Kaikki metsästys kiellettävä

samu

Aseen kanssa metsässä liikkuminen pitää myös kieltää. Syötäväksi tarkoitetut eläimet ovat kasvatettava laitoksissa. Luonto pitää lajit tasapainossa, ihminen muokkaa ne väärään suuntaan.

247

12600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erämies

...laitoksesta karkasit.

• Metsämies

et ole vielä tainnut onnistua.

• Samu

Sinähän olit viereisessä kopissa ja jäit kun minä pääsin.

• Erämies
        Samu kirjoitti:

Sinähän olit viereisessä kopissa ja jäit kun minä pääsin.

...mähän karkasin sieltä jo seuraavana yönä. Olis saattanu epäilyttää jos koko osasto olis lähteny samana yönä.

• aidan takaa kurkkinut
        Erämies kirjoitti:

...mähän karkasin sieltä jo seuraavana yönä. Olis saattanu epäilyttää jos koko osasto olis lähteny samana yönä.

Karkaskos Nellukka seuraavana yönä. Se vaan jutuistaan on vähän sitä lajia.

• kannattaa

varsinkin suosia!

• ????

perustat väitteesi? Tuohan on kuin kieltisit autoilun tai vaikka maanviljelyn.
      metsästäjät ne nimenomaan pitävät riistakannan kurissa ja terveenä, ottamalla liiat pois ja huom! me syödään kaikki mitä metsästetään.

• lappi1981

aivan mitähän nämä koijärveläiset sitten sanoo kun jänisrutot ja muut kulku taudit repeävät...

• ????
        lappi1981 kirjoitti:

aivan mitähän nämä koijärveläiset sitten sanoo kun jänisrutot ja muut kulku taudit repeävät...

omasta kokemuksesta, olen nimittäin nähnytkun alue joka oli kymmeniä vuosia sallittua metsästysmaata, rauhoitettiinkin sitten jäniksen metsästykseltä. No meni muutama vuosi ja alkoihan se kanta kasvaa, aivan liiaksi asti. Tuli nimittäin rutto pirulainen ja tappoi kaikki, niin terveet kuin sairaatkin ja ottaisin huomioon, että se rutto tarttuu ihmiseenkin (myös koijärveläisiin) hyttysenpiston välityksellä.

• Samu
        lappi1981 kirjoitti:

Jänisruttokin on luonnon kiertokulkua. Metsästäjä ei ole. Metsästäjät saisi saada sen jänisruton.

• Samu
        ???? kirjoitti:

omasta kokemuksesta, olen nimittäin nähnytkun alue joka oli kymmeniä vuosia sallittua metsästysmaata, rauhoitettiinkin sitten jäniksen metsästykseltä. No meni muutama vuosi ja alkoihan se kanta kasvaa, aivan liiaksi asti. Tuli nimittäin rutto pirulainen ja tappoi kaikki, niin terveet kuin sairaatkin ja ottaisin huomioon, että se rutto tarttuu ihmiseenkin (myös koijärveläisiin) hyttysenpiston välityksellä.

Jos pelkäät jänisruttoa niin pysy poissa Kuolemanlaaksolainen metsästä.

• ????
        Samu kirjoitti:

Jos pelkäät jänisruttoa niin pysy poissa Kuolemanlaaksolainen metsästä.

se yhtälailla viherpiipertäjiinkin!

• Samu
        ???? kirjoitti:

se yhtälailla viherpiipertäjiinkin!

Ei sairaita jäniksiä koskettele muut kuin metsästäjät. Piiperrä tappaja vaan sinne metsääsi.

• ????
        Samu kirjoitti:

Ei sairaita jäniksiä koskettele muut kuin metsästäjät. Piiperrä tappaja vaan sinne metsääsi.

nimenomaan HYTTYSEN PISTON KAUTTA, tajusitko? Ja olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle, mutta tuollainen koijärvi vapaaksi tyyppi saattaa olla jo immuuni, ettekste oo suurimman osan elämästänne olleetkin johonkin kaivurin kauhaan ketjuilla itsenne sitoneena metsässä värjötelleitä roskiksen tonkijoita, siis hamppeja.

• Samu
        ???? kirjoitti:

nimenomaan HYTTYSEN PISTON KAUTTA, tajusitko? Ja olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle, mutta tuollainen koijärvi vapaaksi tyyppi saattaa olla jo immuuni, ettekste oo suurimman osan elämästänne olleetkin johonkin kaivurin kauhaan ketjuilla itsenne sitoneena metsässä värjötelleitä roskiksen tonkijoita, siis hamppeja.

satutko tietämään milloin oli tuo koijärvi juttu jossa vielä elät. niinhän ne sanoo että kun dementia iskee niin mieli mennee niihi kaukaisiin asioihin ja nykypäivä katoo. sulla näkyy käynee niin juntti. ota offi niin ei hyttyset pistä.

• ????
        Samu kirjoitti:

satutko tietämään milloin oli tuo koijärvi juttu jossa vielä elät. niinhän ne sanoo että kun dementia iskee niin mieli mennee niihi kaukaisiin asioihin ja nykypäivä katoo. sulla näkyy käynee niin juntti. ota offi niin ei hyttyset pistä.

itse olla vielä siinä margariinipaketissa jota ne siellä mussutti, ja jätti tietenkin paperit luontoon, johon moni viaton eläinraukka on tukehtunut nopeasti mutta kivuttomasti. Ja nyt mee pentu nukkumaan sieltä, sulla on vielä muutama päivä koulua jäljellä.

• Samu
        ???? kirjoitti:

itse olla vielä siinä margariinipaketissa jota ne siellä mussutti, ja jätti tietenkin paperit luontoon, johon moni viaton eläinraukka on tukehtunut nopeasti mutta kivuttomasti. Ja nyt mee pentu nukkumaan sieltä, sulla on vielä muutama päivä koulua jäljellä.

Ne lamput siellä mummulla sammuu palvelutalolla. vanhainkodissa sulla ei olis konetta mut palvelutalolla voi olla. voit huomenna mettästää vaikka kärpäsiä naamaltasi. mä en jaksa tuollasii vanhoja luita kuunella enempää. jäkä jäkä jäkä. siinä sun juttus koko ydin. yhtä jäkätystä.

• nellukka03

mihinkäs sinä oikein tuon vaittämäs perustat.
      taidat olle joku nuoren alku, jota on aivopesty...yms...
      tai sitten sinä olet vain keteellinen meille metsästäjille, joilla on erittäin jalo harrastus.
      metsästystä on harrastettu/ja haettu ruoka metästä iätajat.
      mikäs sen parempaa (luomua jopa) hehheh.
      kuin jänis,teeren, hirven,yms...riistan paisti oikein tehtynä.
      kun oikein mietin väittämääs taiat olla kateellinen....
      ps. ihminen ei voi muokata riistakantoja väärään suuntaan oikealla kestävällä kehityksen periaatteella.

• Kerro!!!!!!!!!!!

Mitä jaloa muka on siinä, että ampuu puolustuskyvytöntä eläintä aseella turvallisen matkan päästä?

Ei silti, kyllä metsästäminen on hyödyllistä kun pidetään kannat kurissa, mutta MITÄ JALOA SIINÄ ON?!?!?!?!?!?!?!?!

EIHÄN SE ELÄIN VOI EDES PUOLUSTAUTUA!!!!!!!!!

• Järki ohoi
        Kerro!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Mitä jaloa muka on siinä, että ampuu puolustuskyvytöntä eläintä aseella turvallisen matkan päästä?

Ei silti, kyllä metsästäminen on hyödyllistä kun pidetään kannat kurissa, mutta MITÄ JALOA SIINÄ ON?!?!?!?!?!?!?!?!

jänis sitten puolustautuu sutta, ilvestä yms. vastaan? Aivan ihan samalla tavalla kuin ihmistäkin. Eli mene kieltämään myös pelkkää lihaa syöviltä eläimiltä kaikki metsästäminen koska eihän ne saaliseläimet voi puolustautua niitä vastaan...

Voi ihminenkin metsästää vielä alkeellisilla metsästyskeinoilla mutta siitä vasta kauhea parku nousee kun ei se eläin kuole nopeasti vaan voi pahassa tapauksessa kitua pitkän aikaa. Nykyään ruutiaseella metsästettäessä eläin kuolee normaali tapauksessa hyvin nopeasti, joten se ei jää kärsimään niin kuin se jää kun jokin muu peto kuin ihminen tappaa sen.

Nyt jään odottamaan jotain typerää vastausta jossa ei vastata mihinkään mitenkään, vaan yritetään jatkaa samaa typerää linjaa, eli eihän eläimet voi mitenkään puolustautua ihmistä vastaan. Jos ne ei voi niin saalista tulisi kun katsoisi ikkunasta ulos...

• Nimetön

se juuri on jaloa että se eläin ammutaan turvallisen matkan päästä,eikä liian kaukaa.eli eläin lopetetaan kivuttomasti.se juuri on jaloa että hirvi/peura/kauriskannat pidetään kurissa,eikä meidän tarvi haudata omaisiamme liiallisen hirvi/peura/kauriskannan aiheuttamien kuolonkolareiden vuoksi.liian usein se kuskikaan ei voi puolustautua(saati matkustajat).se olisi jaloa ettei tänne ihan kaikki tietämättömät kirjoita.

• nellukka03

on tappaa eläin kivuttomasti ja nopeasti. kunnioitan sen verran sentään eläintä.
        ja tapan ainoastaan sen minkä tiedän ja osun varmasti. se on jaloa !!!!
        ja mitä tulee puolustautumiseen milloinka on jänis puolustautunut muutoin kuin juoksemalla.
        ja käyttämällä omaa oveluutta hyväkseen...
        esim jänis. on vuosien saatossa omaksunut hyvät kuulo ja haju aistit. Ei se ole aina niin varma tuo saalis että männään metsään ja ammutaan.
        kun lähetään metälle tai etsitään passipaikka koiran kans tai ilman.
        niin siihen asti on tehty paljon töitä että löydetään saalista, tunnetaan elintavat, ruokatottumukset, missä saalis liikkuu yms yms...

JA hei entäs tämä sonnia kasvatetaan navetassa lihakarjaksi ja viedään teuraaksi se kulkee karsinaa pitkin ja pää asetetaan semmoseen telineeseen mistä ei sonnin pää liiku.
        ja pulttiasella ammutaan rautatappi sonnin aivoihin, jonka jälkeen rautakoukku asetetaan takajalkaan ja keikautetaan pää alas ja vedetään kaulasta veret ulos. ONKO tämä JALOA.

PS. metästykseen kuuluu myös riistanhoito:
        -riistapellot
        -syöttökatokset
        -puittenkaato...haavat, ...
        -yms...

eli siis, minä metästän ja myös muut mehtäkolleegat ja sanon että se on JALOHARRASTUS.
        Minä toivoisin sinun VÄHÄN enemmän ottavan selvää metästyksestä ja sen hienouksista.

• KERRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        nellukka03 kirjoitti:

on tappaa eläin kivuttomasti ja nopeasti. kunnioitan sen verran sentään eläintä.
        ja mitä tulee puolustautumiseen milloinka on jänis puolustautunut muutoin kuin juoksemalla.
        esim jänis. on vuosien saatossa omaksunut hyvät kuulo ja haju aistit. Ei se ole aina niin varma tuo saalis että männään metsään ja ammutaan.
        niin siihen asti on tehty paljon töitä että löydetään saalista, tunnetaan elintavat, ruokatottumukset, missä saalis liikkuu yms yms...

JA hei entäs tämä sonnia kasvatetaan navetassa lihakarjaksi ja viedään teuraaksi se kulkee karsinaa pitkin ja pää asetetaan semmoseen telineeseen mistä ei sonnin pää liiku.
        ja pulttiasella ammutaan rautatappi sonnin aivoihin, jonka jälkeen rautakoukku asetetaan takajalkaan ja keikautetaan pää alas ja vedetään kaulasta veret ulos. ONKO tämä JALOA.

-riistapellot
        -syöttökatokset
        -yms...

eli siis, minä metästän ja myös muut mehtäkolleegat ja sanon että se on JALOHARRASTUS.
        Minä toivoisin sinun VÄHÄN enemmän ottavan selvää metästyksestä ja sen hienouksista.

Sanoin jo edellisessä viestissäni, että metsästys on hyödyllistä, kun sillä pidetään riistaeläinten kannat kurissa. On sekä eläinten, että ihmisten kannalta huono asia, jos jokin laji yleistyy liikaa. Varsinkin nykyään kun suurpedot eivät enää pidä kantoja kurissa, on ihmisen merkitys korostunut entisestään.

Ylipäänsä minulla ei ole mitään JÄRKEVÄÄ METSÄSTYSTÄ vastaan. Jos metsästys on luvallista ja tukee omalta osaltaan luonnon hyvinvointija, niin totta kai se on hyväksyttävää ja jopa suositeltavaa.

Metsästys on varmasti hieno harrastus ja siinä saa varmasti kokea upeita elämyksiä. En hyökännyt viestissäni varsinaisesti metsästystä vastaan ylipäänsä, vaan raivostuin vätteestä, jonka mukaan se on jaloa. Mielestäni mikään tappaminen ei ole jaloa. Se voi olla hyödyllistä tai armollista, mutta mitään jaloa siinä ei koskaan ole.

Mitä sitten tulee eläinten puolustautumiskeinoihin, ne on kehitetty vain niiden luonnollisia vihollisia varten. Esim. jäniksellä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet selvitä ketun kuin ihmisen kynsistä. Kettu joutuu juoksemaan ensin saaliinsa kiinni ja sitten sen täytyy vielä kyetä tappamaan se. Ei metsästys varmasti mitään helppoa ole, mutta karu tosiasia on, että ihmisen ei tarvitse enää juosta saalistaan kiinni, tarkka tähtäys riittää.

Toinen seikka joka sulkee pois metsästyksen jalouden on se, ettei ihminen yleensä joudu metsästäessään kovinkaan suureen vaaraan. Kun susi juoksee hirveä kiinni se asettaa samalla itsensä hengenvaaraan. Hirvi voi tappaa suden yhdellä oikein suunnatulla potkaisulla. Ihminen sen sijaan on turvallisen välimatkan päässä ja ampuu hivikiväärillään eläimen kuoliaaksi ilman, että se voi lainkaan puolustautua.

Totta kai ihmisellä on oikeus tehdä metsästyksestä itselleen mahdollisimman turvallista. Eihän siinä ole mitään järkeä asettaa itseään hengenvaaraan, jos turvallisempiaikin vaihtoehtoja löytyy, mutta mitään jaloa siinä ei silti ole.

• nellukka03
        KERRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

Sanoin jo edellisessä viestissäni, että metsästys on hyödyllistä, kun sillä pidetään riistaeläinten kannat kurissa. On sekä eläinten, että ihmisten kannalta huono asia, jos jokin laji yleistyy liikaa. Varsinkin nykyään kun suurpedot eivät enää pidä kantoja kurissa, on ihmisen merkitys korostunut entisestään.

Ylipäänsä minulla ei ole mitään JÄRKEVÄÄ METSÄSTYSTÄ vastaan. Jos metsästys on luvallista ja tukee omalta osaltaan luonnon hyvinvointija, niin totta kai se on hyväksyttävää ja jopa suositeltavaa.

Metsästys on varmasti hieno harrastus ja siinä saa varmasti kokea upeita elämyksiä. En hyökännyt viestissäni varsinaisesti metsästystä vastaan ylipäänsä, vaan raivostuin vätteestä, jonka mukaan se on jaloa. Mielestäni mikään tappaminen ei ole jaloa. Se voi olla hyödyllistä tai armollista, mutta mitään jaloa siinä ei koskaan ole.

Mitä sitten tulee eläinten puolustautumiskeinoihin, ne on kehitetty vain niiden luonnollisia vihollisia varten. Esim. jäniksellä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet selvitä ketun kuin ihmisen kynsistä. Kettu joutuu juoksemaan ensin saaliinsa kiinni ja sitten sen täytyy vielä kyetä tappamaan se. Ei metsästys varmasti mitään helppoa ole, mutta karu tosiasia on, että ihmisen ei tarvitse enää juosta saalistaan kiinni, tarkka tähtäys riittää.

Toinen seikka joka sulkee pois metsästyksen jalouden on se, ettei ihminen yleensä joudu metsästäessään kovinkaan suureen vaaraan. Kun susi juoksee hirveä kiinni se asettaa samalla itsensä hengenvaaraan. Hirvi voi tappaa suden yhdellä oikein suunnatulla potkaisulla. Ihminen sen sijaan on turvallisen välimatkan päässä ja ampuu hivikiväärillään eläimen kuoliaaksi ilman, että se voi lainkaan puolustautua.

Totta kai ihmisellä on oikeus tehdä metsästyksestä itselleen mahdollisimman turvallista. Eihän siinä ole mitään järkeä asettaa itseään hengenvaaraan, jos turvallisempiaikin vaihtoehtoja löytyy, mutta mitään jaloa siinä ei silti ole.

Mutta vain sen voi antaa jonka omistaa, ja vain sillä ehdolla ettei ole itse omistettu. Tässä mielessä jalomielisyys liittyy erottamattomasti eräänlaiseen vapauteen tai itsensä hallintaan, joka on, Descartesin mukaan, sen sisällön olennainen osa.
        - Metsästys on vapautta olla oman itsensä herra.
        Minä hallitsen itseni, synkässä korvessa ja osaan suunnistaa takaisinkin.

Jalomielisyys on yhtä aikaa tietoisuutta omasta vapaudesta ja vakaata tahtoa käyttää sitä hyvin. Siis tietoisuutta ja luottamusta tietoisuutta vapaudesta, luottamusta sitä tapaa kohtaan jolla ihminen vapautta käyttää.

Perustana on tahto ja yksin tahto jalomielinen tietää olevansa vapaa tekemään hyviä tekoja ja tahtoo tehdä niitä.
        -kun minä teen riistatyötä esim. ruokin eläimiä ja vien niille heinää, viljaa, yms...minä olen jalo ja teen hyviä tekoja- jaloharrastus!!!!

Jalomielisyys on, luonteenlujuuden tai rohkeuden rinnalla, toinen sielullisen voiman ilmenemistä "Ne toiminnot, jotka tähtäävät yksinomaan toimijan omaan hyötyyn, luen rohkeuden piiriin,"
        - kun minä metästän ja ammun eläimen, tämä on sitä.
        sanoo Spinoza, "ne taas, jotka tavoittelevat myös toisen hyötyä, jalomielisyyden piiriin".

- kun minä kaadan hirven, minä tavoittelen toisen hyötyä, esim. ettei se hirvi olisi auton tuulilasissa.. toivon että sinäkin voit ajaa turvallisesti...

eli olen sitä mieltä että edelleeen METSÄSTYS ON JALOHARRASTUS!!!!

Että mehtäterveisin nellukka

• tukehdu!
        nellukka03 kirjoitti:

Mutta vain sen voi antaa jonka omistaa, ja vain sillä ehdolla ettei ole itse omistettu. Tässä mielessä jalomielisyys liittyy erottamattomasti eräänlaiseen vapauteen tai itsensä hallintaan, joka on, Descartesin mukaan, sen sisällön olennainen osa.
        - Metsästys on vapautta olla oman itsensä herra.
        Minä hallitsen itseni, synkässä korvessa ja osaan suunnistaa takaisinkin.

Jalomielisyys on yhtä aikaa tietoisuutta omasta vapaudesta ja vakaata tahtoa käyttää sitä hyvin. Siis tietoisuutta ja luottamusta tietoisuutta vapaudesta, luottamusta sitä tapaa kohtaan jolla ihminen vapautta käyttää.

Perustana on tahto ja yksin tahto jalomielinen tietää olevansa vapaa tekemään hyviä tekoja ja tahtoo tehdä niitä.
        -kun minä teen riistatyötä esim. ruokin eläimiä ja vien niille heinää, viljaa, yms...minä olen jalo ja teen hyviä tekoja- jaloharrastus!!!!

Jalomielisyys on, luonteenlujuuden tai rohkeuden rinnalla, toinen sielullisen voiman ilmenemistä "Ne toiminnot, jotka tähtäävät yksinomaan toimijan omaan hyötyyn, luen rohkeuden piiriin,"
        - kun minä metästän ja ammun eläimen, tämä on sitä.
        sanoo Spinoza, "ne taas, jotka tavoittelevat myös toisen hyötyä, jalomielisyyden piiriin".

- kun minä kaadan hirven, minä tavoittelen toisen hyötyä, esim. ettei se hirvi olisi auton tuulilasissa.. toivon että sinäkin voit ajaa turvallisesti...

eli olen sitä mieltä että edelleeen METSÄSTYS ON JALOHARRASTUS!!!!

Että mehtäterveisin nellukka

Okei sinä jalo ihminen(kiilloita rauhassa vaan säde kehääsi, kun kerran pari filosofiakin osaat mainita- tapu, tapu!) entä miten perustelet esim.lintujen metsästystä, nehän eivät pahemmin törmäile tuulilasiin, täh?

• nellukka03
        tukehdu! kirjoitti:

Okei sinä jalo ihminen(kiilloita rauhassa vaan säde kehääsi, kun kerran pari filosofiakin osaat mainita- tapu, tapu!) entä miten perustelet esim.lintujen metsästystä, nehän eivät pahemmin törmäile tuulilasiin, täh?

ja eikä ole tarkotus kiillottaa sädekehääni.
        minä vaan vastasin kun "joku" kysyi jaloudesta jotain kun mainitsin aikaisemmin että metsästys on jaloharrastus.
        ja mitä tulee lintujen metsästykseen, ne ei kyllä lentelele pahemmin tuulilasiin, tabu,tabu,!!!.
        ja siihen perusteluun lintujen metsästyksestä:
        - minä pyydystän minkkejä, supeja, ja kettuja,
        jotka ovat pahimpia munarosvoja.
        eli näin niitä lintujakin on ehkä jokunen enemmän sinunkin ihasteltavana.

että MOI

• Samu

Oletko jäänyt kiini vanhaan aaah niiiin hyvään aikaaan kun ruoka vielä pitäisi hakea metsästä. Kumpaa syöt enemmän kaupasta ostettua vai metsästä haettua. Älä ole jämähtänyt fosu=fossiili

• Samu

Mitä jaloa siinä teurastuksessa on. Menisi kaatamaan vaikka karhua kirveellä jos haluaa näyttää jotain.

• Samu
        Järki ohoi kirjoitti:

jänis sitten puolustautuu sutta, ilvestä yms. vastaan? Aivan ihan samalla tavalla kuin ihmistäkin. Eli mene kieltämään myös pelkkää lihaa syöviltä eläimiltä kaikki metsästäminen koska eihän ne saaliseläimet voi puolustautua niitä vastaan...

Voi ihminenkin metsästää vielä alkeellisilla metsästyskeinoilla mutta siitä vasta kauhea parku nousee kun ei se eläin kuole nopeasti vaan voi pahassa tapauksessa kitua pitkän aikaa. Nykyään ruutiaseella metsästettäessä eläin kuolee normaali tapauksessa hyvin nopeasti, joten se ei jää kärsimään niin kuin se jää kun jokin muu peto kuin ihminen tappaa sen.

Nyt jään odottamaan jotain typerää vastausta jossa ei vastata mihinkään mitenkään, vaan yritetään jatkaa samaa typerää linjaa, eli eihän eläimet voi mitenkään puolustautua ihmistä vastaan. Jos ne ei voi niin saalista tulisi kun katsoisi ikkunasta ulos...

Lihansyöjäeläimet kuuluu luontoon ja ne kyllä saa syödä niitä. Eihän niillä ole markettia mistä ruuat hakea niinkuin sulla.

• Samu
        Nimetön kirjoitti:

se juuri on jaloa että se eläin ammutaan turvallisen matkan päästä,eikä liian kaukaa.eli eläin lopetetaan kivuttomasti.se juuri on jaloa että hirvi/peura/kauriskannat pidetään kurissa,eikä meidän tarvi haudata omaisiamme liiallisen hirvi/peura/kauriskannan aiheuttamien kuolonkolareiden vuoksi.liian usein se kuskikaan ei voi puolustautua(saati matkustajat).se olisi jaloa ettei tänne ihan kaikki tietämättömät kirjoita.

Vai olisi se jaloa kun tietämättömät ei kirjoittele. Tee sitten jalo teko ja lopeta tyhmyyksiesi julkistaminen äläkä kirjoita.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

-riistapellot
        -syöttökatokset
        -yms...

Et ole tainnut ikinä käydä teurastamossa. Ei niissä ainakaan ammuta kaukaa kiikarikiväärillä. Varmasti on kivuttomampi kuolema kuin teidän metsästäjien lahtaamilla. Vai riistanhoitoa ne kaikki syöttöpaikat. Kattia kanssa. Niillä vain totutetaan eläimet luottamaan ihmisiin että voi ampua enemmän. ansoja ne on.

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

Et ole tainnut ikinä käydä teurastamossa. Ei niissä ainakaan ammuta kaukaa kiikarikiväärillä. Varmasti on kivuttomampi kuolema kuin teidän metsästäjien lahtaamilla. Vai riistanhoitoa ne kaikki syöttöpaikat. Kattia kanssa. Niillä vain totutetaan eläimet luottamaan ihmisiin että voi ampua enemmän. ansoja ne on.

käynyt teurastamossa kun olin siellä töissä pari vuotta.
        ja hei syöttöpaikat ovat syömistä varten ei, ampumista varten. Ei ne muuten siellä kävis.
        Kyllä se eläin vaistoo nämä hommat...kun ruuti haisee ei se eläin sinne mene.

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

Oletko jäänyt kiini vanhaan aaah niiiin hyvään aikaaan kun ruoka vielä pitäisi hakea metsästä. Kumpaa syöt enemmän kaupasta ostettua vai metsästä haettua. Älä ole jämähtänyt fosu=fossiili

ennemmin metsästä haettua pupua yms...
        ja höysteet kaupasta.
        ja kukahan se fossiili on kun ei tajua asian todenperäisyyttä.
        ja mistähän sinullakin viiraa kun sinun pitää morkata meitä metsästäjiä...
        kasva aikuiseksi ja mee metsään ja metsästä ja nauti luonnosta fosu.....

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

käynyt teurastamossa kun olin siellä töissä pari vuotta.
        ja hei syöttöpaikat ovat syömistä varten ei, ampumista varten. Ei ne muuten siellä kävis.
        Kyllä se eläin vaistoo nämä hommat...kun ruuti haisee ei se eläin sinne mene.

Kai minä sen ymmärrän ettei syöttöpaikoilta ammuta. niillä vaan elukat oppii luottamaan ihmiseen. luontainen pelko katoo. lisäksi ne pysyttelee lähialueella. ei tarvitse kauas mennä lahtaamaan niitä.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

ennemmin metsästä haettua pupua yms...
        ja höysteet kaupasta.
        ja kukahan se fossiili on kun ei tajua asian todenperäisyyttä.
        ja mistähän sinullakin viiraa kun sinun pitää morkata meitä metsästäjiä...
        kasva aikuiseksi ja mee metsään ja metsästä ja nauti luonnosta fosu.....

Jaa että kasva aikuiseksi mee mettään nauti luonnosta ja tapa kaikkea liikkuvaa. oletkos niin köyhä ettet voi ruokaasi ostaa vaan pitää jäniksiä tappaa. kuule tuo broikku on halpaa. prismassa oli koipee pari ekkua kilo. eihän fossilit sitä tietysti syö kun suomessa on satoja vuosia syöty jänistä. syökös fosu oravaakin kun sitäkin on syöty satoja vuosia.

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

Jaa että kasva aikuiseksi mee mettään nauti luonnosta ja tapa kaikkea liikkuvaa. oletkos niin köyhä ettet voi ruokaasi ostaa vaan pitää jäniksiä tappaa. kuule tuo broikku on halpaa. prismassa oli koipee pari ekkua kilo. eihän fossilit sitä tietysti syö kun suomessa on satoja vuosia syöty jänistä. syökös fosu oravaakin kun sitäkin on syöty satoja vuosia.

syön sitä mitä minä haluan
        sinä syöt sitä mitä sinä SAAT.
        JA KUKAHAN SE KÖYHÄ ON....mene luontoon ja metästä. niin sinäkin voit saadakin jotain elämyksiä

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

syön sitä mitä minä haluan
        sinä syöt sitä mitä sinä SAAT.
        JA KUKAHAN SE KÖYHÄ ON....mene luontoon ja metästä. niin sinäkin voit saadakin jotain elämyksiä

taitaa olla niin että joudut hakeen ruokas noista leipäjonoista ja haaveilet muusta. tapat pikkulintuja ja jäniksen poikii. niin onhan niisski lihaa. koeta potkasta puluu jos vielä sen saisit nii olisit suuri metsästäjäeukko. hanki säki elämä ja lapsii nii ei tarvii mettäsä ravata jahtaamassa mitää eikä ketää

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

ja eikä ole tarkotus kiillottaa sädekehääni.
        minä vaan vastasin kun "joku" kysyi jaloudesta jotain kun mainitsin aikaisemmin että metsästys on jaloharrastus.
        ja mitä tulee lintujen metsästykseen, ne ei kyllä lentelele pahemmin tuulilasiin, tabu,tabu,!!!.
        ja siihen perusteluun lintujen metsästyksestä:
        - minä pyydystän minkkejä, supeja, ja kettuja,
        jotka ovat pahimpia munarosvoja.
        eli näin niitä lintujakin on ehkä jokunen enemmän sinunkin ihasteltavana.

että MOI

vai minkkejä supeja ja kettuja. mikäs niistä on syötävä ja mikä sama kun jänis. toisessa paikkaa mettästät syötävii ja täällä sitä kehää kiillotetaa vaa. hyi häpee fossiili

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

vai minkkejä supeja ja kettuja. mikäs niistä on syötävä ja mikä sama kun jänis. toisessa paikkaa mettästät syötävii ja täällä sitä kehää kiillotetaa vaa. hyi häpee fossiili

sä et edes pienessä mielessä tiedä mitä tuhoja minkit supi ja kettu tekee tuolla luonnossa
        että ole jo hiljaa asiasta.
        ja kun et edes tiedä minkä takia niitä metsästetään niin siinä se on kans mets. vastustaja kun ei tiedä mitä on vastustamassa.
        että elämä antaa ja elämä ottaa.
        tajuutsa yhtään mitään näistä asioista.
        taiat vain puhua muuten vaan paskaa puhumisen ilosta
        hyi häpeä..!!! ja kukahan se fosu on kun ei tiedä tämmösii asioita.
        hahheh

• Peikko
        Samu kirjoitti:

Mie ainakin söisin paljon mieluummin itse metsästä hakemaani kuin mitään Saarioisten valmisruokaa... ajattele ja puhu vasta sitten.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

sä et edes pienessä mielessä tiedä mitä tuhoja minkit supi ja kettu tekee tuolla luonnossa
        että ole jo hiljaa asiasta.
        ja kun et edes tiedä minkä takia niitä metsästetään niin siinä se on kans mets. vastustaja kun ei tiedä mitä on vastustamassa.
        että elämä antaa ja elämä ottaa.
        tajuutsa yhtään mitään näistä asioista.
        taiat vain puhua muuten vaan paskaa puhumisen ilosta
        hyi häpeä..!!! ja kukahan se fosu on kun ei tiedä tämmösii asioita.
        hahheh

mitä sairasta sä oikein sössäät. et ymmärrä mitä mä laitan sulle. kunhan vaan hysteeraat jotain. sääli sääli vanhaa jäniksen purijaa

• Samu
        Peikko kirjoitti:

Mie ainakin söisin paljon mieluummin itse metsästä hakemaani kuin mitään Saarioisten valmisruokaa... ajattele ja puhu vasta sitten.

Meinaatsä tosiaan elää riistalla nykysuomessa. taitasit kuolla nälkään. mitä sä muuten tähän aikaan tappasit. lintujen poikasia ja emoja vai mitä. niin ja vielähän monilla linnuilla on munatkin pesissä. niitäkö söisit. oot henkisesti sairas

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Meinaatsä tosiaan elää riistalla nykysuomessa. taitasit kuolla nälkään. mitä sä muuten tähän aikaan tappasit. lintujen poikasia ja emoja vai mitä. niin ja vielähän monilla linnuilla on munatkin pesissä. niitäkö söisit. oot henkisesti sairas

Enpä sanonut, että mie aina vain riistaa söisin. Jos niin ymmärsit, niin korjaan sen nyt: syön muutakin kuin riistaa. Tosin miusta on mukavampaa syödä itse metsästä hakemaa, mutta tokikin syön kaupasta ostettua. En valmisruokaa tosin. Jos sie kuvittelet olevasi joku ympäristöaktivisti ja että toimit luonnon parhaaksi, pistä se mäkkäri boikottiin. Vois olla parempi kuin tuo metsästyksen lopettaminen... Ja mitenkäs sie vastaat tuohon, ettet silti vastusta Suomen puuteollisuutta tai kalastusta? Häpeä jo.

• Peikkuluinen

...toi on wannabe-viherpiipertäjä.

• mäkkäri
        Samu kirjoitti:

Mee mäkkäriin sieltä saa tuplajuustoja:)

Ei vaan olette te aika venkuloita, kun vastustatte metsästystä.
        Broileri tehdään tehtaassa ja ketään ei tapeta he he...

Isin ja Äidin lellipoika taitaa itsekkin välillä syödä hienoissa ravintoloissa itsestään sinne ilmestynyttä lihaa...Ei se mäkkärin lihakaan tapettua ole se on ameriikkalaista tehdaslihaa...

Mielestäni maailmassa on kurjempiakin juttuja , kuin metsästys. Esim nälänhätä, sodat ja Isin ja Äidin lellipojat (lue viikonloppu narkkarit)

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Vai olisi se jaloa kun tietämättömät ei kirjoittele. Tee sitten jalo teko ja lopeta tyhmyyksiesi julkistaminen äläkä kirjoita.

Jätkä on turha... Luulet ilmeisesti olevasi jotain. Ehkä näin suuri määrä tietää enemmän kuin sie.

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Ei ne ihmisiin totu siä, kun siä käydään vaan ehkä kerran viikossa kattomassa. Ei ne peurat yleensä sillon juuri satu olemaan siä, jos on, niin ne lähtee karkuun. Taiat olla tyhmä ihan keskenäs. Siun mielipitees on syvältä, ja harvinaisen poikittain.

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Mitä jaloa siinä teurastuksessa on. Menisi kaatamaan vaikka karhua kirveellä jos haluaa näyttää jotain.

Oletkos sie vegetaristi? Siinä tapauksessa ymmärrän joten kuten kantasi, mutta jos et... Pakkohan eläin on teurastaa, ennen kuin sitä voi syödä!!! Ihan sama, onko se kasvatettu jossain laitoksessa vai onko se saanut elää vapaana metsässä, syötäväksi valittu eläin teurastetaan.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Jätkä on turha... Luulet ilmeisesti olevasi jotain. Ehkä näin suuri määrä tietää enemmän kuin sie.

joo linnassaki on hörhöjä paljo yhdessä. siellä kans suuri määrä tietää. onk tää muka joku läpileikkaus kansan mielipiteistä. hahahaa

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Ei ne ihmisiin totu siä, kun siä käydään vaan ehkä kerran viikossa kattomassa. Ei ne peurat yleensä sillon juuri satu olemaan siä, jos on, niin ne lähtee karkuun. Taiat olla tyhmä ihan keskenäs. Siun mielipitees on syvältä, ja harvinaisen poikittain.

muuta kun ittees. mä käy joka viikko viemäsä safkaa luonnonsuojelijoitten ruokintapisteisiin talvisin. ainaskii siellä käy monta muuta kun peuroja. niitäskii muuta ku valkohäntää. kyl ne siellä ainaski päästää jo keväällä aika lähelle. usein jää jonki matkan päähän kattoon meitä. olis niitä helppo ampuu jos olis murhanhimone

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Oletkos sie vegetaristi? Siinä tapauksessa ymmärrän joten kuten kantasi, mutta jos et... Pakkohan eläin on teurastaa, ennen kuin sitä voi syödä!!! Ihan sama, onko se kasvatettu jossain laitoksessa vai onko se saanut elää vapaana metsässä, syötäväksi valittu eläin teurastetaan.

puhuksä ihan oikeesti aina eri asiasta ku toine ja oot mielestäs oikeessa

• Samu
        mäkkäri kirjoitti:

Mee mäkkäriin sieltä saa tuplajuustoja:)

Ei vaan olette te aika venkuloita, kun vastustatte metsästystä.
        Broileri tehdään tehtaassa ja ketään ei tapeta he he...

Isin ja Äidin lellipoika taitaa itsekkin välillä syödä hienoissa ravintoloissa itsestään sinne ilmestynyttä lihaa...Ei se mäkkärin lihakaan tapettua ole se on ameriikkalaista tehdaslihaa...

Mielestäni maailmassa on kurjempiakin juttuja , kuin metsästys. Esim nälänhätä, sodat ja Isin ja Äidin lellipojat (lue viikonloppu narkkarit)

Lievittääks sun mettästys jonku nälänhättää vai sun helpottaa paineita tappaa jotain. mitä olet tehny niitte pahojen asioitten auttamiseks. mite vastustanu sotia mite nälänhätiä. onks su lapses narkkareita vai kui sä sitä jäkätät. me valittaa sossuu älä tääällä inise

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Enpä sanonut, että mie aina vain riistaa söisin. Jos niin ymmärsit, niin korjaan sen nyt: syön muutakin kuin riistaa. Tosin miusta on mukavampaa syödä itse metsästä hakemaa, mutta tokikin syön kaupasta ostettua. En valmisruokaa tosin. Jos sie kuvittelet olevasi joku ympäristöaktivisti ja että toimit luonnon parhaaksi, pistä se mäkkäri boikottiin. Vois olla parempi kuin tuo metsästyksen lopettaminen... Ja mitenkäs sie vastaat tuohon, ettet silti vastusta Suomen puuteollisuutta tai kalastusta? Häpeä jo.

et sä osaa itte lukee. kuka sulle kirjottaa nää jutskat tänne. miks mä alkasi puhuu puukaupoista ja muusta täällä. oleks huomannu että tää pleisi on mettästyksen vastustus. ei tää ole halkokauppapalsta. kysy jolta lukutaitoselt mikä tää on.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

...toi on wannabe-viherpiipertäjä.

ymmärsikö sä ittekkää mitä tarkotit. luiksä sen jostai sanakirjasta vai isosiskoko sano.

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

et sä osaa itte lukee. kuka sulle kirjottaa nää jutskat tänne. miks mä alkasi puhuu puukaupoista ja muusta täällä. oleks huomannu että tää pleisi on mettästyksen vastustus. ei tää ole halkokauppapalsta. kysy jolta lukutaitoselt mikä tää on.

Kyllä olen huomannut sen, mutta haluaisin vain tietää, vastustatko niitä?

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

ymmärsikö sä ittekkää mitä tarkotit. luiksä sen jostai sanakirjasta vai isosiskoko sano.

En omista isosiskoo, enkä lukenut sanakirjasta. Tottahan se, et vaan osaa. Taidan jättää tämän keskustelun, kun toistelet noita tyhmiä lausahduksiasi. Mä meen mettälle, morjens.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Kyllä olen huomannut sen, mutta haluaisin vain tietää, vastustatko niitä?

sää esität kyssän haukkumatta mua. noo mäkin vastaa niin fiksust ku osaa. en tiiä noist halkokauposta oikei mitää. en ole viäl muodostanu mielipidet. siks en ota kantaa. mää ota kantaa vaan siitä mistä mul on joku selkee mielipide

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

En omista isosiskoo, enkä lukenut sanakirjasta. Tottahan se, et vaan osaa. Taidan jättää tämän keskustelun, kun toistelet noita tyhmiä lausahduksiasi. Mä meen mettälle, morjens.

vai meet mettälle morjes. mitä sää mettästät näin kesäkuun alus. pesiviä muuttolintuja vai mitä. kyl esikoisenki pitäs tietää mettästysajoista jotai. vai niitä pupuiko sä nyt ammut. hyvää salamettästystä vaan. sää siis oletkin tota lajia. itte sanot en mä sit keksiny jot älä ala hiileen siitä että mä syytän sua lainrikkomisesta

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

vai meet mettälle morjes. mitä sää mettästät näin kesäkuun alus. pesiviä muuttolintuja vai mitä. kyl esikoisenki pitäs tietää mettästysajoista jotai. vai niitä pupuiko sä nyt ammut. hyvää salamettästystä vaan. sää siis oletkin tota lajia. itte sanot en mä sit keksiny jot älä ala hiileen siitä että mä syytän sua lainrikkomisesta

Se että sanon lähteväni mettälle, ei välttämättä tarkoita sitä, että ampuisin yhtikäs mitään, ei edes sitä, että ottaisin asetta mukaan. Jos sanon lähteväni mettälle, se voi tarkoittaa myös vain mettässä kulkemista, lintujen tarkkailua, mitä vaan melkein. Voitaisiinko pysyäkkin niissä viesteissä, joissa ei solvata toista? Luulisin, että olisivat huomattavasti miellyttävimpiä lukea...

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

muuta kun ittees. mä käy joka viikko viemäsä safkaa luonnonsuojelijoitten ruokintapisteisiin talvisin. ainaskii siellä käy monta muuta kun peuroja. niitäskii muuta ku valkohäntää. kyl ne siellä ainaski päästää jo keväällä aika lähelle. usein jää jonki matkan päähän kattoon meitä. olis niitä helppo ampuu jos olis murhanhimone

Teitillä on outoja peuroja siellä. Metsästys ei ole murhanhimoa, se on halua olla osa luontoa. Olen kyllä ruokkinut useita talvia, toki nähnyt peuroja, mutta kaukaa.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Se että sanon lähteväni mettälle, ei välttämättä tarkoita sitä, että ampuisin yhtikäs mitään, ei edes sitä, että ottaisin asetta mukaan. Jos sanon lähteväni mettälle, se voi tarkoittaa myös vain mettässä kulkemista, lintujen tarkkailua, mitä vaan melkein. Voitaisiinko pysyäkkin niissä viesteissä, joissa ei solvata toista? Luulisin, että olisivat huomattavasti miellyttävimpiä lukea...

jos sä tarkotat mettästyksellä tuollastaki niin sehä on sitä mitä pitäs enmmänki tehä. tollasilla reissuil mäki käy monta kertaa viikos. mä ymmärsi sun tarkottavan mettästyksellä tappamist. et sä niin umpiluu olekka ku mä luuli. voi olla että susta sais oikeela kasvatuksella ihan kivan ihmise. tää sit oli huumorii toi oikee kasvatus. en mää haluu keljuilla kellekkää mut mä en ota mitää velaks. joka sanoo mua tyhmäks tai hulluks nii niile määä oon tyhmä ja hullu. maisteriki sanoo moiii jot moiiii sulle :))

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

jos sä tarkotat mettästyksellä tuollastaki niin sehä on sitä mitä pitäs enmmänki tehä. tollasilla reissuil mäki käy monta kertaa viikos. mä ymmärsi sun tarkottavan mettästyksellä tappamist. et sä niin umpiluu olekka ku mä luuli. voi olla että susta sais oikeela kasvatuksella ihan kivan ihmise. tää sit oli huumorii toi oikee kasvatus. en mää haluu keljuilla kellekkää mut mä en ota mitää velaks. joka sanoo mua tyhmäks tai hulluks nii niile määä oon tyhmä ja hullu. maisteriki sanoo moiii jot moiiii sulle :))

En sillä mettästyksellä, mutta metälle lähtemisellä. Ei sitä aina tarvitse tappaa, vaikka ihan ase käessä lähtiskin. Miusta on kivaa välillä vaan kulkee mettässä, juosta, istua siä... Ihan mitä vaan. Kyllä uskon, että siustakin "saisi" kivan ihmisen, aloitettiin väärällä jalalla.

• Peikkuluinen
        Peikkuluinen kirjoitti:

En sillä mettästyksellä, mutta metälle lähtemisellä. Ei sitä aina tarvitse tappaa, vaikka ihan ase käessä lähtiskin. Miusta on kivaa välillä vaan kulkee mettässä, juosta, istua siä... Ihan mitä vaan. Kyllä uskon, että siustakin "saisi" kivan ihmisen, aloitettiin väärällä jalalla.

Onhan katsos Samu erä- ja luonto-harrastus muutakin kuin metsästämistä. Joskin se osalla siihen kuuluu. Osa harrastaa kaikkea, osa vain tarkkailee tms. Miun poikaystävän kanssa ollaan molemmat sellaisia hörhelöitä, että juoksennellaan yhessä mettässä, halaillaan puita, bonkaillaan lintuja ynnä muuta. No okei, ehkei tuo Ville puita halaile, mutta joka tapauksessa.:)

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Teitillä on outoja peuroja siellä. Metsästys ei ole murhanhimoa, se on halua olla osa luontoa. Olen kyllä ruokkinut useita talvia, toki nähnyt peuroja, mutta kaukaa.

on se jonki matkaa. mu mielest osa luontoo on kueläimet mettästää toisiaa. mä kysy yhe mielipitee. tää ei ole mitää ilkeyt vaa pelkkä mielipide. jos on luonnollista et ihminen mettästää eläimii niin eikö sillo olis saman filon mukaan luontoo et eläimet mettästää ihmisii. vaik esimerkiks jotku karhut tai sudet alkaskii jahdata ihmisii. niitte luontoon kuuluu tappaa ja syödä. kun niillä ei ole sitä kasvimaata. eikä sikalaa josta tulis lihaa. miks vai ihmine sais tappa niit mut ne ei ihmist. tää kyssä ei ole sit keljuiluu. en mä sulle keljuile kun et säkään mulle

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

on se jonki matkaa. mu mielest osa luontoo on kueläimet mettästää toisiaa. mä kysy yhe mielipitee. tää ei ole mitää ilkeyt vaa pelkkä mielipide. jos on luonnollista et ihminen mettästää eläimii niin eikö sillo olis saman filon mukaan luontoo et eläimet mettästää ihmisii. vaik esimerkiks jotku karhut tai sudet alkaskii jahdata ihmisii. niitte luontoon kuuluu tappaa ja syödä. kun niillä ei ole sitä kasvimaata. eikä sikalaa josta tulis lihaa. miks vai ihmine sais tappa niit mut ne ei ihmist. tää kyssä ei ole sit keljuiluu. en mä sulle keljuile kun et säkään mulle

Miusta ihminen on eläin. Yhtä lailla kuin karhukin, tai kettu tai hirvi tai jänis tai vaikka aarnimäihiäinen. Toki olisi oikeuden mukaista, notta karhut saisivat ihmisiä mettästää. Ihminen vain ei (ikävä kyllä) enää liikuskele mettässä niin paljoa, on kehittynyt tuossa puolustuksessa, tosin ei luontaisin keinoin. Kyllähän sitäkin joskus käy, että karhu tappaa ihmisen, toistaiseksi en ole kuullut kovin montaa tapausta notta susi ois tappanu aikuista, lapsen kylläkin. Se on luontoa. Ihmiset ovat niin mukavuuden haluisia, että haluavat suojella itseään kaikin keinoin, niin muutkin eläimet, mutta ihmiset ovat siinä suhteessa kehittyneempiä.

Toinen juttu on ravintoketju, tai itse asiassa ravintoverkko on parempi nimi. (nääs kettu syö hiiren, kettu kuolee hiiret syö ketun raadon. Esimerkiksi) Ihminen tuntuu olevan ravintoverkon yläpäässä, samoin kuin karhu ja susi. Siitä mie en saa tarkkaa kuvaa, mikä niistä on korkeimmalla, luulisinpa kuitenkin että ihminen. Näin ei ole aina ollut, mutta ihminen on kehittynyt mettästyksessä.

Huomasit varmaan, miulla ei ole ihan kovin selkeetä mielipidettä tuosta, mutta tässä jotain vastausta...:D

• Jaakkima

Niin eläimet kuin kasvitkin on luotu ihmisten ruaksi.

Osta sinä Samu vaan myös pyssy ja lähde ampumaan jäniksiä ja hirviä, et tiedä mitä elämyksiä menetät kun kuljeskelet pelkkä kiikari hanurissa ympäri rämeitä. Ootko edes maistanut koskaan riistaa, voi pojat se se vasta herkkua on ryyditettynä tietysti metsän antimilla (sienet ja marjat).

• Samu

2kg kirveellä tapettua karhua
        1kg seitikkiä josta tehdään kastike
        1kg näsiän marjoja jolla kuorrutetaa
        syö se niin et senjälkeen metsästä mitään vaan sukulaisesi metsästää perintöäsi.

• Metsämies

ymmärrän kyllä vallan hyvin että riista on ruokaa sinä missä muukin liha,tosin laadultaan ja maultaan parempaa.Kumminkaan en juusi metsästystä kannata.Tänä päivänä on aivan liian suuri osa metsästäjiä savikiekkoradoilla koulutettuja ramboja.Joille suuren panosmäärän suoltaminen oman pätevyyden todistamiseksi on huomattavasti tärkeämpää kuin itse lihan hankinta.

Nyt on jo tehokas ratakoulutus saanut aikaan lintumetsälläkin tarpeen jopa kaksoispudotuksista.Jokainen tällainen tapahtuma aiheuttaa moninkertaisen määrän invaliidi eläimiä.Suuri unelma monellekin tietysti on jopa kolmoispudotus.Ei tarvitse olla kovin älykäs ymmärtääkseen minkä määrän vaivaisia eläimiä tämä ajattelutapa yleensäkin tuottaa.

Näitten asioitten todenperäisyydestä en tarvitse neuvotella koska olen itse ollut metsästäjä jo vuosikymmeniä ja tiedän kyllä tarkkaan kuinka nämä hommat toimii vaikken itse kuulukaan juuri tähän ramboryhmään.Tuolla yhdessä metsästysfoorumissa suorastaan kehutaan omaa pätevyyttä kuinka toistakymmentä panosta piti ampua yhteen metsoonkin ennenkuin jäi,tunteja kestäneen jäljityksen päätteeksi.Samoin samassa ketjussa joku kertoi ylpeänä kuinka teeret eivät pudonneet hyviltä holleilta.Lähes kymmentä teertä ampui ja yksi putosi.Montako putoaa vuorokausien perästä ketun ruoaksi?Tällaista yhteiskunnan pohjasakkaa vilisee suomen metsissä vaikka kuinka paljon.

Metsästyksen ymmärrän,suurinta osaa metsästäjiä en.Kasvatetun lihan hankinnassa ei sentään kovin paljon eläimiä taida vaivaisiksi jäädä.

• Samu

Työkaveri kehui ampuneensa 42 sorsaa. Oli kuulema jättänyt kaikki sinne järveen kun ei tarvinnut. Onko se metsästystä, lahtia se on.

• jahti88
        Samu kirjoitti:

Työkaveri kehui ampuneensa 42 sorsaa. Oli kuulema jättänyt kaikki sinne järveen kun ei tarvinnut. Onko se metsästystä, lahtia se on.

ja tämä henkilö tais olla sinä itse.. tai sitten tämä oli taas joku teini provo

• Samu
        jahti88 kirjoitti:

ja tämä henkilö tais olla sinä itse.. tai sitten tämä oli taas joku teini provo

minä olen sitten teini sinun mielestä ja sinä no olkoon kunnioitan sen verran vanhoja. niin tietysti eihän kukaan voi oikeasti vastustaa metsästystä vaan kaikki sellaset kirjotukset täytyy olla provoja. hyvä huomio dalmaati

• hunter

metsästystä on harrastettu iät ja ajat.. kaikka metsästyksen vastustajat saisi ampua ja polkee suohon..!! jos ei metsästettäisi niin joka laji kuolisi sukku puttoon kun niitä olisi niin paljon ja taudit leviäisivat.. ja kaikka metsästyksen vastuttajat voivat haistaa pitkän paskan..=) itse harrastan metsästystä ja kaikki minun tutut,enkä aio lopettaa metsästysrä IKINÄ..sitten vasta kun olen haussa.. siinä oppii tuntemaan maaston ja joskus se käely,kyttäily palkitaan saaliilla.

• nellukka03

NÄIN ON hunter.
        että eiku hyviä jahtikelejä sinne päinkin...

• Roikale

typeryksiltä pitäisi kieltää oleskelu yleisillä paikoilla.Pysyisi paikat puhtaina.Ehdottomasti pahin sairaus metsässä on teikäläinen.

• taijat...
        Roikale kirjoitti:

typeryksiltä pitäisi kieltää oleskelu yleisillä paikoilla.Pysyisi paikat puhtaina.Ehdottomasti pahin sairaus metsässä on teikäläinen.

olla kateellinen meille mettämiehille...
        perusteles tuo sairaus....sinuna suorittaisin metästystutkinnon ja menisin metälle, loppuisi sultakin turhat lopinät...

• Samu

Miltä taudilta olet välttynyt kun olet tappanut niitä eläimiä. Eikös se juuri metsässä se jänisruttokin tartu, sieltä missä on jäniksiä. Seko sä oot.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

NÄIN ON hunter.
        että eiku hyviä jahtikelejä sinne päinkin...

Jahtaamaan vaikka riikinkukkoja niin olet vähän aikaa poissa näistä metsistä.

• Samu
        Roikale kirjoitti:

kun mun suullani sanottu. On ne tyhmää porukkaa.

• Samu
        taijat... kirjoitti:

perusteles tuo sairaus....sinuna suorittaisin metästystutkinnon ja menisin metälle, loppuisi sultakin turhat lopinät...

pitäs maksaa joku hundaamaan sua niin tietäsit miltä tuntuu olla takaa-ajettuna kuin jänis.

• jahti88
        Samu kirjoitti:

Miltä taudilta olet välttynyt kun olet tappanut niitä eläimiä. Eikös se juuri metsässä se jänisruttokin tartu, sieltä missä on jäniksiä. Seko sä oot.

tuollaset pitäis kyllä viiä ladon taakse ja antaa kivuttomasti kuula kalloon!! tollaset ääliöt saa minut vaan enemmän tykkäämään metästyksestä!! :) tässä taas yks pelle joka istuu keskellä hesaa kerrostalossa porkkana perseessä kirjottamassa täyttä paskaa ku ei oo mitään muuta tekemistä, ei mitää harrastuksia ynm.. varmaan joku lihava teini joka o vielä helvetin ruma talttahammas,ja kuukautisetkin taitaa olla menossa hällä...

• Roikale
        taijat... kirjoitti:

minä aloitin metsästyksen imi isäsi vielä tissiä.Sinä et sitä nähtävästi ole saanutkaan.

• Metsämies
        jahti88 kirjoitti:

tuollaset pitäis kyllä viiä ladon taakse ja antaa kivuttomasti kuula kalloon!! tollaset ääliöt saa minut vaan enemmän tykkäämään metästyksestä!! :) tässä taas yks pelle joka istuu keskellä hesaa kerrostalossa porkkana perseessä kirjottamassa täyttä paskaa ku ei oo mitään muuta tekemistä, ei mitää harrastuksia ynm.. varmaan joku lihava teini joka o vielä helvetin ruma talttahammas,ja kuukautisetkin taitaa olla menossa hällä...

metsästäjää silloin kun se on alkukantaisimmillaan.Ajatusmaailmasi ei jätä mitään epävarmaksi sopimattomuudestasi vähänkin sivistyneitten kansalaisten joukkoon.Puhumattakaan ase kädessä metsiä kiertelemään.

• Samu
        jahti88 kirjoitti:

juuri kylvystä ja katselit ittees peilistä ja mietit saiskos pulun potkastua hengiltä vai pitäskös mennä potkiin jotain vanhusta

• Baigal

Miksihän aseen kanssa metsässä liikkuminen olisi kiellettävä? Kyllä siellä liikutaan myös ilmankin asetta, varsinkin kun menen 20.8 ajokoiran kanssa metsään. Silloin ei vielä ole jäniksen metsästys alkanut. Ensimmäinen syyskuuta tuo sinun kammoksuma ase on mukana. Ei sinne kuitenkaan lähdetä murhanhimo silmissä liikumaan.

• Samu

Kyl on kiva mennä sillon elokuussa metsään se ajorakin kanssa. sillonhan just elokuussa on jäniksellä tullu poikaset. niitä on varmaan kiva tapattaa ajokoiralla kun ei saa vielä mettästää. vai mitä muuta varten se ajokoira siellä on. ja syyskuussa ei mennä tappamaa. juu ne aseet on varmaan hyvä olla ittepuolustukses mukana siellä. kun se ruttone jänis voi muuten vaikka hyökätä ja purra pientä baikalia varpaaseen. baikali on muuten täys sohlo. sillä ampuminen on jo rikos sinänsä. jää liikaa vielä haavoittuneita.

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

Kyl on kiva mennä sillon elokuussa metsään se ajorakin kanssa. sillonhan just elokuussa on jäniksellä tullu poikaset. niitä on varmaan kiva tapattaa ajokoiralla kun ei saa vielä mettästää. vai mitä muuta varten se ajokoira siellä on. ja syyskuussa ei mennä tappamaa. juu ne aseet on varmaan hyvä olla ittepuolustukses mukana siellä. kun se ruttone jänis voi muuten vaikka hyökätä ja purra pientä baikalia varpaaseen. baikali on muuten täys sohlo. sillä ampuminen on jo rikos sinänsä. jää liikaa vielä haavoittuneita.

kun et tiedä asiasta mitään...
        elokuun 20 pupun poikaset ovat jo niin isoja että ne selviävät jo omin avuin....
        ja pupun poikaset kehittyvät todella nopeasti...
        ei niin kuin sinä...
        ja eikä aseet ole kuin vaim metsästystä varten.
        ja mitä sinä baikalista tiedät pidä vaan se leipäläpi soukemmalla
        ja inkähän takia ne rutot lisääntyy...opiskele
        vai kerronko no minä kerron kun pupuja on liikaa ja se on luonnon laki verottaa kantaa.
        siis metsästys on kans luonnonhoitoo....
        mutta tästähän on turha puhua jästien kans.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

elokuun 20 pupun poikaset ovat jo niin isoja että ne selviävät jo omin avuin....
        ei niin kuin sinä...
        vai kerronko no minä kerron kun pupuja on liikaa ja se on luonnon laki verottaa kantaa.

Kyllä selviää omin avuin juu osaa ne ruokaa etsiä. on vain vielä niin pieniä ja hitaita että nopee ihminenkin ne juoksee kiini. on tietty hienoo ajokoirille antaa esimakuu kun ne saa niitä helposti kii ja tapettuu. mettästäjätkö ne muka suomee säästää siltä kauheelta jänisruttoepidemialta. montakos henkee siihen on kuollu. eiks sellane voi baikalii tuntee joka ei mettästä. ooks ikinä kuullu jot haulikolla voi ampuu muutaki kun elukoi ja toisii mettästäjii. niinku joka syksy tulee niitä kuulema vahingonlaukauksii. onks nekii jonkun ruton estämiseks

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

ei niin kuin sinä...

mitä sä mua oikein haukut. jos oot niin sivistyny ja mä oon mielestäs sivistymätön niin näytä se sivistykses. nii eihä sitä kannata jästien kans puhuu niihä sä sivistyny sanot. mee mäkee tai revi ruohoo ja pistä suus kiini juntti jäniksentappaja

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

Kyllä selviää omin avuin juu osaa ne ruokaa etsiä. on vain vielä niin pieniä ja hitaita että nopee ihminenkin ne juoksee kiini. on tietty hienoo ajokoirille antaa esimakuu kun ne saa niitä helposti kii ja tapettuu. mettästäjätkö ne muka suomee säästää siltä kauheelta jänisruttoepidemialta. montakos henkee siihen on kuollu. eiks sellane voi baikalii tuntee joka ei mettästä. ooks ikinä kuullu jot haulikolla voi ampuu muutaki kun elukoi ja toisii mettästäjii. niinku joka syksy tulee niitä kuulema vahingonlaukauksii. onks nekii jonkun ruton estämiseks

hehehe. kyllä ne puput juoksee elokuun lopussa niin kovaa ei niitä kukaan ihminen juoksemalla kinnii saa ja hei me metsästäjät opetetaan koiramme niin että koirat ei raatele eläimiä
        ja kyllä se luonto hoitaa tämän ruttohommat metästäjät me autamme vaan siinä ettei se leviäisi ja sanoit että baikkali on sohlo sitä se ei muuten ole eli et tunne....

""haulikolla voi ampuu muutaki kun elukoi ja toisii mettästäjii. niinku joka syksy tulee niitä kuulema vahingonlaukauksii. onks nekii jonkun ruton estämiseks"""
        JA JOKU SANOI NÄIN....MITEN TÄMÄ LIITTYY AIHEESEEN.....
        MITÄ TARKOITAT..
        TÄNÄ PÄIVÄNÄ ON METSÄSTYSKOKEET JA TOISEKSEEN NE JOTKA AMPUVAT TOISIAAN NE EIVÄT OLE YLEENSÄ METSÄSTÄJIÄ.

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

mitä sä mua oikein haukut. jos oot niin sivistyny ja mä oon mielestäs sivistymätön niin näytä se sivistykses. nii eihä sitä kannata jästien kans puhuu niihä sä sivistyny sanot. mee mäkee tai revi ruohoo ja pistä suus kiini juntti jäniksentappaja

VAAN OMIA TEKSTEJÄS.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

hehehe. kyllä ne puput juoksee elokuun lopussa niin kovaa ei niitä kukaan ihminen juoksemalla kinnii saa ja hei me metsästäjät opetetaan koiramme niin että koirat ei raatele eläimiä
        ja kyllä se luonto hoitaa tämän ruttohommat metästäjät me autamme vaan siinä ettei se leviäisi ja sanoit että baikkali on sohlo sitä se ei muuten ole eli et tunne....

""haulikolla voi ampuu muutaki kun elukoi ja toisii mettästäjii. niinku joka syksy tulee niitä kuulema vahingonlaukauksii. onks nekii jonkun ruton estämiseks"""
        JA JOKU SANOI NÄIN....MITEN TÄMÄ LIITTYY AIHEESEEN.....
        MITÄ TARKOITAT..
        TÄNÄ PÄIVÄNÄ ON METSÄSTYSKOKEET JA TOISEKSEEN NE JOTKA AMPUVAT TOISIAAN NE EIVÄT OLE YLEENSÄ METSÄSTÄJIÄ.

elokuun 20 pitäs normaalin vielä saada kiini. sä oot jo liian vanha juoksemaa niitte perässä. ei pahalla vaan sitä se ikä tekee. kyl viime sykjsynäki sorsastaja ja muutki mettästäjä ampu toisiaa. näi ainaski oli lehdissä. eiks ne ollukkaa teikäläisii oliks ne citien jengejä jotka tulee sillon mettiin ampuun toisiaan. toi oliki uusi tieto. vai onks ne niitä syrjäkylien junttijengejä jotka selvittelee pontikkareviirejään.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

VAAN OMIA TEKSTEJÄS.

kirjottaneeni siististi. eihä multa voi oottaakaa mitää hyvää. kato eihä tällane joukko voi väärässä olla on mut niin monen hörhön voimin haukuttu vaikka miksi. ja sitte vielä sanotaan ettei nuoret osaa esittää mielipiteitä. joo en ossaa. en ole uhannu ketää viedä navetan taa ja tappaa enkä polkee suohon niinku nämä sivistyneet aikuiset mettätäjät tekee. kivaa kun sivistätte ja näytätte sivistyksenne. on tainnu jo yli kakspuolituhatta lukee mettästäjii hengentuotteitte helmii. nellun kans. kivat sulle

• jahti88
        Samu kirjoitti:

ei se ainakaan miun käsissä vielä oo yhtään haavoittunutta ampunu... just tossa talvella ammuin 2 jänistä ja rusakon sillä :)

• Samu
        jahti88 kirjoitti:

ei se ainakaan miun käsissä vielä oo yhtään haavoittunutta ampunu... just tossa talvella ammuin 2 jänistä ja rusakon sillä :)

ton vuode saaliis. kun noi jotku väittää sen mettästyksen estävän ettei tarvii tehomaatoude tuotteit ostaa. en usko että noil saaliil vuotta elää. vaik ne olis ammuttu tamperee ympäristöst ja olis kenkuru kokosii. vai eliksä niilä koko vuode

• ajateltu

Hyvä Samu. Sinulla on selväjärkinen ja tervehenkinen näkemys luonnosta.

Eläinten ammuskelu on katoavaa kahjoperinnettä, joka joutaa historian laski-ämpäriin.

• Samu

Mä jo aattelin että onko täällä niin vähä niitä jotka ymmärtää luontoo. on täällä onneksi ollu muutama muuki ja nyt sä vielä.

• hunter 3
        Samu kirjoitti:

Mä jo aattelin että onko täällä niin vähä niitä jotka ymmärtää luontoo. on täällä onneksi ollu muutama muuki ja nyt sä vielä.

samu sinut sais ampua ja polee perkeleen syvälle suohon..=) ja kaikki muut metsäsätyksen vastustajat ja kaikki ne muutkiin green peachin hinurit..!!!! menkää metälle älkääkö kulkeko ne saatanan kiikarit perseessä kyttäämässä ja metsästys paikoillakyttäämisestä..jos joku hinuri tullee häiritsemään metästystä varsinkin joku teistä hinureista niin minä ammun iha surutta lippaalisen tuohon ohtaan..! =)

• Samu
        hunter 3 kirjoitti:

samu sinut sais ampua ja polee perkeleen syvälle suohon..=) ja kaikki muut metsäsätyksen vastustajat ja kaikki ne muutkiin green peachin hinurit..!!!! menkää metälle älkääkö kulkeko ne saatanan kiikarit perseessä kyttäämässä ja metsästys paikoillakyttäämisestä..jos joku hinuri tullee häiritsemään metästystä varsinkin joku teistä hinureista niin minä ammun iha surutta lippaalisen tuohon ohtaan..! =)

Kiitti kun annoit tyylinäytteen todellisesta metsästäjästä. on valmis tappamaan ihmisiäkin ettei vaan eläintentappo häiriinny. vieläkö joku sanoo ettei metsästäjät ole pelkkää murhanhimosta jengiä. hyviä murhareissuja. just tota mä onn yrittäny sanoo. onneks sää sanot sen niin ei jää kellekkään ajatus että mä keksin sen murhanhimon.

• metsästäjä22
        Samu kirjoitti:

Kiitti kun annoit tyylinäytteen todellisesta metsästäjästä. on valmis tappamaan ihmisiäkin ettei vaan eläintentappo häiriinny. vieläkö joku sanoo ettei metsästäjät ole pelkkää murhanhimosta jengiä. hyviä murhareissuja. just tota mä onn yrittäny sanoo. onneks sää sanot sen niin ei jää kellekkään ajatus että mä keksin sen murhanhimon.

haista sinä paska..menisit sinäkin metsälle,etkä vaan nussisi kotana mummoas,sinä samu oot mitätön pikku paska..!!!!!!!!!!

• ja luonto rauhaan
        metsästäjä22 kirjoitti:

haista sinä paska..menisit sinäkin metsälle,etkä vaan nussisi kotana mummoas,sinä samu oot mitätön pikku paska..!!!!!!!!!!

Luuletko, että Samulla olisi teidän peräkammaripoikien harrastukset ;))))

Mopoile kirkolle ja rupea puheisiin nuorten kanssa. Huomaat, että opit heiltä paljon.

• Samu
        metsästäjä22 kirjoitti:

toi on just sitä henkee jota siinä tappajajengissä on. anna tulla vaan jott koko kansa saa ihailla sun säkenöivää älyys

• Metsämies
        Samu kirjoitti:

tällaiset raadot edes olisivat epätavallisia.Valitettavasti suurin osa metsästäjiä kuuluu tällaisiin alkukantaisiin agressiivisiin mutaatioihin.

Ei tarvitse ihmetellä jos tavalliset kansalaiset eivät uskalla metsässä liikkua.Joskus olen tavannut sienenpoimijoita,ratsastajia jne metsälle mentäessä jotka ovat saattaneet kysäistä etteihän vaan mitään vaaraa ole.Aina olen vakuuttanut ettemme me metsästäjät sellaisia ole.

Onneksi ei näin olekaan,kun en metsästä Suomessa.Tällainen metsästäjien yksinkertaisuus on varmasti tuntematonta kaikkialla muualla maailmassa.Nähtävästi roskaporukan on liian helppoa päästä tappovälineen kanssa metsiin.

On hyvä että näitä sivuja Suomessa lukee muutkin kuin metsästäjät.

• Samu
        Metsämies kirjoitti:

tällaiset raadot edes olisivat epätavallisia.Valitettavasti suurin osa metsästäjiä kuuluu tällaisiin alkukantaisiin agressiivisiin mutaatioihin.

Ei tarvitse ihmetellä jos tavalliset kansalaiset eivät uskalla metsässä liikkua.Joskus olen tavannut sienenpoimijoita,ratsastajia jne metsälle mentäessä jotka ovat saattaneet kysäistä etteihän vaan mitään vaaraa ole.Aina olen vakuuttanut ettemme me metsästäjät sellaisia ole.

Onneksi ei näin olekaan,kun en metsästä Suomessa.Tällainen metsästäjien yksinkertaisuus on varmasti tuntematonta kaikkialla muualla maailmassa.Nähtävästi roskaporukan on liian helppoa päästä tappovälineen kanssa metsiin.

On hyvä että näitä sivuja Suomessa lukee muutkin kuin metsästäjät.

jos osaisi. sä osaat esittää sen vaan niin paljo jäsennellymmi ja järkevästi. mä vaa kirjota niinku puhu. no tieety yritä vähä tiivistää ja sanoo selvemmi

• Peikko

Siis ei tule mitään, jos aloitetaan keskustelu jotain vastaan aiheesta, josta ei ymmärretä mitään. Ihminen on aina metsästäny, ihminen on eläin, ihminen on osa luontoa. Ihminen on lihansyöjä. Parempi eläinten on elää metsässä vapaana ja kuolla siellä, kuin että ne on koko elämänsä jossain laitoksessa, hyvä kun päivänvaloo näkee, ja sitten ne tapetaan oikein massatuotantona... Metsästettäessä eläin kuolee melkeinpä kertalaakista. Tuolla logiikalla siun pitäisi vastustaa myös kalastusta sekä puu-tuotantoa, hakkuita, siten myös paperiteollisuutta... Jos nuo kaikki kiellettäisiin, ei Suomella menisi kovinkaan hyvin.

Et ilmeisesti ole ajatellut asiaa niin pitkälle, notta näkisit sen huonot puolet. Tokihan luontoa pitää kunnioittaa, suojella jne., mutta metsästys (sille varattuina aikoina, lupien kanssa) eikä puiden hakkuu tai kalastus liioin sitä haittane. Mene sie Samu syömään salaattia Mäkkäriin, mie lähen metälle.

• Samu

säkin mettästystä. annan kuiteski sulle pikku neuvo. tuu mu kaa sinne mäkkärille. et ainaskaa kuole nälkää etkä jää kii rauhotusaikana mettästyksestä. kerros ny kaikille mitä syötävää peikko tähä aikaa vuodest mettästää. kato mä vaik oon nuori niin oon lukutaitone ja osaan lukee mettästyslakii ja tiedän sallitut mettästysajat. vai syöks sää rottii ja sentapasii. tuu vaa mäkkärille nii jutellaa aiva rauhas

• linnustaja
        Samu kirjoitti:

säkin mettästystä. annan kuiteski sulle pikku neuvo. tuu mu kaa sinne mäkkärille. et ainaskaa kuole nälkää etkä jää kii rauhotusaikana mettästyksestä. kerros ny kaikille mitä syötävää peikko tähä aikaa vuodest mettästää. kato mä vaik oon nuori niin oon lukutaitone ja osaan lukee mettästyslakii ja tiedän sallitut mettästysajat. vai syöks sää rottii ja sentapasii. tuu vaa mäkkärille nii jutellaa aiva rauhas

Ei sitä metsoa jaksa kokovuotta syödä. Välillä kalastellaan ja sitten taas otetaan hirvenlihamöykky pakkasesta sulamaa ja luomua riittää. En jaksa ymmärtää miten tehotuotannolla kasvatettujen broilerien ja mullikoiden syöminen olisi eettisesti kestävämpää kuin itse pyydetyn riistan syöminen. Ihminen on valitettavasti kehittynyt lehdeksiä syövästä apinasta sekaravinnon käyttäjäksi. Jaloin tapa hankkia tarvittava eläinproteiiniannos on metsästtää ja kalastaa itse.

• Peikkuluinen
        linnustaja kirjoitti:

Ei sitä metsoa jaksa kokovuotta syödä. Välillä kalastellaan ja sitten taas otetaan hirvenlihamöykky pakkasesta sulamaa ja luomua riittää. En jaksa ymmärtää miten tehotuotannolla kasvatettujen broilerien ja mullikoiden syöminen olisi eettisesti kestävämpää kuin itse pyydetyn riistan syöminen. Ihminen on valitettavasti kehittynyt lehdeksiä syövästä apinasta sekaravinnon käyttäjäksi. Jaloin tapa hankkia tarvittava eläinproteiiniannos on metsästtää ja kalastaa itse.

Aivan, juuri näin. Mikä sen ihanampaa kuin tietää TEHNEENSÄ TYÖTÄ ravintonsa eteen...

• Samu
        linnustaja kirjoitti:

jos sä kerra oot apinai sukuu niin painu puuhu niin joku busmanni voi suakin mettästää niin olis jotain merkitystä sunki elämällä muuta kun tappaa avuttomii luontokappalei.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Aivan, juuri näin. Mikä sen ihanampaa kuin tietää TEHNEENSÄ TYÖTÄ ravintonsa eteen...

Jos se riista on ainoo minkä eteen teet työtä niin ooks sä sitten sossun asiakas. no nyt mä ymmärrän miks sää mettästät. olisit sanonu sen heti. sen mää ymmärrän jos ihminen ei muuten saa ruokaa niin jostain se on saatava jos ei muute niin mettästä. sori vaa kun en heti hoksinu.

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Jos se riista on ainoo minkä eteen teet työtä niin ooks sä sitten sossun asiakas. no nyt mä ymmärrän miks sää mettästät. olisit sanonu sen heti. sen mää ymmärrän jos ihminen ei muuten saa ruokaa niin jostain se on saatava jos ei muute niin mettästä. sori vaa kun en heti hoksinu.

En ole sossunkaan asiakas, rahaa löytyy tarpeeks. Jää vaan muuhunkin kuin ruokaan.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

En ole sossunkaan asiakas, rahaa löytyy tarpeeks. Jää vaan muuhunkin kuin ruokaan.

Mikä sen ihanampaa kuin tietää TEHNEENSÄ TYÖTÄ ravintonsa eteen...
        Täää on lainaus sun tekstistä. en mä tätä keksiny enkä kirjottanu. eiks muut tee työtä ravintosa etee kun mettästäjät. mun faija ja mutsi tekee vuorotyötä jot saa ruokaa. ei ne mitää hae sossusta tai varasta. mistä sä sitte saat muun ravinno ilma työntekoo jos noitte etee vaan tee työtä. mä en ymmärrä sun filojas. onks sul sit nii rikkaat porukat jotka eläättää sun

• Peikkuluinen
        Samu kirjoitti:

Mikä sen ihanampaa kuin tietää TEHNEENSÄ TYÖTÄ ravintonsa eteen...
        Täää on lainaus sun tekstistä. en mä tätä keksiny enkä kirjottanu. eiks muut tee työtä ravintosa etee kun mettästäjät. mun faija ja mutsi tekee vuorotyötä jot saa ruokaa. ei ne mitää hae sossusta tai varasta. mistä sä sitte saat muun ravinno ilma työntekoo jos noitte etee vaan tee työtä. mä en ymmärrä sun filojas. onks sul sit nii rikkaat porukat jotka eläättää sun

Samoin miekin teen töitä, notta saan rahaa ruokaan ym. Mutta tarkoitan suoraan ruokaan vaikuttavaa fyysistä työtä, if you know what I mean. Tarkoitan sitä, ettet osta vain valmisruokaa ja lämmitä kotona mikrossa mitään muuta asialle tekemättä, vaan että alusta asti paikannat esim hirven, tapat sen, kuljetat kotiin jne. Alusta asti. Porukat ei ole rikkaat, ehei. Luulet vaan.

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Samoin miekin teen töitä, notta saan rahaa ruokaan ym. Mutta tarkoitan suoraan ruokaan vaikuttavaa fyysistä työtä, if you know what I mean. Tarkoitan sitä, ettet osta vain valmisruokaa ja lämmitä kotona mikrossa mitään muuta asialle tekemättä, vaan että alusta asti paikannat esim hirven, tapat sen, kuljetat kotiin jne. Alusta asti. Porukat ei ole rikkaat, ehei. Luulet vaan.

joo taisin erehtyy. on ollu niin kova tappelu etten oo ehtiny paljon tekeen analyysi joten taisin erehtyy. no hyvä ku selitit. joo tää on vaa elämää. älä sekoo kesään ohi se siitä menee määki kotan kestää Moiiii

• linnustaja
        Samu kirjoitti:

jos sä kerra oot apinai sukuu niin painu puuhu niin joku busmanni voi suakin mettästää niin olis jotain merkitystä sunki elämällä muuta kun tappaa avuttomii luontokappalei.

Sinun kehitys näyttää jääneen alemmalle kasvisten pureskelijoiden tasolle. Minun esi-isät laskeutuivat ajat sitten alas puusta jaalkoivat metsästää. Et ole koskaan ollut metsällä, joten luulet, että mennään metsään ja pum raatoja jokapuolella. Linnuilla on siivet ja muilla vikkelät jalat ja kehittyneet aistit, joten ei saalis ole aina varmaa. Metsästys on parhaasta päästä HYÖTYLIIKUNTAA, uusiutuvien luonnonvarojen kestävää käyttöä ja elämän peruslakien toteuttamista (nopeat syövät hitaat).
        Jos asuisit täällä lähempänä luontoa (asut ilmeisesti kehäkolmosen sisäpuolella) niin ottaisin sinut mukaan syksyllä metälle, jolloin oppisit kunnioittamaan luontoa ja sen lakeja.

• semu

viherpipertäjät pitäis laittaa suljetulle osastolle ,ruokana salaatinlehti kerran päivässä.
      Päästäis näistäkin riemurasioista eroon kerralla.
      Ja se jos mikä olisi luonnon tasapainossa pitämistä.

• Samu

kun oot noin viisas niin kerrotko mitä sana pipertäjä tarkottaa. ooks sä läskipipertäjä joka ei syö kasvista vaan kasvattaa makkaroita lihasten sijaan ja läskiä päähän.

• Samu
        Samu kirjoitti:

kun oot noin viisas niin kerrotko mitä sana pipertäjä tarkottaa. ooks sä läskipipertäjä joka ei syö kasvista vaan kasvattaa makkaroita lihasten sijaan ja läskiä päähän.

no niin päätetään tämä paskan jauhaminen tähän... oikeestihan mie oon kova mehtämies, ajattelin vaan tässä hirvenmehtuuta odotellessa laittaa hieman säpinää tännekkin palstalle.. ajatuksena oli vaan näyttää kuinka paljon kommentteja tuleekin metsästyksen puolesta!! Ja tulihan nitä, kiitos kaikille nasevista kommenteista!! :) kerranki kunnon väittely saatiin aikaseksi! Mut eih'n tässä muuta voi sanoa kun että on se metsästys mukava harrastus!! Mukavia metsästyshetkiä kaikille ensy syksylle!! :)

• Samu
        Samu kirjoitti:

no niin päätetään tämä paskan jauhaminen tähän... oikeestihan mie oon kova mehtämies, ajattelin vaan tässä hirvenmehtuuta odotellessa laittaa hieman säpinää tännekkin palstalle.. ajatuksena oli vaan näyttää kuinka paljon kommentteja tuleekin metsästyksen puolesta!! Ja tulihan nitä, kiitos kaikille nasevista kommenteista!! :) kerranki kunnon väittely saatiin aikaseksi! Mut eih'n tässä muuta voi sanoa kun että on se metsästys mukava harrastus!! Mukavia metsästyshetkiä kaikille ensy syksylle!! :)

eiks mettättäjät muuhu pysty kun kirjottaan toisen nikillä ja esiintyyn toisena. yrittäkää jotain järkevää vai menikö se ampumanne jänis sinne housuu vai mikä

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

näin se olla pitää..
        eiku hyviä mehtuukelejä sinnepäinkin toivon ...
        eikös metsästys annakkiin aika paljon
        senhän voittanutta ei ole kun riista on kaatunut ja sen jäläkeen naatiskelloo kunnon mörskykahvit...
        että moi.
        ps. siinä olet oikeassa lopetetaan tämä PASKANJAUHANTA.

• Metsämies
        Samu kirjoitti:

eiks mettättäjät muuhu pysty kun kirjottaan toisen nikillä ja esiintyyn toisena. yrittäkää jotain järkevää vai menikö se ampumanne jänis sinne housuu vai mikä

ne muuhunkin pystyy.Uhkailemaan tappotuomioilla jopa ihmisiäkin.Häiritsemään muita kansalaisia paukuttelemalla päivät pitkät kiekkoradoilla,tekemään ilmaston enemmän tai vähemmän sietämättomäksi missä sitten liikkuvatkin,tekemään raajarikkoja eläimiä.Muutakin varmaan osaavat.Ei kylläkään mitään järkevää.

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

näin se olla pitää..
        eiku hyviä mehtuukelejä sinnepäinkin toivon ...
        eikös metsästys annakkiin aika paljon
        senhän voittanutta ei ole kun riista on kaatunut ja sen jäläkeen naatiskelloo kunnon mörskykahvit...
        että moi.
        ps. siinä olet oikeassa lopetetaan tämä PASKANJAUHANTA.

jaa sää siis laitoit tuon provon. kun et muute löytäny järkevää perustetta tuolle mettästykselle nii koetat saada mut näyttään hölmölt. tais kääntyy bumerangiks toi provo

• Samu
        Metsämies kirjoitti:

ne muuhunkin pystyy.Uhkailemaan tappotuomioilla jopa ihmisiäkin.Häiritsemään muita kansalaisia paukuttelemalla päivät pitkät kiekkoradoilla,tekemään ilmaston enemmän tai vähemmän sietämättomäksi missä sitten liikkuvatkin,tekemään raajarikkoja eläimiä.Muutakin varmaan osaavat.Ei kylläkään mitään järkevää.

mikä valtava tonnimäärä on lyijyä mettissä ja rantavesissä lyijyhaulie ajoilt. ne on 100% mettästäjie työtä. ei niitä kaupunkie huumejengit ole sinne ampunu eikä armeija. aatteles mikä ympäristövaurio ja pitkäaikane on siellä muhimas

• nellukka03
        Samu kirjoitti:

jaa sää siis laitoit tuon provon. kun et muute löytäny järkevää perustetta tuolle mettästykselle nii koetat saada mut näyttään hölmölt. tais kääntyy bumerangiks toi provo

kuule syytä...ja PUHU PASKAA!!!!!
        minä kuule puhun ihan omalla nimimerkillä eikä tartte piiloutua merkkien taakse. uskallan puhua ja ilmaista mielipiteeni.
        MINÄ olen rekistöröitynyt KUN SINÄ ET OLE.
        että lopeta jo se paskajauhanta.
        ja toisekseen minä en ole ainut tässä maassa joka harrastaa metsästystä.

• Hahahahahahaa
        nellukka03 kirjoitti:

kuule syytä...ja PUHU PASKAA!!!!!
        minä kuule puhun ihan omalla nimimerkillä eikä tartte piiloutua merkkien taakse. uskallan puhua ja ilmaista mielipiteeni.
        MINÄ olen rekistöröitynyt KUN SINÄ ET OLE.
        että lopeta jo se paskajauhanta.
        ja toisekseen minä en ole ainut tässä maassa joka harrastaa metsästystä.

Hahahahahahaa

Sinä ihan itse.... http://www.koirat.com/kuva.phtml?id=17738

• samu

Kivasti on tullut kirjoituksia, kaimatkin on olleet ahkeria. Sellainen juttu mulla vielä on, että kun kotona on ase, niin se on muille perheenjäsenille väkivaltaa. Niinkuin kylmän sodan aikana ydinaseet, jo tieto niistä hirvitti. Olisi hyvä jos te aseen omistajat luopuisitte perverssistä harrastuksestanne, niin lähimmäistenne ei tarvitsisi enää pelätä.

• nellukka03

metsästäminen ei ole sotaa...
        aseet ei tee väkivaltaa vaan ihmiset.
        ja voi sitä vaikka tappaa lähimmäisen vaikka
        "omillasi käsilläsikin"
        ja maailmassa on paljon "perversiivisempääkin" kuin metsästys.

• Samu

et sää ennää muuta keksi ku yrittää olla mä. kuule ei onnaa. ei sulla fosiili ole tyylii. näkee sen jo tekstistäs. kato mä olen alkuperäne ja aito. ei nuo provoilut muuta mettästystä sen oikeemmaks. tao tammeen päätäs jos alkas järki lehtee liikkeelle tai mee mutaan mettästään koppiaisii

• Samu
        nellukka03 kirjoitti:

metsästäminen ei ole sotaa...
        aseet ei tee väkivaltaa vaan ihmiset.
        ja voi sitä vaikka tappaa lähimmäisen vaikka
        "omillasi käsilläsikin"
        ja maailmassa on paljon "perversiivisempääkin" kuin metsästys.

en mä noin alkeellisii kirjota se oli joku mettästävä provoraukka joka koetti vetää mun tyyliin rikon. kattos nellu tarkkaan et se oli jonkun paljo mua tylsemmä lätinää. vaa sä oot kova täti väitteleen vähä fossili vaan noista mielipiteistäs muute ihan ok

• Jousimetsästäjä

Miten te oikein hoidatte metsästyksen puolustuksen. Tehän suorastaan annatte aseet vastustaa metsästystä tämän nuoren käsiin.
      Puolustelut kuten tehomaatalouden esto, ruuaksi tarpeen, jänisrutto, enemmistö, saaliin saamisen tuoma nautinto ja moni muu ei varmaan mene täydestä kehenkään ajatuskykyiseen ja järkevään lukijaan. Ette varmaan usko niihin itsekkään. Entä nuo uhkailut ja nimittely sekä "hulluksi" leimaaminen. Ja iänikuinen klise "viherpiipertäjä".
      Samu onkin jo tarttunut näihin ja seuraavassa Samun aloituksessa Metsämies.
      Olette tehneet sinänsä hyvässä asiassa pahimman mahdollisen virheen. Olette aliarvioineet ja vähätelleet toista mielipidettä ja varsinkin sen esittäjää vieläpä hänen nuoruutensa takia.
      Näin sivusta seuranneena näkyy aivan kristallinkirkkaasti kuinka tuo Samu päihittää teidät joka puheenvuorossa 10 - 0 todella kirkkaasti.
      Olen varma että hän on saanut asialleen huomattavasti enemmän hiljaista kannatusta ja sympatiaa henkilönä. Te olette menettäneet ainakin niitä jotka ei tienneet kuinka metsästykseen tulisi suhtautua, sekä niitä jotka suhtautuu myötämielisesti nuoriin.
      Metsästyksen vastustus tuntuu yleistyvän kovasti. Omassa työpaikassani jossa on hyvin paljon väkeä (Kela) on vastustajat ehdoton enemmistö. Kun siellä yritän vähänkin puolustaa niin hyvä etten saa selkääni. Joukossa on muutama sellainen joilla on jotain perintömetsiä mailta. Ainakin kolme on jo kieltänyt kaiken metsästyksen maillaan.
      Minä itse olen intohimoinen metsästäjä. Johtavana ajatuksenani on kuitenkin luonnon monimuotoisuus ja kestävä kehitys. Jousimetsästäjänä myös riista saa mahdollisuudet. En käytä myöskään koiraa. Saaliit on todellakin pieniä ja harvoin saan yleensäkään mitään. Pidättäydyn myös monien eläinten pyydystämisestä vaikka olisi sallittua, jos sen kanta on jotenkin uhattu tai haluan kannan kasvavan.
      hyviä keskusteluhetkiä.
      Sinulle Samu henkilökohtaisesti: Moni näistä kirjoittajista olisi varmaan "ihan kivoja" jos tapaisit henkilökohtaisesti. Enkä usko että uhkaajistakaan kukaan yrittäisi Sinua ampua. Joten eikun hyvää kesää. Ei kaikki metsästys ole pahasta, osalla jopa suojellaan luontoa.

• Peikkuluinen

Jousimetsästäjä puhuu ihan asiaa. Tokihan miekin (kaiken muun kevään ressin alla) olen laittanut tulemaan jos vaikka mitä. Sori, Samu, otan nuo solvaukset takaisin, kuten sanoin aiemmin olisi kiva jos kykenisimme puhumaan hieman sivistyneemmin, ilman solvauksia.

Mielipidettäni en kuitenkaan muuta, minusta metsästys sopivassa suhteessa, luvan kanssa ja metsästyskautena on hyvä, luonnonsuojeluakin ja virkistävä erä-harrastus. Hyvää kesää teillekkin.:)

• Samu
        Peikkuluinen kirjoitti:

Jousimetsästäjä puhuu ihan asiaa. Tokihan miekin (kaiken muun kevään ressin alla) olen laittanut tulemaan jos vaikka mitä. Sori, Samu, otan nuo solvaukset takaisin, kuten sanoin aiemmin olisi kiva jos kykenisimme puhumaan hieman sivistyneemmin, ilman solvauksia.

Mielipidettäni en kuitenkaan muuta, minusta metsästys sopivassa suhteessa, luvan kanssa ja metsästyskautena on hyvä, luonnonsuojeluakin ja virkistävä erä-harrastus. Hyvää kesää teillekkin.:)

ei sit enää tapella. mä ole vaa nii kiivas sillo kun uskon olevani oikees. tuli tais jotai vääriymmärryksii. mieltäni en silti mettästyksestä muuta jos ei oo hyvii perustelui jotka mä voi todeta oikeeks joteskii. noi joittenki tappouhkaukset vaikuttaa vasta sitte jos ne tappa mut. sit ne vaikuttaa kyl siihe suuntaa ku mä haluunki. sä et oo kylkää luvannu tappa mua. elukoi vaan ;))

• Samu

kuin suhun tulis suhtautuu. et sä ainaskaa haukkunu mua alkajaisiks. tota mä en tiennykkää että suomessa vielä joku mettästää jousel ja nuolil. aika outoo. on se kuiteski eläinte kannalt joteski reilumpaa ku kiikarikivääri tai vaik sohlo baikal. se on ainaski hyvä ettet saa paljo saalista. mite sitä luontoo hoitaa mettästämällä. onks toi joku hämy mulle. älä vaa pidä mua aivan yksinkertasena jota voi noi vaa viedä kahvillle. tietty ampumalla mettästäjii :)) oli vitsi tietty

• jahti88

miulla ei ole kyllä sympatiat ollenkaa samun puolella!! Käy sääliks sitä joka ton tänne maailmaan pötkäytti! Vittu meijän metsästäjien tarvii mitää selitellä tämmöselle ääliölle jostain metästyksestä kun se ei tajua yhtään mitään! Kaikki metsästäjän: lopetetaan vastailu kokonaan tämän pellen paskanjauhanta viesteihi!!! Se saa siitä vaan jotain sairasta nautintoa kun pääseen puhumaan vaan lisää paskaa ja mollaamaan metästäjiä! KYllähän myö tiedetään miten hieno harrastus metästys on ja sitä aijomme myös jatkaa hamaan loppuun saakka, joten ei vastata tämän pellen viesteihin,T: Hirvenmehtuuta odottava :)

• Metsästäjä.
        jahti88 kirjoitti:

miulla ei ole kyllä sympatiat ollenkaa samun puolella!! Käy sääliks sitä joka ton tänne maailmaan pötkäytti! Vittu meijän metsästäjien tarvii mitää selitellä tämmöselle ääliölle jostain metästyksestä kun se ei tajua yhtään mitään! Kaikki metsästäjän: lopetetaan vastailu kokonaan tämän pellen paskanjauhanta viesteihi!!! Se saa siitä vaan jotain sairasta nautintoa kun pääseen puhumaan vaan lisää paskaa ja mollaamaan metästäjiä! KYllähän myö tiedetään miten hieno harrastus metästys on ja sitä aijomme myös jatkaa hamaan loppuun saakka, joten ei vastata tämän pellen viesteihin,T: Hirvenmehtuuta odottava :)

Jos tässä jotain arviota tekisi kuka on pelle ja kuka mitäkin niin ei tuo sinunkaan viestisi kunniaksi metsästäjille ole. Hävetä sitä saa. Ei pitäisi kännissä kirjoitella. Sääliksi käy sinunkin äitiäsi ja vaimoasikin. Ei tässä ole kyse mitä tarvitsee kellekin selitellä. Katso noita lukijamääriä tällekkin keskustelulla. Etkö voinut pitää turpaasi kiini ja mölyjä mahassasi. Kun joku yrittää vähän korjata metsästäjien mainetta niin joku kännikala siihen tulee mölisemään. Oletko ikinä nähnyt hirveä muuta kuin autosta. meillä ei ole nyt vain joku harva lukija vaan yli 3 tuhatta. Käsitätkö kännikala mistä tässä on oikein kysymys. Me mustaamme liian monen silmissä metsästäjien maine. Se on vaan tosi että poika pesi meidät tässä julkisuuskampanjassa täysin. Ei sinun myötätunnolla eikä millään muullakaan tunnolla ole mitään merkitystä. Ole nyt hiljaa ja pysy kanssa niin kauan kuin selviät. Anna itseäs viisaampien yrittää korjata mitä korjattavissa on. Vielä se sulle etkö sinä ymmärrä että jos vastustus nousee niin maita saadaan entistä vähemmän käyttöön ja missäs sitten metsästää.

• jahti88
        Metsästäjä. kirjoitti:

Jos tässä jotain arviota tekisi kuka on pelle ja kuka mitäkin niin ei tuo sinunkaan viestisi kunniaksi metsästäjille ole. Hävetä sitä saa. Ei pitäisi kännissä kirjoitella. Sääliksi käy sinunkin äitiäsi ja vaimoasikin. Ei tässä ole kyse mitä tarvitsee kellekin selitellä. Katso noita lukijamääriä tällekkin keskustelulla. Etkö voinut pitää turpaasi kiini ja mölyjä mahassasi. Kun joku yrittää vähän korjata metsästäjien mainetta niin joku kännikala siihen tulee mölisemään. Oletko ikinä nähnyt hirveä muuta kuin autosta. meillä ei ole nyt vain joku harva lukija vaan yli 3 tuhatta. Käsitätkö kännikala mistä tässä on oikein kysymys. Me mustaamme liian monen silmissä metsästäjien maine. Se on vaan tosi että poika pesi meidät tässä julkisuuskampanjassa täysin. Ei sinun myötätunnolla eikä millään muullakaan tunnolla ole mitään merkitystä. Ole nyt hiljaa ja pysy kanssa niin kauan kuin selviät. Anna itseäs viisaampien yrittää korjata mitä korjattavissa on. Vielä se sulle etkö sinä ymmärrä että jos vastustus nousee niin maita saadaan entistä vähemmän käyttöön ja missäs sitten metsästää.

kännissä en ollu, vaimoa ei ole, nimimerkin loppuosasta voi päätellä et en ole avioitunu, ellet sitten käsittäny että olen 88- vuotias,olen kyllä nähnyt hirviä autostakin, mutta myös hirvitornista, viime syksynä ammuin kaks.. se siitä juuh no sovitaan sit niin että samu o paras, samu on oikeassa.. mulle ihan sama, aijon silti metästää! Miusta tuntuu että sinä et ole mikään metästäjä, liekkö käyny metsässä ollenkaa? Osaatko ees mopoos korjata :) taitaa olla sittenkin vaan samun toinen nimimerkki tää matästäjä...

• Samu
        jahti88 kirjoitti:

sä varmaa oot äitis suur ilo ja ylpeys. mä en mollaa kettää mut sä just taas näytit kuin mettästäjät mollaa itte itteesä. jos toi on suurinta puolustustas tappamisel nii anna olla. ryömi rämeelle välkky

• Samu
        jahti88 kirjoitti:

kännissä en ollu, vaimoa ei ole, nimimerkin loppuosasta voi päätellä et en ole avioitunu, ellet sitten käsittäny että olen 88- vuotias,olen kyllä nähnyt hirviä autostakin, mutta myös hirvitornista, viime syksynä ammuin kaks.. se siitä juuh no sovitaan sit niin että samu o paras, samu on oikeassa.. mulle ihan sama, aijon silti metästää! Miusta tuntuu että sinä et ole mikään metästäjä, liekkö käyny metsässä ollenkaa? Osaatko ees mopoos korjata :) taitaa olla sittenkin vaan samun toinen nimimerkki tää matästäjä...

täynnä räkää vai mikäs estää sun järkees juoksemast. kuule mä en tartte vaihtaa nikkejä. mä uskalla kyl kirjottaa kaikki jutskani tällä. jos ny örkki häipysit sin äitis helmoi tivaan piparii

• Samu
        Metsästäjä. kirjoitti:

hioo mitää taktiikkoi. mä en kantaa muuta ja nyt huomasi itteki et tei mettästäjii kirjotukset on ollu parhai mettästyksen vastustajii. ei ole ollu monta täysjärkist. sä oot kans yks harvoi joka ei alottanu minuu heti haukkuun

• jahti88
        Samu kirjoitti:

sä varmaa oot äitis suur ilo ja ylpeys. mä en mollaa kettää mut sä just taas näytit kuin mettästäjät mollaa itte itteesä. jos toi on suurinta puolustustas tappamisel nii anna olla. ryömi rämeelle välkky

ei tollasta jaksa enään ees lukkee... aluks tämä sun juttus vielä naurattikon mut se oli lyhyttä iloo.. nyt kun noi sun juttus menee jo enemmän sadun puolelle niin mielenkiinto alkaa ja lopahtaa.. tosin vaan sinuun eikä metästykseen!! :) ai mä mollaan? juuh ja sinäkö et ollenkaa.. en jaksa ees kopsata kaikkee mitä paskaa sie oot tonne kirjotellu koska siinä tulis muuta sivu pelkkään paskaa.. juuh anti olla.. nyt lopetan miekin tämän kirjottamisen.. diagnoosi samulle: Suoraan hoitoon, pakkopaidassa ja suu tukittuna!! *nauraa* mikä pelle!

• severi suhonen
        Samu kirjoitti:

koitahhan rauhottua ja lopeta se saarnaamisesi ja ota se vähänen järki polonen kouraas ja koita ihmistyä ......... tuolla suun soitolla et kyllä etene mihinkään.
        jos vaikka rupeaisit ensiksi tarkastelemaan asioita molemmilta puolin ja sitten alottaisit sen vaahtoamisesi niin voisi sinunki suustas tulla jokunen järkevä sana eikä jatkuvaa paskan jauhantaa........... HANKI ITTELLES ELÄMÄ!!

• Samu
        severi suhonen kirjoitti:

koitahhan rauhottua ja lopeta se saarnaamisesi ja ota se vähänen järki polonen kouraas ja koita ihmistyä ......... tuolla suun soitolla et kyllä etene mihinkään.
        jos vaikka rupeaisit ensiksi tarkastelemaan asioita molemmilta puolin ja sitten alottaisit sen vaahtoamisesi niin voisi sinunki suustas tulla jokunen järkevä sana eikä jatkuvaa paskan jauhantaa........... HANKI ITTELLES ELÄMÄ!!

eiks noitten toiste tartte sun mielest tarkastella asioi molemmi puoli. eiks ne sit vaahtoo. monellkkos mä olen jakanu tappotuomioo tai sanonu hulluks. katto ny vähä noitten mettästäjii juttui kans. mee säkii severi suhonen ampuu niitä lentävii kalakukkoi. niillä nääs ei oo rauhotusaikaa

• Ykstotinen
        severi suhonen kirjoitti:

nyt jotakin.Ei olis millään uskonut että täältäkin vois löytyä tuollaisia välkkyjä.Hattua täytyy nostaa tuollaisille etenijöille.

Olipa hyvä kun taas sait sanotuksi miten asiat nähdään kahdelta puolelta.Kyllä ne metsästäjät osaa.

• urgh

kaikki lahtiin henki pois

• Hulluja

Joo varsinkin metsästäjän retkut lahtiin

• Argh
        Hulluja kirjoitti:

Joo varsinkin metsästäjän retkut lahtiin

Metsästyksen vastustajat lahtiin.

• Samu
        Argh kirjoitti:

Metsästyksen vastustajat lahtiin.

tääl taas pyörii.menkää kaiki kolme vaikka vinku intiaan

• samu

Sorsaemo ui tänään kymmenen poikasta perässään, niin eikö siellä rannalla ollut jo jotain perverssejä metsästäjiä tekemässä sotasuunnitelmia syksyksi. Kyllä hirvittää näiden julmien pyöveleiden ajatusmaailma.

• kertoo

Mistä olet lähtöisin.

toisten puheista sinä sössöttäjä otat energiaa,ja muka olet sen viisaampi.

Eikö tullut mieleen,että ne suunnittelijat eivät tapaa yhtään lintua siitäkään poikueesta syksyllä,kun jätteet ja ketut ja villikissat ja teidän luontoon päästämät minkit ovat ne jo hävittäneet?

Pitää sitä olla kaikensorttista tuhertajaa,niinkuin sinäkin,muka luonnonsuojelija.
        Etkä perhana ole yhtään metsähallituksen ojan vetoa saanu pysäytettyä,vaikka tekevät pahempaa tuhoa riistalle,kuin koko metsästyskulttuuri.

Et edes tiedä luonnonsuojelusta mitään,mene johonkin eläinkokeita tekevään laitokseen koe-eläimeksi,että kanit ja hiiret pääsevät vapaaksi,äläkä lässytä siinä!

• Hyvä
        kertoo kirjoitti:

Mistä olet lähtöisin.

toisten puheista sinä sössöttäjä otat energiaa,ja muka olet sen viisaampi.

Eikö tullut mieleen,että ne suunnittelijat eivät tapaa yhtään lintua siitäkään poikueesta syksyllä,kun jätteet ja ketut ja villikissat ja teidän luontoon päästämät minkit ovat ne jo hävittäneet?

Pitää sitä olla kaikensorttista tuhertajaa,niinkuin sinäkin,muka luonnonsuojelija.
        Etkä perhana ole yhtään metsähallituksen ojan vetoa saanu pysäytettyä,vaikka tekevät pahempaa tuhoa riistalle,kuin koko metsästyskulttuuri.

Et edes tiedä luonnonsuojelusta mitään,mene johonkin eläinkokeita tekevään laitokseen koe-eläimeksi,että kanit ja hiiret pääsevät vapaaksi,äläkä lässytä siinä!

Pläsi umpeen taliaivo kun et mitään järkevää tajua. Samu on oikeassa ja on aina tuollaista ääliötä viisaampi.

• Samu
        Hyvä kirjoitti:

Pläsi umpeen taliaivo kun et mitään järkevää tajua. Samu on oikeassa ja on aina tuollaista ääliötä viisaampi.

kukas sä oot.en mä tollasten tukee tartte.ei noi puhuta ihmisille vaik ne oliski eri mieltä

• Samu

toi samu en vaa ollu minä mut ei se haittaa ku oli hyväl asial

• Kattos .
        Samu kirjoitti:

toi samu en vaa ollu minä mut ei se haittaa ku oli hyväl asial

Onkos teitä jo kaksi. Siis onko sulla klooni.

• Samu
        Kattos . kirjoitti:

älä tänne tuu soittaan suutas

• Samu
        Kattos . kirjoitti:

aiva pimee jäbä

• usma

Olen samaa mieltä, pelkääminen saa jo loppua.

• juuuu

Mitä sä pelkäät?

• varma
        juuuu kirjoitti:

Mitä sä pelkäät?

Jotain kai se pelkää

• laikaman

Tietämättömyyteen perustuva kirjoitus. Liekö provoksi tarkoitettu. Ketjua en jaksanut lukea, avaus on taas yksi ristiretki ilman suhteellisuudentajun häivää.
      Ihminen on tehnyt välirikon luonnon kanssa alkaessaan muokata maata, viljellä ja kasvattaa eläimiä sen tuella. Paimentolais- ja metsästyskultuuri ovat luonnon ehdoilla elkämistä. Ne eivät saa aikaan muutoksia luonnossa. Toista on maanviuljelys ja urbaani kulutuselämä, joka hyödyntää laitoksissa kasvaneita eläimiä. Koko maapallon ekosysteemi on uhattuna.
      Miksi ihmeessä viimeisetkin luonnon ehdoilla toimivat jutut pitäisi kieltää. Folio- ja kasvisruoka näyttää taannuttavan ihmisen aivotoimintaa.

• Luonnon ystävä

Vai on paimentolais- ja metsästyskulttuuri luonnon ehdoilla elämistä. Kuinka joku voi olla noin tietämätön.
        Tutki hieman mistä esim. Afrikan aavikotuminen ja eroosio johtuu. Se johtaa nälänhätiin lopulta. Juuri ylilaiduntamisesta se johtuu. tunnetuimpia alueita on esim. Zhahelin alue.
        Sitten metsästys. Juuri metsästäjät tappoivat Suomen majavakannan sukupuuttoon aikoinaan. Samoin joutsenet lähes täysin. Ympäri maailman on metsästetty monia eläimiä sukupuuttoon.
        Kyllä metsästyksessä on usein moraali hukassa.
        Hienoja esimerkkejä on nämä "herrojen" jahdit joissa tapetaan pulikesyjä. Kuten Ruotsin kuningas näytti aikoinaan tappaen puistosta yli 100 hirveä yhtenä päivänä.
        Joten jos jonkun kirjoitus perustui tietämättömyyteen niin ei ainakaan tuon Samun vaan laikamanin.
        Tuosta tehomaanviljelystä ja urbaanista kulutushysteriasta olen samaa mieltä kanssasi.

• laikaman
        Luonnon ystävä kirjoitti:

Vai on paimentolais- ja metsästyskulttuuri luonnon ehdoilla elämistä. Kuinka joku voi olla noin tietämätön.
        Tutki hieman mistä esim. Afrikan aavikotuminen ja eroosio johtuu. Se johtaa nälänhätiin lopulta. Juuri ylilaiduntamisesta se johtuu. tunnetuimpia alueita on esim. Zhahelin alue.
        Sitten metsästys. Juuri metsästäjät tappoivat Suomen majavakannan sukupuuttoon aikoinaan. Samoin joutsenet lähes täysin. Ympäri maailman on metsästetty monia eläimiä sukupuuttoon.
        Kyllä metsästyksessä on usein moraali hukassa.
        Hienoja esimerkkejä on nämä "herrojen" jahdit joissa tapetaan pulikesyjä. Kuten Ruotsin kuningas näytti aikoinaan tappaen puistosta yli 100 hirveä yhtenä päivänä.
        Joten jos jonkun kirjoitus perustui tietämättömyyteen niin ei ainakaan tuon Samun vaan laikamanin.
        Tuosta tehomaanviljelystä ja urbaanista kulutushysteriasta olen samaa mieltä kanssasi.

Minulle yksinkertainen ajattelu on kaunista.
        Voit ottaa tarkemmin selvää mistä ylilaidunnus syntyi. Veikkaisin ettei ollut alkuperäisen elämänmuodon mukaista. Muutkin mainitsemasi esimerkit ovat maanviljelyksen myötä tulleita sivuilmiöitä. Metsästyskulttuurit aikanaan eivät hävittäneet mitään.
        Mutta metsästä ampumani liha on ekologisesti kaikkein halvinta. Sen hankkimiseksi ei ole tarvinnut muokata maata,lannoittaa jne..
        Halvin vaate on turkis, toiseksi halvin tarhattu turkis ja kallein farkku. Puuvillan viljely on tuhonnut ekosysteemejä, kuin myös tuhomaatalous muutenkin.
        Tänä päivänä metsästys ei ole elinkeino. Toivomme tuhokulttuurin säästävän edes vähän öuontoa elämäntavallemme.

• nellukka03
        laikaman kirjoitti:

Voit ottaa tarkemmin selvää mistä ylilaidunnus syntyi. Veikkaisin ettei ollut alkuperäisen elämänmuodon mukaista. Muutkin mainitsemasi esimerkit ovat maanviljelyksen myötä tulleita sivuilmiöitä. Metsästyskulttuurit aikanaan eivät hävittäneet mitään.
        Mutta metsästä ampumani liha on ekologisesti kaikkein halvinta. Sen hankkimiseksi ei ole tarvinnut muokata maata,lannoittaa jne..
        Halvin vaate on turkis, toiseksi halvin tarhattu turkis ja kallein farkku. Puuvillan viljely on tuhonnut ekosysteemejä, kuin myös tuhomaatalous muutenkin.
        Tänä päivänä metsästys ei ole elinkeino. Toivomme tuhokulttuurin säästävän edes vähän öuontoa elämäntavallemme.

puhut asijooo...!!!!

ja kyllähän sitä on hyvä syytellä meitä metsästäjiä ja männä ali siitä mistä aita on matalin.
        Hyvää kesää ja alkavaa jahtikautta.

T. Nellukka

• Luonnon ystävä
        laikaman kirjoitti:

On unelmien kuvittelemista todeksi verrata vanhaa metsästyskulttuuria nykyiseen metsästykseen.
        Kuinka paljon luontoa rasittaakaan vaikka yhden jäniksen ampuminen. Ensiksi on aseen tekoon tarvittu metallia ja puuta. Se metalli käsittelyineen on vaatinut satoja kiloja polttoainetta (malmin louhinta, rikastus, kuljetus, valimo, kuljetus tukkuun, vähittäiskauppaan), samoin puu ja sen päällystävä lakka on tarvinnut energiaa jalostuksessa yms. entä panokset. Sama reitti.
        Entä kuinka paljon ajokoiran pitoon tarvitaan erilaisia varusteita ja ruokaa. Niitäkään ei löydy luonnosta.
        Sitten hyvin harva pääsee metsälle kotiovelta. Yleensä kuljetaan autoilla pitkät matkat. Autot käyttää tietääkseni fossiilisia polttoaineita.
        sitten metsästäjillä pitää olla eri vaatteet metsästykseen. Eipä juuri näe farkuissa ja tennareissa. Eikä näe niissä edullisissa tukiksissakaan liikkujia. Oletko ottanut hirvennahat talteen ja tehnyt turkiksia?
        Entä talviset riistanruokintapaikat. Kuinka paljon tulee autoilua niitten vuoksi.
        Siinä hieman aluksi mietittävää ennekuin laajemmin julistat metsästettävän lihan olevan ekologisesti halvinta.
        Ehkä et tullut ajatelleeksi tuota kaikkea vai oletko laskenut.
        Paljonkohan pupukilon takia todellisuudessa rasitetaankaan luontoa. Tehomaataloudessa rasitetaan vähemmän tuotettua kiloa kohti.
        Mieti vaikka sen ajokoiran ruokia ja niitä lihakiloja siihen verraten.

• laikaman

On unelmien kuvittelemista todeksi verrata vanhaa metsästyskulttuuria nykyiseen metsästykseen.
        Kuinka paljon luontoa rasittaakaan vaikka yhden jäniksen ampuminen. Ensiksi on aseen tekoon tarvittu metallia ja puuta. Se metalli käsittelyineen on vaatinut satoja kiloja polttoainetta (malmin louhinta, rikastus, kuljetus, valimo, kuljetus tukkuun, vähittäiskauppaan), samoin puu ja sen päällystävä lakka on tarvinnut energiaa jalostuksessa yms. entä panokset. Sama reitti.
        Entä kuinka paljon ajokoiran pitoon tarvitaan erilaisia varusteita ja ruokaa. Niitäkään ei löydy luonnosta.
        Sitten hyvin harva pääsee metsälle kotiovelta. Yleensä kuljetaan autoilla pitkät matkat. Autot käyttää tietääkseni fossiilisia polttoaineita.
        sitten metsästäjillä pitää olla eri vaatteet metsästykseen. Eipä juuri näe farkuissa ja tennareissa. Eikä näe niissä edullisissa tukiksissakaan liikkujia. Oletko ottanut hirvennahat talteen ja tehnyt turkiksia?
        Entä talviset riistanruokintapaikat. Kuinka paljon tulee autoilua niitten vuoksi.
        Siinä hieman aluksi mietittävää ennekuin laajemmin julistat metsästettävän lihan olevan ekologisesti halvinta.
        Ehkä et tullut ajatelleeksi tuota kaikkea vai oletko laskenut.
        Paljonkohan pupukilon takia todellisuudessa rasitetaankaan luontoa. Tehomaataloudessa rasitetaan vähemmän tuotettua kiloa kohti.
        Mieti vaikka sen ajokoiran ruokia ja niitä lihakiloja siihen verraten.

Nykyistä metsästyskulttuuria ei tosiaan voi verrata vanhaan kaikessa. Yhteistä on kumminkin kestävän käytön periaate. Paljon kulutusyhteiskunnan tuomaa painolastia on. On elämysmatkailumetsästys, trofeen tavoittelua jne...
        Eikä metsästäjäkään varsinkaan perheellinen sellainen voi elää yhteiskunnan ulkopuolella. Sitähän tuo Luonnonystävän sairavartelu tarkoittaa. Yhteiskunta luo puitteet, jotka tuovat lihakilolle hintaa. Ekoloogisesti kumminkin murto-osan market-hinnasta.
        Ase kestä isältä pojalle ja sillä pystytään ampumaan pupuja ja muuta riistaa tosi paljon. Kaupan lihahintaa laskettaessa on muistettava maatalouskoneet, lannoitteet, muokkaukseen ja korjuuseen, jalostukseen, säilytykseen ja vähittäisjakeluun tarvittu energia ja taas koneet. No pakko minunkin on käydä kaupassa ja autolla kaiken lisäksi. Kaupat ovat yhä isompia ja tarvivat yhteiskunnan apuja liikennejärjestelyynkin.
        Mutta riista,kala,marjat,sienet, itse kasvatetut vihannekset ja juurekset ovat tuhotalouden ulkopuolella. Enkä ryhdy harrastamaan esim. golfia,laskettelöua,matkailua,urheilua,jne....
        Asioita kyllä mmietyiskelen syvemmin.

• Luonnon ystävä
        laikaman kirjoitti:

Nykyistä metsästyskulttuuria ei tosiaan voi verrata vanhaan kaikessa. Yhteistä on kumminkin kestävän käytön periaate. Paljon kulutusyhteiskunnan tuomaa painolastia on. On elämysmatkailumetsästys, trofeen tavoittelua jne...
        Eikä metsästäjäkään varsinkaan perheellinen sellainen voi elää yhteiskunnan ulkopuolella. Sitähän tuo Luonnonystävän sairavartelu tarkoittaa. Yhteiskunta luo puitteet, jotka tuovat lihakilolle hintaa. Ekoloogisesti kumminkin murto-osan market-hinnasta.
        Ase kestä isältä pojalle ja sillä pystytään ampumaan pupuja ja muuta riistaa tosi paljon. Kaupan lihahintaa laskettaessa on muistettava maatalouskoneet, lannoitteet, muokkaukseen ja korjuuseen, jalostukseen, säilytykseen ja vähittäisjakeluun tarvittu energia ja taas koneet. No pakko minunkin on käydä kaupassa ja autolla kaiken lisäksi. Kaupat ovat yhä isompia ja tarvivat yhteiskunnan apuja liikennejärjestelyynkin.
        Mutta riista,kala,marjat,sienet, itse kasvatetut vihannekset ja juurekset ovat tuhotalouden ulkopuolella. Enkä ryhdy harrastamaan esim. golfia,laskettelöua,matkailua,urheilua,jne....
        Asioita kyllä mmietyiskelen syvemmin.

Ihmeellisen teorian. Vai on lihakilo murto-osan kaupan lihakilosta ekologisesti.
        Juuri niillä koneilla ja samalla ekologisella rasitteella tuotetaan vuodessa yhdellä tilalla jopa satojatuhansia Broilereita (esimerkiksi).
        Siinä on kiloa kohti hyvin vähän rasitetta verrattuna vaikka yhteen metsoon.
        Lähdettiinpä vertaamaan mitä hyvänsä niin kyllä metsästys häviää egologia vertailussa.
        Niin tosiasiathan on tietysti saivartelua jos ne osoittaa jonkun teoriasi vääräksi.
        En ole missään kohtaa sanonut kantaani metsästykseen, mutta kehoittaisin sen puolustajia miettimään mikä on totuus.
        Jos puolustatte mielikuvilla ja toiveilla tai satoja vuosia sitten voimassa olleilla faktoilla niin häviätte joka väittelyn.
        Lisäksi teette tyhjäksi uskottavuutenne niissäkin asioissa joissa olette oikeassa.

• asiaa

Ihmeellisen teorian. Vai on lihakilo murto-osan kaupan lihakilosta ekologisesti.
        Juuri niillä koneilla ja samalla ekologisella rasitteella tuotetaan vuodessa yhdellä tilalla jopa satojatuhansia Broilereita (esimerkiksi).
        Lähdettiinpä vertaamaan mitä hyvänsä niin kyllä metsästys häviää egologia vertailussa.
        Niin tosiasiathan on tietysti saivartelua jos ne osoittaa jonkun teoriasi vääräksi.
        En ole missään kohtaa sanonut kantaani metsästykseen, mutta kehoittaisin sen puolustajia miettimään mikä on totuus.
        Jos puolustatte mielikuvilla ja toiveilla tai satoja vuosia sitten voimassa olleilla faktoilla niin häviätte joka väittelyn.
        Lisäksi teette tyhjäksi uskottavuutenne niissäkin asioissa joissa olette oikeassa.

, että turha tulla pottuilee metsästäjät tänne

• laikaman

Menen metsään ammun metson. Se vastaa ravintoarvoltaan muutamaa broileria. Luontoa en ole muuttanut enkä muokannut mitenkään. Ansapyynti olisi ekologisesti vielä tehokkaampaa, mutta yhteiskunta ja lait kieltävät sen.
        Mutta tehotuotettu broileri vaatii jo käsittelyssä teurastamon kautta kauppaketjun tiskille uusiutumatonta energiaa. 70-luvulla laskettiin amerikkalaisen tehomaatalouden vaativan yhden rehuyksikön tuottamiseen 30-40:n yksikön verran energiaa. Nykymaatalous taitaa olla vielä "tehokkaampaa" meilläkin. Ja broileri kasvaessaan omaa hyötysuhteen, kaikki rehumäärä ei muutu eläinvalkuaiseksi.
        Ja luontoa on muutettu ja kuormitetaan rajusti rehun kasvatuksen takia. En osaa arvioida broilerin tuotannon ekologista jalanjälkeä.
        Jokainen välikäsi tehostaa toimintaansa ihmistyötä minimoiden tuhlaten kumminkin surutta uusiutumatonta energiaa.
        Ihmettelen syvästi millä logiikalla tuhokasvatettu broileria vois sanoa ekologisesti halvemmaksi.

• Luonnon ystävä
        laikaman kirjoitti:

Menen metsään ammun metson. Se vastaa ravintoarvoltaan muutamaa broileria. Luontoa en ole muuttanut enkä muokannut mitenkään. Ansapyynti olisi ekologisesti vielä tehokkaampaa, mutta yhteiskunta ja lait kieltävät sen.
        Mutta tehotuotettu broileri vaatii jo käsittelyssä teurastamon kautta kauppaketjun tiskille uusiutumatonta energiaa. 70-luvulla laskettiin amerikkalaisen tehomaatalouden vaativan yhden rehuyksikön tuottamiseen 30-40:n yksikön verran energiaa. Nykymaatalous taitaa olla vielä "tehokkaampaa" meilläkin. Ja broileri kasvaessaan omaa hyötysuhteen, kaikki rehumäärä ei muutu eläinvalkuaiseksi.
        Ja luontoa on muutettu ja kuormitetaan rajusti rehun kasvatuksen takia. En osaa arvioida broilerin tuotannon ekologista jalanjälkeä.
        Jokainen välikäsi tehostaa toimintaansa ihmistyötä minimoiden tuhlaten kumminkin surutta uusiutumatonta energiaa.
        Ihmettelen syvästi millä logiikalla tuhokasvatettu broileria vois sanoa ekologisesti halvemmaksi.

Vai etkö lukenuttuota viestiäni "mieti hieman tarkemmin". Sieltä löytyy logiikka.
        Sitä et voi tehdä tyhjäksi millään asiatiedoilla. Katsos kun niistäkin löytyy laskelmat.
        Siihen metsokilosi hankkimiseen menee hyvin monta yksikköä energiaa. Sano taas että saivartelen tai kiihkoilen. Sillähän pääset mielestäsi vastaamasta vaikeaan asiaan ja taas voit ihmetellä että "millähän logiikalla".
        Jos sinulla on mikä hyvänsä laika niin mieti miten monta yksikköä sekin syö haukkumansa metsokiloa kohti.
        Aika turhauttavaa keskustella henkilön kanssa joka ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää tosiasioita joita ei voi tyhjäksi tehdä. Tuskin enää jatkan.
        Elä sinä rauhassa niillä luonnon antimilla joiden hankkimiseen et tarvitse mitään luontoa koskaan millään tavoin rasittanutta.
        Kai ymmärrät että uskottavuutesi on kadonnut jo koska et pysty mitään asiallisesti kumoamaan. Ei se ettei ole huomaavinaan vastaväitteitä vakuuta ketään.

• laikaman

Vai etkö lukenuttuota viestiäni "mieti hieman tarkemmin". Sieltä löytyy logiikka.
        Sitä et voi tehdä tyhjäksi millään asiatiedoilla. Katsos kun niistäkin löytyy laskelmat.
        Siihen metsokilosi hankkimiseen menee hyvin monta yksikköä energiaa. Sano taas että saivartelen tai kiihkoilen. Sillähän pääset mielestäsi vastaamasta vaikeaan asiaan ja taas voit ihmetellä että "millähän logiikalla".
        Jos sinulla on mikä hyvänsä laika niin mieti miten monta yksikköä sekin syö haukkumansa metsokiloa kohti.
        Aika turhauttavaa keskustella henkilön kanssa joka ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää tosiasioita joita ei voi tyhjäksi tehdä. Tuskin enää jatkan.
        Elä sinä rauhassa niillä luonnon antimilla joiden hankkimiseen et tarvitse mitään luontoa koskaan millään tavoin rasittanutta.
        Kai ymmärrät että uskottavuutesi on kadonnut jo koska et pysty mitään asiallisesti kumoamaan. Ei se ettei ole huomaavinaan vastaväitteitä vakuuta ketään.

Koirani elää paljolti hiirestämällä, hirvenroippeilla,kaloilla. Toki laiskana saatan joskus teurastamojätteitä ja kuivarehua ostaakin. Saivarteluapa hyvinkin ovat Luonnonystävän kiemurtelut. Turha tingata vain tinkaamisen vuoksi. Tehotalouden kulutettua energiavarat loppuun toivon luonnon ja ilmaston mahdollistavan lajimme säilymisen. Avainasemassa ovat silloin metsästyksen ja muun luonnon kanssa sopusoinnussa olevan elämän taito.

• hiirikoiran
        laikaman kirjoitti:

Koirani elää paljolti hiirestämällä, hirvenroippeilla,kaloilla. Toki laiskana saatan joskus teurastamojätteitä ja kuivarehua ostaakin. Saivarteluapa hyvinkin ovat Luonnonystävän kiemurtelut. Turha tingata vain tinkaamisen vuoksi. Tehotalouden kulutettua energiavarat loppuun toivon luonnon ja ilmaston mahdollistavan lajimme säilymisen. Avainasemassa ovat silloin metsästyksen ja muun luonnon kanssa sopusoinnussa olevan elämän taito.

vai elää laika hiirillä ja hirvenroippeilla. jopas valeen pukkasit.kai sulla koira on osan vuotta kiini ja mistä se niitä hiiriä niin paljon saa.tuleeko ne sen tarhaan.entä hirvenroippeet.riittääkö niitä ympäri vuoden.eikö ne mätäne vai onko sulla pakastin suolillle.on hienoo kattella kun suomen kansakin metsästyksellä elää. missä ne suuret riistamäärät nyt lymyy.olet vain yksinkertainen ja tavallista tyhmempi valehtelija.laika muka,itä vai länsi siperia vai venäläis eurooppalainen vai karjalaissuomalainen.ei mikään elä hiirillä.ei syökkään niitä paitsi jos pitää nälässä tarpeeksi kauan.taidat olla eläinrääkääjä

• laikaman
        hiirikoiran kirjoitti:

vai elää laika hiirillä ja hirvenroippeilla. jopas valeen pukkasit.kai sulla koira on osan vuotta kiini ja mistä se niitä hiiriä niin paljon saa.tuleeko ne sen tarhaan.entä hirvenroippeet.riittääkö niitä ympäri vuoden.eikö ne mätäne vai onko sulla pakastin suolillle.on hienoo kattella kun suomen kansakin metsästyksellä elää. missä ne suuret riistamäärät nyt lymyy.olet vain yksinkertainen ja tavallista tyhmempi valehtelija.laika muka,itä vai länsi siperia vai venäläis eurooppalainen vai karjalaissuomalainen.ei mikään elä hiirillä.ei syökkään niitä paitsi jos pitää nälässä tarpeeksi kauan.taidat olla eläinrääkääjä

Heitin juhlan aattona. Hiirestystaito on varmasti ollut pitkillä retkillä ollut joskus elinehto koiralla ja näkyypä piirre rodulla säilyneen vieläkin.
        Mutta hörhöille vipu oli ja jopas tärppäsi. Tiukasti kampeaa ja ihan nimitteleekin. Makeat naurut sille ja hyvää Jussin jatkoa !

• hiirtä
        laikaman kirjoitti:

Heitin juhlan aattona. Hiirestystaito on varmasti ollut pitkillä retkillä ollut joskus elinehto koiralla ja näkyypä piirre rodulla säilyneen vieläkin.
        Mutta hörhöille vipu oli ja jopas tärppäsi. Tiukasti kampeaa ja ihan nimitteleekin. Makeat naurut sille ja hyvää Jussin jatkoa !

oliko jussina grillissä sitä mehtoo vai luomuhiirtä. sullahan on oikein hyvä mettäkoira. saa mennä ympäri vuoden mettälle aina on oikea aika. kattos hiiri ei ole rauhotettu joten hyvää ruokahalua. afrikassa ne paistaa niitä hunajassa. mitäs rasvaa se laikahörhö käyttää.

• Vielä
        hiirtä kirjoitti:

oliko jussina grillissä sitä mehtoo vai luomuhiirtä. sullahan on oikein hyvä mettäkoira. saa mennä ympäri vuoden mettälle aina on oikea aika. kattos hiiri ei ole rauhotettu joten hyvää ruokahalua. afrikassa ne paistaa niitä hunajassa. mitäs rasvaa se laikahörhö käyttää.

Oppiskohan se rottia pyytämään. sehän voisi grillissäsi korvata ne tehomaatalouden loputkin lihat.

• hormoonikannoo

Tätäkö ajat takkoo, kaapallista touhootusta.
      Syö sinä hormooneja, sillä siisti.

ei käy, ei käy.

Metsälle mennään ja tullaan takasin.
      Ammutaan ja saadaan saalista.

Kiellä kiellä vaan. Siitäkin huolimatta
      metsälle mennään.

• ovat

kasvaneet happosateessa, siksi lihassa hapan maku. Hyi hyi hapan riista.

• mee minnekkä

senkin hormonihyrrä. piä vaan leipäläpes aivan linkussa niin ei mitään hätää

• hessille

taitaa olla hormonijänöö jo pääsi täynnä

• Judge

..on aikoja sitten järkkynyt. Metsästystä toki pitää tarkastella kriittisesti, mutta se on hyväksyttävää ja toisinaan jopa välttämätöntä tiettyjen lajien tasapainon säilyttämiseksi. Esimerkki Susi vs. Hirvi. Susi ei pysty yksinään saalistamaan hirveä, joka on lajin pääasiallista sapuskaa Pohjolassa. Koska (Etelä-)Suomessa ei ole susilaumoja, pistävät hukat poskeensa koiria ym. pikaruokaa. Ja hirvet, ilman susilaumojen säätelyä, sikiävät ja täyttävät maan ja heittäytyvät konepellille. Siksi a) hirviä pitää metsästää tai b) susikantaa lisätä. Jne.

Vessujen kevätmetsästys pitäisi kyllä tunkea sinne missä ei päivä paista.

• niiin

Miksi joutsenia ei saa metsästää? Onko ne niin suloisia? Asian vierestä mutta tuntuu typerältä että metsästetään vain "rumia"lajeja, ja suloisia tuholaisia vilisee kaikilla pelloilla, lammilla ja järvillä riesaksi asti.

• laikaman

Ei ole olemassa mitään staattista luonnon tasapainoa. Hirvien lisääntymistä meillä säätelee ainoastaan ihminen. Ilman metsästystä kannan katon muodostaa vain laidunten riittävyys. Ruoan niukkenemisen sairastuttamista hirvistä susi toki hyötyy alkaen lisääntyä. Mutta hirvikanta romahtaa ja sudet muutaman vuoden perässä. Tämä on vain yksi esimerkki normaalista peto-saalissuhteen syklistä. Asiaa on tutkittu Pohjois-Amerikassa ja tulosten analysointia voi lukea esim Pulliaisen kirjasta Petoja ja ihmisiä. Sudet eivät pysty hoitamaan hirvikantaa ihmisen kuvitteleman tasapainoisesti. Sen sijaan metsästyksen avulla on kanta pysynyt luonnottoman stabiilina pitkään. Muutaman viime vuoden tehostettu metsästys on laskenut määrää selvästi.

• väliä
        laikaman kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään staattista luonnon tasapainoa. Hirvien lisääntymistä meillä säätelee ainoastaan ihminen. Ilman metsästystä kannan katon muodostaa vain laidunten riittävyys. Ruoan niukkenemisen sairastuttamista hirvistä susi toki hyötyy alkaen lisääntyä. Mutta hirvikanta romahtaa ja sudet muutaman vuoden perässä. Tämä on vain yksi esimerkki normaalista peto-saalissuhteen syklistä. Asiaa on tutkittu Pohjois-Amerikassa ja tulosten analysointia voi lukea esim Pulliaisen kirjasta Petoja ja ihmisiä. Sudet eivät pysty hoitamaan hirvikantaa ihmisen kuvitteleman tasapainoisesti. Sen sijaan metsästyksen avulla on kanta pysynyt luonnottoman stabiilina pitkään. Muutaman viime vuoden tehostettu metsästys on laskenut määrää selvästi.

Tuli tuossa mieleen että mitä merkitystä sillä jos hirviä olisi enemmän. Hirvikolaritkin saattaisivat vähentyä! koska autoilijat olisivat varmoja että hirviä tiellä on. Hirvikärpäsiä ois tietysti sikana, ne on aika äklöjä.

• laikaman
        väliä kirjoitti:

Tuli tuossa mieleen että mitä merkitystä sillä jos hirviä olisi enemmän. Hirvikolaritkin saattaisivat vähentyä! koska autoilijat olisivat varmoja että hirviä tiellä on. Hirvikärpäsiä ois tietysti sikana, ne on aika äklöjä.

Ruotsissa taitaa olla tuplat meidän kantaamme verrattuna.

• .ertsu.

samu selvästi tuskastunu elämäänsä.jatketaa metsästystä täydellä rintamalla.hyvää juhannusta!

• juu näin on

hei mettästäjät alkakaa mettästään noita vitun eläin aktivisteja ku niistä ei ookku haittaa ja mieliharmia

• minä vaan

Onkos kukaan metsästyksen vastustajat ajatellut seurauksia, jotka aiheutuu jos metsästäminen lopetetaan? Kun ihminen on jo vallannut lähes joka kolkan, ei luonto enää kykene pitämään yllä tasapainoa eri eläimien välillä. Jos esim. jäniksen metsästys lopetetaan, niin jänis kanta kasvaa räjähdysmäisesti ja ruoan puutteessa ne siirtyvät ihmisten viljelyksille ja tuhoavat sadon. Lisäksi jotkut jänikset kantavat jänisruttoa, joka tarttuu myös ihmiseen itikoiden välityksellä. Tämä rutto tarttuu myös karjaan ja kotieläimiin ja tappaa nekin. Lisäksi petokannat lisääntyvät ruoan eli jänisten lisääntymisen seurauksena ja alkavat tunkeutua reviirin puutteessa myös asuin alueille. Enpä itse haluaisi sutta lenkkikaveriksi. Ja muistakaa, että itikatkin on eläimiä. Eli jos tapat itikan, kun se on kuppaamassa sinua, et voi tappaa sitä syyllistymättä vastustamaasi "rikokseen". Ja sitten pääsemme aiheeseen hirvet. Onkos kukaan teistä vastustajista miettinyt, että mitä tapahtuu jos hirvikantaa ei enää rajoiteta. No se on hyvin simppeli selittää. Koko maan metsätalous tulee kärsimään tappiota hirvien aiheuttamista metsätuhoista. Lisäksi JOKA IKINEN TIE KILOMETRI ON AIDATTAVA , jotta hirvet pysyvät pois tieltä. Tulette ehkä toisiin aatoksiin kannassanne kun ajatte päin tietä ylittävää hirveä 100km/h nopeudella. Toisaalta...ette ole enää siinä vaiheessa tässä maailmassa sitä asiaa miettimässä. Ja tärkein asia viimeiseksi....KAIKKI VAHINGOT MAKSAA VERONMAKSAJA.

• haulikeittooo

Itse olen metsästäjä ja vastaa teille kaikille eläin aktivisteille kysymyksiin jota kuitenkin mietitte mutta ette kehtaa kysyä?

1.mitä järkee tappaa viattomia eläimiä:Vastaus:Tulee hyvä milei ja saa nukuttua rauhassa ja sillon ne pitää tappaa ku ne VIELÄ on viattomia nii nii ei kerkee tehä kellekkä mitää

2.Miksikö:Älä kysele vaa haulikeittoo sulle perseelle

3.Mitä pitäis tehä:eläin aktivistit ootte mulkeroita ku päästätte niitä minkkej'ä tarhasta vapaaks...ne syö kaikki kanalinnut ja sorsat ja te niitä vasta rääkkäätte ku päästätte ulos ku nei ei ees osaa kunnolla metsästää itelle ravintoo...tämä väite on ristiriidassa ittensä kanssa mutta menkää itteenne..

• lähde!

On julmaa tappaa eläimiä-ne ovat viattomia siihen, että maistuvat niin hyviltä, ja toisaalta ei kasviksillakaan pärjää, niin mikä avuksi?

Ehdotukseni on yksinkertainen ja nerokas, eli yksinkertaisesti nerokas-syödään ihmisiä!
      Ihmisiä on liikaa ja ne ovat hyvin proteiini pitoista ravintoa, siispä syödään ihmisiä ja jätetään eläimet rauhaan!

• verolle

Pitäis laittaa panoksille niin kova vero että metsästäjät eivät hannoisi tappaa kaikkea liikkuvaa.

• minä vaan

Oletkohan koskaan kuullut PATRUUNOIDEN ITSE LATAAMISESTA?? Taas yks piipeö lisää kailottamassa tietämättömyyttään!!!! Luepa mitä kirjotin aiemmin ja mieti sitten!

• joka sanan

Kyllä broilerin kasvatus on paljon järkevämpää kuin tappaa noita harvalukuisia metsän eläimiä.

• linnustaja

Vielä pitäisi malttaa puolitoista kuukautta, niin pääsee ampumaan kyyhkysiä, niitä kun on pommitettu kymmenen päivää päästään suolistaan sorsia ja siitä kymmenen päivää, niin pupujussit saa varoa nahkaansa. ja taas kymmenenpäivää, niin metolle koittaa kohtalon hetket. Ja siitä parviikkoa eteenpäin päästään kylmäämään hirviä. Tämä odottelu on yhtä vaikeaa kuin joulun odotus pentuna. Ei tässä auta muu kuin teroitella puukkoja ja ostella panoksia varastoon, niin ettei viattomien luontokappaleiden tappamissesongista haaskaudu hetkeäkään hukkaan.

• kantoja!
        linnustaja kirjoitti:

Vielä pitäisi malttaa puolitoista kuukautta, niin pääsee ampumaan kyyhkysiä, niitä kun on pommitettu kymmenen päivää päästään suolistaan sorsia ja siitä kymmenen päivää, niin pupujussit saa varoa nahkaansa. ja taas kymmenenpäivää, niin metolle koittaa kohtalon hetket. Ja siitä parviikkoa eteenpäin päästään kylmäämään hirviä. Tämä odottelu on yhtä vaikeaa kuin joulun odotus pentuna. Ei tässä auta muu kuin teroitella puukkoja ja ostella panoksia varastoon, niin ettei viattomien luontokappaleiden tappamissesongista haaskaudu hetkeäkään hukkaan.

Joo, ja älä vaan kompastu sen pyssysi kanssa ja ammu vahingossa itseäsi-se olisi sääli!

Ja sen puolentoista kuukauden voit viettää samalla tavalla kuin muunkin ajan, eli onanoimalla Metsästys ja kalastus lehden kanssa!

• silloin hoidosta
        linnustaja kirjoitti:

selvästi sinulla heittää pahasti. olet oikea metsästyksen irvikuva. olet ilmeisesti niitä metsästyksen vastustajia joka leikkii metsämiestä

• Samu
        linnustaja kirjoitti:

sä varmaa piiperrät äitis helmossa kun noi miest leikit.vaan ootko sä muute kahjo

• tavalllinen
        linnustaja kirjoitti:

metsästäjä. Ihmine on tappaja, kun ei lajitovereita saa, tapetaan viattomia luontokappaleita.

• ingmar

Ei ne kanat siellä kanalas viihdy, siel on tosi tylsää.

• on urheilua

Eihän urheilukalastustakaan voi kieltää. Ensin ammutaan tarvittava saalis, jonka jälkeen harrastetaan urheilumetsästystä. Urheilumetsästys on täysin hyväksyttävää ja hauskaa.

• Urheilullinen

Itse olen innokas urheilija ja olen kilpaillutkin vielä joku vuosi sitten. Harrastan myös metsästystä.
        En kuitenkaan kuvittele unissanikaan että metsästys olisi minkäänlaista urheilua. Koko sana urheilumetsästys on täysin älytön. Kilpaillaanko siinä saaliista vai mistä.

• Erä-Eemeli

Paljon niitä siellä metsässä liikkuu sellaisia joille ei saisi asetta antaa. Joskus on parempi olla ase mukana vaikka ei metsästäisi. Tarkoitan noita runnsaita susi ja karhualueita.

• Erä-Eemeli

Tietysti noita syötäviä on kasvatettava maatiloillakin. Eihän metsästä niin paljon koskaan voi saada ainakaan koko kansa.

• Ansju
        Erä-Eemeli kirjoitti:

Tietysti noita syötäviä on kasvatettava maatiloillakin. Eihän metsästä niin paljon koskaan voi saada ainakaan koko kansa.

näinhän se on mutta olisi mukava jos metsissämme olisi niin paljon riistaa. ja sitä pääsisi metsästämään muutkin jkuin ökyrikkaat ja maanomistajaparonit

• 10
        Ansju kirjoitti:

näinhän se on mutta olisi mukava jos metsissämme olisi niin paljon riistaa. ja sitä pääsisi metsästämään muutkin jkuin ökyrikkaat ja maanomistajaparonit

riitä pätäkkää hankkia 28 euron metsästyskorttia ja muutaman kympin metsästyslupaa vaikkapa jollekin sorsajärvelle tai kanalintualueelle, niin eipä siinä taida olla sillon paljon valittamista. Todennäköisesti järki ei riitä metsästyskortin hankkimiseen.

• Hölmö

Olet sammunut tähti tällä taivasalla

• sitä pienet perässä

Jos kansan kynttilä päästelee aivan poskettomia ei voi edellyttää opetus lapsiltakaan sen enempää.
        Videopelien luomasta illuusiosta arki elämän tylsyyteen paluu ei ole nähtävästi kovin helppo,
        metsästys on oikeus mutta se on myös vastuu ja velvollisuus.
        Maat vuokrataan seuroille riistan hoito velvoitteella onko joku noin naivi että metsästäjien suurin huoli on juomien riittävyys ei haittaa vaikka kysyisittä asiasta vaikka lähimmästä riistan hoitopiiristä ehkäpä siellä osataan neuvoa missä tarvitaa nuorta tervetä selkää.

• ei
        sitä pienet perässä kirjoitti:

Jos kansan kynttilä päästelee aivan poskettomia ei voi edellyttää opetus lapsiltakaan sen enempää.
        Videopelien luomasta illuusiosta arki elämän tylsyyteen paluu ei ole nähtävästi kovin helppo,
        metsästys on oikeus mutta se on myös vastuu ja velvollisuus.
        Maat vuokrataan seuroille riistan hoito velvoitteella onko joku noin naivi että metsästäjien suurin huoli on juomien riittävyys ei haittaa vaikka kysyisittä asiasta vaikka lähimmästä riistan hoitopiiristä ehkäpä siellä osataan neuvoa missä tarvitaa nuorta tervetä selkää.

Hirvi harvoin juoksee auton päälle mutta autolla vammautetaan hirvet siihen kuntoon että ne täytyy lopettaa siksi ehdoton ei, mutta nopeu rajoitukset pitää pudottaa 30km/h niin vältytään eläikolareilta.
        Liikenne tappaa miljoonia eläimiä vuodessa eikö kukaa halua puuttua ko asiaan,
        eläin onnettomuuksissa on aina ihminen syyllinen vaikka harvat siinä menehtyy.
        Citykanien teurastus on alkanu missä ihmisyys viipyy.
        Eläintarhat väittää suojelevansa harvinaisia kantoja ontuvia perusteita riittää

• Ituhipin kauhu
        ei kirjoitti:

Hirvi harvoin juoksee auton päälle mutta autolla vammautetaan hirvet siihen kuntoon että ne täytyy lopettaa siksi ehdoton ei, mutta nopeu rajoitukset pitää pudottaa 30km/h niin vältytään eläikolareilta.
        Liikenne tappaa miljoonia eläimiä vuodessa eikö kukaa halua puuttua ko asiaan,
        eläin onnettomuuksissa on aina ihminen syyllinen vaikka harvat siinä menehtyy.
        Citykanien teurastus on alkanu missä ihmisyys viipyy.
        Eläintarhat väittää suojelevansa harvinaisia kantoja ontuvia perusteita riittää

Ihmisyyksiä aletaan teurastaa vasta sitten, kun kaikki citykanit on saatu teurastettua.

• Ituhipin kauhu
        Ituhipin kauhu kirjoitti:

Ihmisyyksiä aletaan teurastaa vasta sitten, kun kaikki citykanit on saatu teurastettua.

Vitut ne kannot mitään harvinaisia ole. Aina tulee yksi uusi uusi, kun puu kaadetaan. Ja aukoilla niitä on ihan haitaksi asti. Tutustu luontoon, vitun ituhippi.

• PLlÄÄÄöööyh

Mukkaavasi asiat väärään suuntaan, joten pysy hiivatin pösilö siellä kerrostalo yksiössäsi, äläkä puutu asioihin, mitkä ei sulle kuulu, etkä niistä mitään käsitä, vaan täysin vastuuttomana ja kelvottomana sinua pelottaa, että me huomaamme sen sinun parhaimman ominaisuutesi, nimittäin luihuilun, ja karkuun juoksemisen.

• vielä kerran ei

Luonnonmonimuotosuuden puolesta kaikki metsästys täälä pitäisi kieltää liikenne tappaa jo liikaa.
        Suunitteluissa ei oteta huomioon eläinten luonnollisia kulkureittejä ja pesimä alueita.
        Luonto kuuluu kaikille tuhoaminen seis

• mehtuumies
        vielä kerran ei kirjoitti:

Luonnonmonimuotosuuden puolesta kaikki metsästys täälä pitäisi kieltää liikenne tappaa jo liikaa.
        Suunitteluissa ei oteta huomioon eläinten luonnollisia kulkureittejä ja pesimä alueita.
        Luonto kuuluu kaikille tuhoaminen seis

edellä olevia kommentteja sen kummemin lukematta voisin kysyä miksi metsästystä vastustetaan samaan aikaan kun valitetaan hirvikolareita ja citykaneja puhumattakaan yksittäisistä suurpedoista taajamien läheisyydessä.

• sao!
        mehtuumies kirjoitti:

edellä olevia kommentteja sen kummemin lukematta voisin kysyä miksi metsästystä vastustetaan samaan aikaan kun valitetaan hirvikolareita ja citykaneja puhumattakaan yksittäisistä suurpedoista taajamien läheisyydessä.

...mutta eipä täällä järkevää tekstiä muutenkaan löydy.
        Ainoastaan noita piereskelijän ja sen multipersoonien
        apinajuttuja. Sellaisia ne ovat - ne vastustajat!
        Paskantuottajia kaikkia tyynni!

• Puheitavaan
        sao! kirjoitti:

...mutta eipä täällä järkevää tekstiä muutenkaan löydy.
        Ainoastaan noita piereskelijän ja sen multipersoonien
        apinajuttuja. Sellaisia ne ovat - ne vastustajat!
        Paskantuottajia kaikkia tyynni!

Naurettavinta tässäkin on se että kun kysytään metsästyksen vastaiselta ihmiseltä keinoja riistakantojen hallintaan yleensä vastaus on: No emmä tiedä joku semmonen et eläimet ei kärsis.
        Siis tuo on niin suurta potaskaa.... Metsästäjät pyrkivät (tai ainakin tulisi pyrkiä) tuottamaan riistalle mahd. kivuton kuolema, ja jos nyt pitäisi valita kuolisinko välittömästi/tai ainakin melkein kiväärin/haulikon panokseen vai tulisinko itseäni kookkaamman eläimen raatelemaksi, valitsisin varmaankin ensimmäisen. Luonto ei ole mistään Disneyn lasten elokuvasta, vaikka metsästys kiellettäisiinkin riistaa silti kuolee/kituu.

• Piilokärki

Mikä jälkeenjääneisyys näitä "pyssypoikia" vaivaa, kun normaaliin kehitykseen kuuluu lapsen ollessa 6-10 vuotias, niin silloin leikitään pyssyleikkejä, mutta kun normaalia kasvua tapahtuu niin tälläinen jää pois ja tulee normaalia kasvua, tosin tämä koskee näitä ns.autourheilijoita.Ollaan vaan jääty kehityksestä sinne jonnekkin. Sääli fyysisesti aikuista, mutta miten on henkinen puoli.

• että metsästäjä

ei leiki, vaan ampuu ihan aikuisten oikeasti, mikä tiedoksi tuotakoon!
        3 sorsaa aloituksessa ja kyyhkynen vielä kaupantekijäisiksi.
        Hyvä alku eräkaudelle!

• vanha jäärä
        että metsästäjä kirjoitti:

ei leiki, vaan ampuu ihan aikuisten oikeasti, mikä tiedoksi tuotakoon!
        3 sorsaa aloituksessa ja kyyhkynen vielä kaupantekijäisiksi.
        Hyvä alku eräkaudelle!

Niitä on metsästyksessä mukana sellaisiakin jotka alle kymmen vuotiaina on leikkiny nukeilla, nuoria tyttöjäkin on hirviporukoissa sekä pienriistan metsästyksessä, sitten on lisäksi niitä "miehiä" jotka mieluummin nyplää pitsiä ja säikähtävät kuollutta eläintä.
        Itsekin kävin aloituksessa..saalista ei tullut mutta sorsia näkyi, enimmäkseen istuin samassa paikassa koko ajan, sorsia näkyi useita sekä 14 hanhea, ei tullut ampumaetäisyydelle, jahtialoituksia kertynyt elämäni aikana jo kolmattakymmentä ja metsästyskausia tasan kolmekymmentä, enää ei saalis olekaan pääasia vaan se luonnossa liikkuminen ja oleminen, haulikko olalla.

• ei säännöstelyä
        vanha jäärä kirjoitti:

Niitä on metsästyksessä mukana sellaisiakin jotka alle kymmen vuotiaina on leikkiny nukeilla, nuoria tyttöjäkin on hirviporukoissa sekä pienriistan metsästyksessä, sitten on lisäksi niitä "miehiä" jotka mieluummin nyplää pitsiä ja säikähtävät kuollutta eläintä.
        Itsekin kävin aloituksessa..saalista ei tullut mutta sorsia näkyi, enimmäkseen istuin samassa paikassa koko ajan, sorsia näkyi useita sekä 14 hanhea, ei tullut ampumaetäisyydelle, jahtialoituksia kertynyt elämäni aikana jo kolmattakymmentä ja metsästyskausia tasan kolmekymmentä, enää ei saalis olekaan pääasia vaan se luonnossa liikkuminen ja oleminen, haulikko olalla.

riistakantojen hallinnasta? Miksi niitä yleensä pitää ihmisen hallita, luontohan on sitä varten että se tasapainottaa myös nuo riistakannat. Jos ei pedolla ole syötävää niin kanta taantuu ja kun syötävää löytyy, kanta kasvaa. Ihminen on teennäisesti vain ottanut sen paikan tuossa ketjussa. Eikö olisi aika taas palata luomuhommaan tässä asiassa.

• liikenteen
        ei säännöstelyä kirjoitti:

riistakantojen hallinnasta? Miksi niitä yleensä pitää ihmisen hallita, luontohan on sitä varten että se tasapainottaa myös nuo riistakannat. Jos ei pedolla ole syötävää niin kanta taantuu ja kun syötävää löytyy, kanta kasvaa. Ihminen on teennäisesti vain ottanut sen paikan tuossa ketjussa. Eikö olisi aika taas palata luomuhommaan tässä asiassa.

hoitaa hirvikannan "luonnonmukaisesti", vaiko mitä?
        Vai lähdetkö pujottelemaan hirville kortonkeja kiima-aikana?

• turhaa säännöstelyä
        liikenteen kirjoitti:

hoitaa hirvikannan "luonnonmukaisesti", vaiko mitä?
        Vai lähdetkö pujottelemaan hirville kortonkeja kiima-aikana?

arvattavissa, ainahan metsästäjät tuohon vetoavat. Asia on kuitenkin niin että kun ammutaan tuon lihantuottomallin mukaisesti, niin kanta pysyy kokolailla samana vuodesta toiseen, sehän on metsästäjien mieleen. Hirvikanta kyllä pystyttäisiin varsin nopeasti ja tehokkaasti pudottamaan tasolle joka olisi pinta-alallisesti normaali. Silloin kannan voisi hoitaa jo luonnonmukaisesti se petomäärä joka tänne on hoitosuunnitelman mukaan ajateltu.

• hirvet voisi
        turhaa säännöstelyä kirjoitti:

arvattavissa, ainahan metsästäjät tuohon vetoavat. Asia on kuitenkin niin että kun ammutaan tuon lihantuottomallin mukaisesti, niin kanta pysyy kokolailla samana vuodesta toiseen, sehän on metsästäjien mieleen. Hirvikanta kyllä pystyttäisiin varsin nopeasti ja tehokkaasti pudottamaan tasolle joka olisi pinta-alallisesti normaali. Silloin kannan voisi hoitaa jo luonnonmukaisesti se petomäärä joka tänne on hoitosuunnitelman mukaan ajateltu.

tappaa sukupuuttoon asti Suomesta niin ei tulisi taimikkotuhoja.

• gaasdgr
        turhaa säännöstelyä kirjoitti:

Eiköhän se parin vuosikymmenen päästä menee tuohon luonnonmukaiseen hoitoon.
        Metsästys porukat kuitenkin ukkoutuu sitä vauhtia ettei siellä kohta ketään ole niitä hirviä ampumassa,Tuntuu nytkin teettävän melkoisesti töitä että saa nykyisen lupamäärän hirvikantaa pienennettyä.Pedot tosin vähenevät kun kannankasvaessa niitä täältä korvesta asutuskeskuksiin eksyy tapettavaksi. Kohta joutuu oikesti laittamaan kunnon raudan auton keulalle että pääsee liikkumaan turvallisesti.

• eisaa laittaa
        gaasdgr kirjoitti:

Eiköhän se parin vuosikymmenen päästä menee tuohon luonnonmukaiseen hoitoon.
        Metsästys porukat kuitenkin ukkoutuu sitä vauhtia ettei siellä kohta ketään ole niitä hirviä ampumassa,Tuntuu nytkin teettävän melkoisesti töitä että saa nykyisen lupamäärän hirvikantaa pienennettyä.Pedot tosin vähenevät kun kannankasvaessa niitä täältä korvesta asutuskeskuksiin eksyy tapettavaksi. Kohta joutuu oikesti laittamaan kunnon raudan auton keulalle että pääsee liikkumaan turvallisesti.

nykyään, EU-pykälät jalankulkijoiden turvaksi kielsivät ne kunnon raudat.

• rusinaanisur
        eisaa laittaa kirjoitti:

nykyään, EU-pykälät jalankulkijoiden turvaksi kielsivät ne kunnon raudat.

karjarauta kun tohotetaan mennä 120 km/h ja hirvi hyppää eteen?

• KYLLÄ METSÄSTYKSELLE
        rusinaanisur kirjoitti:

karjarauta kun tohotetaan mennä 120 km/h ja hirvi hyppää eteen?

Kyllä eläimiä täytyy metsästää sillä jos metsästy lopetetaisiin niin eläimet alkaisivat hyppiä teille kun niitä olisi niin paljon että elintilaa pitäisi alkaa etsiä muualta.Voisivat ihmiset hankkia paremman harrastuksen kuin eläinten suojelun menisivät vaikka lapsi ja nuoriso työhön mukaan ja tekisiv'ät jotain yleishyödyllistä

• -SERVATTU-

METÄSTYS ON PARASTA vitun HIPIT! HAISTAKAA TE paska!!!!

• stoppiville

Metsästys loppuu kokonaan sen jälkeen, kun Ville Niinisto pääsee hoitelemaan metsästysasioita ympäristöministerin virkamiesten kanssa.

• Turvahemmo

Metsästys kiellettävä?!
      Maa- ja metsätaloustuottajien keskusjärjestö MTK muistuttaa, että vaikka hirvi on saalisarvoltaan Suomen tärkein riistaeläin, sen kokonaishyöty yhteiskunnalle on vahvasti negatiivinen ylisuuresta kannasta johtuen. Esimerkiksi liikenteen hirvionnettomuuksista on aiheutunut yhteiskunnalle jopa 100 miljoonan euron kustannukset vuosittain.

Hirvi on myös suurin yksittäinen metsätuhojen aiheuttaja, toteaa MTK. 2000-luvulla talvehtivan hirvikannan määrä on vaihdellut 60000:sta 110000:een. Taimikko on kymmenen vuoden ajan altis hirvituhoille. Jos hirvikanta yhtenäkin vuotena riistäytyy käsistä, syntyy suuria tuhoja.

Ajatelkaahan nyt tuota tekstiä! Jos tosiaan metsästys lopetettaisiin vaikka viideksi vuodeksi, laskekaa siittä. Liikenne kuolemat/ vahingot, maanomistajille aiheutuneet vahingot yms yms. Niin ja tämä AINOASTAAN hirvi!!
      Sepelkyyhky( Sepelkyyhky painaa puolisen kiloa). syö päivittäin 50 g viljaa tai jyviä tai 250 g vihreitä kasvinosia, joten suurten parvien pari kertaa päivässä tapahtuvat vierailut herne- tai viljapelloilla ovat kiistämätön riesa ja taloudellinen rasite. Suomen pesivien parien määrä on noin 250 000.

Käyttäkäähän taas samaa matikkaa...

On todella hienoa että on erinlaisia mielipiteitä eri asioista kuten metsästyksestä, mutta tässäkin asiassa kannattaisi ottaa ensin asioista selvää ja miettiä hetkisen... Tämä ei ole mielipiteeni VAAN FAKTAA.

• vs

Juuri tämäm takia pitäisi huolehtia petokannan hyvinvoinnista. Ns. pedot kyllä pitävät ylisuuret hirvi ja muut populaatiot kurissa.

• nolosamu

Samu onkin sitten kovempi jätkä!
      Työttömänä makaa Helsingin lähiön yksiössä, kun ei itse jaksa luonnossa liikkua kaljamahansa kanssa niin hän suojelee luontoa netistä käsin!
      Kun hän ei mistään eläimistä mitään tiedä, hän ottaa avukseen Wikipedian!

Toisin sanoen Samu on samanlainen kuin kaikki muutkin eläinaktivistit.

• Se on niin...

...että autoilijat tappavat paljon enemmän elukoita tielle ja kun suurin osa kuskeista on pelkkiä kädettömiä runkkareita niin sinne jäävät syömäkelpoiset otuksetkin tien varteen kun mitään ei niille osata tehdä.

Metsästäjä hyödyntää saaliinsa.

• Ny ollaa tosi vihreä

Ei eläimiä ole tarkoitettu laitoksiin. Koko lihan syöminen siinätapauksessa pitää kieltää ja raakaöljyn käyttö vaatteiden raaka-aineena.

• luonto?

Mistä lähtien ihmisapinoiden heimoon kuuluva Homo sapiens ei ole ollut osa luontoa?

• taivaan tosi

Juuri näin.

Harrastava huvimetsästäjä koirineen eivät kuulu Suomen luontoon vaan ovat kirottuja häiriköitä.

• lisää luonnosta

En tiedä oliko viestisi sarkasmia vai ei, mutta jokainen Suomessa asuva ihminen on tälläkin hetkellä osa Suomen luontoa, halusi tai ei.
        Kukin "häiriköi" missä sitten häiriköikään. Ei luonnon raja mene ihmisasutuksessa.

Tälläkin hetkellä isoimmissakin kaupungeissa "häiriköi" ihmisapinoiden lisäksi iso joukko nisäkkäitä, lintuja, kaloja, selkärangattomia, bakteereita unohtamattakaan. Voi tätä häiriköintiä.

• metsämies0476

On teilläki jutut.

Ite nautin metsästyksestä.
      metsästys ei ole pelkkää tappamista.
      Jos hyvä päivä on niin voi saada saalistakin.
      ja olen vielä 12v

• ruskapunkku

on jo vissin kielletty, kun eilen hortoilivat tienreunalla valkealassa.ilmoitin toki poliisille.

• valkealainen

Mitäs poliisille ilmoittamista siinä on?

• fhjhghjs

pitäs tuommoset griin peacet polkee helevetin syvälle sinne suohon niitten susien kaveriksi! :D

• vanhan toistoako

Ei sitte muuta homma ole, kuin nostaa vuosia vanhoja ketjuja esiin?
      Eiköhän tuosa ketjusta löydy kaikki mahdolliset mielipiteet jo kirjotettuna.

• noh, jokos

se kohta kielletään, häh ?
      höyrypäähörhelöt jaksavat haikailla seitsemän vuotta sitten kirjoitetun haaveksijan saivartelujen perään, naurettavuus saa jälleen kerran kokonaan uudet mittasuhteet idioottimaisuuden typeryyden suhteen

• huntester

Kaikenlaisia mulk*uja sitä piisaakin. Jättäisivät maan tuen ja selkärangan rauhaan ja keskittyisivät omiin vähäpätöisiin toimiinsa.

• asevalmistaja

haluatko sitten autoilioitten kuoleva hirvi ja peurakolareissa?

• metsästys-on-jaloa

Ette voi olla tosissanne. Jauhatte tuommoista paskaa vaikka ette tiedä metsästyksestä mitään. Eläimelle on ihan sama tappaako sen ihminen vai susi vai ilves tai mikä vaan lihansyöjä. Sitäpaitsi tehän sanotte kaikista ihmisistä pitäis tulla kasvissyöjiä ajatelkaa vähän . Jos metsästys kiellettäisiin ei kaupastakaan saisi enää lihaa tai mitään muutakaan. Eihän tuossa pätemisessä ole mitään järkeä metsästys on hyvä harrastus ja sitä on mukava harrastaa. Te ette taida olla kovin vviisasta porukkaa te eläinaktivistit. Hankkikaa ensin oikeaa tietoa ja pätekää paskaa vasta sitten kiitos.

• Hunt tr

Lampaan teurastamiseen metsästäjiä ei tarvita.

• Tampereen seudulta

ihan oikeesti kaikki eläinaktivistit jotka haluaa pätee, niin tulkaa päteen face to face vaikka mulle. oon vasta 15v, ja nauroin ihan kippurassa kaikille eläinaktivistien kommenteille. ootte kyllä harvinaisen tyhmää porukkaa :) Mää haluisin OIKEESTI väitellä jonkun viherpiiperön kanssa asiasta. ottakaa joku yhteyttä!

• Ok kippurassa naurava nuori mies Tampereen seudulta, kerropa oikein hyvä syy miksi sinun tulisi olla oikeus ampua metsästä eläimiä omaksi huviksesi? Eikä mitään uhoamista ja räksytystä, vaan oikein hyvä argumentti, kiitos.

Minun mielestäni koko metsästystouhun saisi lopettaa tässä ja nyt. Metsästäjät ampumaan toisiaan (väripatruunoilla tietenkin, vastustan kaikkea väkivaltaa).

• jo vanhempi
        ramboutan kirjoitti:

Ok kippurassa naurava nuori mies Tampereen seudulta, kerropa oikein hyvä syy miksi sinun tulisi olla oikeus ampua metsästä eläimiä omaksi huviksesi? Eikä mitään uhoamista ja räksytystä, vaan oikein hyvä argumentti, kiitos.

Minun mielestäni koko metsästystouhun saisi lopettaa tässä ja nyt. Metsästäjät ampumaan toisiaan (väripatruunoilla tietenkin, vastustan kaikkea väkivaltaa).

Mahtaakohan kyseinen nuori mies noin pitkän ajan jälkeen vielä topikkia seurata?
        Minä voi vastata asialliseen kysymykseen.

Oikeushan on olemassa, sana "tulisi" on tässä yhteydessä väärä, koska se oikeus on lain suoma. Nykyinen yhteiiskunta on tämän oikeutuksen antanut ja katsoo metsästyksen olevan eettisesti kestävää.
        Mielipiteitä saa toki tässä yhteiskunnassa vapaasti esittää ja olla omaa mieltä tässäkin asiassa.

• älyhoialajätä

"Mitä sitten tulee eläinten puolustautumiskeinoihin, ne on kehitetty vain niiden luonnollisia vihollisia varten."

Missä vaiheessa ihminen on lakannut olemasta ihmisapina ja luonnollinen vihollinen ja muuttunut robotiksi?

• halloooooooooooo

Jos te jotkut inhoatte metsästystä noin kovasti niin kipittäkääpä tietokoneenne äärestä tekemään jotakin asian puolestaälkääkä vain tutisko ja haukkuko metsästäjiä ruudun takana. Se joka vihaa metsästystä kannattaa eläinrääkkäystäPISTE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe