Kaveri valitteli, että uuni veti alussa huonosti ja savut tuli sisään. Ihmettelin itsekseni että miksi pitää uunia lämmittää heinäkuussa.?????
Ja täällä on aika matalapaine ja vettäkin vähäsen tihuuttaa. Että huono ilmankin lämmitykseen.
Itse aloitan lämmityksen joskus loka kuussa ja sitä jatkuu huhtikuun loppuun ..
Uunin lämmitys heinäkuussa???
24
810
Vastaukset
- Anonyymi
Ja vielä lisäys . Ulkona lämmintä +17
- Anonyymi
Jos nee oli saanu kiinni jonkun vieraslajin $$
- Anonyymi
Nyt en ymmärrä vitsiäsi. Mutta nauran varalta hehehehehehohohoho
- Anonyymi
Minä lämmitän lämpötilan mukaan, en kalenterin.
- Anonyymi
Jaa. Mukava tietää. Jos oisin eilen kuollut, en ois tätäkään tiennyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Mukava tietää. Jos oisin eilen kuollut, en ois tätäkään tiennyt
Nytpä tiedät.
- Anonyymi
Mikä on aloituksen pointti? Oliko kyseessä kysymys vai toteamus? Täysin turhaa palstan täytettä.
- Anonyymi
Aktivointi on tärkeintä vaikka tapahtuisi monitralla tai invertteri kyselyllä.
- Anonyymi
Aloitukseni pointti oli vituilla sun kaltaisille pösilöille. Ja hyvin onnas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivointi on tärkeintä vaikka tapahtuisi monitralla tai invertteri kyselyllä.
Monitralla voi lämmittää myös heinäkuussa!
- Anonyymi
Kyllä kai heinäkuussakin voi uunin lämmittää ja pullaa paistaa. Ei se pulla pöydällä itsestään paistu.
- Anonyymi
Ja pullan paistosta voi uusavuttomat tehdä muutaman aloituksen lisää...
- Anonyymi
Mun mökki on edellinen omistaja rakentanut nuukuuspäissään peruskallion päälle ilman alapohjaeristeitä. Pitää lämmittää kesät ja talvet kun kalliosta hohkaa kylmää.
- Anonyymi
Ei uunia pidä lämmittää mutta hormi pitää pitää kunnossa.
- Anonyymi
Jos hänellä on sisällä liikaa kosteutta. Uunin lämmitys puhdistaa ja kuivattaa ilmaa. Naapurissa lämmitetään puuhella joka päivä. Siinä saa samalla kuumaa vettä ja voi laittaa ruokaa.
- Anonyymi
Ehkäpä näin.
Eikos uunit vedä aina aluksi huonosti, jos piippu päässyt jäähtymään täysin. Sen takia kuuluu just polttaa esim vähä paperia nuohousluukussa, että lähtisi vetämään. Ihmettelen kyllä tarvetta lämmityksellä. Meillä ILP edelleen jäähdytyksellä päällä yötäpäivää. Tosin eripuolilla Suomea erilaiset ulkolämpötilat, että eikohan kaikkee looginen selitys löydy.
- Anonyymi
Jos ulkona on +13 astetta lämmintä, sataa ja tuulee niin ihan mielellään takkaan (uuniin?) laittaa pienet tulet. Vaikka keskellä heinäkuuta.
Huono veto / savutus sisään johtuu yleensä väärin tehdystä tulisijasta. Mulla on iso paikalla muurattu varaava takka tiilipiipulla eikä ole ollut veto-ongelmia koskaan. Ilmastointikoneessakaan ei ole ns. takkakytkintä koska sellaista ei tarvita. Surkeat ns. kevythormit yleensä syynä näihin ongelmiin.- Anonyymi
Melkosia unia
- Anonyymi
Ihmettelen itsekseni täällä palstalla että miksi ihmettelit itseksesi - miksi et kysynyt suoraan kaveriltasi?
Uunejakin on monelaisia. Joku kevytuuni ei paljon sisäilmaa ehdi pesällisellä lämmittää, mutta varaavan uunin hehkuttaminen kuumana ei ehkä helteillä ole kovin järkevää.- Anonyymi
Kyllä minä hehkutan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä hehkutan
Todella kreisiä
- Anonyymi
Koska et kertonut tarkemmin, niin syitä voi olla useita.
1. Jopa heinäkuussa voi joillakin alueilla olla kylmiä ilmoja, kuten täällä viimeisen viikon ajan (12 astetta ja vettä tihkuttaa)
2. Jos piipussa ei ole hattua, niin hormi kerää kosteutta.
Tällöin on hyvä käyttää välillä tulta tulisijassa jopa kesällä, varsinkin sateiden jälkeen, jotta hormi kuivuu.
3. Kostealla säällä talon sisäilma voi olla liian kosteaa, varsinkin jos samaan aikaan kuivattaa pyykkiä, saunoo, siivoaa yms.
Tällöin tulen käyttäminen tulisijassa voi hieman kuivattaa ilmaa.
4. Sähkö on kallista, ja leipominen, kokkaaminen, ja kahvin/teen keittäminen on halvempaa tulisijan avulla.
Toki helteillä miettisin pari kertaa, mutta jos ei ole tarkoitus jäädä sisälle oleskelemaan ja varsinkaan nukkumaan seuraavaan pariin yöhön, niin mikäs siinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23733Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011292
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 37759