Lenovo vs hp

Anonyymi-ap

Kumpi olisi parempi vaihtoehto lenovon vai hp kannettava korkeakoulu käyttöön? Ja kuinka luotettava lenovo on?

https://www.power.fi/tietotekniikka/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/lenovo-ideapad-1-14alc7-r7-14-kannettava-tietokone/p-2006104/
Tai
https://www.power.fi/tietotekniikka/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/hp-pavilion-14-ec0426no-14-kannettava-tietokone/p-1189470/

29

1516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paviaanit ei ainakaan. Mieluummin Lenovo. On laatumerkki ja Ideapad kuluttajamalli.

      • Anonyymi

        ThinkPad on lenovon laatumerkki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ThinkPad on lenovon laatumerkki!

        ThinkPad loistovalinta mutta hintaluokka on isompi, Huawei, Apple ja Samsung myös.
        Jos vertaa työelämään opiskelua, varaisin noin 2000€ budjetin
        Riippuu mitä opiskelee. Chromebookit varsin hyviä opiskelukoneita, jos tarve on toimistotapaisen tarpeen täyttäminen. Osta ennemmin rautaa kuin ohjelmistoja.
        Jolloin Ubuntu voi olla se OS-valinta Windowsin sijasta. Koska se on varmatoimisempi ja turvallisempi. ChromeOs, MacOS myös hyviä. Ubuntu monipuolisin.

        Jos opiskelet tekniikaa, luonnontieteita, tähtitieteitä, laite kannataa olla laadukkaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ThinkPad loistovalinta mutta hintaluokka on isompi, Huawei, Apple ja Samsung myös.
        Jos vertaa työelämään opiskelua, varaisin noin 2000€ budjetin
        Riippuu mitä opiskelee. Chromebookit varsin hyviä opiskelukoneita, jos tarve on toimistotapaisen tarpeen täyttäminen. Osta ennemmin rautaa kuin ohjelmistoja.
        Jolloin Ubuntu voi olla se OS-valinta Windowsin sijasta. Koska se on varmatoimisempi ja turvallisempi. ChromeOs, MacOS myös hyviä. Ubuntu monipuolisin.

        Jos opiskelet tekniikaa, luonnontieteita, tähtitieteitä, laite kannataa olla laadukkaampi.

        Laitesuosituksina lähinnä vaan nuo että olis käyttöjärjestelmänä windows, 16Gt ram, ssd yli 500Gt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitesuosituksina lähinnä vaan nuo että olis käyttöjärjestelmänä windows, 16Gt ram, ssd yli 500Gt.

        Windows on epävarma käyttis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ThinkPad loistovalinta mutta hintaluokka on isompi, Huawei, Apple ja Samsung myös.
        Jos vertaa työelämään opiskelua, varaisin noin 2000€ budjetin
        Riippuu mitä opiskelee. Chromebookit varsin hyviä opiskelukoneita, jos tarve on toimistotapaisen tarpeen täyttäminen. Osta ennemmin rautaa kuin ohjelmistoja.
        Jolloin Ubuntu voi olla se OS-valinta Windowsin sijasta. Koska se on varmatoimisempi ja turvallisempi. ChromeOs, MacOS myös hyviä. Ubuntu monipuolisin.

        Jos opiskelet tekniikaa, luonnontieteita, tähtitieteitä, laite kannataa olla laadukkaampi.

        ChromeOS on erittäin rajoitettu. Se on käytännössä selain eli vain selaimella toimivat nettiohjelmat pelaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows on epävarma käyttis!

        Joo siitä epävarmuudesta en tiedä, mutta sellaista vaaditaan ilmeisesti.


      • Anonyymi

        HP ON SONTAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ChromeOS on erittäin rajoitettu. Se on käytännössä selain eli vain selaimella toimivat nettiohjelmat pelaa..

        Itse olet rajoittunut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siitä epävarmuudesta en tiedä, mutta sellaista vaaditaan ilmeisesti.

        Ei todellakaan vaadita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siitä epävarmuudesta en tiedä, mutta sellaista vaaditaan ilmeisesti.

        Koskas 80+ papparaiset alkaneet tietään mitä korkeakoulussa tarvitaan vuonna 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ChromeOS on erittäin rajoitettu. Se on käytännössä selain eli vain selaimella toimivat nettiohjelmat pelaa..

        Vapunen on rajoittunut eikä mistään mitään tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siitä epävarmuudesta en tiedä, mutta sellaista vaaditaan ilmeisesti.

        Parempi valinta os:ksi on joko Apple MacOS, Ubuntu, tai ChromeOS Chromebook....

        WIndows on pelkkää ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ChromeOS on erittäin rajoitettu. Se on käytännössä selain eli vain selaimella toimivat nettiohjelmat pelaa..

        VITTUAKO KIRJOITAT KUN MITÄÄN MISTÄÄN ET TIEDÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas 80 papparaiset alkaneet tietään mitä korkeakoulussa tarvitaan vuonna 2023.

        Varmaankin vähän ennemmin kuin teinipierulaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP ON SONTAA

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?

        Laatukoneissa Lenovo on selvästi parempi!
        Halpakoneet on aina sontaa. merkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ChromeOS on erittäin rajoitettu. Se on käytännössä selain eli vain selaimella toimivat nettiohjelmat pelaa..

        Windows se nykyään on kamalan rajoitteinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?

        SER-Wapunen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?

        SER-Wapunen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?

        Eikö sua yhtään häiritse tumplata noin hitaiden koneiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on HP toisena koneena. Alussa pelitti hyvin, nyt takkuaa ja verrattuna AppLeen, joka on 8v vanha, niin jälkimmäinen selkeästi parempi, oli myös kalliimpi.
        Ei ole ollut mitään korjattavaa, kerran imuroitiin takakannen takaa pölyt ja koirankarvat.
        Mulla on nyt tässä ongelma, kun haluaisin Simin siirtää reitittimestä koneeseen, mutten tiedä, mihin se laitetaan. Oisko neuvoa viisaammalta? Kone siis Mac Retina 15inc (late 2013). oLisinpa iloinen, jos täältä löytyisi ohje?

        SIM-kortille ei ole Maceissa paikkaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ainoa korttipaikka, mikä koneen kyljestä löytyy, niin on tarkoitettu SD-kortille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIM-kortille ei ole Maceissa paikkaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ainoa korttipaikka, mikä koneen kyljestä löytyy, niin on tarkoitettu SD-kortille.

        Eipä noissa taida teknisesti olla juuri eroa, sillä komponentit tulee samojen piirisarjojen osalta samoilta tehtailta. Oma kokemus on korkeakouluista, että ensimmäisenä kannattaa laittaa se windows pois laitteelta ja asentaa jokin sopiva Linux - mikä on sopiva, riippuu jonkin verran korkeakoulusta: Käyttäjäkuntaa on eri distroilla eri paikoissa. Kokemus on, että apua saa pari vuosikurssia ylempänä olevalta jos tarvii. En tiedä ainuttakaan, joka vapaaehtoisesti käyttäisi enää windowsia kun opiskellessa on oppinut Linux:n: Solaris ja Sparc taitaa mennä tarvittaessa lähes samoilla opeilla koska myös ne ovat ns. POSIX-standardia tukevia käyttöjärjestelmiä.
        Harkkatöitä ohjelmistopuolelle tehdessä on selkeä etu, että omalta koneelta löytyy järjestelmä, jolla ohjelmia voi kääntää: Muutokset ovat yleensä erittäin pieniä mitä tarvitaan verrattuna koulun koneilla kääntämiseen tai tuotos saatetaan hyväksyä sellaisenaan. Windows-puolen koodia ei aina ole hyväksytty, koska se ei ole standardin mukaista esim. käyttöliittymän osalta.


      • Anonyymi

        HP ON SONTAA


    • Anonyymi

      Korkeakoulukäyttö on sellainen vähän epämääräinen termi.
      Taitaa eri aloilla olla eri speksit työelämässä käytettävissä koneissa. Korkeakouluistakin yllätys yllätys valmistaudutaan työelämään ja kyllähän sitä siirtymää vähän helpottaa jos opiskeluun suhtautuu sillä tavalla, että sieltä todellakin on tarkoitus siirtyä joskus pois. Harvalla työpaikalla käytetään mitään muuta kuin alan ohjelmia, jotka pyörivät alasta riippuen Windows, MacOS tai jopa Linux ympäristössä. Eli valitse käyttöjärjestelmäksi se, joka on valtavirtaa kyseiselle alalle. No humanistisella puolella voi valita vähän vapaammin, kaikki sopii nettisurffailuun.

      • Anonyymi

        Yleensä Lenovo on se parempi valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä Lenovo on se parempi valinta.

        mutta jos konetta oikeasti kuskaa kodin ja opiskelupaikan väliä päivittäin, niin saisi sellainen kone mieluummin olla ideapadin sijaan vaikka e-sarjan thinkpad, jollaiseen pääsee noin satasen lisärahalla käsiksi. spekseissä häviää ideapadiin nähden, mutta tukevuudessa ja erityisesti näppäimistössä sen voittaa takaisin MONINKERTAISESTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta jos konetta oikeasti kuskaa kodin ja opiskelupaikan väliä päivittäin, niin saisi sellainen kone mieluummin olla ideapadin sijaan vaikka e-sarjan thinkpad, jollaiseen pääsee noin satasen lisärahalla käsiksi. spekseissä häviää ideapadiin nähden, mutta tukevuudessa ja erityisesti näppäimistössä sen voittaa takaisin MONINKERTAISESTI.

        Yrityskäyttöön tehdyt laitteet kestää yleensä kotikäytössä paremmin kuin kuluttajamallit. Siksi Thinkpad voisi olla parempi. Niiden huolettavuus on myös yleensä aivan toista luokkaa.

        Ja tämä koskee siis melkein kaikkia tavaroita. Esimerkiksi toimistotuolit kestää pidenpään kuin Gigantin muutaman satasen pelituolit.


    • Anonyymi

      Osta tosiaan Levonon vakoilukone kyllä kannattaa

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe