Mazda 5 2.0 -06 Bensa öljynkulutus

Anonyymi-ap

Hei

Nyt onkin aika kysellä teiltä muilta Mazdan 5 (bensa 2.0 CRW, CREW) omistajilta, että miten pitkään olette voineet ajaa kyseisellä autolla kun välillä joutuu öljyä lisäämään, ihan että tikun puoliväliin laskee pinta. Öljy ei vaikuta vuotavan uloskaan, kun ei ole moottorin pinta öljyssä.

Katalysaattori ja moottori vaikuttavat olevan kunnossa. HC lähellä nollaa, CO 14,4, CO% 0. Ja silti moottori hävittää öljyä. Happiarvo (2) oli koholla, mutta varmaan vaan vuoto pakoputkessa.

Olen kuullut, että Mazdan moottorit muutenkin polttavat öljyä jo uudesta lähtien. Autolla kuitenkin ajettu "vasta" 200 tkm, että vieläkö tälle kauas pääsee.

9

1808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljonko aikaisemmin ajettu vanhoilla öljyillä? mikä vaihtoväli jos kirjoitettu paperiin?

Mitä öljyä käytät, merkki ja numerot?

• Anonyymi

Hei, autossa on käytetty halpis öljyjä, eli siis "täyssynteettisiä" Motox, Belco ja vastaavia 5W-40 öljyjä. Vaihto on tehty vähintään kerran vuodessa ja ajomäärä n. 10 tkm vuosittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, autossa on käytetty halpis öljyjä, eli siis "täyssynteettisiä" Motox, Belco ja vastaavia 5W-40 öljyjä. Vaihto on tehty vähintään kerran vuodessa ja ajomäärä n. 10 tkm vuosittain.

Montako vuotta olet öljyjä vaihtanut noin 10tkm välein?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako vuotta olet öljyjä vaihtanut noin 10tkm välein?

Niin, täytyy todeta, että aiempien omistajien öljynvaihdoista en tiedä. Auto ollut minulla vaille neljä vuotta ja tuona aikana ajomäärä oli ensin pienempi ja viimeaikoina tullut ajettua pidempiä matkoja ja öljynkulutus tuolloin kasvoi juuri, kun alkoi ajaa moottoritiellä. Välillä se ei kuluta öljyä ja välillä vie. Vuosittain tähän on öljyt kuitenkin vaihdettu.

Se on sitten mysteeri, että auton moottori on päästömittauksen mukaan kunnossa, mutta öljynkulutus taas vaikuttaa pahaenteiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, täytyy todeta, että aiempien omistajien öljynvaihdoista en tiedä. Auto ollut minulla vaille neljä vuotta ja tuona aikana ajomäärä oli ensin pienempi ja viimeaikoina tullut ajettua pidempiä matkoja ja öljynkulutus tuolloin kasvoi juuri, kun alkoi ajaa moottoritiellä. Välillä se ei kuluta öljyä ja välillä vie. Vuosittain tähän on öljyt kuitenkin vaihdettu.

Se on sitten mysteeri, että auton moottori on päästömittauksen mukaan kunnossa, mutta öljynkulutus taas vaikuttaa pahaenteiselle.

Mazdalla on hyvää ja luotettavaa moottoritekniikkaa.
        Mikä tahansa auto voi syödä vähän öljyä ei siitä tarvitse huolestia.
        Oma Masa 5 ajettu 210 tkm, mutta ei tarvitse lisäillä öljyä vaihtovälillä.
        Auto voi vaihtovälillä syödä öljyä koko sen mittatikun merkkien välin eikä sille
        tarvitse tehdä mitään . Ei siis ole syytä huolestua.

• Anonyymi

Mulla 2.0 litrane skyactiv g
      60 tkmajettu
      20tkm aikana lisäsin 3.5 dl öljyä

• Anonyymi

Minulla oli ilo omistaa 2007 Mazda 5 2.0 kuuden vuoden ajan 2017-2023. Bensaa imaisee kaupunkiajossa noin 10l/100km. Öljyä en joutunut lisäämään omatoimisesti kertaakaan. Suht säännöllisesti huolto-ohjelmaa noudattaen riitti.

Kaikenlaista muuta kremppaa autossa toki oli tasaisesti. Katsastuksesta ei taidettu päästä kuin kerran yhdellä käynnillä. ABS -keskusyksikkö hajosi myös ja sen korjauttaminen oli vaivalloista (uuden hinta olisi ollut yli 2k€). Erilaisiin keltaisiin ja punaisiin vilkuttaviin tai muuten vaan palaviin mittariston valoihin alkoi kummasti tottumaan.

• Anonyymi

Vaihtovälillä ehkä hieman öljyn taso laskee, mutta ei mitään syytä huolestua.
      Mittariin on kertynyt vasta 225.000 km ja meno tuntuu jatkuvan tasaisesti.
      Ainoa haitta tuntuu olevan se melkoinen humina mikä ei laannu edes lisämatolla.
      Yllättävä vika ilmeni, kun takaiskarin yläkorvake laukesi ja alkoi kova kolina.
      Lyhyehkössä sekalaisessa ajossa menee yli 8 litraa joten ei ole kovin pihi.
      Kyseessä on siis vapari m. 2010 ja sillä 2,0 koneella.

• Anonyymi

Ei selvitty yhden osan vaihdolla vaan kun kaupungissa on runsaasti teräviä kaukolämmön uusintaan liittyviä kuoppia/kaivantoja niin rauhallisessakin ajossa meni toinen iskarin
        yläkorvake. Remontissa ilmeni, että näitä samoja osia rikkoutuu melko helposti mm.
        Volvo S40 ja V50 autoissa, missä on samanlainen alustarakenne eli takaiskarien
        yläpäässä on kevytmetallia ole korvakkeellinen laippa, mistä ne korvakkeet katkeavat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9197
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3639
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2947
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      85
      2258
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2070
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      367
      1856
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      72
      1104
    Aihe