Enpä tiedä onko tietoa täällä ja onko tästä edes ennakkotapausta enkä edes väitä, että kukaan olisi nyt näin tekemässä.
Mutta jos olisi (minulla on) mökin vieressä 1,5ha metsäpalsta, niin saanko tehdä siitä puiston? Yleiskaava-alue.
Eli myisin nykyisen kuusivaltaisen puuston, jättäisin jokusen, mutta sitten tekisinkin sinne polkuja ja istutuksia ja istuttelisin tammea ja vaahteraa, jokunen marjapensas. Tekisin kivetyksiä.
1,5ha puisto olisi kuin kartanolla. Vaikka mökkini on vain 50 neliötä ja koko kiinteistön arvo ennen puukauppoja varmaankin 20 000e. Puukaupan jälkeen alle puolet siitä.
Mitä tämä tarkoittaisi kiinteistöverolle? Alettaisko mun kiinteistöä yht'äkkiä arvottamaan kalliimmaksi, kun olisi 1,5ha puisto vaikka pelkkää työtä ja rahanmenoa se mulle tietää eikä mitään tulevaisuuden tuottoja?
Ja saanko edes tehdä tuollaisen muutoksen metsästä puistoksi?
Metsästä puisto
Anonyymi-ap
1
367
Vastaukset
- Anonyymi
No aika paljon metsiä hakataan pelloiksi, joten miksikäs ei sitten puistoksikin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012120Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2921907Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441741Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2051594Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1021593- 321301
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941123Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671079- 511047
- 581038