Edestä sisälokasuojan takaa alhaalta etulokarin alataitteesta molemmilta puolin löyty vuoden vanhasta autosta kosteaa hiekkaa....ja takuu antaa 12 vuoden ruostumistakuun ...no nyt saa joka vuosi poistella hiekat pois....mitäs sanotta
Löyty kilo kosteaa hiekkaa..
22
581
Vastaukset
- Anonyymi
Uuden auton ostaja tietysti odottaa että kaikki menisi niin, että senkun ajaa vaan, mutta eihän se aina sellaista ole.
Jos ei miellytä niin autoja on kaupat täynnänsä.- Anonyymi
Kyllä se yleensä kuitenkin menee niin, että senkun ajaa vaan monta vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se yleensä kuitenkin menee niin, että senkun ajaa vaan monta vuotta.
Juu, eihän se hiekka siellä mitään haittaa siihen asti, kunnes ruostuttaa lokasuojan puhki.
Siihen mennee vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eihän se hiekka siellä mitään haittaa siihen asti, kunnes ruostuttaa lokasuojan puhki.
Siihen mennee vuosia.Aloitus on tietysti provo. Ei kukaan ala irrottamaan autostaan sisälokareita vain kurkkiakseen niiden taakse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on tietysti provo. Ei kukaan ala irrottamaan autostaan sisälokareita vain kurkkiakseen niiden taakse.
Ei niitä tarvise irrottaa, sen verran väljää on monessa kohtaa, että kun sinne taakse ruiskasee kastelupistoolilla niin saa vaskoolillisen mutaa ja hiekkaa.
Varmaan nuo Kian sisälokarit hieman suojaavat kiveniskemiltä, mutta tuskin ruostumiselta ainakaan jos ei joka käsinpesun yhteydessä ruiskuta sieltä takaa hiekkakertymää pois.
Vaan ei taida olla tuo sisälokareiden ongelma pelkästään Kian tyyppivikoja, samalla tavalla tuntuu hiekkaa päätyvän kaikkien kovien sisälokasuojien taakse. Pehmeät taas tuntuvat olevan itse osa ongelmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on tietysti provo. Ei kukaan ala irrottamaan autostaan sisälokareita vain kurkkiakseen niiden taakse.
Vanhempana ruosteisen autojen korjaajana melkein kaikista automerkeistä löytyy hiekkaa lokarin takaa.no proplem ,syksyllä renkananvaihdon yhteydessä kuivattaa ja pesee tai imuroi hiekat pois ja tarkistaa vesireiät...aikaa menee noin 10 min...no proplem
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on tietysti provo. Ei kukaan ala irrottamaan autostaan sisälokareita vain kurkkiakseen niiden taakse.
No eipä siellä kyllä ollut massaakaan...näky oli kuin olisi kusta roiskittu lumeen humalassa...seuraavaksi lähtee ruostesuojaukseen..mitä ne siellä tehtaalla touhuaa..
- Anonyymi
Ei ukko ja auto vaihtamalla parane sano täti kun miestä vaihtoi,saman paskan saa eri paketissa..sama proplems..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eihän se hiekka siellä mitään haittaa siihen asti, kunnes ruostuttaa lokasuojan puhki.
Siihen mennee vuosia.Jos tulee ruostereikä niin miten todistaa onko ruostuminen alkanut sisältäpäin...onko ruostetakuut hevonhumppaa ja ruikkimalla kustua kotelosuojaa..näky on kuin lumisella polulla baarin takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on tietysti provo. Ei kukaan ala irrottamaan autostaan sisälokareita vain kurkkiakseen niiden taakse.
Mahtoiko tuo kommetti olla provo? Jos ei, niin ehkä se kuvastaa autoilijaa joka ei koskaan tee mitään omin käsin auton ympärillä.
Melkein jokainen joka käsin pesee autonsa, tietää onko sisälokareiden takana hiekkaa ja mutaa. Uusavuttomille autoilijoille yleensä tämä asia paljastuu vasta kun katsastusmies antaa korjauskehoituksen ja silloinkin juurisyy jää hämärän peittoon. Siinä nyt vaan oli jostain syystä puhkiruostuneet lokasuojan ympäristöt...
- Anonyymi
Mulla oli wolkkarissa samanlainen piilo jossa sora säilyi sen aikaa kun pelti petti.
- Anonyymi
ei ole pelkästään kian ongelma löytyy monesta muustakin autosta puu tarha letkulla alhaalta vettä sisä loka suojan ja korin väliin niin saa muta kyytiä jos ei halua irroittaa sisä loka suojia
- Anonyymi
Vanhemmassa Fordin fiestassa oli myös piilopaikka,kyllä tuo ongelma on monessa eri merkin autoissa...vanhemmissa autoissa oli umpinainen lokasuoja eikä ongelmaa ollut...itse laitoin alaosan sisälokarista paremmin kiinni et saa helposti irti ja pääsee puhdistaan kunnolla..niis osassa on sellainen muovinen neliön mallinen nappi jolla on sisälokari lukittu ,ei lähde sitten irti muuten kuin leikkaamalla tai välisten kiskomalla kuin hammas suusta..nyt on noiden paskojen tilalla ruuvilevitteinen neliön mallinen nappi ja helppo irrottaa...PS siellä on myös vesireiät alhaalla lokasuojassa ja ne kun menee tukkoon niin korroosio alkaa lokasuojassa alhaalla ajan myötä, tikulla voi tökkiä auki reiät ja nippusiteellä pesun yhteydessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmassa Fordin fiestassa oli myös piilopaikka,kyllä tuo ongelma on monessa eri merkin autoissa...vanhemmissa autoissa oli umpinainen lokasuoja eikä ongelmaa ollut...itse laitoin alaosan sisälokarista paremmin kiinni et saa helposti irti ja pääsee puhdistaan kunnolla..niis osassa on sellainen muovinen neliön mallinen nappi jolla on sisälokari lukittu ,ei lähde sitten irti muuten kuin leikkaamalla tai välisten kiskomalla kuin hammas suusta..nyt on noiden paskojen tilalla ruuvilevitteinen neliön mallinen nappi ja helppo irrottaa...PS siellä on myös vesireiät alhaalla lokasuojassa ja ne kun menee tukkoon niin korroosio alkaa lokasuojassa alhaalla ajan myötä, tikulla voi tökkiä auki reiät ja nippusiteellä pesun yhteydessä..
Vanhassa asconassa ja kadetissa oli laitettu superloonia tukkimaan hiekan ja
Renkaanäänen pääsy ..lopputuloksen arvaatte vuosien päästä...ei melua mutta höttöpeltiä senkin edestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa asconassa ja kadetissa oli laitettu superloonia tukkimaan hiekan ja
Renkaanäänen pääsy ..lopputuloksen arvaatte vuosien päästä...ei melua mutta höttöpeltiä senkin edestä.Ford Cortinassa vm. 1970 ei ollut ollenkaan sisälokareita. Etulokasuojat ruostuivat puhki viidessä vuodessa.
- Anonyymi
Kai nuo sisälokasuojat ovat kompromissi kiveniskemien ja kostean mudan ruostuttavan vaikutuksen välillä.
Oma näppituntuma on, että kestävin ratkaisu olisi paksumpi sinkitys lokasuojassa ja sen päälle massa ottamaan kiveniskemiä vastaan, mutta taitaa sisälokasuoja olla halvempi tapa tehdä lisää kestävyyttä lokasuojiin. Ja ainakin Kia on tunnettu siitä, että mikä tahansa halpa ratkaisu kelpaa, kunhan se sinnittelee takuuajan ilman suuria ongelmia.- Anonyymi
monessa merkissä lokasuojat on joko muovia tai alumiinia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
monessa merkissä lokasuojat on joko muovia tai alumiinia...
sisälokarit ovat useimmissa autoissa ihan "suomi/nordic-varusteita", eli keski-euroopassa samoista automalleista sisälokarit puuttuu. lokareiden suunnittelu ja tarkasti automalliin sovittamininen ei siten ole välttämättä edes tehtaan suunnitteluosastolta . se on sitten vähän tuurista kiinni onko niiden olemassaolo hyvästä vai pahasta. hiekkakeräimet ovat yleensä pahasta ja sellaisia ne tuppaavat usein olemaan. tietty jos älyää pitää autosta huolta ja huuhtelee hiekan lokareiden takaa säännöllisesti, niin ruostuminen pysyy hallinnassa, ainakin mikäli sisälokarit päästävät sentään niiden taakse kertyvän kosteuden kohtuudella haihtumaan, vettähän niiden taakse pääsee joka tapauksessa, joten jostain sen täytyy poiskin päästä ja mielellään nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sisälokarit ovat useimmissa autoissa ihan "suomi/nordic-varusteita", eli keski-euroopassa samoista automalleista sisälokarit puuttuu. lokareiden suunnittelu ja tarkasti automalliin sovittamininen ei siten ole välttämättä edes tehtaan suunnitteluosastolta . se on sitten vähän tuurista kiinni onko niiden olemassaolo hyvästä vai pahasta. hiekkakeräimet ovat yleensä pahasta ja sellaisia ne tuppaavat usein olemaan. tietty jos älyää pitää autosta huolta ja huuhtelee hiekan lokareiden takaa säännöllisesti, niin ruostuminen pysyy hallinnassa, ainakin mikäli sisälokarit päästävät sentään niiden taakse kertyvän kosteuden kohtuudella haihtumaan, vettähän niiden taakse pääsee joka tapauksessa, joten jostain sen täytyy poiskin päästä ja mielellään nopeasti.
Hiekkakaukalot siellä on... Katsokaa vaan autojen etu lokareita niin monessa on ruostunut puhki tuo etulokarin alaosa...hyvin hoidettuna auton helmat ja lokarin kestää hyvin 25 vuotta..itsellä
On 98 Corolla ajettu 300.000km...ei ruoste reikiä missään.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiekkakaukalot siellä on... Katsokaa vaan autojen etu lokareita niin monessa on ruostunut puhki tuo etulokarin alaosa...hyvin hoidettuna auton helmat ja lokarin kestää hyvin 25 vuotta..itsellä
On 98 Corolla ajettu 300.000km...ei ruoste reikiä missään..On joku jaksanut moisessa kipossa itseään kiduttaa tuollaisen matkan...
No, jotkut tekee aatteen ja ruostereijättömän lokasuojan vuoksi mitä vaan, pääasia että elämällä on tarkoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On joku jaksanut moisessa kipossa itseään kiduttaa tuollaisen matkan...
No, jotkut tekee aatteen ja ruostereijättömän lokasuojan vuoksi mitä vaan, pääasia että elämällä on tarkoitus.Sori, oli henkisesti huono olla kun tuon kirjotin. Stressi ja ahdistus painaa. Varmasti hyvä auto sulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851