Enpä tiedä onko tietoa täällä ja onko tästä edes ennakkotapausta enkä edes väitä, että kukaan olisi nyt näin tekemässä.
Mutta jos olisi (minulla on) mökin vieressä 1,5ha metsäpalsta, niin saanko tehdä siitä puiston? Yleiskaava-alue.
Eli myisin nykyisen kuusivaltaisen puuston, jättäisin jokusen, mutta sitten tekisinkin sinne polkuja ja istutuksia ja istuttelisin tammea ja vaahteraa, jokunen marjapensas. Tekisin kivetyksiä.
1,5ha puisto olisi kuin kartanolla. Vaikka mökkini on vain 50 neliötä ja koko kiinteistön arvo ennen puukauppoja varmaankin 20 000e. Puukaupan jälkeen alle puolet siitä.
Mitä tämä tarkoittaisi kiinteistöverolle? Alettaisko mun kiinteistöä yht'äkkiä arvottamaan kalliimmaksi, kun olisi 1,5ha puisto vaikka pelkkää työtä ja rahanmenoa se mulle tietää eikä mitään tulevaisuuden tuottoja?
Ja saanko edes tehdä tuollaisen muutoksen metsästä puistoksi?
Metsästä puisto
Anonyymi-ap
1
451
Vastaukset
- Anonyymi
No aika paljon metsiä hakataan pelloiksi, joten miksikäs ei sitten puistoksikin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 92518
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427