Varaosat

daitsu

Muuten halpaan autoon maksaa varaosat kauheasti. Eikä aina löydy harakiri-osia. Miksi niin kalliit osat?

5

1293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-daihatsu

Minulla oli Daihatsu Appkause 1.6 91, johon ei oikeastaan joutunut ostamaan varaosia lainkaan. Myin sen 185tkm:n jälkeen vuosi sitten, koska takajarrulevyt olisi pitänyt uusia. Sorvattu oli jo, joten ei ollut enää varaa koneistaa. Uudet olisivat maksaneet 900 mk:a kappale. En raaskinut ostaa vaan möin koko auton pois.

Varaosat Daihatsuun ovat kalliit, koska niitä on myyty erittäin vähän ja piraattiosia ei näin ollen ole saatavissa ainakaan Suomesta.

Muuten erittäin kestävä tekniikaltaan.

• Applause -91

Täh? Itse olen juuri ostamassa omaan applauseeni takalevyjä,ja kun kyselin hintoja,niin tuohon 900 mk:n hintaan saisi sekä eteen että taakse uudet levyt ja jäisi vielä rahaakin.Ja mitä muihin osiin tulee,niin kaikki osat mitä löytyy tarvikkeena ovat monesti halvempia kuin muihin japanilaisiin merkkeihin.Asia erikseen ovat ne osat joita ei löydy tarvikkeena,joiden hintoja en tiedä,mutta arvaan,että kalliita varmaan ovat.Peltiosat ainakin tuohon omaan applauseen tuntuivat olevan kiven takana.Mutta kyllä näitä daihatsuja hajoittamoiltakin löytyy,itse olen löytänyt ainakin parikymmentä applausea purettuna ympäri suomea.

• ex-daihatsu
        Applause -91 kirjoitti:

Täh? Itse olen juuri ostamassa omaan applauseeni takalevyjä,ja kun kyselin hintoja,niin tuohon 900 mk:n hintaan saisi sekä eteen että taakse uudet levyt ja jäisi vielä rahaakin.Ja mitä muihin osiin tulee,niin kaikki osat mitä löytyy tarvikkeena ovat monesti halvempia kuin muihin japanilaisiin merkkeihin.Asia erikseen ovat ne osat joita ei löydy tarvikkeena,joiden hintoja en tiedä,mutta arvaan,että kalliita varmaan ovat.Peltiosat ainakin tuohon omaan applauseen tuntuivat olevan kiven takana.Mutta kyllä näitä daihatsuja hajoittamoiltakin löytyy,itse olen löytänyt ainakin parikymmentä applausea purettuna ympäri suomea.

Moro

Tuo 900 mk:aa per levy on maahantuojan ilmoittama hinta kesällä 2000.

Hajoittamoilla ei tuolloin ollut yhtään jarrulevyä myynnissä.

Että hinta pitää paikkansa.

• RED DEVIL
        Applause -91 kirjoitti:

No ei niitä Daihatsu osi kuule niin paljoa ole, nyt olen ettinyrt omaan Gtti:n ja 1.3 :n osia niin kovunen ym muut isot lafkat myy eioota.

kirjoissa on mutta ei toimiteta, jos jakopää maksaa 250 € GTti:n niin onks se halpa??? sillä saa jo kokonaisen ja leimatun toyotan.
        takajarrulevy GTti:n 1540mk kappale!!
        ja vain japanaista, muualla ei ole.

Tulpat 34 € kpl,ngk kisatulpat halvemmat ei käy eikä löydy.

sylinterikansi raakana, eli ilman mitään osia
        10 000 mk!!!!!!!

• Sirion

Tapasin Sirionin vm:98 viime syksynä ja kun piti ostaa ilmasuodatin sen sai vain merkkiliikkeestä ja tilaamalla, hinta oli 193mk,keväällä erosimme ja löysin halvemman ja kauniimman auton. Ota ero!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      144
      1790
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1708
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1440
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1315
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      218
      1201
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1123
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      1113
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      21
      990
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      898
    Aihe