Uusi puufolkkari

Anonyymi-ap

Kattelin noita folkkareita eli kansanveneitä. Puiset nuorimmat ovat 50-vuotiaita ja niissä on lahoa jos ei muualla niin takakulmassa. Muoviset on...no, aavistuksen muovisia.

Jospa teettäisikin uuden puisen?
-olisiko uusi puufolkkari välttämättä hitaampi kuin uusi kuttaperkkafolkkari?
-tulisiko uusi puufolkkari paljon kalliimmaksi kuin uusi kuttaperkkafolkkari?

4

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kansanvene on tosi vanha ja suosittu konstruktio ja käytettyjä on niin paljon, että kilpailutoiminta on mahdollista. Kun fleetti vähenee, kisaaminen loppuu ja siirtyy muihin luokkiin. Toki jos joku jäärä haluaa lahoilla vanhuksilla vielä seilata, niin nämä merten fossiilit mahtuvat mainiosti lys-kisoihin.

Uusi lasikuitufolkkari maksaa kai lähes 30 tuhatta ja puisen jos teetät niin kymppitonni lisää. Uusi hyvin rakennettu puufolkkari jää uudelle kuitufolkkarille vain vähän mutta 20 vuotias puufolkkari jää 20 vuotiaille kuitufolkkarille vähän enemmän. Puufolkkari vaatii joka vuosi ne varhaiset vesillelaskut ja varhaiset nostot ja jokavuotisen hionnan ja lakkauksen ja 10 vuoden välein se otetaan puulle ja lakataan 10 kertaa - eli ota jos haluat nysvätä kaiken kevättä. Lasikuidun voit nostaa ja laskea koska tahansa. Voit jättää sen kuiville kesäksi - puufolkkarin jos jätät niin lauta halki, 5000euroa.

• Anonyymi

40 tonnia uus ja yhden laudan vaihto 5000?
        Jompi kumpi hinta on väärin, veikkaan ensimmäistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40 tonnia uus ja yhden laudan vaihto 5000?
        Jompi kumpi hinta on väärin, veikkaan ensimmäistä.

Laudan vaihto on aika iso juttu. Se kun on kiinni peräpeilissä ja keulassa ja vielä monessa kaaressa ja veneen kylki menee vähän uusiksi Veikkaan että hintalapussa on neljä numeroa.

Pieniä puolikannellisia purkkareita, perinteisiä malleja näyttää saavan pariinkymppiin uutena. Veikkaan että folkkari voisi olla runsaat 30t. Joku aloitteleva veneveistämö voisi mielelläänkin tehdä sellaisen.

• Anonyymi

Puuvene olisi kiva ja uusi vieläpä 10-15 ensimmäistä vuotta kohtuullisen huoleton ja vähätöinen oikein säilytettynä.

Mutta se hinta. Pakko persaukisen tyytyä muoviveneeseen.

Ei voi mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe