Kissa sitä kissa tätä

Anonyymi-ap

Eikö muuta elämää oo kun kissa?

35

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tietenkin kissit sitä ja tätä. Syö ja makaa, pesee ja nuolee ja hyrisee.

    • Anonyymi

      Kissalla valjaat on luonnottomat.

    • Anonyymi

      Meidän misulle maistuu tuore liha näin kesällä se saalistaa itse lähes kaiken ruokansa, ja kyllä linnunlihalla turkki kiiltää.

      • Anonyymi

        Linnunliha on erinomaisen tehokas syötti myös kissaloukkuihin. Broilerin liha on onneksi myös edullista, sillä ahkeralla loukuttajalla sitä kuluu vuoden aikana yllättävän paljon.


    • Anonyymi

      On sulla murheet

      • Anonyymi

        Murheet?


    • Anonyymi

      Kissa voi parhaimmillaan olla ihan ok lemmikki silloin, kun se on sisäkissa. Vapaana luonnossa liikkuessaan se sen sijaan on haitallinen petoeläin. Se että jotkut pölvästit ei tätä tajua, vaan sallivat ihanan pikku söpöläisensä toteuttaa luontaisia taipumuksiaan, ei tätä asiaa muuta. Kissan vikahan tämä ei ole. Se on vain kissan ominaisuus. Vapaana luonnossa kulkeva kissa on kissan omistajan vika.

    • Anonyymi

      JAA

    • Anonyymi

      Aa, sinuako pitäis paijata?

      • Anonyymi

        JOO


    • Anonyymi

      On muutakin elämää kuin kissa..

      • Anonyymi

        On ihanaa koiraelämää.


    • Anonyymi

      Ota apina.

    • Anonyymi

      Jotku tykkää niitä loukuttaa ja sitten pätevät facen keskusteluryhmissä

    • Anonyymi

      Juuri oli juttua lehdessä että kankaanpäässä on rottaongelmaa, eipä mikään ihme kun kesy loukuttaa kaikki kissat mitkä ovat sen ongelman pitäneet ennen poissa. Kummasti alkaa jyrsijäongelmat tuon kissanmetsästys yhdistyksen jälkeen vaan jyllätä, mieluummin mun pihallani on kissoja kuin rottia.

      • Anonyymi

        Kotikissa ei uskalla isolle rotalle tehdä mitään, hiirille ja linnunpoikasille kyllä pärjää.


    • Anonyymi

      Tää kesy tuntuu olevan pienen porukan "hyväntekeväisyys" toimintaa, lue = bisnestä!
      Paljonkohan kaupunki maksaa näistä loukutuksista, sitten käsittääkseni kissaa pidetään jokunen viikko täyshoidossa kaupungin laskuun jonka laki vaatii. Sitten asia erikseen paljonkohan kaupunki on mahtanut tukea yhdistystä muuten kuin ostettujen palvelujen muodossa? Ja yhdistys käyttää työvoimanaan tukityöllistettyjä, eli sekään maksa mitään. Saattavat ehkä siitäkin jopa saada rahaa kenties?
      Noh kuitenkin, rahaa aikaa ja vaivaa kulunut runsaasti ja nyt sitten kaupungissa onkin totta ongelma! Kas kummaa...
      Ymmärrän että ns villikissapopulaatiot jotka ihan mahdotomiin kasvaneet niin hävitetään, niin on tehty aina. Vielä - 80 luvulla myrkytettiin,olin itsekin nuorena kesäkollina myrkkysyöttejä kokoamassa ja viemässä pahimmille paikoille.
      Mutta kaikenkaikkiaan nykyinen touhu veronmaksajien piikkiin ja lahjoituksia keräämällä (olis enemmänkin apua tarvitsevia) on silkkaa hulluutta! Kissoilla paremmat oltavat kuin vanhuksillamme....

      • Anonyymi

        Kirjoitusvirhe osui edelliseen viestiin: rotta ongelmaa tarkoitin toki!
        Olisi hienoa jos joku jaksaisi perehtyä yhdistyksen taloustietoihin, ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta kun näissä asioissa tehdään bisnestä veronmaksajien rahoilla kustantaen. Pohjanmaalta löytyy esimerkiksi viime vuosilta ja Helsingistä taas vähän vanhempi, mutta silloin oli rahaa kupattukin huomattavasti.
        En väitä tokikaan että täällä kesyssä niin toimittaisiin.
        Mutta toki ärsyttää varpaista hampaisiin, että nyt tässä tilanteessa kun vanhukset, lapset, nuoret kotimaassa ovat heitteillä puhumattakaan mitä Ukrainan auttaminen ja jälleenrakennus tulee tarvitsemaan rahaa.
        Jos minä saisin päättää, rahoituksen/avustusten keräysten tms lupien myöntämisessä tulisi nyt priorisoida kotimaan köyhät, vanhat ja sairaat sekä Ukrainan auttaminen ja vasta sitten kissoille kun taloudellinen tilanne sen sallii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe osui edelliseen viestiin: rotta ongelmaa tarkoitin toki!
        Olisi hienoa jos joku jaksaisi perehtyä yhdistyksen taloustietoihin, ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta kun näissä asioissa tehdään bisnestä veronmaksajien rahoilla kustantaen. Pohjanmaalta löytyy esimerkiksi viime vuosilta ja Helsingistä taas vähän vanhempi, mutta silloin oli rahaa kupattukin huomattavasti.
        En väitä tokikaan että täällä kesyssä niin toimittaisiin.
        Mutta toki ärsyttää varpaista hampaisiin, että nyt tässä tilanteessa kun vanhukset, lapset, nuoret kotimaassa ovat heitteillä puhumattakaan mitä Ukrainan auttaminen ja jälleenrakennus tulee tarvitsemaan rahaa.
        Jos minä saisin päättää, rahoituksen/avustusten keräysten tms lupien myöntämisessä tulisi nyt priorisoida kotimaan köyhät, vanhat ja sairaat sekä Ukrainan auttaminen ja vasta sitten kissoille kun taloudellinen tilanne sen sallii

        Aamen!!! Pitkästä aikaa järkevä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen!!! Pitkästä aikaa järkevä kommentti.

        Täysin samaa mieltä! Meillä on köyhiä, työttömiä ja vanhuksia jotka laskevat kolikoita päivittäin ja miettivät ostaako lääkkeitä vai ruokaa.. Kulkukateiilta vain nirri pois jos niistä on haittaa tai niitä on yksinkertaisesti liikaa, mutta myös minun pihallani naapurien kissat on paljon toivotumpi näky kuin hiiri tai rotta!!
        Ja joka väittää ettei kissa rotalle pärjää niin voin tuoda todisteita kyllä, naapurin kissa kantaa viikottain hiiriä ja kyllä myös niitä rottia rappusilleen ikää kuin esitelläkseen saaliitaan, ja meillä ei täällä alueella juurikaan rottia näy. Enkä uskalla sanoa mistä alueesta kyse, ettei sankarit loukkuineen vain tänne eksy. Tosin joka loukku joutaa rautaromuun jos sellaiseen törmään. Toista onkin sitten esim reimalla misä nämä ylpeät loukuttajat ovat ahkeroineet, siellä on rottien taivas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe osui edelliseen viestiin: rotta ongelmaa tarkoitin toki!
        Olisi hienoa jos joku jaksaisi perehtyä yhdistyksen taloustietoihin, ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta kun näissä asioissa tehdään bisnestä veronmaksajien rahoilla kustantaen. Pohjanmaalta löytyy esimerkiksi viime vuosilta ja Helsingistä taas vähän vanhempi, mutta silloin oli rahaa kupattukin huomattavasti.
        En väitä tokikaan että täällä kesyssä niin toimittaisiin.
        Mutta toki ärsyttää varpaista hampaisiin, että nyt tässä tilanteessa kun vanhukset, lapset, nuoret kotimaassa ovat heitteillä puhumattakaan mitä Ukrainan auttaminen ja jälleenrakennus tulee tarvitsemaan rahaa.
        Jos minä saisin päättää, rahoituksen/avustusten keräysten tms lupien myöntämisessä tulisi nyt priorisoida kotimaan köyhät, vanhat ja sairaat sekä Ukrainan auttaminen ja vasta sitten kissoille kun taloudellinen tilanne sen sallii

        Mene hoitoon pipipää.


    • Anonyymi

      Että jotkut viitsivätkin pehmoilla kissojen kanssa. Nirri pois ylimääräisiltä kateilta ja homma on hoidettu. Kustannustehokkuutta tulee tavoitella tässäkin asiassa.

    • Anonyymi

      Jos Kesy lopettaa kissoista huolehtimisen, paraneeko köyhien, lapsien tai vanhusten olot?

      Paraneeko ihmisen elo ja olo, kun ulkona juoksee kissoja jotka levittävät tauteja, myös siihen kotikissaan joka on leikkaamaton ja rokottamaton, kun mitä väliä sillä omalla kissalla nyt loppupeleissä on, ilmainen varmaan oli ja jostain pannuhuoneesta haettu.

      Muuttuuko kenenkään elämä parempaan suuntaan jos Kesy lopettaa toimintansa? Vai voisiko olla niin, että ei, kenenkään elo ei muutu radikaalisti parempaan tai huonompaan suuntaan, mutta näiden tulevaisuudessa autettujen kissojen henki ja elämä huononee.

      Jos ihminen ei tunne empatiaa ja auttamisen halua, edes sen verran, että kiikuttaa kodittoman ja todennäköisesti huonossa kunnossa olevan eläimen vaikka nyt Kesylle tai eläinlääkärille lopetettavaksi, niin minkä verran hän tuntee empatiaa isompia ongelmia kohtaan.

      Jos mitätön ja arvoton kissa ei herätä auttamisen halua, vaan siihen yhdistyy "ihan sama, tappakaa, antaa kitua pois, olkoon pakkasessa ja vesisateessa, ketä kiinnostaa" Niin miten sellaisella ihmisellä voisi olla kykyä edes hitusen mitään tai ketään muutakaan kohtaan.

      Todennäköisesti oma napa on se, joka kiinnostaa ja tietyssä määrin se on ihan hyvä. Mutta jos sinua ei kiinnosta elävän tuntevan eläimen kohtalo, anna rauha niille joita se kiinnostaa.

      Koska vaikka he lopettaisivat hyväntekeväisyytensä kissoja kohtaan huomenna, sinun mummosi ei voi paremmin siellä vanhaiskodissa, sinun lapsesi elämä jatkuu samanmoisena ja sinä itse pysyt edelleen yhtä kylmänä ja empatiakyvyttömänä ihmisen irvikuvana kuin tähänkin asti olet ollut.

      • Anonyymi

        Mene edelleen hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene edelleen hoitoon.

        Edelleen? Jos tarkoitit tämän keskustelun takia, kirjoitin vasta ensimmäisen kerran ihan äsken tänne. Jos taas tarkoitit muuta hoitoon hakeutumista, kyllä, olen menossa hoitoon hammashoitajalle pikapuolin, joten kiitos kun huolehdit.


      • Anonyymi

        Rotta-ongelma kaupungissa edelleen on.


      • Anonyymi

        Jos omalla tontillani tällä maalla ja monesti paikalla pyydettynä monesti hoidan sen jolopettamisen ihan itse lapualaisella, kait sitten olen kuvailemasi kaltainen, mutta todellisuudessa jos eletään niin vastaus on KYLLÄ! Meidän kaikkien ihmisten elämä muuttuu edes hitusen paremmaksi, kun nämä ylimääråset katit lopetetaan eikä hoivata veronmaksajien rahoilla!
        Olet varmastikin jotenkin yhteyksissä tähän kesyyn kun noin otti luonnonpäällle, ettet olis ite toiminnanjohtaja?
        Ei ole ennenkään tuollasta yhdistystä tarvittu, eikä tarvita nytkään!
        Tulos = paljon menetettyjä veroeuroja, rottaongelma ja muutama paksukainen mikä voi vielä paksummin, verorahalla. Ja se on väärin!
        En ole tunnekylmä, meillä on koira ja kissakin, niistä pidetään hyvä huoli, mutta maalaisjärjellä olen kuitenkin onneksi varustettu


      • Anonyymi

        Siellä asianosaiset koittaa selittää toimintansa tarpeellisuutta.... Miksei ole aiemmin tarvittu?
        Kpää on maalaispitäjä, kyllä täällä pyssyjä on lopetus hommiin. Onhan niitä paikallinen konstaapelikin myynyt jo kaikille, pelkällä puoluekirjalla kai?


      • Anonyymi

        Myrkky syäteillä on viime vuosikymmentä lukuunottamatta irto katit hoidettu kuntoon ja talous katit saanut olla. Ne oppi ola koskemati myrkkyä!
        Nyky touhu on järki vapaiden touhua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos omalla tontillani tällä maalla ja monesti paikalla pyydettynä monesti hoidan sen jolopettamisen ihan itse lapualaisella, kait sitten olen kuvailemasi kaltainen, mutta todellisuudessa jos eletään niin vastaus on KYLLÄ! Meidän kaikkien ihmisten elämä muuttuu edes hitusen paremmaksi, kun nämä ylimääråset katit lopetetaan eikä hoivata veronmaksajien rahoilla!
        Olet varmastikin jotenkin yhteyksissä tähän kesyyn kun noin otti luonnonpäällle, ettet olis ite toiminnanjohtaja?
        Ei ole ennenkään tuollasta yhdistystä tarvittu, eikä tarvita nytkään!
        Tulos = paljon menetettyjä veroeuroja, rottaongelma ja muutama paksukainen mikä voi vielä paksummin, verorahalla. Ja se on väärin!
        En ole tunnekylmä, meillä on koira ja kissakin, niistä pidetään hyvä huoli, mutta maalaisjärjellä olen kuitenkin onneksi varustettu

        En itseasiassa ole millään lailla mukana kesyn toiminnassa, enkä tee siellä töitä, enkä omista sitä. Mutta todella kiitollinen olen, että meillä tällaisia ihmisiä on, jotka jaksaa välittää niinkin arvottomana pidetystä asiasta kuin kissa.

        "Kankaanpään kaupunginhallitus myöntää väliaikaisrahoitusta Kankaanpään Eläinsuojeluyhdistys ry:lle. Rahoitussumma on 9 227,20 euroa."

        Tällainen teksti tuli googlettamatta vuoden 2021 rahoituksesta. Kyllä on iso summa :D Tuollahan saa jo vaikka mitä, vaikka keikkalääkärin terveyskeskukseen kolmeksi päiväksi.

        Se miten paljon paremmaksi tällainen rahasumma tekee kissojen elämän, on uskomaton saavutus. Kissan ei tarvitse kitua pakkasessa korvanpäät jäätyneinä, kuolla populaatiokissana kissaruttoon navetan ylisillä nälissään jne. esimerkkejä vois keksiä loputtomasti.

        Huomaa, että ollaan maalais "kaupungissa" jossa empatia ei riitä elävään eläimeen, nehän kun on aika tuolla juoksennelleet villinä ja kuolleet omia aikojaan pois.

        Se olisikin hienoa, jos saisit kaikki vapaat kissat tapettua kivuttomasti ja nopeasti. Mutta se pointti on, että et saa. Täytyy olla pitkäjänteistä toimintaa, että saat edes murto-osan kiinni. Jos tällaista toimintaa ei ole, niin näitä kissoja on aivan älyttömästi kärsimässä. Nyt sentään osa pääsee pois, joko edes lopetettavaksi tai sitten hoidon kautta kissan ansaitsemaan sisäkissan helppoon ja lämpimään elämään.

        Hassua on, että ihmisten mielestä paras ratkaisu on tappaa ne kaikki ampumalla ja suuttua jos joku haluaa niitä auttaa ja hoitaa, koska tulee rottaongelma. Mutta tätä samaa rottaongelmaako ei tule, jos kissat lopetetaan ampumalla?


    • Anonyymi

      Koirat haukkuu mutta karavaani kulkee. Kissa ei kuulu Suomen luontoon. Kissaongelman hoidan jatkossakin samalla tavalla kuin tähänkin asti. Vapaana kulkeva ja selvästikin ilman omistajaansa kulkeva kissa kokee nopean ja kivuttoman excoduksen. Enkä tietenkään tällä asialla kylillä rehvastele, eli parempi pitää matalaa profiilia, ettei kukaan turhaan mieltään pahoittaisi.

      • Anonyymi

        Ei kuulu pultsaritkaan. Eikä narkkarit. Eikä Metodistikirkko.
        Ne on kaikki pimeyden vallassa


    • Anonyymi

      Oletteko koskaan lukeneet sanotaan vaikka facebookin kautta kun kesy ja kissanomistajat naljailee toisilleen?

      • Anonyymi

        Ei. Kerro mitä siellä naljaillaan?


    • Anonyymi

      Meni jo

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe