Enpä tiedä onko tietoa täällä ja onko tästä edes ennakkotapausta enkä edes väitä, että kukaan olisi nyt näin tekemässä.
Mutta jos olisi (minulla on) mökin vieressä 1,5ha metsäpalsta, niin saanko tehdä siitä puiston? Yleiskaava-alue.
Eli myisin nykyisen kuusivaltaisen puuston, jättäisin jokusen, mutta sitten tekisinkin sinne polkuja ja istutuksia ja istuttelisin tammea ja vaahteraa, jokunen marjapensas. Tekisin kivetyksiä.
1,5ha puisto olisi kuin kartanolla. Vaikka mökkini on vain 50 neliötä ja koko kiinteistön arvo ennen puukauppoja varmaankin 20 000e. Puukaupan jälkeen alle puolet siitä.
Mitä tämä tarkoittaisi kiinteistöverolle? Alettaisko mun kiinteistöä yht'äkkiä arvottamaan kalliimmaksi, kun olisi 1,5ha puisto vaikka pelkkää työtä ja rahanmenoa se mulle tietää eikä mitään tulevaisuuden tuottoja?
Ja saanko edes tehdä tuollaisen muutoksen metsästä puistoksi?
Metsästä puisto
Anonyymi-ap
1
305
Vastaukset
- Anonyymi
No aika paljon metsiä hakataan pelloiksi, joten miksikäs ei sitten puistoksikin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841