Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi ?

Anonyymi-ap

Minulla on ajaton housupuku 30 vuoden takaa. Ostin sen ulkomailta
syrjäisen kadun pikkukaupasta muutamalla kolikolla.
Se on lähes "silittämättä siisti" ja se "istuu" vielä jotenkuten.
Puseroa jakun alle vaihtamalla ja huiveilla siitä saa "uusia" versioita.

42

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alushousut 70-luvulta

      • Anonyymi

        Onko punertavat vai ruskeet ja punttilahkeella?
        Ihan mahottomat pöksyt.


    • Anonyymi

      Minulla on v. 1982 ostettu Rukka tuotemerkkinen 2-osainen ulkoiluasu, jonka puseroa vielä tulee käytettyä harvakseltaan, vaikka uudempi Rukka-asu ollut muutaman vuoden. Hyviä ja kestäviä.

      • Anonyymi

        Minulla on huiveja, jotka olen perinyt ikivanhan tätini jäämistöstä 40 v. sitten.
        Kesämökin aamutakki on myös kymmeniä vuosia vanha.


    • Anonyymi

      Yksi jakku joka on ompelijan tekemä joskus 70 luvulla, kaunis se on, mutta en ole käyttänyt sitä vuosiin, mutta en henno poiskaan heittää.

    • Anonyymi

      Eihän vanhat käytössä , kaapit täynnä :( enimmäkseen työkuteissa :)

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Rasvatahrasia haalareita?


    • Anonyymi

      80-luvun kesäpitkikset, täysin tähän aikaan sopivat.

      • Anonyymi

        Minullakin on hyvät kangashousut 1980 alkupuolelta ja kokeilin päälle tänä kesänä kun löysin ja mahtuvat mutta hieman tiukat kun muutama kilo tullut lisää painoa. Säilytän joitain muitakin ja osa on ajattomia kymmeniä vuosia vanhoja ja hyvä laatuisia esim. villapuserot,tehdasvalmisteita. Silkkihuiveja useita.


    • Anonyymi

      Tumma pukuni noin 50:n vuoden takaa. Napit mahtuvat vieläkin kiinni mutta takki on löystynyt harteista.

    • Voisin pitää kohta 60-vuotissynttärit kylpytakille, jonka äitini ompeli minulle joululahjaksi ollessani nuori tyttö. Se on punaruudullista puuvillaista kuohkeaa kanavakangasta, lukemattomissa pesuissa ihanan pehmeäksi kulunut, erittäin hyvin kosteutta imevä. Takki roikkuu mökkisaunan eteisen naulakossa, siellä se periytyy seuraavalle sukupolvelle, hellä kosketus iholle savusaunassa kylpemisen ja uinnin jälkeen. .

      • Anonyymi

        Onkohan aamutakkisi samaa puna-siniruutuista kangasta kuin 4 kylpypyyhettäni, jotka ompelin v. -58. Ne ovat 150cm×150cm, ja mieheni omi ne kylpypyyhkeikseen elämänsä loppuun asti, 2 mökillä, 2 kaupungissa. Ne ovat hyvässä kunnossa yhä.
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan aamutakkisi samaa puna-siniruutuista kangasta kuin 4 kylpypyyhettäni, jotka ompelin v. -58. Ne ovat 150cm×150cm, ja mieheni omi ne kylpypyyhkeikseen elämänsä loppuun asti, 2 mökillä, 2 kaupungissa. Ne ovat hyvässä kunnossa yhä.
        Mkr.

        Sekoitin kankaiden nimet, vohvelikagastahan se kylpytakkini on ja kanavakankaalle kirjotaan ristipistoja. Minulla punavoittoinen ruudutus, sininen ohuempana raitana, ja siskolla viheräruutuinen - hyvinkin saattaa samaa kuosia olla kuin sinulla. Pari vohvelikangaspyyhettä äidin perua on tallella vielä , pehmoisiksi hiutuneita. Itse ompelin kapiokylpypyyhkeitä jo froteesta, jolla taas on taipumus kovettua vanhetessaan, puuvillalangasta virkkasin "pitsitkin" päihin. Lakananpitsiä en kuitenkaan ole koskaan virkannut. Pehmenneet pellavapyyhkeet tuntuvat mukavilta ja imevät hyvin kosteutta, niitä ostin aikanaan Virosta.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Sekoitin kankaiden nimet, vohvelikagastahan se kylpytakkini on ja kanavakankaalle kirjotaan ristipistoja. Minulla punavoittoinen ruudutus, sininen ohuempana raitana, ja siskolla viheräruutuinen - hyvinkin saattaa samaa kuosia olla kuin sinulla. Pari vohvelikangaspyyhettä äidin perua on tallella vielä , pehmoisiksi hiutuneita. Itse ompelin kapiokylpypyyhkeitä jo froteesta, jolla taas on taipumus kovettua vanhetessaan, puuvillalangasta virkkasin "pitsitkin" päihin. Lakananpitsiä en kuitenkaan ole koskaan virkannut. Pehmenneet pellavapyyhkeet tuntuvat mukavilta ja imevät hyvin kosteutta, niitä ostin aikanaan Virosta.

        Ajattelinkin, että tarkoitit vohvelikangasta. Se on varmasti sitä samaa PMK.ta kuin nämä minun pyyhkeeni. Niistä oli moneksi. Otettiin mukaan retkille ja levitettiin nurmikolle eväispakettien kanssa. Olivat telttaretkillä peitteinä lapsille, jos oli kuuma, kuten usein oli vanhoina hyvinä aikoina, jolloin paljon telttailua harrastettiin. Tai lisäpeitteinä kylmällä säällä. Kaiken ne kestivät. Ja muita saunapyyhkeitä isäntä ei huolinut.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Pitkät housut ja paita, jotka molemmat ostin kesällä1967, edellisen Saksasta , jälkimmäise n Itävallasta.
      Ikää niilläon siten 56 vuotta.
      Niitä vanhempi on tosin ylioppilaslakki, - 64 vuotta.

      • Anonyymi

        Isännän garderoobissa on edelleen jiu-jitsuasu, jota hän käytti 50-60-luvuilla, kun harrasti ruumiinkulttuuria. Hyvin on säilynyt, en raaski poiskaan heittää.


    • Anonyymi

      Saksa oli monilla tytöillä toivemaa 60-luvulla ja monet jäivät asumaan .

    • Neuleliivi ostettu JCPenneystä, Chicagosta, 1983. Violettilla pohjalla punaisia ja keltaisia geometrisiä kuvioita. Herättää vieläkin ihailua, kun laitan sen päälleni, vaikka kaulaukko on alkanut jo hieman rispaantua.

      • Anonyymi

        Violetti, keltainen, punainen yhdistelmä ja kömpelöt kuviot!!!
        Jos se on ihailua herättävää sinussa, millaista katsottavaa muu onkaan!!!😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Violetti, keltainen, punainen yhdistelmä ja kömpelöt kuviot!!!
        Jos se on ihailua herättävää sinussa, millaista katsottavaa muu onkaan!!!😳

        "Violetti, keltainen, punainen yhdistelmä ja kömpelöt kuviot!!"

        Miksi tulet tänne arvosteleman juuri "Paloman" kirjoituksia ja lisäsit siihen vielä kömpelöt kuviot?

        Kertoisit itse omat mielivärisi ja muutakin itsestäsi, koska tuollaiset heitot toisista tuhoaa palstan.

        Sama toivomus minulla, kuten "palomalla<", että olisi jokaisella oma "nimmari" alla, vaikka ei halua rekisterissä, kun voi olla anonyyminä sitten herjata toista kirjoittajaa.

        ps. minulla on tyttäreni tuomia Bolivian vaateita ja on muitakin vanhaa.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Violetti, keltainen, punainen yhdistelmä ja kömpelöt kuviot!!"

        Miksi tulet tänne arvosteleman juuri "Paloman" kirjoituksia ja lisäsit siihen vielä kömpelöt kuviot?

        Kertoisit itse omat mielivärisi ja muutakin itsestäsi, koska tuollaiset heitot toisista tuhoaa palstan.

        Sama toivomus minulla, kuten "palomalla<", että olisi jokaisella oma "nimmari" alla, vaikka ei halua rekisterissä, kun voi olla anonyyminä sitten herjata toista kirjoittajaa.

        ps. minulla on tyttäreni tuomia Bolivian vaateita ja on muitakin vanhaa.

        @Kristina23, täällä päivystää joku, joka ei voi olla käyttämättä mitään tilaisuutta loukatakseen minua ja pahoittaakseen mieltäni. Minulla on kaksi mahdollisuutta: joko lopetan kirjoittamisen palstalla (jota hän toivoo) tai kasvattaa paksumman nahan.
        Olen päättänyt olla perustamatta hänen ilkeilystään ja kirjoittaa silloinkuin minua huvittaa. Täällä on monta mukavaa ja ystävällistä kirjoittajaa ja mielenkiintosta ajatustenvaihtoa,

        (Se neuleliivi on oikein nätti ja herkullisen näköinen, värikäs olematta räikeä ja kuviot ovat pieniä :) )


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        @Kristina23, täällä päivystää joku, joka ei voi olla käyttämättä mitään tilaisuutta loukatakseen minua ja pahoittaakseen mieltäni. Minulla on kaksi mahdollisuutta: joko lopetan kirjoittamisen palstalla (jota hän toivoo) tai kasvattaa paksumman nahan.
        Olen päättänyt olla perustamatta hänen ilkeilystään ja kirjoittaa silloinkuin minua huvittaa. Täällä on monta mukavaa ja ystävällistä kirjoittajaa ja mielenkiintosta ajatustenvaihtoa,

        (Se neuleliivi on oikein nätti ja herkullisen näköinen, värikäs olematta räikeä ja kuviot ovat pieniä :) )

        Makunsa kullakin. Tuo vaan ihmetyttää, että vanhalla ihmisellä on noin heiveröinen itsetunto, ettei kestä jonkun vaatteen arvostelua.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        @Kristina23, täällä päivystää joku, joka ei voi olla käyttämättä mitään tilaisuutta loukatakseen minua ja pahoittaakseen mieltäni. Minulla on kaksi mahdollisuutta: joko lopetan kirjoittamisen palstalla (jota hän toivoo) tai kasvattaa paksumman nahan.
        Olen päättänyt olla perustamatta hänen ilkeilystään ja kirjoittaa silloinkuin minua huvittaa. Täällä on monta mukavaa ja ystävällistä kirjoittajaa ja mielenkiintosta ajatustenvaihtoa,

        (Se neuleliivi on oikein nätti ja herkullisen näköinen, värikäs olematta räikeä ja kuviot ovat pieniä :) )

        Moi Paloma@

        Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.

        No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.

        Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.

        Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.

        No, vielä on kesää jäljellä.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        @Kristina23, täällä päivystää joku, joka ei voi olla käyttämättä mitään tilaisuutta loukatakseen minua ja pahoittaakseen mieltäni. Minulla on kaksi mahdollisuutta: joko lopetan kirjoittamisen palstalla (jota hän toivoo) tai kasvattaa paksumman nahan.
        Olen päättänyt olla perustamatta hänen ilkeilystään ja kirjoittaa silloinkuin minua huvittaa. Täällä on monta mukavaa ja ystävällistä kirjoittajaa ja mielenkiintosta ajatustenvaihtoa,

        (Se neuleliivi on oikein nätti ja herkullisen näköinen, värikäs olematta räikeä ja kuviot ovat pieniä :) )

        Moi Paloma@

        Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.

        No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.

        Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.

        Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.

        No, vielä on kesää jäljellä.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        @Kristina23, täällä päivystää joku, joka ei voi olla käyttämättä mitään tilaisuutta loukatakseen minua ja pahoittaakseen mieltäni. Minulla on kaksi mahdollisuutta: joko lopetan kirjoittamisen palstalla (jota hän toivoo) tai kasvattaa paksumman nahan.
        Olen päättänyt olla perustamatta hänen ilkeilystään ja kirjoittaa silloinkuin minua huvittaa. Täällä on monta mukavaa ja ystävällistä kirjoittajaa ja mielenkiintosta ajatustenvaihtoa,

        (Se neuleliivi on oikein nätti ja herkullisen näköinen, värikäs olematta räikeä ja kuviot ovat pieniä :) )

        Moi Paloma@

        Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.

        No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.

        Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.

        Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.

        No, vielä on kesää jäljellä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Moi Paloma@

        Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.

        No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.

        Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.

        Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.

        No, vielä on kesää jäljellä.

        No jopas 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Makunsa kullakin. Tuo vaan ihmetyttää, että vanhalla ihmisellä on noin heiveröinen itsetunto, ettei kestä jonkun vaatteen arvostelua.

        Et sinä mitään vaatetta arvostellut. Sait vain syyn käydä kimppuun kuin verikoira.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Moi Paloma@

        Viimeiset jutut... hah..hah..haa, kailottaa ei koskaan asiaa.

        No, ei minullakaan, tai on, Peräpohjolan kansallispuku mökin kaapissa roikkuu. Ei kai muuta vanhaa tai en ole pitänyt kirjaa.

        Olen ollut puuhakas, kaikkea kivaa olen tehnyt mutta niistä tekemisistäni ei kantsi kertoa, mutta voit lukea niistä facestani.

        Jalkoja nyt leppuutan, yliarvioin niiden kestävyyden mukkulaisella mökkitontilla.

        No, vielä on kesää jäljellä.

        Minulla vaatekomeron takaosassa rekillä roikkuu myös nimenomaan johonkin tilaisuuteen ostettuja ns. parempia leninkejä, joita en ole pitänyt kuin kerran ja sekin kauan sitten. Sitten siellä on pari mamman leninkiä, joita en ole pitänyt koskaan, vaikka ovat ihan siistejä ja tyylikkäitäkin.

        Vintillä pari matkalukullista kassarirättejä, en ole raskinut heittää menemään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla vaatekomeron takaosassa rekillä roikkuu myös nimenomaan johonkin tilaisuuteen ostettuja ns. parempia leninkejä, joita en ole pitänyt kuin kerran ja sekin kauan sitten. Sitten siellä on pari mamman leninkiä, joita en ole pitänyt koskaan, vaikka ovat ihan siistejä ja tyylikkäitäkin.

        Vintillä pari matkalukullista kassarirättejä, en ole raskinut heittää menemään.

        80- luvullakin ostin laatuvaatteita, en mitään rättejä.


      • Paloma.se01
        Anonyymi kirjoitti:

        80- luvullakin ostin laatuvaatteita, en mitään rättejä.

        Minä käytän sanaa "rätit" geneerisesti, siis tarkoitan vaatteet. Laaturättejä on minullakin koko joukko , mutta työvaatteiksi kouluun valitsin mielelläni trendikästä kausivaatetusta tunnetuista vaateketjuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makunsa kullakin. Tuo vaan ihmetyttää, että vanhalla ihmisellä on noin heiveröinen itsetunto, ettei kestä jonkun vaatteen arvostelua.

        Kyllä se sinunkin talvipalttoosi on monen mielestä epäonnistunut valinta. Mutta kukapa sinun mieltäsi haluaisi pahoittaa, vanhan ihmisen.
        Lämminhän se on.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä käytän sanaa "rätit" geneerisesti, siis tarkoitan vaatteet. Laaturättejä on minullakin koko joukko , mutta työvaatteiksi kouluun valitsin mielelläni trendikästä kausivaatetusta tunnetuista vaateketjuista.

        Länsi-Suomessa sanottiin " roitti".
        Sanotaanko vielä, en tiedä.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Oliskohan vaimon kutoma villapaita Vm 1979 ?

      Per-kel

      • Anonyymi

        Sen villapaidan joka silmukka on rakkkautta!🩷🩷🩷🩷


      • Anonyymi

        Olen säästänyt 60-luvun muotitakin, markiisikangasta, minipituus. Kaikenmoisia muoteja!
        Ja 50-luvulta urheilutakin, popliinikangasta, jota käytin varmaan 10 v. Vieläkin kunnossa, mutta on jäänyt komeron perälle. Ja samassa komerossa kengät vuodelta 1970, korkokengät, kauniit. vaaleata nahkaa, joita tekisi mieleni vieläkin käyttää, mutta nilkat eivät enää ole niin näyttävät kuin 50 v. sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen villapaidan joka silmukka on rakkkautta!🩷🩷🩷🩷

        Vaimokin vielä tallessa :-*

        Per-kel


    • Anonyymi

      Prometeusleirin sortsit. Kyllikin näkyy lahkeen pivosta.

    • Anonyymi

      Posti toi veronpalautusilmoituksen. Heh.

      • Anonyymi

        Oho, tuo tuli väärään ketjuun.


    • Anonyymi

      Suorat housut vuodelta 1966, siis 58 vuotta sitten Itävallasta..

    • Anonyymi

      Vaateitta kuten karvahattu 60-luvulta, viime vuosina hävittänyt vaattei totaalisesti, kotona oloasu, harvoin tarvii poistua asioille niin siihen tarkoitukseen ja juhla vaatteet.

      • Anonyymi

        Mummoni peru kylpytakki, punaisia ruusuja keltaisella pohjalla on käytössä.
        Pitäis vähän ommella kiinni paremmin hiha.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe