitava tulla toimintaamme turvallisesti ja hyvillä mielin. Kutsumme toimintaamme, jossa voi kohdata Kristuksen ja oppia luottamaan Jumalaan, joka rakastaa jokaista erotuksetta.
— Sleyn toiminnassa ei hyväksytä häirintää, sanoja tai tekoja, eikä hengellistä väkivaltaa ja niihin puututaan.”- Anonyymi
Aika lailla karmea lause:
”Nykyisestä asenneilmapiiristä tai eduskunnan säätämistä laista huolimatta, kristityillä on painavampi sana, joka neuvoo ja ohjaa elämää: kristillinen opetus uskon ja elämän perusasioista, myös avioliitosta, nousee Raamatusta.”
Miten kristitty voi tämän jälkeen arvostella muslimeja, jotka perustavat omat näkemyksensä Koraaniin?
Eikö olisi parempi puhua moraalista ja ihmisoikeuksista ihan yleisesti ilman, että piiloudutaan jonkun parituhatta vuotta sitten tehtyjen pappien kirjoitusten taakse? (Jumala ei kirjoittanut Raamattua sen enempää kuin Koraaniakaan. Ne ovat ihmisten kirjoittamia.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Nykyisestä asenneilmapiiristä tai eduskunnan säätämistä laista huolimatta, kristityillä on painavampi sana, joka neuvoo ja ohjaa elämää: kristillinen opetus uskon ja elämän perusasioista, myös avioliitosta, nousee Raamatusta.”
Miten kristitty voi tämän jälkeen arvostella muslimeja, jotka perustavat omat näkemyksensä Koraaniin?
Eikö olisi parempi puhua moraalista ja ihmisoikeuksista ihan yleisesti ilman, että piiloudutaan jonkun parituhatta vuotta sitten tehtyjen pappien kirjoitusten taakse? (Jumala ei kirjoittanut Raamattua sen enempää kuin Koraaniakaan. Ne ovat ihmisten kirjoittamia.)Miksi puhua moraalista ja ihmisoikeuksista, kun nekin perustuu Raamattuun. Alkuperäinen versio ihmisoikeuksista oli se että avioliitto oli perinteinen ja siihen sai mennä kaikki ihmiset suuntauksesta riippumatta. Se on tasa-arvoa.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puhua moraalista ja ihmisoikeuksista, kun nekin perustuu Raamattuun. Alkuperäinen versio ihmisoikeuksista oli se että avioliitto oli perinteinen ja siihen sai mennä kaikki ihmiset suuntauksesta riippumatta. Se on tasa-arvoa.
No sitten täällä taas joku ampuu ohitse. Raamatusta ei tule yleisiä "mooraaliohjeita" tai "ihmisoikeuksia". . Jokaisella kultuurilla ja ihmisyhteisöllä on moraalisäännöt plus ihmisoikeudet, jotka pohjimmiltaan kaikille samat. Lyhyesti sanottuna ne voi kiteyttää lauseeseen "ollaan ihmisiksi".
- Anonyymi
No sitten täällä taas joku ampuu ohitse. Raamatusta ei tule yleisiä "mooraaliohjeita" tai "ihmisoikeuksia". . Jokaisella kultuurilla ja ihmisyhteisöllä on moraalisäännöt plus ihmisoikeudet, jotka pohjimmiltaan kaikille samat. Lyhyesti sanottuna ne voi kiteyttää lauseeseen "ollaan ihmisiksi".
Eihän suvaitsevaiset anna edes Suomessa kristityille kaikkia oikeuksia, niin miten ne sitten voivat olla jokaisessa kulttuurissa?
Anonyymi kirjoitti:
Eihän suvaitsevaiset anna edes Suomessa kristityille kaikkia oikeuksia, niin miten ne sitten voivat olla jokaisessa kulttuurissa?
Niin voisitko kertoa mitä oikeuksia sinulta puuttuu? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä Kekkosen aikana? Plus kerro toki se ajanjakso ja paikka maailmassa jossa teillä aitolaisilla olisi ollut paremmat oltavat kuin nykyään?
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen odotan että kerrot mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä Kekkosen aikana? Eli siis mitä "oikeuksia" ateistit sinulta rajoittavat?
- Anonyymi
Edelleen odotan että kerrot mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä Kekkosen aikana? Eli siis mitä "oikeuksia" ateistit sinulta rajoittavat?
Mistä sinä ateistit tähän vedät? Minä puhuin suvaitsevaisista. Oletko taas juonut viinaa?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä ateistit tähän vedät? Minä puhuin suvaitsevaisista. Oletko taas juonut viinaa?
Ai sä olet noin tyhmä tyhmä että et edes ymmärrä kysymystä. Sinä väität että sinun oikeuksia uskovaoisena on rajoitettu. Nyt kysyn ettö mitä oikeuksia sinulta on rajoitettu? Kerro nyt toki....
- Anonyymi
Ai sä olet noin tyhmä tyhmä että et edes ymmärrä kysymystä. Sinä väität että sinun oikeuksia uskovaoisena on rajoitettu. Nyt kysyn ettö mitä oikeuksia sinulta on rajoitettu? Kerro nyt toki....
"Eli siis mitä "oikeuksia" ateistit sinulta rajoittavat?"
Miksi sinä laitat sanoja minun suuhuni? Missä minä olen väittänyt ateisteista mitään? Etkö osaa laittaa vastata tähän yksinkertaiseen kysymykseen? Anonyymi kirjoitti:
"Eli siis mitä "oikeuksia" ateistit sinulta rajoittavat?"
Miksi sinä laitat sanoja minun suuhuni? Missä minä olen väittänyt ateisteista mitään? Etkö osaa laittaa vastata tähän yksinkertaiseen kysymykseen?Sinä väitit että sinun oikeuksia on rajoitettu. Käytin termiä "suvaitsevaiset". Minä käytin termiä ateistit, sillä heiltähän teidän käsityksen mukaan "suvaitsevaiset" oppinsa saavat. Mutta kerro nyt lopulta että miten suvaitsevaiset ovat rajoittaneet elämääsi? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä ennen kuin suvaitsevaiset rajoittivat sitä?
- Anonyymi
Sinä väitit että sinun oikeuksia on rajoitettu. Käytin termiä "suvaitsevaiset". Minä käytin termiä ateistit, sillä heiltähän teidän käsityksen mukaan "suvaitsevaiset" oppinsa saavat. Mutta kerro nyt lopulta että miten suvaitsevaiset ovat rajoittaneet elämääsi? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä ennen kuin suvaitsevaiset rajoittivat sitä?
"Käytin termiä "suvaitsevaiset". Minä käytin termiä ateistit,"
Mitä ihmettä sinä taas sekoilet? Kirjoitat ihan ristiriitaisesti. Et sinä puhunut suvaitsevaisista, vaan minä. Nyt sinä laitat jo minun sanoja omaan suuhusi. Kuinka sekaisin pitää ihmisen olla? Sinä olet taas juonut viinaa. - Anonyymi
Sinä väitit että sinun oikeuksia on rajoitettu. Käytin termiä "suvaitsevaiset". Minä käytin termiä ateistit, sillä heiltähän teidän käsityksen mukaan "suvaitsevaiset" oppinsa saavat. Mutta kerro nyt lopulta että miten suvaitsevaiset ovat rajoittaneet elämääsi? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä ennen kuin suvaitsevaiset rajoittivat sitä?
"Mutta kerro nyt lopulta että miten suvaitsevaiset ovat rajoittaneet elämääsi?"
Kuka tässä on mitään elämän rajoittamisesta puhunut? Se on vain omaa tulkintaasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi parempi puhua moraalista ja ihmisoikeuksista ihan yleisesti ilman, että piiloudutaan jonkun parituhatta vuotta sitten tehtyjen pappien kirjoitusten taakse? (Jumala ei kirjoittanut Raamattua sen enempää kuin Koraaniakaan. Ne ovat ihmisten kirjoittamia.)"Miten kristitty voi tämän jälkeen arvostella muslimeja, jotka perustavat omat näkemyksensä Koraaniin?"
Helposti, kristitylle on vain yksi Jumala, joka on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki, näin myös Raamattu opettaa.
Koraani on kopioitu osittain vanhasta testamentista (VT) ja siihen on monet imaamit tehneet heitä itseään palvelevia lisäyksiä, yksi merkittävimmistä AL Bukhari, joka lisäsi, että voidakseen edes tulla kuulluksi, naisen on pystyttävä neljän todistajan voimin saada äänensä edes jotenkin kuulluksi miestä vastaan.
Aiheesta löytyy vain valitettavan vähän todisteita, koska kukaan ei halua saada päälleen fatvaa, eli täyttä bullshithiä koko islam, mutta sehän onkin elämäntapa ja imaamien keino ohjailla kuulijoitaan.
Tällainen koptipappi father Zakaria kertoo haastattelussa, mikä harhaoppi islam on.
(Mikäli linkki täällä aukeaa ?)
http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm - Anonyymi
Ei osannut vastata kysymykseesi. Tuliko yllätyksenä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten kristitty voi tämän jälkeen arvostella muslimeja, jotka perustavat omat näkemyksensä Koraaniin?"
Helposti, kristitylle on vain yksi Jumala, joka on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki, näin myös Raamattu opettaa.
Koraani on kopioitu osittain vanhasta testamentista (VT) ja siihen on monet imaamit tehneet heitä itseään palvelevia lisäyksiä, yksi merkittävimmistä AL Bukhari, joka lisäsi, että voidakseen edes tulla kuulluksi, naisen on pystyttävä neljän todistajan voimin saada äänensä edes jotenkin kuulluksi miestä vastaan.
Aiheesta löytyy vain valitettavan vähän todisteita, koska kukaan ei halua saada päälleen fatvaa, eli täyttä bullshithiä koko islam, mutta sehän onkin elämäntapa ja imaamien keino ohjailla kuulijoitaan.
Tällainen koptipappi father Zakaria kertoo haastattelussa, mikä harhaoppi islam on.
(Mikäli linkki täällä aukeaa ?)
http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm> Helposti, kristitylle on vain yksi Jumala, joka on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki, näin myös Raamattu opettaa. >
Raamatussa ei ole opetusta kolminaisuudesta vaan se on kirkollinen opinkappale, jonka juuret ovat syvällä egyptiläisissä ja muinaiskulttuurien jumaluskomuksissa. Se mitä kirkko opettaa, ei ole synonyymi sille, mitä Raamattu opettaa.
- Anonyymi
Mitä kuuli jutun sisällöstä,
niin siinä ei käy esiin minkäänlainen eheyttäminen Sleyn taholta,
vain yksittäisen seurakuntalaisen, läheisen ihmisen suorittama rukoilu, jossa ei rukoiltu heteroksi muuttumista, vaan helpotusta homoseksuaalisten tuntemusten kanssa, mikä helpottaa Jumalan tahdon mukaan elämistä. Rukoilutapa oli rukoilijan oma valinta.
Muunlaista ”eheyttämistä”, kuten heteroksi muuttumisyritystä tapahtui vain homon itsensä toimesta.
Jutun perusteella ongelmaksi on koettu se, että on opetettu Raamatullisesti avioliiton kuuluvan miehen ja naisen välille, jolloin vaihtoehtona on se tai sinkkuus ja selibaatti.
Siitä opettamista ja rukoilua uskonelämässään kilvoittelijan kanssa on vaikea muiden toimesta kieltää ilman että kävellään pahasti uskonnonvapauden yli.- Anonyymi
Isä Jumala. Sinä loit minut sellaiseksi kuin olen. Auta vanhempiani hyväksymään homoseksuaalisuus ja minut sellaisena kuin olen. Auta heitä hyväksymään myös minun ja kumppanini välinen rakkaus ja se, että haluamme viettää elämämme yhdessä toisiamme rakastaen.
Aamen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä Jumala. Sinä loit minut sellaiseksi kuin olen. Auta vanhempiani hyväksymään homoseksuaalisuus ja minut sellaisena kuin olen. Auta heitä hyväksymään myös minun ja kumppanini välinen rakkaus ja se, että haluamme viettää elämämme yhdessä toisiamme rakastaen.
AamenTaitaa rukouksen osoite olla väärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AamenItse rukoilen Jumalalta syntejäni anteeksi, en niiden hyväksymistä. Se olisi kristinuskon vastaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse rukoilen Jumalalta syntejäni anteeksi, en niiden hyväksymistä. Se olisi kristinuskon vastaista.
Pyydät syntejä anteeksi Jumalalta kahdenkesken, se ei ole Raamatun mukaista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydät syntejä anteeksi Jumalalta kahdenkesken, se ei ole Raamatun mukaista!
Se on opillisesti aivan oikein ja homoseksuaalien olisi hyvä pyytää anteeksi homosteluaan.
- Anonyymi
näyttää homolta 🤣
On oikein hyvä että esille tulee juuri näitä tapauksia, jotka on omakohtaisesti koettuja.
- Anonyymi
Mihin tämän pitäisi johtaa?
Ei kristillistä opetusta avioliitosta voi määrätä muutettavaksi. - Anonyymi
Näistä tulee vääjämättä mieleen, että yhä useammilla ihmisillä on mielenterveys ongelmia, eikä setan opit ainakaan auta asiassa, vaan pahentaa tilannetta entisestään.
- Anonyymi
Erikoista on se, miten hanakasti tästä Raamatun kohdasta konservatiivisessa päädyssä pidetään kiinni. Raamatussa on paljon opetusta, jonka aikasidonnaisuus on nähty. Kuten eräs pastori sanoi: on asioita jotka ovat oikein tai väärin, ja sitten on vanhaa j uutta. Kuinka moni liikkeen naisista peittää päänsä rukoillessaan?
Hyvä, että Milla tuli asian kanssa esiin omalla nimellä ja vanhemmatkin mainiten. Tässä kohtaa se juuri on oleellista, kun perhe on Sleyssä niin merkittävässä roolissa.- Anonyymi
Pään peittäminen on ihan eri tason asia, ei pelastuskysymys. https://www.luterilainen.net/paan-peittaminen-jumalanpalveluksessa/
"Kuinka moni liikkeen naisista peittää päänsä rukoillessaan?"
Eikä tuo ole ainut. Eivät he edes itse kykene noudattamaan niitä tulkintojaan, vaan aina noukkivat ne kohdat, mikä sopii heidän näkemyksiinsä.
Toisaalta he ovat vuosikymmenien mittaan hyväksyneet monta modernia juttua, vaikka olevinaan eivät tätäkään muista.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Eikä tuo ole ainut. Eivät he edes itse kykene noudattamaan niitä tulkintojaan, vaan aina noukkivat ne kohdat, mikä sopii heidän näkemyksiinsä.
Toisaalta he ovat vuosikymmenien mittaan hyväksyneet monta modernia juttua, vaikka olevinaan eivät tätäkään muista.Miten voi edes verrata pään peittämistä rukoillessa ja sitä miten toteuttaa seksuaalisuuttaan? Kukaan ei ole kieltänyt aikaan sidottuja asioita.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Toisaalta he ovat vuosikymmenien mittaan hyväksyneet monta modernia juttua, vaikka olevinaan eivät tätäkään muista.” Eivät he edes itse kykene noudattamaan niitä tulkintojaan, vaan aina noukkivat ne kohdat, mikä sopii heidän näkemyksiinsä. ” Esimerkkejä?
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi edes verrata pään peittämistä rukoillessa ja sitä miten toteuttaa seksuaalisuuttaan? Kukaan ei ole kieltänyt aikaan sidottuja asioita.
"Miten voi edes verrata pään peittämistä rukoillessa ja sitä miten toteuttaa seksuaalisuuttaan?"
Veraan sitä, miten tarkasti olevinaan sitä Raamattua noudatetaan. Tiedän ettei se enää ole tärkeää, vaan yksi niistä mitä on valikoitu pois.Mummomuori2 kirjoitti:
"Miten voi edes verrata pään peittämistä rukoillessa ja sitä miten toteuttaa seksuaalisuuttaan?"
Veraan sitä, miten tarkasti olevinaan sitä Raamattua noudatetaan. Tiedän ettei se enää ole tärkeää, vaan yksi niistä mitä on valikoitu pois.Ymmärtäisit edes Raamatun kohdan kontekstin ennen kuin heittelet juttusi. 😼
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pään peittäminen on ihan eri tason asia, ei pelastuskysymys. https://www.luterilainen.net/paan-peittaminen-jumalanpalveluksessa/
Erikoista viitata tekstiin, joka on täynnä tulkintaa. Lauseita kuten: "voidaan tulkita näin" tai "Paavali tarkoitti näin". Mistä sen voi tietää mitä Paavali tarkoitti. Tai miksi tässä kohtaa voidaan tulkita? Miksi homoseksuaalisuuteen viittaavia Raamatun jakeita ei voi tulkita, mutta muita voi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi edes verrata pään peittämistä rukoillessa ja sitä miten toteuttaa seksuaalisuuttaan? Kukaan ei ole kieltänyt aikaan sidottuja asioita.
Raamatussa esitetyn kaltainen homoseksuaalisuuden harjoittaminen on mitä enimmissä määrin aikaan sidottua.
aito_Iainen kirjoitti:
Ymmärtäisit edes Raamatun kohdan kontekstin ennen kuin heittelet juttusi. 😼
"Ymmärtäisit edes Raamatun kohdan kontekstin..."
Ymmärrän se oikein hyvin, aivan samoin on tämän homouden kanssa. Että jospa tosiaan joskus sinäkin ottaisit sen kontekstin huomioon.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ymmärrän se oikein hyvin, aivan samoin on tämän homouden kanssa. Että jospa tosiaan joskus sinäkin ottaisit sen kontekstin huomioon.Et sinä mitään ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa esitetyn kaltainen homoseksuaalisuuden harjoittaminen on mitä enimmissä määrin aikaan sidottua.
Enää ei miehet makaa miesten kanssa?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ymmärrän se oikein hyvin, aivan samoin on tämän homouden kanssa. Että jospa tosiaan joskus sinäkin ottaisit sen kontekstin huomioon.Jeesus puhui vain Jumalan yhdistäneestä miehestä ja naisesta, ei saman sukupuolen muodostamista pareista. Perästä puhui avioon kelpaamattomista, joihin voi lukea mm. homoseksuaalit, jotka eivät voi taipumuksensa vuoksi ajatella avioituvansa vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Mummomuori2 kirjoitti:
Ymmärrän se oikein hyvin, aivan samoin on tämän homouden kanssa. Että jospa tosiaan joskus sinäkin ottaisit sen kontekstin huomioon.Ymmärrätkö sitten, että kaikki homoseksuaaliset teot tuomitaan yksiselitteisesti?
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei miehet makaa miesten kanssa?
Raamatussa makaaminen on aina yhdyntä.
Jos siitä lähdetään, niin miehen kanssa makaa heteroita, biseksuaalisia ja puolet homoista.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa makaaminen on aina yhdyntä.
Jos siitä lähdetään, niin miehen kanssa makaa heteroita, biseksuaalisia ja puolet homoista.Mies yhtyy toisen miehen peräsimeen, anaaliyhdynnässä.
Toki muukin seksi miesten välillä on syntiä. Anonyymi kirjoitti:
Mies yhtyy toisen miehen peräsimeen, anaaliyhdynnässä.
Toki muukin seksi miesten välillä on syntiä.Raamattu sanoo, jos mies makaa.
Sinä, että muukin seksi. Ihmiset ovat kovia keksimään muille syntejä.
Et lisää synniksi sitä kun mies panee naista pyllyyn.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu sanoo, jos mies makaa.
Sinä, että muukin seksi. Ihmiset ovat kovia keksimään muille syntejä.
Et lisää synniksi sitä kun mies panee naista pyllyyn.Kuutio todella paksussa kunnossa.
Et sitäkään ole huomannut. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Veraan sitä, miten tarkasti olevinaan sitä Raamattua noudatetaan. Tiedän ettei se enää ole tärkeää, vaan yksi niistä mitä on valikoitu pois.Koeta mummo ymmärtää, että vanhanliiton kaikki ohjeet ja määräykset eivät koske uudenliiton kristittyjä.
Näitä on monia alkaen ympärileikkauksesta, syömis- ym säännöt, myös palveluselämää koskevia j n e...
Kovasti vakuuttelet olevasi kristitty, muttet tunnu tietävän edes perusjuttuja, joita uusi testamentti opettaa. Anonyymi kirjoitti:
Koeta mummo ymmärtää, että vanhanliiton kaikki ohjeet ja määräykset eivät koske uudenliiton kristittyjä.
Näitä on monia alkaen ympärileikkauksesta, syömis- ym säännöt, myös palveluselämää koskevia j n e...
Kovasti vakuuttelet olevasi kristitty, muttet tunnu tietävän edes perusjuttuja, joita uusi testamentti opettaa.Ai niinkö. Ja sitten kun otetaan mukaan homo-säädökset joita löytyy vanhan testamentin puolelta, johon tälläkin palstalla usein viitataan, niin ovatkin OK. Perusteluna käytetään sitä että jeesuksenne itse sanoi että hän ei ole tullut muuttamaan vaan säilyttämään lakia. Kas näin:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
PS. Oliko sulla muuta?- Anonyymi
Ai niinkö. Ja sitten kun otetaan mukaan homo-säädökset joita löytyy vanhan testamentin puolelta, johon tälläkin palstalla usein viitataan, niin ovatkin OK. Perusteluna käytetään sitä että jeesuksenne itse sanoi että hän ei ole tullut muuttamaan vaan säilyttämään lakia. Kas näin:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
PS. Oliko sulla muuta?Olihan mulla. En voi kommentoida jonkun toisen uskovaisen mielipiteitä sinun esittämänä. Kerro vaan ihan vapaasti mitä mieltä sinä olet, ja silloin sinä olet itse vastuussa omista sanoistasi.
Anonyymi kirjoitti:
Olihan mulla. En voi kommentoida jonkun toisen uskovaisen mielipiteitä sinun esittämänä. Kerro vaan ihan vapaasti mitä mieltä sinä olet, ja silloin sinä olet itse vastuussa omista sanoistasi.
Niin että sinäkö et hyväksy tuota jeesuksesi sanomaa ja siitä tehtyä suoraa tulkintaa oikeaksi? Kerro nyt toki miten asia sitten pitäisi oikein ymmärtää?
- Anonyymi
Niin että sinäkö et hyväksy tuota jeesuksesi sanomaa ja siitä tehtyä suoraa tulkintaa oikeaksi? Kerro nyt toki miten asia sitten pitäisi oikein ymmärtää?
Onko sinun tulkintasi seuraava?:
"Perusteluna käytetään sitä että jeesuksenne itse sanoi että hän ei ole tullut muuttamaan vaan säilyttämään lakia. " - Anonyymi
Ai niinkö. Ja sitten kun otetaan mukaan homo-säädökset joita löytyy vanhan testamentin puolelta, johon tälläkin palstalla usein viitataan, niin ovatkin OK. Perusteluna käytetään sitä että jeesuksenne itse sanoi että hän ei ole tullut muuttamaan vaan säilyttämään lakia. Kas näin:
PS. Oliko sulla muuta?Lue Roomalaiskirjeen alusta, siellä apt. Paavali vahvistaa homoudesta kaiken, minkä Mooseskin jo sanoi.
Jeesus taas vuorisaarnassa Matt. 5 - 7 luvuissa lain ja profeetat kirjoittavat, Matt. 5: 17...
"PS. Oliko sulla muuta?"
Senverran muutakin olisi, mutta on aikalailla ajan tuhlaamista selittää täysin ummikolle Raamatun totuuksia ja minä vastasin Mummomuorille, en sinulle, paitsi nyt.
Raamattua ei kannata kaltaisesi ummikon edes yrittää tulkita, koska se on laadittu uskoville, kristityille.
Tämäkin on kerrottu UT,n puolella... Anonyymi kirjoitti:
Lue Roomalaiskirjeen alusta, siellä apt. Paavali vahvistaa homoudesta kaiken, minkä Mooseskin jo sanoi.
Jeesus taas vuorisaarnassa Matt. 5 - 7 luvuissa lain ja profeetat kirjoittavat, Matt. 5: 17...
"PS. Oliko sulla muuta?"
Senverran muutakin olisi, mutta on aikalailla ajan tuhlaamista selittää täysin ummikolle Raamatun totuuksia ja minä vastasin Mummomuorille, en sinulle, paitsi nyt.
Raamattua ei kannata kaltaisesi ummikon edes yrittää tulkita, koska se on laadittu uskoville, kristityille.
Tämäkin on kerrottu UT,n puolella...Seli seli. Nyt puhuttiinkin siitä mitä jeesuksesi sanoi. Ei mitä Paavalin messusi. Ynnä että unohdat sen, että vanha testamentti on täynnä tappomääräyksiä - jopa taaperoiden - ja nekin ovat siis voimassa tuolla jeesuksesi kommentilla.
Ei siihen mitään Paavalia tarvita. Tarkoittaa että jeesuksesi vahvistaa esim uskottoman vaimo kuoliaaksi kivityksen. Näin mm. kaikken alla olevan jeesuksesi vahvistaa, eikä kiellä sitä. Ja tätä Israelin armeija toteuttaa juuri nyt Gazan alueella:
"Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
PS. Kerro toki myös mitäkä olivat jeesuksesi viimeiset sanat ristillä? Olivatko ne "Se on täytetty" vai "Jumalani, jumalani miksi minut hylkäsit?" vaiko "Isä, sinun käsiisi annan henkeni"?- Anonyymi
Seli seli. Nyt puhuttiinkin siitä mitä jeesuksesi sanoi. Ei mitä Paavalin messusi. Ynnä että unohdat sen, että vanha testamentti on täynnä tappomääräyksiä - jopa taaperoiden - ja nekin ovat siis voimassa tuolla jeesuksesi kommentilla.
Ei siihen mitään Paavalia tarvita. Tarkoittaa että jeesuksesi vahvistaa esim uskottoman vaimo kuoliaaksi kivityksen. Näin mm. kaikken alla olevan jeesuksesi vahvistaa, eikä kiellä sitä. Ja tätä Israelin armeija toteuttaa juuri nyt Gazan alueella:
"Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
PS. Kerro toki myös mitäkä olivat jeesuksesi viimeiset sanat ristillä? Olivatko ne "Se on täytetty" vai "Jumalani, jumalani miksi minut hylkäsit?" vaiko "Isä, sinun käsiisi annan henkeni"?No niin, sanoinhan, että on ajan tuhlaamista (wasting time) selittää ummikolle yhtään mitään ja osoitat sen heti todella turhaksi.
Tuot VT,n kirjoituksia samantien, vaikka yritin kertoa, ettei ummikolle voi/ kannata edes yrittää selittää, mutta sinähän olet vanhastaan tunnettu jankuttaja, kun kerran olet saanut päähäsi jonkun ajatuksen (harvinaista kylläkin), niin jankutat sitä maailman tappiin.
Sinä tässä yrität selittää, tosin huonolla menestyksellä.
Jeesuksen viimeisimmiksi sanoiksi on totta nuo kaikki ja sen olen sulle selittänyt joskus aiemmin, Jeesus oli maanpäällä ollessaan tosi ihminen ja tosi Jumala ja hän tosiaan huusi tuskissaan Eeli Eeli lama sbaktani (Matt. 27: 46) , kun luuli Jumalan hyljänneen hänet, Luuk. 23: 46. j.n.e..
Ristiinnaulitsemisen todisti monet Jeesuksen opetuslapset ja seuraajat ja olisi omitusta, mikäli he kaikki kertoisivat tapahtumista sanasta sanaan samalla tavalla, vaan niinkuin on vieläkin, jonkun tapahtuman silminnäkijät kertovat/ havainnoivat eritavalla tapahtumiin.
Sama myöskin evankeliumeissa...
Ellet ole tosiaan mummomuori, en jaksa näitä älyttömyyksiäsi, sillä hänelle alun perinkin vastasin. Anonyymi kirjoitti:
No niin, sanoinhan, että on ajan tuhlaamista (wasting time) selittää ummikolle yhtään mitään ja osoitat sen heti todella turhaksi.
Tuot VT,n kirjoituksia samantien, vaikka yritin kertoa, ettei ummikolle voi/ kannata edes yrittää selittää, mutta sinähän olet vanhastaan tunnettu jankuttaja, kun kerran olet saanut päähäsi jonkun ajatuksen (harvinaista kylläkin), niin jankutat sitä maailman tappiin.
Sinä tässä yrität selittää, tosin huonolla menestyksellä.
Jeesuksen viimeisimmiksi sanoiksi on totta nuo kaikki ja sen olen sulle selittänyt joskus aiemmin, Jeesus oli maanpäällä ollessaan tosi ihminen ja tosi Jumala ja hän tosiaan huusi tuskissaan Eeli Eeli lama sbaktani (Matt. 27: 46) , kun luuli Jumalan hyljänneen hänet, Luuk. 23: 46. j.n.e..
Ristiinnaulitsemisen todisti monet Jeesuksen opetuslapset ja seuraajat ja olisi omitusta, mikäli he kaikki kertoisivat tapahtumista sanasta sanaan samalla tavalla, vaan niinkuin on vieläkin, jonkun tapahtuman silminnäkijät kertovat/ havainnoivat eritavalla tapahtumiin.
Sama myöskin evankeliumeissa...
Ellet ole tosiaan mummomuori, en jaksa näitä älyttömyyksiäsi, sillä hänelle alun perinkin vastasin.Kyseessä oleva kohta ei ole mikään "älyttömyys" vaan se on hiertänyt kirkon opin selittäjiä ja filosofeja reilut tuhat vuotta. Edelleen jos olet sitä mieltä, että kaikki nuo pitävät paikkaan ja ne kirjasivat ylös opetuslapset, niin silloin suoraan todistat että raamattu on ihmisen kirjoittama eikä suoraan mitään jumalan sanaa. Juuri tälläiset "omaan jalkaan ampumiset" ovat tällä palstalla teille hihhuleille enemmän kuin yleisiä.
- Anonyymi
Kyseessä oleva kohta ei ole mikään "älyttömyys" vaan se on hiertänyt kirkon opin selittäjiä ja filosofeja reilut tuhat vuotta. Edelleen jos olet sitä mieltä, että kaikki nuo pitävät paikkaan ja ne kirjasivat ylös opetuslapset, niin silloin suoraan todistat että raamattu on ihmisen kirjoittama eikä suoraan mitään jumalan sanaa. Juuri tälläiset "omaan jalkaan ampumiset" ovat tällä palstalla teille hihhuleille enemmän kuin yleisiä.
Voi paha yksinkertaisuus...
Ihmiset tietenkin ovat kirjoittaneet Raamatun, sekä siihen liittyvät kirjoitukset, apokryfit ja traditiot, Jumalan Hengen sanelemana.
Tällainen jalkaan ampuminen on idiootin, eli kaltaisesi pökiön jokapäiväinen harrastus, kun et muita selityksiä keksi............. Anonyymi kirjoitti:
Voi paha yksinkertaisuus...
Ihmiset tietenkin ovat kirjoittaneet Raamatun, sekä siihen liittyvät kirjoitukset, apokryfit ja traditiot, Jumalan Hengen sanelemana.
Tällainen jalkaan ampuminen on idiootin, eli kaltaisesi pökiön jokapäiväinen harrastus, kun et muita selityksiä keksi.............Juu kyllä minä tiedän tuosta "automaattikirjoituksesta" pyhän hengen ohjaamana. Sitä vaan että se henki sitten vaihtelee mielipidettä kuten haluaa. Se tässä oli pointtina.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Automaattikirjoitus- Anonyymi
Juu kyllä minä tiedän tuosta "automaattikirjoituksesta" pyhän hengen ohjaamana. Sitä vaan että se henki sitten vaihtelee mielipidettä kuten haluaa. Se tässä oli pointtina.
https://fi.wikipedia.org/wiki/AutomaattikirjoitusRaamattu on Pyhän Hengen inspiroima, ei automaattikirjoitusta. Esimerkiksi se jae jossa miehiä kielletään kuolemanrangaistuksen uhalla makaamasta miehen ei ole automaattikirjoitusta, vaan Jumalan sanaa. Se velvoittaa.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Ymmärtäisit edes Raamatun kohdan kontekstin ennen kuin heittelet juttusi. 😼
Viimeisimmät kuvar⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
Anonyymi kirjoitti:
Mies yhtyy toisen miehen peräsimeen, anaaliyhdynnässä.
Toki muukin seksi miesten välillä on syntiä.Sitä syntiä ei vaan Raamatussa ole mainittu.
Uskovilla on ikävä tapa muutella syntejä.
- Anonyymi
"Kun Milla Heinonen, 25, oli pieni, hänen suurin pelkonsa oli se, että hänestä tulee lesbo. "
Tää on sitä Setan aikaansaannosta. Pienten lasten ei pitäisi edes tietää lesboudesta tai miettiä tollasta.- Anonyymi
Ei tietenkään ole SETAn syy, vaan se, mitä hän on liikkeen parissa kuullut ja oppinut lapsesta asti. SLEY on paaluttanut kantansa jo paljon ennen kuin Milla on syntynyt. Lapset kyllä kuulevat asioita, joita heidän ympärillään puhutaan, vaikka niistä ei puhuttaisi suoraan heille. Ymmärtävät, mitä ymmärtävät, usein vaillinaisesti. Ja yleensä heille ei noissa liikkeissä vastata kunnolla, jos uskaltautuvat kysymään. Sanotaan vain, että ei tämä kuulu sinulle. Tai sitten yksiselitteisesti kerrotaan, että homoseksuaalisuus on paha synti. Minäkin SLEYn toimintaa tunnen pitkältä ajalta, sekä hyvässä että pahassa.
- Anonyymi
Kaikkea ne päiväkodissa ja peruskoulussa kuuleekin. Sitten tulevat kotiin ja pelkäävät olevansa lesboja. Seta, milloin otat vastuun henkisestä väkivallasta lapsia kohtaan?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea ne päiväkodissa ja peruskoulussa kuuleekin. Sitten tulevat kotiin ja pelkäävät olevansa lesboja. Seta, milloin otat vastuun henkisestä väkivallasta lapsia kohtaan?!
Seta ei ole vastuussa henkisestä väkivallasta. No tietenkin he "valistavat" nuoria homouden vaaroista mutta homous on ihan luonnollista, joten miksi se olisi vaarallista? Miksi yksikään nuori tarvitsisi tukea perinteisiin sukupuolirooleihin? Nehän ovat vain "sortoa", ja sen takia heillä on niitä mielenterveysongelmia.
Anonyymi kirjoitti:
Koska olet kuullut että joku olisi kokenut SETAn puolelta henkistä väkivaltaa? Vai onko olemassa selainen järjestö kuin "SETAn uhrit ry"? Ynnä miksi valtio antaa tukea SETAlle?
- Anonyymi
Kys. jutusta:
”Kotona myös opetettiin, että homous on synti.”
”Olen kuullut, että kun olin pieni, äiti sanoi, että toivottavasti hänen lapsistaan ei tule lesboja eikä narkkareita." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kys. jutusta:
”Kotona myös opetettiin, että homous on synti.”
”Olen kuullut, että kun olin pieni, äiti sanoi, että toivottavasti hänen lapsistaan ei tule lesboja eikä narkkareita."Näin jokainen normaali ihminen toivoo, vaikka ei sanoisi aina ääneen sosiaalisen painostuksen uhana alla.
- Anonyymi
Eheytyminen on hyvä asia. Tämän tietävät lääkärit jotka tuhansin tapauksin eheyttävät sairaita ja särkyneitä!!
Myös Jeesus eheyttää särkyneet heterot ja homot, jotka ovat uskoon tulleet ja tarvitsevat Herramme lohtua ja armoa. Edelleen rukouksella ja sielunhoidolla voimme eheyttää koska se perimmäinen toimija näissäkin on Jeesus Kristus. Näin ihmiset vapautuvat ja eheytyvät oikeiksi Jumalan lapsiksi missä synnin kuolettava voima on kaikonnut.On se ihmeellistä että näitä ehetyneitä on kuulemma tuhansia, mutta tällä palstalla ei heitä ole koskaan näkynyt yhtäkään. Voisitko kertoa mistähän tämä johtuu?
- Anonyymi
On se ihmeellistä että näitä ehetyneitä on kuulemma tuhansia, mutta tällä palstalla ei heitä ole koskaan näkynyt yhtäkään. Voisitko kertoa mistähän tämä johtuu?
Väitteesi on kummallinen. Mistä tiedät mistä kukin on eheytynyt?
Täällähän keskustellaan asioista lähinnä yleisemmällä tasolla.
On tälläkin palstalla joku joskus syvemmin avautunut omista asioista.
Et sinäkään lähtisi kovin helposti täällä rehellisesti henkilökohtaisemmista asioista avautumaan. Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi on kummallinen. Mistä tiedät mistä kukin on eheytynyt?
Täällähän keskustellaan asioista lähinnä yleisemmällä tasolla.
On tälläkin palstalla joku joskus syvemmin avautunut omista asioista.
Et sinäkään lähtisi kovin helposti täällä rehellisesti henkilökohtaisemmista asioista avautumaan.Ai yleisemmällä tasolla täällä manataan homoja helvettiin, jos nämä "sairaat" ihmiset eivät tee parannusta. Sitä ennen heidät pitäisi fundujen mukaan sulkea - yleisemällä tasolla - sairaalaan tai vankilaan....
On se ihmeellistä että näitä ehetyneitä on kuulemma tuhansia, mutta tällä palstalla ei heitä ole koskaan näkynyt yhtäkään. Voisitko kertoa mistähän tämä johtuu?
”On se ihmeellistä että näitä ehetyneitä on kuulemma tuhansia, mutta tällä palstalla ei heitä ole koskaan näkynyt yhtäkään.”
Ei näy niin. Johtuu varmaan siitä, ettei niitä kovin montaa ole. Ehkä heitä kielletään kertomasta siitä, sillä saattaisi paljastua, etteivät hekään ole niin ”eheytyneitä”?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”On se ihmeellistä että näitä ehetyneitä on kuulemma tuhansia, mutta tällä palstalla ei heitä ole koskaan näkynyt yhtäkään.”
Ei näy niin. Johtuu varmaan siitä, ettei niitä kovin montaa ole. Ehkä heitä kielletään kertomasta siitä, sillä saattaisi paljastua, etteivät hekään ole niin ”eheytyneitä”?Kyllä heitä ilmottautui useita kun ystäväsi Mnot peräänkuulutti heitä, älä siis viitsi taas valehdella.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä heitä ilmottautui useita kun ystäväsi Mnot peräänkuulutti heitä, älä siis viitsi taas valehdella.
Joo siis ketä ilmaantui ja koska? Laitappas tulemaan esille. Odotan todella mielenkiinnolla.
- Anonyymi
Ai yleisemmällä tasolla täällä manataan homoja helvettiin, jos nämä "sairaat" ihmiset eivät tee parannusta. Sitä ennen heidät pitäisi fundujen mukaan sulkea - yleisemällä tasolla - sairaalaan tai vankilaan....
Luuletko, että tänne tosiaan joku tulee kertomaan intiimejä asioitaan ?
Elätkö tosiaan noin pienessä kuplassa ja luulet tämän roskasangon olevan kenenkään kiinnostuksen kohde ?
Täällähän suorastaan räitään ihmisten päälle, jotka jotain itsestään erehtyvät kirjoittamaan.
Kaikkea sitä kuuleekin, höh.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että tänne tosiaan joku tulee kertomaan intiimejä asioitaan ?
Elätkö tosiaan noin pienessä kuplassa ja luulet tämän roskasangon olevan kenenkään kiinnostuksen kohde ?
Täällähän suorastaan räitään ihmisten päälle, jotka jotain itsestään erehtyvät kirjoittamaan.
Kaikkea sitä kuuleekin, höh.."Luuletko, että tänne tosiaan joku tulee kertomaan intiimejä asioitaan ?"
Monille uskoville, sekä heteroilla että homoille, särkyneisyys on niin suuri ja herkkä asia ja monen kohdalla vielä keskeneräinen, että näitä asioita ei repostella pahantahtoisille ihmisille koska he janoavat särkeä vaan lisää särkynyttä. Näitä käsitellään seurakunnissa ja suurinta osaa yksityisissa rukous- ja sielunhoitotilanteissa. - Anonyymi
Ai yleisemmällä tasolla täällä manataan homoja helvettiin, jos nämä "sairaat" ihmiset eivät tee parannusta. Sitä ennen heidät pitäisi fundujen mukaan sulkea - yleisemällä tasolla - sairaalaan tai vankilaan....
"Ai yleisemmällä tasolla täällä manataan homoja helvettiin, jos nämä "sairaat" ihmiset eivät tee parannusta. "
No tämä on juuri sitä raivoa mitä kohdistat uskoviin. Emme manaa ketään emmekä tuomitse vaan kerromme Jumalan tahdon sillä tappaa kuin se on kirjoitettu. Amen
Arviolta ainakin viisi pinnaa uskoontulleista on entisiä homoseksuaaleja, jotka myös tarvitsevat eheytymistä pois synnillisistä himoista, mitkä vaan johtavat lopulta ihmisen kadotukseen. Anonyymi kirjoitti:
"Ai yleisemmällä tasolla täällä manataan homoja helvettiin, jos nämä "sairaat" ihmiset eivät tee parannusta. "
No tämä on juuri sitä raivoa mitä kohdistat uskoviin. Emme manaa ketään emmekä tuomitse vaan kerromme Jumalan tahdon sillä tappaa kuin se on kirjoitettu. Amen
Arviolta ainakin viisi pinnaa uskoontulleista on entisiä homoseksuaaleja, jotka myös tarvitsevat eheytymistä pois synnillisistä himoista, mitkä vaan johtavat lopulta ihmisen kadotukseen.Moni nuori homo on tehnyt itsemurhan, kun vanhempien ja seurakunnan painostus muuttumiseen on ollut liikaa. Kun ei pysty muuksi muuttumaan.
Raamatussa seksuaalinen himo ei ole synnillistä.Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Joo siis ketä ilmaantui ja koska? Laitappas tulemaan esille. Odotan todella mielenkiinnolla.
Ei siis löytynyt nytkään ketään....
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä heitä ilmottautui useita kun ystäväsi Mnot peräänkuulutti heitä, älä siis viitsi taas valehdella.
”Kyllä heitä ilmottautui useita kun ystäväsi Mnot…”
Useita? Ei siis yhtään.
Toisekseen, tuo on ilmeisesti antamasi nimitys nimimerkille "Mistänäitäoikeintulee”. Ja emme me ystäviä ole, vaan aivan samalla tavalla täällä netissä kirjoitellaan kuten sinäkin.Mummomuori2 kirjoitti:
”Kyllä heitä ilmottautui useita kun ystäväsi Mnot…”
Useita? Ei siis yhtään.
Toisekseen, tuo on ilmeisesti antamasi nimitys nimimerkille "Mistänäitäoikeintulee”. Ja emme me ystäviä ole, vaan aivan samalla tavalla täällä netissä kirjoitellaan kuten sinäkin.En ole koko elämäni aikana huomannut kenellekään homon tai lesbon muuksi muuttuneen. Kaikki ovat sitä mitä ovat aina olleet.
Ei edes tällä palstalla ole muuttuneita.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Moni nuori homo on tehnyt itsemurhan, kun vanhempien ja seurakunnan painostus muuttumiseen on ollut liikaa. Kun ei pysty muuksi muuttumaan.
Raamatussa seksuaalinen himo ei ole synnillistä.Surullista lukea kun ei tunneta meidän pääuskontoa, kristinuskoa.
Ei raamatuntulkintoja kristikunnassa ole pääkohdista , synnistä tai pelastumisesta muuta kuin jollain liberaaliteologeilla . Se pahoinvointi homoseksuaaleilla ei tule ulkoapäin vaan sisältäpäin. Ei auta vaikka kaikki olis homoja niin mielenterveysongelmat vain lisääntyisivät ja yhteiskunnan pystyssä pysyminen olis utopiaa, kun arvot olis sen mukaiset Anonyymi kirjoitti:
Surullista lukea kun ei tunneta meidän pääuskontoa, kristinuskoa.
Ei raamatuntulkintoja kristikunnassa ole pääkohdista , synnistä tai pelastumisesta muuta kuin jollain liberaaliteologeilla . Se pahoinvointi homoseksuaaleilla ei tule ulkoapäin vaan sisältäpäin. Ei auta vaikka kaikki olis homoja niin mielenterveysongelmat vain lisääntyisivät ja yhteiskunnan pystyssä pysyminen olis utopiaa, kun arvot olis sen mukaisetNo kerro nyt toki millainen se yhteiskunta olisi, jossa olisi valtaosa homoja?
- Anonyymi
Hesari kertoo vain ja ainoastaan sen agendaan sopivia tarinoita. Suurelle yleisölle ei kerrota Jumalan ihmeistä, tosiasiota parantumisista, heteroseksuaalisuuden vahvistumisesta.
TÄH!!! Onko tämä joku Hesarin etäispääte? Kun oli kyse siitä, että miksi tällä palstalla ei koskaan kukaan "ehetynyt homo" kerro omaa tarinaansa ynnä ota osaa keskusteluun? Heitä kuin teidän hihhuleiden edustajan mukaan on jopa tuhansia....
- Anonyymi
TÄH!!! Onko tämä joku Hesarin etäispääte? Kun oli kyse siitä, että miksi tällä palstalla ei koskaan kukaan "ehetynyt homo" kerro omaa tarinaansa ynnä ota osaa keskusteluun? Heitä kuin teidän hihhuleiden edustajan mukaan on jopa tuhansia....
Hyvä huomio paitsi että tuo lukusi että meitä eheytyneitä on Suomessa pelkästään tuhansia on aivan liian pieni, meitä on satojatuhansia. Jeesus on niin taitava, armollinen ja rakastava ystäviään kohtaan. Amen
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio paitsi että tuo lukusi että meitä eheytyneitä on Suomessa pelkästään tuhansia on aivan liian pieni, meitä on satojatuhansia. Jeesus on niin taitava, armollinen ja rakastava ystäviään kohtaan. Amen
Itse tunnen ja tiedän homoja sekä henkilökohtaisesti, että julkisuudessa olevat.
Heistä jokainen on homo edelleen. Ettet vaan valehtele järkyttävästi.
Raamatussa Jeesus ei edes puhu homoista ja että heidät pitäisi eheyttää. Olet täysin väärässä.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Itse tunnen ja tiedän homoja sekä henkilökohtaisesti, että julkisuudessa olevat.
Heistä jokainen on homo edelleen. Ettet vaan valehtele järkyttävästi.
Raamatussa Jeesus ei edes puhu homoista ja että heidät pitäisi eheyttää. Olet täysin väärässä.Et tiedä mistään mitään.
Täällä kerrotaan ToIIojen surkeasta elämästä siellä faktaa. Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä mistään mitään.
Täällä kerrotaan ToIIojen surkeasta elämästä siellä faktaa.Jokainen homo on edelleen homo.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jokainen homo on edelleen homo.
Ja juomaton alkoholisti on edelleen alkoholisti.
Anonyymi kirjoitti:
Ja juomaton alkoholisti on edelleen alkoholisti.
Ei kai se niin mene.
Juomaton alkoholisti on raitistunut alkoholisti.Anonyymi kirjoitti:
Kas kun ei miljoonia. Kunnes joku toinen hihhuli sitten taas "manaa" että kun Suomessa ei ole aidosti uskovia kristittyjä kuin kourallinen. Vain he pääsevät taivaaseen. Muut joutuvat helvetin tuliin...
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Olet väärässä. Kyseessä on koko ajan homo, jos ei ole hetero tai biseksuaali.
En tietenkään ole väärässä.
Sama logiikka pätee kaikkeen mitä esitit. "Hesari kertoo vain ja ainoastaan sen agendaan sopivia tarinoita."
Juu kun agenda on kertoa todellisuudesta.
Tosin ei noita kertomuksia ole juuri muuallakaan. :D- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
HS oli kerran mukana eheytyshommassa.
Toimittajan raportti oli karu: huuhaata koko touhu.HS.
😂😂😂😂😂 - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Hesari kertoo vain ja ainoastaan sen agendaan sopivia tarinoita."
Juu kun agenda on kertoa todellisuudesta.
Tosin ei noita kertomuksia ole juuri muuallakaan. :DAgenda on kommunismi, kuten sinullakin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
HS oli kerran mukana eheytyshommassa.
Toimittajan raportti oli karu: huuhaata koko touhu.Toimittaja höpisee asioista mitä tahtoo.
Ihan oikein siellä autettiin eheytymään esim. pornoriippuvuudesta. Anonyymi kirjoitti:
Toimittaja höpisee asioista mitä tahtoo.
Ihan oikein siellä autettiin eheytymään esim. pornoriippuvuudesta.Oli kyse homon muuttumisesta heteroksi.
Turhaa touhua.torre3 kirjoitti:
Oli kyse homon muuttumisesta heteroksi.
Turhaa touhua.Toimittajan saama tieto oli sama kuin minulla on ollut.
Yksikään tietämäni homo tai lesbo ei ole muuksi muuttunut.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Toimittajan saama tieto oli sama kuin minulla on ollut.
Yksikään tietämäni homo tai lesbo ei ole muuksi muuttunut.Tieto löytyy että sinua on vedeIty pyIIyyn.
Satoja kertoja kuulemma. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli kyse homon muuttumisesta heteroksi.
Turhaa touhua.Ksksi Iihavaa ToIioa.
Laihtumista ei havaittu. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Toimittajan saama tieto oli sama kuin minulla on ollut.
Yksikään tietämäni homo tai lesbo ei ole muuksi muuttunut.Et tunne maailman kaikkia homoja tai Iesbojs.
Anonyymi kirjoitti:
Et tunne maailman kaikkia homoja tai Iesbojs.
Et ymmärrä koskaan mitään.
"Yksikään tietämäni homo tai lesbo.. ".Anonyymi kirjoitti:
Tieto löytyy että sinua on vedeIty pyIIyyn.
Satoja kertoja kuulemma.Ei ole mitenkään mahdollista.
Maailmalla pyörii valheita.Anonyymi kirjoitti:
Ksksi Iihavaa ToIioa.
Laihtumista ei havaittu.Pari viikkoa ollut 87-88 kiloa. Huono juttu.
Anonyymi kirjoitti:
HS.
😂😂😂😂😂Se on ollut paras lehti 1970-luvulta asti.
Tilasin Seinäjoella Ilkan, mutta lopetin, kun kokosivun otsikolla valehdeltiin Suomen ja Espanjan hintojen välillä. Sitä ennen oli jo huonoa uutisointia ja mielipiteitä.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et ymmärrä koskaan mitään.
"Yksikään tietämäni homo tai lesbo.. ".Eli noin kymmenen ihmistä.
Että sellaista taas. Ymmärsin hyvin jälleen.
Pyörit pienessä naismaisten piirissä. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole mitenkään mahdollista.
Maailmalla pyörii valheita.On rotta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pari viikkoa ollut 87-88 kiloa. Huono juttu.
VaIehteIet.
Kuutio Soinia paksumpi. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se on ollut paras lehti 1970-luvulta asti.
Tilasin Seinäjoella Ilkan, mutta lopetin, kun kokosivun otsikolla valehdeltiin Suomen ja Espanjan hintojen välillä. Sitä ennen oli jo huonoa uutisointia ja mielipiteitä.Heh, että paras.
Ajaa viherkommunistien agendaa. Totuus kaukana. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei ole mitenkään mahdollista.
Maailmalla pyörii valheita.Totta on tosiaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se on ollut paras lehti 1970-luvulta asti.
Tilasin Seinäjoella Ilkan, mutta lopetin, kun kokosivun otsikolla valehdeltiin Suomen ja Espanjan hintojen välillä. Sitä ennen oli jo huonoa uutisointia ja mielipiteitä.Kaksi Iihavaa ToIIoa.
Raamattu myös tallella siellä.
- Anonyymi
Turha se on porsaille yrittää osoittaa, että karsinan ulkopuolinen ei ole samassa karsinassa. Ne porsaat ei nääs ymmärrä kuitenkaan... Siksi homo- ja bikarsinasta ja sen liejusta pelastunut ei viitsi sioille mitään haastaa.
Exgayt ja exlesbot on todellisuutta. Kiitos Jumalan ! - Anonyymi
Hesari ym. wokettajat kirjoittavat aina omien kuvitelmiensa mukaisista eheytymisistä ja eheyttämisistä, ei siitä mitä oikeasti uskovien eheyttäminen on, sekä heteroiden että homojen ym. Jeesukseen uskoontulleiden.
Olemme Jeesukseen uskoontulleet lähes aina erittäin särkyneitä ja särjettyjä ihmisiä, joilta tämän maailman ihmiset ovat riistäneet ihmisarvon ja siksi tarvimme paljon rukousta, opetusta, sielunhoitoa ja vertaistukea sekä Pyhältä hengeltä ja muista aidoilta uskovilta. Tämä on sitä eheytymistä ja eheyttämistä.Ei vaikuta todelliselta.
Olin kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa, ja vapaissa suunnissa. Ei missään kohdattu homoa.
Lisäksi rukous on maailman turhin asia. Se on nähty.Suurin osako teistä on masokisti homoja ja lähtenyt porukoihin joissa teitä inhotaan ellei jopa vihata. Toisaalta kyllähän tuo varsin loogisesti selittäisi sitä hillitöntä mielenkiintoa mitä koette palstallakin homojen juttuja kohtaan edes torre ei ole noin innostunut niistä , mutta toisaalta kun tilanne on tuo niin eikö mieleen nouse epäilys, että eheytys ei ehkä ole mennyt ihan nappiin.
Tämä on varmasti huono vertaus mutta paremman puutteessa... verrataan sitä tupakointiin. Tunnen montakin sellaista ihmistä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin mutta en yhtäkään sellaista joka haluaisi jatkuvasti puhua tupakanpoltosta.- Anonyymi
"Olemme Jeesukseen uskoontulleet lähes aina erittäin särkyneitä ja särjettyjä ihmisiä, joilta tämän maailman ihmiset ovat riistäneet ihmisarvon ja siksi tarvimme paljon rukousta, opetusta, sielunhoitoa ja vertaistukea sekä Pyhältä hengeltä ja muista aidoilta uskovilta."
Hyvä määritelmä mitä on eheytyminen! Matteus kiteyttää hyvin eheytymisen ...
Matt. 12:20
Särjettyä ruokoa hän (Jeesus) ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. Anonyymi kirjoitti:
"Olemme Jeesukseen uskoontulleet lähes aina erittäin särkyneitä ja särjettyjä ihmisiä, joilta tämän maailman ihmiset ovat riistäneet ihmisarvon ja siksi tarvimme paljon rukousta, opetusta, sielunhoitoa ja vertaistukea sekä Pyhältä hengeltä ja muista aidoilta uskovilta."
Hyvä määritelmä mitä on eheytyminen! Matteus kiteyttää hyvin eheytymisen ...
Särjettyä ruokoa hän (Jeesus) ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.Että oikeus voittaa, ei kyllä liity siihen että homo muuttuu muuksi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että oikeus voittaa, ei kyllä liity siihen että homo muuttuu muuksi.
Että kaksi Iihavaa ToIIoa siellä.
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Suurin osako teistä on masokisti homoja ja lähtenyt porukoihin joissa teitä inhotaan ellei jopa vihata. Toisaalta kyllähän tuo varsin loogisesti selittäisi sitä hillitöntä mielenkiintoa mitä koette palstallakin homojen juttuja kohtaan edes torre ei ole noin innostunut niistä , mutta toisaalta kun tilanne on tuo niin eikö mieleen nouse epäilys, että eheytys ei ehkä ole mennyt ihan nappiin.
Tämä on varmasti huono vertaus mutta paremman puutteessa... verrataan sitä tupakointiin. Tunnen montakin sellaista ihmistä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin mutta en yhtäkään sellaista joka haluaisi jatkuvasti puhua tupakanpoltosta.”Suurin osako teistä on masokisti homoja ja lähtenyt porukoihin joissa teitä inhotaan ellei jopa vihata.”
”Tunnen montakin sellaista ihmistä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin mutta en yhtäkään sellaista joka haluaisi jatkuvasti puhua tupakanpoltosta.”
Ehkä on vain niin, että he tarvitsevat noita homoja, jotta voivat näin todistaa omasta uskostaan ja näyttää, miten ”täydellisiä” he itse ovatkaan. Eli homoja käytetään omaan itsekkääseen toimintaan?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Suurin osako teistä on masokisti homoja ja lähtenyt porukoihin joissa teitä inhotaan ellei jopa vihata.”
”Tunnen montakin sellaista ihmistä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin mutta en yhtäkään sellaista joka haluaisi jatkuvasti puhua tupakanpoltosta.”
Ehkä on vain niin, että he tarvitsevat noita homoja, jotta voivat näin todistaa omasta uskostaan ja näyttää, miten ”täydellisiä” he itse ovatkaan. Eli homoja käytetään omaan itsekkääseen toimintaan?Mielikuvituksesi tuotoksia ei voi kuin hämmästellä, mutta ei siksi että ne osuisivat oikeaan.
- Anonyymi
Paskin levysi ikinä???
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/807239b3-3bb4-4f76-b28e-e64cbe7959bfKyllä, äitini sairasti tuota tautia. Meni pari vuotta ennenkuin osasivat sen diagnosoida.
- Anonyymi
HS kirjoittaa porvari skeidaa.
- Anonyymi
Tunsin erään entisen lespon. Hänellä oli nuoruudessaan ollut lesposuhteita. Tultuaan uskoon Jeesukseen, lespous häneltä jäi ja hän meni sittemmin naimisiin komean miehen kanssa josta monet muutkin naiset olivat olleet todella kiinnostuneita. No siis entinen lespo vaan oli miehelle rakas. He olivat naimisissa ainakin 60 vuotta, eli siihen asti kunnes kuolema heidät eroitti.
Anonyymi kirjoitti:
Tunsin erään entisen lespon. Hänellä oli nuoruudessaan ollut lesposuhteita. Tultuaan uskoon Jeesukseen, lespous häneltä jäi ja hän meni sittemmin naimisiin komean miehen kanssa josta monet muutkin naiset olivat olleet todella kiinnostuneita. No siis entinen lespo vaan oli miehelle rakas. He olivat naimisissa ainakin 60 vuotta, eli siihen asti kunnes kuolema heidät eroitti.
Heh heh. Osaan jo ymmärtää huumoria.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kyllä tuo kertomus on ihan tosi juttu. Tämä pariskunta oli syvällinen ja esimerkillinen Jeesukseen uskova aviopari.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaksi Iihavaa ToIIoa.
Siinä sitä huumoria riittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo kertomus on ihan tosi juttu. Tämä pariskunta oli syvällinen ja esimerkillinen Jeesukseen uskova aviopari.
Kyllä sen on pakko olla tosi juttu kun juuri sinä vaivaudut sen jakamaan tällä arvokkaalla palstalla. 🙏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen on pakko olla tosi juttu kun juuri sinä vaivaudut sen jakamaan tällä arvokkaalla palstalla. 🙏
Kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa nynnit anteeksi Hänen nimensä kautta. Eihän sille kukaan mitään voi, kun on saanut puhdistautua synneistään uskomalla Jeesukseen. Niin siitä on sellainen seuraus, että niiden entisten syntien teko ei todellakaan enää huvita, vaan ne alkaa oksettaa ja niitä ajatelessakin tulee huono etova olo. Siis sen ovat uskoon tulleet kokeneet ja niitä on miljoonia ja taas miljoonia. Itse koin alkoholin ja tupakan, nämä jotka pitivät minua otteessaan vuosia., uskoon tuloni jälkeen inhottavan hajuisia. Vieläkin vuosikymmenten jälkeen, niiden haju saa minut murheelliseksi niiden puolesta, Jotka niiden aineiden orjina ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa nynnit anteeksi Hänen nimensä kautta. Eihän sille kukaan mitään voi, kun on saanut puhdistautua synneistään uskomalla Jeesukseen. Niin siitä on sellainen seuraus, että niiden entisten syntien teko ei todellakaan enää huvita, vaan ne alkaa oksettaa ja niitä ajatelessakin tulee huono etova olo. Siis sen ovat uskoon tulleet kokeneet ja niitä on miljoonia ja taas miljoonia. Itse koin alkoholin ja tupakan, nämä jotka pitivät minua otteessaan vuosia., uskoon tuloni jälkeen inhottavan hajuisia. Vieläkin vuosikymmenten jälkeen, niiden haju saa minut murheelliseksi niiden puolesta, Jotka niiden aineiden orjina ovat.
Jos ei ole ikinä uskonut synteihin niin ei tarvitse myöskään uskoa jeesukseen. Näitä tapauksia on useampi miljardi.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen synti...?
Anonyymi kirjoitti:
Vertaatko nyt tosissasi alkoholiongelmaasi ja tupakointia toisten seksielämään.
Nuo mitä mainitsit ovat addiktioita.
Samaa kaavaa noudattaen moni ihminenhän on lopettanut rahapelien pelaamisen olisiko loogista että tuo porukka vaatisi sinua lopettamaan seksielämäsi ?- Anonyymi
Samaa kaavaa noudattaen moni ihminenhän on lopettanut rahapelien pelaamisen olisiko loogista että tuo porukka vaatisi sinua lopettamaan seksielämäsi ?No se alholi toi mukanaan yhtä sun toista syntiä, siis se rietas meno, josta lähimmäiset ja ulkopuolisetkin sai kärsiä. Kaikki synnin teko aiheuttaa murhetta ja tuskaa sekä häpeää ainakin lähiomaisissa, (vaikka eivät he aina siitä olekaan valittamassa) ja vähän muissakin. Joka haluaa kiusata vanhempiaan, veljiään ja siskojaan syninteolla, niin siitä vaan, mutta ei se oikein ole. Se on rikkomus ihmistä vastaan ja synti Jumalaa vastaan,
- Anonyymi
Samaa kaavaa noudattaen moni ihminenhän on lopettanut rahapelien pelaamisen olisiko loogista että tuo porukka vaatisi sinua lopettamaan seksielämäsi ?Ei syntejä verrata. Kullakin on omat syntinsä.
Myös seksuaalisista synneistä tulee päästä eroon. Niitä on niin heteroilla kuin homoilla.
Sellaista seksielämää, joka ei ole syntiä ei tarvitse tietenkään lopettaa. Se kuuluu miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Anonyymi kirjoitti:
No se alholi toi mukanaan yhtä sun toista syntiä, siis se rietas meno, josta lähimmäiset ja ulkopuolisetkin sai kärsiä. Kaikki synnin teko aiheuttaa murhetta ja tuskaa sekä häpeää ainakin lähiomaisissa, (vaikka eivät he aina siitä olekaan valittamassa) ja vähän muissakin. Joka haluaa kiusata vanhempiaan, veljiään ja siskojaan syninteolla, niin siitä vaan, mutta ei se oikein ole. Se on rikkomus ihmistä vastaan ja synti Jumalaa vastaan,
Liika viinaläträys on kyllä paha juurikin siitä syystä että siinä kärsii ne läheiset.
Sitä ei kuitenkaan voi mielestäni verrata esimerkiksi homouteen sillä onhan nyt varmasti olemassa heissäkin jopa sellaisia jotka elävät ihan onnellista elämää.
Ihmisten seksiasiat ovat ylipäätänsä mielestäni jokaisen yksityisasia niin kauan kun siinä ei tehdä mitään lainvastaista. Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Liika viinaläträys on kyllä paha juurikin siitä syystä että siinä kärsii ne läheiset.
Sitä ei kuitenkaan voi mielestäni verrata esimerkiksi homouteen sillä onhan nyt varmasti olemassa heissäkin jopa sellaisia jotka elävät ihan onnellista elämää.
Ihmisten seksiasiat ovat ylipäätänsä mielestäni jokaisen yksityisasia niin kauan kun siinä ei tehdä mitään lainvastaista. Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa.Niin ja kuten tällä palstalla on aikaisemmin jo kerrottu, niin homottelu tuntuu olevan hihhuleille paljon paljon pahempi synti kuin pedofilia. Yhtenä syynä on se, että raamatussa sanotaan kuulemma "hyi hyi" miesten väliselle seksille, mutta ei puhuta sanakaan lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Sen sijaan jumala kyllä siunaa sitä, että vihulaisten lasten pääkallon murskataan ja raskaana olevien naisten vatsat viilletään auki...
Niin ja kuten tällä palstalla on aikaisemmin jo kerrottu, niin homottelu tuntuu olevan hihhuleille paljon paljon pahempi synti kuin pedofilia. Yhtenä syynä on se, että raamatussa sanotaan kuulemma "hyi hyi" miesten väliselle seksille, mutta ei puhuta sanakaan lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Sen sijaan jumala kyllä siunaa sitä, että vihulaisten lasten pääkallon murskataan ja raskaana olevien naisten vatsat viilletään auki...
No aika pitkälle tuosta syystä kaikki mikä Raamatussa on mainittu ei tee siitä moraalisesti oikeaa. Sitä lukiessa on vähintään ymmärrettävä että se on myös paljon aikalaiskuvausta.
Ihmisten seksiasiat ovat ylipäätänsä mielestäni jokaisen yksityisasia niin kauan kun siinä ei tehdä mitään lainvastaista. Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa."Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa."
Aivan ja tätä kaksinaismoralismia kyseenalaistan joka kerran. Miksi heterojen "seksisynnit - mitä ne nyt sitten ovatkaan) ovat hyväksyttyjä? Niistä ei sivukaupalla kirjoiteta nettiin tai pamfletteja sekä kirjoja hyvin maalailevasti ja yhtä tuomitsevasti ja vääristelevästi.Mummomuori2 kirjoitti:
"Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa."
Aivan ja tätä kaksinaismoralismia kyseenalaistan joka kerran. Miksi heterojen "seksisynnit - mitä ne nyt sitten ovatkaan) ovat hyväksyttyjä? Niistä ei sivukaupalla kirjoiteta nettiin tai pamfletteja sekä kirjoja hyvin maalailevasti ja yhtä tuomitsevasti ja vääristelevästi.No vastaushan tuohon on se vanha eli siinä tukkii synti liian iholle.
Mummomuori2 kirjoitti:
"Jostain kumman syystä jotkut kokevat että homojen seksielämä on ikään kuin julkista omaisuutta ja sitä saa arvostella kuka tahansa mielin määrin kun taas heterojen touhuista ollaan hipi hiljaa."
Aivan ja tätä kaksinaismoralismia kyseenalaistan joka kerran. Miksi heterojen "seksisynnit - mitä ne nyt sitten ovatkaan) ovat hyväksyttyjä? Niistä ei sivukaupalla kirjoiteta nettiin tai pamfletteja sekä kirjoja hyvin maalailevasti ja yhtä tuomitsevasti ja vääristelevästi.No kaappihomot on asialla. Onhan täälläkin palstalla useita kuvauksia siitä, kuinka homot vetelevät toisiaan pyllyyn ja kuinka he koko ajan väijyvät miesten per.seitä.
No kaappihomot on asialla. Onhan täälläkin palstalla useita kuvauksia siitä, kuinka homot vetelevät toisiaan pyllyyn ja kuinka he koko ajan väijyvät miesten per.seitä.
Niin meinaat että noihin voimakkaisiin viesteihin on sekoittunut heidän fantasioitaan.
Voihan se tietenkin olla noin että siksi heterojen seksuaalisynneistä ei puhuta mitään jos niistä ei ole kokemusta eikä edes kykene niitä mielikuvituksissaan kuvittelemaan.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No vastaushan tuohon on se vanha eli siinä tukkii synti liian iholle.
”…siinä tukkii synti liian iholle.”
Ehkä tuokin voi olla yksi selitys. Tai ongelma on siinä, että silloin miltei kaikista ihmisistä pitäisi tehdä ”vihollisia” ja se ei oikein toimi kun fundamentalistit tarvitsevat kohteeksi selkeän ihmisryhmän. Kun ei voi enää juutalaisista tehdä vihollisia, niin valikoidaan sitten joku muu vähemmistö.Anonyymi kirjoitti:
Tunnen yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on hajonnut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tunnen yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on hajonnut.
Sinunkin on hajonnut.
- Anonyymi
Kyllä eheytyminen on mahdollista ,yksi biseksuaalisesti suuntautunut tuttuni pääsi irti biseksuaalisuudesta alettuaan seurustelemaan uskovan naisen kanssa ja on naimisissa naisen kanssa. Ja tässä blogikirjoituksesa vapaakirkoon kuuluva entinen homosekuaali eheytyi tuosta synnistä Jeesuksen veriuhrin kautta yksin armosta olemme pelastetut ja parannetut Jeesuksen verihaavojen kautta olemme pelastetut ja parannetut. Ev.lut kirkko on siinä mielessä luopio kirkko kun lähtee mukaan SETA,LBQGBT ja Woke agendaa edistämään. En edes suosittele menemistä seurakuntiin missä Jeesus on sysätty ulos seurakunnan ulko oven taakse ja siellä Jeesus kolkuttaa ja pyytää että hän pääsisi sisälle ja pääsisi seurakunnan pääksi. Sateenkaariseurakunnissa missä järjestetään sateeenkaarimessuja ei Jeesus ole seurakunnan pää vaan pahat henget ja sielunvihollinen on kirkossa valtoimenaan vallassa. Ihmiset ei saa suojaa Jeesuksen veren suojasta vaan joutuvat pahojen henkien ja sielunvihollisen hyökkäyksen kohteeksi. En suosittele mememään sateenkaari seurakuntiin.
Tässä on todistus yhden vapaaseurakuntalaisen eheytymisestä
http://www.kotipetripaavola.com/eheytyminenhomostaheteroksi.html
http://www.massresistance.org/
Hyvä dokumentti TV7;lta
https://www.tv7.fi/vod/player/40301/
Elävät vedet järjestö
https://elavatvedet.fi/yhteystiedot/
Itse suosittelen osallistumista helluntaiseurakuntien toimintaan,niissä Jeesus on seurakunnan päänä.
Lista Helluntaiseurakunnista
https://suomenhelluntaikirkko.fi/seurakunnat/
https://www.davidpawson.org/resources/series/men-for-god
https://www.tv7.fi/arkki/pawson/miehet-jumalalle-1-4_p2122/
https://www.tv7.fi/arkki/pawson/miehet-jumalalle-2-4_p2123/
https://www.tv7.fi/arkki/pawson/miehet-jumalalle-3-4_p2124/
https://www.tv7.fi/arkki/pawson/miehet-jumalalle-4-4_p2125/- Anonyymi
Miksi vihaatte lähimmäisiänne näin paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0eed16c-9840-45b4-9336-dc6e863b21cc–
Hyökkäyksen jälkeen olen saanut 1,5 kuukauden ajan viestejä, joissa sanotaan muun muassa, että ”olisi pitänyt hakata toinenkin silmä”, ”tämä oli varoitus, seuraavasta kerrasta et selviä”, ”tämä ei ole ohi, ennen kuin olet pyörätuolissa” ja ”tämä on Jumalan kosto”.
Tiainen kertoo, että jokin uskovainen henkilö kertoi hänelle kysyneensä Jumalalta, oliko hyökkäys hänestä vai saatanasta.
–Tämä henkilö kertoi yllättyneensä itsekin, kun ”vastaus oli Jumala”. Nämä saamani viestit ovat huolestuttavia. Jos ihmisillä on niin paljon patoutunutta vihaa, että he lähettävät tällaisia viestejä ihmiselle, joka toipuu vakavasta hyökkäyksestä ja siitä seuranneesta leikkauksesta, niin tämä keskustelu ei ole valmis. Tuosta pitää päästä irti.
Todellisuudessa tulee enemmän itsemurhia kuin homo muuttuu heteroksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuvittelet vihaa niin paljon?
Pysyttäisiin totuudessa, eikä nimetä asioita miten sattuun.
- Anonyymi
Ettei kukaan eksyisi
https://www.tv7.fi/arkki/ettei-kukaan-eksyisi/mista-totuus-loytyy_p88702/
https://www.tv7.fi/arkki/ettei-kukaan-eksyisi/arvot-yhteiskunnassa_p88703/
https://www.tv7.fi/arkki/ettei-kukaan-eksyisi/vapaa-arvomaailma-raamatun-valossa_p88704/
https://www.tv7.fi/arkki/ettei-kukaan-eksyisi/ihmisviisaus_p88706/ - Anonyymi
Suurimmissa osissa tapauksia eheytyminen uskoontulleelle on välttämätön asia sekä heteroille että homoille sillä Jumala ei salli että uskoontullut lähestyy identiteettiään himojen ja seksin kautta vaan Kristuksen kautta.
Edelleen odotan että tänne kirjoittaisi joku "ehetyynyt homo" eivätkä vain te jumalastanne sekaisin olevat hörhöt, jotka uskovat että aasikin puhuu...
- Anonyymi
Edelleen odotan että tänne kirjoittaisi joku "ehetyynyt homo" eivätkä vain te jumalastanne sekaisin olevat hörhöt, jotka uskovat että aasikin puhuu...
Odottele kaikessa rauhassa, eheytyneet ihmiset eivät kertakaikkiaan uskalla eikä ole edes viisasta sinulle ilmoittautua, niin aggressiivinen ihminen olet.
Anonyymi kirjoitti:
Odottele kaikessa rauhassa, eheytyneet ihmiset eivät kertakaikkiaan uskalla eikä ole edes viisasta sinulle ilmoittautua, niin aggressiivinen ihminen olet.
Ai jaa. Miksi ihmeessä heidät pitäisi ilmaanstua minulle? Miksi he eivät voi "ilmaantua" esim vaikka vapaalle lehdistölle tai telkkarille? Mihin ihmeeseen siinä minua tarvitaan?
PS. Niin ja mitä tulee siihen "agressiivisuuteen" niin minut on tällä palstalla uhattu hakata. Itse en ole koskaan lyönyt ketään. Joten taas meni väärin...
Edelleen odotan että tänne kirjoittaisi joku todella "eheytynyt homo" eikä vain joku jumalastanne sekaisin oleva uskonnollinen hörhö, joka uskoo että aasikin puhuu ja jolle saisi julistaa lähestymiskielto lapsia kohtaan.
- Anonyymi
Hyvinhän sinä tunnet Raamattua, Jumala joka loi kaikki eliöt mullasta ja vedestä päivässä parissa on todella kykenevä panemaan sekä käärmeen että aasin puhumaan tuosta vaan ja ajattelemaan nämä loogisesti ihmisen tasolla. Hän epäsuoraan Sanassaan lupaa myös muuttaa kivenmurikat leiväksi että heilahtaa. Onhan Hän myös kirjaimellisesti Kaikkivaltias. Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän sinä tunnet Raamattua, Jumala joka loi kaikki eliöt mullasta ja vedestä päivässä parissa on todella kykenevä panemaan sekä käärmeen että aasin puhumaan tuosta vaan ja ajattelemaan nämä loogisesti ihmisen tasolla. Hän epäsuoraan Sanassaan lupaa myös muuttaa kivenmurikat leiväksi että heilahtaa. Onhan Hän myös kirjaimellisesti Kaikkivaltias.Et tunne Raamattua.
Jumala loi kaikkea sanomalla "tulkoon". Kukaan vain ei ollut kuulemassa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et tunne Raamattua.
Jumala loi kaikkea sanomalla "tulkoon". Kukaan vain ei ollut kuulemassa.Kyllähän sinä pérvo olet.
”Edelleen odotan että tänne kirjoittaisi joku todella "eheytynyt homo"…”
Koska he ovat näemmä hyvin epävarmoja, koska mitään ihmettä ei olekaan tapahtunut, niin tuskin heitä tulee kukaan kommentoimaan.
Yleensä ovat olleet lajia nuoret miehet, jotka uteliaisuudessaan ovat kokeilleen seksiä miesten kanssa. Ei siis heitä, jotka olisivat vuosia tai vuosikymmeniä eläneet kiintymyssuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa.
- Anonyymi
No eheytyminen kai puhuttaa jumalattomia ihmisiä, mutta me uskovat emme puhu, me eheytämme Jeesuksessa Kristuksessa joka päivä sadoin eri tapauksin.
- Anonyymi
Onneksi tuolle puoskaroinnille tulee ihan kohta loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan eheyttäkööt itsensä tuosta sairaasta mielenkiinnosta homostelua kohtaan.
Homma lähentelee jakomielitautisten toimintaa homous on niin kamalaa ja varottava synti mutta sitten ei muuta tehdä kuin mietitään sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No puoskarointi on laitonta, mutta eheyttäminen ei!! Uskoontulleilla on aina oikeus alkaa elää Jumalan tahdossa ja jos he tähän apua tarvitsevat niin tätä voidaan aina antaa rukouksin, vertaiskeskusteluin, keskusteluin ja opetuksin. Mahdotonta kieltää sillä tätä kieltoa on yritetty jo 2000 vuotta hirmukeisareiden, inkvisioiden, kommunistien, ... keinoin todella surkein tuloksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heterotkin eheytyvät seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Missä menee raja miten homo saa pyrkiä eheytymään ja häntä saa tukea siinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No puoskarointi on laitonta, mutta eheyttäminen ei!! Uskoontulleilla on aina oikeus alkaa elää Jumalan tahdossa ja jos he tähän apua tarvitsevat niin tätä voidaan aina antaa rukouksin, vertaiskeskusteluin, keskusteluin ja opetuksin. Mahdotonta kieltää sillä tätä kieltoa on yritetty jo 2000 vuotta hirmukeisareiden, inkvisioiden, kommunistien, ... keinoin todella surkein tuloksin.
Et voi kuitenkaan pakottaa tai vaatia ketään ja kun nu o "hoidot" kielletään aukenevat niiden harvojen uskovaistenkin silmät jotka olisitte yrittäneet käännyttää. Lähtevät sitten hakemaan asiallista apua ongelmiinsa tai elävät onnellisina homoina.
Anonyymi kirjoitti:
Heterotkin eheytyvät seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Missä menee raja miten homo saa pyrkiä eheytymään ja häntä saa tukea siinä?
On vaikeaa nähdä yhtäkään homoa, joka pyrkisi muuttumaan muuksi. Tuskin siis niin vähäiseen toimintaan on edes pätevää henkilökuntaa.
Eli eheytätte vuodessa yhtä paljon kuin Suomessa on homoja.
Etkä tietenkään huomaa, että valheesi on suuri.torre3 kirjoitti:
Eli eheytätte vuodessa yhtä paljon kuin Suomessa on homoja.
Etkä tietenkään huomaa, että valheesi on suuri.Niin, jos määrä on tuollainen, eihän kohta ole enää yhtään homoa maailmassa. Jää vain "riettaat" heterot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskoontulleilla on aina oikeus alkaa elää Jumalan tahdossa ja jos he tähän apua tarvitsevat niin tätä voidaan aina antaa rukouksin, vertaiskeskusteluin, keskusteluin ja opetuksin."
Tämä on oikeus hengellisissä seurakunnissa eheyttää itseasiassa kaikkia uskoontulleita jotka tätä pyytävät. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, jos määrä on tuollainen, eihän kohta ole enää yhtään homoa maailmassa. Jää vain "riettaat" heterot.
"Niin, jos määrä on tuollainen, eihän kohta ole enää yhtään homoa maailmassa."
Eiköhän uskoontulleiden homoseksuaalien osuus ole sama kuin heteroidenkin eli noin 5-10% populaatiosta. Anonyymi kirjoitti:
"Niin, jos määrä on tuollainen, eihän kohta ole enää yhtään homoa maailmassa."
Eiköhän uskoontulleiden homoseksuaalien osuus ole sama kuin heteroidenkin eli noin 5-10% populaatiosta.Tunnen yhden uskossa olevan homon. On se yhtä harvinaista kuin muillakin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tunnen yhden uskossa olevan homon. On se yhtä harvinaista kuin muillakin.
No ainakin jumalattomien ihmisten kohdalla on tosi harvinaista että tuntevat uskossa olevia entisiä homoseksuaaleja - - Jumalalle kiitos!
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin jumalattomien ihmisten kohdalla on tosi harvinaista että tuntevat uskossa olevia entisiä homoseksuaaleja - - Jumalalle kiitos!
Miksi siitä Jumalaa kiitetään, kun ei tunne yhtään entistä homoseksuaalista?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Turha sinun nyt olla vihainen - on vain hyvä asia että et tunne eheytyneitä entisiä homoseksuaaleja sillä näin he ovat turvassa kaikilta jumalattomilta ihmisiltä jotka vain purkisivat vihaansa heihin, jopa tappavalla tavalla.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Laitoit sitten kuvan romuvaraston keskeltä.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Turha sinun nyt olla vihainen - on vain hyvä asia että et tunne eheytyneitä entisiä homoseksuaaleja sillä näin he ovat turvassa kaikilta jumalattomilta ihmisiltä jotka vain purkisivat vihaansa heihin, jopa tappavalla tavalla.
Olet kummallinen.
Olen ainakin 15 vuotta yrittänyt saada esille edes yhden homon, joka olisi muuttunut heteroksi.
Mutta ei kukaan missään. Yksi filmi Amerikasta, jossa kaikki eheytyneet olivat aivan tärähtäneitä.Anonyymi kirjoitti:
Sitäpaitsi olen hellä ihminen, en mitenkään tappava.
Anonyymi kirjoitti:
🤓Hylly on seinän laidalla ja minä hyllyn edessä.
torre3 kirjoitti:
Olet kummallinen.
Olen ainakin 15 vuotta yrittänyt saada esille edes yhden homon, joka olisi muuttunut heteroksi.
Mutta ei kukaan missään. Yksi filmi Amerikasta, jossa kaikki eheytyneet olivat aivan tärähtäneitä."Olen ainakin 15 vuotta yrittänyt saada esille edes yhden homon, joka olisi muuttunut heteroksi."
Ei tosiaan ole ollut kovin vakuuttavia ne "ehetymiset". Joka kerran tulee ilmi, ettei mitään seksuaalisen suuntautumisen muuttumista ole tapahtunut, vaan on opittu elämään vaatimusten mukaisesti heterojen omaisesti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤓Stalkkaus jatkuu 24/7 🤓🤓
Keep up the good work!!! Mummomuori2 kirjoitti:
"Olen ainakin 15 vuotta yrittänyt saada esille edes yhden homon, joka olisi muuttunut heteroksi."
Ei tosiaan ole ollut kovin vakuuttavia ne "ehetymiset". Joka kerran tulee ilmi, ettei mitään seksuaalisen suuntautumisen muuttumista ole tapahtunut, vaan on opittu elämään vaatimusten mukaisesti heterojen omaisesti.Vähän sama kuin jos hetero alkaisi elämään saman sukupuolen kanssa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Vähän sama kuin jos hetero alkaisi elämään saman sukupuolen kanssa.
Voi sinua naismaista!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että siellä kaksi nàismaista!
torre3 kirjoitti:
Jota kuinkin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
"Vähän sama kuin jos hetero alkaisi elämään saman sukupuolen kanssa."
Ei ollenkaan sama asia. Miehen ja naisen avioseksi eli lisääntyminen on Jumalan käsky mutta homoseksi on Jumalan ilmoituksen mukaan taasen synti, kauhistus ja häpeä.
- Anonyymi
Sleyn nuorisotyössä on hyvinkin näkyvästi ollut työssä ainakin yksi Heinonen.
- Anonyymi
On homoja ja lesboja, jotka ovat päässeet synnistään eroon. Kyse on viimekädessä tahdosta tehdä parannus ja tunnustaa homoilun synti ja jättää se pois. Raamatun vertaus käden, silmän tai jalan leikkaamisesta irti ja pois heittämisestä koskee mitä ilmeisemmin myös homoilun syntiä.
Edelleen odotetaan että joku julkkishomo tai julkkislesbo tulisi ja kertoisi kuinka hän on "eheytynyt" eikä ole enää homo / lesbo. Tai että edes tälle palstalle tulisi joku joka uskottavasti kertoisi olevansa "eheytynyt". Eipä vain ole heitä näkynyt, vaikka te hihhulit väitätte että heitä on useita. Ei onnistunut "eheytys" edes Patrick Tiaselta, vaikka hän sitä monta vuotta yritti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patrick_Tiainen- Anonyymi
Edelleen odotetaan että joku julkkishomo tai julkkislesbo tulisi ja kertoisi kuinka hän on "eheytynyt" eikä ole enää homo / lesbo. Tai että edes tälle palstalle tulisi joku joka uskottavasti kertoisi olevansa "eheytynyt". Eipä vain ole heitä näkynyt, vaikka te hihhulit väitätte että heitä on useita. Ei onnistunut "eheytys" edes Patrick Tiaselta, vaikka hän sitä monta vuotta yritti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patrick_TiainenEikö tuo ole vähän lapsellinen ajatus, että eheytyneitä homoja ei voi olla ollenkaan, koska eheytyneet eivät roiku tällä palstalla? Koko Suomen kansa ei kirjoita tänne. Sen takia Luterilaisuuspalstalle kirjoittaminen todistaa vain sen, että se kirjoittaja on olemassa joka tänne kirjoitti.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo ole vähän lapsellinen ajatus, että eheytyneitä homoja ei voi olla ollenkaan, koska eheytyneet eivät roiku tällä palstalla? Koko Suomen kansa ei kirjoita tänne. Sen takia Luterilaisuuspalstalle kirjoittaminen todistaa vain sen, että se kirjoittaja on olemassa joka tänne kirjoitti.
Kaikki johtavat psykologit ja psykiatrit ovat selkeästi sitä mieltä että homous ei ole mikään sairaus vaan se on yksi ihmisen ominaisuus. Kuten esim vasenkätisyys. Siksi ns. eheytyminen ei ole mahdollista. Ja kysy nyt itseltäsi vielä, että voitaisiinko sinur "eheyttää" homoksi?
- Anonyymi
Kaikki johtavat psykologit ja psykiatrit ovat selkeästi sitä mieltä että homous ei ole mikään sairaus vaan se on yksi ihmisen ominaisuus. Kuten esim vasenkätisyys. Siksi ns. eheytyminen ei ole mahdollista. Ja kysy nyt itseltäsi vielä, että voitaisiinko sinur "eheyttää" homoksi?
Raamatussa vasenkätisyys ei ole avioliiton este, mutta sama sukupuoli on. Homoseksi on lisäksi synti. Synti on yksi ihmisen ominaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa vasenkätisyys ei ole avioliiton este, mutta sama sukupuoli on. Homoseksi on lisäksi synti. Synti on yksi ihmisen ominaisuus.
Mikä ihmeen "synti"? Ei Suomen laki tunne sellaista käsitettä. Ja sen mukaan täällä eletään.
- Anonyymi
Seksuaalisuuteen ja sen toteuttamiseen liittyy vahvasti arvot, kun taas vasenkätisyyteen ei.
Sillä on paljon merkitystä elämän kannalta miten päättää seksuaalisesti käyttäytyä, ihan jo heteroseksuaalisestikin. Seksuaalisuuteensa voi vaikuttaa monella tapaa ja se voi muuttua tavalla tai toisella elämän aikana ihan itsestäänkin. Seksuaalisuuteen liittyy ihmisillä monenlaisia ongelmia, joihin haetaan apua. Jokainen, joka tuntee seksuaalisuutensa häiritseväksi, voi vaikuttaa siihen jollain tapaa, ongelmasta riippuen, kuten saada seksuaalista viettiään vähenemään, jolloin on helpompi elää sen kanssa ja irtaantua riippuvuuksista.
Seksuaalisuus on paljon laajempi kokonaisuus, kuin se käyttääkö ensisijassa oikeaa tai vasenta kättä, eikä näistä pitäisi puhua vertaillen samassa yhteydessä. Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalisuuteen ja sen toteuttamiseen liittyy vahvasti arvot, kun taas vasenkätisyyteen ei.
Sillä on paljon merkitystä elämän kannalta miten päättää seksuaalisesti käyttäytyä, ihan jo heteroseksuaalisestikin. Seksuaalisuuteensa voi vaikuttaa monella tapaa ja se voi muuttua tavalla tai toisella elämän aikana ihan itsestäänkin. Seksuaalisuuteen liittyy ihmisillä monenlaisia ongelmia, joihin haetaan apua. Jokainen, joka tuntee seksuaalisuutensa häiritseväksi, voi vaikuttaa siihen jollain tapaa, ongelmasta riippuen, kuten saada seksuaalista viettiään vähenemään, jolloin on helpompi elää sen kanssa ja irtaantua riippuvuuksista.
Seksuaalisuus on paljon laajempi kokonaisuus, kuin se käyttääkö ensisijassa oikeaa tai vasenta kättä, eikä näistä pitäisi puhua vertaillen samassa yhteydessä.Niin että sinä siis väität että sinäkin olet valinnut että olet hetero?
- Anonyymi
Niin että sinä siis väität että sinäkin olet valinnut että olet hetero?
Raamattu ei puhu suuntauksista. Silti jokainen voi valita toimiiko Raamatun sanan mukaan vai sitä vastaan. Mies saa mennä naimisiin naisen kanssa, mutta ei miehen.Mene ja tee sinä samoin.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu suuntauksista. Silti jokainen voi valita toimiiko Raamatun sanan mukaan vai sitä vastaan. Mies saa mennä naimisiin naisen kanssa, mutta ei miehen.Mene ja tee sinä samoin.
Minä menin jo. Naisen kanssa. Mutta et vastannut kysymykseen. Eli koska sinä päätit valita olla hetero?
- Anonyymi
Minä menin jo. Naisen kanssa. Mutta et vastannut kysymykseen. Eli koska sinä päätit valita olla hetero?
Oletat että eri suuntaukset ovat samanlaisia. Mutta ei ole. Heteroseksuaalisuus on niin luonnollista ja ihmiskunnan ytimessä, että sitä ei valita, toisin kuin homoseksuaalisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Oletat että eri suuntaukset ovat samanlaisia. Mutta ei ole. Heteroseksuaalisuus on niin luonnollista ja ihmiskunnan ytimessä, että sitä ei valita, toisin kuin homoseksuaalisuus.
No miksi sitten luonnossa esiintyy hyvin usealla eläinlajilla myös homoutta? Miksi ne tekevät "syntiä"`
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/29/homoseksuaalisuus-on-elainmaailmassa-tavallista- Anonyymi
No miksi sitten luonnossa esiintyy hyvin usealla eläinlajilla myös homoutta? Miksi ne tekevät "syntiä"`
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/29/homoseksuaalisuus-on-elainmaailmassa-tavallistaEläimet ovat alemmalla moraalisella tasolla.
Anonyymi kirjoitti:
Eläimet ovat alemmalla moraalisella tasolla.
Epätoivoinen selitysyritys. Tiedät sen itsekkin.
- Anonyymi
Epätoivoinen selitysyritys. Tiedät sen itsekkin.
Taisin pistää sinulle jauhot suuhun. Et ole enää niin polleaa poikaa.
Anonyymi kirjoitti:
Taisin pistää sinulle jauhot suuhun. Et ole enää niin polleaa poikaa.
Jos sinä tosiaan tuollaista luulet niin olet todella tyhmä. Ei eläimillä ole mitään inhimillistä "moraalia". Kai sinä nyt tämä itsekkin ymmärrät. Eläimet vain ovat ja elävät vaistojensa varassa. Emo puollustaa pentujaan, koska se tulee luonnostaan tehdä niin.
Mitä tulee siihen inhimilliseen moraaliin, niin ovatko eläimet käyneet maailmansotia? Ovatko eläimet keksineet atomipommin? Ovatko eläimet keksineet uskonnon, että jos et usko niin kuin käsketään sinua grillataan helvetin tulessa ikuisesti?
Tämä grillaaja on rakastava jumala, joka rakastaa lapsiaan. Plus että ne jotka pääsevät taivaaseen pääsevät katsomaan "grillattavia". Näin uskova äiti pääsee katsomaan kun hänen ei-uskovaa poikaansa kidutetaan helvetin tulilla. Tämä on sinusta varmaan hyvin "moraalista".
- Anonyymi
ArtoTTT
Päinvastainen juttu ei Hesarissa olisikaan, mitään muuta ei Suomen Sodomasta voi odottaakaan. - Anonyymi
"Nyt hän haluaa puhua eheyttämisen vahingollisuudesta ja olla pelkäämättä lesboutta."
Eheytyshoidoissa on voitu tehdä virheitä, mutta siitä ei loogisesti seuraa, että lesboutta ei tarvitsisi pelätä. Jumalaa pitääkin pelätä, eli suhtautua vakavalla kunnioituksella häntä ja hänen käskyjään kohtaan. Jumalan sanassa sanotaan, että naisten välinen seksi on "häpeällinen himo". Syntiä kannattaa pelätä, koska se johtaa häpeään.Niin että myös lapsia pitää pelotella jumalalla? Miksi ihmeessä? Kun Suomen lakikaan ei tunne sellaista käsitettä kuin "synti".. Tuota sanaa ei löydy Suomen lakikokoelmista. Sillä pelottelu on siis täysin turhaa.
- Anonyymi
Niin että myös lapsia pitää pelotella jumalalla? Miksi ihmeessä? Kun Suomen lakikaan ei tunne sellaista käsitettä kuin "synti".. Tuota sanaa ei löydy Suomen lakikokoelmista. Sillä pelottelu on siis täysin turhaa.
Laista ei löydy sinun nimeäsi ja kuitenkin tänne kirjoitat. Miten sen selität?
- Anonyymi
Niin että myös lapsia pitää pelotella jumalalla? Miksi ihmeessä? Kun Suomen lakikaan ei tunne sellaista käsitettä kuin "synti".. Tuota sanaa ei löydy Suomen lakikokoelmista. Sillä pelottelu on siis täysin turhaa.
Ei kaikkia hyvän elämän ohjeita ole painettu maalliseen lakiin.
Ennen sielläkin oli torjuva suhtautuminen homoseksuaalisiin tekoihin ja mm. aborttiin ja niistä rangaistiin.
Ja kun mennään kauemmas historiassa taaksepäin niin Jumalanpilkastakin saattoi seurata jopa kuolemanrangaistus. Anonyymi kirjoitti:
Ennen sielläkin oli torjuva suhtautuminen homoseksuaalisiin tekoihin ja mm. aborttiin ja niistä rangaistiin.
Ja kun mennään kauemmas historiassa taaksepäin niin Jumalanpilkastakin saattoi seurata jopa kuolemanrangaistus.Nyt jäi vähän epäselväksi, että pitäisikö laissa olla edelleen rangaistus homoilusta ja abortista? Ainakin joku uskontoporukka tässä taannoin vaati Suomessa elinkautista abortista. Ei mennyt oikein putkeen, vain reilut 6000 nimeä puolessa vuodessa...
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7479Anonyymi kirjoitti:
Laista ei löydy sinun nimeäsi ja kuitenkin tänne kirjoitat. Miten sen selität?
Niin mitähän tämän nyt tarkoittaa? Ei täällä ole sinunkaan nimeä. Kaiken lisäksi kirjoitat ihan anona. Minä olen sentään nikkillä liikkeellä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun mennään kauemmas historiassa taaksepäin niin Jumalanpilkastakin saattoi seurata jopa kuolemanrangaistus.Niin mikä pointtisi on ? Pitäisikö asioiden olla kuten ennen ? Ehkä ennen uskonnonvapautta?
Vai onko tuo lakihenkisyys siis vain sitä että hyväksyt lait jotka kieltävät muita tai kaventavat muilta vapauksia mutta ei sinulta ? - Anonyymi
Niin mitähän tämän nyt tarkoittaa? Ei täällä ole sinunkaan nimeä. Kaiken lisäksi kirjoitat ihan anona. Minä olen sentään nikkillä liikkeellä....
No ei laista tarvitsenkaan löytyä nehän koskevat kaikkia 🤭
- Anonyymi
Nyt jäi vähän epäselväksi, että pitäisikö laissa olla edelleen rangaistus homoilusta ja abortista? Ainakin joku uskontoporukka tässä taannoin vaati Suomessa elinkautista abortista. Ei mennyt oikein putkeen, vain reilut 6000 nimeä puolessa vuodessa...
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7479"Nyt jäi vähän epäselväksi, että pitäisikö laissa olla edelleen rangaistus homoilusta ja abortista? "
Pitäisi jos lakiporukka vähänkin ymmärtäisi ihmisten etua mutta nykyilmapiirissä ei kai ole mahdollista koska tämä maailma kohta tuhoutuu.
Eli näinä aikoina pitäisi julistaa Jeesusta joka osaa eheyttää sekä homon että heteron, jos vain ihminen tulee uskoon Jeesukseen ja panee luottonsa Häneen. Anonyymi kirjoitti:
"Nyt jäi vähän epäselväksi, että pitäisikö laissa olla edelleen rangaistus homoilusta ja abortista? "
Pitäisi jos lakiporukka vähänkin ymmärtäisi ihmisten etua mutta nykyilmapiirissä ei kai ole mahdollista koska tämä maailma kohta tuhoutuu.
Eli näinä aikoina pitäisi julistaa Jeesusta joka osaa eheyttää sekä homon että heteron, jos vain ihminen tulee uskoon Jeesukseen ja panee luottonsa Häneen.No kerro nyt sitten että miten sinun henk koht elämä on muuttunut sen jälkeen kun esim homot saivat mennä naimisiin? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä ennen tuota lakia?
- Anonyymi
No kerro nyt sitten että miten sinun henk koht elämä on muuttunut sen jälkeen kun esim homot saivat mennä naimisiin? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä ennen tuota lakia?
"No kerro nyt sitten että miten sinun henk koht elämä on muuttunut sen jälkeen kun esim homot saivat mennä naimisiin? "
No ei paljoa muuten kuin että evankeliointitarve on kasvanut ja nimenomaan huoli homoseksuaalien elämästä ja tulevaisuudesta on kasvanut kun yhteiskuntakin nyt epäsuoraan yllyttää heitä menemään kohti helvettiä. Ei kivaa ... Anonyymi kirjoitti:
"No kerro nyt sitten että miten sinun henk koht elämä on muuttunut sen jälkeen kun esim homot saivat mennä naimisiin? "
No ei paljoa muuten kuin että evankeliointitarve on kasvanut ja nimenomaan huoli homoseksuaalien elämästä ja tulevaisuudesta on kasvanut kun yhteiskuntakin nyt epäsuoraan yllyttää heitä menemään kohti helvettiä. Ei kivaa ...Siis tunnustat että ei mitenkään. Miksi et sitten anna ihmisten olla sitä mitä he vapaasti haluavat olla? Sinun tarjoama suunta vain rikkoo ihmisen. Kuten oli käydä Patrick Tiaiselle, joka lopulta tunnusti olevansa peruuttamattomasti homo.
Tiainen julkaisi kirjan "Taivaan ja helvetin väliltä". Kirja on seitsemän seksuaalivähemmistön edustajan kuvaus elämästä uskon ja homoseksuaalisuuden kanssa. Kesällä 2023 Tiainen pahoinpideltiin hänen puhuessaan Tallinnan Pride-tapahtumassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patrick_Tiainen- Anonyymi
Siis tunnustat että ei mitenkään. Miksi et sitten anna ihmisten olla sitä mitä he vapaasti haluavat olla? Sinun tarjoama suunta vain rikkoo ihmisen. Kuten oli käydä Patrick Tiaiselle, joka lopulta tunnusti olevansa peruuttamattomasti homo.
Tiainen julkaisi kirjan "Taivaan ja helvetin väliltä". Kirja on seitsemän seksuaalivähemmistön edustajan kuvaus elämästä uskon ja homoseksuaalisuuden kanssa. Kesällä 2023 Tiainen pahoinpideltiin hänen puhuessaan Tallinnan Pride-tapahtumassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patrick_Tiainen"Miksi et sitten anna ihmisten olla sitä mitä he vapaasti haluavat olla? "
Muttaku Jeesus käski!! Täytyyhän meidän totella myös käytännön tasolla Jeesusta.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Anonyymi kirjoitti:
"Miksi et sitten anna ihmisten olla sitä mitä he vapaasti haluavat olla? "
Muttaku Jeesus käski!! Täytyyhän meidän totella myös käytännön tasolla Jeesusta.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeenJoopa joo. Jeesus sanoi tiedän opuksenne mukaan että hän tulee säilyttämään vanhat lait. Ei siis halunnut muuttaa niitä. No, miksi te ette sitten kivitä miehensä pettämään vaimo kuoliaaksi?
"Minä annan sinut heidän käsiinsä, ja he hajottavat sinun palvontapaikkasi ja tuhoavat pyhät kukkulasi, he riistävät vaatteet yltäsi, ottavat korusi pois ja jättävät sinut makaamaan alastomana ja paljaana. He nostavat kansan sinua vastaan, kivittävät sinut hengiltä ja lyövät miekoillaan sinut kappaleiksi."
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/EZK.16- Anonyymi
Jaaha!
- Anonyymi
Miten eheyttäminen vieläkin jaksaa suvaitsevaisia kiinnostaa? Tämähän on jo ikivanha aloitus ja vaikka kaikkien tiedossa on kaikki faktat te jaksatte jankuttaa tästä vuodesta toiseen. Eheytyiminen on aivan luonnollinen prosessi, jossa ihmisen minuus tulee kokonaiseksi homoseksuaalisen suuntauksen minuutta rikkovan vaikutuksen jälkeen.
Niinkö meinaat? No kerro sitten miksi kaikki johtavat psykologit ja psykiatrit kieltävät eheytyksen että se ei toimi? Miksi esim Suomen psykologiliitto on ottanut eheytymistä vastaan selvän ja jyrkän kielteisen kannan?
Ynnä miksi ihmeessä esim tällä palstalla ei ole koskaan kirjoittanut yksikään eheytynyt homo? Tai miksi ihmeessä kukaan julkkishomo tai lesbo ei ole koskaan kertonut että hän olisi "eheytynyt"?
https://yle.fi/a/74-20040139
https://www.qx.fi/yhteiskunta/246748/suomen-psykologiliitto-ehdoton-ei-eheytyshoidoille/- Anonyymi
Niinkö meinaat? No kerro sitten miksi kaikki johtavat psykologit ja psykiatrit kieltävät eheytyksen että se ei toimi? Miksi esim Suomen psykologiliitto on ottanut eheytymistä vastaan selvän ja jyrkän kielteisen kannan?
Ynnä miksi ihmeessä esim tällä palstalla ei ole koskaan kirjoittanut yksikään eheytynyt homo? Tai miksi ihmeessä kukaan julkkishomo tai lesbo ei ole koskaan kertonut että hän olisi "eheytynyt"?
https://yle.fi/a/74-20040139
https://www.qx.fi/yhteiskunta/246748/suomen-psykologiliitto-ehdoton-ei-eheytyshoidoille/"No kerro sitten miksi kaikki johtavat psykologit ja psykiatrit kieltävät eheytyksen että se ei toimi?"
No tietenkin he kertovat tällaista puppua koska hehän ovat matkalla kohti helvettiä!!
Todellisuudessa Jeesus osaa kyllää eheyttää särkyneen, siis myös homoseksuaalin, pois tappavista himoista eheyksi Jumalan lapseksi. Et taida oikein käsittää että Jeesushan on kaikkivaltias.
>>Niin voisitko kertoa mitä oikeuksia sinulta puuttuu? Mitä sellaista et saa enää tehdä mitä sait tehdä Kekkosen aikana? Plus kerro toki se ajanjakso ja paikka maailmassa jossa teillä aitolaisilla olisi ollut paremmat oltavat kuin nykyään?>>
Päivi Räsänen ei olisi joutunut syytteeseen Kekkosen aikana.
😊 😊 😊 😊 😊>>Siis tunnustat että ei mitenkään. Miksi et sitten anna ihmisten olla sitä mitä he vapaasti haluavat olla? Sinun tarjoama suunta vain rikkoo ihmisen. Kuten oli käydä Patrick Tiaiselle, joka lopulta tunnusti olevansa peruuttamattomasti homo. >>
Haluan olla vapaasti Putinisti. Toivottavasti annat minun olla tällainen.
Eikä ole syntiä olla Putinisti koska Suomen Laki ei tunne kyseistä termiä.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Luterilainen kirkko ja papit sallivat sinun olla Putinin kannattaja, koska papit suureen ääneen julistavat moniäänisyyttä ja sitä, että ihminen saa olla oma itsensä, "sinä riität!" papit messuavat.
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen kirkko ja papit sallivat sinun olla Putinin kannattaja, koska papit suureen ääneen julistavat moniäänisyyttä ja sitä, että ihminen saa olla oma itsensä, "sinä riität!" papit messuavat.
Kyseessä on trolli...minäkään en sitä heti huomannut...
Venäjän trolli.
Putin maksaa kryptoissa.
Ja työpaikka Pietarissa.
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟
💟✨✨✨✨✨✨✨✨✨💟
💟💟💟💟💟💟💟💟💟✨💟
💟💟💟💟💟💟💟💟✨💟💟
💟💟💟💟💟💟💟✨💟💟💟
💟💟💟💟💟💟✨💟💟💟💟
💟💟💟💟💟✨💟💟💟💟💟
💟💟💟💟✨💟💟💟💟💟💟
💟💟💟✨💟💟💟💟💟💟💟
💟💟✨💟💟💟💟💟💟💟💟
💟✨💟💟💟💟💟💟💟💟💟
💟✨✨✨✨✨✨✨✨✨💟
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟Ja naiset suoraan Moskovan yökerhosta. Plus Ladaan ilmaiset bensat paikkalliselta ABC ltä...
- Anonyymi
Jumalan tahto tuntuu olevan aina sanojan oma tulkinta eli sanojan oma tahto. Kaikki kirjat ovat ihmisten kirjoittamia, todellisuus on se mikä on totta. Itselleen ei kannata valehdella eikä uskoa toisten tulkintoja omasta elämästä; mitä pitäisi olla ja millaiseksi pitää tulla. Toisten ihmisten "tunteminen" ja arviointi ei ole tervettä. Voimme vain opetella itse suhtautumaan toisiin sellaisina kuin he ovat. Tämän ei luuluisi olevan Raamatun vastaista.
- Anonyymi
"Jumalan tahto tuntuu olevan aina sanojan oma tulkinta"
Jumalan tahto on siinä tekstissä selväkielisinä lauseina, että homoseksi on syntiä ja jokaisen homon tulisi ottaa vastaan usko Jeesukseen joka osaa sitten eheyttää tämän homon Jumalan lapseksi.
Sisäinen ehetyminen.
- Anonyymi
Jeesus eheyttää uskoontulleen ennenpitkää. Nim. Kokemusta on
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus eheyttää uskoontulleen ennenpitkää. Nim. Kokemusta on
Armon saanut heytyy heti kuon on suostunut elämäänsä jeesusen haltuun, alkaa uusielämä. Raamatun sanan mukaan.
kirjotaja kirjoitti:
Armon saanut heytyy heti kuon on suostunut elämäänsä jeesusen haltuun, alkaa uusielämä. Raamatun sanan mukaan.
Vai niin. Eli armoa ei saa yksikään Afrikkaa syntynyt taapero, joka kuolee nälkään koska hänellä ei ole edes mitään mahdollisuutta uskoa jumalaasi. Sen seurauksena jumalasi heittää hänet helvetin tuliin ikuiseen kidukseen. Näin toimii tämä rakastava jumalasi.
- Anonyymi
Vai niin. Eli armoa ei saa yksikään Afrikkaa syntynyt taapero, joka kuolee nälkään koska hänellä ei ole edes mitään mahdollisuutta uskoa jumalaasi. Sen seurauksena jumalasi heittää hänet helvetin tuliin ikuiseen kidukseen. Näin toimii tämä rakastava jumalasi.
"Eli armoa ei saa yksikään Afrikkaa syntynyt taapero, joka kuolee nälkään koska hänellä ei ole edes mitään mahdollisuutta uskoa jumalaasi. "
Heistä en osaa sanoa, mutta Paavali antaa ymmärtää että he pelastuvat jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta mutta heidän sisäinen omatuntonsa voi olla niin Jumalalle herkkä että pelastuvat. Mutta siis itse arvelen? Anonyymi kirjoitti:
"Eli armoa ei saa yksikään Afrikkaa syntynyt taapero, joka kuolee nälkään koska hänellä ei ole edes mitään mahdollisuutta uskoa jumalaasi. "
Heistä en osaa sanoa, mutta Paavali antaa ymmärtää että he pelastuvat jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta mutta heidän sisäinen omatuntonsa voi olla niin Jumalalle herkkä että pelastuvat. Mutta siis itse arvelen?Jeesus han sanoon, minkä olette tehenee näistä minun vähimistä veljistäni sen te olette tehneet minulle, tarkoittaa sitä ette anna ruokaa kenelekään, se olevat jättä tekemättä minulle.
Kysymys on auttamisesta.Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Taaperot ova vanhempie opetuksesta, mitä opettavat on oltava evankeljumin sanoma lasten kasvattajille.
- Anonyymi
Uskontunnuksessa sanotaan Jeesuksesta että, Hän "...astui alas tuonelaan". Mitä Jeesus siellä teki. Sanotaan, että Hän meni sinne pelastamaan kaikki, jotka eivät koskaan olleet maan päällä kuulleet Evankeliumin sanomaa.
Anonyymi kirjoitti:
Uskontunnuksessa sanotaan Jeesuksesta että, Hän "...astui alas tuonelaan". Mitä Jeesus siellä teki. Sanotaan, että Hän meni sinne pelastamaan kaikki, jotka eivät koskaan olleet maan päällä kuulleet Evankeliumin sanomaa.
Pelasti ne jota uskoivat jumalaan, ennen evankelumin julistamista,kuuluivat vanhanliittoon, monet patri arkat.
- Anonyymi
Onko Pirkanmaa ympäristöineen kirottu useasti historiassa kun kukaan ei kerro.
- Anonyymi
Nimenomaan Pirkanmaa on kirottu homouden takia. Sillä kaikkia näitä iljettävyyksiä tekivät ne, jotka asuivat tässä maassa ennen teitä, ja maa tuli saastaiseksi. Älkää saastuttako maata, ettei maa oksentaisi teitäkin, niin kuin se on oksentanut ulos kansan, joka oli ennen teitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan Pirkanmaa on kirottu homouden takia. Sillä kaikkia näitä iljettävyyksiä tekivät ne, jotka asuivat tässä maassa ennen teitä, ja maa tuli saastaiseksi. Älkää saastuttako maata, ettei maa oksentaisi teitäkin, niin kuin se on oksentanut ulos kansan, joka oli ennen teitä.
Tuossa olet oikeassa että maa saastuu jalkojemme alla ja ihmiset sen päällä.
- Anonyymi
Hesarin juttu ei ollut hyvä, vaan huono juttu, tosi huono. Aloituskin on leimaava ja yksipuolinen mutta mitä muuta voi yksipuoliselta ihmiseltä odottaa.
Mikä siitä tekee huonon? Sekö että jutussa kerrotaan rehellisesti siitä mitä oli tapahtunut?
- Anonyymi
"Milla Heinonen kasvoi konservatiivisessa uskonnollisessa yhteisössä ja rukoili itsestään pois ”homouden henkeä”. "
Ja kun hänen ei olisi tarvinnut tehdä muuta kuin rukoilla ja luottaa Jeesukseen, että Hän eheyttää särkyneen. - Anonyymi
Jeesus eheyttää jokaisen joka vaan panee luottonsa ja koko sydämensä Häneen. Ei väliä on onko homo tai hetero, siivosyntinen tai rikollinen, opillisen sivistyksen saanut tai oppimaton työläinen tai ...
- Anonyymi
Aamen! Toivon että tieto tästä tulisi esille enemmän. Me kaikki tarvitsemme eheytystä ja periaatteessa uskoon tuleminen ja uskosta elämimen on yhtä jatkuvaa eheytymisen prosessia. Siinä ihmisen ajatukset ja asenteet muuttuvat. Tämä muutos johtaa uusiin tunteisiin, jotka johtavat uusiin tekoihin.
Prosessi on Jumalan käsissä ja hän antaa kaiken tarvittavan voiman muuttua. Ihmisen tarvitsee vain uskoa ja luottaa Jumalaan. Prosessi on periaatteessa sama suuntauksesta riippumatta, mutta Jumala ottaa myös huomioon jokaisen ihmisen ainutlaatuisen persoonallisuuden ja elämäntilanteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen! Toivon että tieto tästä tulisi esille enemmän. Me kaikki tarvitsemme eheytystä ja periaatteessa uskoon tuleminen ja uskosta elämimen on yhtä jatkuvaa eheytymisen prosessia. Siinä ihmisen ajatukset ja asenteet muuttuvat. Tämä muutos johtaa uusiin tunteisiin, jotka johtavat uusiin tekoihin.
Prosessi on Jumalan käsissä ja hän antaa kaiken tarvittavan voiman muuttua. Ihmisen tarvitsee vain uskoa ja luottaa Jumalaan. Prosessi on periaatteessa sama suuntauksesta riippumatta, mutta Jumala ottaa myös huomioon jokaisen ihmisen ainutlaatuisen persoonallisuuden ja elämäntilanteen.Juuri noin. Hyvin ilmaistu.
Anonyymi kirjoitti:
Prosessi on Jumalan käsissä ja hän antaa kaiken tarvittavan voiman muuttua. Ihmisen tarvitsee vain uskoa ja luottaa Jumalaan. Prosessi on periaatteessa sama suuntauksesta riippumatta, mutta Jumala ottaa myös huomioon jokaisen ihmisen ainutlaatuisen persoonallisuuden ja elämäntilanteen.Taas näitä "kädet ristiin" - satuja...
- Anonyymi
Taas näitä "kädet ristiin" - satuja...
Kirjoittaja oli oikeassa sillä jokainen ihminen tarvitsee eheytymistä, sinäkin MNOT!!
Yleensä ihminen ei huomaa että tarvii eheytymistä kuin jos sairastuu uupumukseen tai mielisairauksiin tai sitten uskoontullessaan. Tämä koskee kaikkia ihmisiä on sitten homo tai hetero.
Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia. Tämä vaikuttaa myös himoihin mitä kaikilla on ja rukouksemme on että Jumala eheyttää meidät pois kaikista tappavista himoista. Tämä voi kestää vuosia tai jopa on elämänmittainen prosessi.
Täytyy muistaa että himot tappaa aina lopulta. On sitten kyse seksuaalihimoista, vallanhimoista tai rahanhimoista. Yksikään ihminen maailmassa ei ole selviytynyt elävänä näistä himoista sillä himot tappaa!! Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja oli oikeassa sillä jokainen ihminen tarvitsee eheytymistä, sinäkin MNOT!!
Yleensä ihminen ei huomaa että tarvii eheytymistä kuin jos sairastuu uupumukseen tai mielisairauksiin tai sitten uskoontullessaan. Tämä koskee kaikkia ihmisiä on sitten homo tai hetero.
Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia. Tämä vaikuttaa myös himoihin mitä kaikilla on ja rukouksemme on että Jumala eheyttää meidät pois kaikista tappavista himoista. Tämä voi kestää vuosia tai jopa on elämänmittainen prosessi.
Täytyy muistaa että himot tappaa aina lopulta. On sitten kyse seksuaalihimoista, vallanhimoista tai rahanhimoista. Yksikään ihminen maailmassa ei ole selviytynyt elävänä näistä himoista sillä himot tappaa!!Ai niinkö, Ja sitten kun sulla ei ole mitää himoja, niin sinun logikaan mukaan elät ikuisesti? Eli sinä varmaan et kuole koskaan? Samoin sinun hihhulikaverit elävät ikuisesti? Olette te kovia jätkiä....
- Anonyymi
Ai niinkö, Ja sitten kun sulla ei ole mitää himoja, niin sinun logikaan mukaan elät ikuisesti? Eli sinä varmaan et kuole koskaan? Samoin sinun hihhulikaverit elävät ikuisesti? Olette te kovia jätkiä....
"Ja sitten kun sulla ei ole mitää himoja, niin sinun logikaan mukaan elät ikuisesti? "
Sinänsä himot eivät lakkaa uskoontullessa, mutta himojen tappava vaikutus lakkaa, kun Jeesus suojelee meitä kaikelta pahalta ja pahuuden aiheuttamilta tappavilta vaikutuksilta.
Tuossakin olet oikeassa että Jeesuksessa elämme ikuisesti "joka uskoo minuun ei ikinä kuole" julistaa Jeesus. Jeesus määrää kuolemmeko vai emme ja meidän uskovien kohdalla Hän määrää että emme kuole koskaan.
Olemmeko kovia, niin näin en sanoisi mutta Jeesus meissä on "kova kaveri" sillä Hän on kuningasten Kuningas, maailmankaikkeuden Herra. Amen - Anonyymi
Kiitos palautteesta ja Jumalan siunausta sinulle *kääntää toisenkin posken*.
Ja samalla ihanaa että itse asia tuli taas kerran oivaan päätökseen. Saat taas valita uuden asian - vastaan mielelläni!! - Anonyymi
Uskovaiset ovat hyviä työntekijöitä. Luotettavia ja tunnollisia. Saarnaaminen työpaikalla ei ole pakollista. Sille on oma paikkansa ja aikansa.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset ovat hyviä työntekijöitä. Luotettavia ja tunnollisia. Saarnaaminen työpaikalla ei ole pakollista. Sille on oma paikkansa ja aikansa.
Ai sinäkö sait tuon kaverin vastauksesta sen käsityksen, että hän olisi muka töissä? Ihmeellinen ajatuksenjuoksu sinulla....
- Anonyymi
Taas näitä "kädet ristiin" - satuja...
Miten niin satuja? Eihän se alkanut: "Olipa kerran..." vaan alkoi Aamenella!
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy muistaa että himot tappaa aina lopulta. On sitten kyse seksuaalihimoista, vallanhimoista tai rahanhimoista. Yksikään ihminen maailmassa ei ole selviytynyt elävänä näistä himoista sillä himot tappaa!!”Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia.”
Hmm. Kristityt kyllä ovat kuuluisia siitä, että heillä on lähimmäisen rakkautta sekä tosiaan ehdotonta rakkautta.
Mutta miten on niiden uskovien laita, joilla rakkaus ei ole tuota vaan ehdollista ja kapeaa.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia.”
Hmm. Kristityt kyllä ovat kuuluisia siitä, että heillä on lähimmäisen rakkautta sekä tosiaan ehdotonta rakkautta.
Mutta miten on niiden uskovien laita, joilla rakkaus ei ole tuota vaan ehdollista ja kapeaa.”Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia.”
Oikeastaan Jeesus on tästä kuuluisa että luo meihin seuraajiinsa rakkautta ja lähimmäisapua kuten nykyään Suomessa kun sossurahat menee räyhäävillä hoitajien hakkaajille eli edunsaajille ja aidot köyhät sitten jää meidän uskovien hoidettavaksi. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Uskoontullessaan ihminen haluaa toteuttaa Jumalan tahtoa eli ehdotonta rakkautta, mistä me uskovat olemme niin kuuluisia.”
Mutta miten on niiden uskovien laita, joilla rakkaus ei ole tuota vaan ehdollista ja kapeaa.Uskovienr rakkaus mm.näitä homoseksuaalisia syntejä potevia kohtaan pysyy vahvana, eikä horjju, vaikka toiset miten siitä mollaavat ja painostavat, mielummin miellyttämään heitä pintapuolisesti tässä elämässä, Jumalan ja Hänen mielen mukaisen kristillisen seksuaalimoraalin unohtaen ja ajamaan homoja siten helvettiä kohti, josta Raamatun sana heitä varoittaa, jos valitsevat mielummin riettaan syntielämän uskon ja parannuksen teon sijaan
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan Jeesus on tästä kuuluisa että luo meihin seuraajiinsa rakkautta ja lähimmäisapua kuten nykyään Suomessa kun sossurahat menee räyhäävillä hoitajien hakkaajille eli edunsaajille ja aidot köyhät sitten jää meidän uskovien hoidettavaksi.Vai niinkö meinaat? No kerro toki kuinka paljon teidän uskovaisten tuki kattaa tämän maan koulutusjärjestelmästä ja vaikkapa sairaanhoidosta? Millaisissa prosenteissa liikuntaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovienr rakkaus mm.näitä homoseksuaalisia syntejä potevia kohtaan pysyy vahvana, eikä horjju, vaikka toiset miten siitä mollaavat ja painostavat, mielummin miellyttämään heitä pintapuolisesti tässä elämässä, Jumalan ja Hänen mielen mukaisen kristillisen seksuaalimoraalin unohtaen ja ajamaan homoja siten helvettiä kohti, josta Raamatun sana heitä varoittaa, jos valitsevat mielummin riettaan syntielämän uskon ja parannuksen teon sijaan
Näin on koska kirkolla ja wokemaailmalla on nykyään periaate että "homot helvettiin" niin meidän uskovien kontolle on sälyttäytynyt evankeliumi myös homoseksuaaleille!! Jumalan tahto on elämän ja kuoleman kysymys myös nykyihmisille.
Mummomuori2 kirjoitti:
Mutta miten on niiden uskovien laita, joilla rakkaus ei ole tuota vaan ehdollista ja kapeaa.Ns. "tosiuskovilta" riittää rakkautta vain omilleen. Kaikiin muihin pitää suhtautua rasistisesti...
- Anonyymi
Ns. "tosiuskovilta" riittää rakkautta vain omilleen. Kaikiin muihin pitää suhtautua rasistisesti...
Olipa taad lapsellista ja yliampuvaa mustamaalausyritystä.
Miettisit ensisijassa miten sinä kohtelet muita, kuten nytkin. - Anonyymi
Ns. "tosiuskovilta" riittää rakkautta vain omilleen. Kaikiin muihin pitää suhtautua rasistisesti...
”Rakkaudellisesti” täällä pilkkanaurat muille, niputat ja syytät heitä yhden ihan eri taustaisen trollin juttujen perusteella, julistat uskovalle toistuvasti, että häneltä tulisi riistää hänen omat lapsensa. Sinulla ei taida olla omia lapsia, kun sitä vain toistat jopa vuosia enempää ajattelematta, vaikka ylläpitokin on poistanut toistuvasti niitä viestejäsi ja lukuisia muita, joissa ainoastaan solvaat muita. Montako kertaa olet puolustanut kanssasi asioista eri mieltä olevaa tai alkujaankaan kuinka usein pyrit ymmärtämään heidät oikein, heidän edukseen, kuten he asiat tarkoittavat? Kuinka usein taas puhut sen sijaan asioiden vierestä? Onko kaappihomottelu jne hyvää argumentointia? Pyritkö tuossa kommentissasi totuuteen asioista? Et pyrkinyt,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miettisit ensisijassa miten sinä kohtelet muita, kuten nytkin."Ns. "tosiuskovilta" riittää rakkautta vain omilleen. "
Ja sitten evankeliointia muille, kuten oletkin huomannut. Myös homoseksuaaleille ... kun kirkko johdattaa nykyään homoja kohti helvettiä. Me otamme vastuuta!! Anonyymi kirjoitti:
”Rakkaudellisesti” täällä pilkkanaurat muille, niputat ja syytät heitä yhden ihan eri taustaisen trollin juttujen perusteella, julistat uskovalle toistuvasti, että häneltä tulisi riistää hänen omat lapsensa. Sinulla ei taida olla omia lapsia, kun sitä vain toistat jopa vuosia enempää ajattelematta, vaikka ylläpitokin on poistanut toistuvasti niitä viestejäsi ja lukuisia muita, joissa ainoastaan solvaat muita. Montako kertaa olet puolustanut kanssasi asioista eri mieltä olevaa tai alkujaankaan kuinka usein pyrit ymmärtämään heidät oikein, heidän edukseen, kuten he asiat tarkoittavat? Kuinka usein taas puhut sen sijaan asioiden vierestä? Onko kaappihomottelu jne hyvää argumentointia? Pyritkö tuossa kommentissasi totuuteen asioista? Et pyrkinyt,
Kerro nyt mikä on se trolli jonka mukaan olen "elämöinyt"? Ynnä kerro missä on se pätkä, jossa olen sanonut että uskovalsilta tulisi ottaa omat lapset pois? Laita se pätkä tähän. Nimittäin noin en ole koskaan sanonut.
Olen sanonut "Toivottovasti sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle". Näin olen kirjoittanut useasti mutta koskaan en ole vaatinut lasten huostaanottoa uskovilta vanhemmilta. Joten älä valehtele.
Ynnä miten ihmeessä minä voin puollustaa sellaisen ihmisen mielipiteitä, jonka mukaan homot ovat sairaita ja rikollisia? Tai joka on sitä mieltä että maailma on 6000 vuotta vanha ja evoluutio ei pidä paikkaansa?
Plus että tieteen korkeimmaksi kriteeriksi tulisi nostaa että se on sopisoinnussa 2000 vuotta sitten vuohipaimenten hiekka-aavikolla teltassa kirjoittaman raamatun kanssa? Eihän kukaan omilla avioilla ajatteleva voi lähteä mukaan moiseen huuhaa haa - kelkkaa.
Mitä tulee siihen haukkumiseen, niin olen käyttänyt ja käytän tulevaisuudessakin sanaa "hihhuli". Yksinkertaisesti siksi että se on vanha suomalainen sana. Jos se kielletään niin sitten pitää kieltää myös Tyko Sallisen taideteos "Hihhulit" joka löytyy Suomen kansallisgallerista.
Lopuksi vielä minua on palstalla toistuvasti haukuttu vajaamieliseksi, idiootiksi, paholaisen oppipojaksi, kommunistiksi, pedofiiliksi, homoksi, sekopääksi, mielisairaaksi, kommunistiksi ym ym ym. Plus vielä että minun kirjoituksia on tältä palstalta poistette paljon vähemmän kuin teidän hihhuleiden. Amen.Anonyymi kirjoitti:
Miettisit ensisijassa miten sinä kohtelet muita, kuten nytkin.Niin miten minä kohtelen muita? Kerro nyt mitä oikein tarkoitat? Minä olen lukuisia kertoja sanonut täällä että olen valmis kohtamaan teidät livenä ihan missä vaan. Silloin voitte ihan itse todeta että olenko minä valehdellut täällä vaiko puhunut totta esim siitä että olen ope ja että asun Eiranrannassa. Kenellekään teillä ei vain ole riittänyt pokeria tulla tapaamaan minua. Tarjous on kyllä edelleen voimassa. Kestääkö sinun pokeri tulla tapaamiseen?
- Anonyymi
Kerro nyt mikä on se trolli jonka mukaan olen "elämöinyt"? Ynnä kerro missä on se pätkä, jossa olen sanonut että uskovalsilta tulisi ottaa omat lapset pois? Laita se pätkä tähän. Nimittäin noin en ole koskaan sanonut.
Olen sanonut "Toivottovasti sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle". Näin olen kirjoittanut useasti mutta koskaan en ole vaatinut lasten huostaanottoa uskovilta vanhemmilta. Joten älä valehtele.
Ynnä miten ihmeessä minä voin puollustaa sellaisen ihmisen mielipiteitä, jonka mukaan homot ovat sairaita ja rikollisia? Tai joka on sitä mieltä että maailma on 6000 vuotta vanha ja evoluutio ei pidä paikkaansa?
Plus että tieteen korkeimmaksi kriteeriksi tulisi nostaa että se on sopisoinnussa 2000 vuotta sitten vuohipaimenten hiekka-aavikolla teltassa kirjoittaman raamatun kanssa? Eihän kukaan omilla avioilla ajatteleva voi lähteä mukaan moiseen huuhaa haa - kelkkaa.
Mitä tulee siihen haukkumiseen, niin olen käyttänyt ja käytän tulevaisuudessakin sanaa "hihhuli". Yksinkertaisesti siksi että se on vanha suomalainen sana. Jos se kielletään niin sitten pitää kieltää myös Tyko Sallisen taideteos "Hihhulit" joka löytyy Suomen kansallisgallerista.
Lopuksi vielä minua on palstalla toistuvasti haukuttu vajaamieliseksi, idiootiksi, paholaisen oppipojaksi, kommunistiksi, pedofiiliksi, homoksi, sekopääksi, mielisairaaksi, kommunistiksi ym ym ym. Plus vielä että minun kirjoituksia on tältä palstalta poistette paljon vähemmän kuin teidän hihhuleiden. Amen.Kiva juttu, kun vuodatuksesi näin epäsuoraan tuo esiin, että Jeesus saa eheyttää henkilön jos uskoontullut homoseksuaali tätä haluaa! Kiitos sinulle!
Anonyymi kirjoitti:
Kiva juttu, kun vuodatuksesi näin epäsuoraan tuo esiin, että Jeesus saa eheyttää henkilön jos uskoontullut homoseksuaali tätä haluaa! Kiitos sinulle!
Kunhan nyt ensi esittelet edes yhden tälläisen tapauksen joka on jättänyt homoilun eheytyksen jälkeen ja josta on tullut pesunkestävä hetero. Yhtäkään sellaista henkilöä ei täällä ole koskaan vieraillut eikä lääketiedekkään tunne yhtään tuollaista tapausta.
Mutta löytyy lukuisia tapauksia, jossa on kerrottu miten eheytys" ei toimi ja kuinka se on vaaraksi henkilön mielenterveydelle. Esim Patrick Tiainen oli päästä hengestään kun kun kertoi että ehetys ei toiminut ja että hän on edelleen pesukestävä homo.- Anonyymi
Kunhan nyt ensi esittelet edes yhden tälläisen tapauksen joka on jättänyt homoilun eheytyksen jälkeen ja josta on tullut pesunkestävä hetero. Yhtäkään sellaista henkilöä ei täällä ole koskaan vieraillut eikä lääketiedekkään tunne yhtään tuollaista tapausta.
Mutta löytyy lukuisia tapauksia, jossa on kerrottu miten eheytys" ei toimi ja kuinka se on vaaraksi henkilön mielenterveydelle. Esim Patrick Tiainen oli päästä hengestään kun kun kertoi että ehetys ei toiminut ja että hän on edelleen pesukestävä homo."Kunhan nyt ensi esittelet edes yhden tälläisen tapauksen joka on jättänyt homoilun eheytyksen jälkeen ja josta on tullut pesunkestävä hetero."
Jokainen homoseksuaali joka on tullut aidosti uskoon Jeesukseen, mutta heidän henkilöllisyyttä ei ole viisasta paljastaa. Täytyy myös turvanäkökohdat huomioida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kunhan nyt ensi esittelet edes yhden tälläisen tapauksen joka on jättänyt homoilun eheytyksen jälkeen ja josta on tullut pesunkestävä hetero."
Jokainen homoseksuaali joka on tullut aidosti uskoon Jeesukseen, mutta heidän henkilöllisyyttä ei ole viisasta paljastaa. Täytyy myös turvanäkökohdat huomioida.Näinhän se tietenkin on. Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään.
Anonyymi kirjoitti:
"Kunhan nyt ensi esittelet edes yhden tälläisen tapauksen joka on jättänyt homoilun eheytyksen jälkeen ja josta on tullut pesunkestävä hetero."
Jokainen homoseksuaali joka on tullut aidosti uskoon Jeesukseen, mutta heidän henkilöllisyyttä ei ole viisasta paljastaa. Täytyy myös turvanäkökohdat huomioida.Vai että ihan "turvanäkökohdat". Kerro nyt toki missä ja koska joku uskovainen on saanut Suomessa turpaansa sen vuoksi että on uskovainen? Saati sitten menettänyt henkensä? Älä nyt puhu täyttä roskaa...
- Anonyymi
Mutta löytyy lukuisia tapauksia, jossa on kerrottu miten eheytys" ei toimi ja kuinka se on vaaraksi henkilön mielenterveydelle. Esim Patrick Tiainen oli päästä hengestään kun kun kertoi että ehetys ei toiminut ja että hän on edelleen pesukestävä homo.Setakin sanoo sivuillaan, että seksuaalinen suuntaus voi muuttua, joten en ymmärrä miksi tästä Tiaisesta vaahdotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se tietenkin on. Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään.
"Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään."
Ja pitää ajatella myös heidän perheitään ja lapsiaan jotka näin altistettaisiin wokeihmisten raivon kohteiksi ja koulukiusaaminen olisi jopa tappavaa näiden lasten kohdalla eikä nykyinen wokekoulu puolustaisi näitä lapsia yhtään vaan jopa yllyttäisi kiusaajia suorastaan rääkkäämään heitä. - Anonyymi
Vai että ihan "turvanäkökohdat". Kerro nyt toki missä ja koska joku uskovainen on saanut Suomessa turpaansa sen vuoksi että on uskovainen? Saati sitten menettänyt henkensä? Älä nyt puhu täyttä roskaa...
Etkö kannata turvallisia tiloja kaikille, myös tasa-arvoisesti uskovaisille?
Anonyymi kirjoitti:
"Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään."
Ja pitää ajatella myös heidän perheitään ja lapsiaan jotka näin altistettaisiin wokeihmisten raivon kohteiksi ja koulukiusaaminen olisi jopa tappavaa näiden lasten kohdalla eikä nykyinen wokekoulu puolustaisi näitä lapsia yhtään vaan jopa yllyttäisi kiusaajia suorastaan rääkkäämään heitä.Niin kuin missä näin on tapahtunut? Muuta kuin teidän hihhuleiden mielikuvituksessa? Sinä kun ihan vakavissaan väität että Suomen laki ei suojelisi enää näitä ns. "eheytyneitä homoja". Kerro toki myös mistä löytyy "wokekoulu"?
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen kysyn että missä ja koska joku hihhuli on saanut Suomessa turpaansa tai peräti tapettu sen vuoksi että on hihhuli? Tai että laki ei ole suojannut heitä? Voisitko sinä linkittää tähän liittyvän uutisen tälle palstalle?
Anonyymi kirjoitti:
Setakin sanoo sivuillaan, että seksuaalinen suuntaus voi muuttua, joten en ymmärrä miksi tästä Tiaisesta vaahdotaan.
Niin missä SETAn sivuilla näin sanotaan? Ja missä yhteydessä? Ja jos näin on, niin eikö teidän hihhuleiden pitäisi hakea oppia / apua sitten SETAlta eheyteykseen?
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näy sinun vastausta yhtään missään....
- Anonyymi
Niin kuin missä näin on tapahtunut? Muuta kuin teidän hihhuleiden mielikuvituksessa? Sinä kun ihan vakavissaan väität että Suomen laki ei suojelisi enää näitä ns. "eheytyneitä homoja". Kerro toki myös mistä löytyy "wokekoulu"?
""Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään."
Ja pitää ajatella myös heidän perheitään ja lapsiaan jotka näin altistettaisiin wokeihmisten raivon kohteiksi ja koulukiusaaminen olisi jopa tappavaa näiden lasten kohdalla eikä nykyinen wokekoulu puolustaisi näitä lapsia yhtään vaan jopa yllyttäisi kiusaajia suorastaan rääkkäämään heitä."
Missä on uskoviin kohdistunutta vihamielisyyttä, näin MNOT kyselee!
Erim. tällä foorumilla MNOTn toteuttamana!! Mitätöit uskovat ihmiset ei-ihmisiksi! Mitätöinti on aina alkua fyysiselle mitätöinnille eli tappamiselle. Ensin epäinhimmillistetään ihminen ja näin tulee lupa tappamiseen. Esim. tuossa viestissäsi keksit sanomisia yllemme! Emme ole sanoneet etteikö Suomen laki suojelisi uskoontulleita eheytyneitä homoseksuaaleja ja heidän perheitään! Ja toinen aggressiivinen tivaaminen että "missä on wokekoulu?" vaikka hyvin tiedät että koko länsimainen yhteiskunta nykyään on yhtä wokekoulua. - Anonyymi
Edelleen kysyn että missä ja koska joku hihhuli on saanut Suomessa turpaansa tai peräti tapettu sen vuoksi että on hihhuli? Tai että laki ei ole suojannut heitä? Voisitko sinä linkittää tähän liittyvän uutisen tälle palstalle?
"Edelleen kysyn että missä ja koska joku hihhuli on saanut Suomessa turpaansa tai peräti tapettu sen vuoksi että on hihhuli? Tai että laki ei ole suojannut heitä? "
Ja näin syydät vihamielisillä kysymyksilläsi lisää vihaa yllemme väittämällä asioita mitä emme ole sanoneet!! Nämä kysymykset ovat jo raivoa, ei ainoastaan meidän mitätöintiä ihmisinä. - Anonyymi
Niin missä SETAn sivuilla näin sanotaan? Ja missä yhteydessä? Ja jos näin on, niin eikö teidän hihhuleiden pitäisi hakea oppia / apua sitten SETAlta eheyteykseen?
Ja raivo senkun vaan nousee. Et ole enää tasapainoinen keskustelija vaan olet vain uskovien systemaattinen vainoaja noilla vihamielisillä kysymyksilläsi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja raivo senkun vaan nousee. Et ole enää tasapainoinen keskustelija vaan olet vain uskovien systemaattinen vainoaja noilla vihamielisillä kysymyksilläsi.
Ei vaan kysymyksillä joihin te hihhulit ette osaa vastata. Luuletteko te tosiaan että suurin osa ihmisistä millään tavalla noteeraa noita teidän "selityksiä"? Juuri noiden "vastausten" vuoksi te olette suuren yleisön edessä pelkkä naurettava vitsi.
Ei kukaan täysjärkinen ihminen "osta" teidän selityksiä ja jatkuvaa maalitolppien siirtelyä. Eihän teille voi mitään muuta kuin nauraa...Anonyymi kirjoitti:
"Edelleen kysyn että missä ja koska joku hihhuli on saanut Suomessa turpaansa tai peräti tapettu sen vuoksi että on hihhuli? Tai että laki ei ole suojannut heitä? "
Ja näin syydät vihamielisillä kysymyksilläsi lisää vihaa yllemme väittämällä asioita mitä emme ole sanoneet!! Nämä kysymykset ovat jo raivoa, ei ainoastaan meidän mitätöintiä ihmisinä.Sinäkö nyt mielestäsi vastasit siihen mitä kysyttiin?
Anonyymi kirjoitti:
""Eheytyneillä homoilla ei ole mitään velvollisuutta tulla julkisuuteen viharyöppyä kärsimään."
Ja pitää ajatella myös heidän perheitään ja lapsiaan jotka näin altistettaisiin wokeihmisten raivon kohteiksi ja koulukiusaaminen olisi jopa tappavaa näiden lasten kohdalla eikä nykyinen wokekoulu puolustaisi näitä lapsia yhtään vaan jopa yllyttäisi kiusaajia suorastaan rääkkäämään heitä."
Missä on uskoviin kohdistunutta vihamielisyyttä, näin MNOT kyselee!
Erim. tällä foorumilla MNOTn toteuttamana!! Mitätöit uskovat ihmiset ei-ihmisiksi! Mitätöinti on aina alkua fyysiselle mitätöinnille eli tappamiselle. Ensin epäinhimmillistetään ihminen ja näin tulee lupa tappamiseen. Esim. tuossa viestissäsi keksit sanomisia yllemme! Emme ole sanoneet etteikö Suomen laki suojelisi uskoontulleita eheytyneitä homoseksuaaleja ja heidän perheitään! Ja toinen aggressiivinen tivaaminen että "missä on wokekoulu?" vaikka hyvin tiedät että koko länsimainen yhteiskunta nykyään on yhtä wokekoulua.No sitten sun pitää muuttaa Venäjälle, jossa ei ole WOKE-koulua vaan SOTA-koulu. Siellä sinä voit varmaan elää rauhassa eikä tarvitse pelätä länsimaista hapatusta. Plus siellä saa ihan vapaasti vihata homoja ja jopa pahoinpidellä heitä. Ei muuta kuin nopeasti paperit siihen suuntaan vetämään. Takaan että eipä taatusti jää kukaan kaipaamaan...
- Anonyymi
Eli palataas taas itse asiaan. Myös homoseksuaaleilla on oikeus kuulla Jumalan tahto ja tulla uskoon Jeesukseen, joka sitten osaa eheyttää. Myös homoseksuaaleilla on oikeus elää perheittensä parissa suojattua elämään ilman ateistien raivoa ja väkivaltaisuutta.
- Anonyymi
Tässä siis meidän uskovien rooti ja tavoite, julistaa evankeliumia kaikelle kansalle, siis myös homoseksuaaleille. Aina sieltä maailmalta löytyy homoseksuaaleja jotka ottavat uskon Jeesukseen vastaan ja näin pelastuvat taivaaseen yhdessä koko perheensä kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä siis meidän uskovien rooti ja tavoite, julistaa evankeliumia kaikelle kansalle, siis myös homoseksuaaleille. Aina sieltä maailmalta löytyy homoseksuaaleja jotka ottavat uskon Jeesukseen vastaan ja näin pelastuvat taivaaseen yhdessä koko perheensä kanssa.
... ja Jeesus osaa eheyttää myös homoseksuaaleja tasapuolisesti koska Jeesus eheyttää myös heteroita. Jokaisella on oma helmasyntinsä eheytettäväksi mutta Jumala kaikkivaltiaana on tämän kaiken yläpuolella. Amen
- Anonyymi
https://youtu.be/G8hgSlsQXOg Kujalla-podcastin jakso
” Voiko ihmisen seksuaalinen suuntautuminen muuttua?
Niin kutsutut eheytyshoidot halutaan kieltää lailla. Mitä eheytyshoidoilla tarkoiteaan? Entä mitä on kristillinen sielunhoito ja onko se eheyttämistä? Mikä on kristillinen käsitys identiteetistä?
Entä miten ns. eheytyksen kieltävä laki vaikuttaisi sukupuoli-identiteettinsä kanssa kamppaileviin ihmisiin?”
Haastattelussa teologin maisteri ja pastori, joka on kirjoittanut kirjoja aihepiiristä.- Anonyymi
Ari kommentoi fiksusti aihetta
Ei puhu tuollaisten aloituksessa viitattujen itse-eheytysten puolesta,
eikä sellaisen muunkaan väkisin yrittämisen tai että luvataan asioita/annetaan odottaa suuria, vaan eheytymistä tapahtuu sivutuotteena, jos tapahtuu, kuten terapiassa yleensäkin. Eivät terapeutit yleensäkään lupaa autettavilleen asioita, vaan he saavat yksilökohtaisella tavalla kukin siitä terapiasta apua, jos saavat elämänsä haasteisiin. Anonyymi kirjoitti:
Ari kommentoi fiksusti aihetta
Ei puhu tuollaisten aloituksessa viitattujen itse-eheytysten puolesta,
eikä sellaisen muunkaan väkisin yrittämisen tai että luvataan asioita/annetaan odottaa suuria, vaan eheytymistä tapahtuu sivutuotteena, jos tapahtuu, kuten terapiassa yleensäkin. Eivät terapeutit yleensäkään lupaa autettavilleen asioita, vaan he saavat yksilökohtaisella tavalla kukin siitä terapiasta apua, jos saavat elämänsä haasteisiin."Ei puhu tuollaisten aloituksessa viitattujen itse-eheytysten puolesta,
eikä sellaisen muunkaan väkisin yrittämisen tai että luvataan asioita/annetaan odottaa suuria..."
Eikä siitä, että ryhmän avulla jotain pakotettaisiin.
- Anonyymi
Onhan siitä virkavaltakin kiinnostunut mitä oikein tapahtunut.
Ei mikään ihme jos muut.- Anonyymi
Ei tuossa aloituksen tapauksesta ole tapahtunut mitään rikosta.
- Anonyymi
Eihän falloksella mitään päätä hoideta, vaan muita paikkoja.
Siksi kai ollaan käräjillä.- Anonyymi
Olet väärässä. Ei olla homon kyseisen ehdotuksen vuoksi käräjillä.
Kyllä muovailuterapia on muuallakin käytössä, myös seksuaaliterapiassa, ainakin seksuaalisuuden hallintaan liittyen, kuten tässäkin tapauksessa
- Anonyymi
Onko sukua kokoomuksen Timo Heinoselle? Timollakin oli epäilyttävät karkkivärit tukassaan.
- Anonyymi
Ei tietääkseni.
Heinosia on Suomessa 13 315.
- Anonyymi
Siitä voidaankin iloita että homot voidaan parantaa heidän hyväksymillään menetelmillä kun eivät ole siitä parkuneet kovin jos heitä hävyttömillä keinoilla eheytetään.
Yhteiskunta ei vain ole siihen valmis kun asiasta mennään käräjille.
Mutta on aika yhteiskunnan muuttua. Ei aina pidä pitäytyä vanhaan. - Anonyymi
Riko Riko. SAMBA!
- Anonyymi
Sexualisuutesi häiritsee!
- Anonyymi
Uskon tilanne lienee yleensäkin monimutkainen. Synnin harrastaminenkin on onnea, tuuria tarvivaa ja yleensäkin siinä onnistuminen sekä tilanteet. Maaseudulla ainakin vaatii mielikuvitusta rutkasti miten se mm. yksin onnistuu? Aurinkokunnan kaikki muut planeetat ovat täysin puhtaita tai en minä ainakaan tiedä miten niissä onnistuisi tekemään yleensä mitään syntiä?
- Anonyymi
Ainakaan VT ei kelpaa miksikään tasa-arvon ja ihmisarvojen perusteeksi millään tavalla. Eihän se edes eroa paljon Koraanista.
VT:n mukaan vain juutalaiset ovat Jumalan kanssa. Muilla ei juuri ole merkitystä. Aika rasistinen näkemys. Ihmisiä voi ostaa orjiksi ja vaimoksi. Aika paha juttu ihmisoikeuksien kannalta. Pienistä rikoksista, väärään aikaan polttopuiden keräämisestä tapetaan. Ei kovin oikeudenmukaisia rangaistuksia.
UT:n suhteen asia on sitten jo aivan eri. Se kumoaa VT:n julmuudet ja lait. Se tuo uskoon inhimillisyyden ja rakkauden.
Ainut huono viite ihmisoikeuksien suhteen on jotkut Paavalin maininnat. Se miten orjan ei tulisi pyrkiä vapaaksi ja naisten toimia niin tai näin. Mutta ei silti Paavali luonut uutta lakia, ei Paavalin sana ole laki, vaan johdatus Pyhän Hengen johdatukseen. Ja Pyhä Henki täyttää kaikki ihmisoikeudet ja lainmukaisuudet Herrat edessä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
??? taas alkoi tämä trollaus... :D No, oli viikon vitsi taas.
Trollauksesi jatkuu tosiaan vuodesta toiseen.
🤓 Mummomuori2 kirjoitti:
Sen vuoksi pitää ymmärtää, että UT kertoo sen ajan kulttuurista ja arvoista.
Niin juuri.
Olisi nykyään melkoinen järkytys olla yhtäkkiä UT:n ajassa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Niin juuri.
Olisi nykyään melkoinen järkytys olla yhtäkkiä UT:n ajassa.Eheytymisesi on todella pahasti kesken.
- Anonyymi
E- yhytys meinaa käy ekoteosta.
- Anonyymi
Kyllä Paavali antoi ohjeet myös, miten miesten pitää toimia. Eli rakastaa vaimojaan, kuten Kristuskin rakasti seurakuntaa, siis antamaan vaikka henkensä vaimonsa puolesta. Paavali tarkoitti myös, että jos on laillisesti alkanut jonkun orjaksi, niin ei siitä pidä laittomasti pyrkiä eroon, eli vapaaksi. Paavalin aikaisen orjan oikeudet oli jokseenkin samat, kuin meillä renkien ja torpparien vapaus ja oikeudet ennenvanhaan.
- Anonyymi
kuulostaa pelottavalta
- Anonyymi
Niin voi olla eikä virkavalta vielä katso sitä kovin hyvällä.
Ajat kuitenkin muuttuvat kuten ovat tähänkin asti muuttuneet puoleen ja toiseen.
Operaatio olisi kuitenkin paljon miellyttävämpi lopulta kaikille osapuolille kuin toinen toistensa herjaaminen eikä mitään silti tapahdu. - Anonyymi
Lesbous on todellakin pelottava asia. Lesbo varmaan itse ymmärtää, että hänen ajatuksensa ovat vääränlaisia. En toivoisi sellaista jatkuvaa kiusausta kenellekään ihmiselle. Sen on pakko olla suuri rasite elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lesbous on todellakin pelottava asia. Lesbo varmaan itse ymmärtää, että hänen ajatuksensa ovat vääränlaisia. En toivoisi sellaista jatkuvaa kiusausta kenellekään ihmiselle. Sen on pakko olla suuri rasite elämässä.
Kamalaa tuollainen naisenpelko ei ihme että miehenä sitten turvaudut kavereihisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa tuollainen naisenpelko ei ihme että miehenä sitten turvaudut kavereihisi.
Lesbot ovat todellakin pelottavia, aivan kuten homomiehetkin. On aina kamalaa nähdä ihmisiä, jotka luulevat syntiä rakkaudeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Lesbot ovat todellakin pelottavia, aivan kuten homomiehetkin. On aina kamalaa nähdä ihmisiä, jotka luulevat syntiä rakkaudeksi.
:D Trollaus jatkuu.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Trollaus jatkuu.
Raamattu ei sano homoutta rakkaudeksi, vaan synniksi. Onko tässä jotain epäselvää sinulle?
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei sano homoutta rakkaudeksi, vaan synniksi. Onko tässä jotain epäselvää sinulle?
Ai, mutta lesbojako se pitää pelottavina? :D
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ai, mutta lesbojako se pitää pelottavina? :D
Lesbouden synti on pelottava, vaikka se koskee vain naisia. Miehillä on sitten homostelun synti. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän tämän kaksijakoisuuden.
Anonyymi kirjoitti:
Lesbouden synti on pelottava, vaikka se koskee vain naisia. Miehillä on sitten homostelun synti. Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän tämän kaksijakoisuuden.
”Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän tämän kaksijakoisuuden.”
Kun ”Anonyymi” 2025-03-15 19:34:27 kirjoitti näin ”Lesbot ovat todellakin pelottavia, aivan kuten homomiehetkin.”, niin eikö tuossa tarkoiteta sitä, miten ihmisinä ne ovat hänestä pelottavia?
Homoseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut, kokee romanttisia ajatuksia sekä vahvoja tunteita kiintymyksineen vain samaa sukupuolta kohtaan.
Sapfo oli kreikan Lesbos saarella asuva runoilija, joka kertoi naisten välisestä rakkaudesta ja näin alettiin homoseksuaalisia naisia kutsumaan lesboiksi.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän tämän kaksijakoisuuden.”
Kun ”Anonyymi” 2025-03-15 19:34:27 kirjoitti näin ”Lesbot ovat todellakin pelottavia, aivan kuten homomiehetkin.”, niin eikö tuossa tarkoiteta sitä, miten ihmisinä ne ovat hänestä pelottavia?
Homoseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut, kokee romanttisia ajatuksia sekä vahvoja tunteita kiintymyksineen vain samaa sukupuolta kohtaan.
Sapfo oli kreikan Lesbos saarella asuva runoilija, joka kertoi naisten välisestä rakkaudesta ja näin alettiin homoseksuaalisia naisia kutsumaan lesboiksi.Ei tietenkään ihmisinä, vaan syntiensä takia. Samalla tavalla kuin mielisairas on pelottava, koska on arvaamaton ja vaarallinen itselleen ja ympäristölleen.
- Anonyymi
Jeesus yhä eheyttää särkyneitä koska Hän on näin luvannut ...
Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. - Anonyymi
Tietenkin siinä omalla tavallaan uskovaisuus ryvettyi kun homojen vuoksi mennään käräjille ja ihmisiä jopa erosi luterilaisesta kirkosta tai tuli piikki eroamiseen tuon julkisuuden vuoksi, vaikka ei liity siihen mitenkään.
Ero Räsäskohuun kuitenkin on siinä että homot eivät ole parahtaneet, että nyt heitä sorrettu yli rajan, eivät ole itkeneet oikeuksiaan, eivätkä herjanneet, vaan sillä rintamalla on ollut hiljaista. Ehkä he jopa innolla odottavat kun pöly on laskeutunut ja pääsevät kokeilemaan tuota kiehtovaa fallosleikkiä.Siis leikkimään fallosleikkiä? Voiko tuon järjettömämpää "johtopäätöstä" vetää....
- Anonyymi
Siis leikkimään fallosleikkiä? Voiko tuon järjettömämpää "johtopäätöstä" vetää....
Kyllä se varmaan sinulta onnistuu.
- Anonyymi
Hyvä että ateistikin puolustaa uskovia ja heidän touhujaan eikä suinkaan tuomitse siitä miten ovat homoja alistaneet. Vielä kun alkaa puolustamaan uskovien kanssa kansanmurhaa, niin kääntymys on tapahtunut. Joskin vähän nurinkurisesti, mutta kuitenkin.
- Anonyymi
Tietenkin yhdestä eksyneestä lampaasta, joka löydetään, iloitaan enemmän kuin jo tallessa olevista, vaikka oliskin musta lammas.
- Anonyymi
Siitä se alkaa ateistin takkuinen tie aitouskovaksi.
Pahasti merkit viittaavat siihen. - Anonyymi
Kun nyt ateisti kääntyy aitolaiseksi, niin tietää mitä ateistille vastata kun ne alkaa juputtamaan jostain.
Uskovien herjoihin tottumisessa menee aikansa ja alussa pää pyörälle niistä. - Anonyymi
Kun ateisti kääntyy niin aittolaiseksi, kannattaa ensin keskittyä ateistien urputtamiseen vastaamaan.
Jos uskovat alkavat herjata, niin kannattaa alussa olla hiljaa ja siirtyä takavasemmalle
Vasta kun taito karttuu vasta niihin. - Anonyymi
Se että ateisti kääntyy nimenomaan aitouskovaksi eikä johonkin muuhun suuntaukseen on tavallaan luonnollinen valinta siinä mielessä, että niihin liittyy samanlaista ehdottomuutta sekä tinkimätöntä väittelynhalua. Muutos ei lopulta edes ole niin kovin suuri kuin miltä se nopeasti ajatellen kuvittelisi olevan.
Aitouskovaksi kääntyneen ateistin on äärimmäisen helppo kinastella ateistien kanssa, koska tuntee heidän mielenlaatunsa sekä ajatusmaailmansa ainakin joltakin osin. Hän oikein nauttii siitä ja odottaa kutkuttavan jännittyneenä miten saa musertaa ateistien maailmankuvaa, jonka kuvittelevat olevan täydellinen.
Se mikä aluksi on hankalaa aitouskovaksi kääntyneelle ateistille, on uskovien keskinäinen herjaaminen ja kinaaminen. Hänelle saattaa olla yllätys se, että eivät uskovat huuda hallelujaa hänen kääntymykselleen, vaan herjaa satelee niskaan jopa enemmän kuin mitä silloin kun oli ateisti.
Ja kun hän ei ole ennättänht perehtyä vielä oikein Raamattuun eikä oikein uskon kiemurohin, niin ei heti oikein pääse jyvälle, miten pitäisi vastata ja miten keksiä mojovia herjoja vastapalloon. Siinä on pienoinen pettymys ja vertaistukea saa kyllä toisilta aitouskovilta, mutta pitää vain hyvin tarkasti pysyä raameissa ettei niidenkin kanssa tule vihanpitoa.En nyt ihan pääse kiinni, mitä tuolla kirjoituksellasi ajat takaa.
”Se mikä aluksi on hankalaa aitouskovaksi kääntyneelle ateistille, on uskovien keskinäinen herjaaminen ja kinaaminen.”
Mitä sinulle tarkoittaa tuo ”aitouskova”?
Täällä sitä toki käytetään mutta muistelen sen tuleen siitä, miten eräät uskovat korottivat itsensä muiden uskovien yläpuolelle, korostaen olevansa ”aidompia” kuin muut. Se on sellaista modernia konservatiivi muunnosta kristinuskosta.
Se että joku ateisti kääntyisi tuohon suuntaukseen, kuulostaa aika epäuskottavalta. Ehkä voi muutaman vuoden yrittää, mutta tuskin onnistuu.
”…ei heti oikein pääse jyvälle, miten pitäisi vastata ja miten keksiä mojovia herjoja vastapalloon. Siinä on pienoinen pettymys ja vertaistukea saa kyllä toisilta aitouskovilta, mutta pitää vain hyvin tarkasti pysyä raameissa ettei niidenkin kanssa tule vihanpitoa.”
Siis nämä ”aitouskovat” ovat juuri niitä, jotka herjaavat muita uskovia ja kristittyjä. Ellet ole heidän kanssaan samaa mieltä niin Raamatun tulkinnasta kuin poliittista mielipiteistä, niin todellakin voi saada kuraa niskaansa.
- Anonyymi
Tietenkin ateistin on järkevää kääntyä aitouskovaksi kuten tässä tapauksessa, koska eihän ateistina ole oikein mitään kättä pidempää millä huhkia uskovia. Ei oikein ymmärrä uskosta mitään eikä itsellä ole mitää ideologiaa. Voi vain marista jostain mistä ei tiedä ja mikä ei osu mihinkään.
Kun kääntyy aitouskovaksi, niin tilanne on aivan toinen.
Kun perehtyy todella siihen mitä usko on ja miten sitä pitäisi harjoittaa, niin silloin pystyy mätkimään uskovia aivan ennennäkemättömällä tavalla mistä hölmönä ateistina ei voinut edes haaveilla. Ja vielä korostaa itseään, että olen paras uskova kaikista. - Anonyymi
Pointti on siinä että ateisteille tulee vahingossa herätys aitouskovaisuuteen
Tai on jo tullut.
Ei muuta tietä oikein ole, kun ovat jo muutoinkin niin lähellä tosiaan.
Heidän ei tarvitse kuin vähän tähtäintä muuttaa, niin voivat jatkaa samalla linjalla kuin ennenkin.
Sellainen herätys on ateistin keskuudessa alkanut kun ovat alkaneet puolustaa aitouskovien touhuja. Ehkä ensin vahingossa, mutta sitten huomaavat, että hei tässähän on ideaa paljon enemmän kuin mitä aikaisemmassa marinassa jossa ei oikein pysty iskemään asian ytimeen. - Anonyymi
Ateistien suuri ja mahtava herätys lähti siitä kun heistä mahtavin ja vaikutsvaltaisin vahingossa puolusti vahingossa uskovien fallosleikkejä aivan kuin aitouskova sitä tekisi.
Siitä herätys lähti vyörymään ja onkin aivan luonnollinen kehitys.
Joskin sen hyödyllisyydestä ja oikeellisuudeta sitten voi olla montaa mieltä. - Anonyymi
Ehkä kaikkien pitää hetki haukkoa henkeä asian vuoksi.
Mutta hyvä että tapahtuu, ettei vain maailma ole mylleryksessä, vaan yksittäiset ihmisetkin. - Anonyymi
Eikä jutut ole samaa jurputusta vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Hyvä se on että ihminen kokee elämässään muutoksia vaikka ne eivät aina aivan nappiin menisi.
Olisi ankeaa jos vielä kymmenen vuoden päästä olisi samat jupinat ja jurinat eikä mitään muutosta tai kehitystä olisi tapahtunut.- Anonyymi
Suurin osa homoista varmaan tahtoisi päästä eroon homoudestaan. On parempi olla normaali keskiverto ihminen kuten kaikki muutkin. Eheytyminen on hyvä vaihtoehto, jos on vapaaehtoinen.
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa homoista varmaan tahtoisi päästä eroon homoudestaan. On parempi olla normaali keskiverto ihminen kuten kaikki muutkin. Eheytyminen on hyvä vaihtoehto, jos on vapaaehtoinen.
Homo on homo, siitä ei ole syytä päästä eroon.
Mikä on normaali? Käsitykset ovat muuttuneet ja ovat erilaisia eri puolilla maailmaa. Heteroja on noin 80 prosenttia. Normaalia?
- Anonyymi
Kun paatunut ateisti muuttuu aitouskovaksi, niin vaikka muutos ei ole aivan paras mahdollinen, niin silti siinä kytee toivon kipinä, että jos on osoittanut sen verran muutoshalua ja kykyä, niin muutos voi myös tulevaisuudessa olla mahdollinen kun on aikansa jängännyt aitolaisuutta tappiin asti, niin voi käydä samalla tavalla että löytää uuden hengen yhteyden ja vapautuu aittolaisuudesta samalla tavalla kuin vapautui ateismista.
Siksi ei pidä heti tuomita, ei pidä herjata eikä panetella, sillä ei sitä kautta muutos tule, ei kukaan lähde sellaisen kelkkaan, joka toista panettelee. Voi vain ajatella omalla kohdalla jos joku herjaa sinut viimeisen päälle, niin tuleeko heti mieleen, että noin se onkin, minäkpä uskon samalla tavalla kuin tuo minun herjaaja. Ei se muutos niin tapahdu, vaan niin, että tulee vain ahaaelämys, että hei tässä ollaan samalla viivalla, että minäkin voi uskoa tuolla tavalla kuin sinä. - Anonyymi
Tosin se on vakava paikka kun ateisti muuttuu aitouskovaksi. Joutuu siinä ehkä itsekin hetken nikottelemaan, että miten pääsi näin käymään.
Ennen kun on etsinyt juttua hieman Raamattua mukaillen, että miten sitä nyt muka voidaan täten sekä täten uskoa, niin nyt tosin samalla tavalla etsii Raamatusta syytöksiä, mutta enää ne eivät vain ole suunnattu kaikkiin uskoviin eikä Raamatun perusteita murreta, vaan kohdistetaan tiettyihin piireihin, että nytpäs ette ole jaloja Jumalan sotamiehiä, vaan mitä tahansa retkuja kun ette sanaa noudata. Tosin joskus voi olla vaikea tietää miten ihmiset elävät oikeasti, mutta se voi aina kuvitella.
Alkuun kun vielä kokemus puuttuu siitä mihin aitouskovaisuus oikein iskee, niin voi tulla työtapaturmia vähän kuten ateistille voi tulla joskus kun ei ole riittävästi asioihin perehtynyt. Mutta taito kasvaa ja kehittyy siinä mitä enemmän tykittää, niin kyllä se osumatarkkuus siinä sitten hiljalleen kehittyy.
Silti ei Raamattua pidä liikaa lukea ja sieltä yliviivata sellaiset kohdat mitä eivät käy uskonkiivauteen eikä omiin mielipiteisiin. Niitä ei pidä lähteä selittelemään, vaan unohtaa vain tyystin ja vaihtaa puheenaihetta jos niistä joku mainitsee. - Anonyymi
Vaikka kuvittelisi että ateisti tai joku aitouskova olis tylsä jorinoineen, niin kun asiaa vähän suuremmassa mittakaavassa tarkastelee ja varsinkin jos ateisti alkaa lähentyä aitouskovaisuutta, niin onkin varsin mielenkiintoista seurata mihin asioihin ja millä tavalla tarttuvat. Ja missä asioissa silkan ateismin ja aitouskovaisuuden rajapinnat kohtaavat ja varsinkin silloin jos ateismi hiippii kohden aitouskovaisuutta. Se on vähän kuin Jumalan luomistyötä seuraisi.
- Anonyymi
Jos oikein ymmärrään, eheytyminen on vain Jumalan luomistyön jatkoa? Homoilla on siis jäänyt ihmiseksi tuleminen jollain tavalla kesken. Kaikkihan me olemme keskeneräisiä ihmisinä, mutta eri tavalla. Homoilla on homojen ongelmat, eivät ole vieläkään tyytyväisiä samoihin oikeuksiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikein ymmärrään, eheytyminen on vain Jumalan luomistyön jatkoa? Homoilla on siis jäänyt ihmiseksi tuleminen jollain tavalla kesken. Kaikkihan me olemme keskeneräisiä ihmisinä, mutta eri tavalla. Homoilla on homojen ongelmat, eivät ole vieläkään tyytyväisiä samoihin oikeuksiinsa.
Oikeastaan pitäisi olla Jumala jos Jumalan luomistyötä jatkaa.
Homouteen pitää suhtautua samalla tavalla kuin herjaamiseen, että voiko ihminen sitä lopettaa. Tai jos painostuksen, pelon, uhan tai häpeän vuoksi lopettaakin, niin onko se aitoa ja oikeaa muutosta. Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa. Ei silloin olisi kyse oikeasta parantumisesta tai eheytymisestä. Anonyymi kirjoitti:
Homouteen pitää suhtautua samalla tavalla kuin herjaamiseen, että voiko ihminen sitä lopettaa. Tai jos painostuksen, pelon, uhan tai häpeän vuoksi lopettaakin, niin onko se aitoa ja oikeaa muutosta. Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa. Ei silloin olisi kyse oikeasta parantumisesta tai eheytymisestä."Ei silloin olisi kyse oikeasta parantumisesta tai eheytymisestä."
Eipä niin. Kyllähän ihminen oppii kaikenlaista, mutta tässä asiassa muutos jää ohueksi.Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia minun tavoin.
Esimerkiksi ihmisiä on sadoissa eri uskonnoissa. Silmien värejä on useita. Mikään ei tarkoita olla keskeneräinen.
Homoilla voi olla ongelmia kuten muillakin, mutta Suomessa on hyvät oikeudet. Vain kirkko on vastaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homouteen pitää suhtautua samalla tavalla kuin herjaamiseen, että voiko ihminen sitä lopettaa. Tai jos painostuksen, pelon, uhan tai häpeän vuoksi lopettaakin, niin onko se aitoa ja oikeaa muutosta. Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa. Ei silloin olisi kyse oikeasta parantumisesta tai eheytymisestä."Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa."
Mutta näin suuri on Jeesuksen voima ja rakkaus että homohimot jää tappiolle. Ja kaikki muutkin himot! Anonyymi kirjoitti:
"Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa."
Mutta näin suuri on Jeesuksen voima ja rakkaus että homohimot jää tappiolle. Ja kaikki muutkin himot!Raamatussa homoksi sanotaan, jos himoitsee naapurin rouvaa ja muuta hänen omaisuuttaan.
Ja jos katsoo naista himoiten. Pitää repiä silmät irti.
On todettava, että Jeesuksella ei ole voimaa.Anonyymi kirjoitti:
"Eikä varsinkaan jos vielä odottaa palkinto jos ei homostele tai herjaa."
Mutta näin suuri on Jeesuksen voima ja rakkaus että homohimot jää tappiolle. Ja kaikki muutkin himot!Heh hehe hehe hee. Edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt. Ei, vaikka hihhuleiden mukana heitä on vaikka kuinka paljon.
Toinen asiaan rinnastettava seikka on se, että miksi ihmeessä kukaan julkkishomo, joita maailmalla on vaikka kuinka paljon, ei ole koskaan kertonut että hän onkin nyt hetero, kiitos eheytyksen. Ei vaan löydy heitäkään.
Sen sijaan löytyy useita tapauksia, joissa kaapissa elänyt julkkishomo on kertonut kuinka hän yritti eheytä heteroksi, mutta ei vaan onnistunut. Ei, vaikka kuinka itsekkin asiaa toivoi ja rukoili, niin homona sitä vaan pystyttiin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patrick_Tiainen
https://simple.wikipedia.org/wiki/Kenny_EverettMistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Heh hehe hehe hee. Edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt. Ei, vaikka hihhuleiden mukana heitä on vaikka kuinka paljon.
Toinen asiaan rinnastettava seikka on se, että miksi ihmeessä kukaan julkkishomo, joita maailmalla on vaikka kuinka paljon, ei ole koskaan kertonut että hän onkin nyt hetero, kiitos eheytyksen. Ei vaan löydy heitäkään.
Sen sijaan löytyy useita tapauksia, joissa kaapissa elänyt julkkishomo on kertonut kuinka hän yritti eheytä heteroksi, mutta ei vaan onnistunut. Ei, vaikka kuinka itsekkin asiaa toivoi ja rukoili, niin homona sitä vaan pystyttiin.
https://simple.wikipedia.org/wiki/Kenny_EverettItse asiassa Patrick Tiaisesta saisi hyvä elokuva komedia-pohjalta. Siinä naurettaisiin oikein kunnolla hihhuliosastolle. Kaikkihan (?) muistavat esim tarinan siitä, kuinka bussimatkalla kesken pysähdyksen Tianen meni käymään metsässä ja kun hän tuli takaisin niin hän kertoi "käyneensä taivaassa". Tai noista "eheytymiskeinoista" kuinka häntä yritettiin muuttaa väen väkisin heteroiksi....
- Anonyymi
Mitä se haittaa jos muut himoitsee, kunhan ei itse himoitse.
- Anonyymi
Falloseheytyksessä se jännä piirre, että ateisti hyväksyy siitä itse eheytyksen ja sen toimintatavan, jopa puolustaa sitä, mutta ei tietenkään itse lopputulosta. Ta sitä mikä pitäisi olla lopputulos.
Kuten ”Mistänäitäoikeintulee” 2025-03-20 22:43:07 kirjoittaa: ”Edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi.”, samoin minä.
Näitähän pitäisi olla kymmeniä, mikäli joidenkin uskovien kerskumiseen on uskomista.
Kun joku keski-ikäinen, vuosia saman sukupuolen kanssa parisuhteessa ollut astuu esiin ja kertoo miten hänet muutettiin heteroksi, ja on elänyt vuosikymmeniä siinä, ehkä sitten olisi edes jotain perustetta näille väitteille.- Anonyymi
Ensin ”liberaalit” haluavat vääristellä mitä eheytyminen tarkoittaa ja sitten väittää, etteivät homot voisi eheytyä.
Heh hehe hehe hee. Ja edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantuu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt. Ei, vaikka hihhuleiden mukana heitä on vaikka kuinka paljon.
https://simple.wikipedia.org/wiki/Kenny_Everett
PS. Itse asiassa Patrick Tiaisesta saisi hyvä elokuva komedia-pohjalta. Siinä naurettaisiin oikein kunnolla hihhuliosastolle. Kaikkihan (?) muistavat esim tarinan siitä, kuinka bussimatkalla kesken pysähdyksen Tianen meni käymään metsässä ja kun hän tuli takaisin niin hän kertoi "käyneensä taivaassa". Tai noista "eheytymiskeinoista" kuinka häntä yritettiin muuttaa väen väkisin heteroiksi....Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Heh hehe hehe hee. Ja edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantuu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt. Ei, vaikka hihhuleiden mukana heitä on vaikka kuinka paljon.
https://simple.wikipedia.org/wiki/Kenny_Everett
PS. Itse asiassa Patrick Tiaisesta saisi hyvä elokuva komedia-pohjalta. Siinä naurettaisiin oikein kunnolla hihhuliosastolle. Kaikkihan (?) muistavat esim tarinan siitä, kuinka bussimatkalla kesken pysähdyksen Tianen meni käymään metsässä ja kun hän tuli takaisin niin hän kertoi "käyneensä taivaassa". Tai noista "eheytymiskeinoista" kuinka häntä yritettiin muuttaa väen väkisin heteroiksi...."Ja edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantuu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt."
Tuskin löytyy. Voihan se joku väittää, mutta taitaa se kestää vain parisen vuotta tuo "eheytyminen".Mummomuori2 kirjoitti:
"Ja edelleen minä odotan että tänne palstalle ilmaantuu ex-homo joka kertoo miten hänet eheytettiin heteroksi. Olen tätä odottanut jo vaikka kuinka pitkään mutta ei vain ole löytynyt."
Tuskin löytyy. Voihan se joku väittää, mutta taitaa se kestää vain parisen vuotta tuo "eheytyminen".Ei tosiaan ole kuulunut. Itseasiassa ei mistään.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei voi. Edes Jeesus ei vaikuttanut homoihin millään tavalla.
Mistä ihmeestä sinä tietäisit Jeesuksen tekemisistä kaiken?
Ei kaikkea ole sentään talletettu Raamattuun.
Jeesus eheyttää eri syistä rikkinäiset ihmiset, myös homot. Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeestä sinä tietäisit Jeesuksen tekemisistä kaiken?
Ei kaikkea ole sentään talletettu Raamattuun.
Jeesus eheyttää eri syistä rikkinäiset ihmiset, myös homot.Jeesus teki Raamatussa vaikka mitä, mutta ei mitään homoille, eikä heistä sanaakaan. Jos Jeesus olisi nyt täällä, niin hän voisi kauhistua homopuheita.
En ole kokenut Jeesuksen eheyttäneen ketään. Mutta terapeutit kyllä hoitavat kuntoon.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jeesus teki Raamatussa vaikka mitä, mutta ei mitään homoille, eikä heistä sanaakaan. Jos Jeesus olisi nyt täällä, niin hän voisi kauhistua homopuheita.
En ole kokenut Jeesuksen eheyttäneen ketään. Mutta terapeutit kyllä hoitavat kuntoon.Olet siis hoidossa.
- Anonyymi
Falloseheytys on vasta lähtökuopissa. Ei pidä tuomita ennen kuin nähdään tulokset.
Kun ensin valtiovalta selvittää sen laillisuuden.
Siitä ei edes homojen tarvitse olla niin kärhäköitä kun on heille tuttu ja turvallinen toimintamuoto kun liikkeelle lähdetään falloksesta. Ei heti käännytä Jumalan puoleen, vaan lähestytään asiaa käytännölliseltä kannalta. Niin homot eivät saa heti sätkyä, vaan saavat aikaa ajatella mitä tässä oikein touhutaan kun kalutkin ovat mukana kuvioissa.
Tietenkään ei aivan kaikkien pirtaa käy tälläinen eheytys ja ei ole tietoa miten Räsänen suhtautuu tähän asiaan hoitaa näin homous pois päiväjärjestyksestä. Vai haluaako että ovat homot herjattavissa.
Silti ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon kun näin hieno ja hyvä keino löydetty. Kohun saattelemana mutta on kuitenkin löydetty ja ei siitä tunnu olevan homoillakaan pahaa sanottavaa ja jopa ateistit sitä puolustaa, että kiva homma.
Aika näyttää kuinka homottamisen tulee käymään.
Vielä ei voi tuomita, vaan avoimesti suhtautua asiaan eikä tiukkapipoisesti. - Anonyymi
Mikä siinä eheytymisessä niin kamalaa on, että se pitäisi lailla kieltää? Eiköhän sitä jokainen tarvitse eheytystä kuka mistäkin. Tuskin tänne on syntynyt ainuttakaan täydellistä yksilöä.
- Anonyymi
"Mikä siinä eheytymisessä niin kamalaa on, että se pitäisi lailla kieltää?"
Ja yleensäkin mikä parantumisessa on niin kauheaa, että sekin pitäisi lailla kieltää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yleensäkin mikä parantumisessa on niin kauheaa, että sekin pitäisi lailla kieltää?Niin. Ihminen kun haluaa rypeä omissa vaivoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Ihminen kun haluaa rypeä omissa vaivoissaan.
Kuin sika liejussa ja liassa - sama systeemi on jumalattomilla ihmisillä ja sioilla.
Anonyymi kirjoitti:
Ja yleensäkin mikä parantumisessa on niin kauheaa, että sekin pitäisi lailla kieltää?Kerro nyt ensiksi se että mistä homojen eheyttäminen "parantaan"?
Siitä on tullut lähinnä manipulointi väline. Sen vuoksi.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Siitä on tullut lähinnä manipulointi väline. Sen vuoksi.Kysymys kuului että "Mikä siinä eheytymisessä niin kamalaa on, että se pitäisi lailla kieltää?". Miksi yleensä ihmisen parantumisessa on niin kamalaa että parantuminen pitäisi lailla kieltää? Parantumisten kieltoon ei riitä että niistä on tullut manipulointien väline, lääkärithän tätä harjoittavat, manipuloivat ihmiskehoa ja -mieltä jotta hän saisi mahdollisuuden parantua.
Jotenkin tämä ajattelu tässä nopeasti rappeutuvassa lännessä on mennyt ihan sairaaksi. - Anonyymi
Kerro nyt ensiksi se että mistä homojen eheyttäminen "parantaan"?
Eikö se, että ihminen edes ajattelee tarvitsevansa parannusta tilanteeseensa tarkoita että kaikki ei ole kunnossa. Ei ehyt ihminen edes ajattele parannusta tarvitsevan.
Ehyt ihminen haluaa vain elää elämäänsä. Miksi ehyt ihminen menee mihinkään muka eheytystä saamaan. Ihmisestä itsestään se lähtee se eheytymisen tarve. Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kuului että "Mikä siinä eheytymisessä niin kamalaa on, että se pitäisi lailla kieltää?". Miksi yleensä ihmisen parantumisessa on niin kamalaa että parantuminen pitäisi lailla kieltää? Parantumisten kieltoon ei riitä että niistä on tullut manipulointien väline, lääkärithän tätä harjoittavat, manipuloivat ihmiskehoa ja -mieltä jotta hän saisi mahdollisuuden parantua.
Jotenkin tämä ajattelu tässä nopeasti rappeutuvassa lännessä on mennyt ihan sairaaksi.Siinä on se vika, että eheytys monesti johtaa itsemurhaan.
Kun homo ei edes ole sairas.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se, että ihminen edes ajattelee tarvitsevansa parannusta tilanteeseensa tarkoita että kaikki ei ole kunnossa. Ei ehyt ihminen edes ajattele parannusta tarvitsevan.
Ehyt ihminen haluaa vain elää elämäänsä. Miksi ehyt ihminen menee mihinkään muka eheytystä saamaan. Ihmisestä itsestään se lähtee se eheytymisen tarve."Eikö se, että ihminen edes ajattelee tarvitsevansa parannusta tilanteeseensa tarkoita että kaikki ei ole kunnossa."
Kyllä eheytystä pyytävä uskoontullut homoseksuaali ajattelee enemmän parantumista kuin itsemurhaa. Tähän pyyntöön tulee aina vastata. Anonyymi kirjoitti:
"Eikö se, että ihminen edes ajattelee tarvitsevansa parannusta tilanteeseensa tarkoita että kaikki ei ole kunnossa."
Kyllä eheytystä pyytävä uskoontullut homoseksuaali ajattelee enemmän parantumista kuin itsemurhaa. Tähän pyyntöön tulee aina vastata.Siitä huolimatta itsemurha on monesti läsnä.. Siihen johtaa epärealisiset odotukset.
Homo ei ole sairas.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siitä huolimatta itsemurha on monesti läsnä.. Siihen johtaa epärealisiset odotukset.
Homo ei ole sairas."Siitä huolimatta itsemurha on monesti läsnä.. "
Näin on sillä ennen eheytystä uskoontullut homoseksuaali elää vielä Setan propagandan varjossa ja kun taas Jumala ilmoittaa toista niin siitä syntyy ristiriitaa.
Mutta kun uskoontullut pyytää eheytystä seurakunnalta niin kyllä hän sitten eniten ajattelee parantumista kuin itsemurhaa. Ja seurakunnan on sitten vastattava tämän hätääntyneen homoseksuaalin pyyntöön tarjoamalla rukousta ja sielunhoitoa. Anonyymi kirjoitti:
"Siitä huolimatta itsemurha on monesti läsnä.. "
Näin on sillä ennen eheytystä uskoontullut homoseksuaali elää vielä Setan propagandan varjossa ja kun taas Jumala ilmoittaa toista niin siitä syntyy ristiriitaa.
Mutta kun uskoontullut pyytää eheytystä seurakunnalta niin kyllä hän sitten eniten ajattelee parantumista kuin itsemurhaa. Ja seurakunnan on sitten vastattava tämän hätääntyneen homoseksuaalin pyyntöön tarjoamalla rukousta ja sielunhoitoa.Eivät homot ajattelw mitä Seta sanoo.
Et tiedä mistä ristiriita tulee. Se tulee, kun oma perhe eikä seurakunta hyvöksy nuorta homoa. Siitä alkaa armoton syyttely ja muuttaminen homoksi. Kun se ei onnistu, niin nuori homo kokee olevansa epäonnistunut, ja moni päätyy itsemurhaan.
Erään tuollaisen isä oli saarnaaja, mutta poikansa itsemurhan jälkeen hän alkoi puhumaan kautta maan homojen puolesta.Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun uskoontullut pyytää eheytystä seurakunnalta niin kyllä hän sitten eniten ajattelee parantumista kuin itsemurhaa. Ja seurakunnan on sitten vastattava tämän hätääntyneen homoseksuaalin pyyntöön tarjoamalla rukousta ja sielunhoitoa.Joopa joo. Mutta edelleen minä kaipaan sitä entistä homoa tälle palstalle, joka olisi eheytynyt heteroksi. Yhtäkään sellaista ei näytä löytyvän, vaikka teidän hihhuleiden mukaan heitä on lukematon määrä teidän ystäväpiirissä. Missä he siis piileksivät?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun uskoontullut pyytää eheytystä seurakunnalta niin kyllä hän sitten eniten ajattelee parantumista kuin itsemurhaa. Ja seurakunnan on sitten vastattava tämän hätääntyneen homoseksuaalin pyyntöön tarjoamalla rukousta ja sielunhoitoa.Ei Jumala ilmoita homoille mitään. Mutta kiihkouskovat kyllä. Siitä ongelmat alkavat.
”Anonyymi” 2025-03-24 10:01:40 jankuttaa:
”Kysymys kuului että "Mikä siinä eheytymisessä niin kamalaa on, että se pitäisi lailla kieltää?". Miksi yleensä ihmisen parantumisessa on niin kamalaa että parantuminen pitäisi lailla kieltää? ”
”Parantumisten kieltoon ei riitä että niistä on tullut manipulointien väline, lääkärithän tätä harjoittavat, manipuloivat ihmiskehoa ja -mieltä jotta hän saisi mahdollisuuden parantua.”
Manipulointi tarkoittaa asiayhteydestä riippuen konkreettista käsittelyä tai esimerkiksi tarkoituksellista ohjailua ja harhaan johtamista.
Tässä tarkoitetaan toimintaa, minkä avulla pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. Eli saada ihminen ajattelemaan tietyllä tavalla.
Se voi siis olla henkistä sekä hengellistä pahoinpitelyä pahimmillaan.- Anonyymi
"Tässä tarkoitetaan toimintaa, minkä avulla pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. Eli saada ihminen ajattelemaan tietyllä tavalla.
Se voi siis olla henkistä sekä hengellistä pahoinpitelyä pahimmillaan."
Näin wokettaminen toimii. Kaikki kohdat sopii kuin nenä päähän. Kaikki ihmiset pitää saada ajattelemaan ja käyttäytymään aivan tietyllä tavalla, niin että he hyväksyisivät homot ja transut eivätkä koskaan edes sanoisi niistä omia mielipiteitään. Anonyymi kirjoitti:
"Tässä tarkoitetaan toimintaa, minkä avulla pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. Eli saada ihminen ajattelemaan tietyllä tavalla.
Näin wokettaminen toimii. Kaikki kohdat sopii kuin nenä päähän. Kaikki ihmiset pitää saada ajattelemaan ja käyttäytymään aivan tietyllä tavalla, niin että he hyväksyisivät homot ja transut eivätkä koskaan edes sanoisi niistä omia mielipiteitään.Niin, nämä seurakunnat, jotka tuollaista tekevät, ovat todella niitä ”wokettajia” sen muuttuneessa merkityksessä.
Onneksi ei enää käytetä sähköshokkiterapiaa yhdistettynä homoeroottisiin kuviin tai kouristusterapia, pahoinvointia aiheuttavia lääkitä samalla kun näytetään kuvia eikä etenkään syötetä sukupuolihormoneita tai estetä niitä kuten ennen tehtiin,
Psykoanalyysi, psykiatria ja psykologian valtavirta ovat irtisanoutuneet eheytymisterapiasta vuoden 1973 jälkeen.Anonyymi kirjoitti:
Näin wokettaminen toimii. Kaikki kohdat sopii kuin nenä päähän. Kaikki ihmiset pitää saada ajattelemaan ja käyttäytymään aivan tietyllä tavalla, niin että he hyväksyisivät homot ja transut eivätkä koskaan edes sanoisi niistä omia mielipiteitään.Omat mielipiteet eivät auta niitä ihmisiä. Harvoin opetetaan niin, ei saa hyväksyä toisia ihmisiä.
- Anonyymi
Räsänen sanoi painavan sanansa eheytyslaista ja eheytyksestä. Hänen mielestään lakia ei tarvita eikä mitään erityisiä eheytyksiä fallosten tai muun muodossa pidä tehdä. Hän ei ole sitä mieltä että homot täytyy väen väkisin muuttaa heteroiksi. Heille ei vain ole paikkaa kirkossa. Eheytyslakia hän vastustaa sen vuoksi että sitä käytettäisiin väärin uskonnonvapauden vastustamiseen myös tilanteissa joissa kyse ei ole eheytyksestä.
- Anonyymi
"Hän ei ole sitä mieltä että homot täytyy väen väkisin muuttaa heteroiksi. "
Eikä tätä mieltä ole kukaan muukaan Jeesukseen uskova!
Mutta sielunhoitoa harjoitamme tosi paljon missä tärkein elementti on rukous sen puolesta että myös uskoonntullut homoseksuaali saa Jumalalta voiman jättää tappavat maalliset himot. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Päivin puheet ovat edelleen vailla järkeä..
Hän ei ole normaali homoja kohtaan.Ei Päiviä voi siinä eheyttää. Tai voi tietenkin yrittää eheyttää sitä miten suhtautuu homouteen, mutta tulokset voivat olla yhtä laihoja kuin mitä toisinpäin.
Joskin Päivi tuomitsee falloseheytykset sekä muutkin selkeät tavat ryhtyä muuttamaan homoa joksikin muuksi. Jos on Päivin mukaa homo, niin silloin on. Sitä ei voi muuttaa eikä sitä mitä hän asiasta ajattelee.
Itseasiassa nuo Päivin ajatukset on aika helppo suvaita.
Ei suoriteta mitään erityisiä falloseheytyksiä eikä siihen silloin mitään erityistä lakia tarvita, koska sitä käytettäisiin uskonnonvapautta vastaan.
Sen suhteen on aika helppo olla suvaitsevainen eikä kiihkomielinen. Kuten missä? Missä siis eheytyslakia käytetään väärin uskonvapauden vastustamiseen? Tämä jää lievästi sanottuna "hivenen" epäselväksi. Voisitko kertoa mitä tälläisiä tilanteita oikein olisi?
- Anonyymi
Kuten missä? Missä siis eheytyslakia käytetään väärin uskonvapauden vastustamiseen? Tämä jää lievästi sanottuna "hivenen" epäselväksi. Voisitko kertoa mitä tälläisiä tilanteita oikein olisi?
Ei voi tietää mitä Päivi sillä tarkoitti.
Sitä että lakia voisi käyttää siihen ettei toista ihmistä saisi painostaa siinä, että älä usko nyt siihen ja siihen asiaan, herjata siitä että uskoo johonkin eikä varsinkaan osoittaa mitään halveksuntaa ja vainoa siksi että ihminen uskoo johonkin.
Voisi sanoa, että olet laittomuuden tekijät kun yrität vastoin lakia eheyttää pois uskomasta.
Ei se ole lain tarkoitus ja sitä käytettäisiin siten keppihevosena tilanteissa mihin se ei ole tarkoitettu. Anonyymi kirjoitti:
Ei Päiviä voi siinä eheyttää. Tai voi tietenkin yrittää eheyttää sitä miten suhtautuu homouteen, mutta tulokset voivat olla yhtä laihoja kuin mitä toisinpäin.
Joskin Päivi tuomitsee falloseheytykset sekä muutkin selkeät tavat ryhtyä muuttamaan homoa joksikin muuksi. Jos on Päivin mukaa homo, niin silloin on. Sitä ei voi muuttaa eikä sitä mitä hän asiasta ajattelee.
Itseasiassa nuo Päivin ajatukset on aika helppo suvaita.
Ei suoriteta mitään erityisiä falloseheytyksiä eikä siihen silloin mitään erityistä lakia tarvita, koska sitä käytettäisiin uskonnonvapautta vastaan.
Sen suhteen on aika helppo olla suvaitsevainen eikä kiihkomielinen."Ei Päiviä voi siinä eheyttää. Tai voi tietenkin yrittää eheyttää sitä miten suhtautuu homouteen, mutta tulokset voivat olla yhtä laihoja kuin mitä toisinpäin."
Aika hyvä kommentti :DAnonyymi kirjoitti:
"Hän ei ole sitä mieltä että homot täytyy väen väkisin muuttaa heteroiksi. "
Eikä tätä mieltä ole kukaan muukaan Jeesukseen uskova!
Mutta sielunhoitoa harjoitamme tosi paljon missä tärkein elementti on rukous sen puolesta että myös uskoonntullut homoseksuaali saa Jumalalta voiman jättää tappavat maalliset himot.Harvalla homoilla on maallisia himoja..
- Anonyymi
Päivi vastustaa falloseheytystä
Paljon ei tarvitse enää suuntaa kääntää. Oikeus teki päätöksen, että kyse on pahoinpitelystä.
”Uhria selvästi vanhempien vastaajien toiminta ylittää selvästi tavanomaisen ystävän tai lähimmäisen tarjoaman tuen…”.
Hyvä rajanveto.- AnonyymiUUSI
”Uhria selvästi vanhempien vastaajien toiminta ylittää selvästi tavanomaisen ystävän tai lähimmäisen tarjoaman tuen…”.
Itse ymmärrän että nämä adventistit yrittivät liikaa ihmisvoimin pelastaa tämä kaveri Jeesukselle ja unohtivat että pelastus on aina Jumalan työ ja että sielunhoidossa tärkein elementti on rukous.
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152183- 1721787
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631175Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841094Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691018Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43963Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75942The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8884Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55880