Oksennan sanoja

Anonyymi-ap

Jos lopettaisi sen suuremmin ajattelun ja miettimisen ja antaisi vain näiden nakkisormien kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo. Kokeillaan.

Ajatuksena oli oksentaa tälle näytölle yksinäisyydestä, ystävyyssuhteiden puuttumisen vaikutuksista omaan henkilökohtaiseen hyvinvointiin ja elämään, yksinäisyyden tunteesta liitossa, jonka kaulassa roikkuu löysä hirttoköysi, perhe-elämän ylä- ja alamäistä, omasta olemassa olosta ja sen merkityksestä tässä häiriintyneessä maailmassa, suvusta, joka tarjoaa perinnöksi vain sydänkohtauksia, verenpainetautia ja ehkäpä jopa pakkopaitaa, sekä sisäänpääsyä johonkin suljetulle osastolle, kun järkikulta saattaa hirttää kiinni (lievästi sanottuna) hetkenä minä hyvänsä. Kovasti ihmettelen, ettei se ole jo heittänyt hyvästejä tässä vuosien aikana.
Ei voi muuta sanoa, kun jumalauta mikä työmaa.

Mutta niin, ajatukset lähtivät laukkaamaan päässä sellaista ravia etten itsekään enää pysy perässä, että miten nämäkään asiat jäsentelisi omassa päässäni. Tahtoo aina tapahtua näin, kun asioita pitäisi saada johonkin muotoon kirjoitettua. Yleensä rustailen itselleni muistiin päiväkirjaan, koska ei ole juttukavereita näkynyt. Tai on, mutta niin, että he pääsevät oksentamaan oman pahan olonsa pois ja sen jälkeen häipyvät, kunnes taas palaavat vain purkaakseen taakkaa omilta harteiltaan. (onko tässä vaiheessa oikeutettua sanoa, että haistakaahan pitkä p*ska?)

En tiedä edes miksi tätä alan tänne suoltamaan. Tai no valehtelisin, jos väittäisin ettenkö tietäisi. Mitä sitä nyt kiertelemään ja kaartelemaan. Päätimpä ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea jonkin sortin vertaistukea, kun ympärillä ei ole ketään muutakaan jolle asioista pääsisi höpöttelemään.
Toki päässä myös kolkuttaa ajatus, kun olet ollut niin kauan ns. yksin ettei ole ollut sellaista henkilöä jonka kanssa jakaa omia ajatuksia, saati keskustella muustakin, kun kaupan tyhjistä hyllyköistä ja säästä. Osaanko edes käydä keskustelua kenenkään kanssa. Tekeekö yksinäisyys ihmisestä tyhmän, kun ei pääse harjoittamaan sosiaalisia taitoja ja kehittämään niitä muiden ihmisten parissa?
Vai onko kaikki vaan typerää harhakuvitelmaa omassa päässä enkä luota itseeni?
Onko tämä edes normaalia? :D
Voi jestas, kuinka ristiriitaiselta tämäkin tekstin tynkä jo kuulostaa ja koen jo syvää myötähäpeää itseäni kohtaan, kun sosiaaliset taidot luokkaa tampio ja hyvinkin pakkasen puolella.

Olisihan tuo hienoa, jos tämä teksti edes jotenkin jonkun sisuskaluissa kolahti ja löytyisi ihminen, joka samaistuisi tähän hyvin epämääräisen sekavaan kirjoitukseen.
Jännityksellä siis jään odottelemaan, että tuleeko saavillinen paskaa niskaan vaiko jopa ihan fiksujakin kommentteja.

-Naskali-

3

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      S24 lienee foorumi jossa saavilliset ovat fiksuutta todennköisempiä.

      Itse asiaan sen verran että ystävyyssuhteiden merkitys riippuu paljon siitäkin oletko intro vai extrovertti. Extrot ovat henkilöitä jotka kärsivät yksinäisyydestä enemmän. Tosin voi olettaa että sellaiset henkilöt myös aktiivisemmin hakeutuvat muiden seuraan. Itse olen enemmän intro. Hyvin harvan henkilön seurassa tunnen juuri muuta kuin kiusaantuneisuutta. Eli pääsispäs pian omaan rauhaan. Joskus vähän huvittaakin stereotypiat joissa otaksutaan että tottakai jokainen haluaa viettää aikaansa muiden seurassa. Ja että omissa oloissaan viihtyminen on aina merkki jostain ongelmasta.

      Tietysti on monta muutakin asiaa jotka yksinäisyyden kokemiseen vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Introvertti olen. Tai tällaiseksi ainakin olen aina itseäni kuvitellut olevani, mitä nyt on luottamista netissä löytyviin testeihin ja tekstinpätkiin.

        Mutta olen myös tunnistanut joitain extroverttiin liitettävistä luonteenpiirteistä itsessäni. Pienemmässä suhteessa tosin. En kaikkia itselläni allekirjoita.
        Tätäkin itseasiassa usein miettinyt, kumpi kampi sitten oikeasti? Vaiko sitten kumpaakin.
        Maailmalle näytän olevani itsevarma, enkä näytä heikkouksiani saati sitä, että olen sisältä rikki ja vioittunut ja heikkouksiani en näytä, mutta sitten ehkä vain oikeasti kaksi ihmistä tässä maailmassa tietää minkälainen pohjimmiltani olen, kun lasken sen panssarin ja kypärän.

        Tämä on itseasiassa minun elämäni aikana ensimmäinen kerta, kun kerron olevani yksinäinen, koska jotenkin on todella suuri kynnys aikuisella ihmisellä sanoa olevansa oikeasti yksinäinen. Omasta kokemuksesta kai voin sanoa, että se on jonkin sortin häpeä mikä sieltä taustalta kumpuaa. Enkä kyllä koskaan myöskään ole asiaa paisutellutkaan tai antanut ymmärtää, että olisi edes mitenkään laajaa ystäväpiiriä. Kun on vain oppinut hiljaisesti hyväksymään sen, että itsellä ei edes sitä yhtä vakiintunutta ystävää ole jonka kanssa viettää aikaa ja touhuilla kodin ulkopuolella asioita.
        Aikuisten yksinäisyys kovin vaitonainen asia vissiin. En ole asiaa sen suuremmin lähtenyt tutkimaan, että mitenkä asiat oikeasti on.

        Jotenkin vain tuntuu, että nykyään ihmiset on niin hemmetin vaikeita tapauksia mitä esim. nyt vaikka näihin ystävyyssuhteisiin tulee. Tosin sukuunkin tämä liittyy hyvinkin vahvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertti olen. Tai tällaiseksi ainakin olen aina itseäni kuvitellut olevani, mitä nyt on luottamista netissä löytyviin testeihin ja tekstinpätkiin.

        Mutta olen myös tunnistanut joitain extroverttiin liitettävistä luonteenpiirteistä itsessäni. Pienemmässä suhteessa tosin. En kaikkia itselläni allekirjoita.
        Tätäkin itseasiassa usein miettinyt, kumpi kampi sitten oikeasti? Vaiko sitten kumpaakin.
        Maailmalle näytän olevani itsevarma, enkä näytä heikkouksiani saati sitä, että olen sisältä rikki ja vioittunut ja heikkouksiani en näytä, mutta sitten ehkä vain oikeasti kaksi ihmistä tässä maailmassa tietää minkälainen pohjimmiltani olen, kun lasken sen panssarin ja kypärän.

        Tämä on itseasiassa minun elämäni aikana ensimmäinen kerta, kun kerron olevani yksinäinen, koska jotenkin on todella suuri kynnys aikuisella ihmisellä sanoa olevansa oikeasti yksinäinen. Omasta kokemuksesta kai voin sanoa, että se on jonkin sortin häpeä mikä sieltä taustalta kumpuaa. Enkä kyllä koskaan myöskään ole asiaa paisutellutkaan tai antanut ymmärtää, että olisi edes mitenkään laajaa ystäväpiiriä. Kun on vain oppinut hiljaisesti hyväksymään sen, että itsellä ei edes sitä yhtä vakiintunutta ystävää ole jonka kanssa viettää aikaa ja touhuilla kodin ulkopuolella asioita.
        Aikuisten yksinäisyys kovin vaitonainen asia vissiin. En ole asiaa sen suuremmin lähtenyt tutkimaan, että mitenkä asiat oikeasti on.

        Jotenkin vain tuntuu, että nykyään ihmiset on niin hemmetin vaikeita tapauksia mitä esim. nyt vaikka näihin ystävyyssuhteisiin tulee. Tosin sukuunkin tämä liittyy hyvinkin vahvasti.

        Kuten kliseisesti sanotaan, yksin viihtyminen ja yksinäisyys on kaksi eri asiaa. Kyse voi olla omasta valinnasta. Mutta jos tuntee jäävänsä jostain paitsi, kaipaavansa muiden seuraa, silloin on yksinäinen.

        Toki varmaan on niin että valtaosa ihmisistä haluaa ympärilleen muita, eivät viihdy missään oloissa yksikseen. Se mikä joskus hieman kuitenkin ärsyttää, on se mitä tuolla aikaisemminkin sanoin, eli että jos on tällainen aika paljonkin intovertti, saatetaan siihen suhtautua omituisuutena. Antakaamme kuitenkin kaikkien olla sellaisia kuin olemme, mikäli emme uhkaa muiden oikeutta myös olla sellaisia kuin ovat. Heikkouksinemme ja vahvuuksinemme.

        Mutta yksinäisyys on toki raastava ongelma sellaiselle joka siitä kärsii. En siis vähättele asiaa mitenkään. Kirjoituksesi perusteella arvioisin että itse kipuilet asian kanssa paljonkin.

        Itse olen luonteeltani sellainen että tulen kyllä helposti juttuun monenkinlaisten ihmisten kanssa. Ja jos sanon viihtyväni itseni seurassa, se ei kuitenkaan tarkoita että olisin ihan erakkoluonnekaan. Mutta jos olen yksin, olen ihan tyytyväinen olotilaani. Onhan minullakin perhe ja työ jonka kautta joudun lukuisten ihmisten kanssa vuorovaikutukseen. Joudun tai pääsen - vähän mielialoista riipuen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe